MOKSLO, INOVACIJŲ IR TECHNOLOGIJŲ AGENTŪROS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL TECHNOLOGINĖS PLĖTROS PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ
APRAŠO PATVIRTINIMO
2021 m. gegužės 4 d. Nr. 2V-169
Vilnius
Vadovaudamasis Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos ūkio ministro ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2010 m. balandžio 20 d. įsakymu Nr. 4-305/V-546 „Dėl Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros nuostatų patvirtinimo“, 10.2 punktu,
PATVIRTINTA
Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros
direktoriaus
2019 m. balandžio 8 d. įsakymu Nr. 2V-118
(Mokslo, inovacijų ir technologijų
agentūros direktoriaus 2021 m. gegužės 4 d.
įsakymo Nr. 2V-169 redakcija)
TECHNOLOGINĖS PLĖTROS PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Technologinės plėtros projektų finansavimo sąlygų aprašas (toliau – Aprašas) nustato technologinės plėtros projektų paraiškų teikimo, vertinimo, atrankos, lėšų skyrimo ir atsiskaitymo organizavimo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje (toliau – Agentūra) sąlygas ir tvarką.
2. Aprašas parengtas atsižvelgiant į:
2.1. Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos 2021–2023 metų strateginio veiklos plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2021 m. balandžio 1 d. įsakymu Nr. Nr. V-498 „Dėl Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos 2021–2023 metų strateginio veiklos plano patvirtinimo“, programą „Studijų ir mokslo plėtra“ (kodas – 12-01) priemonę „Užtikrinti nacionalinių iniciatyvų MTEP srityje konkursinį finansavimą, finansuoti technologinės plėtros projektus“ (priemonės kodas 02-03-08).
2.2. 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai su paskutiniais pakeitimais ir papildymais, atliktais 2020 m. liepos 2 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 2020/972 (toliau – De minimis reglamentas);
3. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos De minimis reglamente, Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme ir šiame apraše:
3.1. Finansuojamoji dalis – procentais išreikšta projektui finansuoti skiriama lėšų dalis, kuri skaičiuojama nuo tinkamomis finansuoti pripažintų projekto vykdymo išlaidų bendros sumos.
3.2. Jungtinės veiklos (partnerystės) sutartis – Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nustatyta tvarka tarp projekto vykdytojo ir partnerio (-ių) sudaryta sutartis, kuria projekto vykdytojas ir partneris (-iai) įsipareigoja veikti bendrai projekto tikslams pasiekti.
3.4. Netiesioginės išlaidos – išlaidos, kurios nėra skiriamos tiesiogiai projekto veikloms vykdyti, tačiau yra būtinos ir tiesiogiai susijusios su tiesioginėmis projekto išlaidomis.
3.5. Paraiška – dokumentas, parengtas pagal Aprašo reikalavimus, siekiant vykdyti projektą ir gauti finansavimą.
3.6. Pareiškėjas – mokslo ir studijų institucija, teikianti paraišką Agentūrai, siekdama vykdyti projektą ir gauti finansavimą.
3.7. Produktas – kaip ši sąvoka apibrėžta Rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 650 „Rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos aprašo patvirtinimo“ (toliau – MTEP etapų klasifikacijos aprašas).
3.8. Projektas – planingų ir tarpusavyje susijusių veiksmų seka technologinės plėtros srityje, siekiant per nustatytą laikotarpį nustatytais finansiniais ištekliais pasiekti užsibrėžtus tikslus ir rezultatus.
3.9. Projekto etapas – projekto įgyvendinimo laikotarpio dalis, apimanti ne ilgiau kaip vienerius finansinius metus, kurie prasideda sausio 1 d. ir baigiasi gruodžio 31 d.
3.10. Projekto mokslinis vadovas – mokslininkas / tyrėjas, atsakingas už projekto veiklų įgyvendinimą.
3.11. Projekto partneris – privatus juridinis asmuo, atitinkantis labai mažos, mažos ar vidutinės įmonės statusą.
3.12. Projekto vykdytojas – mokslo ir studijų institucija, vykdanti projektą pagal lėšų skyrimo sutartį.
4. Pagal Aprašą skiriamo finansavimo tikslas – skatinti mokslo ir verslo bendradarbiavimą kuriant ar tobulinant produktus ir skatinti investicijas į MTEP veiklas.
5. Pagal Aprašą remiamos veiklos – taikomųjų mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros vykdymas, siekiant tobulinti ar kurti produktus.
II SKYRIUS
REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PARTNERIAMS
8. Pagal Aprašą galimi partneriai yra privatieji juridiniai asmenys:
8.2. bent vienas partneris turi būti įmonė. Partneris - įmonė turi būti vykdžiusi aktyvią veiklą per paskutinius kalendorinius metus, t. y. įmonės pajamos yra ne mažesnės kaip 3.000,00 Eur (trijų tūkstančių eurų, 00 euro ct) per paskutinius prieš paraiškos pateikimą finansinius metus arba per įmonės veiklos laikotarpį, jei ji veikia trumpiau nei metus Įmonė turi būti įregistruota Juridinių asmenų registre ne vėliau, nei iki 2020 m. gruodžio 31 d.
9. Pareiškėjas privalo sudaryti jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį su partneriu (-iais), kurioje turi būti aiškia procentine išraiška išdėstyti šalių įsipareigojimai ir teisės projekto atžvilgiu (nurodytas kiekvienos šalies finansinis ir dalykinis indėlis į projektą, kokias veiklas vykdys kiekviena šalis, teisės į bendrai sukurtą ar įgytą turtą laikantis finansinės apskaitos principų, projekto rezultatai ir kita) ir šalių atsakomybė, taip pat įsipareigojimai laikytis pagrindinių geros partnerystės praktikos taisyklių.
10. Projekto vykdytojui ir (ar) partneriui(-iams) negali būti skiriamos lėšos pagal Aprašą, jei:
10.1. jam yra iškelta byla dėl bankroto ir (ar) pradėta neteisminė bankroto procedūra, jis yra likviduojamas arba jis priskiriamas sunkumų patiriančios įmonės kategorijai. Asmuo nelaikomas patirinčiu sunkumu, jeigu jis iki 2019 m. gruodžio 31 d. nepatyrė sunkumų, o 2020 m. sausio 1 d. – 2021 m. birželio 30 d. tapo sunkumų patiriančia įmone. Nauja valstybės pagalba negali būti teikiama tol, kol nebus sugrąžinta neteisėtai gauta valstybės pagalba;
10.2. jis yra neįvykdęs įsipareigojimų, susijusių su mokesčių, įskaitant socialinio draudimo įmokas, mokėjimu pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus (toliau – įsipareigojimai). Ši nuostata netaikoma, jei: projekto vykdytojas ar partneris (-iai) yra įsipareigojęs sumokėti mokesčius, įskaitant socialinio draudimo įmokas, ir dėl to yra laikomas įvykdžiusiu įsipareigojimus; pareiškėjo įsiskolinimo suma neviršija 50 eurų; projekto vykdytojas ar partneris yra įtrauktas į Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viešai skelbiamą sąrašą „Juridiniai asmenys, kuriems be pateikto prašymo taikomos mokestinės pagalbos priemonės dėl COVID-19“;
10.3. jis yra nepateikęs Juridinių asmenų registrui metinių finansinių ataskaitų rinkinius, taip pat metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinius, kaip nustatyta Juridinių asmenų registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1407 „Dėl Juridinių asmenų registro įsteigimo ir Juridinių asmenų registro nuostatų patvirtinimo“;
10.4. teikdamas informaciją, kurios reikalaujama kaip būtinos sąlygos teikiant paraiškas arba pasirašant lėšų skyrimo sutartį, pateikia neteisingą ir (ar) žinomai melagingą informaciją, kurią Agentūra gali įrodyti visomis teisėtomis ir leistinomis įrodinėjimo priemonėmis;
10.5. jei iki to pagal Agentūros finansuojamus projketus yra gavęs finansavimą iš Agentūros ir nesilaikė pasirašytose finansavimo sutartyse nustatytų sutartinių įsipareigojimų, nepriklausomai nuo pažeidimo sunkumo ir Agentūra tai gali pagrįsti visomis teisėtomis ir leistinomis įrodinėjimo priemonėmis;
10.6. Paraiškos vertinimo metu bandė gauti konfidencialią informaciją arba daryti įtaką Agentūros valstybės tarnautojams, darbuotojams, ekspertams ar programų tarybų nariams;
10.7. jo vadovas ar vyriausiasis buhalteris turi neišnykusį teistumą dėl nusikalstamos veikos nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai ar verslo tvarkai arba finansų sistemai.
III SKYRIUS
PROJEKTAMS TAIKOMI REIKALAVIMAI
12. Projektą projekto vykdytojas privalo įgyvendinti su partneriu (-iais), kurio (-ių) dalis projekte negali būti mažesnė nei 40 (keturiasdešimt) proc. viso projekto biudžeto. Jei projekte dalyvauja keli partneriai vieno partnerio dalis projekte negali būti mažesnė kaip 15 (penkiolika) proc. viso projekto biudžeto.
13. Projekto aprašyme turi būti pagrįstas projekto reikalingumas rezultatui pasiekti, t. y. aprašytas turimas MTEP potencialas, kuris turi atitikti MTEP etapų klasifikacijos aprašo nustatytą 3 (trečią) ar aukštesnį etapą, kuriamo produkto naujumas / inovatyvumas, projekto veiklų poreikio galutiniam rezultatui ir galutinio rezultato vizijos pagrindimas, galimų rezultato rinkų, konkurencijos sąlygų ir tikslinių vartotojų grupių pagrindimas, rezultatui pasiekti reikalingų išteklių ir rizikos valdymo pagrindimas.
15. Projekto veiklos turi prasidėti ne vėliau kaip per 1 (vieną) mėnesį nuo lėšų skyrimo sutarties sudarymo dienos ir turi būti vykdomas Lietuvos Respublikoje. Jeigu projektų veiklos vykdomos ne Lietuvos Respublikoje, tokių veiklų išlaidos neturi viršyti 15 procentų projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos.
16. Projekte numatomas pasiekti rezultatas turi atitikti MTEP etapų klasifikacijos 6 (prototipo (bandomosios versijos) kūrimas) arba aukštesnių etapų veiklos rezultatus.
17. Projektų vertinimo kriterijai:
17.2. Projekto atrankos kriterijai (Aprašo 4 priedas):
17.2.1. kuriamo produkto MTEP etapas – paraiškos teikimo metu projekto veikla turi būti MTEP etapų klasifikacijos trečio (koncepcijos įgyvendinamumo įrodymas / patvirtinimas) arba vėlesnio etapo;
17.2.2. projekto metu kuriamo produkto technologinis naujumas / inovatyvumas, planuojami technologiniai pasiekimai;
18. Prioritetiniai projektų atrankos kriterijai (Aprašo 4 priedas) :
18.1. Partneris (-iai) prašo 10 (dešimt) ir daugiau procentų mažesnės finansuojamosios dalies nei nustatyta Aprašo 25.2 punkte (t.y. 70 (septyniasdešimt) proc. ar mažiau nuo tinkamų išlaidų);
18.2. projekte vystoma tema / produkto sritis yra susijusi su projekte dalyvaujančio doktoranto arba mokslų daktaro, kuriam suteiktas mokslų daktaro laipsnis mažiau nei 24 (dvidešimt keturi) mėnesiai iki paraiškos Agentūrai pateikimo dienos, tema;
19. Už atitiktį Aprašo 17.2 ir 18 punktuose nurodytiems projektų atrankos ir prioritetiniams atrankos kriterijams projektams skiriami balai (maksimalus galimas balų skaičius pagal kiekvieną kriterijų nurodytas Aprašo 4 priede). Pagal šį Aprašą privaloma surinkti minimali balų suma yra 30 (trisdešimt).
IV SKYRIUS
BENDRIEJI FINANSAVIMO PRINCIPAI
20. Pagal Aprašą mokslo ir studijų institucijų neekonominės veiklos finansavimui valstybės pagalbos nuostatos netaikomos. Tinkamą išlaidų paskirstymą, finansavimą ir pajamas galima įrodyti metinėmis atitinkamo subjekto finansinėmis ataskaitomis, kurias, Agentūrai paprašius, mokslo ir studijų institucija turi pateikti.
Mokslo ir studijų institucijos privalo apskaityti projekto lėšas atskirai. Tuo atveju, jei yra gaunamos pajamos iš projekto, mokslo ir studijų institucija privalo Agentūrai pateikti informaciją (dokumentus), pagrindžiančius pajamų panaudojimą. Leidžiamas tik gautų pajamų reinvestavimas į mokslo ir studijų institucijos pirmines neekonomines veiklas.
21. Pagal Aprašą įmonių ir mokslo ir studijų institucijų ekonominės veiklos finansavimui taikomos de minimis pagalbos nuostatos, nustatytos De minimis reglamentu. Bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienai įmonei per trejus fiskalinius metus, suma turi neviršyti 200000 Eur (du šimtus tūkstančių eurų, 00 euro ct), o bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienai kelių transporto sektoriaus įmonei per bet kuriuos trejus fiskalinius metus, suma turi neviršyti 100000 Eur (vieną šimtą tūkstančių eurų, 00 euro ct). Šios ribos taikomos nepriklausomai nuo de minimis pagalbos formos arba siekiamų tikslų ir neatsižvelgiant į tai, ar valstybės narės skirta pagalba yra visa arba iš dalies finansuojama Bendrijos kilmės ištekliais. Viena įmonė apima visas įmones, kaip nurodyta De minimis reglamento 2 straipsnio 2 dalyje. Ar yra susijęs su kitais subjektais, pareiškėjas gali pasitikrinti pagal Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos parengtą klausimyną „Ar paramos gavėjas susijęs su kitais subjektais“, kuris paskelbtas Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos interneto svetainėje http://www.kt.gov.lt/.
22. Pareiškėjas ir partneris (iai) planuoja tik tas MTEP veiklas, įrangos įsigijimą, žmogiškuosius išteklius ir kitas priemones, be kurių neįmanoma pasiekti projekto rezultatų. Lėšos skiriamos projekto etapui. Dėl projekto kito etapo finansavimo projekto vykdytojas kreipiasi šiame Apraše nustatyta tvarka.
23. Lėšos Aprašo 35.1.1 papunktyje nurodytoms išlaidoms finansuoti negali viršyti 75 (septyniasdešimt penkių) proc. projekto tiesioginių išlaidų ir skiriamos atsižvelgiant į bendruosius ir atitinkamos kategorijos darbuotojams Lietuvos Respublikos įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatytus reikalavimus darbo užmokesčiui bei vadovaujantis šiais principais:
23.1. darbuotojas projekte gali dirbti ne daugiau kaip 40 (keturisdešimt) val. per savaitę ir visas darbo grupės projekte laikas negali sudaryti daugiau kaip 200 (du šimtai) val. per savaitę. Darbo užmokesčio išlaidos neturi viršyti projekto vykdytojo ar partnerio (-ių) atitinkamos specializacijos ir kvalifikacijos darbuotojams nustatyto darbo užmokesčio – pareiginės algos. Projekto vykdytojas ar partneris (-iai) negali sudaryti darbo ir savanoriško darbo sutarčių su tuo pačiu projekto veiklas įgyvendinančiu darbuotoju, t. y. projekto vykdytojo ar partnerio darbuotojas negali turėti tame pačiame projekte dėl projekto veiklų vykdymo kelių darbo sutarčių skirtingoms projekto veikloms, arba savanoriško darbo sutarties;
23.2. autorinės arba paslaugų teikimo sutartys negali būti sudaromos su projekto vykdytojo darbuotojais, partneriu (-iais) ar jų darbuotojais;
24. Finansuojamoji dalis priklauso nuo pareiškėjo veiklos pobūdžio (ekonominė / neekonominė), projekto sąmatos pagrįstumo, einamųjų metų valstybės asignavimų, skirtų priemonei vykdyti.
25. Didžiausia leistina finansuojamoji dalis gali siekti:
25.1. mokslo ir studijų institucijų neekonominei veiklai – 100 (vienas šimtas) proc. jų tinkamų išlaidų (ne de minimis pagalba);
26. Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojama iš partnerio(-ių) lėšų. Partneris turi savo lėšomis prisidėti prie projekto įgyvendinimo. Partnerio(-ių) įnašas gali būti piniginis, taip pat gali būti mokamas kaip darbo užmokestis darbuotojams, įsigyjamos projekto vykdymui reikalingos medžiagos, perkamos paslaugos ir kt.
27. Projekto biudžetas turi būti planuojamas visam projekto laikotarpiui išskaidant jį kiekvienam projekto etapui, atsižvelgiant į kalendorinius metus, jei projekto etapo vykdymo laikotarpis ilgesnis nei vieneri finansiniai metai.
28. Projekto biudžetas, nuo kurio apskaičiuojama Agentūros finansuojama projekto biudžeto dalis, negali viršyti 100000,00 Eur (vieno šimto tūkstančių eurų, 00 euro ct) Bendra projekte dalyvaujančių partnerių išlaidų dalis turi sudaryti ne mažiau kaip 40 (keturiasdešimt) proc. viso projekto biudžeto.
29. Lėšų projektui finansuoti dalis, skiriama įrangos (ilgalaikio turto įsigijimo, nusidėvėjimo ar amortizacijos) išlaidoms, negali viršyti 40 (keturiasdešimt) proc. projekto vykdytojo (partnerio) tinkamų tiesioginių išlaidų projekte. MTEP veikloms vykdyti būtinos įrangos įsigijimo išlaidos yra tinkamos, jei planuojama įsigyti įranga nėra viešai prieinama atviros prieigos principu veikiančiose MTEP infrastruktūrose arba viešai prieinamos įrangos pajėgumų nepakanka veiksmingai vykdyti projekto veiklas arba įrangos panaudojimo galimybės kitaip apribotos. MVĮ finansuojamos tik naujai įsigyto turto nusidėvėjimo (amortizacijos) išlaidos pagal įmonių patvirtintus nusidėvėjimo (amortizacijos) normatyvus.
30. Išlaidų pagal paslaugų sutartis tiesioginėms veikloms vykdyti suma negali viršyti 10 (dešimt) proc. projekto tiesioginių išlaidų. Gali būti perkamos tik tos paslaugos, kurios papildo tiesiogines MTEP projekto veiklas ir be jų nebūtų pasiektas projekto rezultatas. Išlaidos pagal paslaugų sutartį gali būti skiriamos laboratorijos akreditacijų išlaidoms padengti.
31. Projekto vykdytojas (partneris), pirkdamas prekes, paslaugas ar darbus, vadovaujasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, jeigu jis yra perkančioji organizacija. Jeigu projekto vykdytojas (partneris) nėra perkančioji organizacija pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, vykdydamas pirkimus, kurių vertė yra iki 58 000 Eur (penkiasdešimt aštuonių tūkstančių eurų, 00 euro ct) be pirkimo pridėtinės vertės mokesčio, vadovaujasi skaidrumo, lygiateisiškumo, nediskriminavimo principais ir siekdamas pagrįsti prašomas finansuoti išlaidas privalo pateikti ne mažiau kaip tris komercinius pasiūlymus, išlaidų pagrindimą grindžiant mažiausios kainos pasiūlymu. Pareiškėjas gali pateikti mažiau kaip tris komercinius pasiūlymus, jeigu prekes pateikti ir (ar) paslaugas suteikti gali mažiau kaip trys tiekėjai dėl objektyvių priežasčių ir nėra jokios kitos priimtinos alternatyvos. Vykdydamas pirkimus, kurių vertė viršija 58 000 Eur (penkiasdešimt aštuonių tūkstančių eurų, 00 euro ct) be pirkimo pridėtinės vertės mokesčio, vadovaujasi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.947 straipsnio „Viešo konkurso paskelbimas“ reikalavimais.
32. Projekto vykdytojo (partnerio) lėšų dalis, skiriama projekto netiesioginėms išlaidoms finansuoti, apmokama taikant fiksuotąją normą, kuri yra 7 (septyni) proc. visų jo tinkamų tiesioginių išlaidų. Projekto vykdytojas neteikia netiesioginių išlaidų patvirtinimo dokumentų.
V SKYRIUS
TINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS
34. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti:
35. Tinkamų išlaidų, kurioms finansuoti Apraše nustatyta tvarka gali būti skiriamos lėšos, kategorijos:
35.1. Tiesioginės išlaidos:
35.1.1. išlaidos personalui: darbo užmokesčio išlaidos (projekto darbo grupę, vykdančią projekto tiesiogines veiklas, gali sudaryti ne daugiau kaip 5 (penkios) visos darbo dienos ekvivalentai), komandiruočių išlaidos;
36. Netinkamos finansuoti išlaidos yra:
36.2. debeto palūkanos, finansinių operacijų išlaidos, uostų, komiso rinkliavos ir nuostoliai, atsiradę dėl užsienio valiutos keitimo, kiti grynai finansinių sandorių kaštai;
36.4. pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM), kurį pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus galima įtraukti į PVM atskaitą, net jeigu toks PVM į ataskaitą įtrauktas nebuvo;
VI SKYRIUS
PARAIŠKŲ PATEIKIMAS
38. Paraiškos teikiamos pagal Agentūros skelbiamus kvietimus teikti paraiškas. Kvietimai teikti paraiškas yra viešai skelbiami Agentūros interneto svetainėje www.mita.lrv.lt. Informacija apie kvietimo metu gautas paraiškas paskelbiama Agentūros interneto svetainėje per 5 (penkias) darbo dienas nuo kvietimo paskutinės dienos. Kvietime gali būti nustatyti papildomi reikalavimai (projektų trukmei, skiriamos paramos dydžiui ir pan.).
39. Projekto mokslinis vadovas pareiškėjo ir visų projekto partnerių vardu kvietime nustatyta tvarka Agentūrai turi pateikti paraišką (Aprašo 1 priedas) su šiais priedais:
39.2. dokumentu, įrodančiu įmonės priskyrimą MVĮ (Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto deklaracija, kuri parengta pagal Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos parengtą ir interneto svetainėje (https://eimin.lrv.lt/lt/veiklos-sritys/verslo-aplinka/smulkiojo-ir-vidutinio-verslo-politika/statuso-deklaravimas-aktualus-dokumentai) paskelbtą formą (toliau – Smulkiojo ir vidutinio verslo deklaracija));
39.4. prašomų finansuoti ilgalaikio turto, prekių ir (ar) paslaugų išlaidų kainas pagrindžiančiais dokumentais (siekdamas pagrįsti prašomas finansuoti išlaidas privalo pateikti ne mažiau kaip tris komercinius pasiūlymus, išlaidų pagrindimą grindžiant mažiausios kainos pasiūlymu. Pareiškėjas gali pateikti mažiau kaip tris komercinius pasiūlymus, jeigu prekes pateikti ir (ar) paslaugas suteikti gali mažiau kaip trys tiekėjai dėl objektyvių priežasčių ir nėra jokios kitos priimtinos alternatyvos);
39.6. partnerio paskutinių finansinių metų patvirtintais finansinės atskaitomybės dokumentais (balansas ir pelno nuostolio ataskaita) (kai partneris yra Lietuvos Respublikoje registruotas juridinis asmuo, finansinių atskaitomybių rinkinių teikti nereikia, jeigu jie buvo pateikti VĮ Registrų centrui);
VII SKYRIUS
PARAIŠKŲ VERTINIMAS
40. Vertinant paraiškas, yra atliekamas:
41. Administracinį vertinimą atlieka Agentūros direktoriaus įsakymu sudaryta darbo grupė. (toliau – Darbo grupė). Darbo grupės sudarymą ir darbo organizavimo tvarką nustato Agentūros direktoriaus 2016 m. rugsėjo 19 d. įsakymu Nr. 2V-178 patvirtintas „Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros darbo grupių darbo reglamentas“. Paraiškų administracinis ir ekspertinis vertinimas Darbo grupės sprendimu gali vykti vienu metu.
42. Administracinio vertinimo metu tikrinama, ar pateikti visi prašomi dokumentai bei reikiama informacija, taip pat ar paraiška atitinka Aprašo III-VI skyrių reikalavimus. Paraiškoms vertinti organizuojami darbo grupės posėdžiai. Darbo grupės posėdžiai gali vykti elektroninėmis ryšių priemonėmis. Darbo grupė įvertina paraiškas ir užpildo Paraiškos administracinio vertinimo lenteles (3 priedas).
43. Tuo atveju, jei projekto paraiškoje yra netikslumų ir (ar) trūkumų, darbo grupė turi teisę prašyti pareiškėjo patikslinti paraiškoje pateiktą informaciją ir (ar) pateikti trūkstamus dokumentus ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas nuo tokio pareikalavimo pateikimo momento. Trūkstami dokumentai pateikiami, informacija yra tikslinama ta apimtimi, kuri yra nurodoma Agentūros prašyme patikslinti paraišką, nekeičiant paraiškos turinio. Susirašinėjimas su pareiškėjais vyksta elektroniniu paštu laikant, kad kita susirašinėjimo šalis informaciją gavo tada kaip tai apibrėžta Aprašo 50 punkte. Jeigu pareiškėjas dokumentų, informacijos, duomenų nepatikslina arba pateikti patikslinti dokumentai ar duomenys yra nepakankami, darbo grupė paraišką atmetą, nurodydama atmetimo priežastis. Apie šį darbo grupės sprendimą Agentūra informuoja pareiškėją paraiškoje nurodytu elektroninio pašto adresu per 5 (penkias) darbo dienas nuo sprendimo priėmimo.
44. Ekspertinis vertinimas organizuojamas Ekspertinio vertinimo organizavimo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje tvarkos aprašo, patvirtinto Agentūros 2011 m. balandžio 8 d. įsakymas Nr. 2V-27 „Dėl Ekspertinio vertinimo organizavimo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje tvarkos aprašo patvirtinimo“ su vėlėsniais šio įsakymo pakeitimais ir papildymais, nustatyta tvarka. Ekspertinio vertinimo metu paraišką vertina ne mažiau nei trys ekspertai.
45. Ekspertai įvertina paraišką vadovaudamiesi Paraiškos vertinimo kriterijais (Aprašo 4 priedas) ir pateikia vertinimo išvadas užpildydami Paraiškos ekspertinio vertinimo anketą (Aprašo 5 priedas).
46. Ekspertų išvados apibendrinamos ekspertų tarybos posėdyje. Ekspertų taryba sudaro finansuotinų projektų sąrašą, išdėstydama juos prioritetine eile pagal vertinimo rezultatus. Darbo grupė, atsižvelgdama į numatytas valstybės biudžeto lėšas administracinio vertinimo rezultatus ir ekspertų tarybos rekomendacijas, nustato finansuotinų projektų skaičių, galutines projektų vertes ir lėšų skyrimo joms intensyvumą, rezervinį sąrašą ir priima sprendimus siūlyti Agentūros direktoriui skirti finansavimą paraiškoms arba atmesti paraiškas. Darbo grupė siūlo Agentūros direktoriui skirti mažesnį, nei prašoma paraiškoje, finansavimą, jei įvertinusi prašomas finansuoti išlaidas nustato, kad dalis prašomų finansuoti išlaidų yra netinkamos finansuoti, arba ekspertinio vertinimo metu ekspertas siūlo mažinti projektui prašomą skirti finansavimą
47. Ekspertų taryba į posėdžius gali kviesti projekto vadovą, projekto partnerių atstovus, ekspertus.
48. Paraiškos vertinimas atliekamas ne ilgiau kaip per 45 (keturiasdešimt penkias) dienas nuo kvietimo pabaigos. Laikotarpis, nustatytas paraiškos tikslinimui, į šį terminą neįskaičiuojamas.
49. Nepavykus paraiškų įvertinti per nustatytą terminą (kai paraiškų vertinimo metu reikia kreiptis į kitas institucijas, atliekama patikra projekto įgyvendinimo ir (ar) administravimo vietoje, taip pat kai buvo gauta paraiškų, kurių suma didesnė, nei kvietimui teikti paraiškas skirta lėšų suma), vertinimo terminas gali būti pratęstas vienasmeniu Agentūros sprendimu. Apie naują paraiškų vertinimo terminą Agentūra ne vėliau nei per 5 (penkias) darbo dienas skaičiuojamas nuo tokio sprendimo priėmimo momento per MTEPIS sistemą arba paraiškoje nurodytu pareiškėjo elektroniniu paštu šio Aprašo 50 punkte nustatyta tvarka informuoja pareiškėjus nurodydama termino pratęsimo priežastis ir naują terminą per kurį paraiška (-os) bus įvertintos.
50. Apie darbo grupės sprendimą pareiškėjas informuojamas paraiškoje nurodytu elektroninio pašto adresu ir (ar) per MTEPIS sistemą ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas nuo sprendimo priėmimo. Priėmus sprendimą atmesti paraišką, pareiškėjui nurodomos atmetimo priežastys. Laikoma, kad pareiškėjas informaciją iš Agentūros gavo elektroninio pašto išsiuntimo dieną, jei informacija elektroniniu paštu išsiųsta Agentūros darbo laiku (darbo dienomis nuo 7.30 val. iki 16.30 val.) arba kitą dieną po išsiuntimo dienos jei informacija elektroniniu paštu išsiųsta po Agentūros darbo valandų.
VIII SKYRIUS
SPRENDIMO PRIĖMIMAS IR LĖŠŲ SKYRIMAS
51. Galutinį sprendimą dėl lėšų skyrimo ir finansuojamos dalies kiekvienam projekto etapui priima Agentūros direktorius, atsižvelgdamas į ekspertų tarybos bei darbo grupės siūlymus. Sprendimas dėl lėšų skyrimo tvirtinamas Agentūros direktoriaus įsakymu.
IX SKYRIUS
LĖŠŲ SKYRIMO SUTARČIŲ SUDARYMAS
53. Priėmus sprendimą skirti lėšas, Agentūra sudaro lėšų skyrimo sutartį su projekto vykdytoju ne vėliau kaip per 20 (dvidešimt) darbo dienų nuo sprendimo priėmimo dienos. Lėšos skiriamos projektui sudarant sutartį visam projekto vykdymo laikotarpiui, nurodant projekto pradžios ir pabaigos datą. Sutartyje nustatomi šalių įsipareigojimai, projekto finansavimo, atsiskaitymo, ataskaitų pateikimo tvarka, nurodoma numatoma skirti finansuojamoji dalis ir kiekvieniems finansiniams metams skiriama suma. Kai projekto įgyvendinimas tęsiamas kitais po sutarties pasirašymo kalendoriniais metais, projektui skiriama finansuojamoji dalis ir skiriama suma gali būti tikslinama ar iš naujo nustatoma, tačiau nedidinant lėšų skyrimo sutartyje numatytos maksimalios etapo sumos, atsižvelgiant į atitinkamais kalendoriniais metais skirtus valstybės biudžeto asignavimus
54. Nesudarius lėšų skyrimo sutarties per Aprašo 53 punkte nurodytą terminą, dėl projekto vykdytojo ir (ar) partnerio kaltės, Agentūros direktorius priima sprendimą dėl sprendimo skirti lėšas panaikinimo. Apie sprendimo skirti finansavimą panaikinimą informuojama Aprašo 50 punkte nutatytu būdu ir terminais.
55. Agentūros direktoriui priėmus sprendimą skirti finansavimą projektui, Agentūra duomenis apie suteiktą nereikšmingą (de minims) pagalba ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas nuo priimto sprendimo ją suteikti registruoja Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, kurio nuostatai patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“.
X SKYRIUS
REIKALAVIMAI, SUSIJĘ SU ILGALAIKIU TURTU
56. Projekto vykdytojas (partneris), įsigijęs ilgalaikio turto iš lėšų, gautų pagal Aprašą, neturi teisės jo perleisti, įkeisti, parduoti, pakeisti jo naudojimo paskirties jo nenudėvėjęs per nusidėvėjimo arba amortizacijos laikotarpį, ne trumpesnį, negu nustatyta Lietuvos Respublikos įstatymų.
XI SKYRIUS
MOKĖJIMAI
58. Agentūra perveda projekto vykdytojui (partneriui) lėšas projekto etapais dalimis avansu ir (arba) kompensavimo būdu lėšų skyrimo sutartyje nustatyta tvarka.
59. Projekto vykdytojas ir partneris (-iai) finansines ir dalykines ataskaitas teikia lėšų skyrimo sutartyje nustatytais terminais ir formomis.
60. Finansinės ataskaitos teikiamos ne rečiau kaip kas 6 (šeši) mėnesiai nuo lėšų skyrimo sutarties sudarymo dienos. Jei lėšų skyrimo sutartyje nenumatyta kitaip, einamųjų kalendorinių metų paskutinė finansinė ataskaita teikiama ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 1 d. Projekto vykdytojas ir projekto partneris (-iai) atsiskaito Agentūrai teikdamas finansinę ataskaitą, kurioje pagal tinkamų išlaidų kategorijas nurodo einamaisiais metais patirtas išlaidas ir pateikia jų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentus. Paskutiniais projekto vykdymo metais, jei projektas baigiasi gruodžio 31 d., projekto vykdytojas ir projekto partneris (-iai) iki gruodžio 1 d. pateikia finansinę ataskaitą nurodydamas gruodžio mėnesio priskaičiuotas, bet neapmokėtas išlaidas, išlaidas pagrindžiančius dokumentus už gruodžio mėnesį pateikdamas iki kitų metų sausio 5 d.
XII SKYRIUS
ATASKAITŲ TEIKIMAS, VERTINIMAS IR TVIRTINIMAS
62. Projekto vykdytojas kasmet, lėšų skyrimo sutartyje nustatytais terminais teikia Projekto dalykinę ataskaitą pagal Apraše nustatytą formą (Aprašo 6 priedas), jei projekto etapas yra trumpesnis nei 6 mėn., tuomet projekto mokslinis vadovas atsiskaito Ekspertų tarybai pristatydamas pranešimą apie projekto eigą. Projekto vykdytojas ir partneris (-iai) pabaigus projektą teikia individualias baigiamąsias ataskaitas. Baigiamojoje ataskaitoje pateikiami projekto įgyvendinimo rezultatai, įskaitant paskutinį projekto vykdymo etapą ir apibendrinta, nekonfidenciali informacija apie projekto planuotus uždavinius ir jų įgyvendinimą, įvertinama gautų rezultatų reikšmė ir nauda projekto vykdytojui ir partneriui (-iams), trumpai aprašomas planuojamas gautų rezultatų panaudojimas ateityje, aprašomos padarytos išvados, problemos, su kuriomis susidurta projekto vykdymo metu bei mokslinė / technologinė produkcijos apžvalga (Aprašo 6 priedas).
63. Agentūra organizuoja ekspertinį ataskaitų vertinimą. Ataskaitą vertina ne mažiau nei du ekspertai, kurie, vadovaudamiesi Aprašo 5 (penktame) priede pateiktais reikalavimais projektų ataskaitoms, pateikia ataskaitos vertinimo išvadą (Aprašo 7 priedas) su siūlymu tvirtinti (netvirtinti) ataskaitą. Ekspertas gali paprašyti vieną kartą patikslinti ataskaitą. Ataskaitos patikslinimo terminas yra ne trumpesnis nei 3 (tris) darbo dienos. Jei patikslinimas nepateikiamas ar pateikti duomenis nepakankami ekspertas vertina ataskaitą pagal turimą informaciją. Ekspertas ataskaitą įvertina per 15 (penkiolika) darbo dienų.
64. Ekspertų taryba, apibendrinusi ekspertų išvadas, teikia Agentūros direktoriui siūlymus dėl projektų ataskaitų tvirtinimo.
65. Jei ekspertai ataskaitą įvertino neigiamai, ekspertų taryba išklauso projekto mokslinio vadovo žodinį pranešimą apie projekto rezultatus ir gali nustatyti terminą trūkumams pašalinti arba pasiūlyti Agentūrai nutraukti lėšų skyrimo sutartį. Jei sutartis nutraukiama, ekspertų taryba, įvertinusi projekto nesėkmės priežastis, gali siūlyti Agentūrai susigrąžinti dalį ar visas projektui skirtas lėšas. Agentūra turi teisę trejus metus nepriimti neigiamai įvertinto projekto mokslinio vadovo paraiškų Agentūros administruojamų programų ar priemonių projektų finansavimui.
66. Projekto ataskaitos yra tvirtinamos Agentūros direktoriaus įsakymu, atsižvelgiant į ekspertų tarybos siūlymą.
67. Patvirtinus metines dalykines projekto ataskaitas ir pateikus kitus lėšų skyrimo sutartyje nurodytus atsiskaitymo dokumentus, projekto vykdytojas (partneris) turi teisę gauti Agentūros finansavimą kitam projekto etapui (tęstiniam projekto finansavimui).
68. Agentūra gali kviesti projekto mokslinį vadovą ar projekto partnerių atstovus pristatyti projekto rezultatus Agentūros organizuojamuose renginiuose ar posėdžiuose.
69. Patvirtinus projekto ataskaitas ir kitus lėšų skyrimo sutartyje nurodytus atsiskaitymo dokumentus, laikoma, kad projekto vykdytojas (partneris-(iai) turi teisę gauti Agentūros finansavimą kitam projekto etapui (tęstiniam projekto finansavimui). Patvirtinus baigiamąją ataskaita laikoma, kad projektas įgyvendintas.
XIII SKYRIUS
LĖŠŲ SKYRIMO SUTARČIŲ PRIEŽIŪRA
70. Visi atlikti MTEP darbai, tyrimai ir kita planuota veikla turi būti kruopščiai dokumentuota ir patikrinama. Už informacijos ir pateiktų duomenų tikslumą, gautų lėšų tikslinį panaudojimą ir buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako projekto vykdytojas (partneris) Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
71. Agentūra turi teisę projekto vykdymo vietoje atlikti patikrą (toliau – patikrinimas) ir gauti iš projekto vykdytojo (partnerio) Agentūrai reikalingą informaciją apie projekto vykdymą ir projekto vykdymo dokumentus.
72. Projektų, kuriems skirtos lėšos, patikra vietoje atliekama:
72.1. pagal planą – Agentūros direktoriaus tvirtinamą patikrinimų planą, kuriame nurodomi tikrinami projektų vykdytojai (partneriai) ir tikrinami projektai;
74. Agentūra apie planuojamą atlikti patikrą vietoje raštu informuoja projekto vykdytoją (partnerį) ne vėliau kaip prieš 5 (penkias) darbo dienas iki planuojamo patikrinimo pradžios.
75. Patikrinimus atliekantys Patikros darbo grupės nariai privalo:
75.1. nusišalinti patys arba būti nušalinti nuo patikrinimo atlikimo, jeigu paaiškėja, kad jie yra tikrinamo projekto vykdytojo (partnerio) vadovo ar projekto personalo sutuoktiniai, sugyventiniai, įstatymų nustatyta tvarka įregistravę partnerystę, artimieji giminaičiai ar yra su šiais asmenimis susiję svainystės ryšiais (kaip tai nustatyta Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse), arba jeigu Patikros darbo grupės narių nešališkumu pagrįstai abejojama dėl kitų priežasčių, galinčių sukelti viešųjų ir privačių interesų konfliktą;
75.2. prisistatyti tikrinamo projekto vykdytojo (partnerio) vadovui (ar jo įgaliotam asmeniui) ir pateikti jam Agentūros direktoriaus įsakymą dėl pavedimo atlikti patikrinimą;
75.4. išanalizuoti patikrinimo metu surinktą medžiagą ir įvertinti, ar ataskaitose pateikta informacija teisinga ir tiksli, ar buvo atlikti tyrimai, suteiktos paslaugos ir įsigytos prekės, už kurias projekto vykdytojas (partneris) atsiskaitė, ar lėšos naudojamos pagal tikslinę paskirtį, bei patikrinimo rezultatus surašyti į pažymą.
76. Patikrinimą atliekanti Patikros darbo grupė turi teisę nevaržomai patekti į tikrinamojo patalpas ir (ar) kitą teritoriją. Iš projekto vykdytojo (partnerio) gauti ir susipažinti su visais dokumentais, susijusiais su patikrinimo dalyku, ir gauti šių dokumentų kopijas ar nuorašus, esant galimybei, taip pat gauti kitą informaciją, susijusią su patikrinimu.
77. Projekto vykdytojui (partneriui), pas kurį buvo atliktas patikrinimas, per 5 (penkias) darbo dienas nuo pažymos dėl atlikto patikrinimo surašymo dienos, raštu pranešama apie patikrinimo rezultatus.
78. Jei nustatoma neatitikimų, kurie nepažeidžia lėšų skyrimo sutarties, tačiau yra taisytini, Agentūra raštu informuoja projekto vykdytoją (partnerį) apie neatitikimus ir nurodo jų pašalinimo terminus.
XIV SKYRIUS
PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMAS IR STEBĖSENA
80. Projekto vykdytojas, jei vykdo ekonominę veiklą, ir partneris (-iai) MTEP veikloms skirtas išlaidas privalo nurodyti metinėje pelno mokesčio deklaracijoje, kurią teikia Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos uždirbto pelno ir (arba) gautų pajamų apmokestinimo pelno mokesčiu tvarką reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.
81. Projekto įgyvendinimo metu sukurta intelektinė nuosavybė trejus metus po projekto finansavimo negali būti perduota neatlygintinai kitiems juridiniams ir (ar) fiziniams asmenims.
82. Projekto vykdytojas su partneriu (-iais) įsipareigoja teikti stebėsenos ataskaitą, apie tolimesnę rezultatų panaudojimą Agentūrai kasmet dvejus metus po projekto pasibaigimo (Aprašo 8 priedas).
XV SKYRIUS
SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS
84. Projekto vykdytojas dėl vertinimo procedūrinių veiksmų ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas nuo sprendimo gavimo dienos turi teisę pateikti skundą Agentūros Technologinės plėtros komitetui, (toliau – Komitetas). Komiteto sprendimai yra galutiniai ir Agentūrai neskundžiami.
85. Suintersuotas asmuo, kuriam agentūros sprendimai kelia tiesiogines neigiamas pasekmes ir nesutikdamas su Agentūros jo atžvilgiu priimtais sprendimais, Agentūros veiksmus gali apskųsti Lietuvos administracinių ginčų komisijai (Vilniaus g. 27, Vilnius) ar Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per vieną mėnesį nuo šio sprendimo gavimo dienos.
XVI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
86. Projektų vykdytojai (partneriai), skelbdami mokslines ar mokslo populiarinimo publikacijas, mokslo kūrinius, sukurtus vykdant projektą, viešindami projekto rezultatus nurodo, kad darbai atlikti iš Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos skirtų valstybės asignavimų gavus finansavimą iš Agentūros.
87. Projekto mokslinis vadovas, dėl svarbių priežasčių (ilgalaikė komandiruotė, liga ir kt.) negalėdamas atlikti prisiimtų įsipareigojimų projekte, gali atsistatydinti iš projekto mokslinio vadovo pareigų. Tuo atveju projekto vykdytojas turi pasiūlyti kitą(-us) asmenį(-is) vadovauti projektui. Tokiam siūlymui turi pritarti ekspertų taryba. Jeigu ekspertų taryba siūlymui nepritaria, projekto lėšų skyrimo sutartis nutraukiama.
88. Tais atvejais, kai dėl trečiųjų asmenų veikimo ar neveikimo Agentūra negali atlikti Apraše nurodytų savo funkcijų ar sutartinių įsipareigojimų, finansavimo teikimas (taip pat ir veiksmai iki sutarties sudarymo) nutraukiamas be jokių neigiamų pasekmių Agentūrai.
89. Teikdamas paraišką, pareiškėjas sutinka, kad paraiškoje pateikta informacija, išskyrus informaciją, kuri negali būti atskleista teisės aktų nustatyta tvarka, Agentūros gali būti viešinama skelbiant su Aprašo įgyvendinimu susijusią informaciją be atskiro pareiškėjo sutikimo.
90. Agentūra turi teisę tvarkyti su Aprašo įgyvendinimu susijusius asmens duomenis. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva Nr. 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas). Asmens duomenys tvarkomi apskaitos ir audito tikslais bei tikrinant nurodytos pareiškėjo informacijos tikrumą. Su Aprašo įgyvendinimu susiję asmens duomenys Agentūroje tvarkomi ir saugomi 10 metų nuo paskutinio dokumento pagal Aprašą gavimo datos. Agentūrai tvarkant asmens duomenis duomenų subjektų teisės įgyvendinamos vadovaujantis Asmens duomenų tvarkymo ir duomenų subjektų teisių įgyvendinimo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje aprašu, patvirtintu Agentūros direktoriaus 2018 m. gegužės 25 d. įsakymu 2V-109 „Dėl Asmens duomenų tvarkymo ir duomenų subjektų teisių įgyvendinimo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje aprašo patvirtinimo“.
Technologinės plėtros projektų finansavimo
sąlygų aprašo
1 priedas
(Paraiškos forma)
PARAIŠKA
(Elektroninėje paraiškos formoje, kurią pildo pareiškėjas, pildomų laukų išdėstymo tvarka nebūtinai atitinka šioje paraiškos formoje nurodytą laukų išdėstymo tvarką)
Pildymo data |
Pildyti nereikia. MTEPIS užpildoma automatiškai. |
1. Bendra informacija
Programos/priemonės pavadinimas |
Pildyti nereikia. MTEPIS užpildoma automatiškai. |
Kvietimo numeris |
Pildyti nereikia. MTEPIS užpildoma automatiškai. |
Paraiškos Nr. |
Pildyti nereikia. MTEPIS užpildoma automatiškai. |
Paraiškos tipas |
Pasirenkama „dėl finansavimo“ |
Projekto pavadinimas (lietuvių / anglų) |
Nurodyti privaloma. |
Mokslo sritys |
Pasirenkama iš sąrašo. |
Mokslo kryptys |
Pasirenkama iš sąrašo. |
Raktiniai žodžiai |
Nurodomi raktiniai žodžiai, susiję su paraiškos tematika. |
Projekto trukmė mėnesiais |
Nurodyti privaloma. |
Bendras projekto biudžetas, Eur (biudžetas nurodomas viso projekto kartu su partneriais su PVM kai PVM tinkamas kompensuoti ir be PVM kai PVM yra netinkamos išlaidos) |
Nurodyti privaloma. |
Paraiškos būsena |
Pildyti nereikia. MTEPIS užpildoma automatiškai. |
Projekto santrauka (viešai skelbiama trumpa informacija apie projektą iki 150 spaudos ženklų, lietuvių / anglų kalbomis) |
Užpildyti privaloma. |
2. Projekto vykdytojų administracinė informacija
Paraiškos teikėjas |
|
Vartotojas |
Pildyti nereikia. MTEPIS užpildoma automatiškai. |
El. paštas |
Pildyti nereikia. MTEPIS užpildoma automatiškai. |
Projekto koordinatorius |
||
Juridinio asmens kodas |
Pildyti nereikia. MTEPIS užpildoma automatiškai. |
|
Organizacijos pavadinimas |
Pildyti nereikia. MTEPIS užpildoma automatiškai. |
|
Pavadinimo sutrumpinimas |
Pildyti nereikia. MTEPIS užpildoma automatiškai. |
|
PVM mokėtojo kodas |
Nurodomas kodas pagal galiojantį pridėtinės vertės mokesčio mokėtojo registravimo pažymėjimą. |
|
Adresas |
Gatvė, namo numeris |
Pildyti nereikia. MTEPIS užpildoma automatiškai. |
Miestas |
Pildyti nereikia. MTEPIS užpildoma automatiškai. |
|
Pašto kodas |
Pildyti nereikia. MTEPIS užpildoma automatiškai. |
|
Šalis |
Pildyti nereikia. MTEPIS užpildoma automatiškai. |
|
Savivaldybė |
Pildyti nereikia. MTEPIS užpildoma automatiškai. |
|
Dalyvio statusas |
Pasirenkama iš sąrašo |
Projekto partneris |
||
Juridinio asmens kodas |
Pildyti nereikia. MTEPIS užpildoma automatiškai. |
|
Organizacijos pavadinimas |
Pildyti nereikia. MTEPIS užpildoma automatiškai. |
|
Pavadinimo sutrumpinimas |
Pildyti nereikia. MTEPIS užpildoma automatiškai. |
|
PVM mokėtojo kodas |
Nurodomas kodas pagal galiojantį pridėtinės vertės mokesčio mokėtojo registravimo pažymėjimą. |
|
Adresas |
Gatvė, namo numeris |
Pildyti nereikia. MTEPIS užpildoma automatiškai. |
Miestas |
Pildyti nereikia. MTEPIS užpildoma automatiškai. |
|
Pašto kodas |
Pildyti nereikia. MTEPIS užpildoma automatiškai. |
|
Šalis |
Pildyti nereikia. MTEPIS užpildoma automatiškai. |
|
Savivaldybė |
Pildyti nereikia. MTEPIS užpildoma automatiškai. |
|
Dalyvio statusas |
Pasirenkama iš sąrašo. |
A dalis (priedas) (lietuvių kalba)
1. Projekto aprašymas
1.1. Idėjos aprašymas
(trumpai aprašyti projekto bei kuriamo maketo (modelio) ar prototipo (bandomosios versijos) idėją, jos aktualumą, nurodyti, kaip projektas padės ją įgyvendinti, koks siekiamas rezultatas, iki 900 spaudos ženklų)
|
1.3. Rezultatas
(aprašyti, koks rezultatas pasibaigus projektui bus pasiektas pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 650 „Dėl Rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos aprašo patvirtinimo“ patvirtintą MTEP etapų klasifikaciją)
|
1.4. Sprendžiamų mokslinių, technologinių neapibrėžtumų (mokslinio, technologinio naujumo) ir / arba eksperimentinės plėtros aprašymas
(pateikti trumpą problemos analizę, aprašyti idėjos inovatyvumą, numatomų rezultatų reikšmę mokslo ir technologijų vystymui bei galimybes pritaikyti rezultatus versle, iki 5000 spaudos ženklų)
|
1.5. Tyrimo metodai
(aprašyti, kokie tyrimo metodai bus naudojami siekiant rezultato, pagrįsti jų pasirinimą, iki 5000 spaudos ženklų)
|
1.6. Rizikų valdymas
(įvertinti tiek technologines, tiek netechnologines rizikas ir aprašyti, kaip jos bus suvaldytos, nurodyti atsakingus asmenis)
Rizikos pavadinimas |
Tikimybė |
Poveikis |
Rizikos valdymo priemonės / veiksmai |
Projekto vykdytojas |
|
|
|
|
|
1.7. Rinka
(aprašyti, kokį komercinį potencialą ir kas bus tikslinė rinka planuojamo projekto rezultato, kuo jis skirsis nuo jau esamų rinkoje, nurodyti potencialius konkurentus, išvardinti su kokiais potencialiais barjerais tikėtina galės susidurti projekto vykdytojas (partneris) siekdami pateikti į rinką produktą, iki 10000 spaudos ženklų)
|
1.8. Rezultatų tęstinumas
(aprašyti, kaip projekto rezultatai bus panaudoti pasibaigus projektui, iki 2000 spaudos ženklų)
|
1.9. Projekto partneris
(pagrįsti partnerio (-ių) reikalingumą vykdant projektą, atskleisti jų kompetenciją pagal projekto tematiką, iki 2000 spaudos ženklų)
|
1.10. Turimo MTEP etapo pagrindimas
(nuosekliai aprašyti ir pagrįsti turimą MTEP etapą pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 650 „Dėl Rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos aprašo patvirtinimo“ patvirtintą MTEP etapų klasifikaciją, iki 3000 ženklų)
|
2. Projekto įgyvendinimas
2.1. Projekto darbų aprašymas
(Aprašyti numatomą darbų seką, nurodyti išteklius, kuriuos naudosite darbams atlikti)
Eilės Nr. |
Darbo pavadinimas |
Aprašymas |
|
|
|
2.2. Projekto darbų kalendorinis planas
Eil. Nr. |
Darbo pavadinimas |
Atsakingas vykdytojas |
Pradžia |
Pabaiga |
|
|
|
|
|
B dalis (priedas)
1. Projekto išlaidų pasiskirstymas tarp projekto dalyvių (projekto vykdytojo ir partnerio (-ių)
Projekto dalyvio pavadinimas |
Biudžetas projekte, (Eur)
|
Biudžetas projekte, (%)
|
Prašoma paramos suma (Eur) |
Nuosavas indėlis (Eur) |
|
|
|
|
|
2. Projekto suminis biudžetas
Išlaidų pavadinimas
|
n metai (Eur) |
n+1 metai (Eur) |
Visam projektui (Eur) |
Prašoma paramos suma (Eur) |
1. Tiesioginės išlaidos: |
|
|
|
|
1.1. Išlaidos personalui (darbo užmokesčio ir komandiruočių išlaidos) |
|
|
|
|
1.2. Išlaidos medžiagoms, priemonėms ir panašiems produktams (prekėms) |
|
|
|
|
1.3. Išlaidos pagal paslaugų sutartis |
|
|
|
|
1.4. Išlaidos naujo ilgalaikio turto įsigijimui (nusidėvėjimui arba amortizacijai) |
|
|
|
|
2. Netiesioginės išlaidos (7 proc.) |
|
|
|
|
Iš viso: |
|
|
|
|
Prašoma paramos suma: |
|
|
|
|
3. Projekto vykdytojo biudžetas
Mokslo ir studijų institucijoms
Išlaidų pavadinimas
|
n metai (Eur) |
n+1 metai (Eur) |
Visam projektui (Eur) |
1. Tiesioginės išlaidos: |
|
|
|
1.1. Išlaidos personalui (darbo užmokesčio ir komandiruočių išlaidos) |
|
|
|
1.2. Išlaidos medžiagoms, priemonėms ir panašiems produktams (prekėms) |
|
|
|
1.3. Išlaidos pagal paslaugų sutartis |
|
|
|
1.4. Išlaidos naujo ilgalaikio turto įsigijimui (nusidėvėjimui arba amortizacijai) |
|
|
|
2. Netiesioginės išlaidos (7 proc.) |
|
|
|
Iš viso: |
|
|
|
Prašoma paramos suma: |
|
|
|
Įmonėms (finansuojamoji dalis iki 80 proc.)
Išlaidų pavadinimas
|
n metai (Eur) |
n+1 metai (Eur) |
Visam projektui (Eur) |
1. Tiesioginės išlaidos: |
|
|
|
1.1. Išlaidos personalui (darbo užmokesčio ir komandiruočių išlaidos) |
|
|
|
1.2. Išlaidos medžiagoms, priemonėms ir panašiems produktams (prekėms) |
|
|
|
1.3. Išlaidos pagal paslaugų sutartis |
|
|
|
1.4. Išlaidos naujo ilgalaikio turto įsigijimui (nusidėvėjimui arba amortizacijai) |
|
|
|
2. Netiesioginės išlaidos (7 proc.) |
|
|
|
Iš viso: |
|
|
|
Prašoma paramos suma: |
|
|
|
3.1. Išlaidų pagrindimas
Išlaidos personalui (darbo užmokestis su mokesčiais)
Darbuotojo vardas ir pavardė |
Pareigybė projekte
|
Valandinis įkainis projekte |
Darbo valandų projekte skaičius per mėn. |
Darbo mėnesių skaičius |
Iš viso (Eur) |
|
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
Išlaidos personalui (komandiruočių išlaidos)
Vieta |
Data |
Būtinumas projektui |
Kainos pagrindimas |
Kaina (Eur) |
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
Išlaidos medžiagoms, priemonėms ir panašiems produktams (prekėms)
Išlaidų pavadinimas |
Poreikis projekte |
Kainos pagrindimas |
Kaina (Eur) |
|
|
|
|
Iš viso: |
|
Išlaidos pagal paslaugų sutartis
Išlaidų pavadinimas |
Poreikis projekte |
Kainos pagrindimas |
Kaina (Eur) |
|
|
|
|
Iš viso: |
|
Išlaidos ilgalaikiam turtui (nusidėvėjimui arba amortizacijai)
Išlaidų pavadinimas |
Poreikis projekte |
Kainos pagrindimas |
Kaina (Eur) |
|
|
|
|
Iš viso: |
|
1 priedas. Jungtinės veiklos sutartis |
Pateikti privaloma. |
2 priedas. SVV subjekto deklaracija |
Pateikti privaloma. |
3 priedas. Darbo grupės narių darbo užmokesčio įkainį pagrindžiantys dokumentai |
Pateikti privaloma. |
4 priedas. Projekto darbo grupės narių gyvenimo aprašymai |
Pateikti privaloma. |
5 priedas. Kainas pagrindžiantys dokumentai |
Pateikti privaloma |
6. priedas. Partnerio paskutinių finansinių metų patvirtintos finansinės atskaitomybės dokumentai (balansas ir pelno nuostolio ataskaita) (kai partneris yra Lietuvos Respublikoje registruotas juridinis asmuo, finansinių atskaitomybių rinkinių teikti nereikia, jeigu jie buvo pateikti VĮ Registrų centrui); |
Pateikti neprivaloma |
6 priedas. Kiti dokumentai |
Pateikti neprivaloma |
Sutinku, kad paraiškoje pateikti duomenys būtų apdorojami ir saugomi Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros informacinėje sistemoje (MTEPIS) |
ÿ |
Sutinku, kad informacija apie atstovaujamos institucijos pateiktą paraišką (pareiškėjo pavadinimas, projekto pavadinimas, trumpas projekto aprašymas, paraiškos numeris, prašomų skirti finansavimo lėšų suma), taip pat paraiškos vertinimo rezultatai, priimtas sprendimas finansuoti arba nefinansuoti, informacija apie sudarytą finansavimo sutartį ir skirtų finansavimo lėšų sumą būtų skelbiami svetainėje www.e-mokslovartai.lt |
ÿ |
Technologinės plėtros projektų finansavimo
sąlygų aprašo
2 priedas
reikalavimai TinkamOMS išlaidOMS
Išlaidų kategorija |
Tinkamos išlaidos |
Sąnaudas pateisinantys dokumentai |
Išlaidos personalui: darbo užmokestis, socialinio draudimo įmokos, įmokos į garantinį fondą, komandiruočių išlaidos |
Projektą tiesiogiai vykdančio personalo, dirbančio pagal darbo sutartis, su darbo santykiais susijusios sąnaudos už laiką, dirbtą vykdant projektą. Socialinio draudimo įmokos – darbdavio mokamos socialinio draudimo įmokos, įmokos į garantinį fondą. Darbo užmokestis apskaičiuojamas vadovaujantis Darbo kodeksu ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais. Atostoginiai projekte yra tinkamos išlaidos tik, jeigu išmokami už projekte uždirbtą laikotarpį. Projektą vykdančių darbuotojų komandiruočių išlaidos Lietuvoje (pas projekto partnerius) ir užsienyje (pristatant pranešimus apie projekto rezultatus renginiuose): kelionės išlaidos, dienpinigiai, gyvenamojo ploto nuomos išlaidos, draudimo išlaidos. Komandiruočių išlaidos apskaičiuojamos neviršijant Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintų dienpinigių ir gyvenamojo ploto nuomos išlaidų normų ir dienpinigių normų Lietuvoje, taikomų biudžetinėms įstaigoms. |
Darbo sutartys, įsakymai (potvarkiai), žiniaraščiai (mokėjimo, atsiskaitymo ir pan.), mokėjimo dokumentai. Įsakymai (potvarkiai) dėl darbuotojų siuntimo į komandiruotę, komandiruotės dalyvių avansinės apyskaitos arba buhalterinės pažymos dėl patirtų komandiruotės išlaidų, komandiruotės išlaidas pateisinantys dokumentai: bilietų pirkimo sąskaitos faktūros, kelionės bilietai, kvitai, sąskaitos už gyvenamojo ploto nuomos paslaugas, kelionės lapas, kuriame nurodyta nuvažiuotų kilometrų skaičius ir kuro sunaudojimas, mokėjimo dokumentai. Kiti personalo išlaidas pateisinantys dokumentai. Darbo užmokesčio dydį pagrindžiantys dokumentai yra darbo užmokesčio priskaitymo pažyma už 3-6 mėn. laikotarpį iki projekto pateikimo.
|
Išlaidos naujo ilgalaikio turto įsigijimui (nusidėvėjimui arba amortizacijai); |
Projektui vykdyti reikalingo ilgalaikio turto (materialiojo turto, kompiuterinės bei programinės įrangos ir kito ilgalaikio nematerialiojo turto) įsigijimo, nusidėvėjimo arba amortizacijos išlaidos, jei tos išlaidos yra pagrįstos, tiesiogiai susijusios su projekto vykdymu. Tinkamos yra tik naujo, nenaudoto ilgalaikio turto įsigijimo išlaidos arba ilgalaikio turto nusidėvėjimo arba amortizacijos išlaidos. Prabangos prekių įsigijimas nėra tinkamos išlaidos. |
Viešųjų pirkimų komisijos posėdžių protokolai, tiekėjų apklausos, sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, sąskaitos faktūros, kvitai, mokėjimo dokumentai, projekto vykdytojo (partnerio) patvirtinti ilgalaikio turto nusidėvėjimo arba amortizacijos normatyvai, kiti pateisinantys dokumentai. |
Išlaidos pagal paslaugų sutartis sutartis |
Projektui vykdyti būtinų paslaugų pagal sutartis, kurios papildo tiesiogines projekto veiklas ir be jų nebūtų pasiektas projekto rezultatas. įsigijimo išlaidos. Paslaugos turi būti perkamos vadovaujantis viešųjų pirkimų taisyklėmis. Pirkimai iš partnerių negalimi. |
Viešųjų pirkimų komisijos posėdžių protokolai, tiekėjų apklausos, sąskaitos faktūros, kvitai, mokėjimo dokumentai, sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, kiti išlaidas pateisinantys dokumentai. |
Išlaidos medžiagoms, priemonėms ir panašiems produktams (prekėms) |
Projektui vykdyti būtinų medžiagų, priemonių ir panašių produktų (prekių) pirkimo išlaidos. Prekės turi būti perkamos vadovaujantis viešųjų pirkimų taisyklėmis. Išlaidos su projekto vykdymo reikmėmis susijusiems pirkiniams, kurie pagal projekto vykdytojo (partnerio) taikomą apskaitos tvarką nėra ilgalaikis turtas ir yra būtini projektui vykdyti. Pirkimai iš partnerių negalimi. |
Viešųjų pirkimų komisijos posėdžių protokolai, tiekėjų apklausos, sąskaitos faktūros, kvitai, mokėjimo dokumentai, sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, kiti pateisinantys dokumentai. |
Netiesioginės išlaidos |
Šios išlaidos turi būti tiesiogiai susijusios su vykdomo projekto administravimo reikmėmis (pvz., su projekto vykdymu susijusios komunalinių, elektros ir ryšių paslaugų pirkimo, administruojančio personalo darbo užmokestis ir pan. išlaidos). Lėšų gavėjas netiesioginių išlaidų pagrindimo ir tokių išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūrai neteikia, tačiau lėšų gavėjas netiesiogines išlaidas traukia į apskaitą vadovaudamasis Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytais reikalavimais. |
Įsakymai (potvarkiai), mokėjimo dokumentai, kiti pateisinantys dokumentai.
|
______________
Technologinės plėtros projektų finansavimo
sąlygų aprašo
3 priedas
PARAIŠKOS ADMINISTRACINIO VERTINIMO LENTELĖ
________________
(pildymo data)
Paraiškos registracijos Nr......................................................................................................... ...............
Projekto vykdytojas............................................................................................................. ...................
Projekto pavadinimas....................................................................................................... ......................
Eil. Nr. |
Administracinio vertinimo kriterijai |
Taip |
Ne |
Pastabos |
1. |
Pateikti visi paraiškos priedai |
|
|
|
2. |
Paraiška atitinka Technologinės plėtros projektų finansavimo sąlygų aprašo II skyriaus reikalavimus |
|
|
|
3. |
Projektas atitinka Technologinės plėtros projektų finansavimo sąlygų aprašo IV-VI skyrių reikalavimus |
|
|
|
4. |
Projekto partneris turi teisę gauti de minimis pagalbą |
|
|
|
Siūlymas (paraišką teikti / neteikti ekspertiniam vertinimui, prašyti paraišką patikslinti)
................................................................................................................................................................
Darbo grupė:
(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
______________
Technologinės plėtros projektų finansavimo
sąlygų aprašo
4 priedas
PARAIŠKOS VERTINIMO KRITERIJAI
Paraiškos vertinimo kriterijaus (toliau – kriterijus) pavadinimas |
Kriterijaus vertinimo aspektai ir paaiškinimai
|
Didžiausias galimas kriterijaus balas |
|
Projektų atitikties kriterijai |
|
||
1. Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros (toliau – MTEP) etapas, kuriuo pradedamas projektas |
Vertinimo skalė: 1.1. projekto veiklos pradedamos projekto dalyviams jau turint MTEP etapų klasifikacijos 4 ir vėlesnių etapų veiklos rezultatus – skiriama 10 balų; 1.2. projekto veiklos pradedamos projekto dalyviams jau turint MTEP etapų klasifikacijos 3 etapo veiklos rezultatus – skiriami 5 balai; 1.3. projekto veiklos pradedamos projekto dalyviams jau turint MTEP etapų klasifikacijos 1-2 etapų veiklos rezultatus – skiriama 0 balų. |
10 |
|
2. Kuriamo produkto technologinis naujumas/inovatyvumas, planuojami technologiniai pasiekimai |
Vertinimo skalė: 2.1. moksliniai pasiekimai yra labai reikšmingi, pateikti nauji technologiniai sprendimai, galintys turėti įtakos visos technologijų srities plėtrai; kuriamas produktas remiasi naujausiais mokslinių tyrimų rezultatais, yra naujas ir žymiai geresnis nei alternatyvūs sprendimai – skiriama iki 10 balų; 2.2. moksliniai pasiekimai nėra labai reikšmingi, jų rezultatai bus pritaikyti tik projekto dalyvių veikloje; kuriamas produktas remiasi mokslinių tyrimų rezultatais, jis geresnis nei alternatyvūs sprendimai – skiriama iki 5 balų; 2.3. moksliniai pasiekimai neturės įtakos projekto dalyvių veiklai; nebus sukurtas naujas ar reikšmingai pagerintas produktas – skiriama 0 balų. |
10 |
|
3. Planuojamo sukurti produkto komercinis potencialas, rinka |
Vertinimo skalė: 3.1. projekto metu numatomas vystyti produktas turi didelį komercinį potencialą, didelę ir (ar) augančią potencialią rinką su ribota konkurencija; projekto dalyviai jau užima rinkos dalį ar yra tinkamai pasirengę ją užimti – skiriama iki 10 balų; 3.2. projekto metu numatomas vystyti produktas turi ribotą komercinį potencialą ir potencialią rinką, konkurencija joje didelė; projekto dalyviai yra pasirengę užimti rinkos dalį – skiriama iki 5 balų; 3.3. projekto metu numatomas vystyti produktas neturi komercinio potencialo ir potencialios rinkos, konkurencija joje didelė; projekto dalyviai nėra pasirengę užimti rinkos dalies – skiriama 0 balų. |
10 |
|
Prioritetiniai vertinimo kriterijai |
|
||
4. Partneris (-iai) prašo 10 ir daugiau procentų mažesnės finansuojamosios dalies nei nustatyta Aprašo 25.2 punkte (t.y. 70 proc. ar mažiau nuo tinkamų finansuoti išlaidų) |
Vertinimo skalė: 4.1. prašo 10 ir daugiau procentų mažesnės finansuojamosios dalies nei nustatyta Aprašo 25.2 punkte (t.y. 70 proc. ar mažiau nuo tinkamų finansuoti išlaidų), – skiriami 5 balai; 4.2. partneris (-ių) finansuojamoji dalis yra kaip nustatyta Aprašo 25.2. punkte, – skiriama 0 balų. |
5 |
|
5. Projekte vystoma tema/produkto sritis yra susijusi su projekte dalyvaujančio doktoranto arba mokslų daktaro, kuriam suteiktas mokslų daktaro laipsnis mažiau nei 24 mėn. iki paraiškos Agentūrai pateikimo dienos, tema |
Vertinimo skalė: 5.1. projekte vystoma tema/ produkto sritis yra susijusi su doktoranto arba mokslų daktaro, kuriam suteiktas mokslų daktaro laipsnis mažiau nei 24 mėn. iki paraiškos Agentūrai pateikimo dienos, tema – skiriami 5 balai; 5.2. projekte vystoma tema/ produkto sritis nėra susijusi su doktoranto arba mokslų daktaro, kuriam suteiktas mokslų daktaro laipsnis mažiau nei 24 mėn. iki paraiškos Agentūrai pateikimo dienos, tema – skiriama 0 balų. |
5 |
|
6. Projekte numatomo pasiekti rezultato atitiktis MTEP etapų klasifikacijos etapams |
Vertinimo skalė: 6.1. projekte numatomas pasiekti rezultatas atitiks MTEP etapų klasifikacijos 6 arba vėlesnį etapą – skiriami 5 balai; 6.2. projekte numatomas pasiekti rezultatas atitiks MTEP etapų klasifikacijos 5 etapą – skiriama 0 balų. |
5 |
|
Suma: |
45 |
|
|
Minimali privaloma surinkti balų suma: |
30 |
|
______________
Technologinės plėtros projektų finansavimo
sąlygų aprašo
5 priedas
PARAIŠKOS EKSPERTINIO VERTINIMO ANKETA
Paraiškos Nr............................................................................................................................................
Projekto vykdytojas............................................................................................................. ...................
Projekto pavadinimas....................................................................................................... ......................
I. PROJEKTO VERTINIMAS
Eilės Nr. |
Vertinimo kriterijus |
Vertinimo balas |
Komentarai (būtinas detalus įvertinimo paaiškinimas) |
1. |
Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros (toliau – MTEP) etapas, kuriuo pradedamas projektas |
|
|
2. |
Kuriamo produkto technologinis naujumas/inovatyvumas, planuojami technologiniai pasiekimai |
|
|
3. |
Planuojamo sukurti produkto komercinis potencialas, rinka |
|
|
4. |
Partnerio (-ių) finansuojamoji dalis 10 (dešimt ir daugiau procentų mažesnė nei nustatyta Aprašo 25.2 p. (t.y. 70 proc. ar mažiau nuo tinkamų finansuoti išlaidų) |
|
|
5. |
Projekte vystoma tema/produkto sritis yra susijusi su projekte dalyvaujančio doktoranto arba mokslų daktaro, kuriam suteiktas mokslų daktaro laipsnis mažiau nei 24 mėn. iki paraiškos Agentūrai pateikimo dienos, tema |
|
|
6. |
Projekte numatomo pasiekti rezultato atitiktis MTEP etapų klasifikacijos etapams |
|
|
BENDRA BALŲ SUMA |
|
|
II. BENDROSIOS PASTABOS APIE PROJEKTĄ
|
III. EKSPERTO REKOMENDACIJA DĖL PROJEKTO BIUDŽETO (tinkamą teiginį palikti, netinkamą išbraukti)
Sąmata pagrįsta ir reali / Išlaidas mažinti ir projektui skirti iki ______________ Eur, nurodyti, kodėl ir kokias išlaidas siūloma mažinti arba jų atsisakyti |
Aš, žemiau pasirašęs (-iusi), patvirtinu, kad atlikdamas (-a) eksperto pareigas ir teikdamas (-a) šią anketą nepatekau į interesų konfliktą ir buvau objektyvus (-i) bei nešališkas (-a), taip pat pasižadu saugoti ir tik teisės aktų nustatytais tikslais bei tvarka naudoti man patikėtą ir (ar) žinomą konfidencialią informaciją.
Ekspertas ................................................. .........................................................
(parašas) (vardas, pavardė)
______________
Technologinės plėtros projektų finansavimo
sąlygų aprašo
6 priedas
TECHNOLOGINĖS PLĖTROS PROJEKTO DALYKINĖS ATASKAITOS FORMA
Data
Projektas finansuojamas Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos skirtų valstybės biudžeto asignavimų. Finansuojanti institucija – Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra.
Projekto koordinatorius (institucijos pavadinimas) |
|
Projekto pavadinimas (santrumpa) |
|
Projekto lėšų skyrimo sutarties data ir numeris |
|
Projekto etapas |
|
Atsiskaitymo laikotarpis (pradžia – pabaiga) |
|
Projekto vadovo pedagoginis vardas, mokslo laipsnis, vardas ir pavardė |
|
Projekto darbo grupės sudėtis |
Pateikiami projekto vykdytojai, nurodant institucijų (įmonių) pavadinimus, vardus ir pavardes, pedagoginius vardus, mokslo laipsnius |
Projekto etapo tikslas ir uždaviniai |
Trumpai pristatomi projekto etapo tikslas ir uždaviniai |
Projekto etapo darbai |
Išdėstoma mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros darbų atlikimo metodika, įvertinamas jos patikimumas ir tikslumas, pateikiami svarbiausi projekto etapo rezultatai, įvertinama jų reikšmė mokslo ir technologijų pažangai bei atitiktis kvietimo sąlygų specifikai, nurodomi rezultatų sklaidos būdai ir priemonės, nurodomi darbai, kurie buvo planuoti, bet neatlikti (jeigu tokie buvo) ir neatlikimo priežastys |
Išvados |
|
Rekomendacijos ir siūlymai |
|
Literatūros šaltinių sąrašas
|
|
Parengtų arba numatomų parengti publikacijų (nurodomi atitinkami moksliniai leidiniai), kuriose bus pateikti projekto rezultatai, sąrašas |
|
Mokslinė / technologinė produkcijos apžvalga
Eil. Nr. |
Projekto rezultatai |
Skaičius (20... m.) |
Aprašymas (komentarai) |
1. |
Sukurta/įdiegta: |
|
|
1.1 |
naujos inovatyvios technologijos |
|
|
1.2 |
nauji inovatyvūs produktai |
|
|
1.3 |
naujos inovatyvios paslaugos |
|
|
2. |
Publikacijos Lietuvos/užsienio recenzuojamuose mokslo leidiniuose |
|
|
3. |
Publikacijos žurnaluose, įtrauktuose į Clarivate Analytics duomenų bazę |
|
|
4. |
Pateiktos tarptautinės patentinės paraiškos |
|
|
5. |
Pateiktos nacionalinės patentinės paraiškos |
|
|
6. |
Įgyti nacionaliniai patentai |
|
|
7. |
Projektą vykdančių jaunų mokslininkų/tyrėjų skaičius: |
|
|
7.1 |
dirbančių įmonėje |
|
|
7.2 |
dirbančių mokslo ir studijų institucijoje |
|
|
8. |
Sukurtos naujos darbo vietos įmonėje |
|
|
9. |
Sukurtos naujos darbo vietos įmonėje tyrėjams/mokslininkams |
|
|
10. |
Kiti projekto įgyvendinimo metu pasiekti rezultatai |
|
|
Projekto vadovo pareigos, vardas, pavardė, parašas
______________
Technologinės plėtros projektų finansavimo
sąlygų aprašo
7 priedas
(Ekspertinio vertinimo išvados forma)
DALYKINĖS ATASKAITOS EKSPERTINIO VERTINIMO ANKETA
_________________
Pildymo data
Projekto koordinatorius |
|
Projekto pavadinimas (santrumpa) |
|
ATASKAITOS ĮVERTINIMAS
Vertinimo kriterijus |
Atitiktis kriterijui (TAIP/NE) |
Įvertinimo paaiškinimas |
1. Ar atlikti moksliniai tyrimai ir eksperimentinės plėtros (MTEP) darbai atitinka projekto tikslus ir uždavinius? |
|
|
2. Ar projekto etapo metu yra pasiekti numatyti rezultatai, atitinkantys paraiškoje planuotus? |
|
|
3. Ar projekto etapo metu pasiekti rezultatai svarbūs mokslo ir technologijų pažangai, gali būti pritaikomi kitai mokslinei ar technologinei veiklai |
|
|
4. Ar projekto etapo pasiekti rezultatai yra pakankami vykdyti kitą projekto etapą (jei taikoma) |
|
|
BENDROSIOS PASTABOS APIE ATASKAITĄ
Apibūdinti ataskaitos aiškumą ir išsamumą: ar pakankamai aiškiai nurodyti projekte numatyti tikslas ir uždaviniai, išdėstyti metodai, naudoti tikslui pasiekti ir uždaviniams išspręsti, ar aiškiai aprašyti veiklos rezultatai, ar pateikti argumentuoti paaiškinimai dėl rezultatų, kurie nebuvo pasiekti |
EKSPERTO GALUTINĖ IŠVADA APIE ATASKAITĄ (pasirinkti tinkamą)
Ataskaitą patvirtinti / Ataskaitą tikslinti / Ataskaitos netvirtinti
|
Aš, žemiau pasirašęs (-iusi), patvirtinu, kad atlikdamas (-a) eksperto pareigas ir teikdamas (-a) šią anketą nepatekau į interesų konfliktą ir buvau objektyvus (-i) bei nešališkas (-a), taip pat pasižadu saugoti ir tik teisės aktų nustatytais tikslais bei tvarka naudoti man patikėtą ir (ar) žinomą konfidencialią informaciją.
Ekspertas..........................................................................................................
(parašas) (vardas, pavardė) (data)
______________
Technologinės plėtros projektų finansavimo
sąlygų aprašo
8 priedas
PROJEKTO STEBĖSENOS ATASKAITA
Šioje ataskaita siekiama sužinoti apie vykdyto projekto naudą.
1. Projekto rezultatas yra:
ð Sukurta paslauga (jų skaičius ....... vnt.)
ð Sukruta technologija (jų skaičius ....... vnt.)
ð Kita _________________________________________________________________
2. Ar pasibaigus projektui pasirengta komercializacijai?
ð Komercializacijai pasirengta
ð Komercializacijai nepasirengta
ð Vyksta pasirengimas produkto komercializavimui
ð Kita __________________________________________________________________
3. Ar buvo reikalingos papildomos ir kokios investicijos siekiant pateikti produktą į rinką?
ð Taip
ð Ne
ð Kokios buvo reikalingos papildomos investicijos __________________________________________________________________
4. Ar buvo produktas pateiktas rinkai
ð Taip
ð Ne
ð Kita __________________________________________________________________
5. Kokio apyvartos padidėjimą tikimąsi gauti/gautas pristačius projekto produktą(us) rinkai?
Po 1 metų pasibaigus projektui ______________________
Po 2 metų pasibaigus projektui ______________________
6. Kaip apibūdintumėte naudą, kurią įmonei atnešė projektas:
ð Buvo patobulintos įmonėje esamos technologijos/ produktai
ð Įdiegtos technologinės (produkto/paslaugų) inovacijos (jų skaičius ........ vnt.)
ð Įdiegtos netechnologinės (rinkodaros/organizacinės) inovacijos (jų skaičius ........ vnt.)
ð Gautos naudingos žinios
ð Parengta metodinė medžiaga/rekomendacijos
ð Sukurtos darbo vietos (bendrų darbo vietų skaičius 2 vnt.)
ð Kita
7. Ar projekte vykdoma veikla prisidėjo prie doktoranto mokslinės disertacijos parengimo, ar buvo suteikta naudos?