valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos
prie aplinkos ministerijos viršininkas
ĮSAKYMAS
DĖL VALSTYBINĖS TERITORIJŲ PLANAVIMO IR STATYBOS INSPEKCIJOS
PRIE APLINKOS MINISTERIJOS VIRŠININKO 2012 M. KOVO 29 D. ĮSAKYMO
NR. 1V-53 „DĖL STATYBOS IR ŪKIO SUBJEKTŲ VEIKLOS PATIKRINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2020 m. rugsėjo 3 d. Nr. 1V-147
Vilnius
1. P a k e i č i u Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos viršininko 2012 m. kovo 29 d. įsakymu Nr. 1V-53 „Dėl Statybos ir ūkio subjektų veiklos patikrinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ patvirtintą Statybos ir ūkio subjektų veiklos patikrinimo tvarkos aprašą ir išdėstau jį nauja redakcija (pridedama).
2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos viršininko 2015 m. rugpjūčio 31 d. įsakymą Nr. 1V-137 „Dėl faktinių duomenų patikrinimo vietoje akto rekvizitų patvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos
prie Aplinkos ministerijos viršininko
2012 m. kovo 29 d. įsakymu Nr. 1V-53
(Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos
prie Aplinkos ministerijos viršininko
2020 m. rugsėjo 3 d. įsakymo Nr. 1V-147 redakcija)
STATYBOS ir ŪKIO SUBJEKTŲ VEIKLOS PATIKRINIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Statybos ir ūkio subjektų veiklos patikrinimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato:
1.1. statinio (jo dalies) statybos teisėtumo, statinio projekto ar statinio ekspertizės rangovo (toliau – ekspertizės rangovas), rangovo, statinio statybos techninio prižiūrėtojo, statinio statybos vadovo (toliau – statybos dalyvis (-iai)) veiklos planinių ir neplaninių patikrinimų (toliau – patikrinimas) atlikimo Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos ministerijos (toliau – Inspekcija) tvarką;
2. Apraše vartojamos sąvokos:
2.1. mažareikšmis teisės aktų reikalavimų pažeidimas – teisės aktų reikalavimų pažeidimas, kuriuo padaryta žala konkrečia teisės norma saugomai (-oms) vertybei (-ėms) yra labai nedidelė ir kuris atitinka šiame Apraše numatytus kriterijus;
2.2. patikrinimo trukmė – tai laiko tarpas, kai Inspekcijos statybos valstybinės priežiūros pareigūnai (toliau – SVP pareigūnas) vykdo patikrinimą vietoje ir tiesiogiai bendrauja su tikrinamu subjektu;
2.3. reikšmingas pažeidimas – patikrinimo klausimyne, kurio rekvizitai tvirtinami Inspekcijos viršininko įsakymu, nurodytas pažeidimas pažymėtas simboliu „(!)“ (neįvykdytas reikšmingas reikalavimas), už kurį gali būti taikoma Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekse [4.4] ar Lietuvos Respublikos statybos įstatyme (toliau – Statybos įstatymas) [4.2] numatyta administracinė atsakomybė ir (ar) dėl kurio galima reikšminga žala ar realaus pavojaus grėsmė visuomenei, kitų asmenų interesams, aplinkai ir pan.;
2.4. verslo naujokas – fizinis ar juridinis asmuo, kuris pradėjo veiklą statybos srityje ne anksčiau kaip prieš vienus metus. Laikoma, kad asmuo pradėjo veiklą statybos srityje, kai jo duomenys pirmą kartą nurodyti prašyme išduoti statybą leidžiantį dokumentą (toliau – SLD) arba pranešime apie statybos pradžią, rangovo ir pagrindinių statybos sričių vadovų pasamdymą ar paskyrimą į šias pozicijas: projektuotojo (kai jis juridinis asmuo), projekto vadovo, statinio projekto ekspertizės rangovo, statybos rangovo, statinio statybos vadovo, statinio statybos techninės priežiūros vadovo, statinio projekto vykdymo priežiūros vadovo, ir Lietuvos Respublikos statybos leidimų ir statybos valstybinės priežiūros informacinėje sistemoje „Infostatyba“ (toliau – IS „Infostatyba“) jam suteiktas verslo naujoko požymis.
II skyrius
TEISĖS AKTAI, NUORODOS
4. Aprašas parengtas pagal:
4.5. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 4 d. nutarimą Nr. 511 „Dėl institucijų atliekamų priežiūros funkcijų optimizavimo“;
4.6. statybos techninį reglamentą STR 1.04.04:2017 „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. lapkričio 7 d. įsakymu Nr. D1-738 „Dėl statybos techninio reglamento STR 1.04.04:2017 „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“ patvirtinimo“ (toliau – STR 1.04.04:2017);
4.7. statybos techninį reglamentą STR 1.06.01:2016 „Statybos darbai. Statinio statybos priežiūra“, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. gruodžio 2 d. įsakymu Nr. D1-848 „Dėl statybos techninio reglamento STR 1.06.01:2016 „Statybos darbai. Statinio statybos priežiūra“ patvirtinimo“;
4.8. statybos techninį reglamentą STR 1.05.01:2017 „Statybą leidžiantys dokumentai. Statybos užbaigimas. Statybos sustabdymas. Savavališkos statybos padarinių šalinimas. Statybos pagal neteisėtai išduotą statybą leidžiantį dokumentą padarinių šalinimas“, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. D1-878 „Dėl statybos techninio reglamento STR 1.05.01:2017 „Statybą leidžiantys dokumentai. Statybos užbaigimas. Statybos sustabdymas. Savavališkos statybos padarinių šalinimas. Statybos pagal neteisėtai išduotą statybą leidžiantį dokumentą padarinių šalinimas“ patvirtinimo“ (toliau – STR 1.05.01:2017);
4.9. statybos techninį reglamentą STR 1.02.01:2017 „Statybos dalyvių atestavimo ir teisės pripažinimo tvarkos aprašas“, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. D1-880 „Dėl statybos techninio reglamento STR 1.02.01:2017 „Statybos dalyvių atestavimo ir teisės pripažinimo tvarkos aprašas“ patvirtinimo“;
4.10. statybos techninį reglamentą STR 1.03.01:2016 „Statybiniai tyrimai. Statinio avarija“, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. lapkričio 11 d. įsakymu Nr. D1-748 „Dėl statybos techninio reglamento STR 1.03.01:2016 „Statybiniai tyrimai. Statinio avarija“ patvirtinimo“ (toliau – STR 1.03.01:2016);
4.11. kriterijų, pagal kuriuos pažeidimai priskiriami mažareikšmiams, nustatymo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2015 m. balandžio 20 d. įsakymu Nr. D1-322 „Dėl kriterijų, pagal kuriuos pažeidimai priskiriami mažareikšmiams, nustatymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Kriterijų aprašas);
4.12. Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos reidų organizavimo ir atlikimo tvarkos aprašą, patvirtintą Inspekcijos viršininko 2019 m. rugsėjo 5 d. įsakymu Nr. 1V-153 „Dėl Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos reidų organizavimo ir atlikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“;
4.13. Asmenų prašymų, skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos ministerijos taisykles, patvirtintas Inspekcijos viršininko 2014 m. sausio 8 d. įsakymu Nr. 1V-5 „Dėl Asmenų prašymų, skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos ministerijos taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Taisyklės);
4.14. Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos ministerijos elgesio kodeksą, patvirtintą Inspekcijos viršininko 2020 m. balandžio 8 d. įsakymu Nr. 1V-55 „Dėl Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos elgesio kodekso ir dėl Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos Inspekcijos prie Aplinkos ministerijos antikorupcinės aplinkos vadovo patvirtinimo“ (toliau – Inspekcijos elgesio kodeksas);
4.15. Asmenų konsultavimo Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos ministerijos taisykles, patvirtintas Inspekcijos viršininko 2011 m. lapkričio 10 d. įsakymu Nr. 1V-194 „Dėl Asmenų konsultavimo Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos ministerijos taisyklių patvirtinimo“;
4.16. Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos pasitikėjimo linijos nuostatus, patvirtintus Inspekcijos viršininko 2017 m. rugpjūčio 29 d. įsakymu Nr. 1V-105 „Dėl Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos pasitikėjimo linijos nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Pasitikėjimo linijos nuostatai);
4.17. Inspekcijos viršininko 2018 m. vasario 20 d. įsakymą Nr. 1V-11 „Dėl administracinių nusižengimų bylų Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos ministerijos nagrinėjimo“;
4.18. Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos kontroliuojamų objektų rizikingumo vertinimo ir atrankos modelio aprašą, patvirtintą Inspekcijos viršininko 2014 m. lapkričio 11 d. įsakymu Nr. 1V-170 „Dėl Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos kontroliuojamų objektų rizikingumo vertinimo ir atrankos modelio aprašo patvirtinimo“ (toliau – Kontroliuojamų objektų rizikingumo vertinimo ir atrankos modelio aprašas).
III SKYRIUS
BENDRIEJI REIKALAVIMAI PATIKRINIMŲ ATLIKIMUI
5. Inspekcijos atliekamų patikrinimų tikslas – siekiant išvengti galimos reikšmingos žalos ar realaus pavojaus grėsmės valstybei, visuomenei, kitų asmenų interesams ir aplinkai, įvertinti statybos dalyvių veiklą ir suteikti jiems metodinę pagalbą.
6. Patikrinimai atliekami vadovaujantis Viešojo administravimo įstatymo [4.1] nustatytais ūkio subjektų veiklos priežiūros principais, Statybos įstatymo [4.2], Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymo [4.3], šio Aprašo ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių ūkio subjektų ir statybos priežiūrą ir kontrolę, nustatyta tvarka pagal Inspekcijai suteiktus įgaliojimus.
9. SVP pareigūnas, vykdydamas patikrinimą, privalo elgtis nepriekaištingai, būti nepaperkamas, nepriimti dovanų, pinigų ar paslaugų, išskirtinių lengvatų ir nuolaidų iš asmenų ar organizacijų, vengti elgesio, kuris gali būti suprastas kaip reikalavimas duoti neteisėtą atlygį, esant pagrindui, nusišalinti, taip pat vadovautis kitomis Inspekcijos elgesio kodekso [4.14] ir kitų teisės aktų nuostatomis.
10. SVP pareigūnas, atlikdamas patikrinimą privalo:
10.2. tikrinamo subjekto atstovui paaiškinti patikrinimo atlikimo tvarką, aptarti patikrinimo planą, suderinti su juo dokumentų pateikimo ir kitų statybos dalyvių, liudytojų ar kitų suinteresuotų asmenų iškvietimo (jeigu to reikės) laiką ir vietą, supažindinti tikrinamo subjekto vadovą ar jo įgaliotą atstovą su poveikio priemonių už nustatytus pažeidimus taikymo tvarka;
10.3. informuoti tikrinamą subjektą dėl atsakomybės už mažareikšmius teisės aktų reikalavimų pažeidimus;
11. Dalyvauti patikrinimuose pagal bendradarbiavimo susitarimus ar galiojančius teisės aktus gali būti kviečiami kitų suinteresuotų viešojo administravimo subjektų atstovai, statybos dalyviai, liudytojai ir kiti suinteresuoti asmenys. Apie numatomą vykdyti patikrinimą kviečiami asmenys informuojami raštu (neplaninio patikrinimo atveju parengiamas Inspekcijos viršininko patvirtintos formos kvietimas) ar elektroniniu paštu likus ne mažiau kaip 5 darbo dienoms iki patikrinimo, išskyrus teisės aktų nustatytus atvejus, kai apie patikrinimą nėra privaloma informuoti ar numatomi kitokie informavimo terminai.
Tais atvejais, kai informacija apie patikrinimą siunčiama el. paštu (nerengiant atskiro rašto), ją išsiuntęs, Inspekcijos darbuotojas el. laišką nedelsiant privalo persiųsti info@vtpsi.lt registruoti Inspekcijos dokumentų valdymo informacinėje sistemoje „Avilys“ (toliau – „Avilys“), kurį užregistravus jis perduodamas rezoliucijai įrašyti tiesioginiam darbuotojo, siuntusio pranešimą, vadovui.
12. Patikrinimai atliekami surašant patikrinimo aktus (kontrolinius klausimynus), kurių rekvizitai patvirtinti Inspekcijos viršininko įsakymu ir paskelbti Inspekcijos išorinėje interneto svetainėje ir Teisės aktų registre (toliau – klausimynas), išskyrus Aprašo 43 punkte nurodytas išimtis.
13. SVP pareigūnas iki numatyto patikrinimo pradžios, pildydamas klausimyno bendrųjų duomenų dalį, privalo:
13.1. iš VĮ „Statybos produkcijos sertifikavimo centras“ Statybos specialistų kvalifikacijos atestatų ir teisės pripažinimo dokumentų bei Statybos veiklos įmonių kvalifikacijos atestatų ir teisės pripažinimo dokumentų registrų atsisiųsti duomenis apie statybos dalyviams privalomus dokumentus, leidžiančius užsiimti tam tikra veikla, ir juos palyginti su Inspekcijai pateiktame pranešime apie rangovo ir kiekvieno pagrindinių statybos sričių vadovo pasamdymą nurodytais duomenimis;
13.2. prisijungus prie valstybės įmonės Registrų centro Nekilnojamojo turto registro (toliau – NTR) paskyros gauti ir išnagrinėti išrašą apie žemės sklypą ir šiame registre įregistruotus jame esančius nekilnojamuosius daiktus ir daiktines teises į juos, taip pat apie žemės sklypo ir specialiąsias nekilnojamųjų daiktų naudojimo sąlygas;
13.3. naudodamasis IS „Infostatyba“, Teritorijų planavimo dokumentų registru, Kultūros vertybių registru, Lietuvos Respublikos saugomų teritorijų valstybės kadastru, Lietuvos Respublikos miškų valstybės kadastru, Lietuvos Respublikos upių, ežerų ir tvenkinių valstybės registru, Lietuvos erdvinės informacijos portalu Geoportal.lt, REGIA (regionų geoinformacinės aplinkos paslauga) arba tiesiogiai iš SLD išdavusio viešojo administravimo subjekto, kuriam buvo pateiktas privalomasis nurodymas pateikti informaciją, gavęs reikiamos informacijos, išnagrinėti:
13.3.1. SLD kopiją, patvirtintą teisės aktų nustatyta tvarka (jeigu nėra galimybės gauti iš IS „Infostatyba“), arba originalą;
13.3.2. statinio projekto kopiją, patvirtintą teisės aktų nustatyta tvarka (jeigu nėra galimybės gauti iš IS „Infostatyba“), arba kompiuterinėje laikmenoje pateiktą statinio projektą;
14. Kai statybos darbams neprivaloma parengti statybos projekto, SVP pareigūnas patikrinimo metu pareikalauja statytojo pateikti rašytinius sutikimus (susitarimus), nurodytus STR 1.05.01:2017 [4.8] ir Statybos įstatymo [4.2] 14 straipsnyje.
15. SVP pareigūnas, atlikęs patikrinimą, įvertina atitiktį klausimyno skiltyje „Tikrinami duomenys“ pateiktiems reikalavimams, užpildo klausimyno lentelės skiltį „Nustatytas patikrinimo faktas“ (reikšmingi reikalavimai klausimyne pažymėti simboliu „(!)“) ir įrašo patikrinimo išvadą.
16. Klausimynas pildomas atsižvelgus į statinio statybos stadiją (atliktų statybos darbų mastą), apžiūrėjus statomą statinį (konstrukcijų išdėstymą, laikančiųjų konstrukcijų atrėmimo mazgus, atitvarų konstrukcijas, šilumos, garso bei drėgmės izoliacijai naudojamų statybos produktų ženklinimą, pastebimus neatitikimus reikalavimams ir pan.). Jeigu patikrinimo metu, įvertinus atliktų darbų mastą, nėra objektyvios galimybės patikrinti kai kurių statybos proceso aspektų, jie klausimyne (eilutėje, kur nurodytas klausimas dėl aspekto) pažymimi kaip „netikrinta“. Jei tam tikri klausimyne nustatyti reikalavimai yra tam objektui netaikytini, jie žymimi kaip „neaktualūs“.
17. Užpildytą klausimyną SVP pareigūnas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo klausimyne nurodytos patikrinimo pradžios užregistruoja IS „Infostatyba“ Inspekcijos viršininko nustatyta tvarka, išskyrus atvejus, kai šio Aprašo 47.2.1 papunktyje nustatyta tvarka surašomas rašytinis nurodymas pašalinti mažareikšmį pažeidimą. Tuo atveju, kai surašomas rašytinis nurodymas pašalinti mažareikšmį pažeidimą, klausimynas registruojamas ne vėliau kaip kitą darbo dieną, patikrinus pažeidimo pašalinimo faktą.
Faktinių duomenų patikrinimo vietoje aktas registruojamas Aprašo 44 punkte nustatyta tvarka.
18. Atliekant verslo naujokų planinius patikrinimus, prioritetas teikiamas konsultavimui ir metodinės pagalbos teikimui šių subjektų veiklos klausimais, išskyrus šiame Apraše ir teisės aktuose nurodytas išimtis.
19. Informavimas apie patikrinimų rezultatus:
19.1. neplaninio patikrinimo metu SVP pareigūno surašytas klausimynas ar Aprašo 43 punkte nurodytas aktas tikrintam subjektui susipažinti pateikiamas tik tuo atveju, kai subjektas to prašo raštu;
19.2. SVP pareigūno surašytas planinio patikrinimo klausimynas tikrintam subjektui elektroniniu paštu pateikiamas susipažinti ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jo užregistravimo dienos (nesant techninių galimybių arba subjektui pageidaujant, klausimyno nuorašas siunčiamas paštu ar kitais būdais);
19.3. apie patikrinimo rezultatus ir priimtus sprendimus skundą, pranešimą ar kitą kreipimąsi, kurio pagrindu atliktas patikrinimas, pateikę subjektai teisės aktų nustatyta tvarka informuojami raštu, patikrinimo metu SVP pareigūno surašytas klausimynas ar Aprašo 43 punkte nurodytas aktas subjektui susipažinti pateikiamas tik tuo atveju, kai subjektas to prašo raštu;
IV skyrius
Planiniai patikrinimai
PIRMASIS SKIRSNIS
PATIKRINIMų PLANŲ SUDARYMAs
21. Patikrinimų planai sudaromi naudojantis Inspekcijos rizikos valdymo informacine sistema (toliau – RVIS) pagal Aprašo 22 punkte nurodytus atrankos kriterijus. Sudarant sąrašus vadovaujamasi Kontroliuojamų objektų rizikingumo vertinimo ir atrankos modelio aprašu [4.18]. Jei nėra techninės galimybės patikrinimų planus sudaryti naudojantis RVIS, šie sąrašai sudaromi pagal Aprašo 22 punkte nurodytus kriterijus.
22. Veiklos gerinimo skyrius kiekvienų metų pradžioje (ne vėliau kaip iki vasario 20 d.) organizuoja Inspekcijos RVIS Statybos rūšių ir paskirčių rizikingumo klasifikatorių peržiūrą ir, esant poreikiui, atnaujinimą, atsižvelgdamas į Inspekcijos metų veiklos prioritetus. Atnaujinti klasifikatoriai tvirtinami Inspekcijos viršininko įsakymu. Patikrinimų planai sudaromi remiantis šiais atrankos kriterijais:
22.1. statybos dalyvių (išskyrus nurodytus 22.2 papunktyje):
22.1.2. kurių veikla vykdoma statant ar rekonstruojant statinius saugomose ir kultūros paveldo objektų teritorijose ar kultūros paveldo vietovėse;
22.1.4. dėl statybos dalyvių kaltės įvyko statinio, kuriame veiklą vykdo (-ė) statybos dalyviai, avarija;
22.1.5. kurių veikla vykdoma statant ar rekonstruojant neypatinguosius ir ypatinguosius statinius skirtingų savivaldybių teritorijose (kriterijus taikomas statybos vadovui ir statinio statybos techninės priežiūros vadovui).
Jeigu statybos dalyvis veiklą vykdo ne vienoje statybvietėje, jo veiklą rekomenduojama patikrinti bent dviejose skirtingose statybvietėse;
22.2. ekspertizės rangovų:
22.2.1. kurie atlieka statinių, statomų ar rekonstruojamų saugomose ir kultūros paveldo objektų teritorijose, kultūros paveldo vietovėse, ekspertizes ir tokių statinių projektų ekspertizes;
22.3. statybos objektų:
22.3.3. jeigu jie yra statiniai, statomi ar rekonstruojami saugomose ir kultūros paveldo objektų teritorijose ar kultūros paveldo vietovėse;
23. Patikrinimų planai rengiami atsižvelgiant į:
23.2. Inspekcijos žmogiškuosius ir materialiuosius išteklius statybos valstybinei priežiūrai vykdyti;
24. Patikrinimų planų projektus RVIS parengia Inspekcijos Veiklos gerinimo skyrius pagal Aprašo 3, 4 ir 5 prieduose pateiktas lenteles.
25. Inspekcijos Veiklos gerinimo skyrius:
25.1. naudodamasis RVIS (išskyrus atvejus, kai nėra techninės galimybės naudotis šia sistema) sudaro rizikingų statybą leidžiančių dokumentų, statybos rangovų, statinio statybos vadovų ir statinio statybos techninių prižiūrėtojų, ekspertizės rangovų ir, esant poreikiui, naujai statomų, rekonstruojamų, ypatingųjų ir neypatingųjų statinių (toliau – kontroliuojami objektai) sąrašus;
25.2. naudodamasis RVIS arba, kai nėra techninės galimybės naudotis šia sistema, vadovaudamasis šio Aprašo 22 punkte nustatytais kriterijais atlieka kontroliuojamų objektų atranką ir parenka rizikos valdymo priemones (pavyzdžiui, planinis patikrinimas, konsultacijos teikimas ir kt.);
26. Konkretūs tikrintinų objektų ir subjektų patikrinimų planai kiekvienam metų ketvirčiui parengiami vadovaujantis patvirtintais einamųjų metų teritorinių padalinių darbo planais ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo ketvirčio pradžios.
27. Patikrinimų planas gali būti keičiamas tik tuo atveju, kai yra motyvuotas Inspekcijos administracijos padalinio vadovo ar jo įgalioto asmens prašymas dėl patikrinimų plano pakeitimo ir Inspekcijos viršininkas jam pritarė.
ANTRASIS SKIRSNIS
PLANINIŲ PATIKRINIMŲ VYKDYMAS
29. Planiniai patikrinimai atliekami vadovaujantis patikrinimų planais ir Inspekcijos teritorinių padalinių metiniais darbo planais.
30. Planinių patikrinimų pagrindiniai tikslai yra nustatyti, ar:
30.2. statybos dalyvis (-iai) atitinka jam (jiems) keliamus reikalavimus ir jo (jų) veikla atitinka Statybos įstatymo [4.2] ir kitų teisės aktų nuostatas;
31. Planiniai patikrinimai atliekami tikrinant visus Aprašo 12 punkte nurodytuose klausimynuose išvardytus aspektus, atliekant Aprašo III skyriuje numatytus veiksmus.
32. SVP pareigūnas, atlikdamas planinį patikrinimą, privalo likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki patikrinimo dienos raštu arba elektroniniu būdu išsiųsti tikrinamam subjektui pranešimą apie numatomą patikrinimą, nurodant patikrinimo pagrindą, laiką ir orientacinę trukmę, klausimyno, pagal kurį bus atliekamas patikrinimas, patvirtinimo datą ir paskelbimo šaltinį, patikrinimo atlikimo vietą (statybvietę ar subjekto būstinę). Prie pranešimo SVP pareigūnas taip pat turi pridėti privalomąjį nurodymą, kuriame nurodyta pareiga suteikti Inspekcijai prieigą prie elektroninio statybos darbų žurnalo (kai pildomas šis žurnalas) bei dokumentų, susijusių su vykdoma statyba, kuriuos tikrinamas subjektas turės pateikti atvykusiam SVP pareigūnui (jei šių dokumentų ar atskirų duomenų SVP pareigūnas negali gauti iš atitinkamų duomenų bazių ar kitų viešojo administravimo subjektų), sąrašą. Pranešimo terminas gali būti trumpinamas, iš anksto susitarus su tikrinamu subjektu elektroniniu paštu ar kitomis ryšio priemonėmis, apie tai pažymėjus pranešime.
33. Planinis patikrinimas pradedamas pranešime nurodytu laiku ar, gavus tikrinamo subjekto motyvuotą prašymą elektroninėmis ryšių priemonėmis (nesant techninių galimybių – paštu), kitu suderintu laiku. Patikrinimo trukmė, reikalinga būtinai informacijai apie tikrinamo subjekto veiklą surinkti ir (ar) statinio (-ių) apžiūrai atlikti, negali viršyti Aprašo 17 punkte nustatyto termino. Parengiamiesiems patikrinimo darbams ar po patikrinimo dokumentams tvarkyti darbo vietoje skirtas laikas į patikrinimo trukmę neįtraukiamas.
34. Patikrinimas naudojant klausimyną neužkerta kelio SVP pareigūnui reaguoti į išskirtinius atvejus, kai į klausimyną neįtraukto reikalavimo pažeidimas kelia reikšmingą žalos ar realaus pavojaus grėsmę visuomenei, kitų žmonių interesams, aplinkai ir pan. Tokiu atveju pažeidimai fiksuojami klausimyno eilutėje „Nustatyti kiti, klausimyne nenurodyti, reikšmingi pažeidimai“.
35. Nustačius, kad neįvykdytas bent vienas klausimyne nurodytas reikalavimas, patikrinimo išvadoje rašoma, kad statybos dalyvio veikla vykdoma pažeidžiant teisės aktų reikalavimus. Prie klausimyno pridedamos nuotraukos, tikrinamo subjekto, kitų suinteresuotų asmenų paaiškinimai ir liudytojų parodymai, jeigu jie pateikiami raštu.
36. Planinio patikrinimo rezultatai, išvados ir informacija apie siūlomas poveikio priemones už nustatytus pažeidimus ir patikrinimo metu suteiktą konsultaciją įforminami Aprašo 12 punkte nustatyta tvarka.
37. Ekspertizės rangovo veiklos patikrinimo metu atrenkami ne mažiau kaip 3 (trys) to paties ekspertizės rangovo statinio projekto ekspertizių aktai ar statinio ekspertizių aktai. Atrenkant pirmenybė teikiama Aprašo 22.2 papunktyje nurodytiems projekto ar statinio ekspertizės aktams.
V skyrius
NEPLANINIAI PATIKRINIMAI
39. Neplaninis patikrinimas atliekamas Inspekcijos vadovybės ar Inspekcijos administracijos padalinio vadovo sprendimu (pavedimu, įsakymu, potvarkiu, pagal skirtą užduotį, rezoliuciją ir pan.):
39.1. gavus kito viešojo administravimo subjekto, teisėsaugos institucijos ar Lietuvos Respublikos Seimo kontrolieriaus rašytinį prašymą, pranešimą ar pavedimą atlikti patikrinimą;
39.2. turint informacijos (gavus skundą, pranešimą) ar kilus pagrįstų įtarimų dėl statybos dalyvio veiklos (pavyzdžiui, publikuota tam tikra informacija žiniasklaidoje), kuri gali prieštarauti teisės aktams ar neatitinka teisės aktų reikalavimų;
39.3. siekiant išsiaiškinti, ar buvo pašalinti ankstesnio patikrinimo metu nustatyti teisės aktų reikalavimų pažeidimai ir įgyvendinti priimti sprendimai;
40. Aprašo 39 punkte išvardyti dokumentai (skundai, pranešimai, informacija ir kt.) nagrinėjami Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymo [4.3], Taisyklių [4.13], Pasitikėjimo linijos nuostatų [4.16] ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka. Jei nagrinėjant šiuos kreipimusis privaloma atlikti patikrinimą, jis atliekamas pagal Aprašą, pildant Aprašo 12 punkte nurodytus klausimynus (išskyrus Aprašo 43 punkte nurodytus atvejus, kai leidžiama pildyti faktinių duomenų patikrinimo vietoje aktą).
41. Statybos dalyvio informavimas apie numatomą vykdyti neplaninį patikrinimą:
41.1. dalyvis informuojamas raštu (Inspekcijos patvirtintos formos kvietimu) ar elektroniniu būdu likus ne mažiau kaip 5 darbo dienoms iki patikrinimo dienos, išskyrus atvejus, kai kitokius terminus numato teisės aktai ar kai dėl delsimo išsiaiškinti pažeidimus ir imtis priemonių jiems pašalinti galima reikšminga žala ar realus pavojus visuomenei, kitų asmenų interesams, aplinkai ir pan. Esant tokioms aplinkybėms, statybos dalyvis iš anksto apie neplaninį patikrinimą neinformuojamas;
41.2. pranešimo terminas gali būti trumpinamas, iš anksto susitarus su statybos dalyviu elektroniniu paštu ar kitomis ryšio priemonėmis;
41.3. informacijoje apie patikrinimą tikrinamam subjektui nurodoma: patikrinimo pagrindas, laikas ir orientacinė trukmė, patikrinimo atlikimo vieta (statybvietė ar subjekto būstinė). Prie pranešimo SVP pareigūnas taip pat turi pridėti privalomąjį nurodymą, kuriame nurodyta pareiga suteikti Inspekcijai prieigą prie elektroninio statybos darbų žurnalo (kai pildomas šis žurnalas), dokumentų, susijusių su vykdoma statyba, kuriuos tikrinamas subjektas turės pateikti atvykusiam SVP pareigūnui (jei šių dokumentų ar atskirų duomenų SVP pareigūnas negali gauti iš atitinkamų duomenų bazių ar kitų viešojo administravimo subjektų), sąrašą, taip pat Aprašo 39 punkte nurodyto sprendimo kopiją ar nuorašą (jei atskiro dokumento, kuriame nurodytas sprendimas, nėra, pateikiamas „Avilio“ išrašas, kuriame atsispindi sprendimas atlikti patikrinimą);
41.4. tais atvejais, kai statybos dalyvis apie numatomą neplaninį patikrinimą neinformuojamas, SVP pareigūnas, prieš pradėdamas neplaninį patikrinimą, patikrinimo vietoje pateikia tikrinamam statybos dalyviui Aprašo 39 punkte nurodyto sprendimo kopiją ar nuorašą (jei atskiro dokumento, kuriame nurodytas sprendimas, nėra, pateikiamas „Avilio“ išrašas, kuriame atsispindi sprendimas atlikti patikrinimą);
VI SKYRIUS
FAKTINIŲ DUOMENŲ PATIKRINIMO VIETOJE AKTO SURAŠYMAS
43. Atliekant patikrinimą faktinių duomenų patikrinimo vietoje aktas (toliau – FDPV aktas) (nenaudojant klausimyno) gali būti surašomas tik šiais atvejais:
43.3. kai atliekamas neplaninis patikrinimas, išskyrus atvejus, kai tikrinami naujo ypatingojo ar neypatingojo statinio statybos ar rekonstrukcijos darbai (tokiu atveju pildomas klausimynas);
44. FDPV aktas pradedamas pildyti patikrinimo metu, jame nurodomas faktinių duomenų patikrinime dalyvavusių asmenų sąrašas (FDPV akto priedas). SVP pareigūnas FDPV aktą baigia pildyti ir užregistruoja „Avilyje“ ne vėliau kaip per 2 darbo dienas po patikrinimo, išskyrus atvejus, kai šio Aprašo 47.2.1 papunktyje nustatyta tvarka surašomas rašytinis nurodymas pašalinti mažareikšmį teisės aktų reikalavimų pažeidimą. Tokiu atveju FDPV aktas registruojamas ne vėliau kaip kitą darbo dieną, patikrinus pažeidimo pašalinimo faktą, tačiau visais atvejais ne vėliau kaip per 10 darbo dienų po patikrinimo atlikimo.
VII skyrius
PAŽEIDIMŲ ŠALINIMO TVARKA IR PREVENCIJA
PIRMASIS SKIRSNIS
NUSTATYTŲ MAŽAREIKŠMIŲ PAŽEIDIMŲ ŠALINIMO TVARKA IR POVEIKIO PRIEMONIŲ TAIKYMAS
46. Teisės aktų reikalavimų pažeidimas gali būti priskiriamas prie mažareikšmių vadovaujantis Kriterijų aprašu [4.11] ir šiuo Aprašu, jeigu jis atitinka visus šiuos kriterijus:
46.1. pažeidimu nepadaryta žala aplinkai arba padaryta žala, kuri gali būti pašalinta per patikrinimo laiką;
46.4. pažeidimas nėra trunkamasis arba, nors ir yra trunkamasis, tačiau nesukėlė didelio visuomenės nepasitenkinimo. Jei dėl trunkamojo pažeidimo gautas daugiau nei vienas pagrįstas skundas ar pareiškimas per einamuosius metus, tokio pažeidimo negalima laikyti mažareikšmiu. Mažareikšmiu pažeidimu taip pat gali būti laikomas smulkus procedūrinis pažeidimas, kuris nesukėlė žalos konkrečia teisės norma saugomoms vertybėms (valstybės valdymo tvarkai, finansų sistemai ir pan.) arba žala yra labai nedidelė.
Už mažareikšmius teisės aktų reikalavimų pažeidimus, įvertinus visas su pažeidimais susijusias aplinkybes, taikomos poveikio priemonės, numatytos teisės aktuose ir Apraše, išskyrus šiame skirsnyje numatytas išimtis.
Nustatant ir šalinant mažareikšmius pažeidimus vadovaujamasi Kriterijų aprašu [4.11], šiuo Aprašu ir kitais teisės aktais.
47. Nustačius teisės aktų reikalavimų nesilaikymo faktą, kuris pagal Aprašo 46 punktą vertintinas kaip mažareikšmis teisės aktų reikalavimų pažeidimas:
47.1. jei toks pažeidimas pašalinamas nedelsiant SVP pareigūno akivaizdoje patikrinimo metu, jo tyrimas nutraukiamas, įstatymuose numatytos poveikio priemonės neskiriamos, o pažeidimą padariusiam asmeniui pareiškiama žodinė pastaba, apie tai pažymėjus atitinkamos klausimyno lentelės skiltyje „Pastabos“ arba FDPV akte;
47.2. jei tokio pažeidimo nėra galimybės nedelsiant pašalinti SVP pareigūno akivaizdoje:
47.2.1. ne vėliau kaip kitą darbo dieną po patikrinimo ūkio subjektui tiesiogiai, registruotu paštu ar elektroniniu paštu pateikiamas surašytas ir užregistruotas rašytinis nurodymas (jį pasirašo Inspekcijos darbuotojai, turintys teisę pasirašyti privalomuosius nurodymus pašalinti pažeidimus) pašalinti mažareikšmį teisės aktų reikalavimų pažeidimą (Kriterijų aprašo [4.11] priedas) (toliau – rašytinis nurodymas) ir nustatomas ne ilgesnis kaip 5 kalendorinių dienų terminas pažeidimui pašalinti. Pateikiant rašytinį nurodymą informuojama, kada bus atliekamas jo įvykdymo patikrinimas. Šis patikrinimas turi būti atliktas ne vėliau kaip kitą darbo dieną, suėjus rašytinio nurodymo įvykdymo terminui. Rašytinis nurodymas pašalinti mažareikšmius pažeidimus neskundžiamas.
Jeigu nustatoma, kad yra svarbių priežasčių pratęsti rašytinio nurodymo įvykdymo terminą, jis, asmens prašymu, gali būti pratęstas vieną kartą ne ilgesniam kaip 5 dienų laikotarpiui. Bendras terminas pašalinti mažareikšmį pažeidimą negali būti ilgesnis už ūkio subjekto planinio ar neplaninio patikrinimo trukmę, nurodytą Aprašo 17 ir 44 punktuose;
47.2.2. apie rašytinio nurodymo surašymą pažymima klausimyno lentelės skiltyje „Pastabos“ arba FDPV akte (jei pagal Aprašo 43 punktą surašomas šis aktas);
47.2.3. prieš užregistruodamas klausimyną arba FDPV aktą, SVP pareigūnas privalo atitinkamos klausimyno lentelės skiltyje „Pastabos“ ar FDPV akte nurodyti, ar buvo įvykdytas rašytiniame nurodyme išdėstytas reikalavimas.
Kol ši informacija nėra nurodyta klausimyne arba FDPV akte, jis negali būti registruojamas, klausimyno ir FDPV akto registravimui taikomi Aprašo 17 ir 44 punktuose nurodyti terminai;
47.3. jei statybos dalyvis nepašalino mažareikšmio teisės aktų reikalavimų pažeidimo, patikrinimo metu pakartotinai žodinė pastaba arba rašytinis nurodymas negali būti pateikti;
47.4. nepašalinus šio mažareikšmio pažeidimo SVP pareigūno akivaizdoje arba per rašytiniame nurodyme nustatytą laikotarpį, teisės aktų reikalavimų pažeidimas negali būti laikomas mažareikšmiu, jo pašalinimo procedūros vykdomos šio Aprašo nustatyta tvarka ir taikoma administracinė atsakomybė. Aplinkybė, kad asmuo nepašalino tokio pažeidimo SVP pareigūno akivaizdoje arba per rašytiniame nurodyme nustatytą terminą, savaime nėra laikoma asmens atsakomybę sunkinančia aplinkybe, nagrinėjant administracinio nusižengimo bylą.
aNTRASIS SKIRSNIS
PATIKRINIMO METU NUSTATYTŲ PAŽEIDIMŲ ŠALINIMAS
48. SVP pareigūnai, šio Aprašo nustatyta tvarka atlikę patikrinimą ir nustatę pažeidimų, privalo vadovautis Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymo [4.3], Statybos įstatymo [4.2], Administracinių nusižengimų kodekso [4.4], šio Aprašo, kitų teisės aktų nuostatomis dėl pažeidimų šalinimo ir atsakomybės taikymo:
48.1. jeigu patikrinimo metu nustatoma, kad statyba vykdoma pagal neteisėtai išduotą SLD, tokio pažeidimo padarinių šalinimo procedūros atliekamos Statybos įstatymo [4.2], Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymo [4.3], STR 1.05.01:2017 [4.8] ir juos įgyvendinančių teisės aktų nustatyta tvarka;
48.2. jeigu patikrinimo metu nustatoma savavališka statyba, jos padariniai šalinami Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymo [4.3], STR 1.05.01:2017 [4.8] ir juos įgyvendinančių teisės aktų nustatyta tvarka;
48.3. nustačius kitų teisės aktų reikalavimų statybos teisiniuose santykiuose nesilaikymo ar netinkamo taikymo faktą, atliekami Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatyme [4.3], Statybos įstatyme [4.2] ir juos įgyvendinančiuose teisės aktuose nustatyti veiksmai;
48.4. patikrinimo metu kilus įtarimams, kad statinio statyba toje vietoje pagal teisės aktus negalima ir tokio statinio statybos atveju pagal teisės aktų reikalavimus neprivaloma parengti statinio projekto, SVP pareigūnas kreipiasi į kompetentingas institucijas ir per 5 darbo dienas po šių institucijų išvadų, kad tokio statinio statyba toje vietoje negalima, gavimo dienos Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymo [4.3] 11 straipsnio 6 dalyje nustatyta tvarka surašo privalomąjį nurodymą pašalinti pažeidimus, kurio rekvizitai patvirtinti Inspekcijos viršininko įsakymu (nugriauti statinį ar jo dalį ir kt.);
48.5. Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymo [4.3] 11 straipsnio 6 dalyje nustatytais atvejais surašytas privalomasis nurodymas įteikiamas STR 1.05.01:2017 [4.8] 132 punkte numatyta tvarka;
48.6. paaiškėjus aplinkybėms, kurioms esant statyba turi būti sustabdyta, Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymo [4.3] ir STR 1.05.01:2017 [4.8] nurodytais atvejais pateikiamas privalomasis nurodymas nevykdyti jokių statinio ar jo dalies statybos darbų, kurio rekvizitai patvirtinti Inspekcijos viršininko įsakymu, ir atliekami kiti minėtuose teisės aktuose numatyti veiksmai;
48.7. nustačius, kad įvyko statinio avarija ar yra jos grėsmė, imamasi veiksmų, numatytų Statybos įstatyme [4.2], STR 1.03.01:2016 [4.10] ir kituose teisės aktuose;
48.8. nustačius, kad statinio statybos rangovas ar subrangovai, statinio statybos vadovas, statinio statybos techninės priežiūros vadovas (specialiųjų statybos darbų techninės priežiūros vadovas), statinio projekto vykdymo priežiūros vadovas (projekto dalies vykdymo priežiūros vadovas), taip pat ekspertizės rangovas ar statinio projekto ekspertizės vadovai ir statinio ekspertizės vadovai turi teisę užsiimti atitinkama statybos technine veikla ar eiti atitinkamas pareigas, tačiau pažeidžia jų veiklą reglamentuojančių teisės aktų [4.4], [4.9], [4.10] ir kitus reikalavimus, apie tai informuojamos atitinkamos institucijos, išduodančios statybos veiklai būtinus privalomus dokumentus (atestatus ir kt.). Šioms institucijoms teikiama visa informacija apie nustatytus pažeidimus, išskyrus tuos mažareikšmius pažeidimus, kuriuos asmuo operatyviai pašalino patikrinimo metu;
48.9. nustačius, kad statinio statybos rangovas ar subrangovai, statinio statybos vadovas, statinio statybos vadovas (specialiųjų statybos darbų vadovas), statinio statybos techninis prižiūrėtojas (specialiųjų statybos darbų techninės priežiūros vadovas), statinio projekto vykdymo priežiūros vadovas (projekto dalies vykdymo priežiūros vadovas) neturi dokumento, suteikiančio teisę užsiimti atitinkama veikla ar eiti atitinkamas pareigas [4.9], [4.10] ir kt., statybos dalyvį paskyrusiam ar pasamdžiusiam subjektui surašomas Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymo [4.3] 23 straipsnio 1 dalies 12 punkte nurodytas privalomasis nurodymas, kurio rekvizitai patvirtinti Inspekcijos viršininko įsakymu, paskirti ar pasamdyti kitą statybos dalyvį;
48.10. atlikus patikrinimus ir nustačius pažeidimų, už kuriuos Administracinių nusižengimų kodekse [4.4] ir Statybos įstatyme [4.2] nustatyta administracinė atsakomybė, vadovaujantis Inspekcijos viršininko 2018 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1V-11 „Dėl administracinių nusižengimų bylų Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos ministerijos nagrinėjimo“ [4.17] ir kitais teisės aktais, surašomas administracinio nusižengimo protokolas ir nagrinėjama administracinio nusižengimo byla.
49. Pasibaigus privalomuosiuose nurodymuose nustatytiems jų vykdymo terminams arba Inspekcijai raštu gavus informacijos apie įvykdymą iki termino pabaigos, SVP pareigūnas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų atitinkamai nuo šios informacijos gavimo dienos arba nuo privalomajame nurodyme nustatyto termino pabaigos atlieka grįžtamąjį (pakartotinį) patikrinimą (kai pagal teisės aktus būtina patikrinti privalomojo nurodymo įvykdymo faktą vietoje) arba privalomojo nurodymo įvykdymo faktą, nevykdamas į vietą. Patikrinus, ar privalomasis nurodymas tinkamai įvykdytas, surašomas jo įvykdymo patikrinimo aktas, kurio vienas egzempliorius įteikiamas tikrinamam subjektui.
50. Patikrinimo metu nustačius, kad privalomasis nurodymas neįvykdytas, įvykdytas iš dalies ar įvykdytas netinkamai:
50.1. už privalomojo nurodymo nevykdymą taikoma Administracinių nusižengimų kodekse [4.4] ir Statybos įstatyme [4.2] numatyta administracinė atsakomybė tais atvejais, kai dėl privalomojo nurodymo priverstinio vykdymo nėra galimybės kreiptis į antstolius ar dėl jo vykdymo nėra galimybės kreiptis į teismą;
50.2. kai privalomasis nurodymas pagal Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymą [4.3] laikomas vykdomuoju dokumentu, jis perduodamas antstoliui vykdyti priverstinai, išskyrus atvejus, kai iškelta byla dėl jo teisėtumo arba įvykdymo termino pratęsimo. Tokiais atvejais privalomasis nurodymas, jeigu buvo skundžiamas jo teisėtumas, perduodamas vykdyti antstoliui po teismo sprendimo jo nepanaikinti įsiteisėjimo arba kai sueina teismo nustatyti papildomi jo įvykdymo terminai ar įsiteisėja teismo sprendimas dėl šio nurodymo termino nepratęsimo;
51. Už verslo naujoko patikrinimo metu nustatytus pažeidimus poveikio priemonės, susijusios su tikrinamo subjekto veiklos apribojimu (sustabdyti ar naikinti dokumentus, suteikiančius teisę užsiimti atitinkama statybos technine veikla ar eiti pareigas), taikomos tik tuomet, kai jos būtinos ir neišvengiamos siekiant užkirsti kelią galimai žalai visuomenei ar trečiųjų asmenų pagrįstiems interesams arba aplinkai ir pan., t. y. kai:
51.1. statinys (jo dalis) statomas (-a) be galiojančio SLD ar pažeidžiant statinio projekto, pagal kurį buvo išduotas SLD, esminius sprendinius, ar tokio statinio statyba toje vietoje pagal teisės aktus negalima. Šiuo atveju taikomas Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymas [4.3] ir STR 1.05.01:2017 [4.8];
51.2. yra statinio projekto klaidų ar normatyvinių statybos techninių dokumentų, normatyvinių statinio saugos ir paskirties dokumentų reikalavimų pažeidimų, dėl kurių atsirado statinio avarijos grėsmė ar pastebėtos statinio deformacijos. Šiuo atveju taikomas STR 1.05.01:2017 [4.8];
51.3. statybos dalyvis neturi dokumento, suteikiančio teisę užsiimti atitinkama veikla ar eiti atitinkamas pareigas;
TREČIASIS SKIRSNIS
KITŲ SUBJEKTŲ INFORMAVIMAS APIE PAŽEIDIMUS
52. Kilus įtarimų dėl atliktų pažeidimų ar nustačius neteisėtus statybos dalyvių veiksmus, SVP pareigūnai privalo informuoti:
52.1. Lietuvos Respublikos valstybinę darbo inspekciją prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos apie galimai nelegalų darbą, saugos reikalavimų pažeidimus;
52.2. Nacionalinę žemės tarnybą prie Žemės ūkio ministerijos dėl galimų valstybinės žemės naudojimo pažeidimų;
52.3. Kultūros paveldo departamentą prie Kultūros ministerijos, pastebėjus (įtarus) galimus pažeidimus kultūros paveldo apsaugos srityse;
52.5. Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą, kai statybos produktai pateikti be atitikties deklaracijų, šių deklaracijų turinys galimai neatitinka teisės aktais nustatyto turinio ar yra įtarimų dėl kitų pažeidimų, priskirtų šios įstaigos kompetencijai, padarymo;
viii skyrius
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
53. Informacija apie atliekamą patikrinimą visuomenės informavimo priemonėms, kitiems su patikrinimu nesusijusiems asmenims neteikiama tol, kol patikrinimas nėra baigtas, išskyrus teisės aktuose numatytas išimtis. Visais atvejais vadovaujamasi asmens duomenų apsaugą reglamentuojančių teisės aktų nuostatomis.
54. Tikrinamas subjektas teikia SVP pareigūnui dokumentus, kuriuos privaloma rengti vadovaujantis teisės aktų reikalavimais. SVP pareigūnas gali reikalauti tik tų dokumentų ir informacijos, kurių nėra valstybės registruose ar kitose valstybės informacinėse sistemose.
55. Tikrinamas subjektas turi teisę neteikti SVP pareigūnui dokumentų, jeigu tuos pačius dokumentus jis yra pateikęs nors vienam priežiūrą atliekančiam subjektui. Atsisakydamas teikti dokumentus, tikrinamas subjektas turi raštu nurodyti, kuriam priežiūrą atliekančiam subjektui šie dokumentai pateikti.
56. Priežiūrą atliekantys subjektai Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka tarpusavyje keičiasi jiems suteiktiems įgaliojimams įgyvendinti būtinais dokumentais ir kita informacija, kuriuos jiems yra pateikę tikrinami subjektai.
57. SVP pareigūnai, pažeidę šio Aprašo reikalavimus, už savo veiksmus ar neveikimą atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
58. Už SVP pareigūnų teisėtų reikalavimų nevykdymą taikoma Administracinių nusižengimų kodekse [4.4] ir Statybos įstatyme [4.2] numatyta administracinė atsakomybė.
59. Inspekcijos viršininko įgalioti darbuotojai turi teisę tikrinti, ar SVP pareigūnai patikrinimų metu tinkamai dėvi uniformas ir apsaugos priemones. Atliekant tokius SVP pareigūnų patikrinimus, pildomas Darbuotojo uniformos ir apsaugos priemonių dėvėjimo patikrinimo aktas (Aprašo 7 priedas).
60. Statybos dalyviams ir kitiems asmenims sudaryta galimybė teikti nuomonę apie Inspekcijos veiklą elektroniniu būdu Inspekcijos interneto svetainėje www.vtpsi.lrv.lt (nuoroda „Nuomonės pateikimas apie Inspekcijos atliktą patikrinimą“ (Aprašo 8 priedas)).
61. Anketoje pateiktą informaciją analizuoja Inspekcijos Veiklos gerinimo skyrius, kuris, pasibaigus metų I pusmečiui ir metams, per 1 mėnesį teikia Inspekcijos viršininkui atitinkamo laikotarpio metu pateiktų nuomonių apibendrintą ataskaitą ir pasiūlymus dėl veiklos gerinimo, esant būtinumui inicijuoja anketos klausimų pakeitimą.
Statybos ir ūkio subjektų veiklos
patikrinimo tvarkos aprašo
1 priedas
PAGRINDINIŲ PATIKRINIMŲ VEIKSMŲ SCHEMA (PROCESO SRAUTO DIAGRAMA)
_______________________
Statybos ir ūkio subjektų veiklos
patikrinimo tvarkos aprašo
2 priedas
PROCESO SRAUTŲ DIAGRAMOJE NAUDOJAMŲ SIMBOLIŲ SĄRAŠAS IR REIKŠMIŲ APIBŪDINIMAS
Simbolis |
Pavadinimas |
Simbolio reikšmė |
|
Proceso veiksmas (etapas) |
Proceso veiksmas (etapas), atliekamas proceso vykdymo metu. |
|
Proceso veiksmas (etapas), kuris susideda iš daug veiklų |
Proceso veiksmas (etapas), atliekamas proceso vykdymo metu. Veiksmą sudaro daugiau nei viena veikla. |
|
Automatizuota užduotis |
Automatizuota užduotis, kad turėtų būti vykdomas procesas. |
|
Subprocesas – nuoroda į kitą procesą |
Subprocesas yra sudėtinė veikla procese. Ji gali būti skaidoma į detalesnius lygmenis (atskirus procesus).
|
|
Proceso pradžia |
Proceso pradžia. |
|
Proceso pabaiga |
Proceso pabaiga. |
|
Lygiagretūs veiksmai |
Lygiagrečiai atliekami keli proceso veiksmai. |
|
Sprendimo priėmimas (išsišakojimo taškas) |
Sprendimo priėmimas, kuris lemia atliekamas vienas ar keli veiksmai iš galimų proceso veiksmų. Gali būti atliekamas vienas arba visi galimi veiksmai. |
|
Sprendimo priėmimas |
Sprendimo priėmimas, kuris lemia tolesnius proceso veiksmus. |
|
Susijęs dokumentas |
Susiję dokumentai laikomi artefaktais, kurie neturi tiesioginio poveikio proceso sekos srautui, tačiau suteikia informacijos apie tai, ko reikia veiksmams atlikti (kas sukuriama juos atliekant ir pan.). |
|
Informacinė sistema |
Informacinė sistema. |
|
Laikas |
Laikas, per kurį turi būti atliktas proceso veiksmas. |
|
Proceso sekos ryšys |
Proceso sekos ryšys rodo, kokia tvarka atliekami proceso veiksmai (etapai). |
|
Proceso asociacijos ryšys |
Proceso asociacijos ryšys rodo, su kuriuo veiksmu siejamas susijęs dokumentas. |
|
„Plaukimo“ takelis |
„Plaukimo“ takelis rodo proceso dalyvio atsakomybės ribas. |
|
Komentaras |
Komentarai laikomi artefaktais, kurie neturi tiesioginio poveikio proceso sekos srautui, tačiau suteikia informacijos apie tai, ko reikia veiksmams atlikti (kas sukuriama juos atliekant ir pan.). |
_____________
Statybos ir ūkio subjektų veiklos
patikrinimo tvarkos aprašo
3 priedas
VALSTYBINĖS TERITORIJŲ PLANAVIMO IR STATYBOS INSPEKCIJOS PRIE APLINKOS MINISTERIJOS YPATINGŲJŲ IR NEYPATINGŲJŲ STATINIŲ ________ METŲ ________ KETVIRČIO PATIKRINIMŲ PLANAS*
SLD data, numeris |
Statinio statybos rūšis |
Statinio kategorija |
Statinio paskirtis |
Statinio adresas |
Planinės prevencinės priemonės tipas** |
Statytojas (užsakovas) |
Numatomos planinės prevencinės priemonės data (ketvirtis, mėnuo) |
Administracijos padalinio, atsakingo už priemonės įgyvendinimą, pavadinimas
|
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
7. |
8. |
9. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
* Sudaromas kas ketvirtį.
** Rizikos valdymo priemonės: patikrinimai (pvz., pagal patikrinimo metu kontroliuojamą objektą), informavimas, komunikavimas, interviu ir kt. veiksmai, kuriais prevenciškai mažinama nustatyta rizika.
______________
Statybos ir ūkio subjektų veiklos
patikrinimo tvarkos aprašo
4 priedas
VALSTYBINĖS TERITORIJŲ PLANAVIMO IR STATYBOS INSPEKCIJOS PRIE APLINKOS MINISTERIJOS STATYBĄ LEIDŽIANČIŲ DOKUMENTŲ ________ METŲ ________ KETVIRČIO PATIKRINIMŲ PLANAS*
SLD Nr. |
Statybos rūšis, kai išduotas SLD |
Statinio kategorija |
Statinio paskirtis |
Statinio adresas |
SLD išdavimo data |
SLD išdavusi savivaldybė |
Statytojas (užsakovas) |
Statybos projekto pavadinimas |
Administracijos padalinio, atsakingo už patikrinimą, pavadinimas |
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
7. |
8. |
9. |
10. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
* Sudaromas kas ketvirtį.
______________
Statybos ir ūkio subjektų veiklos
patikrinimo tvarkos aprašo
5 priedas
VALSTYBINĖS TERITORIJŲ PLANAVIMO IR STATYBOS INSPEKCIJOS PRIE APLINKOS MINISTERIJOS STATYBOS RANGOVŲ ARBA EKSPERTIZĖS RANGOVŲ ARBA TECHNINIŲ PRIŽIŪRĖTOJŲ ARBA STATYBOS VADOVŲ ________ METŲ ________ KETVIRČIO PATIKRINIMŲ PLANAS*
Statybos rangovo arba ekspertizės rangovo arba tech. prižiūrėtojo pavadinimas ar vardas, pavardė |
Statybos rangovo arba ekspertizės rangovo arba tech. prižiūrėtojo atestato numeris |
Statybos rangovo arba ekspertizės rangovo arba tech. prižiūrėtojo buveinė |
Planinės prevencinės priemonės tipas |
Numatoma prevencinės priemonės trukmė darbo dienomis |
Administracijos padalinio, atsakingo už priemonės įgyvendinimą, pavadinimas |
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
|
|
|
|
|
|
* Esant poreikiui sudaromas kas pusmetį.
______________
Statybos ir ūkio subjektų veiklos
patikrinimo tvarkos aprašo
6 priedas
(Faktinių duomenų patikrinimo vietoje akto forma)
VALSTYBINĖ TERITORIJŲ PLANAVIMO IR STATYBOS INSPEKCIJA
PRIE APLINKOS MINISTERIJOS
FAKTINIŲ DUOMENŲ PATIKRINIMO VIETOJE AKTAS
20 m. _________________d. Nr. _____
Vilnius
Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos
______________________________________________________________________________
padalinio pavadinimas, darbuotojo (-ų), atlikusio (-ų) patikrinimą, pareigos,
vardas (-ai) ir pavardė (-ės)
Šis faktinių duomenų patikrinimo vietoje aktas surašytas, kai (pabraukti tinkamą):
· patikrinimas atliekamas konsultavimo tikslais;
· patikrinimas atliekamas reido metu;
· kai atliekamas neplaninis patikrinimas;
· tai tiesiogiai numato teisės aktai;
· kitais atvejais, kai reikia užpildyti patikrinimo aktą, o teisės aktai nenumatyto galimybės pildyti klausimyną.
Patikrinimo pradžia (data, val.)_________________ |
Patikrinimo pabaiga (data, val.)_________________ |
Patikrinimo trukmė (val.)______________________ |
Patikrinimo vieta____________________________ |
I. Patikrinimo pagrindas (skundas, pranešimas, įsakymas, pavedimas ar kt.)
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
__
II. Duomenys apie statytoją (jei nežinomas, nurodoma, kad nenustatytas)
Fizinio asmens vardas, pavardė / juridinio asmens teisinė forma, pavadinimas, kodas ________________________________________________________________________________
III. Statinio, žemės sklypo ar jo dalies, kurioje vykdomi statybos darbai, savininkas, valdytojas ar naudotojas (pabraukti tinkamą)
Fizinio asmens vardas, pavardė / juridinio asmens teisinė forma, pavadinimas, kodas
_______________________________________________________________________________
IV. Statytojo arba statinio, žemės sklypo ar jo dalies, kurioje vykdomi statybos darbai, savininko, valdytojo ar naudotojo, ar jo įgalioto asmens kontaktinė informacija
El. p._________________, tel.______________, mob. tel. ___________, faks. _________________
V. Informacija, ar tikrinamas objektas (-ai) yra statinys (-iai) (patikrinimo akto VII ir X dalyse nurodomi konkretūs parametrai, skaičiavimai ir kitos aplinkybės, pagrindžiančios atsakymą):
taip / ne
Pastaba: jei atsakymas į klausimą yra ne, pildomos tik VII, IX - XII patikrinimo akto dalys
VI. Tikrinamo objekto (-ų) duomenys
1. Ar patikrinimo metu vykdomi statybos darbai?
taip / ne
2. Žemės sklypo (-ų) duomenys :
2.1. kadastrinis Nr.______________________________________________________________
2.2. adresas_________________________________________________________________
2.3. kita aktuali informacija _____________________________________________________
___________________________________________________________________________
3. Statinio (-ių) :
3.1. unikalus Nr.___________________________________________________________________
3.2. adresas _________________________________________________________________________
4. Atskiro (-ų) statinio (-ų) patalpos (-ų), kurioje (-iose) buvo ar yra atliekami statybos darbai, duomenys
4.1. unikalus Nr. ___________________________________________________
4.2. kita aktuali informacija ____________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
5. Statybą leidžiančio dokumento duomenys
5.1. išdavusi institucija: ______________________________________________________________
5.2. registracijos data:___________________________
5.3. registracijos Nr.____________________________
5.4. pavadinimas:_______________________________________________________________
8. Statinio projekto, pagal kurį išduotas statybą leidžiantis dokumentas / statinio projekto, kai statybą leidžiantis dokumentas neprivalomas, duomenys (pabraukti tinkamą):
8.1. pavadinimas:__________________________________________________________
8.2. Nr.______________________________
8.3. parengimo metai___________________
8.4. kita aktuali informacija ______________________________________________________________
___________________________________________________________________________________
9. Specialiosios žemės naudojimo sąlygos (pridedamas Nekilnojamojo turto registro išrašas, nurodomi kiti aktualūs duomenys):
___________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
10. Kultūros paveldo objekto teritorija, kultūros paveldo objekto apsaugos zona, kultūros paveldo vietovė, kurortas, Kuršių nerija, Europos ekologinio tinklo „Natura 2000“ teritorija, konservacinės apsaugos prioriteto ar kompleksinė saugoma teritorija, gamtos paveldo objektas, valstybinis parkas, valstybinis rezervatas, draustinio ar biosferos rezervato buferinė apsaugos zona, valstybinė žemė, miškas ar kita teritorija, daranti įtaką patikrinimo išvadoms
___________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________
(pavadinimas, taikoma teritorija, kiti aktualūs duomenys)
VII. Nustatyti faktiniai duomenys (aprašomi tikrinamų statinių matmenys, paskirtis, kategorija, statybos rūšis (jei galima nustatyti), atliktų veiksmų padarymo laikas ir kitos svarbios aplinkybės)
Atliekant duomenų konstatavimą, vertinami:
- statinio atitiktis statinio projekto sprendiniams ir teisės aktams, nurodytiems Statybos įstatyme;
- ar statybos metu teisės aktų nustatyta tvarka tinkamai pildomi su statybos vykdymu susiję dokumentai;
- ar statybos dalyviai turi teisę užsiimti atitinkama statybos veikla;
- ar statybos dalyviai yra apsidraudę privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu (kai jis privalomas); statinio statybos, remonto, atnaujinimo (modernizavimo), griovimo darbų draudimu (kai jis privalomas);
- skunde, pranešime ar kitame dokumente, kurio pagrindu atliekamas patikrinimas, nurodytos aplinkybės .
Eil. Nr. |
Patikrinimo vietoje nustatyti faktiniai duomenys |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
VIII. Informacija apie mažareikšmius pažeidimus (nurodytus Statybos ir ūkio subjektų veiklos patikrinimo tvarkos aprašo 47 punkte)
1. Nustatyti taip / ne
2. Pažeidimo aprašymas________________________________________________________________
3. Pagrindimas, kodėl pažeidimas (-ai) laikomas (-i) mažareikšmiu (-iais) (nurodomi konkretūs Statybos ir ūkio subjektų veiklos patikrinimo tvarkos aprašo punktai ir faktinės aplinkybės)
___________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
4. Mažareikšmiai pažeidimai pašalinti patikrinimo metu pareigūno akivaizdoje ir pateikta žodinė pastaba taip / ne
Pastabos turinys_____________________________________________________________________
5. Mažareikšmio pažeidimo nėra galimybės pašalinti pareigūno akivaizdoje, surašytas rašytinis nurodymas pašalinti pažeidimą__________________________________________________________
(data, numeris)
6. Rašytinis nurodymas dėl mažareikšmio pažeidimo pašalinimo yra:
įvykdytas / neįvykdytas _______________________________________________________________
Įvykdymo aprašymas (prie akto pridedami įrodymai apie įvykdymą) ___________________________________________________________________________________
IX. Kiti reikšmingi patikrinimo metu nustatyti duomenys (pvz., kitų subjektų kompetencijai priskirti galimai atlikti pažeidimai ir kt.)
___________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________
X. SITUACIJOS PLANAS (aiškiai ir konkrečiai konstatuojamos aplinkybės, atstumai tarp statinių, taip pat statinių ir žemės sklypų, statinių parametrai, jų atskaitos taškai, sklypo ribos ir pan.
Pastaba. Jei pastatytas naujas statinys, nurodomos galimybės patekti į statybos teritoriją, pažymint įvažiavimų vietas, kliūtis patekti į teritoriją, informaciją, ar įvažiuojant reikia kirsti kitų sklypų ribas.
Jei parengta kadastrinė byla, kaip priedas turi būti pridedama ant jos reikiamų lapų kopijų pažymėti konkretūs tikrintų objektų neatitikimai, pažymėtos konkrečios statinio dalys, kitos reikšmingos aplinkybės.
|
XI. Patikrinime dalyvavusių asmenų duomenys (Faktinių duomenų patikrinimo vietoje akto priedas).
XII. PRIDEDAMA:
1) fotofiksacija, ___ l,
2) Nekilnojamojo turto registro išrašas, ________l,
3) patikrinime dalyvavusių asmenų, nurodant jų vardą, pavardę ir kontaktinius duomenis, paaiškinimai (jei tokie pateikti) __ l,
4) patikrinime pateikti dokumentai (jų datos, pavadinimai) ___ l,
5) mažareikšmių pažeidimų įvykdymą įrodantys dokumentai, nuotraukos, ___ l,
6) faktinių duomenų patikrinime dalyvavusių asmenų sąrašas, _____l.
7) kiti dokumentai.
____________________________________ ____________________ _______________ (patikrinimą atlikusio pareigūno pareigos) (parašas) (vardas ir pavardė)
Faktinių duomenų patikrinimo vietoje akto priedas
FAKTINIŲ DUOMENŲ PATIKRINIME DALYVAVUSIŲ ASMENŲ SĄRAŠAS
Eil. Nr. |
Vardas, pavardė ir juridinio asmens pavadinimas, jei atstovaujama juridinį asmenį |
Parašas |
Pastabos (jei yra) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pastabos:
1. Faktinių duomenų patikrinime dalyvavę asmenys gali pateikti rašytinius paaiškinimus, kurie turi būti pridedami prie Faktinių duomenų patikrinimo vietoje akto.
2. Asmenims norint gauti Faktinių duomenų patikrinimo vietoje akto kopiją, būtina raštu pateikti prašymą Inspekcijai.
Pastaba dėl asmens duomenų. Pasirašydami Faktinių duomenų patikrinime dalyvavusių asmenų sąraše ir teikdami paaiškinimus (jei tokius teikiate), Jūs patvirtinate, kad esate tinkamai informuotas, kad Jūsų asmens duomenų valdytojas yra Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija prie Aplinkos ministerijos (toliau – Inspekcija), juridinio asmens kodas 288600210, buveinės adresas A. Vienuolio g. 8, 01104 Vilnius. Inspekcijos duomenų apsaugos pareigūno el. paštas: duomenuapsauga@vtpsi.lt.
Duomenys bus tvarkomi statybos valstybinės priežiūros vykdymo ir dokumentų valdymo tikslais (Reglamento (ES) 2016/679 6 str. 1 d. c punktas). Netvarkant Jūsų duomenų negalėsime gauti reikalingos informacijos ir nustatyti faktinių aplinkybių vietoje. Jūsų asmens duomenys Inspekcijoje bus saugomi teisės aktų, reglamentuojančių duomenų saugojimo terminus, nustatyta tvarka ir gali būti teikiami tikrintam statytojui ir tretiesiems asmenims, kurie turi teisę šiuos duomenis gauti teisės aktų nustatyta tvarka. Kreipiantis raštu turite teisę prašyti, kad Inspekcija leistų susipažinti su Jūsų asmens duomenimis ir juos ištaisytų arba ištrintų, arba apribotų duomenų tvarkymą, taip pat teisę į duomenų perkeliamumą (Reglamente (ES) 2016/679 numatytais atvejais) bei teisę pateikti skundą Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai (L. Sapiegos g. 17, LT 10312 Vilnius, tel. (8 5) 271 2804, el. p. ada@ada.lt). Daugiau informacijos apie Jūsų duomenų tvarkymą rasite: http://vtpsi.lrv.lt/
______________
Statybos ir ūkio subjektų veiklos
patikrinimo tvarkos aprašo
7 priedas
(Darbuotojo uniformos ir apsaugos priemonių dėvėjimo patikrinimo akto forma)
VALSTYBINĖ TERITORIJŲ PLANAVIMO IR STATYBOS INSPEKCIJA
PRIE APLINKOS MINISTERIJOS
Darbuotojo uniformos ir apsaugos priemonių dėvėjimo
PATIKRINIMO AKTAS
20 m. _________________d. Nr. _____
Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos ___________
___________________________________________________________________________________
darbuotojo (-ų), atlikusio (-ų) patikrinimą, pareigos, vardas (-ai) ir pavardė (-ės)
___________________________________________________________________________________________________,
tikslus patikrinimo laikas, data
___________________________________________________________________________________________________
vieta
___________________________________________________________________________________
patikrino ___________________________________________________________________________
tikrinamo darbuotojo pareigos, vardas ir pavardė
PATIKRINIMO METU NUSTATYTA:
Eil. Nr. |
Uniforminės aprangos dėvėjimas statybų objektų patikrinimo metu |
1. |
☐ Uniforminė apranga su emblema, visos sudėties |
2. 2.1. 2.2. |
☐ Uniforminė apranga dėvima nepilnos sudėties: ☐ visos viršutinės vizualiai matomos uniformos dalys dėvimos; ☐ dėvimos ne visos viršutinės vizualiai matomos uniformos (pažymėti, kas nedėvima): ☐ viršutinės kūno dalies viršutinės vizualiai matomos uniformos dalis (paltas, striukė su išsegamu pašiltinimu, lietpaltis su emblema arba švarkas ar megztinis su emblema arba marškiniai ilgomis ar trumpomis rankovėmis su emblema); ☐ apatinės kūno dalies viršutinės vizualiai matomos uniformos dalis (kelnės arba sijonas); ☐ kita (įrašyti)..................................................................................................................... |
3. |
☐ Uniforma ar jos dalis – be emblemų (nurodyti ant kurių aprangos dalių nėra emblemų)........................................................................................................................ |
4. |
☐ Uniforminė apranga nedėvima. |
Asmeninių apsaugos priemonių dėvėjimas, vadovaujantis teisės aktais: ☐neprivalomas; ☐privalomas (kai privaloma, varnele pažymimos privalomos dėvėti apsaugos priemonės): ☐apsauginis šalmas – dėvimas, nedėvimas (pabraukti); ☐kita (įrašyti) –............................................................................... dėvima, nedėvima (pabraukti); .............................................................................................................dėvima, nedėvima (pabraukti). |
Patikrinimo metu nustatyti kiti faktiniai duomenys |
|
Pažeidimų nustatyta (pažymėti): |
☐Taip ☐Ne |
Jei pažeidimai nustatyti, darbuotojo, surašiusio patikrinimo aktą siūlymas: |
|
Kitų (be patikrinimo aktą surašiusio ir tikrinamo darbuotojų) patikrinime dalyvavusių asmenų
(liudytojų, kitų suinteresuotų asmenų) pastabos ir parašai:
Vardas, pavardė, parašas, data |
Pastabos |
|
|
|
|
|
|
Pastaba. Patikrinimo dalyviai gali pridėti rašytinius paaiškinimus.
PRIDEDAMA:
1. Fotofiksacija ___l.
2. Kita (įrašyti)___ l.
Patikrinimo aktą surašė: Su patikrinimo aktu susipažinau :
__________________________ __________________________
(Vardas ir pavardė ) (Vardas ir pavardė)
__________________________ __________________________
(Parašas) (Parašas)
__________________________ __________________________
(Data) (Data)
______________
Statybos ir ūkio subjektų veiklos
patikrinimo tvarkos aprašo
8 priedas
ANKETOS „NUOMONĖS PATEIKIMAS APIE INSPEKCIJOS ATLIKTĄ PATIKRINIMĄ“ KLAUSIMAI
2. Ar sutinkate su šiais teiginiais?
· Inspektorius (-iai) patikrinimo metu elgėsi profesionaliai;
· Inspektorius (-iai) patikrinimo metu buvo mandagus (-ūs);
· Inspektorius (-iai) aiškiai (suprantamai) atsakė į patikrinimo metu kilusius klausimus;
· Patikrinimas vyko sklandžiai ir operatyviai.
Šalia kiekvieno pasirinkimo pateikiamos opcijos, leidžiančios pažymėti pasirinkimus à visiškai sutinku; nei sutinku, nei nesutinku; nesutinku; nežinau / neturiu nuomonės
3. Kokios buvo patikrinimo pasekmės?
· Pažeidimų nenustatyta
· Administracinė nuobauda įspėjimas, neskiriant baudos
· Bauda
· Veiklos apribojimai
· Kita
4. Jei patikrinimo metu buvo užfiksuotas (-i) pažeidimas (-ai), ar inspektoriai paaiškino, kokią riziką (pasekmes) kelia padarytas (-i) pažeidimas (-ai):
· Pažeidimų neužfiksuota
· Taip
· Ne
5. Ar kontrolinis klausimynas Jums padėjo geriau suprasti teisės aktų reikalavimus ir geriau juos įgyvendinti:
· Taip
· Ne
· Inspektorius kontrolinio klausimyno nenaudojo
· Klausimai sudėtingai suformuluoti, nesupratau jų
6. Ar inspektoriai tiesiogiai ar netiesiogiai prašė neteisėto atlygio?
· Taip
· Ne
· Gerai nesupratau, elgėsi dviprasmiškai
7. Kurio padalinio inspektoriai atliko patikrinimą:
· Rytų Lietuvos statybos valstybinės priežiūros departamento
· Vidurio Lietuvos statybos valstybinės priežiūros departamento
· Vakarų Lietuvos statybos valstybinės priežiūros departamento
· Vidaus tyrimų skyrius
8. Kaip vertinate inspektorių atliktą patikrinimą:
· Labai gerai
· Gerai
· Vidutiniškai
· Blogai
· Labai blogai
10. Užrašykite savo komentarus arba pasiūlymus dėl inspektoriaus (-ių) darbo ir patikrinimo, taip pat kokių veiklos pokyčių tikitės Inspekcijos veiklos srityje?