LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL FINANSŲ MINISTRO 2012 M. BALANDŽIO 11 D. ĮSAKYMO NR. 1K-135 „DĖL 2009–2014 M. EUROPOS EKONOMINĖS ERDVĖS IR NORVEGIJOS FINANSINIŲ MECHANIZMŲ ĮGYVENDINIMO LIETUVOJE“ PAKEITIMO

 

2014 m. gruodžio 10 d. Nr. 1K-450

Vilnius

 

 

P a k e i č i u 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų programų ir projektų finansavimo ir įgyvendinimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2012 m. balandžio 11 d. įsakymu Nr. 1K-135 „Dėl 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų įgyvendinimo Lietuvoje“:

1. Pakeičiu 204 punktą ir jį išdėstau taip:

204. Įvertinusi visas pagal atitinkamą kvietimą (siūlymą) pateiktas paraiškas, CPVA parengia ir programos operatoriui pateikia administracinės atitikties ir projektų tinkamumo finansuoti vertinimo rezultatų ataskaitą, projektų, gautų konkurso būdu, naudos ir kokybės vertinimo ataskaitą (išskyrus atvejus, kai taikomas tiesioginio finansavimo skyrimas) bei pagal gairėse pareiškėjams ar tiesioginio finansavimo apraše (jei taikoma) nustatytą formą parengtas atskirų paraiškų vertinimo ataskaitas (toliau – paraiškų vertinimo ataskaitos). CPVA turi teisę paraiškų vertinimo ataskaitas rengti ir teikti programos operatoriui dalimis pagal įvertintų paraiškų apimtį.“

2. 16 priede:

2.1. Pakeičiu 2.1.8 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.1.8. laikytis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo, jei Projekto vykdytojas yra perkančioji organizacija pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, arba Juridinių asmenų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, pirkimų, įgyvendinant 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų projektus, vykdymo ir priežiūros tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos finansų ministro 2012 m. balandžio 11 d. įsakymu Nr. 1K-135 „Dėl 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų įgyvendinimo Lietuvoje“ (toliau – Neperkančiųjų organizacijų pirkimų aprašas), jeigu Projekto vykdytojas nėra perkančioji organizacija pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą. Jeigu Projekto vykdytojas nėra perkančioji organizacija pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, tačiau 50 procentų ar daugiau tinkamų finansuoti Projekto išlaidų yra finansuojama iš 2009–2014 m. EEE ar Norvegijos finansinio mechanizmo programos lėšų pagal Reglamento 7.16 straipsnių 2 punktų nuostatas, pirkimo procedūros atliekamos taip, lyg Projekto vykdytojas būtų perkančioji organizacija. Šiuo atveju netaikomi šie Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo reikalavimai:

2.1.8.1. registruotis ir skelbti su planuojamais pirkimais ir pirkimo procedūromis susijusią informaciją, laimėjusio dalyvio pasiūlymą, sudarytą pirkimo sutartį ir pirkimo sutarties sąlygų pakeitimus Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje;

2.1.8.2. apie pradedamą bet kurį pirkimą skelbti „Informaciniuose pranešimuose“;

2.1.8.3. skelbti apie nustatytą laimėtoją ir ketinamą sudaryti bei sudarytą pirkimo sutartį „Informaciniuose pranešimuose“ bei savo tinklalapyje (jei toks yra);

2.1.8.4. ne mažiau kaip 50 procentų per kalendorinius metus atliekamų pirkimų atlikti Centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos priemonėmis;

2.1.8.5. prekes, paslaugas ir darbus įsigyti iš centrinės perkančiosios organizacijos arba per ją;

2.1.8.6. ne mažiau kaip 5 procentus visų supaprastintų pirkimų vertės atlikti iš neįgaliųjų socialinių įmonių, socialinių įmonių, įmonių, kuriose dirba daugiau kaip 50 procentų nuteistųjų, atliekančių arešto, terminuoto laisvės atėmimo ir laisvės atėmimo iki gyvos galvos bausmes, arba įmonių, kurių dalyviai yra sveikatos priežiūros įstaigos ir kuriose darbo terapijos pagrindais dirba ne mažiau kaip 50 procentų pacientų, jų pagamintoms prekėms, teikiamoms paslaugoms ar atliekamiems darbams pirkti arba atlikti pagal remiamų asmenų, kurių dauguma yra neįgalieji, įdarbinimo programas;

2.1.8.7. pirkimo procedūrų ataskaitas, pirkimų ataskaitas, įvykdytų ar nutrauktų pirkimo sutarčių ataskaitas bei kitas perkančiosioms organizacijoms Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme nustatyta tvarka privalomas ataskaitas teikti Viešųjų pirkimų tarnybai;

2.1.8.8. dėl pirkimo sutarčių sąlygų keitimo privalomai gauti Viešųjų pirkimų tarnybos sutikimą;

2.1.8.9. dėl pirkimo procedūrų nutraukimo privalomai gauti Viešųjų pirkimų tarnybos sutikimą.“

2.2. Pakeičiu 11.1 papunkčio pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

11.1. Jeigu Projekto vykdytojas yra perkančioji organizacija, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme, jis:“.

2.3. Pakeičiu 11.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

11.2. Jeigu Projekto vykdytojas nėra perkančioji organizacija pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, jis Projekto pirkimus privalo vykdyti vadovaudamasis Neperkančiųjų organizacijų pirkimų aprašu ir Sutarties specialiosiose sąlygose nustatyta tvarka su CPVA suderintu pirkimų planu. Tokių pirkimų priežiūrą atlieka CPVA, vadovaudamasi Neperkančiųjų organizacijų pirkimų aprašu.“

2.4. Papildau 11.3 papunkčiu:

11.3. Jeigu Projekto vykdytojas nėra perkančioji organizacija pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, tačiau 50 procentų ar daugiau tinkamų finansuoti Projekto išlaidų yra finansuojama iš 2009–2014 m. EEE ar Norvegijos finansinio mechanizmo programos lėšų pagal Reglamento 7.16 straipsnių 2 punktų nuostatas, jis:

11.3.1. už Projekto lėšas numatomų įsigyti prekių, paslaugų ar darbų pirkimus privalo atlikti pagal pirkimų planą, suderintą su CPVA Sutarties specialiosiose sąlygose nustatyta tvarka;

11.3.2. privalo teikti CPVA dokumentus, reikalingus pirkimų priežiūrai atlikti, ir derinti juos CPVA nustatyta tvarka;

11.3.3. Projekto pirkimo procedūras atlieka vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu taip, lyg jis būtų perkančioji organizacija, Sutarties bendrųjų sąlygų 2.1.8 papunktyje ir šiame skirsnyje nustatyta tvarka.“

2.5. Papildau 11.4 papunkčiu:

11.4. Atliekant Projekto pirkimo procedūras, kai Projekto vykdytojas nėra perkančioji organizacija pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, tačiau 50 procentų ar daugiau tinkamų finansuoti Projekto išlaidų yra finansuojama iš 2009–2014 m. EEE ar Norvegijos finansinio mechanizmo programos lėšų pagal Reglamento 7.16 straipsnių 2 punktų nuostatas:

11.4.1. projekto vykdytojas privalo nedelsdamas skelbti apie kiekvieną pradedamą pirkimą Europos Sąjungos oficialiajame leidinyje (netaikoma atliekant supaprastintus pirkimus), Lietuvos Respublikos nacionaliniame dienraštyje, interneto svetainėse http://www.norwaygrants.lt ar http://www.eeagrants.lt ir savo tinklalapyje, jei toks yra;

11.4.2. pirkimo sutarčių sąlygos negali būti keičiamos, išskyrus sąlygas, kurias pakeitus nebūtų pažeisti Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 3 straipsnyje numatyti principai ir tikslai ir kai tokiems pakeitimams gautas CPVA pritarimas, išskyrus mažos vertės pirkimus;

11.4.3. pirkimo procedūros gali būti nutrauktos tik jei atsirado aplinkybių, kurių nebuvo galima iš anksto numatyti, ir kai tokiam nutraukimui yra gautas CPVA pritarimas, išskyrus mažos vertės pirkimus.“

2.6. Papildau 11.5 papunkčiu:

11.5. Tais atvejais, kai Projekto vykdytojas atlieka supaprastintus pirkimus, kaip jie apibrėžti Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme, Projekto pirkimo procedūros atliekamos vadovaujantis Projekto vykdytojo interneto svetainėse http://www.norwaygrants.lt ar http://www.eeagrants.lt ir savo tinklalapyje, jei toks yra, paskelbtomis Supaprastintų viešųjų pirkimų taisyklėmis, kurios rengiamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme nustatytais supaprastintų pirkimų reikalavimais.“

2.7. Papildau 11.6 papunkčiu:

11.6. Tiekėjas, kuris mano, kad Projekto vykdytojas nesilaikė Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo ir Sutarties bendrųjų sąlygų 2.1.8 papunktyje ir šiame skirsnyje numatytų reikalavimų ir taip pažeidė ar pažeis jo teisėtus interesus, turi teisę kreiptis į teismą Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.“

 

 

 

Finansų ministras                                                                                                        Rimantas Šadžius