LIETUVOS KALĖJIMŲ TARNYBOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS KALĖJIMŲ TARNYBOS PASITIKĖJIMO LINIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2023 m. kovo 31 d. Nr. V-222

Vilnius

 

Vadovaudamasis Vidinių informacijos apie pažeidimus teikimo kanalų įdiegimo ir jų funkcionavimo užtikrinimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. lapkričio 14 d. nutarimu Nr. 1133 „Dėl Lietuvos Respublikos pranešėjų apsaugos įstatymo įgyvendinimo“, 3 punktu, siekdamas atskleisti nusikalstamas veikas ir kitus teisės pažeidimus Lietuvos kalėjimų tarnyboje (toliau – LKT), juos užkardyti, taip pat pagerinti LKT darbą registruojant ir nagrinėjant asmenų pranešimus, gautus pasitikėjimo linijos telefonu ar elektroniniu paštu, bei užtikrinti neteisėtų veiksmų prevenciją:

1. Tvirtinu Lietuvos kalėjimų tarnybos pasitikėjimo linijos nuostatus (pridedama).

2. Pripažįstu netekusiu galios Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos direktoriaus 2016 m. gegužės 31 d. įsakymą Nr. V-188 „Dėl Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos pasitikėjimo linijos nuostatų patvirtinimo“.

3. Nurodau LKT Imuniteto ir vidaus tyrimų skyriui kontroliuoti ir koordinuoti Lietuvos Kalėjimų tarnybos pasitikėjimo linijos nuostatų vykdymą.

4. Pavedu:

4.1. LKT Dokumentų valdymo skyriui šį įsakymą paskelbti įstaigos interneto ir intraneto svetainėse bei teisės aktų registre ir supažindinti su juo LKT administracijos padalinių vadovus;

4.2. LKT padalinių vadovams su šiuo įsakymu dokumentų valdymo sistemos priemonėmis arba pasirašytinai supažindinti pavaldžius pareigūnus, valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis.

 

 

 

Direktorius                                                                                                          Virginijus Kulikauskas


 

PATVIRTINTA

Lietuvos kalėjimų tarnybos

direktoriaus 2023 m. kovo 31 d.

įsakymu Nr. V-222

 

LIETUVOS KALĖJIMŲ TARNYBOS

PASITIKĖJIMO LINIJOS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos kalėjimų tarnybos pasitikėjimo linijos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Lietuvos kalėjimų tarnybos (toliau – LKT) pasitikėjimo linijos paskirtį, tikslus ir asmenų pranešimų apie LKT pareigūnų, kitų valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis (toliau – Darbuotojai), galimai neteisėtus veiksmus ar neveikimą, netinkamą pareigų vykdymą ar nevykdymą, piktnaudžiavimą suteiktais įgaliojimais ar apie veiksmus, turinčius korupcinio pobūdžio nusikalstamos veiklos požymių, pateikimo, registravimo, nagrinėjimo ir nagrinėjimo kontrolės tvarką.

2. Nuostatuose vartojamos sąvokos:

2.1. atsakingas LKT pareigūnas – Imuniteto ir vidaus tyrimų skyriaus pareigūnas, priimantis ir registruojantis bei LKT direktoriui teikiantis pranešimus apie Darbuotojų galimai neteisėtus veiksmus ar neveikimą, netinkamą pareigų vykdymą ar nevykdymą, piktnaudžiavimą suteiktais įgaliojimais ar apie veiksmus, turinčius korupcinio pobūdžio nusikalstamos veiklos požymių (toliau – Darbuotojų galimai neteisėti veiksmai);

2.2. LKT pasitikėjimo linija (toliau – Pasitikėjimo linija) – LKT elektroninio ryšio priemonės (telefono linija, elektroninis paštas), skirtos informuoti apie Darbuotojų galimai neteisėtus veiksmus;

2.3. pranešimas – fizinio ar juridinio asmens kreipimasis į Pasitikėjimo liniją dėl Darbuotojų galimai neteisėtų veiksmų, t. y. elektroninio ryšio priemonėmis (telefonu, elektroniniu paštu) LKT pateikta informacija apie Darbuotojo (-ų) planuojamą daryti, daromą ar padarytą pažeidimą.

3. Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatyme, Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatyme, Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatyme bei Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme.

4. Įgyvendinant Pasitikėjimo linijos tikslus, nurodytus Nuostatų 6 punkte, vadovaujamasi Vidinių informacijos apie pažeidimus teikimo kanalų įdiegimo ir jų funkcionavimo užtikrinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. lapkričio 14 d. nutarimu Nr. 1133 „Dėl Lietuvos Respublikos pranešėjų apsaugos įstatymo įgyvendinimo“, ir šiais Nuostatais. Nagrinėjant pranešimus netaikomos administracinės procedūros, nustatytos Viešojo administravimo įstatyme ir Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“.

 

II SKYRIUS

PASITIKĖJIMO LINIJOS PASKIRTIS IR TIKSLAI

 

5. Pasitikėjimo linija asmenys gali pranešti apie Darbuotojų galimai neteisėtus veiksmus.

6. Pasitikėjimo linijos tikslai:

6.1. sudaryti sąlygas asmenims anonimiškai, konfidencialiai arba viešai pateikti informaciją apie Darbuotojų galimai neteisėtus veiksmus;

6.2. operatyviai ištirti Darbuotojų galimai neteisėtus veiksmus ir imtis priemonių dėl Darbuotojų patraukimo atsakomybėn;

6.3. vykdyti neteisėtų veiksmų prevenciją.

 

III SKYRIUS

PRANEŠIMŲ PATEIKIMAS IR UŽREGISTRAVIMAS

 

7. Pranešimus apie Darbuotojų galimai neteisėtus veiksmus asmenys gali pateikti:

7.1. Pasitikėjimo linijos telefonu (8 5) 271 9022 su autoatsakiklio funkcija. Asmuo, prieš jam pateikiant informaciją, įspėjamas apie tai, kad siekiant užfiksuoti informaciją telefoninis pokalbis bus įrašomas. Informacija Pasitikėjimo linijos telefonu priimama visą parą, išklausoma kiekvieną darbo dieną darbo valandomis, o gauta ne darbo ar švenčių dienomis – artimiausią darbo dieną;

7.2. informacija apie darbuotojų galimai neteisėtus veiksmus Pasitikėjimo linijos el. pašto adresu pasitikejimas@kalejimai.lt priimama visą parą ir peržiūrima kiekvieną darbo dieną darbo valandomis, o gauta ne darbo ar švenčių dienomis – artimiausią darbo dieną.

8. Pateikiant pranešimą apie Darbuotojų galimai neteisėtus veiksmus turi būti nurodomi:

8.1. Darbuotojo, kurio veiksmai (neveikimas) skundžiami, vardas, pavardė ir pareigų pavadinimas (jei žinoma);

8.2. Darbuotojo atlikti galimai neteisėti veiksmai;

8.3. skundžiamų galimai neteisėtų veiksmų atlikimo vieta, laikas ir data (jei žinoma);

8.4. esant galimybei, pranešimą pateikiantis asmuo gali pateikti ir dokumentus, patvirtinančius pranešime nurodytus pažeidimus ir jų padarymo aplinkybes, bei kitus įrodymus.

9. Pranešimas gali būti pateikiamas anonimiškai, nenurodant fizinio asmens vardo, pavardės, gyvenamosios vietos adreso, telefono numerio, elektroninio pašto adreso ar juridinio asmens pavadinimo, buveinės adreso, elektroninio pašto adreso, fakso, telefono numerio (toliau – kontaktiniai duomenys).

10. Kontaktiniai duomenys gali būti pateikiami, jeigu asmuo sutinka, kad pranešimą nagrinėjantis pareigūnas susisiektų su pranešėju dėl informacijos patikslinimo.

11. Asmuo, pateikęs pranešimą LKT ir nenorintis, kad jo kontaktiniai duomenys būtų perduoti pranešimą nagrinėjančiam darbuotojui ar kitai kompetentingai jį nagrinėti įstaigai arba subjektui, tai turi nurodyti savo pranešime.

12. Visi LKT gauti pranešimai, pateikti Pasitikėjimo linijos telefonu su autoatsakiklio funkcija, fiksuojami darant skaitmeninius įrašus, kurie saugomi Imuniteto ir vidaus tyrimų skyriuje.

13. Atsakingas LKT pareigūnas pranešimus, pateiktus Pasitikėjimo linijos telefonu (8 5) 271 9022 su autoatsakiklio funkcija arba el. pašto adresu pasitikejimas@kalejimai.lt, užregistruoja ir nagrinėja šia tvarka:

13.1. Pasitikėjimo linijos kontaktais gauta informacija įforminama tarnybiniu pranešimu, kuris užregistruojamas dokumentų valdymo sistemos (toliau – DVS) tarnybinių pranešimų apie Pasitikėjimo linija gautus pranešimus byloje (toliau – Byla);

13.2. tarnybinis pranešimas apie Pasitikėjimo linija gautą pranešimą ne vėliau kaip per 5 darbo dienas pateikiamas LKT direktoriui. Jei gaunama informacija, dėl kurios būtina imtis neatidėliotinų priemonių, tarnybinis pranešimas direktoriui pateikiamas nedelsiant;

13.3. LKT direktoriui DVS priemonėmis pavedus nagrinėti tarnybinį pranešimą, šis  perduodamas pavedimą vykdančiam darbuotojui. Minėtame pranešime pateiktą informaciją pavedus nagrinėti ar priimti su ja susijusius atitinkamus sprendimus LKT administracijos padalinių vadovams, tarnybinis pranešimas kartu su visa papildoma informacija per DVS siunčiami nagrinėti toliau;

13.4. LKT administracijos padalinys, kuriam buvo pavesta išnagrinėti tarnybinį pranešimą, apie nagrinėjimo rezultatus informuoja Imuniteto ir vidaus tyrimų skyrių.

14. Informacija apie gautus pranešimus, jų nagrinėjimo eigą bei gautus rezultatus kaupiama DVS Imuniteto ir vidaus tyrimų skyriaus byloje.

 

 

IV SKYRIUS

PRANEŠIMŲ NAGRINĖJIMAS

 

15. LKT direktorius, gavęs tarnybinį pranešimą apie Pasitikėjimo linija gautą informaciją dėl pažeidimo, priima sprendimą dėl pranešimo nagrinėjimo ir DVS priemonėmis rezoliucijoje nurodo užduotį bei jos vykdytojus.

16. Draudžiama Pasitikėjimo linija gautą pranešimą perduoti nagrinėti Darbuotojui, kurio veiksmai skundžiami.

17. Pranešimas gali būti nenagrinėjamas šiais atvejais:

17.1. jei jis neatitinka Nuostatų 8 punkte nustatytų reikalavimų;

17.2. kai pagal pranešimo turinį neįmanoma nustatyti pranešimo dalyko ar objekto;

17.3. kai pranešime apie Darbuotojų atliekamus galimai neteisėtus veiksmus pateikiamos tik prielaidos (nuomonė), bet nenurodoma konkrečių aplinkybių ar faktų, pagrindžiančių šias prielaidas;

17.4. jei jis nėra susijęs su Nuostatų 5 punkte nurodytais tikslais;

17.5. jei pranešime pateikta informacija nėra susijusi su LKT kompetencija (toks pranešimas per 5 darbo dienas nuo jo gavimo dienos LKT direktoriaus (ar) jo įgalioto asmens gali būti persiunčiamas nagrinėti pagal kompetenciją kitoms institucijoms).

18. Pranešimas turi būti išnagrinėtas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo jo gavimo dienos. Atsižvelgiant į pranešime nurodytų aplinkybių sudėtingumą ir patikrinimo apimtis arba jei paaiškėja naujų aplinkybių, minėtas terminas direktoriaus sprendimu gali būti pratęstas ne ilgiau kaip 10 darbo dienų.

19. Rezoliucijoje nurodytas užduoties vykdytojas, išnagrinėjęs pranešimą ir nustatęs, kad Darbuotojas atliko neteisėtus veiksmus, tarnybiniu pranešimu apie tai informuoja LKT direktorių ir Imuniteto ir vidaus tyrimų skyrių bei pateikia siūlymą dėl sprendimo priėmimo.

20. Sprendimą dėl tolesnių veiksmų teisės aktuose nustatytais terminais, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo gauto tarnybinio pranešimo apie Darbuotojų galimai neteisėtus veiksmus dienos priima LKT direktorius.

 

V SKYRIUS

PRANEŠIMŲ NAGRINĖJIMO KONTROLĖ

 

21. Asmenų pateiktų pranešimų nagrinėjimą kontroliuoja Darbuotojų, kuriems pavesta nagrinėti pranešimus, tiesioginiai vadovai.

22. Atsakingas LKT pareigūnas kaupia, sistemina ir analizuoja informaciją apie Pasitikėjimo linija gautus pranešimus bei jų nagrinėjimo rezultatus ir kiekvienų metų pradžioje iki vasario 1 d. parengia bei LKT direktoriui pateikia praėjusių metų ataskaitą, kurioje nurodomi:

22.1. bendras Pasitikėjimo linija gautų pranešimų skaičius (atskirai nurodoma, kiek pranešimų gauta telefonu ir kiek elektroniniu paštu);

22.2. išnagrinėtų / nenagrinėtų pranešimų skaičius;

22.3. pranešimų, kuriuose pateikta informacija buvo patvirtinta / nepatvirtinta, skaičius;

22.4. tarnybinių pranešimų, dėl kurių siūloma pradėti tarnybinio nusižengimo ar darbo drausmės pažeidimo tyrimą ar jo nepradėti, skaičius;

22.5. LKT direktoriaus priimtų sprendimų pradėti tarnybinio nusižengimo ar darbo drausmės pažeidimo tyrimą ar jo nepradėti skaičius.

 

VI SKYRIUS

ATSAKOMYBĖ

 

23. Atsakingas LKT pareigūnas, sužinojęs asmens, pateikusio pranešimą, duomenis arba informaciją, iš kurios būtų galima nustatyti asmens duomenis, negali šių duomenų (informacijos) atskleisti kitam asmeniui, įskaitant ir kitus Darbuotojus, nebent tai būtina pranešimui užregistruoti ir jam tinkamai vadovaujantis teisės aktais išnagrinėti.

24. Pasitikėjimo linija gautas pranešimas nagrinėjamas užtikrinant gautos informacijos konfidencialumą.

25. Už neteisėtą asmens duomenų arba informacijos, iš kurios šiuos duomenis būtų galima nustatyti, atskleidimą LKT Darbuotojai atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

26. LKT pasitikėjimo telefono numeris ir elektroninio pašto adresas turi būti skelbiami LKT administracijos padalinių (kalėjimų, skyrių ar valdybų) interneto svetainėse ir (ar) informaciniuose stenduose.

27. Pranešimai dėl galimai neteisėtų veiksmų gali būti pateikiami ir apie asmenis, kurie su LKT yra susiję sutartiniais santykiais (mokymosi, stažuočių, praktikos, savanorystės ir pan.).

28. Pasitikėjimo linija gauti pranešimai apie Darbuotojų galimai neteisėtus veiksmus, dėl kurių priimtas sprendimas, bei su šių pranešimų nagrinėjimu susiję dokumentai saugomi vadovaujantis LKT dokumentacijos planu.

29. Klausytis Pasitikėjimo linijos telefonu gautų pranešimų įrašų ir daryti pokalbių įrašų kopijas, nurodę tokių veiksmų tikslą ir jų atlikimo laiką, gali Imuniteto ir vidaus tyrimų skyriaus pareigūnai, taip pat LKT Darbuotojai, atliekantys tyrimą dėl pranešimuose pateiktos informacijos, LKT direktoriaus leidimu – ir kiti asmenys.

 

____________________________

part_5ed8d99abee14305935e9cf0c9d38f82_end