LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS

ĮSAKYMAS

 

DĖL ASMENŲ PRAŠYMŲ DĖL PRIĖMIMO Į VALSTYBINES BENDROJO UGDYMO IR IKIMOKYKLINIO UGDYMO MOKYKLAS, KURIŲ SAVININKO TEISES IR PAREIGAS ĮGYVENDINA ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTERIJA, TVARKOS APRAŠE NENUMATYTŲ ATVEJŲ NAGRINĖJIMO KOMISIJOS SUDĖTIES IR JOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO

 

2018 m. birželio 5 d. Nr. V-543

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi  Priėmimo į valstybines bendrojo ugdymo ir ikimokyklinio ugdymo mokyklas, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendina Švietimo ir mokslo ministerija, tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2012 m. kovo 28 d. įsakymu Nr. V-552 „Dėl Priėmimo į valstybines bendrojo ugdymo ir ikimokyklinio ugdymo mokyklas, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendina Švietimo ir mokslo ministerija, tvarkos aprašo patvirtinimo“, 4 punktu:

 

1. S u d a r a u  šios sudėties Asmenų prašymų dėl Priėmimo į valstybines bendrojo ugdymo ir ikimokyklinio ugdymo mokyklas, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendina Švietimo ir mokslo ministerija, tvarkos apraše nenumatytų atvejų nagrinėjimo komisiją (toliau – Komisija):

 

1.1. Alvydas Puodžiukas – Švietimo ir mokslo ministerijos Švietimo kokybės ir regioninės politikos departamento Mokyklų veiklos skyriaus vedėjas (Komisijos pirmininkas);

 

1.2. Jolita Kutkaitytė-Pauliukienė – Švietimo ir mokslo ministerijos Švietimo kokybės ir regioninės politikos departamento Regioninių mokyklų skyriaus vyriausioji specialistė (Komisijos sekretorė);

 

1.3. Valerija Arbočienė, Rudaminos vaikų lopšelio-darželio „Ąžuoliukas“ direktorė;

 

1.4. Loreta Graželienė, Švietimo ir mokslo ministerijos Bendrojo ugdymo departamento Pagrindinio ir vidurinio ugdymo skyriaus vyriausioji specialistė;

 

1.5. Romualdas Kondrotas, Nacionalinės Mikalojaus Konstantino Čiurlionio menų mokyklos direktorius;

 

1.6. Petras Navickas, Švietimo ir mokslo ministerijos Švietimo kokybės ir regioninės politikos departamento Mokyklų veiklos skyriaus vyriausiasis specialistas;

 

1.7. Gintautas Rudzinskas, Vilniaus lietuvių namų direktorius;

 

1.8. Stanislava Strolaitė, Švietimo ir mokslo ministerijos Švietimo kokybės ir regioninės politikos departamento Mokyklų veiklos skyriaus vyriausioji specialistė;

 

1.9. Arvydas Vaitiekėnas, Švietimo ir mokslo ministerijos Švietimo kokybės ir regioninės politikos departamento Mokyklų veiklos skyriaus vyriausiasis specialistas.

 

2. T v i r t i n u  Asmenų prašymų dėl Priėmimo į valstybines bendrojo ugdymo ir ikimokyklinio ugdymo mokyklas, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendina Švietimo ir mokslo ministerija, tvarkos apraše nenumatytų atvejų nagrinėjimo komisijos reglamentą (pridedama).

 

 

 

Švietimo ir mokslo ministrė                                                                                 Jurgita Petrauskienė

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo

ministro 2018 m. birželio 5 d. įsakymu

Nr. V-543

 

ASMENŲ PRAŠYMŲ DĖL PRIĖMIMO Į VALSTYBINES BENDROJO UGDYMO IR IKIMOKYKLINIO UGDYMO MOKYKLAS, KURIŲ SAVININKO TEISES IR PAREIGAS ĮGYVENDINA ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTERIJA, TVARKOS APRAŠE NENUMATYTŲ ATVEJŲ NAGRINĖJIMO KOMISIJOS

DARBO REGLAMENTAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Asmenų prašymų dėl Priėmimo į valstybines bendrojo ugdymo ir ikimokyklinio ugdymo mokyklas, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendina Švietimo ir mokslo ministerija, tvarkos apraše nenumatytų atvejų nagrinėjimo komisijos darbo reglamente (toliau – Reglamentas) nustatoma prašymų pateikimo, apskaitos, nagrinėjimo ir Asmenų prašymų dėl Priėmimo į valstybines bendrojo ugdymo ir ikimokyklinio ugdymo mokyklas, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendina Švietimo ir mokslo ministerija, tvarkos apraše nenumatytų atvejų nagrinėjimo komisijos (toliau – Komisija) darbo tvarka.

 

2. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Švietimo ir kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Priėmimo į valstybinę ir savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklą, profesinio mokymo įstaigą bendrųjų kriterijų sąrašu, patvirtintu  Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2004 m. birželio 25 d. įsakymu Nr. ISAK-1019 „Dėl Priėmimo į valstybinę ir savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklą, profesinio mokymo įstaigą  bendrųjų kriterijų sąrašo patvirtinimo“ (toliau – Priėmimo į valstybinę ir savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklą, profesinio mokymo įstaigą bendrųjų kriterijų sąrašas), Priėmimo į valstybines bendrojo ugdymo ir ikimokyklinio ugdymo mokyklas, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendina Švietimo ir mokslo ministerija, tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2012 m. kovo 28 d. įsakymu Nr. V-552 „Dėl Priėmimo į valstybines bendrojo ugdymo ir ikimokyklinio ugdymo mokyklas, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendina Švietimo ir mokslo ministerija, tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Priėmimo į valstybines bendrojo ugdymo ir ikimokyklinio ugdymo mokyklas tvarkos aprašas), kitais teisės aktais ir šiuo Reglamentu.

 

3. Komisijos darbas grindžiamas teisėtumo, objektyvumo, viešumo ir kolegialumo principais ir asmenine narių atsakomybe.

 

4. Reglamente vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme, Priėmimo į valstybinę ir savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklą, profesinio mokymo įstaigą bendrųjų kriterijų sąraše ir Priėmimo į valstybines bendrojo ugdymo ir ikimokyklinio ugdymo mokyklas tvarkos apraše vartojamas sąvokas.

 

 

II SKYRIUS

KOMISIJOS FUNKCIJOS IR TEISĖS

 

5. Komisija:

 

5.1. nagrinėja asmenų prašymus dėl jiems aktualių Priėmimo į valstybines bendrojo ugdymo ir ikimokyklinio ugdymo mokyklas tvarkos apraše nenumatytų atvejų;

 

5.2. švietimo ir mokslo ministro pavedimu sprendžia kitus klausimus, susijusius su priėmimo į valstybines bendrojo ugdymo ir ikimokyklinio ugdymo mokyklas, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendina Švietimo ir mokslo ministerija, organizavimu ir vykdymu.

 

6. Komisija turi teisę:

 

6.1. priimti sprendimą dėl asmens prašymo pagrįstumo ir siūlyti švietimo ir mokslo ministrui priimti atitinkamą norminį teisės aktą;

 

6.2. priimti sprendimą dėl asmens prašymo pagrįstumo ir siūlyti mokyklos vadovui priimti atitinkamą individualų teisės aktą šiam asmeniui;

 

6.3. atmesti asmens prašymą kaip nepagrįstą;

 

6.4. gauti papildomus duomenis ir (ar) dokumentus, reikalingus sprendimui priimti, iš prašymus pateikusių asmenų, mokyklų, kitų kompetentingų institucijų;

 

6.5. prireikus prašyti patikslinti pateiktą informaciją.

 

 

III SKYRIUS

ASMENŲ PRAŠYMŲ PATEIKIMAS. KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

7. Priėmimo į valstybines bendrojo ugdymo ir ikimokyklinio ugdymo mokyklas tvarkos apraše nustatytus prašymus asmuo teikia mokyklos vadovui, kuris per 1 darbo dieną prašymus perduoda nagrinėti Komisijai. Prašymų apskaitą vykdo mokyklos vadovas teisės aktų nustatyta tvarka.

 

8. Asmens prašymas pateikiamas per 15 dienų nuo Priėmimo į valstybines bendrojo ugdymo ir ikimokyklinio ugdymo mokyklas tvarkos apraše nenumatyto atvejo fakto atsiradimo arba dienos, kai  asmuo suprato arba galėjo ir turėjo suprasti, kad pažeistos jo teisės ir tai nėra reglamentuota Priėmimo į valstybines bendrojo ugdymo ir ikimokyklinio ugdymo mokyklas tvarkos apraše. Asmens prašyme nurodomas vardas, pavardė, adresas, kontaktinis telefonas arba elektroninis paštas, mokyklos pavadinimas, trumpai, glaustai ir aiškiai išdėstoma prašymo esmė, pridedami su prašymu susiję dokumentai, prašymas turi būti pasirašytas. Trūkstant būtinųjų rekvizitų, prašymas nenagrinėjamas, esant galimybei jis grąžinamas asmeniui.

 

9. Komisijai nagrinėti gali būti perduodami Švietimo ir mokslo ministerijos gauti asmenų   prašymai, pareiškimai, skundai, savo turiniu atitinkantys Priėmimo į valstybines bendrojo ugdymo ir ikimokyklinio ugdymo mokyklas tvarkos apraše nustatytus prašymus.

 

10. Asmens prašymas turi būti išnagrinėtas per 14 darbo dienų nuo jo pateikimo mokyklos vadovui dienos.

 

11. Komisijos posėdžiai rengiami ir vyksta, gavus prašymą.

 

12. Komisijos posėdžius kviečia, organizuoja ir Komisijai vadovauja jos pirmininkas. Nesant Komisijos pirmininko, laikinai jį pavaduoja vienas iš jos narių, paskirtas Komisijos pirmininko. Komisijos pirmininkui pasiūlius, nariams pritarus, galimas elektroninis Komisijos posėdis, kai nariai savo poziciją posėdžio darbotvarkės klausimu ir dėl siūlomo sprendimo pateikia elektroniniu paštu. Tai fiksuojama posėdžio protokole, prie protokolo pridedami Komisijos narių poziciją nusakantys elektroninio pašto laiškai.

 

13. Informaciją apie posėdžio vietą, laiką, posėdžio medžiagą ir darbotvarkės projektą Komisijos sekretorius pateikia ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki posėdžio.

 

14. Komisijos posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja du trečdaliai Komisijos narių. Elektroninio Komisijos posėdžio atveju nedalyvaujančiu posėdyje laikomas iki nustatyto termino neatsiuntęs elektroninio laiško Komisijos narys.

 

15. Komisijos sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia Komisijos pirmininko ar jį pavaduojančio Komisijos nario balsas.

 

16. Komisijos posėdyje gali dalyvauti mokyklos vadovas ar jo įgaliotas asmuo, asmuo ir (ar) jo atstovas, pateikęs prašymą, ir kiti su nagrinėjamu klausimu susiję Komisijos kviesti asmenys.

 

17. Surašomas posėdžio protokolas. Komisijos posėdžių protokolai pasirašomi per 3 (tris) darbo dienas po įvykusio posėdžio. Posėdžio protokolai ir kiti Komisijos veiklos dokumentai saugomi teisės aktų nustatyta tvarka.

 

18. Komisijos narys, vykdydamas savo funkcijas, turi teisę:

 

18.1. išsakyti savo nuomonę;

 

18.2. teikti siūlymus svarstomu klausimu ir dėl Komisijos veiklos.

 

19. Komisijos narys, vykdydamas savo funkcijas, privalo:

 

19.1. užtikrinti informacijos, susijusios su jo veikla Komisijoje, konfidencialumą;

 

19.2. nusišalinti nuo svarstymo klausimų, kurie yra susiję su Komisijos nariu ryšiais, neleidžiančiais priimti objektyvių sprendimų.

 

20. Komisijos pirmininkas:

 

20.1. kviečia Komisijos posėdžius;

 

20.2. pasirašo Komisijos posėdžio protokolus.

 

21. Komisijos sekretorius:

 

21.1. kviečia Komisijos narius, jei reikia, kviečia mokyklos vadovą ar jo įgaliotą asmenį, asmenį ar jo įgaliotą atstovą, pateikusį prašymą, kitų institucijų atstovus;

 

21.2. parengia dokumentų projektus posėdžiui;

 

21.3. rengia posėdžių protokolus;

 

21.4. tvarko Komisijos dokumentus.

_________________