ASMENS DOKUMENTŲ IŠRAŠYMO CENTRO
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL ASMENS DOKUMENTŲ IŠRAŠYMO CENTRO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2009 M. BIRŽELIO 12 D. ĮSAKYMO NR. 1-26 „DĖL PRAŠYMŲ ASMENS DOKUMENTAMS IŠDUOTI, PAKEISTI, ĮFORMINTI REGISTRAVIMO, UŽSAKYMŲ ASMENS DOKUMENTAMS IŠRAŠYTI FORMAVIMO IR DUOMENŲ APIE ASMENS DOKUMENTŲ GALIOJIMĄ TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO IR KAI KURIŲ TEISĖS AKTŲ PRIPAŽINIMO NETEKUSIAIS GALIOS“ PAKEITIMO
2022 m. gruodžio 23 d. Nr. 1-92
Vilnius
Pakeičiu Prašymų asmens dokumentams išduoti, pakeisti, įforminti registravimo, užsakymų asmens dokumentams išrašyti formavimo ir duomenų apie asmens dokumentų galiojimą tvarkos aprašą, patvirtintą Asmens dokumentų išrašymo centro prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2009 m. birželio 12 d. įsakymu Nr. 1-26 „Dėl Prašymų asmens dokumentams išduoti, pakeisti, įforminti registravimo, užsakymų asmens dokumentams išrašyti formavimo ir duomenų apie asmens dokumentų galiojimą tvarkos aprašo patvirtinimo ir kai kurių teisės aktų pripažinimo netekusiais galios“:
1. Pakeičiu 1 punktą ir jį išdėstau taip:
„1. Prašymų asmens dokumentams išduoti, pakeisti, įforminti registravimo, užsakymų asmens dokumentams išrašyti formavimo ir duomenų apie asmens dokumentų galiojimą tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja prašymų asmens dokumentams išduoti, pakeisti, įforminti (toliau – išduoti) registravimą ir koregavimą Asmens dokumentų išdavimo informacinėje sistemoje, biometrinių duomenų nuskaitymą ir registravimą, užsakymų asmens dokumentams išrašyti formavimą ir jų perdavimą Asmens dokumentų išrašymo centrui prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Asmens dokumentų išrašymo centras), asmens dokumentų išrašymą, asmens elektroninės atpažinties ir kvalifikuoto elektroninio parašo sertifikatų (toliau – sertifikatai) įrašymą į asmens tapatybės kortelę, išrašytų asmens dokumentų perdavimą Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijai, Migracijos departamentui prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Migracijos departamentas), Migracijos departamento skyriams ar kitoms įstaigoms, atsakingoms už atitinkamų asmens dokumentų išdavimą, asmens dokumentų ir vokų su asmens dokumentų kontaktinės elektroninės laikmenos aktyvavimo duomenimis (slaptažodžiu) (toliau – vokas su slaptažodžiu) įteikimą, sertifikatų aktyvavimą, asmens dokumentų apskaitą, saugojimą, duomenų apie asmens dokumento galiojimą arba negaliojimą, galiojimo laiko pratęsimą įvedimą į sistemą bei ataskaitų formavimą.“
4. Pakeičiu 27 punktą ir jį išdėstau taip:
5. Pakeičiu 52 punktą ir jį išdėstau taip:
„52. Tais atvejais, kai tarnybos darbuotojas neturi įgaliojimų įrašyti, taisyti ar keisti asmens, kurio prašymas registruojamas sistemoje, duomenų, nustačius, kad prašyme ar kituose pateiktuose dokumentuose nurodyti duomenys nesutampa su duomenimis, esančiais Gyventojų registre, jei tai yra nustatyta asmens dokumento išdavimą reglamentuojančiame teisės akte, užpildyto prašymo kopija, pažymėjus nesutampančius duomenis, turi būti išsiunčiama Registrų centrui.“
6. Pakeičiu 55.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
7. Papildau 55.4 papunkčiu:
„55.4. sistemoje prašymai išduoti asmens dokumentus grupuojami į skirtingus užsakymus pagal adresatų grupes ir į tą patį užsakymą neįtraukiami prašymai, pagal kuriuos išrašyti asmens dokumentai bus siunčiami skirtingiems adresatams, t. y. Migracijos departamento skyriams, konsulinėms įstaigoms ir asmenims siunčiamų asmens dokumentų prašymai įtraukiami į atskirus užsakymus;“.
8. Papildau 55.5 papunkčiu:
9. Pakeičiu 56.2 papunktį ir jį išdėstau taip:
„56.2. Per vieną dieną iš to paties Užsakovo Asmens dokumentų išrašymo centrui gali būti perduotas ne daugiau nei vienas užsakymas išrašyti asmens dokumentus skubos tvarka per 5 darbo dienas (išskyrus tuos atvejus, kai Užsakovas teikia užsakymus išrašyti asmens dokumentus skubos tvarka tą pačią darbo dieną). Užsakymai išrašyti asmens dokumentus bendra tvarka, kai asmens dokumentas bus atsiimamas Migracijos departamento skyriuje, ir užsakymai su prašymais, kuriuose asmenys pageidauja, kad išrašytas asmens dokumentas būtų išsiųstas jo nurodytu adresu Lietuvos Respublikoje, jei į juos įtraukta mažiau kaip 50 prašymų, perduodami Asmens dokumentų išrašymo centrui ne dažniau kaip kartą per savaitę atskirais užsakymais, išskyrus prašymus išrašyti asmens dokumentus, kurių užsakomi labai maži kiekiai (tarnybinius pasus, diplomatinius pasus, užsieniečio pasus, leidimus gyventi Lietuvos Respublikoje ir pan.).“
10. Pakeičiu 56.3 papunktį ir jį išdėstau taip:
„56.3. Atsižvelgiant į tai, kad išrašyti asmens dokumentai siuntų pristatymo paslaugos teikėjui (toliau – kurjeris) perduodami kiekvieną dieną 15 val., Užsakovai, kuriems išrašyti asmens dokumentai siunčiami paštu, užsakymus asmens dokumentams išrašyti skubos tvarka per 1 darbo dieną privalo perduoti Asmens dokumentų išrašymo centrui ne vėliau kaip iki 12.30 val. Dokumentai pagal vėliau perduotus užsakymus išsiunčiami tik kitą darbo dieną.
Migracijos departamentas užsakymus asmens dokumentams išrašyti skubos tvarka tą pačią darbo dieną privalo perduoti Asmens dokumentų išrašymo centrui ne vėliau kaip iki 9.30 val. ar ne vėliau kaip iki 12.30 val.“
11. Pakeičiu 76 punktą ir jį išdėstau taip:
„76. Išrašius asmens dokumentus ir vokus su slaptažodžiais, suformuojamas išrašytų asmens dokumentų lydraštis (toliau – lydraštis), kuriame nurodomi visi į užsakymą įtraukti prašymai. Vokai su slaptažodžiais išrašomi asmenims, kurie asmens tapatybės kortelės išrašymo metu yra 14 metų ar vyresni ir kurie prašymo išduoti asmens tapatybės kortelę teikimo metu pageidavo, kad būtų įrašyti sertifikatai.“
12. Pakeičiu 77 punktą ir jį išdėstau taip:
„77. Lydraštyje nurodoma: tarnybos pavadinimas ir tarnybos kodas (adresatas), užsakymo įvykdymo data, lydraščio eilės numeris, užsakymo gavimo data, užsakymo numeris, išrašytų asmens dokumentų rūšies pavadinimas. Iš pradžių pateikiami įvykdyti prašymai (t. y. tie, kuriems yra išrašyti asmens dokumentai), po to neįvykdyti. Lydraštyje taip pat nurodomas siunčiamų asmens dokumentų bei vokų su slaptažodžiais kiekis.“
13. Pakeičiu 78 punktą ir jį išdėstau taip:
„78. Įvykdytiems prašymams lydraštyje pateikiama: prašymo registracijos sistemoje numeris, asmens, kuriam išrašytas asmens dokumentas, asmens kodas, išrašymo data, galiojimo terminas, išrašyto asmens dokumento numeris, asmens, kuriam išrašytas asmens dokumentas, vardas ir pavardė. Asmens tapatybės kortelių, kurios siunčiamos kartu su vokais su slaptažodžiais, lydraščio grafoje „Pastabos“ įrašoma „PIN“.“
14. Pakeičiu 80 punktą ir jį išdėstau taip:
„80. Išrašyti asmens dokumentai, patikrinus juose įrašytų duomenų bei išrašymo kokybę, kartu su lydraščiu supakuojami į laikinas pakuotes, prie pakuočių prisegant lapelį su nurodytu adresatu, užsakymo numeriu bei išrašytų asmens dokumentų lydraščio numeriu ir perduodama išsiųsti arba perduoti tarnyboms. Asmens tapatybės kortelės, kuriose įrašyti sertifikatai, supakuojamos kartu su vokais su slaptažodžiais, ant kurių užrašytas asmens tapatybės kortelės numeris, asmens vardas ir pavardė.“
15. Pakeičiu 81 punktą ir jį išdėstau taip:
16. Pakeičiu 82 punktą ir jį išdėstau taip:
17. Pakeičiu 83 punktą ir jį išdėstau taip:
„83. Pasirinkus išsiuntimo funkciją, ekrane pateikiamas sąrašas įvykdytų užsakymų numerių, surūšiuotų tarnybų kodų didėjimo tvarka. Taip pat kiekvienam įvykdytam užsakymui įrašomas lydraščio numeris bei kita informacija. Darbuotojas, atsakingas už dokumentų išsiuntimą, gali pažymėti įvykdytus užsakymus, kurių asmens dokumentai yra supakuoti į bendrą siuntą. Paspaudus atitinkamą klavišą IŠSIŲSTI, kompiuterio atmintyje suformuojama siuntų registro eilutė ir išspausdinama etiketė, kurioje nurodoma tarnybos, kaip adresato, pavadinimas, įvardijamas Asmens dokumentų išrašymo centras, kaip siunčiančioji įstaiga, ir pateikiamas visų pažymėtų ir įdėtų į siuntą įvykdytų užsakymų lydraščių numerių sąrašas bei siunčiamų asmens dokumentų kiekis.“
18. Pakeičiu 84 punktą ir jį išdėstau taip:
„84. Pagal pašto reikalavimus išspausdintos etiketės įdedamos į pakuotę taip, kad būtų perskaitomos iš išorės. Pakuotė yra daugkartinio naudojimo.
Jei visi konkrečiai tarnybai siunčiami įvykdyti užsakymai netelpa į vieną pakuotę, likę užsakymai supakuojami į kitą pakuotę ir išsiuntimo veiksmas pakartojamas.“
19. Pakeičiu 85 punktą ir jį išdėstau taip:
20. Pakeičiu 86 punktą ir jį išdėstau taip:
„86. Padarius klaidą užsakymų priskyrimo siunčiamoms pakuotėms metu, galimybė ištaisyti klaidą ir perspausdinti reikiamas etiketes lieka tol, kol darbuotojas nenuspaudė klavišo IŠSIUNTIMAS BAIGTAS. Nuspaudus šį klavišą, suformuojami ir išspausdinami du siuntų registro (5 priedas) egzemplioriai. Registro eilės numeris formuojamas sistemoje. Kiekvienais kalendoriniais metais numeracija pradedama nuo pirmo numerio.“
21. Pakeičiu 87 punktą ir jį išdėstau taip:
„87. Paruoštas siuntas perduodant kurjeriui, jis pagal pateiktą siuntų registrą sutikrina siuntų kiekį bei užrašus ant siuntų etikečių, pasirašo siuntų registre apie asmens dokumentų perėmimą išsiųsti bei antspauduoja abu registro egzempliorius savo antspaudu. Vienas registro egzempliorius įteikiamas kurjeriui, kitas saugomas Asmens dokumentų išrašymo centre.“
22. Pakeičiu 88 punktą ir jį išdėstau taip:
23. Papildau nauju XI1 skyriumi ir jį išdėstau taip:
„XI1 SKYRIUS
IŠRAŠYTŲ ASMENS DOKUMENTŲ IŠSIUNTIMAS ASMENIMS
881. Asmens dokumentų išrašymo centre išrašyti asmens dokumentai, kurie asmenims siunčiami Migracijos departamento pasirinktu saugiu būdu, patikrinus juose įrašytus duomenis bei išrašymo kokybę, kartu su lydraščiu supakuojami į laikinas pakuotes ir perduodami išsiųsti.
882. Formuojant siuntas atspausdinamas siuntos lipdukas, kuriame nurodomi šie duomenys:
882.1. siuntėjo pavadinimas (Migracijos departamento skyrius, į kurį reikės grąžinti asmeniui nepristatytą siuntą, pavadinimas);
882.2. siuntėjo adresas (Migracijos departamento skyriaus, į kurį reikės grąžinti asmeniui nepristatytą siuntą, adresas);
882.3. asmens, kuriam siunčiamas asmens dokumentas, vardas, pavardė ar siuntą atsiimti įgalioto asmens (toliau – įgaliotas asmuo) vardas ir pavardė;
882.4. asmens, kuriam siunčiamas asmens dokumentas, ar įgalioto asmens adresas (gatvė, namo ir buto numeris, pašto kodas, miestas);
882.5. asmens, kuriam siunčiamas asmens dokumentas, ar įgalioto asmens mobilaus telefono numeris (tik Lietuvos ryšio abonento numeris „+370“);
883. Paruoštas siuntas kurjeris paima iš Asmens dokumentų išrašymo centro jo darbo metu pagal iš anksto suderintą grafiką, bet ne vėliau kaip iki 16.00 val.
884. Asmens dokumentų išrašymo centras kurjeriui perduoda siuntos perdavimo dokumentą (manifestą), kuriame nurodytos visos siuntos. Siuntos perdavimo dokumente (manifeste) siuntos nurodytos pagal siuntų suformavimo datą ir laiką (nuo anksčiausiai suformuotos). Siuntos perdavimo dokumente (manifeste) taip pat nurodoma siuntų pristatymui reikalinga informacija.
885. Siuntos perdavimo dokumentą (manifestą) pasirašo Asmens dokumentų išrašymo centro darbuotojas ir kurjeris.
24. Pakeičiu 91 punktą ir jį išdėstau taip:
„91. Jeigu prašymai išduoti asmens dokumentus skubos tvarka per 1 darbo dieną Migracijos departamento Vilniaus skyriaus Asmens dokumentų išrašymo centrui buvo perduoti iki 15.00 val., o kitų Migracijos departamento skyrių – iki 12.30 val., asmens dokumentai išrašomi prašymų gavimo dieną ir perduodami tiesiogiai įgaliotiems Užsakovų darbuotojams arba kurjeriui ne vėliau kaip iki tos pačios Asmens dokumentų išrašymo centro darbo dienos pabaigos. Kurjeris ne vėliau kaip kitą darbo dieną juos pristato Užsakovams.
Jeigu prašymai išduoti asmens dokumentus skubos tvarka per 1 darbo dieną Migracijos departamento Vilniaus skyriaus Asmens dokumentų išrašymo centrui perduodami po 15.00 val., o kitų Migracijos departamento skyrių – po 12.30 val., išrašyti asmens dokumentai perduodami tiesiogiai įgaliotiems Užsakovų darbuotojams arba kurjeriui kitą darbo dieną, o kurjeris ne vėliau kaip kitą darbo dieną juos pristato Užsakovams.“
25. Pakeičiu 92 punktą ir jį išdėstau taip:
„92. Asmens dokumentai pagal prašymus išduoti skubos tvarka per 5 darbo dienas, išrašomi tą pačią arba kitą darbo dieną po gavimo ir perduodami tiesiogiai įgaliotiems Užsakovo darbuotojams arba kurjeriui kartu su bendrąja siunta ne rečiau kaip du kartus per savaitę bei kurjerio pristatomi atitinkamiems Užsakovams ne vėliau kaip kitą darbo dieną.“
26. Pakeičiu 93 punktą ir jį išdėstau taip:
„93. Skubiai gali būti išrašomi ir asmens dokumentai, kurių išdavimą reglamentuojančiuose teisės aktuose nebuvo numatytas išdavimas skubos tvarka. Tokiais atvejais kaip skubų išrašymą pagrindžiantis dokumentas Asmens dokumentų išrašymo centre turi būti užregistruotas ir saugomas prašymą registravusios tarnybos vadovo raštas (gali būti perduotas tiesiogiai arba atsiųstas elektroniniu paštu), pagrindžiantis būtinumą skubiai išrašyti asmens dokumentą. Tokiais atvejais asmens dokumentas išrašomas, įvertinus Asmens dokumentų išrašymo centro galimybes užtikrinti pageidaujamą skubumo laipsnį, nepažeidžiant kitų asmens dokumentų išrašymo terminų.
27. Pakeičiu 96 punktą ir jį išdėstau taip:
„96. Ne mažiau kaip dviejų darbuotojų akivaizdoje atidaroma asmens dokumentų pakuotė, asmens dokumentai ir vokai su slaptažodžiais suskaičiuojami, patikrinama, ar numeriai atitinka nurodytus lydraštyje (-iuose). Sutikrinami ir pasižymimi koreguoti neįvykdytų (atmestų) prašymų numeriai, patikrinama, ar yra įvykdyti pakartotinai siųsti (koreguoti) prašymai.“
28. Pakeičiu 98 punktą ir jį išdėstau taip:
„98. Nustačius, kad pakuotė pažeista ir / ar trūksta asmens dokumentų ir / ar vokų su slaptažodžiais, apie tai nedelsiant informuojamas Asmens dokumentų išrašymo centras. Tarnybos vadovo pavedimu nuo nustatyto (-ų) asmens dokumentų pakuotės pažeidimo ir / ar asmens dokumentų ir / ar vokų su slaptažodžiais trūkumo teisės aktų nustatyta tvarka atliekamas patikrinimas, surašoma jo išvada. Išvados kopija pateikiama Asmens dokumentų išrašymo centrui. Asmens dokumentų išrašymo sistemoje išvadą dėl nustatyto asmens dokumento trūkumo surašiusi institucija nedelsdama paskelbia, kad asmens dokumentas dingo.“
29. Pakeičiu 100 punktą ir jį išdėstau taip:
30. Pakeičiu 101 punktą ir jį išdėstau taip:
„101. Techniškai sugadintas asmens dokumentas kartu su broko aprašu (trumpa broko charakteristika) grąžinamas Asmens dokumentų išrašymo centrui. Grąžinant techniškai brokuotą asmens tapatybės kortelę, dėl kurios turėjo būti, bet nebuvo gautas vokas su slaptažodžiu, sistemoje turi būti įvedamas priežasties kodas „75“, o pastabų laukelyje įrašoma „Prarastas vokas su slaptažodžiu“. Darbuotojų veiksmai atskirais išskirtiniais atvejais nurodyti šio Aprašo 18 priede.“
31. Pakeičiu XV skyriaus pavadinimą ir jį išdėstau taip:
32. Papildau 1071 punktu:
„1071. Tuo atveju, kai asmens dokumentas asmeniui išsiunčiamas Migracijos departamento pasirinktu saugiu būdu, kurjeris, įteikęs asmens dokumentą, nedelsdamas pažymi asmens dokumentą įteiktu. Asmens dokumentas skelbiamas galiojančiu automatiniu būdu, gavus informaciją apie asmens dokumento įteikimą ne vėliau kaip kitą dieną.“
34. Papildau 1121 punktu:
35. Pakeičiu 114 punktą ir jį išdėstau taip:
„114. Asmenims, kuriems pagal teisės aktų reikalavimus į išrašomą asmens tapatybės kortelę įrašyti sertifikatai turi būti aktyvuojami, kartu su įteikiama asmens tapatybės kortele tarnybos darbuotojas privalo įteikti ir iš Asmens dokumentų išrašymo centro gautą voką su slaptažodžiu. Jei asmuo atsisako pasirašyti patvirtinimą, kad susipažino ir sutinka su sertifikatų sudarymo sąlygomis, sertifikatai negali būti aktyvuojami. Tokiu atveju vokas su slaptažodžiu asmeniui nėra įteikiamas.“
36. Pakeičiu 115 punktą ir jį išdėstau taip:
37. Pakeičiu 116 punktą ir jį išdėstau taip:
38. Pakeičiu 136 punktą ir jį išdėstau taip:
„136. Paskelbti negaliojančiais asmens dokumentai ir neįteikti vokai su slaptažodžiais, vadovaujantis teisės aktų, reglamentuojančių asmens dokumentų išdavimą, nuostatomis, siunčiami naikinti Asmens dokumentų išrašymo centrui. Siunčiamų negaliojančių asmens dokumentų lydraštyje (14 priedas) turi būti nurodyta: asmens vardas ir pavardė, asmens kodas, dokumento numeris arba serija ir numeris, dokumento rūšis, siunčiamų asmens dokumentų kiekis.
Neįteiktiems vokams su slaptažodžiais taip pat užpildomos visos siunčiamų negaliojančių asmens dokumentų lydraščio grafos, tačiau grafoje „Dokumento rūšis“ įrašomas kodas „PIN“.
39. Pakeičiu 137 punktą ir jį išdėstau taip:
„137. Siunčiami naikinti dokumentai turi būti specialiu prietaisu pažymėti kaip negaliojantys. Asmens dokumentų išrašymo centre, gavus siuntą su asmens dokumentais ir (ar) vokais su slaptažodžiais, patikrinama, ar asmens dokumentai pažymėti negaliojančiais ir ar vokai su slaptažodžiais nebuvo pažeisti. Radus neatitikimų, nedelsiant informuojama siuntą suformavusi tarnyba, surašomas aktas ir atliekamas tarnybinis patikrinimas.“
40. Pakeičiu 140 punktą ir jį išdėstau taip:
„140. Kiti į asmens dokumentus įrašomi duomenys: valstybės tarnautojo pareigos, įstaigos pavadinimas, nuorodos į įstatymo straipsnius, dalis ir / ar punktus – teisės aktų, reglamentuojančių atitinkamos rūšies asmens dokumento išdavimą, nustatyta tvarka įrašomi iš atitinkamų registrų. Į asmens tapatybės kortelės kontaktinę elektroninę laikmeną įrašomi sertifikatai. Į asmens dokumentus taip pat įrašomi duomenys, susiję su asmens dokumento tvarkymu: asmens dokumento numeris, išdavimo data, galiojimo data, asmens dokumentą išdavusios įstaigos pavadinimas ir kiti duomenys.“