HERBAS2

 

LIETUVOS TRANSPORTO SAUGOS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS TRANSPORTO SAUGOS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS 2018 M. VASARIO 2 D. ĮSAKYMO NR. 2BE-35 „DĖL N IR O KATEGORIJŲ TRANSPORTO PRIEMONĖSE KROVINIO IŠDĖSTYMO IR (AR) JO PRITVIRTINIMO REIKALAVIMŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2020 m. rugpjūčio 20 d. Nr. 2BE-264

Vilnius

 

1. P a k e i č i u N ir O kategorijų transporto priemonėse krovinio išdėstymo ir (ar) jo pritvirtinimo reikalavimus, patvirtintus Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus 2018 m. vasario 2 d. įsakymu Nr. 2BE-35 „Dėl N ir O kategorijų transporto priemonėse krovinio išdėstymo ir (ar) jo pritvirtinimo reikalavimų patvirtinimo“:

1.1. pakeičiu 34 punktą ir jį išdėstau taip:

34. Palaida įranga, pvz., juostos, lynai, apvalkalai ir t. t., turi būti vežami taip, kad nekeltų pavojaus kitiems kelių eismo dalyviams. Kai yra vežami birūs kroviniai - jie turi būti uždengti.“.

1.2. pakeičiu 46.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

46.2. ne mažiau kaip trimis ramsčiais, jeigu sekcijos ilgis didesnis kaip 3,3 m, pirmasis diržas juosiamas 1 m atstumu nuo pakrauto krovinio sekcijos (rietuvės) pradžios, kiti – kas 2 metrai.“;

1.3. pakeičiu 49 punktą ir jį išdėstau taip:

49. Apvalioji ir nepakuota pjautinė mediena gali būti vežama miškovežiu arba naudojant krovinių platformą su laikinai įdedamais ramsčiais, turinčius fiksatorius, apsaugančius juos nuo šoninio slydimo (įskaitant ir kitas transporto priemones, kurios nėra miškovežiai). Jeigu mediena vežama bortine transporto priemone (junginiu), kurioje nėra laikinai įdėtų ramsčių, krovinio sekcijos (rietuvės) aukštis negali būti didesnis už bortų aukštį. Miškovežis suprantamas kaip nurodyta Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų kategorijų ir klasių pagal konstrukciją reikalavimuose, patvirtintuose Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2008 m. gruodžio 2 d. įsakymu Nr. 2B-479 „Dėl Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų kategorijų ir klasių pagal konstrukciją reikalavimų patvirtinimo“;

1.4. papildau nauju 491 punktu ir jį išdėstau taip:

„491. Apvalioji ir nepakuota pjautinė mediena turi būti kraunama ir vežama taip, kad:

491.1. išsikištų už ramsčių ne mažiau kaip 0,3 m;

491.2. atstumas iki kelio dangos būtų ne mažesnis kaip 0,6 m;

491.3. krovinio sekcijos (rietuvės) aukštis nebūtų didesnis kaip 1,6 m nuo ramsčių apačios, kai naudojama krovinių platforma su laikinai įdedamais ramsčiais.“;

1.5. papildau nauju 492 punktu ir jį išdėstau taip:

492. Mediena kraunama ir vežama:

492.1. išilgai transporto priemonės:

492.1.1. kiekviena krovinio rietuvė tvirtinama ne mažiau kaip dviem poromis stačių ramsčių (ramsčių pora – skirtingose pusėse vienas priešais kitą esantys ramsčiai);

492.1.2. kai vežama krovinių platforma su laikinai įdedamais ramsčiais, ramsčiai turi būti tvirti, kad krovinys neišsikištų per transporto priemonės šonus veikiamas 0,5 g šoninio pagreičio;

492.1.3. už atstumą tarp dviejų vienoje pusėje esančių ramsčių trumpesni rąstai ir medienos produktai turi būti dedami krovinio viduryje, o visi rąstai ir medienos produktai  pakaitomis sudėdami nuo platformos priekio iki galo, kad krovinys būtų paskirstytas tolygiai;

492.2. skersai transporto priemonės (draudžiama vežti ją atrėmus į priekinį bortą ir galinę atramą);

492.2.1. mediena turi būti vežama tik sudėta tarp tvirtų šoninių bortų arba grotų, pastaruoju atveju užtikrinant, kad jokia medienos dalis negalėtų pralįsti pro grotų angą;

492.2.2. išilgine kryptimi kraunamas krovinys standžiomis pertvaromis arba ramsčiais turi būti padalytas į sekcijas;

492.2.3. nė viena sekcija negali būti ilgesnė kaip 2,50 m;

492.2.4. Kiekviena sekcija turėtų būti iš viršaus pririšta bent dviem diržais.“.

1.6. papildau nauju 493 punktu ir jį išdėstau taip:

493. Turi būti naudojami diržai su įtempikliu, kurie turėtų būti patikrinti ir tvirtai įtempti visos vežimo operacijos metu. Visų diržų LC vertės turi būti ne mažesnės kaip 1 600 daN, jie turi būti įtempti ne mažesne kaip 400 daN jėga.“.

1.7. papildau nauju 494 punktu ir jį išdėstau taip:

„494. Kai mediena vežama transporto priemone (jų junginiu), kuriame tarp vairuotojo kabinos ir medienos įrengtas priekinis bortas:

494.1. borto stiprumas turi atitikti standarte EN 12642 XL kategorijai keliamus reikalavimus:

494.2. krovinys turi būti ne aukštesnis už priekinį bortą;

494.3. per kiekvienos krovinio sekcijos (rietuvės) viršų turi būti rišama diržais, užtikrinančiais vertikalų rąstų prispaudimą:

494.3.1. bent vienas diržas, jeigu krovinio sekciją (rietuvę) sudaro rąstai su žieve ir jeigu rąsto ilgis ne didesnis kaip 3,3 m;

494.3.2. bent du diržai, jeigu krovinio sekcija (rietuvė) ilgesnė kaip 3,3 m arba jeigu pašalinta žievė, neatsižvelgiant į krovinio sekcijos (rietuvės) ilgį, pirmasis diržas juosiamas 1 m atstumu nuo pakrauto krovinio sekcijos (rietuvės) pradžios, kiti – kas 2 metrai.

494.4. per viršų rišami diržai turi būti (skersai) tvirtinami tarp kiekvienos krovinio sekcijos priekinių ir galinių šoninių statramsčių, užtikrinant kuo didesnę simetriją.“.

1.8. papildau nauju 495 punktu ir jį išdėstau taip:

495. Kai mediena vežama transporto priemone (jų junginiu), kuriame tarp vairuotojo kabinos ir medienos nėra įrengtas priekinis bortas arba borto stiprumas neatitinka standarte EN 12642 XL kategorijai keliamus reikalavimus:

495.1. atstumas tarp medienos ir kabinos turi būti ne mažesnis kaip 0,75 m;

495.2. per kiekvienos krovinio sekcijos (rietuvės) viršų turi būti rišama diržais, užtikrinančiais vertikalų rąstų prispaudimą:

495.2.1. du diržai, jeigu rąstai ne ilgesni kaip 3 m;

495.2.2. tris diržai, jeigu rąstai ne ilgesni kaip 5 m, pirmasis diržas juosiamas 1 m atstumu nuo pakrauto krovinio sekcijos (rietuvės) pradžios, kiti – kas 2 metrai;

495.2.3. keturi diržai, jeigu rąstai ilgesni kaip 5 m.“.

1.9. papildau nauju 496 punktu ir jį išdėstau taip:

„496. Kai vežama apvalioji mediena:

496.1. bet kurios išorinių rąstų viršutinės dalies vidurys turi būti ne aukščiau už ramsčius;

496.2. vidurinių rąstų viršutinė dalis turi būti aukščiau už šoninius rąstus, kad susidarytų krovinio viršūnė ir kad krovinį būtų galima tinkamai priveržti diržais;

496.3. rąstai turi remtis į kūgio pavidalo pleištą arba dantytą lentjuostę.“.

2. N u s t a t a u, kad šis įsakymas įsigalioja 2020 m. rugsėjo 1 d.

3. I n f o r m u o j u, kad šis įsakymas nustatyta tvarka skelbiamas Teisės aktų registre ir Lietuvos transporto saugos administracijos interneto svetainėje.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                                      Genius Lukošius