KALVARIJOS SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL PREVENCINIŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ TEIKIMO KALVARIJOS SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2023 m. vasario 24 d. Nr. T-4 (1.5E)
Kalvarija
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 str. 12 p., 16 str. 4 d., 18 str. 1 d., Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 61 str. 3 d., 13 str., Socialinių paslaugų katalogu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, Prevencinių socialinių paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. lapkričio 23 d. įsakymu Nr. A1-776 „Dėl Prevencinių socialinių paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 5.2 pp., 16 p., Kalvarijos savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
Patvirtinti Prevencinių socialinių paslaugų teikimo Kalvarijos savivaldybėje tvarkos aprašą (pridedama).
Šis sprendimas per vieną mėnesį nuo įsigaliojimo dienos gali būti skundžiamas pasirinktinai Lietuvos administracinių ginčų Komisijos Kauno apygardos skyriui (adresu: Laisvės al. 36, LT-44240 Kaunas) Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka arba Regionų apygardos administracinio tesimo Kauno rūmams (adresu: A. Mickevičiaus g. 8 A, LT – 44312 Kaunas) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Kalvarijos savivaldybės tarybos
2023 m. vasario 24 d. sprendimu Nr. T-4 (1.5E)
PREVENCINIŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ TEIKIMO KALVARIJOS SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Prevencinių socialinių paslaugų teikimo Kalvarijos savivaldybėje tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja prevencinių socialinių paslaugų planavimo, organizavimo ir teikimo procedūras Kalvarijos savivaldybės teritorijoje.
2. Už prevencinių socialinių paslaugų planavimo, organizavimo ir teikimo procesą atsakingas Kalvarijos savivaldybės socialinių paslaugų centras (toliau – Centras).
3. Prevencinės socialinės paslaugos teikiamos asmenims (šeimoms, bendruomenėms), siekiant stiprinti asmens (šeimos) gebėjimą savarankiškai rūpintis asmeniniu (šeimos) gyvenimu ir dalyvauti visuomenės gyvenime, gilinti žinias ir ugdyti įgūdžius, kad ateityje būtų išvengta galimų socialinių problemų ir socialinės rizikos atsiradimo, skatinti bendruomenės socialinę įtrauktį.
4. Prevencinės socialinės paslaugos – potencialių socialinių paslaugų gavėjų paieškos paslaugos, darbas su bendruomene, šeimos konferencija, kt. paslaugos.
II SKYRIUS
KREIPIMASIS DĖL PREVENCINIŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ
6. Prevencinė (-ės) socialinė (-ės) paslauga (-os) gali būti inicijuojama (-os):
6.2. socialinių paslaugų įstaigos, teikiančios prevencines socialines paslaugas, iniciatyva ar gavus informaciją iš kitų fizinių ar juridinių asmenų, organizuojamos paslaugos teikimas;
6.3. pagal bendruomenės nario ar kito suinteresuoto fizinio asmens ar institucijos (organizacijos), Kalvarijos savivaldybės administracijos atsakingų specialistų (Tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatoriaus, Socialinių reikalų skyriaus, Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus, Savivaldybės gydytojo, seniūnų, kitų specialistų (toliau kartu – suinteresuotas asmuo) kreipimąsi dėl galimo prevencinės socialinės paslaugos teikimo kitam asmeniui (šeimai) poreikio.
7. Asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, fizinis suinteresuotas asmuo dėl prevencinės socialinės paslaugos teikimo tiesiogiai žodžiu ar raštu, paštu ar elektroniniu paštu kreipiasi į asmens (šeimos) gyvenamosios ar nuolatinės gyvenamosios vietos (toliau – gyvenamoji vieta) Centrą, teikiantį ir organizuojantį prevencines socialines paslaugas.
8. Jeigu dėl prevencinės socialinės paslaugos teikimo sau ir (ar) šeimai kreipiasi asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių), jo globėjas ar rūpintojas, jis nurodo savo ir (ar) šeimos narių vardus, pavardes, dėl kokios problemos kreipiasi į Centrą, teikiantį ir organizuojantį prevencines socialines paslaugas, kontaktinę informaciją (telefono ryšio numerį ar elektroninio pašto adresą).
Pagal Socialinių paslaugų įstatymo 15 str. 3 d., siekdami išvengti socialinių problemų ir (ar) socialinės rizikos atsiradimo asmeniui (šeimai) ir (ar) bendruomenei, kreiptis dėl prevencinių socialinių paslaugų teikimo kitam asmeniui (šeimai) gali bendruomenės nariai ar kiti suinteresuoti fiziniai asmenys, nurodę savo vardus, pavardes, asmens ar vieno iš suaugusių šeimos narių, dėl kurių interesų kreipiasi, vardą, pavardę, kontaktinę informaciją (gyvenamosios vietos adresą, telefono ryšio numerį ar elektroninio pašto adresą (jeigu žinoma)) ir priežastį, dėl kurios asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas to negali padaryti pats. Šiuo atveju Aprašo 10 p. nustatyta tvarka susisiekiama su asmeniu (šeima) ir pasiūloma prevencinė socialinė paslauga arba asmuo (šeima) informuojamas (-a) apie galimybę gauti kitas socialines paslaugas.
9. Apie prevencinių socialinių paslaugų reikalingumą asmeniui (šeimai) pagal Socialinių paslaugų įstatymo 15 str. 4 d. privalo pranešti institucija (organizacija) asmens (šeimos) gyvenamosios vietos savivaldybei, pateikdama laisvos formos raštą, nurodydama asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) vardą, pavardę, kontaktinę informaciją (gyvenamosios vietos adresą, telefono ryšio numerį ar elektroninio pašto adresą (jeigu žinoma). Šiuo atveju socialinių paslaugų įstaiga, teikianti ir (ar) organizuojanti prevencines socialines paslaugas, gavusi iš savivaldybės administracijos padalinio informaciją apie prevencinių paslaugų reikalingumą asmeniui (šeimai), Aprašo 10 p. nustatyta tvarka susisiekia su asmeniu (šeima) ir pasiūlo prevencinę (-es)
socialinę (-es) paslaugą (-as) arba asmuo (šeima) informuojamas (-a) apie galimybę gauti kitas socialines paslaugas.
III SKYRIUS
PREVENCINIŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ TEIKIMAS
10. Atsižvelgdamas į asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių), jo globėjo ar rūpintojo, suinteresuoto asmens nurodytą problemą ar priežastį, dėl kurios kreipiamasi dėl prevencinių socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) teikimo, Centro atsakingas specialistas, organizuojantis ir (ar) teikiantis prevencines socialines paslaugas, iš karto (jei asmuo kreipiasi tiesiogiai) arba ne vėliau kaip
per 5 darbo dienas nuo kreipimosi dienos (jei asmuo kreipiasi paštu ar elektroniniu paštu arba jei
dėl prevencinių socialinių paslaugų teikimo kreipiasi suinteresuotas asmuo), susisiekęs su asmeniu (šeima), aptaria asmens (šeimos) situaciją, galimos (-ų) prevencinės (-ių) socialinės (-ių) paslaugos (‑ų) turinį, labiausiai asmens (šeimos) poreikius atitinkančią (-čias) prevencinę (-es) socialinę (-es) paslaugą (-as), siekiamus rezultatus ir, esant asmens (šeimos) poreikiui, pasiūlo jam (jai) labiausiai asmens (šeimos) poreikius atitinkančią (-čias) prevencinę (-es) socialinę (-es)
paslaugą (-as), teikiamą (-as) šios įstaigos, ir (ar) pasiūlo kreiptis jam (jai) į konkrečią prevencinę socialinę paslaugą teikiančią įstaigą (nurodo jos pavadinimą, veiklos adresą, kontaktinį telefono ryšio numerį ir elektroninio pašto adresą). Jeigu dėl objektyvių aplinkybių su asmeniu (šeima) nėra galimybės susisiekti per 5 darbo dienas (pavyzdžiui: asmuo gydomas sveikatos priežiūros įstaigoje, nurodomi netikslūs asmens (šeimos) kontaktiniai duomenys ar kt.), specialistas susisiekia su asmeniu (šeima) iš karto išnykus šioms aplinkybėms.
11. Jeigu dėl prevencinių socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) teikimo kreipėsi ne pats asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių), jo globėjas ar rūpintojas, prevencinės socialinės paslaugos teikiamos esant asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių), jo globėjo ar rūpintojo sutikimui.
12. Kai dėl prevencinių socialinių paslaugų teikimo kitam asmeniui (šeimai)
kreipiasi suinteresuotas asmuo, bet asmuo (šeima), dėl kurio (-ios) buvo kreiptasi, atsisako
siūlomos pagalbos, specialistas po 10 darbo dienų pakartotinai susisiekia su asmeniu (šeima) ir
dar kartą pasiūlo galimybę gauti prevencinę socialinę paslaugą arba asmuo (šeima)
informuojamas (-a) apie galimybę gauti kitas socialines paslaugas. Jei asmuo (šeima)
dar kartą atsisako siūlomos pagalbos, asmeniui (šeimai), esant galimybei, pagal turimus kontaktinius duomenis (paštu arba elektroniniu paštu) išsiunčiama informacija apie Kalvarijos savivaldybėje teikiamas prevencines socialines paslaugas (paslaugų rūšis ir jas teikiančią įstaigą, nurodant juridinio asmens pavadinimą, veiklos adresą, kontaktinį telefono ryšio numerį ir elektroninio pašto adresą).
13. Specialistas, Centro nustatyta tvarka fiksuoja atvejus, kai su
asmeniu (šeima) nepavyksta susisiekti ilgiau nei 5 darbo dienas, taip pat fiksuojami atvejai, kai, susisiekus su asmeniu (šeima), jis (ji) atsisako siūlomos pagalbos.
14. Jei prevencines socialines paslaugas gaunančiam (-čiai) asmeniui (šeimai) jų nepakanka, kitų socialinių paslaugų teikimo asmeniui (šeimai) poreikis nustatomas ir jos skiriamos vadovaujantis Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu
Nr. A1-94 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo ir Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“.
15. Jei specialistas, organizuojantis ir (ar) teikiantis prevencines socialines paslaugas, mato, kad asmeniui (šeimai) reikia kitų (ne socialinių) paslaugų (pavyzdžiui, sveikatos, švietimo paslaugų), jis informuoja asmenį (šeimą) apie galimybę gauti kitas (ne socialines) paslaugas ir pasiūlo jam (jai) kreiptis į šias paslaugas teikiančias ir (ar) organizuojančias įstaigas (nurodo jų pavadinimus, veiklos adresus, kontaktinius telefono ryšio numerius ir elektroninio pašto adresus).
16. Prevencinės socialinės paslaugos teikiamos socialinių paslaugų įstaigose, asmens namuose ir kitose vietose, konkrečiai prevencinei socialinei paslaugai teikti nustatytose Socialinių paslaugų kataloge, pagal konkrečiai prevencinei socialinei paslaugai Socialinių paslaugų kataloge numatytą šios paslaugos teikimo trukmę, dažnumą, kitas sąlygas.
17. Prevencinės socialinės paslaugos teikimo procesas vykdomas Centro nustatyta tvarka, vadovaujantis Aprašu, kitais reglamentuojančiais teisės aktais.
18. Prevencinės socialinės paslaugos planuojamos, Centro nustatyta tvarka patvirtinus teikiamų prevencinių socialinių paslaugų rūšis, jų turinį. Sudarant individualų planą atsižvelgiama į individualius asmens (šeimos) poreikius, tikslingumą, numatant teikimo trukmę/dažnumą/peržiūrą bei siekiamą rezultatą.
IV SKYRIUS
INFORMACIJOS TEIKIMAS APIE PREVENCINES SOCIALINES PASLAUGAS
19. Centras raštu informuoja Kalvarijos savivaldybės administracijos Socialinių reikalų skyrių pasibaigus mėnesiui, iki einamojo mėnesio 5 d., apie asmenims (šeimoms) suteiktas prevencines socialines paslaugas.
20. Centras Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje teikia šiuos duomenis apie suteiktas prevencines socialines paslaugas:
20.1. duomenis apie asmenų, su kuriais buvo kontaktuota, skaičių, renkant ir teikiant potencialių socialinių paslaugų gavėjų paieškos paslaugą (suminis gavėjų skaičius);
20.2. duomenis apie konsultacijų, suteiktų asmenims, kurie kreipėsi prevencinių socialinių paslaugų;
20.3. duomenis apie šeimų (bendrą gavėjų) skaičių, teikiant prevencines socialines paslaugas (suminis gavėjų skaičius);
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
21. Centrą dėl netinkamo prevencinių socialinių paslaugų teikimo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, kiti suinteresuoti asmenys gali apskųsti Kalvarijos savivaldybės administracijos direktoriui.
22. Kalvarijos savivaldybė ir Centras viešai savo interneto svetainėje, taip pat kitomis informavimo priemonėmis (renginiai ir pan.) skelbia informaciją apie jos teritorijoje organizuojamas ir teikiamas prevencines socialines paslaugas: teikiamų prevencinių socialinių paslaugų rūšis, jų turinį bei siekiamą rezultatą (jų pavadinimus, kontaktinę informaciją – telefono ryšio numerius, elektroninio pašto adresus), prevencinių socialinių paslaugų gavimo tvarką, prevencinių socialinių paslaugų organizavimą ir teikimą reglamentuojančius teisės aktus.
23. Įgyvendindami Aprašą, duomenų valdytojai užtikrina, kad jų atliekamas asmens duomenų tvarkymas atitiktų 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento
(ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų apsaugą ir tvarkymą, nuostatas.
25. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka, vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679.