Lietuvos Respublikos Vyriausybė
nutarimas
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VAIKO TEISIŲ APSAUGOS KONTROLIERIAUS ĮSTATYMO NR. X-1384 2, 3, 4 IR 11 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIP-3361
2016 m. rugsėjo 21 d. Nr. 948
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2016 m. kovo 25 d. sprendimo Nr. SV-S-1440 „Dėl įstatymų projektų išvadų“ 2 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
Nepritarti Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus įstatymo Nr. X-1384 2, 3, 4 ir 11 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIP-3361 (toliau – Įstatymo projektas) dėl šių priežasčių:
Įstatymo projekto tikslas ir uždavinys – „vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus veiklos efektyvumo didinimas, vaiko teisių ir jo teisėtų interesų apsaugos, kontrolės stiprinimas užsienyje“. Įstatymo projektu keičiamame Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus įstatyme siūloma nustatyti, kad Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos kontrolierius (toliau – Kontrolierius) gina „Lietuvos piliečių vaiko teises ir teisėtus interesus užsienio valstybėse“, teikia visuomenei viešą informaciją apie savo veiklą bei vaiko teisių ir jo teisėtų interesų apsaugą ne tik Lietuvos Respublikoje, bet ir užsienio valstybėse, taip pat yra „Lietuvos Respublikos Seimo skiriamas valstybės pareigūnas <...>, siekiantis gerinti vaiko padėtį Lietuvoje bei užsienio valstybėse“, kontroliuoja ir prižiūri, kaip yra įgyvendinamos Lietuvos Respublikos Konstitucijos, Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių, Europos Sąjungos teisės aktų, Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių vaiko teisių ir jo teisėtų interesų apsaugą, nuostatos, ir informuoja visuomenę apie savo veiklą bei vaiko teisių ir jo teisėtų interesų apsaugos padėtį ne tik Lietuvoje, bet ir užsienio valstybėse.
Įstatymo projekto nuostatomis, kuriomis siūloma Kontrolieriui suteikti įgaliojimus ginti ir apsaugoti vaiko teises ir jo teisėtus interesus ne tik Lietuvoje, bet ir užsienio valstybėse, būtų pažeistas užsienio valstybių suverenitetas ir tarptautinės teisės normos. Lietuvos Respublikos įstatymu gali būti reguliuojami tik tie teisiniai santykiai, kurie priklauso Lietuvos Respublikos jurisdikcijai, todėl Lietuvos Respublikos įstatymas negali suteikti Kontrolieriui įgaliojimų savo veiklą įgyvendinti užsienio valstybėje.