LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL ASMENŲ PRAŠYMŲ DĖL PRIĖMIMO Į VALSTYBINES BENDROJO UGDYMO IR IKIMOKYKLINIO UGDYMO MOKYKLAS, KURIŲ SAVININKO TEISES IR PAREIGAS ĮGYVENDINA ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTERIJA, TVARKOS APRAŠE NENUMATYTŲ ATVEJŲ NAGRINĖJIMO KOMISIJOS SUDĖTIES IR JOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO
2018 m. birželio 5 d. Nr. V-543
Vilnius
Vadovaudamasi Priėmimo į valstybines bendrojo ugdymo ir ikimokyklinio ugdymo mokyklas, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendina Švietimo ir mokslo ministerija, tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2012 m. kovo 28 d. įsakymu Nr. V-552 „Dėl Priėmimo į valstybines bendrojo ugdymo ir ikimokyklinio ugdymo mokyklas, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendina Švietimo ir mokslo ministerija, tvarkos aprašo patvirtinimo“, 4 punktu:
1. S u d a r a u šios sudėties Asmenų prašymų dėl Priėmimo į valstybines bendrojo ugdymo ir ikimokyklinio ugdymo mokyklas, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendina Švietimo ir mokslo ministerija, tvarkos apraše nenumatytų atvejų nagrinėjimo komisiją (toliau – Komisija):
1.1. Alvydas Puodžiukas – Švietimo ir mokslo ministerijos Švietimo kokybės ir regioninės politikos departamento Mokyklų veiklos skyriaus vedėjas (Komisijos pirmininkas);
1.2. Jolita Kutkaitytė-Pauliukienė – Švietimo ir mokslo ministerijos Švietimo kokybės ir regioninės politikos departamento Regioninių mokyklų skyriaus vyriausioji specialistė (Komisijos sekretorė);
1.4. Loreta Graželienė, Švietimo ir mokslo ministerijos Bendrojo ugdymo departamento Pagrindinio ir vidurinio ugdymo skyriaus vyriausioji specialistė;
1.6. Petras Navickas, Švietimo ir mokslo ministerijos Švietimo kokybės ir regioninės politikos departamento Mokyklų veiklos skyriaus vyriausiasis specialistas;
1.8. Stanislava Strolaitė, Švietimo ir mokslo ministerijos Švietimo kokybės ir regioninės politikos departamento Mokyklų veiklos skyriaus vyriausioji specialistė;
2. T v i r t i n u Asmenų prašymų dėl Priėmimo į valstybines bendrojo ugdymo ir ikimokyklinio ugdymo mokyklas, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendina Švietimo ir mokslo ministerija, tvarkos apraše nenumatytų atvejų nagrinėjimo komisijos reglamentą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo
ministro 2018 m. birželio 5 d. įsakymu
Nr. V-543
ASMENŲ PRAŠYMŲ DĖL PRIĖMIMO Į VALSTYBINES BENDROJO UGDYMO IR IKIMOKYKLINIO UGDYMO MOKYKLAS, KURIŲ SAVININKO TEISES IR PAREIGAS ĮGYVENDINA ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTERIJA, TVARKOS APRAŠE NENUMATYTŲ ATVEJŲ NAGRINĖJIMO KOMISIJOS
DARBO REGLAMENTAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Asmenų prašymų dėl Priėmimo į valstybines bendrojo ugdymo ir ikimokyklinio ugdymo mokyklas, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendina Švietimo ir mokslo ministerija, tvarkos apraše nenumatytų atvejų nagrinėjimo komisijos darbo reglamente (toliau – Reglamentas) nustatoma prašymų pateikimo, apskaitos, nagrinėjimo ir Asmenų prašymų dėl Priėmimo į valstybines bendrojo ugdymo ir ikimokyklinio ugdymo mokyklas, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendina Švietimo ir mokslo ministerija, tvarkos apraše nenumatytų atvejų nagrinėjimo komisijos (toliau – Komisija) darbo tvarka.
2. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Švietimo ir kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Priėmimo į valstybinę ir savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklą, profesinio mokymo įstaigą bendrųjų kriterijų sąrašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2004 m. birželio 25 d. įsakymu Nr. ISAK-1019 „Dėl Priėmimo į valstybinę ir savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklą, profesinio mokymo įstaigą bendrųjų kriterijų sąrašo patvirtinimo“ (toliau – Priėmimo į valstybinę ir savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklą, profesinio mokymo įstaigą bendrųjų kriterijų sąrašas), Priėmimo į valstybines bendrojo ugdymo ir ikimokyklinio ugdymo mokyklas, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendina Švietimo ir mokslo ministerija, tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2012 m. kovo 28 d. įsakymu Nr. V-552 „Dėl Priėmimo į valstybines bendrojo ugdymo ir ikimokyklinio ugdymo mokyklas, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendina Švietimo ir mokslo ministerija, tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Priėmimo į valstybines bendrojo ugdymo ir ikimokyklinio ugdymo mokyklas tvarkos aprašas), kitais teisės aktais ir šiuo Reglamentu.
3. Komisijos darbas grindžiamas teisėtumo, objektyvumo, viešumo ir kolegialumo principais ir asmenine narių atsakomybe.
4. Reglamente vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme, Priėmimo į valstybinę ir savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklą, profesinio mokymo įstaigą bendrųjų kriterijų sąraše ir Priėmimo į valstybines bendrojo ugdymo ir ikimokyklinio ugdymo mokyklas tvarkos apraše vartojamas sąvokas.
II SKYRIUS
KOMISIJOS FUNKCIJOS IR TEISĖS
5. Komisija:
5.1. nagrinėja asmenų prašymus dėl jiems aktualių Priėmimo į valstybines bendrojo ugdymo ir ikimokyklinio ugdymo mokyklas tvarkos apraše nenumatytų atvejų;
6. Komisija turi teisę:
6.1. priimti sprendimą dėl asmens prašymo pagrįstumo ir siūlyti švietimo ir mokslo ministrui priimti atitinkamą norminį teisės aktą;
6.2. priimti sprendimą dėl asmens prašymo pagrįstumo ir siūlyti mokyklos vadovui priimti atitinkamą individualų teisės aktą šiam asmeniui;
6.4. gauti papildomus duomenis ir (ar) dokumentus, reikalingus sprendimui priimti, iš prašymus pateikusių asmenų, mokyklų, kitų kompetentingų institucijų;
III SKYRIUS
ASMENŲ PRAŠYMŲ PATEIKIMAS. KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
7. Priėmimo į valstybines bendrojo ugdymo ir ikimokyklinio ugdymo mokyklas tvarkos apraše nustatytus prašymus asmuo teikia mokyklos vadovui, kuris per 1 darbo dieną prašymus perduoda nagrinėti Komisijai. Prašymų apskaitą vykdo mokyklos vadovas teisės aktų nustatyta tvarka.
8. Asmens prašymas pateikiamas per 15 dienų nuo Priėmimo į valstybines bendrojo ugdymo ir ikimokyklinio ugdymo mokyklas tvarkos apraše nenumatyto atvejo fakto atsiradimo arba dienos, kai asmuo suprato arba galėjo ir turėjo suprasti, kad pažeistos jo teisės ir tai nėra reglamentuota Priėmimo į valstybines bendrojo ugdymo ir ikimokyklinio ugdymo mokyklas tvarkos apraše. Asmens prašyme nurodomas vardas, pavardė, adresas, kontaktinis telefonas arba elektroninis paštas, mokyklos pavadinimas, trumpai, glaustai ir aiškiai išdėstoma prašymo esmė, pridedami su prašymu susiję dokumentai, prašymas turi būti pasirašytas. Trūkstant būtinųjų rekvizitų, prašymas nenagrinėjamas, esant galimybei jis grąžinamas asmeniui.
9. Komisijai nagrinėti gali būti perduodami Švietimo ir mokslo ministerijos gauti asmenų prašymai, pareiškimai, skundai, savo turiniu atitinkantys Priėmimo į valstybines bendrojo ugdymo ir ikimokyklinio ugdymo mokyklas tvarkos apraše nustatytus prašymus.
10. Asmens prašymas turi būti išnagrinėtas per 14 darbo dienų nuo jo pateikimo mokyklos vadovui dienos.
12. Komisijos posėdžius kviečia, organizuoja ir Komisijai vadovauja jos pirmininkas. Nesant Komisijos pirmininko, laikinai jį pavaduoja vienas iš jos narių, paskirtas Komisijos pirmininko. Komisijos pirmininkui pasiūlius, nariams pritarus, galimas elektroninis Komisijos posėdis, kai nariai savo poziciją posėdžio darbotvarkės klausimu ir dėl siūlomo sprendimo pateikia elektroniniu paštu. Tai fiksuojama posėdžio protokole, prie protokolo pridedami Komisijos narių poziciją nusakantys elektroninio pašto laiškai.
13. Informaciją apie posėdžio vietą, laiką, posėdžio medžiagą ir darbotvarkės projektą Komisijos sekretorius pateikia ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki posėdžio.
14. Komisijos posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja du trečdaliai Komisijos narių. Elektroninio Komisijos posėdžio atveju nedalyvaujančiu posėdyje laikomas iki nustatyto termino neatsiuntęs elektroninio laiško Komisijos narys.
15. Komisijos sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia Komisijos pirmininko ar jį pavaduojančio Komisijos nario balsas.
16. Komisijos posėdyje gali dalyvauti mokyklos vadovas ar jo įgaliotas asmuo, asmuo ir (ar) jo atstovas, pateikęs prašymą, ir kiti su nagrinėjamu klausimu susiję Komisijos kviesti asmenys.
17. Surašomas posėdžio protokolas. Komisijos posėdžių protokolai pasirašomi per 3 (tris) darbo dienas po įvykusio posėdžio. Posėdžio protokolai ir kiti Komisijos veiklos dokumentai saugomi teisės aktų nustatyta tvarka.
18. Komisijos narys, vykdydamas savo funkcijas, turi teisę:
19. Komisijos narys, vykdydamas savo funkcijas, privalo:
20. Komisijos pirmininkas:
21. Komisijos sekretorius:
21.1. kviečia Komisijos narius, jei reikia, kviečia mokyklos vadovą ar jo įgaliotą asmenį, asmenį ar jo įgaliotą atstovą, pateikusį prašymą, kitų institucijų atstovus;