LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2001 M. GRUODŽIO 29 D. ĮSAKYMO NR. 480 „DĖL LAIVŲ ĮRENGINIŲ SERTIFIKAVIMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2025 m. kovo 7 d. Nr. 3-92

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2001 m. gruodžio 29 d. įsakymą Nr. 480 „Dėl Laivų įrenginių sertifikavimo nuostatų patvirtinimo“:

1. Pakeičiu nurodytą įsakymą ir jį išdėstau nauja redakcija (Laivų įrenginių sertifikavimo nuostatai nauja redakcija nedėstomi):

LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LAIVŲ ĮRENGINIŲ SERTIFIKAVIMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos saugios laivybos įstatymo 3 straipsnio 3 dalies 16 punktu, Lietuvos Respublikos atitikties vertinimo įstatymo 5 straipsniu, įgyvendindamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. gruodžio 27 d. nutarimo Nr. 1482 „Dėl  institucijų, įgaliotų tvirtinti privalomuosius produktų saugos reikalavimus ir nustatyti jų atitikties vertinimo tvarką, paskyrimo“ 1.4 papunktį ir 2014 m. liepos 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvoje 2014/90/ES dėl laivų įrenginių, kuria panaikinama Tarybos direktyva 96/98/EB, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2021 m. balandžio 30 d. Komisijos deleguotąja direktyva (ES) 2021/1206, įtvirtintus reikalavimus:

1. T v i r t i n u  Laivų įrenginių sertifikavimo nuostatus (pridedama).

2. N u s t a t a u, kad nuorodos į taikomus Europos Komisijos priimamus įgyvendinimo reglamentus, nustatančius laivų įrenginių modelio, konstrukcijos ir veikimo charakteristikų reikalavimų ir bandymo standartų taisykles, skelbiamos Lietuvos transporto saugos administracijos interneto svetainėje.

2. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintus Laivų įrenginių sertifikavimo nuostatus:

2.1. Pakeičiu 18 punktą ir jį išdėstau taip:

18. Gamintojai, ženklindami laivų įrenginius šturvalo ženklu, užtikrina, kad laivų įrenginiai yra suprojektuoti ir pagaminti laikantis taikomuose Europos Komisijos priimamuose įgyvendinimo reglamentuose, nustatančiuose laivų įrenginių modelio, konstrukcijos ir veikimo charakteristikų reikalavimų ir bandymo standartų taisykles, (toliau – Įgyvendinimo reglamentai) nurodytuose tarptautiniuose dokumentuose pateiktų modelio, konstrukcijos ir veikimo charakteristikų reikalavimų ir bandymo standartų, ir prisiima Nuostatų 19–26 punktuose nustatytus įsipareigojimus.“

2.2. Pakeičiu 25 punktą ir jį išdėstau taip:

25. Gamintojai, manantys arba turintys pagrindo manyti, kad jų pagamintas laivo įrenginys, paženklintas šturvalo ženklu, neatitinka Įgyvendinimo reglamentuose nurodytuose tarptautiniuose dokumentuose pateiktų modelio, konstrukcijos ir veikimo charakteristikų reikalavimų ir bandymo standartų, nedelsdami imasi taisomųjų priemonių, būtinų, kad būtų užtikrinta pagamintų laivų įrenginių atitiktis šiems reikalavimams, ir, jeigu tikslinga, turi imtis priemonių, kad tokie laivų įrenginiai būtų pašalinti arba atšaukti iš rinkos. Jeigu laivo įrenginys kelia pavojų, gamintojai nedelsdami apie tai praneša Administracijai ir kitų Europos Sąjungos valstybių narių kompetentingoms institucijoms ir pateikia išsamią informaciją apie neatitiktis reikalavimams ir apie visas taikytas taisomąsias priemones.“

2.3. Pakeičiu 34 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

34. Gamintojas arba gamintojo įgaliotasis atstovas privalo pasitelkti notifikuotąją įstaigą, kuri atliktų konkretaus laivo įrenginio atitikties įvertinimą. Atitikties įvertinimas turi būti atliekamas pasinaudojant viena iš Įgyvendinimo reglamentuose numatytų alternatyvų, pasirenkant vieną iš šių procedūrų:“.

 

 

 

Susisiekimo ministras                                                                                             Eugenijus Sabutis