ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS GREITOSIOS MEDICINOS PAGALBOS STOTIES (DIREKTORIAUS) 2020 METŲ VEIKLOS

ATASKAITOS

 

2021 m. balandžio 22 d. Nr. K-48

Alytus

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 19 punktu, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo 10 straipsnio 1 dalies 16 punktu, 5 dalimi, 11 straipsnio 1 dalies 2 punktu, 12 straipsniu, Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos viešųjų įstaigų ir jų pavaduotojų mėnesinės algos kintamosios dalies dydžio nustatymo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2019 m. kovo 25 d. įsakymu Nr.V-361 „Dėl nacionalinės sveikatos sistemos viešųjų įstaigų vadovų ir jų pavaduotojų mėnesinės algos kintamosios dalies dydžio nustatymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, įgyvendindama Alytaus rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Alytaus rajono savivaldybės tarybos 2007 m. gruodžio 14 d. sprendimu Nr. K-228 „Dėl Alytaus rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“, 214 punktą, Viešosios įstaigos Alytaus rajono savivaldybės greitosios medicinos pagalbos stoties įstatų, patvirtintų Alytaus rajono savivaldybės tarybos 2015 m. rugpjūčio 12 d. sprendimu Nr. K-194 „Dėl Alytaus rajono savivaldybės viešųjų sveikatos įstaigų įstatų tvirtinimo“, 35.21 papunktį, 36 punktą, Alytaus rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

Patvirtinti viešosios įstaigos Alytaus rajono savivaldybės greitosios medicinos pagalbos stoties (direktoriaus) 2020 metų veiklos ataskaitą (pridedama) ir įvertinti viešosios įstaigos Alytaus rajono savivaldybės greitosios medicinos pagalbos stoties 2020 metų veiklos ataskaitą pagal  Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos viešųjų ir biudžetinių įstaigų, teikiančių asmens sveikatos priežiūros paslaugas, veiklos rezultatų vertinimo rodiklių 2020 metų siektinas reikšmes, patvirtintas Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2020 m. rugpjūčio 18 d. įsakymu Nr. V-1865 „Dėl Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos viešųjų ir biudžetinių įstaigų, teikiančių asmens sveikatos priežiūros paslaugas, veiklos rezultatų vertinimo rodiklių 2020 metų siektinų reikšmių patvirtinimo“ (pridedama).

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                             Algirdas Vrubliauskas

 

PATVIRTINTA   

Alytaus rajono savivaldybės tarybos

2021 m. balandžio 22 d.

sprendimu Nr. K-48

 

 

VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS GREITOSIOS

MEDICINOS PAGALBOS STOTIES (DIREKTORIAUS) 2020 METŲ VEIKLOS ATASKAITA

 

Viešoji įstaiga Alytaus rajono savivaldybės greitosios medicinos pagalbos stotis (toliau – įstaiga) yra viešoji įstaiga, įregistruota 1999 m. liepos 1 d. Įstaigos registracijos Juridinių asmenų registre kodas 253724440. Galiojanti įstatų redakcija įregistruota 2021 m. sausio 11 d.

Įstaigos buveinės adresas yra Ligoninės g. 12, Alytuje. Įstaigos veikla vykdoma ir adresu Kauno g. 8, Lazdijuose.

Įstaigos veikla licencijuota. Įstaiga savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, kitais norminiais teisės aktais.

Ataskaitinių 2020-ųjų finansinių metų pradžioje ir pabaigoje įstaigos steigėja ir vienintelė dalininkė – Alytaus rajono savivaldybės taryba.           

 

1. Informacija apie įstaigos veiklą įgyvendinant įstatuose nustatytus veiklos tikslus, pobūdį ir veiklos rezultatus per finansinius metus, veiklos planai ir prognozės 2021 metams 

 

1.1. Įstaiga, vykdydama įstatuose numatytus pagrindinius veiklos tikslus – organizuoti ir teikti greitosios medicinos pagalbos paslaugas Alytaus miesto ir Alytaus bei Lazdijų rajonų gyventojams ir svečiams, ataskaitiniais 2020 metais:

1.1.1. organizavo ir teikė būtinąją ir neatidėliotiną kvalifikuotą medicinos pagalbą vaikams ir suaugusiems ūmiai susirgus, nelaimingų atsitikimų atvejais, esant gyvybei grėsmingoms, pavojingoms ir kritinėms būklėms, teikė būtinąją medicinos pagalbą ekstremalių įvykių ir ekstremalių situacijų vietose, organizavo specialios paskirties transporto paslaugas pacientams pervežti iš vienos stacionarinės asmens sveikatos priežiūros įstaigos (toliau – ASPĮ) į kitą arba į namus, slaugos ligoninę, kai pervežimo metu būtina stebėti paciento sveikatos būklę ir užtikrinti gyvybines funkcijas, organizavo medicininę priežiūrą masinių renginių metu;

1.1.2. siekė teikti kokybiškas paslaugas, atitinkančias šiuolaikinį medicinos mokslo ir žinių lygį, su išvažiuojamosiomis brigadomis bei personalu, paruoštu pagal GMP paslaugų reikalavimus; siekė kelti darbuotojų kvalifikaciją;

1.1.3. užtikrino paslaugų prieinamumą – būtinoji medicinos pagalba buvo teikiama visą parą, savaitgaliais bei švenčių dienomis pagal pacientų kvietimus jų namuose, viešose vietose, kitose gydymo įstaigose;

1.1.4. užtikrino parengtį teikti būtinąją medicinos pagalbą ekstremaliomis ar stichinių nelaimių sąlygomis.

1.2. Įstaiga, siekdama geresnių veiklos rezultatų, 2020 m. veiklos plane buvo iškėlusi šiuos tikslus:

1.2.1. atnaujinti automobilių parką;

1.2.2. atnaujinti medicinos aparatūrą ir įrangą;

1.2.3. kelti darbuotojų kvalifikaciją.

 

Pagal Lietuvos Respublikos statistikos departamento duomenis 2020 m. sausio 1 d. Alytaus mieste gyveno 49895 gyventojai, Alytaus rajone – 25885, Lazdijų rajone gyveno 18324 gyventojai. Iš viso GMP paslaugos buvo teikiamos 94104 Alytaus miesto ir Alytaus bei Lazdijų rajonų gyventojams, tai 1166 gyventojais mažiau negu 2019 m. sausio 1 d.

2020 metais į įstaigą medicininės pagalbos kreipėsi 23016 pacientų, buvo užregistruota 1127 kvietimai be rezultatų (tai yra melagingi kvietimai arba kai nuvykus pas ligonį jo nerandama kvietimo vietoje ir pan.), tai sudaro 4,9 proc. visų kreipimųsi. Iš viso medicinos pagalba buvo teikta 21840 pacientų, Vidutinis kreipimųsi rodiklis 2020 metais buvo 60 kvietimų per parą. Iš viso 1000-čiui Alytaus miesto bei Alytaus ir Lazdijų rajonų gyventojų teko 232 kvietimai.

 

2020 m. medicinos pagalbos veiklos ataskaita

Pavadinimas

viso

Nelaimin-

gų atsitiki-

Ūmių

susirgimų ir

būklių

Nėštumo ir pogimdymi-

nio laikotar-

pio patologi-

jos

Ligonių pervežimai

Kreipėsi iš viso

23016

-

-

-

-

Atsakyta dėl iškvietimo nepagrįstumo

-

-

--

-

-

Atsisakė (arba brigada atšaukta)

49

-

-

-

-

Išvykimų skaičius

22967

-

-

-

-

Be rezultatų

1127

-

-

-

-

Asmenų, kuriems

suteikta medicinos

pagalba, skaičius iš viso

21840

1835

18360

87

1558

Vyrų

10207

-

-

-

-

moterų

11633

-

-

-

-

0─17m. vaikų

715

-

-

-

-

Asmenų, nuvežtų į stacionarą

11735

 

 

 

 

 

2020 metais vidutinis asmenų skaičius, kuriems per parą buvo suteikta medicinos pagalba, buvo 60 asmenų.

 

Išvažiuojamųjų brigadų darbo krūvio pasiskirstymas 2017–2020 m.

Metai

Brigadų skaičius

Aptarnautų pacientų skaičius

Aptarnautų pacientų skaičius per 24 val.

Kvietimų skaičius tenkantis vienai brigadai per 24 val.

2017 m.

7,0

21521

59

8,4

2018 m.

7,0

22399

62

8,8                         

2019 m.

7,0

22344

61

8,7

2020 m.

7,0

21840

60

8,6

 

Į stacionarinių asmens sveikatos priežiūros įstaigų priėmimo skyrių tolimesniam gydymui ir diagnozės patikslinimui buvo pervežta 11735 pacientai, tai sudarė 53,7 % visų pacientų, kuriems buvo teikta medicinos pagalba.

 

2020 m. įvykdytų iškvietimų skaičius miesto ir kaimo vietovėse

Eil.

Nr.

GMP veiklos ir paslaugų kokybės

vertinimo kriterijų pavadinimai 

Vertinimo

kriterijai

Duomenys

Pasiskirstymas

proc.

1.

Įvykdytų iškvietimų

miesto vietovėje skaičius

 

Iš viso

 

14 645

 

63,8

2.

Įvykdytų  iškvietimų kaimo vietovėje skaičius

Iš viso

8322

36,2

 

2020 metais greitosios medicinos pagalbos paslaugas teikė 7,0 budinčios brigados.

Operatyvumas (tai laikas nuo kvietimo užregistravimo iki pirmosios medicinos pagalbos teikimo pradžios, GMP darbuotojams atvykus pas pacientą) yra svarbiausias rodiklis vertinant GMP veiklą. Ataskaitiniais metais buvo siekiama, kad laikas nuo kvietimo užregistravimo iki pirmosios medicinos pagalbos  teikimo gyvybei grėsmingais atvejais pradžios būtų 10–15 minučių, o kitais atvejais – iki 30 minučių. 2010 m. gruodžio 16 d. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymu Nr. V-1075 buvo patvirtintas naujas Greitosios medicinos pagalbos iškvietimų įvertinimo ir greitosios medicinos pagalbos brigados siuntimo į iškvietimo vietą tvarkos aprašas. Vadovaujantis šiuo aprašu, iškvietimai dėl GMP paslaugų yra skirstomi į skubius kvietimus, atidedamus kvietimus ir kvietimus, kuriuos reikia peradresuoti kitoms institucijoms, bei patariamuosius. Esant skubiam iškvietimui, GMP dispečeris privalo GMP brigadą siųsti iš karto kuo skubiau arba ne vėliau kaip per 3 minutes nuo iškvietimo užregistravimo. Laikas nuo iškvietimo užregistravimo iki pirmosios medicinos pagalbos teikimo pradžios mieste turi būti ne ilgesnis kaip 15 min. Jei iškvietimų yra daug ir nėra galimybės jų skubiai įvykdyti, GMP brigada siunčiama ten, kur iš kvietimo metu gautos informacijos tikėtina, kad paciento gyvybei gresia pavojus.

 

2019–2020 m. įvykdytų skubių iškvietimų skaičius miesto ir kaimo vietovėse

Eil.

Nr.

GMP veiklos ir paslaugų kokybės

vertinimo kriterijų pavadinimai 

Vertinimo

kriterijai

2019 m. pasiskirstymo

proc.

2020 m. pasiskirstymo

proc.

1.

Įvykdyta skubių iškvietimų, viso

 

16668

16606

2.

Įvykdytų skubių iškvietimų

miesto vietovėje skaičius

Iš viso –

 

Iki 15 min.

16 min. ir daugiau

10080

 

95,7%

4,3 %

9788

 

95,7 %

4,3 %

3.

Įvykdytų   skubių iškvietimų

kaimo vietovėje skaičius

Iš viso –

 

Iki 25 min.

26 min. ir daugiau

6588

 

79,1 %

20,9 %

6818

 

80,7 %

19,3 %

4.

Suaugusiųjų ir vaikų (pacientų)

GMP budinčių brigadų atvežtų į stacionarinių ASPĮ priėmimo skyrius, skaičius

 

16966

11735

 

Įstaigos darbuotojų siekis – teikti pacientams kuo kvalifikuotesnę būtinąją medicinos pagalbą. Medicinos darbuotojai dėl šalyje paskelbto karantino savarankiškai pagal galimybes tobulinosi nuotoliniu būdu.

Įstaiga yra Lietuvos GMP įstaigų asociacijos (LGMPĮA) narė. Įstojimo į asociaciją tikslas – bendras aktualių klausimų sprendimas, nagrinėjant GMP teikimą pacientams, gebėjimą prisitaikyti prie pokyčių ir Europos Sąjungos reikalavimų.

Siekiant užtikrinti pacientų saugą ir vadovaujantis Asmens sveikatos priežiūros įstaigų licencijavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2007 m. kovo 2 d. įsakymu Nr. V-156, 47 punktu, vykdomi visi teisėti Akreditavimo tarnybos reikalavimai. Įstaiga 2020 metais mokėjo įmokas žalos atlyginimui 1771,89 Eur.

Įstaigos veiklos rezultatas per 2020 finansinius metus yra 3908,82 Eur perviršis.

 

Medicininio audito ataskaita

 

Medicininio audito užduotis yra įvertinti teikiamų paslaugų atitiktį teisės aktų, standartų, metodikų bei įstaigos vidaus dokumentų reikalavimams ir įvertinti riziką pacientams, personalui ir pačiai įstaigai.

Įstaigos kokybės politika – tai saugi, į pacientą ir visuomenės poreikius orientuota, tinkama, veiksminga, efektyvi ir savalaikė, prieinama visiems gyventojams pagal jų poreikius ir lūkesčius greitosios medicinos pagalbos veikla, atitinkanti šiuolaikinio medicinos mokslo ir praktikos pasiekimus.

2020 metais atlikta 14 planinių auditų dėl skubiosios pagalbos slaugos specialistų bei paramedikų teiktų paslaugų kokybės ir operatyvumo, medicininių dokumentų pildymo kokybės, pacientų ištyrimo, gydymo klaidų ir neatitikčių su algoritmais, Morfino hidrochlorido panaudojimo, GMP brigadų išvykimo į kvietimus laiko, dėl skubiosios medicinos pagalbos teikimo esant ūminiam miokardo infarktui, dėl gaivinimo algoritmo laikymosi. Atlikti 2 neplaniniai auditai:

– dėl GMP vairuotojų padarytų administracinių pažeidimų viršijant greitį (gauta iš Lietuvos kelių policijos 45 administraciniai teisės pažeidimų protokolai), iš kurių nustatyta vykstant be paciento šeši greičio viršijimo atvejai. Už viršytą greitį visi vairuotojai gavo žodinius įspėjimus.

– dėl piliečio skundo. Atlikus auditą, nustatyta, kad skunde nurodyti pažeidimai dėl GMP darbuotojų veiksmų nepasitvirtino.

Lyginant su ankstesniais metais, žymiai pagerėjo GMP kortelių pildymo kokybė. 2020 metais iš patikrintų 1200 GMP pildymo kortelių, rasta su žymesnėmis klaidomis 40 kortelių, tai sudaro 3,3 proc. 96,7 proc. kortelių užpildytos teisingai. Dažniausios klaidos pildant korteles daromos gaivinant. Tikrinant GMP pildymo korteles kreipiamas dėmesys į Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymuose nustatytą skubiosios pagalbos teikimą pagal algoritmus gaivinimo, galvos smegenų insulto, miokardo infarkto, traumų atvejus.

2020 metais gautas vienas skundas dėl GMP brigadų veiksmų, kuris nepasitvirtino. Nepageidaujamų įvykių nebuvo fiksuota.

Vykdant VšĮ GMP stoties darbo procedūrą „Infekcijų prevencijos, kontrolės, medicininių atliekų surinkimo ir išvežimo procedūra“, kiekvieną savaitę tikrinama kaip palaikomas sanitarinis režimas GMP automobiliuose, atliekama vaistų galiojimo terminų kontrolė kiekvieną mėnesį. Vaistiniai preparatai įstaigoje sandėliuojami laikantis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2006 m. gruodžio 13 d. įsakymo Nr. V-1051 „Dėl vaistinių preparatų laikymo ir įtraukimo į apskaitą asmens sveikatos priežiūros įstaigose“ tvarkos. Vaistiniai preparatai laikomi rakinamose, pašaliniams įeiti draudžiamose patalpose, užtikrinta vaistinių preparatų kokybė ir saugumas. Palaikoma tinkama temperatūra ir drėgmė. Morfino hidrochloridas (Vaistinis preparatas, kurio sudėtyje yra psichotropinių medžiagų, įrašytų į Narkotinių ir psichotropinių medžiagų sąrašą), laikomas vadovaujantis Narkotinių vaistinių preparatų ir specialiųjų receptų blankų laikymo ir įtraukimo į apskaitą asmens sveikatos priežiūros įstaigose specialiųjų reikalavimų aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2006 m. gruodžio 13 d. įsakymu Nr. V-1051 „Dėl Vaistinių preparatų laikymo ir įtraukimo į apskaitą asmens sveikatos priežiūros įstaigose tvarkos aprašo patvirtinimo“, 14 punkte nustatytais reikalavimais.

Atliktas praktinis Lazdijuose dirbančių darbuotojų patikrinimas dėl gaivinimo algoritmo laikymosi. Nuolat analizuojamas iškvietimų aptarnavimo operatyvumas.

Pagal audito rekomendacijas parengta VšĮ Alytaus rajono savivaldybės greitosios medicinos pagalbos paslaugų teikimo tvarka, parengtos brigadoms gaivinimo algoritmo atmintinės, pravesti praktiniai gaivinimo mokymai. Pravesti miokardo infarkto ir insulto praktiniai algoritmo laikymosi, Greitosios medicinos pagalbos pildymo kortelės užpildymo mokymai. Pasiūlyta parašyti įstaigos skelbimų lentoje pagyrimus darbuotojams, sėkmingai atlikusiems paciento gaivinimą.

Įvertinus atliktus planinius ir neplaninius auditus, atlikus numatytus korekcinius veiksmus, peržiūrėjus ir atnaujinus kokybės vadybos sistemos procedūras bei protokolus, taikomus veiksmus galimoms klinikinėms rizikoms ir rizikoms įstaigos veiklai suvaldyti, padaryta išvada, kad kokybės vadybos sistemos veikla įstaigoje vykdoma pagal LR SAM bei įstaigos direktoriaus įsakymus ir kitus teisės aktų reikalavimus. Teikiamos GMP paslaugos tinkamos, atitinka pacientų poreikius ir lūkesčius, tačiau nuolatos gerinamos, įvertinus vidaus medicininio audito ir stebėsenos rodiklius. Visų klinikinių procesų veikla dokumentuota ir saugoma.

Atliktas Korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymas VŠĮ Alytaus rajono savivaldybės greitosios medicinos pagalbos stoties mokamų paslaugų srityje. Formuojant sveikatos politiką, ypatingas dėmesys skiriamas korupcijos prevencijai ir skaidrumo siekimui sveikatos sistemoje.

VšĮ Alytaus rajono savivaldybės greitosios medicinos pagalbos direktoriaus 2020 m. rugpjūčio 10 d įsakymu Nr. V-65 parengta VšĮ Alytaus rajono savivaldybės greitosios medicinos pagalbos stoties asmens sveikatos priežiūros paslaugų kokybės politika. Įstaiga nuolat siekia gerinti teikiamų sveikatos priežiūros paslaugų kokybę ir prieinamumą, siekia užtikrinti GMP nustatytų reikalavimų atitikimą, gerina darbo aplinką.

 

2020 metų veiklos plane buvo iškelti šie tikslai:

automobilių parko atnaujinimas;

medicininės aparatūros ir įrangos atnaujinimas;

kokybės vadybos sistemos tobulinimas;

darbuotojų kvalifikacijos kėlimas.

 

2021 metų prognozės:

– Automobilių parko atnaujinimas, užtikrinant trijų GMP automobilių rezervą.

– Medicininei aparatūrai ir įrangai įsigyti planuojama išleisti 30 tūkst. eurų. Automobilio, medicininės aparatūros ir įrangos įsigijimas sąlygotų operatyvesnį ir kokybiškesnį greitosios medicinos pagalbos teikimą.

– Įsigyti planšetinius kompiuterius su specialia programine įranga, kurios pagalba būtų vedama  kvietimo įvykdymo informacija.

Aktyviai bendradarbiauti su Alytaus apskrities vyriausiuoju policijos komisariatu, Alytaus apskrities S. Kudirkos ligonine.

 

2. Įstaigos dalininkai

 

Ataskaitinių 2020-ųjų finansinių metų pradžioje ir pabaigoje įstaigos steigėja ir vienintelė dalininkė – Alytaus rajono savivaldybės taryba.

Dalininkų įnašų vertė finansinių metų pradžioje ir pabaigoje sudarė 35,62 Eur.          

 

3. Įstaigos finansavimo šaltiniai, gautos lėšos ir jų panaudojimas ataskaitiniu laikotarpiu

 

3.1 Įstaigos finansavimo šaltinių ir gautų lėšų ataskaitiniu laikotarpiu palyginimas su praėjusiu laikotarpiu:

Eil. Nr.

Gautos pajamos pagal finansavimo šaltinius

Praėjęs ataskaitinis laikotarpis, tūst.Eur

Ataskaitinis

laikotarpis, tūkst.Eur

Pokytis

tūkst.Eur

1.  

Finansavimo pajamos, iš jų:

 

0,3

497,9

497,6

1.1.

Iš valstybės biudžeto

 

35,2

35,2

1.2.

Iš kitų finansavimo šaltinių

0,3

462,7

462,5

2.

Pagrindinės veiklos pajamos, iš jų:

1858,6

2067,5

208,9

2.1.

Apskaičiuotos pajamos už suteiktas paslaugas, apmokamas iš PSDF

1798,7

2011,2

212,5

2.2.

Apskaičiuotos pajamos už suteiktas mokamas medicinos paslaugas (juridinių asmenų)

54,4

53,7

-0,7

2.3.

Apskaičiuotos pajamos už suteiktas mokamas medicinos paslaugas

(fizinių asmenų)

4,1

2,6

-1,5

3

Kitos pajamos

1,4

 

-1,4

 

Iš viso

1858,9

2565,4

706,5

Per 2020 metus iš valstybės biudžeto buvo gauta asmens apsaugos priemonių , kurių vertė – 54,8 tūkst. Eur, iš jų sunaudota – 27,4 tūkst. Eur, taip pat gauta 7,8 tūkst. Eur finansavimo lėšų kitoms išlaidoms kompensuoti dėl Covid-19.

Iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų gauta kaukių su apsauginiu filtru už 1,8 tūkst. Eur.

2020 metais iš  kitų šaltinių gauta 465,5 tūkst. Eur, iš jų panaudota:

– kompensuoti darbo užmokesčio padidinimą dėl Covid-19, iš viso 455,3 tūkst. Eur,

iš Valstybinių ligonių kasų  neatlygintinai gauta gripo vakcina už 0,9 tūks. Eur, 0,3 tūks. Eur buvo panaudota darbuotojų skiepijimui.

2020 metų kovo mėnesį paskelbus karantiną, įstaiga  iš fizinių ir juridinių asmenų gavo paramos už 9,3 tūkst. Eur , iš jų panaudota – 7,1 tūkst. Eur.

 

4. Informacija apie įstaigos įsigytą ir perleistą ilgalaikį turtą 2020 metais

 

Įstaiga 2020 metais įsigijo ilgalaikio  turto už 206850 Eur:

2  greitosios medicinos pagalbos automobilius už 175965 Eur:

– 1 defibriliatorių, jam įsigyti išleista 19989 Eur;

2  automobilinės radijo stoties komplektus (naujiems automobiliams) – 4447 Eur;

2 nešiojamos radijo stoties komplektus (naujiems automobiliams) – 1803 Eur;

2  mobilaus kompiuterio komplektus (naujiems automobiliams) – 4646 Eur.

 

5. Įstaigos sąnaudos per finansinius metus ir jų palyginimas su praėjusiu laikotarpiu:

 

Eil.Nr.

Sąnaudų pavadinimas

Praėjęs ataskaitinis laikotarpis, tūst. Eur

Ataskaitinis

laikotarpis, tūkst. Eur

Pokytis

tūkst. Eur

1.

Darbo užmokesčio ir socialinio draudimo

1410,5

2111,0

700,5

 

Nusidėvėjimo ir amortizacijos

102,7

105,4

2,7

 

Komunalinių paslaugų ir ryšių

19,2

19,8

0,6

 

Komandiruočių

0,4

0,4

-

 

Transporto

154,8

139,4

-15,4

 

Kvalifikacijos kėlimo

2,0

-

-2,0

 

Paprastojo remonto ir eksploatavimo

4,2

10,1

5,9

 

Nuomos

0,4

0,4

-

 

Sunaudotų atsargų

66,0

85,8

19,8

 

Kitų paslaugų

84,7

84,0

-0,7

 

Kitos

7,5

5,2

-2,3

 

Iš viso:

1852,4

2561,5

709,1

 

Didžiausią sąnaudų dalį (82,4 proc.) 2020 metais sudarė darbuotojų darbo užmokesčio ir socialinio draudimo sąnaudos – 2111040 Eur. Darbo užmokesčio sąnaudos sudarė 2073509 Eur  (81 % visų sąnaudų), socialinio draudimo įmokos – 37531 Eur (1,4 % visų sąnaudų).

 

2020 metais transporto išlaikymo sąnaudos sudarė 139405 Eur (5,4 proc. visų sąnaudų), iš jų:

– sąnaudos kurui – 79538 Eur (3,1 proc. nuo visų sąnaudų); 

– atsarginėms dalims, padangoms, jų keitimui, techninei priežiūrai, remontui ir kt. autotransporto eksploatacinėms išlaidoms – 52147 Eur (2 proc. nuo visų sąnaudų);

– transporto priemonių draudimo  sąnaudos – 7720 Eur (0,3 proc. nuo visų sąnaudų).

 

Kitų paslaugų sąnaudos sudarė 84005 Eur (3.3 proc. nuo visų sąnaudų), iš jų:

– deguonies balionų nuomos sąnaudos – 1341 Eur;

–  skalbimo paslaugos – 1628 Eur;

– kompiuterinės ir programinės įrangos priežiūros sąnaudos – 10390 Eur;

–  privalomojo civilinės atsakomybės draudimo sąnaudos  – 5732 Eur;

–  darbuotojų draudimo nuo nelaimingų atvejų sąnaudos  – 1976 Eur;

– kitos (patalpų apsaugos, skelbimų spaudoje paskelbimo, kilimėlių nuoma, atliekų tvarkymo ir med. atliekų nukenksminimo, banko,   san. mazgo, šildymo ir kondicionavimo sistemos priežiūra, teisinės paslaugos, apskaitos programos aptarnavimo) – 10305 Eur;

– balsinio radijo ryšio nuomos bei priežiūros sąnaudos – 35381 Eur;

– įvykių registravimo duomenų parengimo, apdorojimo, perdavimo ir ataskaitos teikimo sąnaudos – 17918 Eur.

 

Ilgalaikio turto nusidėvėjimo sąnaudos sudarė 105372 Eur (5,5 proc. nuo visų sąnaudų).

Sunaudotų atsargų sąnaudos sudarė 85784 Eur (3,4 proc. nuo visų sąnaudų), tai sunaudoti medikamentai, medicinos pagalbos priemonės, medicininis, minkštas bei kitas inventorius, teikiant paslaugas:

– medikamentų sąnaudos – 12988 Eur (0,5 proc. visų sąnaudų);

– medicinos pagalbos priemonės – 20581 Eur (0,8 proc. visų sąnaudų);

– medicininių ir ūkinių medžiagų –  11802 Eur (0,5 proc. visų sąnaudų);

– ūkinio, medicininio ir minkšto inventoriaus – 5333 Eur (0,2 proc. visų sąnaudų);

– kanceliarinės prekės ir apskaitos blankai – 474 Eur (0,02 proc. visų sąnaudų).

– asmens apsaugos priemonės, kurios buvo gautos iš valstybės biudžeto ir kitų šaltinių – 34605 Eur (1,4 proc. visų sąnaudų)

Komunalinių paslaugų ir ryšio sąnaudos sudarė 19854 Eur (0,8 proc. visų sąnaudų).

 

Kitos sąnaudos – 5188 Eur (0,2 proc. nuo visų sąnaudų), tai sąnaudos, kurias sudarė:

– pašalpos mirus šeimos nariui – 2100 Eur;

– reprezentacinės sąnaudos – 321 Eur;

– kitos (pirktos gėlės,  LGMPĮ asociacijos nario mokestis) ─ 995 Eur.

– veiklos mokesčių sąnaudos 1772 Eur.

 

Patalpų ir medicininės įrangos remonto sąnaudos sudarė 10125 Eur (0,2 proc. nuo visų sąnaudų).

Komandiruočių sąnaudos – 368 Eur.

Nuomos sąnaudos – 408 Eur.

 

 

 

 

 

6. Įstaigos darbuotojų skaičius finansinių metų pradžioje ir pabaigoje

 

DARBUOTOJŲ SKAIČIUS (fiziniai asmenys)

Pareigybė

2019-12-31

2020-12-31

Gydytojai

Skubiosios medicinos pagalbos slaugos specialistai

37

34

GMP vairuotojai-pagalbiniai darbuotojai 

29

28

Paramedikai-vairuotojai

9

9

GMP paramedikai

8

9

Administracija  

10

10

Valytojai

4

4

Iš viso:

97

94

 

2020 metais buvo priimta 5 darbuotojai, atleista 8 darbuotojai.

 

7. Įstaigos sąnaudos valdymo išlaidoms

 

Įstaigos valdymo sąnaudos sudarė 106,6 tūkst. Eur arba 4,2 proc. visų sąnaudų.

 

 

8. Duomenys apie įstaigos vadovą, išlaidos vadovo darbo užmokesčiui ir kitoms vadovo išmokoms

 

Aleksandras Bružas  įstaigai  vadovavo iki 2020 birželio 16 d. Nuo 2020 m. birželio  17 d.   įstaigai vadovauja Rima Norkaitienė. Įstaigos vadovams 2020 metais buvo priskaičiuota 63,8 tūkst. Eur darbo užmokesčio.

 

9. Išlaidos įstaigos kolegialių organų kiekvieno nario darbo užmokesčiui ir kitoms narių išmokoms

 

Išlaidų kolegialių organų kiekvieno nario darbo užmokesčiui ir kitoms narių išmokoms įstaiga nepatyrė.

 

10. Įstaigos išlaidos išmokoms su dalininku susijusiems asmenims

 

Išlaidų išmokoms su dalininku susijusiems asmenims įstaiga neturėjo.

 

11. Informacija apie Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2020 m. rugpjūčio 18 d. įsakymu Nr. V-1865 „Dėl Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos viešųjų ir biudžetinių įstaigų, teikiančių asmens sveikatos priežiūros paslaugas, veiklos rezultatų vertinimo rodiklių 2020 metų siektinų reikšmių patvirtinimo“ patvirtintų viešosios įstaigos Alytaus rajono savivaldybės greitosios medicinos pagalbos stoties veiklos rezultatų vertinimo rodiklių 2020 metų siektinų reikšmių įvykdymą:

 

Veiklos rezultatų vertinimo rodikliai:

Siektina reikšmė

Pasiekta

I. Veiklos finansinių rezultatų vertinimo rodikliai:

1. Įstaigos praėjusių metų veiklos rezultatų ataskaitoje nurodytas pajamų ir sąnaudų skirtumas (grynasis perviršis ar deficitas)

2. Įstaigos sąnaudų darbo užmokesčiui dalis

 

 

 

 

 

 

 

3. Įstaigos sąnaudų valdymo išlaidoms dalis

 

4. Įstaigos finansinių įsipareigojimų dalis nuo metinio įstaigos biudžeto

5. Papildomų finansavimo šaltinių pritraukimas

 

II. Veiklos rezultatų vertinimo rodikliai

1. Pacientų pasitenkinimo įstaigos teikiamomis asmens sveikatos priežiūros paslaugomis lygis, tai yra pacientų teigiamai įvertintų įstaigoje suteiktų paslaugų skaičiaus dalis nuo visų per metus įstaigoje suteiktų asmens sveikatos priežiūros paslaugų skaičiaus pagal sveikatos apsaugos ministro nustatytas paslaugų grupes

 

2. Įstaigoje gautų pacientų skundų dėl įstaigoje suteiktų asmens sveikatos priežiūros paslaugų skaičius per metus ir pagrįstų skundų dalis

 

3. Įstaigoje gautų pagrįstų skundų dalis nuo visų įstaigoje suteiktų asmens sveikatos priežiūros paslaugų skaičiaus per metus pagal sveikatos apsaugos ministro nustatytas paslaugų grupes

 

4. Įstaigoje taikomos kovos su korupcija priemonės, numatytos sveikatos apsaugos ministro tvirtinamoje Sveikatos priežiūros srities korupcijos prevencijos programoje

 

5. Informacinių technologijų diegimo ir plėtros lygis (pacientų elektroninės registracijos sistema, įstaigos interneto svetainės išsamumas, darbuotojų krūvio apskaita, įstaigos dalyvavimo elektroninėje sveikatos sistemoje mastas)*

 

6. Įstaigoje suteiktų asmens sveikatos priežiūros paslaugų skaičius per ketvirtį ir per metus pagal sveikatos apsaugos ministro nustatytas paslaugų grupes

 

7. Vidutinis laikas nuo paciento kreipimosi į įstaigą dėl asmens sveikatos priežiūros paslaugos suteikimo momento iki paskirto paslaugos gavimo laiko pagal sveikatos apsaugos ministro nustatytas paslaugų grupes

 

8. Įstaigoje dirbančių darbuotojų ir etatų skaičius ir įstaigoje suteiktų asmens sveikatos priežiūros paslaugų skaičius per metus

III Papildomi veiklos rezultatų vertinimo rodikliai:

 

1. Absoliutaus likvidumo rodiklis

 

 

 

 

 

2. Konsoliduotų viešųjų pirkimų skaičius

 

 

 

 

 

Būti nenuostolingi

 

 

 

 

Valstybės institucijoms skyrus papildomų PSDF biudžeto lėšų asmens sveikatos priežiūros paslaugoms apmokėti ir rekomendavus jas nukreipti sveikatos priežiūros specialistų darbo užmokesčiui didinti, ne mažiau kaip 80 proc. nurodytų lėšų panaudojamos darbo užmokesčiui didinti.

 

 

Įstaigos sąnaudų valdymo išlaidoms dalis ne daugiau kaip 7,2 proc.

 

Įsipareigojimų koeficientas ne didesnis kaip 0,1

 

 

Nenustatomas

 

 

 

Nenustatoma

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nenustatoma

 

 

 

 

 

 

Nenustatoma

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ASPĮ įtraukta į skaidrių asmens sveikatos priežiūros įstaigų sąrašą.

 

 

 

 

 

 

 

1. ASPĮ , išrašant e.receptus, vaistų sąveikų  tikrinimo fukcionalumą naudoja pilna apimtimi;

2. ASPĮ yra IPR IS dalyvis.

 

 

 

 

 

 

Nenustatoma

 

 

 

 

 

 

 

Nenustatoma

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nenustatoma

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nuo 0,5 iki 1

 

 

 

 

 

 

 

Ne mažiau kaip 1

 

 

 

 

Įstaigos veiklos rezultatas

perviršis yra 3908.82 Eur.

 

 

81 proc. lėšų panaudota darbuotojų darbo užmokesčiui.

 

 

 

 

 

 

 

Įstaigos sąnaudos valdymo

išlaidoms sudaro – 4,2 proc.

 

Įstaigos įsipareigojimų koeficientas 0,04.

 

Nenustatomas

 

 

 

Nenustatoma

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nenustatoma

 

 

 

 

 

 

Nenustatoma

 

 

 

 

 

 

 

 

Alytaus rajono savivaldybėje nėra paruošta ir patvirtinta tvarka dėl skaidraus asmens sveikatos priežiūros įstaigos vardo suteikimo.

 

 

 

 

Įstaiga elektroninių vaistų receptų neišrašo.

 

Įstaiga nevykdo išankstinės pacientų registracijos informacinėje sistemoje.

 

Įstaigai šie rodikliai netaikomi.

 

Nenustatoma

 

 

 

 

 

 

 

Nenustatoma

 

 

 

 

 

 

 

 

Nenustatoma

 

 

 

 

 

 

 

 

Įstaigos absoliutus likvidumo rodiklis 2,28. Įstaiga pakankamai atspari finansavimo atžvilgiu trumpuoju laikotarpiu, lėšos kaupiamos būsimiesiems įsigijimams.

 

2020 m. įvyko 2 konsoliduoti viešieji pirkimai.

 

 

Viešosios įstaigos Alytaus rajono savivaldybės

greitosios medicinos pagalbos stoties direktorė                                         Rima Norkaitienė

 

 

 

 

 

PATVIRTINTA   

Alytaus rajono savivaldybės tarybos

2021 m. balandžio 22 d. sprendimu Nr. K-48

 

VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS GREITOSIOS

MEDICINOS PAGALBOS STOTIES 2020 METŲ VEIKLOS ATASKAITOS ĮVERTINIMAS

 

Viešosios įstaigos Alytaus rajono savivaldybės greitosios medicinos pagalbos stoties 2020 metų veiklos ataskaitos įvertinimas, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2020 m. rugpjūčio 18 d. įsakymą Nr. V-1865 „Dėl Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos viešųjų ir biudžetinių įstaigų, teikiančių asmens sveikatos priežiūros paslaugas, veiklos rezultatų vertinimo rodiklių 2020 metų siektinų reikšmių patvirtinimo“,  viešosios įstaigos Alytaus rajono savivaldybės greitosios medicinos pagalbos stoties 2020 m. veiklos užduotis (veiklos rodiklius) ir jų įvykdymą

2020 m. veiklos rezultatų vertinimo rodikliai:

2020 metais iškeltų veiklos užduočių įvykdymas

I. Veiklos finansinių rezultatų vertinimo rodikliai:

1. Įstaigos praėjusių metų veiklos rezultatų ataskaitoje nurodytas pajamų ir sąnaudų skirtumas (grynasis perviršis ar deficitas)

 

 

 

2. Įstaigos sąnaudų darbo užmokesčiui dalis

 

 

 

 

3. Įstaigos sąnaudų valdymo išlaidoms dalis

 

 

 

 

4. Įstaigos finansinių įsipareigojimų dalis nuo metinio įstaigos biudžeto

 

 

 

 

5. Papildomų finansavimo šaltinių pritraukimas visų įstaigoje suteiktų asmens sveikatos priežiūros paslaugų skaičiaus per metus pagal sveikatos apsaugos ministro nustatytas paslaugų grupes

 

 

Įvykdyta. Įstaigos veiklos rezultatas teigiamas

(perviršis – 3908,82 Eur).

Už šios užduoties įvykdymą skiriama – 10 balų.

 

Įvykdyta. Siektina reikšmė, ne mažiau kaip 80 proc. nurodytų lėšų panaudoti darbo užmokesčio didinimui. Įvykdyta 81 proc.

Už šios užduoties įvykdymą skiriama –  10 balų.

 

Įvykdyta. Įstaigos sąnaudų valdymo išlaidoms dalis siekia 4,2 proc. ir tai yra ne daugiau kaip 7,2 proc.

Už šios užduoties įvykdymą skiriama –  10   balų.

 

Įvykdyta. Tvarkos apraše numatyta, kad  įstaigos  įsipareigojimų koeficientas ne didesnis kaip 0,10. Įstaigos finansinių įsipareigojimų koeficientas   yra 0,04.

Už šios užduoties įvykdymą skiriama – 10      balų.

 

Nenustatomas

II. Veiklos rezultatų vertinimo rodikliai

1. Pacientų pasitenkinimo įstaigos teikiamomis asmens sveikatos priežiūros paslaugomis lygis, tai yra pacientų teigiamai įvertintų įstaigoje suteiktų paslaugų skaičiaus dalis nuo visų per metus įstaigoje suteiktų asmens sveikatos priežiūros paslaugų skaičiaus pagal sveikatos apsaugos ministro nustatytas paslaugų grupes

 

2. Įstaigoje gautų pacientų skundų dėl įstaigoje suteiktų asmens sveikatos priežiūros paslaugų skaičius per metus ir pagrįstų skundų dalis

 

3. Įstaigoje gautų pagrįstų skundų dalis nuo visų įstaigoje suteiktų asmens sveikatos priežiūros paslaugų skaičiaus per metus pagal sveikatos apsaugos ministro nustatytas paslaugų grupes

 

4. Įstaigoje taikomos kovos su korupcija priemonės, numatytos sveikatos apsaugos ministro tvirtinamoje Sveikatos priežiūros srities korupcijos prevencijos programoje

 

5. Informacinių technologijų diegimo ir plėtros lygis (pacientų elektroninės registracijos sistema, įstaigos interneto svetainės išsamumas, darbuotojų krūvio apskaita, įstaigos dalyvavimo elektroninėje sveikatos sistemoje mastas)*

 

6. Įstaigoje suteiktų asmens sveikatos priežiūros paslaugų skaičius per ketvirtį ir per metus pagal sveikatos apsaugos ministro nustatytas paslaugų grupes

 

7. Vidutinis laikas nuo paciento kreipimosi į įstaigą dėl asmens sveikatos priežiūros paslaugos suteikimo momento iki paskirto paslaugos gavimo laiko pagal sveikatos apsaugos ministro nustatytas paslaugų grupes

 

8. Įstaigoje dirbančių darbuotojų ir etatų skaičius ir įstaigoje suteiktų asmens sveikatos priežiūros paslaugų skaičius per metus

 

III. Papildomi veiklos rezultatų vertinimo rodikliai

1. Absoliutaus likvidumo rodiklis

 

 

 

 

 

 

2. Konsoliduotų viešųjų pirkimų skaičius

 

 

 

 

Nenustatomas

 

 

 

 

 

 

 

Nenustatomas

 

 

 

Nenustatomas

 

 

 

 

Neįvykdyta, nes Alytaus rajono savivaldybėje nėra paruošta ir patvirtinta tvarka dėl skaidraus asmens sveikatos priežiūros įstaigos vardo suteikimo. Skiriama – 0 balų.

 

 

 

 

 

 

Nenustatomas

 

 

 

 

 

Nenustatomas

 

 

 

 

 

Nenustatomas

 

 

 

Įvykdyta. Tvarkos apraše numatyta nuo 0,5 iki 1. Įstaigos absoliutus likvidumo rodiklis 2,28. Kuo šis rodiklis didesnis, tuo įmonė finansiškai atsparesnė trumpuoju laikotarpiu.

Už šios užduoties įvykdymą skiriama –balai.

 

 

Įvykdyta. Numatytas rodiklis buvo atlikti ne mažiau kaip 1 pirkimą. 2020 m. įvyko 2 konsoliduoti pirkimai.

Už šios užduoties įvykdymą skiriama – 10 balų.

*Įstaiga elektroninių vaistų ir medicinos pagalbos priemonių receptų neišrašo, todėl šis rodiklis netaikomas.

 

Viešosios įstaigos Alytaus rajono savivaldybės greitosios medicinos pagalbos stoties 2020 metų veiklos rezultatų vertinimo rodiklių ataskaita, atsižvelgiant į lentelėje nurodytų balų sumą,  įvertinama –  55   balais.

 

______________________