LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS sektoriaus 2021‒2027 METŲ PROGRAMOS ANTROJO PRIORITETO Darnios akvakultūros veiklos skatinimas ir žvejybos bei akvakultūros produktų perdirbimas ir prekyba jais, taip prisidedant prie aprūpinimo maistu saugumo SĄJUNGOJE PRIEMONĖS „Gamybinės investicijos į tvarią akvakultūros gamybą ir susijusias pridėtinę vertę kuriančias veiklas“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠo

PATVIRTINIMO

 

2024 m. balandžio 22 d. Nr. 3D-324

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo+“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės, 2021 m. liepos 7 d.  Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 2021/1139, kuriuo nustatomas Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondas ir iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 2017/1004, ir įgyvendindamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 25 d. nutarimo Nr. 1322 „Dėl pasirengimo administruoti Europos Sąjungos lėšas ir jų administravimo“ 4.1.1 papunktį,

t v i r t i n u Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2021–2027 metų programos antrojo prioriteto „Darnios akvakultūros veiklos skatinimas ir žvejybos bei akvakultūros produktų perdirbimas ir prekyba jais, taip prisidedant prie aprūpinimo maistu saugumo Sąjungoje“ priemonės „Gamybinės investicijos į tvarią akvakultūros gamybą ir susijusias pridėtinę vertę kuriančias veiklas“ projektų finansavimo sąlygų aprašą (pridedama).

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                                                  Kęstutis Navickas

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2024 m. balandžio 22 d. įsakymu Nr. 3D-324

 

 

LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS sektoriaus 2021‒2027 METŲ PROGRAMOS ANTROJO PRIORITETO Darnios akvakultūros veiklos skatinimas ir žvejybos bei akvakultūros produktų perdirbimas ir prekyba jais, taip prisidedant prie aprūpinimo maistu saugumo SĄJUNGOJE PRIEMONĖS „Gamybinės investicijos į tvarią akvakultūros gamybą ir susijusias pridėtinę vertę kuriančias veiklas“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS

 

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

Prioritetas

Konkretus tikslas

Sektorius, prie kurio turi būti prisidedama projektu

Paramos gavėjų rūšis

Projektų susietumas su jūrų ir kitais vandenimis

Specialiosios projektų sąsajos

Projektų rūšis

Intervencinių priemonių rūšis

Paramos formos kodas

1

2

3

4

5

6

7

8

9

02 „Darnios akvakultūros veiklos skatinimas ir žvejybos bei akvakultūros produktų perdirbimas ir prekyba jais, taip prisidedant prie aprūpinimo maistu saugumo Sąjungoje“,

Reglamento (ES) 2021/1139

26 straipsnio 1 dalies a ir b punktai

2.1 Skatinti darnią akvakultūros veiklą, visų pirma didinti akvakultūros produktų gamybos konkurencingumą, kartu užtikrinant, kad veikla būtų aplinkos požiūriu tvari ilguoju laikotarpiu

 

02 Akvakultūra

04 Privati įmonė – labai maža;

05 Privati įmonė – MVĮ (mažoji ar vidutinė įmonė);

06 Privati įmonė – didelė;

15 Fiziniai asmenys

04 Netaikoma

31 Su klimato kaita susijęs veiksmas

32 Gamybinės investicijos į darnią akvakultūrą

2 Investicijos į atsinaujinančiosios energijos sistemas

54 Investicijos į saugos įrangą

56 Investicijos į darbo sąlygas

11 Investicijos verslo plėtrai (strategijų kūrimui, administravimui, įrangai) remti

18 Prekybos inovacijos

19 Procesų inovacijos

20 Produktų inovacijos

41 Taršos / užterštumo mažinimas ir prevencija

03. Prisidėjimas prie klimato neutralumo (kai remiama Aprašo 3.1.3 papunktyje nurodyta veikla)

02. Ekonomiškai gyvybingų, konkurencingų ir patrauklių žvejybos, akvakultūros ir perdirbimo sektorių sąlygų skatinimas

01 Dotacijos

 

II.        SPECIALIEJI FINANSAVIMO REIKALAVIMAI

1. Taikomi teisės aktai

1.1.  2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo+“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės, su visais pakeitimais (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 2021/1060);

1.2.  2021 m. liepos 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 2021/1139, kuriuo nustatomas Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondas ir iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 2017/1004 (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 2021/1139);

1.3.  Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2021–2027 metų programa (toliau – Žuvininkystės programa), patvirtinta 2022 m. spalio 31 d. Europos Komisijos įgyvendinimo sprendimu C (2022) 8008;

1.4.  2022 m. sausio 19 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentas (ES) 2022/79, kuriuo nustatomos Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/1139 taikymo taisyklės dėl veiksmų lygmens įgyvendinimo duomenų registravimo, perdavimo ir pateikimo;

1.5. Lietuvos Respublikos žuvininkystės įstatymas;

1.6.  Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2021–2027 metų programos administravimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2022 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. 3D-798 „Dėl Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2021–2027 metų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“;

1.7. Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2021–2027 metų programos projektų finansavimo ir administravimo taisyklės (toliau – PFAT), patvirtintos Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2023 m. birželio 23 d. įsakymu Nr. 3D- 3D-414 „Dėl Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2021–2027 metų programos projektų finansavimo ir administravimo taisyklių patvirtinimo“;

1.8. Lietuvos akvakultūros sektoriaus plėtros 2021–2030 metais planas, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2022 m. vasario 9 d. įsakymu Nr. 3D-89 „Dėl Lietuvos akvakultūros sektoriaus plėtros 2021–2030 metais plano patvirtinimo“;

1.9. Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymas.

2. Galima didžiausia paramos suma projektui ir paramos intensyvumo norma

2.1. Pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2021–2027 metų programos antrojo prioriteto „Darnios akvakultūros veiklos skatinimas ir žvejybos bei akvakultūros produktų perdirbimas ir prekyba jais, taip prisidedant prie aprūpinimo maistu saugumo Sąjungoje“ priemonės „Gamybinės investicijos į tvarią akvakultūros gamybą ir susijusias pridėtinę vertę kuriančias veiklas“ (toliau – Priemonė) projektų finansavimo sąlygų aprašą (toliau – Aprašas) projektams įgyvendinti skiriama iki 12 700 000 (dvylika milijonų septyni šimtai tūkstančių) Eur Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo (toliau – EJRŽAF) ir bendrojo finansavimo lėšų (70 proc. iš EJRŽAF lėšų ir 30 proc. iš bendrojo finansavimo lėšų).

2.2. Didžiausios galimos paramos sumos pagal Priemonę:

Remiamos veiklos (projekte gali būti daugiau nei 1 veikla)

Didžiausia galima paramos suma projektui

Didžiausia galima paramos suma vienam paramos gavėjui ir įmonėms partnerėms bei (arba) susijusioms įmonėms per visą paramos teikimo pagal Aprašą laikotarpį

1

2

3

Aprašo 3.1.1 papunktyje išdėstyta remiama veikla

2 400 000

3 600 000

Aprašo 3.1.2 papunktyje išdėstyta remiama veikla

500 000

500 000

Aprašo 3.1.3 papunktyje išdėstyta remiama veikla

neribojama

neribojama

Aprašo 3.1.4 – 3.1.7 papunkčiuose išdėstytoms remiamoms veikloms

90 000

145 000

2.3. Paramos intensyvumo norma:

2.3.1. kai vykdoma Aprašo 3.1.1–3.1.2 ir 3.1.4–3.1.7 papunkčiuose nurodyta veikla:

2.3.1.1. ne daugiau kaip 60 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų, jei projekto įgyvendinimo planą (toliau – PĮP) teikia pareiškėjas, atitinkantis labai mažos, mažos arba vidutinės įmonės statusą (toliau – MVĮ), kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme;

2.3.1.2. ne daugiau kaip 50 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų, jei PĮP teikia pareiškėjas, neatitinkantis MVĮ statuso.

2.3.2. kai vykdoma Aprašo 3.1.3 papunktyje nurodyta veikla:

2.3.2.1. ne daugiau kaip 75 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų, jei PĮP teikia pareiškėjas, atitinkantis MVĮ statusą, kai remiami inovaciniai procesai arba įranga (pvz. saulės elektrinės, šilumos siurbliai atitinkantys  Aprašo 9.2.5 arba 9.2.6 papunkčiuose nustatytus reikalavimus), skirti gaminti energijai iš atsinaujinančių energijos išteklių (toliau - AEI). Kai diegiami nauji energijos gamybos pajėgumai, tai atitinka inovacinius procesus ir pažangias technologijas, kai diegiami energijos gamybos pajėgumai vietoje anksčiau buvusių (saulės elektrinės ar šilumos siurbliai keičiami naujais), tai atitinka įrangos inovaciją (naujoves);

2.3.2.2. ne daugiau kaip 50 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų, jei PĮP teikia pareiškėjas, neatitinkantis MVĮ statuso.

2.4. Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra) gali leisti įgyvendinant projektą sutaupytas lėšas panaudoti šiais atvejais, neviršijant projekto sutartyje projektui skirtos finansavimo sumos:

2.4.1. jeigu numatoma projektą įgyvendinti didesnės apimties: pasiekti daugiau kiekybinių rezultatų ir (ar) įvykdyti daugiau projekto veiklų, jeigu dėl didesnės apimties projektu būtų geriau prisidedama prie Žuvininkystės programos tikslų pasiekimo ir nekeičiama projekto esmė;

2.4.2. jeigu reikia apmokėti išlaidas, kurios susidaro projekto įgyvendinimo metu dėl vadovaujančiosios institucijos ir (ar) Agentūros keliamų papildomų su projekto įgyvendinimu susijusių reikalavimų (pavyzdžiui, kai prašoma pateikti pažymas, turto vertinimo ataskaitą ar kt.), kurie nebuvo keliami PĮP teikimo metu;

2.4.3. jeigu reikia apmokėti išlaidas, kurios yra tinkamos finansuoti ir kurių dėl objektyvių priežasčių nebuvo įmanoma numatyti PĮP rengimo, vertinimo, sprendimo dėl projekto finansavimo priėmimo metu.

3. Reikalavimai projektams

3.1. Pagal Aprašą remiamos veiklos (projekte gali būti vykdoma daugiau nei viena veikla, susijusios investicijos į tinkamas saugos ir darbo sąlygas yra tinkamos visose veiklose, išskyrus 3.1.3 papunktyje nurodytą veiklą):

3.1.1. Investicijos į perspektyvių žuvų (įskaitant dumblius ir vėžiagyvius) rūšių auginimo gamybinių pajėgumų didinimą;

3.1.2. Investicijos į akvakultūros produktų pridėtinę vertę (įskaitant perdirbimą ir pirminį perdirbimą);

3.1.3. Investicijos į energijos iš AEI naudojimą akvakultūroje ir perdirbime (AEI naudojančių energijos gamybos pajėgumų įrengimas arba įsigijimas);

3.1.4. Investicijos į esamų akvakultūros gamybos pajėgumų modernizavimą siekiant juos išlaikyti, kai yra pagrįsta rizika dėl jų praradimo;

3.1.5. Investicijos į energijos ir kitų išteklių vartojimo efektyvumą, dekarbonizaciją didinančias (įskaitant žiedinės ekonomikos investicijas) priemones. Efektyvumas turi būti pagrįstas, pvz., įsigyjant naują techniką, efektyvumui pagrįsti naudojant požymį, kad ji yra nauja / naujesnė nei turima, pagrindimas nėra pakankamas;

3.1.6. Investicijos į prisitaikymo prie klimato kaitos priemones (pvz., padedančias prisitaikyti prie sausros ar liūčių, sumažinti jų neigiamą poveikį) ir / arba mažinančias neigiamą akvakultūros poveikį natūraliems vandens telkiniams priemones (pvz., dumblo nusodintuvai);

3.1.7. Investicijos į tiesioginį pardavimą ir rinkodaros priemonių taikymas / įgyvendinimas.

3.2.  PĮP pagal Priemonę gali teikti MVĮ, didelės įmonės (kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme), fiziniai asmenys, užsiimantys arba siekiantys užsiimti akvakultūra) (toliau – Pareiškėjas).

3.3. Pareiškėjui yra suteiktas veterinarinis patvirtinimas ar registravimas arba pareiškėjas įsipareigoja (atitinkamai pažymima Aprašo 1 priede), kad veterinarinis patvirtinimas ar registravimas jam bus suteiktas ne vėliau kaip iki galutinio mokėjimo prašymo pateikimo dienos.

3.4. PĮP su partneriais neteikiamas.

3.5. Projekto veiklos gali būti vykdomos nuo 2023 m. sausio 1 d. iki 2029 m. gruodžio 31 d., bet ne ilgiau kaip 24 mėn. nuo projekto sutarties pasirašymo dienos.

3.6. Siektini stebėsenos rodikliai (1 projektas = mažiausiai 1 rodiklis, prie kurio prisidedama. CR08 ir CR11 gali būti papildomi rodikliai, prie kurių prisideda projektas. CR08 atitinka vidutį metinį darbuotojų skaičių po projekto įgyvendinimo, kuriems turi įtakos projekto rezultatas. Prie CR11 prisidedama, kai vykdomos susijusios investicijos į tinkamas saugos ir darbo sąlygas):

 

Veiklos pavadinimas

Rodiklio (pagrindinio) pavadinimas, matavimo vienetas ir  kodas

Rodiklio (papildomo) pavadinimas, matavimo vienetas ir  kodas

Rodiklio (papildomo) pavadinimas, matavimo vienetas ir  kodas

1

2

3

4

1. Investicijos į perspektyvių žuvų (įskaitant dumblius ir vėžiagyvius) rūšių auginimo gamybinių pajėgumų didinimą;

Nauji gamybos pajėgumai (tonos per metus), t

CR01

Naudą gaunantys asmenys (asmenų skaičius, vnt.)

CR08

Socialinį tvarumą didinantys subjektai (subjektų skaičius, vnt.)

CR11

2. Investicijos į akvakultūros produktų pridėtinę vertę (įskaitant perdirbimą ir pirminį perdirbimą);

Subjektai, didinantys išteklių naudojimo efektyvumą gamybos ir (arba) perdirbimo veikloje (subjektų skaičius), vnt.

CR17

Naudą gaunantys asmenys (asmenų skaičius, vnt.)

CR08

Socialinį tvarumą didinantys subjektai (subjektų skaičius, vnt.)

CR11

3. Investicijos į energijos iš AEI naudojimą akvakultūroje ir perdirbime (AEI naudojančių energijos gamybos pajėgumų įrengimas arba įsigijimas);

Subjektai, didinantys išteklių naudojimo efektyvumą gamybos ir (arba) perdirbimo veikloje (subjektų skaičius), vnt.

CR17

-

-

-

-

4. Investicijos į esamų akvakultūros gamybos pajėgumų modernizavimą siekiant juos išlaikyti, kai yra pagrįsta rizika dėl jų praradimo;

Išlaikyta akvakultūros gamyba (tonos per metus)

CR02

Naudą gaunantys asmenys (asmenų skaičius, vnt.)

CR08

Socialinį tvarumą didinantys subjektai (subjektų skaičius, vnt.)

CR11

5. Investicijos į energijos ir kitų išteklių vartojimo efektyvumą, dekarbonizaciją, didinančias (įskaitant žiedinės ekonomikos investicijas) priemones. Efektyvumas turi būti pagrįstas, pvz., įsigyjant naują techniką, efektyvumui pagrįsti naudojant požymį, kad ji yra nauja / naujesnė nei turima, pagrindimas nėra pakankamas;

Subjektai, didinantys išteklių naudojimo efektyvumą gamybos ir (arba) perdirbimo veikloje (subjektų skaičius, vnt.)

CR17

 

Naudą gaunantys asmenys (asmenų skaičius, vnt.)

CR08

Socialinį tvarumą didinantys subjektai (subjektų skaičius, vnt.)

CR11

6. Investicijos į prisitaikymo prie klimato kaitos priemones (pvz., padedančias prisitaikyti prie sausros ar liūčių, sumažinti jų neigiamą poveikį) ir (arba) mažinančias neigiamą akvakultūros poveikį natūraliems vandens telkiniams priemones (pvz., dumblo nusodintuvai);

Subjektai, didinantys išteklių naudojimo efektyvumą gamybos ir (arba) perdirbimo veikloje (subjektų skaičius, vnt.)

CR17

Naudą gaunantys asmenys (asmenų skaičius, vnt.)

CR08

Socialinį tvarumą didinantys subjektai (subjektų skaičius, vnt.)

CR11

7. Investicijos į tiesioginį pardavimą ir rinkodaros priemonių taikymas / įgyvendinimas;

Subjektai, didinantys išteklių naudojimo efektyvumą gamybos ir (arba) perdirbimo veikloje (subjektų skaičius, vnt.)

CR17

Naudą gaunantys asmenys (asmenų skaičius, vnt.)

CR08

Socialinį tvarumą didinantys subjektai (subjektų skaičius, vnt.)

CR11

Pastaba: įgyvendinant kelias remiamas veiklas, rodikliai skaičiuojami projekto, o ne veiklų lygiu (pvz., projekte numatytos investicijos ir į 2, 3 ir 7 veiklas, CR17 rezultato rodiklio pasiekimas – 1 vnt.

3.6. Pagal Aprašą įgyvendinami projektai prisideda prie:

3.6.1. 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos žemės ir maisto ūkio, kaimo plėtros bei žuvininkystės plėtros programos (toliau – plėtros programa) pažangos priemonės NR. 15-001-01-14-03 „Sudaryti sąlygas perspektyvioms, konkurencingoms ir patrauklioms tvarios žvejybos, darnios akvakultūros, saugaus žuvininkystės produktų tiekimo veikloms ir panaudoti mėlynosios ekonomikos teikiamas galimybes žvejybos ir akvakultūros regionuose“ (toliau – pažangos priemonė) veiklos „Gamybinės investicijos (ilgalaikis turtas) į tvarią akvakultūros gamybą ir susijusias pridėtinę vertę kuriančias veiklas“;

3.6.2. pažangos priemonės rezultato rodiklio „Subjektų, didinančių išteklių naudojimo efektyvumą gamybos ir (arba) perdirbimo veikloje, skaičius (vnt.)“ arba „Naujai sukurtų akvakultūros gamybos pajėgumų dydis (tonos)“;

3.6.3. įgyvendinant plėtros programos pažangos priemonę įgyvendinamo 2021–2030 metų nacionalinio pažangos plano uždavinio „Didinti žemės ūkio, maisto pramonės, žuvininkystės sektoriuose sukuriamą pridėtinę vertę bei  konkurencingumą.

4. Horizontaliųjų principų (toliau – HP) ir su jais susijusių Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos (toliau – Chartija) nuostatų laikymosi reikalavimai

4.1. Projekto įgyvendinimo metu neturi būti pažeidžiamos Chartijoje nustatytų pagrindinių teisių nuostatos: orumo; asmenų, privataus ir šeimos gyvenimo, sąžinės ir saviraiškos laisvės; asmens duomenų; prieglobsčio ir apsaugos perkėlimo, išsiuntimo ar išdavimo atvejų; teisių į nuosavybę ir teisių užsiimti verslu; lyčių lygybės, vienodo požiūrio ir lygių galimybių, nediskriminavimo ir neįgaliųjų teisių; vaiko teisių; gero administravimo, veiksmingo teisinės gynybos, teisingumo; solidarumo ir darbuotojų teisių; aplinkos apsaugos.

4.2. Projekto įgyvendinimo metu neturi būti pažeidžiami HP: darnaus vystymosi, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą, lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos, negalios ar kt.), įskaitant prieinamumo visiems reikalavimo užtikrinimą.

4.3. Pagal aprašą įgyvendinami projektai tiesiogiai (projekto tikslas, tikslinė grupė, projekto veiklos, projekto vykdytojai, rodikliai, siekiami rezultatai) neprisideda prie HP įgyvendinimo. Priemonės įgyvendinimas nedaro tiesioginio poveikio Chartijos nuostatoms.

5. Reikalavimai teikiant valstybės pagalbą arba nereikšmingą (de minimis) pagalbą

Valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje, neteikiama.

6. Projektų atrankos kriterijai

Eil.

Nr.

Kriterijaus tipas

Kriterijus

Kriterijaus vertinimo metodas

1

2

3

4

6.1. Specialieji projektų atrankos kriterijai

6.1.1.

Specialusis projektų atrankos kriterijus

Projekto investicijos, susijusios su tvaria akvakultūros gamyba.

Vertinama atsižvelgiant į Tvarios gamybos kriterijų žemės ūkio, maisto produktų gamybos ir akvakultūros sektoriams apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2023 m. balandžio 25 d. įsakymu Nr. 3D-282 „Dėl Tvarios gamybos kriterijų žemės ūkio, maisto produktų gamybos ir akvakultūros sektoriams aprašo patvirtinimo“, nustatytus Tvarumo kriterijus akvakultūros sektoriuje, aplinkos tvarumo, ekonominio tvarumo ir socialinio tvarumo atžvilgiu.

Atitiktis įvertinama vadovaujantis Aprašo 4 priede pateikta Tvarios akvakultūros gamybos vertinimo skaičiuokle (toliau - Tvarios akvakultūros gamybos vertinimo skaičiuoklė).

6.1.1.1. Kai PĮP teikia pareiškėjas užsiimantis akvakultūra daugiau nei 18 (aštuoniolika) mėnesių iki PĮP pateikimo dienos:

6.1.1.1.1. teikiant PĮP pagal Tvarios akvakultūros gamybos vertinimo skaičiuoklę, apskaičiuotas tvarumo indeksas turi būti ne mažesnis nei 4, iš jo ne mažiau kaip 1,6 aplinkos tvarumo indeksas ir ne mažiau kaip 1,4 ekonominio tvarumo indeksas;

6.1.1.1.2. teikiant galutinę veiklos ataskaitą, pagal Tvarios akvakultūros gamybos vertinimo skaičiuoklę apskaičiuotas tvarumo indeksas turi būti ne mažesnis nei 4.

6.1.1.2. Kai PĮP teikia pareiškėjas siekiantis užsiimti akvakultūra arba akvakultūros gamybą pradėjęs vykdyti mažiau nei prieš 18 (aštuoniolika) mėnesių iki PĮP pateikimo dienos:

6.1.1.2.1. pareiškėjas turi įsipareigoti (atitinkamai pažymima Aprašo 1 priede), kad šį kriterijų atitiks ne vėliau kaip per 18 (aštuoniolika) mėnesių nuo mėnesio, kai buvo pradėta vykdyti akvakultūros gamyba (apie tai informuojama Agentūra). Tuomet pirmas tvarios akvakultūros gamybos vertinimas, pagal Tvarios akvakultūros gamybos vertinimo skaičiuoklę, atliekamas ne vėliau kaip per 19 (devyniolika) mėnesių nuo akvakultūros gamybos pradžios (pvz., paramos gavėjas gamybą pradeda 2024 m. spalio mėnesį, apie tai informuoja Agentūrą, o pirmas tvarios akvakultūros gamybos vertinimas turi būti atliktas iki 2026m. gegužės 31 d.) Pagal Tvarios akvakultūros gamybos vertinimo skaičiuoklę apskaičiuotas tvarumo indeksas turi būti ne mažesnis nei 4;

6.1.1.2.2. jei Aprašo 6.1.1.2.1 papunktyje numatytas įsipareigojimas įvykdomas iki projekto veiklų vykdymo pabaigos, taikomas Aprašo 6.1.1.1.2 papunktis.

6.1.2.

Specialusis projektų atrankos kriterijus

Pareiškėjas su PĮP pateikia galimybių studiją, parengtą pagal Aprašo 3 priede nustatytus reikalavimus (taikoma tik kai prašoma paramos veiklai „Investicijos į perspektyvių žuvų (įskaitant dumblius ir vėžiagyvius) rūšių auginimo gamybinių pajėgumų didinimą“);

Atitiktis vertinama pagal kartu su PĮP pateiktus dokumentus

6.1.3.

Specialusis projektų atrankos kriterijus

Pareiškėjas su PĮP pateikia finansinį pagrindimą, parengtą pagal Aprašo 6.4.1 papunktyje nustatytus reikalavimus ir 5 priede pateiktą tipinio verslo plano formą (taikoma tik kai prašoma paramos pagal veiklas: „Investicijos į perspektyvių žuvų (įskaitant dumblius ir vėžiagyvius) rūšių auginimo gamybinių pajėgumų didinimą“, „Investicijos į akvakultūros produktų pridėtinę vertę (įskaitant perdirbimą ir pirminį perdirbimą)“, „Investicijos į esamų akvakultūros gamybos pajėgumų modernizavimą siekiant juos išlaikyti, kai yra pagrįsta rizika dėl jų praradimo“, „Investicijos į energijos ir kitų išteklių vartojimo efektyvumą, dekarbonizaciją, didinančias (įskaitant žiedinės ekonomikos investicijas) priemones“ ir (arba) „Investicijos į tiesioginį pardavimą ir rinkodaros priemonių taikymas / įgyvendinimas“).

Atitiktis vertinama pagal kartu su PĮP pateiktus dokumentus. Faktinis ekonominio gyvybingumo rodiklių pasiekimas vertinamas tik Aprašo 6.1.1 papunktyje nustatyta tvarka.

6.1.4.

Specialusis projektų atrankos kriterijus

Įgyvendinus projektą akvakultūros produkcijos gamybos pajėgumai (įdiegus naujus gamybos pajėgumus numatomas (finansiniame pagrindime (verslo plane) ir galimybių studijoje pagrįstas)  užauginti realizuojamos (prekinės) akvakultūros produkcijos kiekis tonomis per metus) po projekto įgyvendinimo padidės ne mažiau kaip 20 proc. ir sudarys ne mažiau kaip : a) 250 t kitų b ir c punktuose nepaminėtų žuvų, auginamų pratekančiose, uždarose akvakultūros sistemose (UAS) ir kitose akvakultūros sistemose; b) 400 t šamų, auginamų UAS; c) 30 t krevečių, vėžiagyvių ar kitų bestuburių. Investicijoms į dumblių gamybą reikalavimai gamybos pajėgumams netaikomi. Taikoma tik kai prašoma paramos veiklai „Investicijos į perspektyvių žuvų (įskaitant dumblius ir vėžiagyvius) rūšių auginimo gamybinių pajėgumų didinimą“.

Atitiktis vertinama pagal kartu su PĮP pateiktus dokumentus: t. t. galimybių studija, finansinis pagrindimas (verslo planas), numatomų investicijų techniniai parametrai ir pan.

PĮP vertinimo metu įvertinamos, technologinio proceso aprašymu ir techniniais parametrais pagrįstos, numatomos akvakultūros gamybos apimtys, atitinkančios verslo plane numatomas gamybos ir realizacijos apimtis. Palyginami kalendorinių metų, ėjusių iki PĮP pateikimo metų arba dviejų kalendorinių metų ėjusių iki PĮP pateikimo metų vidurkio (kai akvakultūros gamyba buvo vykdoma bent 3 metus ėjusius iki PĮP pateikimo metų) užaugintos realizuojamos (prekinės) produkcijos kiekis su verslo plane numatytu planuojamo laikotarpio metiniu realizuojamos (prekinės) produkcijos kiekiu po projekto veiklų vykdymo pabaigos metų (antrų – ketvirtų metų vidurkiu, arba kitų metų vidurkiu, kai pareiškėjas pagrindžia, kad prekinei produkcijai užauginti reikia daugiau nei 12 mėn. ir nurodo kuriais metais bus pasiektos optimalios užaugintos realizuojamos produkcijos apimtys).

Įgyvendinus projektą sutikrinami įsigytų investicijų parametrai (gamybos pajėgumus lemiantys techniniai parametrai  neturi būti mažesni nei numatyti PĮP). Faktinė po projekto veiklų vykdymo pabaigos metų užaugintos realizuojamos (prekinės) akvakultūros produkcijos kiekio pasiekimo kontrolė vykdoma laikantis Aprašo 7.5 papunkčio reikalavimų.

6.2. Prioritetiniai projektų atrankos kriterijai (mažiausias privalomas surinkti prioritetinių balų skaičius – 20):

6.2.1.

Prioritetinis projektų atrankos kriterijus

Parama teikiama investicijoms į pažangias technologijas, naujoves, įskaitant skaitmeninimą.

Kai prašoma paramos projektams, kuriuose investuojama į pažangias technologijas ir (arba) naujoves, ir (arba) skaitmeninimą. Pažangios technologijos, tai naujos arba patobulintos technologijos, kurios prisideda prie tvarios gamybos. Vertinant naujoves, galima vadovautis Projektų inovatyvumo vertinimo metodika, patvirtinta žemės ūkio ministro 2023 m. kovo 24 d. įsakymu Nr. 3D-181. Projekte investuojama į naujoves, kai pagal inovatyvumo vertinimo metodiką apskaičiavus projektui suteiktos svorio balų sumos dalį procentais nuo maksimalios galimos svorio balų sumos, nustatomas ne mažesnis kaip IV konkretaus projekto inovatyvumo lygis. Skaitmeninimo pavyzdžiai: automatizuoti gamybos ar valdymo procesai, elektroninės dokumentų valdymo sistemos, internetinės prekybos platformos ir mobilios aplikacijos, skaitmeninės analizės įrankiai efektyviems sprendimams priimti, mobiliosios aplikacijos (sąrašas nebaigtinis).

Pagal šį kriterijų suteikiama 20 balų.

6.2.2..

Prioritetinis projektų atrankos kriterijus

Parama teikiama investicijoms į žemesnio trofinio lygio rūšių (vėžiagyvių ir kitų bestuburių, dumblių) akvakultūros gamybos pajėgumų didinimą ir (arba) investicijoms į akvakultūros gamybos pajėgumų didinimą daugiatrofinėse (kelių pakopų) akvakultūros sistemose.

Kai prašoma paramos projektams, kuriuose investuojama į žemesnio trofinio lygio rūšių (vėžiagyvių ir kitų bestuburių, dumblių) akvakultūros gamybos pajėgumų didinimą ir (arba) kuriuose investuojama į daugiatrofines (kelių pakopų) akvakultūros sistemas, suteikiama 20 balų.

6.2.3.

Prioritetinis projektų atrankos kriterijus

Parama teikiama investicijoms į perspektyvių žuvų (įskaitant dumblius ir vėžiagyvius) rūšių auginimo gamybinių pajėgumų didinimą.

Kai prašoma paramos projektams, kuriuose investuojama į perspektyvių (perspektyvumas pagrindžiamas galimybių studijoje) žuvų (įskaitant dumblius ir vėžiagyvius) rūšių auginimo gamybinių pajėgumų didinimą, – suteikiama 20 balų.

6.2.4.

Prioritetinis projektų atrankos kriterijus

Parama teikiama investicijoms į prisitaikymo prie klimato kaitos priemones ir (arba) mažinančias neigiamą akvakultūros poveikį natūraliems vandens telkiniams priemones.

Kai prašoma paramos projektams, kuriuose investuojama į: prisitaikymo prie klimato kaitos priemones – suteikiama 10 balų arba priemones, mažinančias neigiamą akvakultūros poveikį natūraliems vandens telkiniams, – suteikiama 10 balų arba prisitaikymo prie klimato kaitos priemones ir priemones, mažinančias neigiamą akvakultūros poveikį natūraliems vandens telkiniams, – suteikiama 15 balų.

6.2.5.

Prioritetinis projektų atrankos kriterijus

Parama teikiama investicijoms į energijos iš atsinaujinančiųjų energijos išteklių (AEI) naudojimą akvakultūroje ir perdirbime.

Kai prašoma paramos projektams, kuriuose investuojama į AEI naudojančių energijos gamybos pajėgumų įrengimą arba įsigijimą, suteikiama 15 balų.

6.2.6.

Prioritetinis projektų atrankos kriterijus

Parama teikiama investicijoms į akvakultūros produktų pridėtinę vertę (įskaitant perdirbimą ir pirminį perdirbimą).

Kai prašoma paramos projektams, kuriuose investuojama į akvakultūros produktų pridėtinę vertę (įskaitant perdirbimą ir pirminį perdirbimą), – suteikiama 10 balų.

6.3. Projektas turi atitikti bendruosius projektų atrankos kriterijus, nustatytus PFAT 3 priede, išskyrus 6 punkte ir 2.3, 3.2.7, 3.2.8, papunkčiuose nustatytus bendruosius projektų atrankos kriterijus ir (ar) vertinimo aspektus.

6.4. Papildomi (t. y. į bendruosius atrankos kriterijus neįtraukti) reikalavimai:

6.4.1. Projektas laikomas finansiškai pagrįstas (taikoma tik kai prašoma paramos pagal Aprašo 3.1.1–3.1.2 ir 3.1.4–3.1.7 papunkčiuose nurodytas remiamas veiklas), jeigu planuojamo laikotarpio prognozuojami (ūkio subjekto verslo plane pateiktų finansinių prognozių duomenimis apskaičiuoti) ekonominio gyvybingumo rodikliai atitinka Aprašo 5 priedo XII skyriaus lentelėje nurodytas reikšmes: kiekvienais projekto įgyvendinimo metais bent vienas rodiklis iš keturių; visais kitais planuojamojo laikotarpio metais po projekto įgyvendinimo pabaigos metų – bent du rodikliai iš keturių. Projektas laikomas finansiškai nepagrįstu, jei:

6.4.1.1. ataskaitiniais ir (arba) praėjusiais ataskaitiniais metais finansinės atskaitomybės ataskaitose pateikiama informacija tarpusavyje nesusieta;

6.4.1.2. po gauto atsakymo į Agentūros paklausimą:

6.4.1.2.1. planuojamojo laikotarpio metais finansinės atskaitomybės ataskaitose pateikiama informacija tarpusavyje nesusieta;

6.4.1.2.2. ūkio subjekto verslo plane pateiktos finansinių prognozių sudarymo prielaidos planuojamuoju laikotarpiu ženkliai skiriasi nuo Lietuvos statistinių (skelbiamų Lietuvos statistikos departamento ir Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centro svetainėse) arba praėjusio ir (ar) ataskaitinio laikotarpio duomenų ir nepateikti jų pagrindimo dokumentai, paaiškinimai ar skaičiavimai;

6.4.1.2.3. nepagrįstas projekto finansavimas;

6.4.1.2.4. jeigu nepateikti duomenys, būtini ekonominio gyvybingumo rodikliams apskaičiuoti;

6.4.2. kai pareiškėjo veiklai, kuriai prašoma paramos, vadovaujantis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu, yra privalomas poveikio aplinkai vertinimas ar atranka dėl privalomo poveikio aplinkai vertinimo ir (arba) įgyvendinant projektą planuojama ūkinė veikla, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo 2 straipsnio 4 dalyje, gali turėti poveikį aplinkai ir ji patenka į Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo taikymo sritį, ir (arba) projekto planuojama veikla susijusi su „Natura 2000“ teritorijomis, su PĮP turi būti pateikiamas užpildytas PĮP 3 priedas „Informacija apie projektui taikomus aplinkosaugos reikalavimus“ ir ne vėliau kaip iki projekto sutarties pasirašymo dienos turi būti pateikiami PĮP 3 priedo stulpelyje „Reikalingi pateikti dokumentai“ nurodyti dokumentai;

6.4.3. jei projekte numatyti statybos (naujo statinio statyba, statinio rekonstravimas, statinio kapitalinis remontas) ir (arba) statinio ir technologinių inžinerinių sistemų įrengimas, kartu su PĮP pateikiamas statinio techninis projektas ir ne vėliau kaip iki projekto sutarties pasirašymo dienos pateikiamas statinio projekto bendrosios ekspertizės (kai ji privaloma) aktas. Statinio techninis projektas turi būti parengtas pagal statybos techninio reglamento STR 1.04.04:2017 „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. lapkričio 7 d. įsakymu Nr. D1-738 „Dėl Statybos techninio reglamento STR 1.04.04:2017 „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“ patvirtinimo“ (toliau – įsakymas Nr. D1-738), reikalavimus. Statybą leidžiantys dokumentai pateikiami ne vėliau kaip iki projekto sutarties pasirašymo dienos. Jei projekte numatyta tik nesudėtingų statinių (pagal statybos techniniame reglamente STR 1.01.03:2017 „Statinių klasifikavimas“, patvirtintame Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. spalio 27 d. įsakymu Nr. D1-713 „Dėl Statybos techninio reglamento STR 1.01.03:2017 „Statinių klasifikavimas“ patvirtinimo“, nustatytus konstrukcijų požymius ir techninius parametrus) statyba, rekonstravimas ar kapitalinis remontas, su PĮP pareiškėjas pateikia įsakymu Nr. D1-738 nustatyta tvarka parengtą supaprastintą statybos, rekonstravimo projektą ar kapitalinio remonto aprašą (kai juos privaloma rengti) ir ne vėliau kaip iki projekto sutarties pasirašymo dienos pateikia leidimą statyti naują statinį, leidimą rekonstruoti statinį, leidimą atlikti statinio kapitalinį remontą (kai jis privalomas pagal statybos techninį reglamentą STR 1.05.01:2017 „Statybą leidžiantys dokumentai. Statybos užbaigimas. Statybos sustabdymas. Savavališkos statybos padarinių šalinimas. Statybos pagal neteisėtai išduotą statybą leidžiantį dokumentą padarinių šalinimas“, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. D1-878 „Dėl Statybos techninio reglamento STR 1.05.01:2017 „Statybą leidžiantys dokumentai. Statybos užbaigimas. Statybos sustabdymas. Savavališkos statybos padarinių šalinimas. Statybos pagal neteisėtai išduotą statybą leidžiantį dokumentą padarinių šalinimas“ patvirtinimo“) arba kitus dokumentus: aiškinamąjį raštą, kuriame nurodoma statinio naudojimo paskirtis, statybos vieta, projektuojamą (-us) statinį (-ius) apibūdinantys pagrindiniai rodikliai; sklypo planą su pažymėtais esamais ir projektuojamais statiniais, jų eksplikacija ir projektuojamų statinių pagrindiniais matmenimis plane; statinio konstrukcijų ir inžinerinių sistemų aprašymą, darbų techninę specifikaciją ir sąnaudų kiekių žiniaraščius. Jeigu statybą leidžiantis dokumentas Lietuvos Respublikos statybos įstatymo nustatyta tvarka turi būti registruotas Lietuvos Respublikos statybos leidimų ir statybos valstybinės priežiūros informacinėje sistemoje „Infostatyba“, jo Agentūrai pateikti nereikia. Jei projekte numatyta naujo statinio statyba, statinio rekonstravimas, kapitalinis remontas ir (arba) statinio ir technologinių inžinerinių sistemų įrengimas, tačiau jiems paramos neprašoma, šiame papunktyje nurodyti reikalavimai netaikomi.

6.4.4. Nekilnojamasis turtas, į kurį investuojama, PĮP pateikimo dieną pareiškėjo valdomas teisėtais pagrindais:

6.4.4.1. kai numatoma investuoti į naujų statinių statybą, žemė po numatomais statyti statiniais priklauso nuosavybės teise, nuomojama arba kitaip užtikrinamas teisėtas naudojimasis ja ne trumpesnį kaip 10 metų laikotarpį nuo PĮP pateikimo dienos. Jei žemė yra valdoma nuomos, panaudos ar kitais pagrindais, atitinkamos sutartys iki PĮP pateikimo dienos turi būti įregistruotos VĮ Registrų centre. Nuomos, panaudos sutartyje ar kitais pagrindais naudojamos žemės valdymo ir naudojimo teisę suteikiančiuose dokumentuose turi būti aptarta statybų galimybė (atitiktis šiai tinkamumo sąlygai gali būti tikslinama PĮP vertinimo metu);

6.4.4.2. statiniai, į kuriuos investuojama paramos lėšomis, pareiškėjui priklauso nuosavybės teise ne vėliau kaip nuo PĮP pateikimo dienos;

6.4.4.3. tuo atveju, kai nekilnojamasis turtas, į kurį investuojama (išskyrus naujai statomus pastatus ir (arba) statinius), priklauso pareiškėjui su kitais asmenimis, pateikiamas rašytinis bendraturčio (-ių) sutikimas investuoti į jam kartu su pareiškėju priklausantį turtą ir plėtoti verslo plane numatytą veiklą ne trumpiau kaip 10 metų nuo PĮP pateikimo dienos;

6.4.4.4. kai paramos prašoma įrangai arba įrenginiams, statiniai, kuriuose ši įranga arba įrenginiai bus sumontuoti, kai paramos prašoma saulės elektrinei įsigyti iš saulės elektrinių parko, žemė ir statiniai, kuriuose paramos gavėjas savo reikmėms tenkinti vartos įsigytoje iš saulės elektrinių parko saulės elektrinėje pagamintą elektros energiją, turi būti pareiškėjo valdomi nuosavybės teise, nuomojami ar kitaip įstatymų nustatyta tvarka įrodomas teisėtas naudojimasis jais. Nuomos ar kito teisėto naudojimosi jais sutartis, sudaryta ne trumpesniam kaip 10 metų laikotarpiui nuo PĮP pateikimo dienos, VĮ Registrų centre turi būti įregistruota iki PĮP pateikimo dienos.

6.4.5. kai parama teikiama saulės elektrinei įrengti ir įdiegti ir (arba) įsigyti iš saulės elektrinių parkų, paramos gavėjas prisiima šiuos įsipareigojimus:

6.4.5.1. ne vėliau kaip nuo galutinio mokėjimo prašymo pateikimo dienos tapti gaminančiu vartotoju teisės aktų nustatyta tvarka (įskaitant, bet neapsiribojant) sudaryti atitinkamas sutartis su elektros energijos tiekėju ir (ar) energetikos tinklų operatoriumi, įsirengti apskaitos prietaisą ir išlaikyti šio punkto įsipareigojimus iki kontrolės laikotarpio pabaigos;

6.4.5.2. nuo saulės elektros energijos gamybos pradžios iki kontrolės laikotarpio pabaigos gaminti elektros energiją savo reikmėms (ne pardavimui);

6.4.5.3. teikiant ataskaitą po projekto finansavimo pabaigos, teikti informaciją, kiek elektros energijos per metus pagaminta paramos lėšomis įrengtoje ir įdiegtoje ir (arba) įsigytoje iš saulės elektrinių parko saulės elektrinėje.

7. Reikalavimai įgyvendinus projekto veiklas

7.1. Tęstinumo laikotarpis (reikalavimai) taikomas, kai projektų veiklos susijusios su investicijomis į infrastruktūrą arba gamybą, taip, kaip nurodyta PFAT aštuntame skirsnyje „Investicijų tęstinumas“.

7.2. paramos gavėjas projekto įgyvendinimo metu, taip pat tęstinumo laikotarpiu, kai jis taikomas pagal Aprašo 7.1 papunktį, negali perleisti, parduoti ar kitokiu būdu suvaržyti intelektinių ar daiktinių teisių į turtą, kuriam įsigyti ar sukurti skiriamos projekto paramos lėšos. Jei paramos gavėjas nori įkeisti turtą, jis turi pateikti Agentūrai finansų įmonės ar kredito įstaigos sprendimą, kuriuo patvirtinama paskolos suteikimo galimybė ir (arba) pasirašytą paskolos suteikimo sutartį ir gauti Agentūros sutikimą, kuris gali būti suteikiamas tik tiems paramos gavėjams, kurie PĮP finansų įmonės ar kredito įstaigos paskolą įvardijo kaip vieną iš projekto finansavimo šaltinių.

7.3. Turto, kuriam įsigyti ar sukurti skiriamos projekto paramos lėšos, išlaikymas, nustatytas Aprašo 7.2 papunktyje, gali būti sutrumpinamas iki 3 metų, kai paramos gavėjas atitinka MVĮ statusą. Kai turto, kurį paramos gavėjas nori perleisti ar kitokiu būdu suvaržyti, tinkamų finansuoti išlaidų suma viršija 10 000 (dešimt tūkstančių) Eur, paramos gavėjas turi gauti Agentūros sutikimą, kuris gali būti suteikiamas, jei tai nepakenks projekto tikslams.

7.4. Paramos gavėjas, užsiimantis akvakultūra daugiau nei 18 (aštuoniolika) mėnesių iki PĮP pateikimo dienos, arba paramos gavėjas, siekiantis užsiimti akvakultūra arba akvakultūros gamybą pradėjęs vykdyti mažiau nei prieš 18 (aštuoniolika) mėnesių iki PĮP pateikimo dienos, atitinkamai neįvykdo Aprašo 6.1.1.1.2 arba 6.1.1.2.1 papunkčiuose nustatytų reikalavimų (t. y. nepasiekia šiuose papunkčiuose numatyto tvarumo indekso) per nustatytus terminus, taikomos finansinės pataisos (toliau – FP) 3 procentais mažinant skirtą paramos sumą. Paramos gavėjai, kuriems buvo pritaikytos šiame papunktyje nurodytos FP, turi ne vėliau kaip po 12 mėnesių nuo termino, kai turėjo būti pasiektas pirmasis Aprašo 6.1.1.1.2 arba 6.1.1.2.1 papunkčiuose nustatytas tvarumo indeksas, turi pasiekti šį indeksą (atitiktis įvertinama vadovaujantis Aprašo 4 priede pateikta Tvarios akvakultūros gamybos vertinimo skaičiuokle). Pakartotinai nepasiekus tvarumo indekso dar kartą taikoma FP 3 procentais mažinant skirtą paramos sumą. Tokia pati tvarumo indekso pasiekimo ir FP schema taikoma ir kitiems projekto kontrolės metams (kas 12 mėnesių), o nepasiekus tvarumo indekso iki projekto kontrolės laikotarpio pabaigos, susigrąžinama visa pritaikius sankcijas likusi išmokėtos paramos suma.

7.5. Po projekto veiklų vykdymo pabaigos metų užaugintos realizuotos (prekinės) akvakultūros produkcijos kiekis tonomis per metus turi padidėti ne mažiau kaip 20 proc. ir sudaryti ne mažiau kaip : a) 250 t kitų b ir c punktuose nepaminėtų žuvų, auginamų pratekančiose, uždarose akvakultūros sistemose (UAS) ir kitose akvakultūros sistemose arba; b) 400 t šamų, auginamų UAS arba; c) 30 t krevečių, vėžiagyvių ar kitų bestuburių; arba, kai vykdoma dumblių gamyba, dumbliams minimalus gamybos kiekis netaikomas. Palyginami kalendorinių metų, ėjusių iki PĮP pateikimo metų arba dviejų kalendorinių metų ėjusių iki PĮP pateikimo metų vidurkio (kai akvakultūros gamyba buvo vykdoma bent 3 metus ėjusius iki PĮP pateikimo metų)  užaugintos ir realizuotos (prekinės) produkcijos kiekis su faktiškai užaugintu ir realizuotu metiniu produkcijos kiekiu  po projekto veiklų vykdymo pabaigos metų (antrų – ketvirtų metų vidurkiu, arba kitų metų vidurkiu, kai pareiškėjas pagrindžia, kad prekinei produkcijai užauginti reikia daugiau nei 12 mėn. ir nurodo kuriais metais bus pasiektos optimalios užaugintos realizuojamos produkcijos apimtys).  Taikoma tik kai prašoma paramos veiklai „Investicijos į perspektyvių žuvų (įskaitant dumblius ir vėžiagyvius) rūšių auginimo gamybinių pajėgumų didinimą“.

7.6. Jeigu Aprašo 7.5 papunktyje  nustatytos reikšmės buvo nepasiektos dėl veiksnių, kurių neigiamą įtaką paramos gavėjas galėjo sumažinti, projektui skirtos paramos dalis mažinama PFAT 161.1-161.4 papunkčiuose nustatyta tvarka.

8. Kiti reikalavimai

8.1. Projektų atrankos būdas – konkurso.

8.2. PĮP teikiamas, administruojamas ir įgyvendinamas, pirkimai atliekami (netaikoma, kai tinkamoms finansuoti išlaidoms taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai) laikantis PFAT nustatytų reikalavimų ir tvarkos. Kartu su PĮP (PFAT 1 priedas) teikiami priedai ir dokumentai:

8.2.1. užpildyti Aprašo 1 ir 4 priedai;

8.2.2. galimybių studija, parengta pagal Aprašo 3 priede nustatytus reikalavimus (taikoma tik kai prašoma paramos Aprašo 3.1.1 papunktyje nustatytai veiklai);

8.2.3. finansinis pagrindimas, parengtas pagal Aprašo 6.4.1 papunktyje nustatytus reikalavimus ir 5 priede pateiktą tipinio verslo plano formą (taikoma tik kai prašoma paramos pagal Aprašo 3.1.1, 3.1.2, 3.1.4, 3.1.5 ir 3.1.7 papunkčiuose nustatytas remiamas veiklas);

8.2.4. informacija apie projektui taikomus aplinkosaugos reikalavimus pagal PĮP 3 priede pateiktą formą, kaip nurodyta Aprašo 6.4.2 papunktyje;

8.2.5. dokumentai, patvirtinantys ar pagrindžiantys atitiktį Aprašo 6.4.3–6.4.4 papunkčiuose nustatytiems papildomiems reikalavimams;

8.2.6. tinkamoms finansuoti išlaidoms pagrįsti turi būti pateikiami bent 2 (du) komerciniai pasiūlymai arba viešai tiekėjų pateikta informacija (internete, reklaminėje medžiagoje ir pan.) (su analogiškais išlaidų pagrindines savybes apibūdinančiais techniniais parametrais), o tinkama finansuoti išlaidų suma nustatoma pagal mažiausią pasiūlytą kainą, jei iki PĮP pateikimo šių prekių,  paslaugų ar darbų pirkimai neatlikti. Šis reikalavimas netaikomas, kai tinkamoms finansuoti išlaidoms taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai;

8.2.7. jeigu pareiškėjas iki PĮP pateikimo įvykdo pirkimus, šių pirkimų dokumentus pareiškėjas turi pateikti Agentūrai kartu su PĮP;8.2.8. prie PĮP gali būti pridedami kiti dokumentai, patvirtinantys ar pagrindžiantys PĮP pateiktą informaciją.

8.3. Sprendimą dėl projektų finansavimo priima Agentūros direktorius arba jo įgaliotas asmuo Agentūros nustatyta sprendimų dėl projektų finansavimo  priėmimo tvarka.

8.4. PFAT 122–124 punktuose nustatytais terminais teikiamos veiklos ataskaitos, kuriose nurodoma pagrindinė projekto įgyvendinimo informacija.

8.5. Mokėjimo prašymų teikimo periodiškumas nustatomas projekto sutartyje. Galimų teikti mokėjimo prašymų skaičius neribojamas ir nustatomas projekto sutartyje.

9. Išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai

9.1. Projekto išlaidos turi būti patirtos ir apmokėtos nuo 2023 m. sausio 1 d. iki 2029 m. gruodžio 31 d., su sąlyga, kad visos projekto veiklos nėra baigtos iki pareiškėjui pateikiant PĮP.

9.2. Pagal Aprašą tinkami finansuoti išlaidų tipai (kategorijos):

9.2.1. naujo statinio statyba, statinio rekonstravimas, statinio kapitalinis remontas ir (arba) statinio ir technologinių inžinerinių sistemų įrengimas. Šios kategorijos išlaidos nefinansuojamos Aprašo 3.1.3 papunktyje numatytai remiamai veiklai vykdyti;

9.2.2. įgyvendinant projektą patiriamos tiesioginės projekto išlaidos būtinos į Aprašo 9.2.1. papunktyje nurodytą išlaidų kategoriją patenkančioms tinkamoms išlaidoms: atlyginimas architektams, inžinieriams ir konsultantams už konsultacijas. Šios kategorijos išlaidos nefinansuojamos, kai vykdoma Aprašo 3.1.3 papunktyje numatyta remiama veikla;

9.2.3. nauja įranga, įrenginiai, technika (išskyrus transporto priemones, nurodytas Aprašo 9.2.4 papunktyje), mechanizmai (įsigijimas ir įrengimas). Šios kategorijos išlaidos nefinansuojamos, kai vykdoma Aprašo 3.1.3 papunktyje nustatyta remiama veikla;

9.2.4. naujos N (įskaitant N1 klasės transporto priemones, kurios priskiriamos ir prie G kategorijos) ir (arba) O kategorijos transporto priemonės (ne daugiau kaip 2 vienetai), traktoriai, savaeigės mašinos (išskyrus SZ kategorijos) (įsigijimas ir išlaidos, susijusios su transporto priemonės pritaikymu projekto reikmėms). Šiai išlaidų kategorijai taikomi reikalavimai:

9.2.4.1. turi būti pagrindžiamas transporto priemonės techninis poreikis, skirtas projekto reikmėms;

9.2.4.2. komerciniuose pasiūlymuose / išduotoje sąskaitoje faktūroje turi būti nurodoma transporto kategorija bei kėbulo tipo kodas (kai taikoma);

9.2.4.3. jei įsigyjama teisės aktų nustatyta tvarka privaloma registruoti nauja transporto priemonė buvo įregistruota pardavėjo vardu, pareiškėjas turi pateikti to pardavėjo rašytinį patvirtinimą, kad transporto priemonė nebuvo eksploatuota;

9.2.4.4. parama įsigyti N1 klasės transporto priemonę teikiama tuo atveju, kai joje yra 2 arba 3 sėdimosios vietos, arba 2 eilės sėdimų vietų, krovinių skyrius atskirtas pertvara ir jame nėra langų (šis reikalavimas netaikomas N1 klasės transporto priemonėms, kurios priskiriamos ir prie G kategorijos). Parama negali būti skirta jokioms transporto priemonėms, kurios gali būti registruojamos kaip lengvasis automobilis (M1 klasės transporto priemonė);

9.2.4.5.  N1 klasės transporto priemonėms ir (arba) N1 klasės transporto priemonėms, kurios priskiriamos ir prie G kategorijos, įsigyti didžiausia tinkamų finansuoti išlaidų (be PVM) suma gali sudaryti 37 000 Eur (kompensuojant išlaidas priklausomai nuo pareiškėjui taikomos paramos intensyvumo normos);

9.2.4.6. šios kategorijos išlaidos nefinansuojamos, kai vykdoma Aprašo 3.1.3 ir 3.1.6 papunkčiuose nustatyta remiama veikla;

9.2.5. saulės elektrinės (įrengimo arba įsigijimo iš saulės elektrinių parkų išlaidos). Šiai išlaidų kategorijai taikomi reikalavimai:

9.2.5.1. šios kategorijos išlaidos finansuojamos, kai vykdoma Aprašo 3.1.3 papunktyje nustatyta remiama veikla;

9.2.5.2. saulės elektrinių įrengimo arba įsigijimo tinkamoms finansuoti išlaidoms nustatyti taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai. Tinkamos finansuoti išlaidos yra apskaičiuojamos pagal atitinkamą  Aprašo 10.5–10.10 papunkčiuose nustatytą 1 kW fiksuotąjį įkainį dauginant iš įrengiamos arba įsigyjamos iš saulės elektrinių parkų saulės elektrinės galios kilovatų skaičiaus;

9.2.5.3. remiamos saulės elektrinės, kurių galingumas didesnis nei 10 kW. Saulės moduliai turi atitikti Europos Sąjungos standartus, įskaitant ekologinius ženklus, energijos duomenų etiketes, jiems turi būti suteikta 10 m. produkto garantija ir 25 m. 80 proc. efektyvumo garantija. Moduliai turi turėti CE ženklo sertifikatą ir turėti pakankamą apsaugą nuo karščio ir drėgmės (bent IP 65). Įtampos keitiklis (inverteris) turi būti tinkamas saulės elektrinių įrengimui ir įdiegimui ir atitikti Europos Sąjungos standartus, įskaitant ekologinius ženklus, energijos duomenų etiketes, jam turi būti suteikta 5 m. produkto garantija. Įrenginys turi turėti pakankamą apsaugą nuo karščio ir drėgmės (bent IP 65);

9.2.5.4. saulės elektrinę įrengiantis rangovas teisės aktų nustatyta tvarka turi būti atestuotas eksploatuoti ir (ar) įrengti elektros įrenginius (pateikiama deklaracija); 9.2.5.5. paramos gavėjas prisiėmė Aprašo 6.4.5 papunktyje nustatytus įsipareigojimus.

9.2.6. šilumos siurbliai (įsigijimo ir įdiegimo išlaidos). Šiai išlaidų kategorijai taikomi reikalavimai:

9.2.6.1. šios kategorijos išlaidos finansuojamos, kai vykdoma Aprašo 3.1.3 papunktyje nustatyta remiama veikla;

9.2.6.2. šilumos siurblių įsigijimo ir įdiegimo tinkamoms finansuoti išlaidoms taikomi nustatyti supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai. Tinkamos finansuoti išlaidos yra apskaičiuojamos atitinkamai  pagal Aprašo 10.11–10.32 papunkčiuose nustatytus fiksuotuosius įkainius;

9.2.6.3. šilumos siurblių, skirtų įmonės poreikiams, kurių įsigijimas ir įdiegimas gali būti remiamas, techninės charakteristikos:

9.2.6.3.1. šilumos siurbliai (oras–vanduo, žemė–vanduo / vanduo–vanduo) (su integruotu boileriu / be integruoto boilerio), kurių energijos šaltinis yra atsinaujinanti energija;

9.2.6.3.2. šilumos siurbliai,  kurių energijos šaltinis yra aeroterminė energija,  energijos šaltinio paskirstymo terpė vanduo (oras–vanduo), o  naudingumo koeficientas (COP), nurodytas įrenginio techninėje dokumentacijoje, vadovaujantis 2013 m. rugpjūčio 2 d. Europos Komisijos reglamentu Nr. 813/2013, kuriuo įgyvendinant Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2009/125/EB nustatomi patalpų šildytuvų ir kombinuotųjų šildytuvų ekologinio projektavimo reikalavimai, su paskutiniais pakeitimais (toliau – Reglamentas Nr. 813/2013), (prie +7 ° C  lauko oro temperatūros), ne mažesnis kaip 3,0;

9.2.6.3.3. šilumos siurbliai žemė–vanduo / vanduo–vanduo, kurių energijos šaltinis yra atitinkamai geoterminė energija arba hidroterminė energija, energijos šaltinio paskirstymo terpė vanduo (žemė–vanduo arba vanduo–vanduo), o naudingumo koeficientas COP, nurodytas įrenginio techninėje dokumentacijoje, vadovaujantis Reglamentu Nr. 813/2013, esant standartinėms veikimo sąlygoms (arba nurodytas prie +7 ° C  lauko oro temperatūros) ne mažesnis kaip 3,5.

9.2.7. dalyvavimo tarptautinėse parodose išlaidos. Kai paramos gavėjas dalyvauja parodoje kaip parodos dalyvis, turėdamas savo stendą arba erdvę, kurioje jis gali pristatyti savo produkciją, paslaugas ar naujoves. Šiai išlaidų kategorijai taikomi reikalavimai:

9.2.7.1. šios kategorijos išlaidos finansuojamos, kai vykdoma Aprašo 3.1.7 papunktyje nustatyta remiama veikla;

9.2.7.2. dalyvavimo tarptautinėse parodose tinkamoms finansuoti išlaidoms nustatyti taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai. Tinkamos finansuoti išlaidos yra apskaičiuojamos atitinkamai pagal Aprašo 10.33–10.44 papunkčiuose nustatytus fiksuotuosius įkainius (išskyrus kai PĮP teikia didelės įmonės (kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme));

9.2.8. prekės ženklo, logotipo, pakuotės dizaino sukūrimo paslaugos. Įskaitant konsultacijas, dizaino kūrimą, darbinius failus, naudojimo vadovus (aprašus), pavyzdžių pagaminimą, mokesčius už paraiškos registruoti prekės ženklą, logotipą pateikimą, prekės ženklo įregistravimą, paskelbimą ir liudijimo išdavimą. Šiai išlaidų kategorijai taikomi reikalavimai:

9.2.8.1. šios kategorijos išlaidos finansuojamos, kai vykdoma Aprašo 3.1.7 papunktyje nustatyta remiama veikla;

9.2.8.2. prekės ženklas, logotipas turi būti įregistruotas Lietuvos Respublikos valstybiniame patentų biure, ženklo registracijos liudijimas Agentūrai pateikiamas ne vėliau kaip su galutiniu mokėjimo prašymu.

9.2.9. matomumo ir informavimo apie projektą išlaidos. Viešinimo tvarka nustatyta Komunikacijos nuostatuose (PFAT 6 priedas). Šios kategorijos išlaidos apskaičiuojamos taikant fiksuotąjį įkainį, nustatytą Aprašo 10.1–10.4 papunkčiuose. Kai įgyvendinant projektą įsigyjamos transporto priemonės, kiti panašaus pobūdžio (dydžio) kaip transporto priemonė daiktai, taikomos matomumo ir informavimo priemonės, nurodytos PFAT 6 priedo 5.5–5.6 papunkčiuose.

9.3. Tinkamos finansuoti projekto išlaidos turi atitikti projektų išlaidų reikalavimus, nustatytus PFAT V skyriuje.

10. Projekto veiklų įgyvendinimui taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai

Taikomi Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registre privalomoms matomumo ir informavimo priemonėms nustatyti supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai:

https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

Parengti fiksuotųjų dydžių tyrimai EJRŽAF lėšomis finansuojamoms veikloms:

https://www.esf.lt/veiklos-sritys/metodines-pagalbos-centras/parengti-fiksuotuju-dydziu-tyrimai/1105#c-47/t-81

Eil. Nr.

Veiklos ir (ar) išlaidos, kurioms taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio kodas

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio versija

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio pavadinimas

1.

2.

3.

4.

5.

10.1.

Fiksuotąją sumą sudaro visų pirmojo privalomų matomumo ir informavimo priemonių rinkinio išlaidos, kai:

a) projekto įgyvendinimo pradžioje projekto vykdytojo oficialioje interneto svetainėje, jei tokia yra, ir socialinės žiniasklaidos svetainėse paskelbta informacija – trumpas veiksmo, įskaitant jo tikslus ir rezultatus, aprašymas, proporcingas paramos dydžiui, bei informavimas apie iš ES gaunamą finansinę paramą;

b) projekto įgyvendinimo pradžioje visuomenei gerai matomoje vietoje pakabintas bent vienas ne mažesnio nei A3 formato spausdintas skelbimas (plakatas) arba elektroniniame ekrane paskelbtas lygiavertis pranešimas, kuriame turi būti pateikta informacija apie veiksmą akcentuojant iš ES gaunamą finansinę paramą;

c) visuomenei arba dalyviams skirtuose dokumentuose ir komunikacijos medžiagoje, susijusioje su veiksmo įgyvendinimu, gerai matomai pateiktas pareiškimas, kuriame akcentuojama gaunama ES parama;

FS-01-01

-

Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, pirmojo rinkinio FS be PVM

10.2.

FS-01-02

-

Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, pirmojo rinkinio FS su PVM

10.3.

Fiksuotąją sumą sudaro visų antrojo privalomų matomumo ir informavimo priemonių rinkinio išlaidos, kai:

a) projekto įgyvendinimo pradžioje projekto vykdytojo oficialioje interneto svetainėje, jei tokia yra, ir socialinės žiniasklaidos svetainėse paskelbta informacija – trumpas veiksmo, įskaitant jo tikslus ir rezultatus, aprašymas, proporcingas paramos dydžiui, bei informavimas apie iš ES gaunamą finansinę paramą;

b) visuomenei arba dalyviams skirtuose dokumentuose ir komunikacijos medžiagoje, susijusioje su veiksmo įgyvendinimu, gerai matomai pateiktas pareiškimas, kuriame akcentuojama gaunama ES parama;

c) kai tik pradedami fiziškai vykdyti veiksmai, susiję su fizinėmis investicijomis, arba sumontuojama nupirkta įranga, visuomenei gerai matomoje vietoje iškabinamos ilgalaikės lentelės ar informacinės lentos su ES emblema.

FS-01-03

-

Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, antrojo rinkinio FS be PVM

10.4.

FS-01-04

-

Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, antrojo rinkinio FS su PVM

 

10.5.

Fiksuotuosius vieneto įkainius sudaro šios išlaidos: saulės modulių įsigijimo išlaidos; įtampos keitiklio įsigijimo išlaidos; saulės elektrinės montavimo darbų išlaidos; kitų saulės elektrinės įrengimui reikalingų komponentų įsigijimo išlaidos (saulės elektrinės laikančiosios konstrukcijos (montavimui ant stogo arba ant žemės), viršįtampių apsauga, kabeliai, kitos medžiagos (varžtai ir kt. montavimui reikalingi komponentai)).

FĮ-23-01

-

Fiksuotasis vieneto įkainis ūkio subjektams už 1 kW įrengtos ar įsigytos saulės elektrinės, kurios įrengtoji galia neviršija 500 kW, be PVM

 

10.6.

FĮ-23-02

-

Fiksuotasis vieneto įkainis ūkio subjektams už 1 kW įrengtos ar įsigytos saulės elektrinės, kurios įrengtoji galia neviršija 500 kW, su PVM

 

10.7.

FĮ-23-03

-

Fiksuotasis vieneto įkainis ūkio subjektams už 1 kW įrengtos ar įsigytos saulės elektrinės, kurios įrengtoji galia yra nuo 501 kW iki 1 000 kw, be PVM

 

10.8.

FĮ-23-04

-

Fiksuotasis vieneto įkainis ūkio subjektams už 1 kW įrengtos ar įsigytos saulės elektrinės, kurios įrengtoji galia yra nuo 501 kW iki 1 000 kw, su PVM

 

10.9.

FĮ-23-05

-

Fiksuotasis vieneto įkainis ūkio subjektams už 1 kW įrengtos ar įsigytos saulės elektrinės, kurios įrengtoji galia nuo 1 001 kw, be PVM

 

10.10

FĮ-23-06

-

Fiksuotasis vieneto įkainis ūkio subjektams už 1 kW įrengtos ar įsigytos saulės elektrinės, kurios įrengtoji galia nuo 1 001 kw, su PVM

10.11.

Į išlaidų fiksuotuosius vieneto įkainius įeina: atitinkamos galios naujai diegiamo šilumos gamybos įrenginio kaina

FĮ-36-07

-

Fiksuotasis vieneto įkainis už įdiegtą šilumos siurblį oras–vanduo (be integruoto boilerio), kurio galia ≤ 7, be PVM

10.12.

FĮ-36-08

-

Fiksuotasis vieneto įkainis už įdiegtą šilumos siurblį oras–vanduo (be integruoto boilerio), kurio galia ≤ 7, su PVM

10.13.

FĮ-36-09

-

Fiksuotasis vieneto įkainis už įdiegtą šilumos siurblį oras–vanduo (be integruoto boilerio), kurio galia > 7 ≤ 13, be PVM

10.14.

FĮ-36-10

-

Fiksuotasis vieneto įkainis už įdiegtą šilumos siurblį oras–vanduo (be integruoto boilerio), kurio galia > 7 ≤ 13, su PVM

10.15.

FĮ-36-11

-

Fiksuotasis vieneto įkainis už įdiegtą šilumos siurblį oras–vanduo (be integruoto boilerio), kurio galia > 13, be PVM

10.16.

FĮ-36-12

-

Fiksuotasis vieneto įkainis už įdiegtą šilumos siurblį oras–vanduo (be integruoto boilerio), kurio galia > 13, su PVM

10.17.

FĮ-36-13

-

Fiksuotasis vieneto įkainis už įdiegtą šilumos siurblį oras–vanduo (su integruotu boileriu), kurio galia ≤ 7, be PVM

10.18.

FĮ-36-14

-

Fiksuotasis vieneto įkainis už įdiegtą šilumos siurblį oras–vanduo (su integruotu boileriu), kurio galia ≤ 7, su PVM

10.19.

FĮ-36-15

-

Fiksuotasis vieneto įkainis už įdiegtą šilumos siurblį oras–vanduo (su integruotu boileriu), kurio galia > 7 ≤ 13, be PVM

10.20.

FĮ-36-16

-

Fiksuotasis vieneto įkainis už įdiegtą šilumos siurblį oras–vanduo (su integruotu boileriu), kurio galia > 7 ≤ 13, su PVM

10.21.

FĮ-36-17

-

Fiksuotasis vieneto įkainis už įdiegtą šilumos siurblį oras–vanduo (su integruotu boileriu), kurio galia > 13, be PVM

10.22.

FĮ-36-18

-

Fiksuotasis vieneto įkainis už įdiegtą šilumos siurblį oras–vanduo (su integruotu boileriu), kurio galia > 13, su PVM

10.23.

FĮ-36-19

-

Fiksuotasis vieneto įkainis už įdiegtą šilumos siurblį žemė–vanduo/ vanduo-vanduo (be integruoto boilerio), kurio galia ≤ 7, be PVM

10.24.

FĮ-36-20

-

Fiksuotasis vieneto įkainis už įdiegtą šilumos siurblį žemė–vanduo/ vanduo-vanduo (be integruoto boilerio), kurio galia ≤ 7, su PVM

10.25.

FĮ-36-21

-

Fiksuotasis vieneto įkainis už įdiegtą šilumos siurblį žemė–vanduo/ vanduo-vanduo (be integruoto boilerio), kurio galia > 7 ≤ 13, be PVM

10.26.

FĮ-36-22

-

Fiksuotasis vieneto įkainis už įdiegtą šilumos siurblį žemė–vanduo/ vanduo-vanduo (be integruoto boilerio), kurio galia > 7 ≤ 13, su PVM

10.27.

FĮ-36-23

-

Fiksuotasis vieneto įkainis už įdiegtą šilumos siurblį žemė–vanduo/ vanduo-vanduo (be integruoto boilerio), kurio galia > 13, be PVM

10.28.

FĮ-36-24

-

Fiksuotasis vieneto įkainis už įdiegtą šilumos siurblį žemė–vanduo/ vanduo-vanduo (be integruoto boilerio), kurio galia > 13, su PVM

10.29.

FĮ-36-25

-

Fiksuotasis vieneto įkainis už įdiegtą šilumos siurblį žemė–vanduo/ vanduo-vanduo (su integruotu boileriu), kurio galia ≤ 7, be PVM

10.30.

FĮ-36-26

-

Fiksuotasis vieneto įkainis už įdiegtą šilumos siurblį žemė–vanduo/ vanduo-vanduo (su integruotu boileriu), kurio galia ≤ 7, su PVM

10.31.

FĮ-36-27

-

Fiksuotasis vieneto įkainis už įdiegtą šilumos siurblį žemė–vanduo/ vanduo-vanduo (su integruotu boileriu), kurio galia > 7, be PVM

10.32.

FĮ-36-28

-

Fiksuotasis vieneto įkainis už įdiegtą šilumos siurblį žemė–vanduo/ vanduo-vanduo (su integruotu boileriu), kurio galia > 7, su PVM

 

10.33.

Ūkio subjektų dalyvavimas tarptautinėse parodose

FĮ-11-01

-

Fiksuotasis įkainis taikomas I šalių grupei, be PVM

10.34.

FĮ-11-02

-

Fiksuotasis įkainis taikomas I šalių grupei, su PVM

10.35.

FĮ-11-03

-

Fiksuotasis įkainis taikomas II šalių grupei, be PVM

10.36.

FĮ-11-04

-

Fiksuotasis įkainis taikomas II šalių grupei, su PVM

10.37.

FĮ-11-05

-

Fiksuotasis įkainis taikomas III šalių grupei, be PVM

10.38.

FĮ-11-06

-

Fiksuotasis įkainis taikomas III šalių grupei, su PVM

10.39.

FĮ-11-07

-

Fiksuotasis įkainis taikomas IV šalių grupei, be PVM

10.40.

FĮ-11-08

-

Fiksuotasis įkainis taikomas IV šalių grupei, su PVM

10.41.

FĮ-11-09

-

Fiksuotasis įkainis taikomas V šalių grupei, be PVM

10.42.

FĮ-11-10

-

Fiksuotasis įkainis taikomas V šalių grupei, su PVM

10.43.

FĮ-11-11

-

Fiksuotasis įkainis taikomas VI šalių grupei, be PVM

10.44.

FĮ-11-12

-

Fiksuotasis įkainis taikomas VI šalių grupei, su PVM

 

_____________________________________________________