LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŽEMĖS ŪKIO PARODŲ, PREKYBOS MUGIŲ, BENDRUOMENIŠKUMĄ KAIME SKATINANČIŲ RENGINIŲ IR KONKURSŲ ORGANIZAVIMO IR (ARBA) DALYVAVIMO JUOSE FINANSAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2018 m. kovo 26 d. Nr. 3D-182

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatymo 8 straipsniu ir Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. rugsėjo 15 d. nutarimu Nr. 1120 „Dėl Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 9.2 papunkčiu:

1. T v i r t i n u Žemės ūkio parodų, prekybos mugių, bendruomeniškumą kaime skatinančių renginių ir konkursų organizavimo ir (arba) dalyvavimo juose finansavimo taisykles (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2015 m. balandžio 1 d. įsakymą Nr. 3D-248 „Dėl Žemės ūkio parodų, prekybos mugių, konkursų, organizavimo ir dalyvavimo juose finansavimo taisyklių patvirtinimo“, su visais pakeitimais ir papildymais.

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                                                 Bronius Markauskas

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio

ministro 2018 m. kovo 26 d.

įsakymu Nr. 3D-182

 

 

ŽEMĖS ŪKIO PARODŲ, PREKYBOS MUGIŲ, BENDRUOMENIŠKUMĄ KAIME SKATINANČIŲ RENGINIŲ IR KONKURSŲ ORGANIZAVIMO IR (ARBA) DALYVAVIMO JUOSE FINANSAVIMO TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Žemės ūkio parodų, prekybos mugių, bendruomeniškumą kaime skatinančių renginių ir konkursų organizavimo ir (arba) dalyvavimo juose finansavimo taisyklės (toliau – taisyklės) reglamentuoja nacionalinės paramos (valstybės pagalbos, nereikšmingos (de minimis) pagalbos ir paramos ekonominės veiklos nevykdantiems subjektams) teikimo žemės ūkio, maisto ūkio, žuvininkystės ir akvakultūros parodoms, prekybos mugėms, bendruomeniškumą kaime skatinantiems renginiams, vykstantiems Lietuvoje, ir konkursams (toliau – žemės ūkio parodos, prekybos mugės, bendruomeniškumą kaime skatinantys renginiai ir konkursai,) organizuoti ir (arba) dalyvauti šiuose renginiuose, tvarką.

2. Šios taisyklės parengtos vadovaujantis 2014 m. birželio 25 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 702/2014, kuriuo skelbiama, kad tam tikrų kategorijų pagalba žemės bei miškų ūkio sektoriuose ir kaimo vietovėse yra suderinama su vidaus rinka pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnius (OL 2014 L 193, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2017 m. birželio 14 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 2017/1084 (OL 2017 L 156, p. 1), 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2013 L 352, p. 1), 2014 m. birželio 27 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 717/2014 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje (OL 2014 L 190, p. 45), Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatymu, atsižvelgiant į Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamų priemonių bendrąsias administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2010 m. lapkričio 8 d. įsakymu Nr. 3D-979 „Dėl Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamų priemonių bendrųjų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Bendrosios administravimo taisyklės), ir į Pagrindinių reikalavimų prisiimant įsipareigojimus mokėti paramą iš valstybės biudžeto lėšų žemės ūkio ir žuvininkystės srityse aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. rugsėjo 25 d. įsakymu Nr. 3D-652 „Dėl Pagrindinių reikalavimų prisiimant įsipareigojimus mokėti paramą iš valstybės biudžeto lėšų žemės ūkio ir žuvininkystės srityse aprašo patvirtinimo“ (toliau – Aprašas).

3. Šiose taisyklėse vartojamos sąvokos:

3.1. Ekonominė veikla – veikla (įskaitant gamybą, prekybą, paslaugų teikimą, žemės ūkio veiklą, žuvininkystę, kasybą, profesinę veiklą, naudojimąsi turto ir (arba) turtinių teisių turėjimu), kurią vykdant siekiama gauti bet kokių pajamų (neatsižvelgiant į tai, ar ją vykdant siekiama gauti pelno), išskyrus darbo veiklą, taip pat valstybės ir savivaldybių veiklą, net jeigu už tokią veiklą mokami mokesčiai ar rinkliavos.

3.2. Galutinis pagalbos gavėjas – žemės ūkio veiklos subjektas (išskyrus paslaugų žemės ūkiui teikimu, geros agrarinės bei aplinkosaugos žemės būklės palaikymu, alternatyviąja veikla užsiimančius subjektus), maisto ūkio subjektas, vykdantis maisto gamybos veiklą, ūkio subjektas, užsiimantis žemės ūkio technikos gamyba ir (arba) prekyba, žemės ūkio parodų, prekybos mugių ir (ar) konkursų dalyvis.

3.3. Galutinis paramos gavėjas – bendruomeniškumą kaime skatinančių renginių dalyvis.

3.4. Pareiškėjas – žemės ūkio parodų, prekybos mugių, bendruomeniškumą kaime skatinančių renginių ir konkursų organizavimu ir (arba) dalyvavimo juose organizavimu užsiimantis  subjektas ir (arba) žemės ūkio parodų, prekybos mugių, konkursų dalyvis, kuris nėra likviduojamas ir jam nėra iškelta byla dėl bankroto, teikiantis Žemės ūkio ministerijai (toliau – Ministerija) žemės ūkio parodų, prekybos mugių, bendruomeniškumą kaime skatinančių renginių ir konkursų organizavimo ir (arba) dalyvavimo juose finansavimo paraišką.

3.5. Žemės ūkio parodų, prekybos mugių, bendruomeniškumą kaime skatinančių renginių ir konkursų organizavimo ir (arba) dalyvavimo juose finansavimo paraiška (toliau – paraiška) – šių taisyklių 1 priede nustatytos formos dokumentas, kurį Ministerijai pateikia pareiškėjas, siekdamas gauti lėšų žemės ūkio parodoms, prekybos mugėms, bendruomeniškumą kaime skatinantiems renginiams ir (arba)  konkursams organizuoti ir (arba) dalyvauti šiuose renginiuose.

4. Kitos šiose taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos reglamente (ES) Nr. 702/2014, reglamente (ES) Nr. 717/2014, reglamente (ES) Nr. 1407/2013, Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatyme, Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Suteiktos valstybės pagalbos registro nuostatai), Bendrosiose administravimo taisyklėse ir kituose teisės aktuose.

 

II SKYRIUS

REMIAMA VEIKLA

 

5. Žemės ūkio parodų, prekybos mugių, bendruomeniškumą kaime skatinančių renginių ir konkursų organizavimo ir (arba) dalyvavimo šiuose renginiuose finansavimo tikslai:

5.1. skatinti žemės ūkio ir (arba) maisto produktų pardavimo rinkų plėtrą, užtikrinti žemės ūkio ir maisto ūkio subjektams aktualios informacijos apie šiuose sektoriuose naudojamą techniką ir technologijas sklaidą;

5.2. informuoti plačiąją visuomenę apie žemės ūkio ir (arba) maisto produktus;

5.3. skatinti kaimo gyventojų bendruomeniškumą, kultūrinį tobulėjimą, vietines iniciatyvas.

6. Nacionalinė parama pagal šias taisykles teikiama šioms veiklos sritims:

6.1. Lietuvoje vykstančioms žemės ūkio parodoms, prekybos mugėms organizuoti ir (arba) dalyvauti jose;

6.2. konkursams (išskyrus konkūrus ir kitus sporto renginius) organizuoti ir (arba) dalyvauti juose;

6.3. Lietuvos kaimo vietovėse vykstantiems, bendruomeniškumą kaime skatinantiems renginiams  organizuoti.

III  SKYRIUS

GALUTINIAI PAGALBOS GAVĖJAI IR GALUTINIAI PARAMOS GAVĖJAI

 

7. Galutinis pagalbos gavėjas:

7.1. privalo atitikti labai mažų, mažų ir vidutinių ūkio subjektų apibrėžtis, nustatytas reglamento (ES) Nr. 702/2014 I priede, kuriems pagalba yra teikiama natūra, kaip subsidijuojamos paslaugos, ir negali apimti tiesioginių išmokų pinigais;

7.2. negali būti sunkumų patiriantis, kaip apibrėžta reglamento (ES) Nr. 702/2014 2 straipsnio 14 punkte arba Komisijos komunikate – Gairėse dėl valstybės pagalbos sunkumų patiriančioms ne finansų įmonėms sanuoti ir restruktūrizuoti (OL 2014 C 249, p. 1);

7.3. neturi būti gavęs pagalbos, kuri Europos Komisijos sprendimu (dėl individualios pagalbos arba pagalbos schemos) buvo pripažinta nesuderinama su bendrąja rinka, arba yra sugrąžinęs visą neteisėtos ir nesuderinamos pagalbos sumą, įskaitant palūkanas, teisės aktuose nustatyta tvarka.

8. Galutiniams pagalbos gavėjams:

8.1. valstybės pagalba žemės ūkio produktų pardavimo skatinimo, informavimo veiklai teikiama vadovaujantis reglamentu (ES) Nr. 702/2014 24 straipsniu;

8.2. nereikšminga (de minimis) pagalba žuvininkystės ir akvakultūros produktų pardavimo skatinimo, informavimo veiklai teikiama vadovaujantis reglamentu (ES) Nr. 717/2014;

8.3. nereikšminga (de minimis) pagalba maisto ūkio (išskyrus žemės ūkio) produktų, žemės ūkio technikos gamybos ir (arba) prekybos žemės ūkio technika pardavimo skatinimo, informavimo veiklai teikiama vadovaujantis reglamentu (ES) Nr. 1407/2013.

9. Kaimo bendruomenės, kurios einamaisiais metais kreipiasi paramos pagal žemės ūkio ministro tvirtinamas atitinkamų metų Nacionalinės paramos kaimo bendruomenių veiklai teikimo taisykles, nėra tinkami pareiškėjai pagal šias taisykles. 

 

IV SKYRIUS

ĮSIPAREIGOJIMAI

 

10. Pareiškėjas įsipareigoja:

10.1. jei renginys organizuojamas siekiant šių taisyklių 5.1 arba 5.2 papunkčiuose nurodyto tikslo, gautas nacionalinės paramos lėšas panaudoti galutiniams pagalbos gavėjams subsidijuojamoms paslaugoms teikti (t. y. visą gautą naudą perleisti galutiniams pagalbos gavėjams), išskyrus atvejus, kai pareiškėjas yra ir galutinis pagalbos gavėjas;

10.2. jei renginys organizuojamas siekiant šių taisyklių 5.3 papunktyje nurodyto tikslo, gautas nacionalinės paramos lėšas panaudoti galutiniams paramos gavėjams subsidijuojamoms paslaugoms teikti;

10.3. užtikrinti, kad galutiniai pagalbos gavėjai ir (arba) galutiniai paramos gavėjai atitiks šių taisyklių 7 ir 9 punktuose jiems keliamus reikalavimus;

10.4. nebūti gavęs ir nesiekti paramos iš kitų nacionalinių ir (ar) Europos Sąjungos (toliau – ES) programų ir (ar) priemonių išlaidoms, numatytoms paraiškoje, finansuoti;

10.5. gavęs nacionalinės paramos lėšas ir vykdydamas šių taisyklių 6 punkte nurodytas veiklas, įvardyti Ministeriją kaip vieną iš rėmėjų. Pareiškėjas Ministerijos įvardinimo projektus bei visuomenės informavimo priemonėse numatytų skelbti renginio anonsų projektus privalo derinti su Žemės ūkio ministerijos Visuomenės informavimo skyriumi.

 

V SKYRIUS

PARAMOS DYDIS IR TINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

11. Nacionalinė parama teikiama iš valstybės biudžeto lėšų.

12. Finansuojama iki 100 proc. tinkamų finansuoti išlaidų šių taisyklių 6 punkte numatytoms veiklos sritims vykdyti.

13. Tinkamos finansuoti yra šios žemės ūkio parodų, prekybos mugių, bendruomeniškumą kaime skatinančių renginių ir konkursų organizavimo ir (arba) dalyvavimo juose išlaidos:

13.1. vykdant šių taisyklių 6.1 ir 6.2 papunkčiuose nurodytas veiklos sritis:

13.1.1. dalyvavimo mokesčiai;

13.1.2. kelionės išlaidos ir gyvūnų vežimo išlaidos;

13.1.3. išlaidos leidiniams ir interneto svetainėms, kuriuose skelbiama apie renginį (ne daugiau kaip 20 proc. nuo tinkamų finansuoti projekto išlaidų sumos);

13.1.4. parodoms skirtų patalpų bei stendų nuomos ir jų sumontavimo ir išmontavimo išlaidos;

13.1.5. išlaidos prizams (ne daugiau kaip 500 Eur vienam prizui, skirtam konkurso nugalėtojui);

13.2. vykdant šių taisyklių 6.3 papunktyje nurodytą veiklos sritį:

13.2.1. transporto išlaidos;

13.2.2. išlaidos informuoti apie renginį (ne daugiau kaip 20 proc. nuo tinkamų finansuoti projekto išlaidų sumos);

13.2.3. bendruomeniškumą kaime skatinantiems renginiams skirtų patalpų, teritorijos ir įrangos nuomos bei jų įrengimo išlaidos;

13.2.4. scenos nuomos ir jos sumontavimo ir išmontavimo išlaidos;

13.2.5. renginių dalyvių aprūpinimo maistu išlaidos;

13.2.6. kitos organizacinės išlaidos, tiesiogiai susijusios su renginių organizavimu (darbo užmokestis ir socialinio draudimo įmokos projektą administruojantiems asmenims, transporto išlaikymo, komandiruočių, kai į komandiruotes vyksta pareiškėjo darbuotojai, ryšių išlaidos). Šios išlaidos gali sudaryti iki 20 proc. tinkamų finansuoti projekto išlaidų sumos.

14. Tinkamomis finansuoti pripažįstamos šių taisyklių 13 punkte nurodytos išlaidos:

14.1. pagrįstos, racionalios ir priemonei įgyvendinti būtinos žemės ūkio parodoms, prekybos mugėms, bendruomeniškumą kaime skatinantiems renginiams ir konkursams organizuoti ir (arba) dalyvauti juose bei numatytos paraiškoje; 

14.2. padarytos nuo sprendimo dėl nacionalinės paramos teikimo priėmimo, t. y. nuo Žemės ūkio ministerijos kanclerio potvarkio dėl nacionalinės paramos skyrimo priemonėms įgyvendinti įsigaliojimo dienos, iki priemonės, tiesiogiai susijusios su šių taisyklių 6 punkte nurodytomis veiklos sritimis, įgyvendinimo pabaigos, nurodytos paraiškoje;

14.3. neviršijančios paraiškoje numatytos sumos;

14.4. pagrįstos išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų patvirtintomis kopijomis;

14.5  simboliniams prizams finansuoti, jeigu prizai buvo faktiškai įteikti ir pateiktas jų įteikimo įrodymo dokumentas.

15. Pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM) už numatomas įsigyti (įsigytas) prekes ir paslaugas nėra tinkama finansuoti išlaida, išskyrus atvejus, kai:

15.1. jį faktiškai ir galutinai sumoka pareiškėjas, nesantis PVM mokėtojas;

15.2. pareiškėjo – PVM mokėtojo veikla, kuriai organizuoti teikiama nacionalinė parama pagal šias taisykles, nėra laikoma ekonomine veikla ir už įsigytas šiai veiklai reikalingas prekes ar paslaugas pareiškėjas negalės susigrąžinti PVM;

15.3. jeigu PVM pripažįstama tinkama finansuoti išlaida, pareiškėjas įsipareigoja nesiekti susigrąžinti PVM iš valstybės biudžeto.

16. Pagalba, kuri skiriama šių taisyklių 6.1 ir 6.2 papunkčiuose nurodytoms veiklos sritims finansuoti, turi atitikti pagalbos dydžio ir kaupimo reikalavimus:

16.1. teikiant valstybės pagalbą, galutiniai pagalbos gavėjai turi atitikti reglamento (ES) Nr. 702/2014 8 straipsnio reikalavimus;

16.2. teikiant nereikšmingą (de minimis) pagalbą, galutiniai pagalbos gavėjai turi atitikti reglamento (ES) 717/2014 1 straipsnio 2 dalies, 3 straipsnio ir 5 straipsnio reikalavimus ir reglamento Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalies, 3 straipsnio ir 5 straipsnio reikalavimus.

 

VI SKYRIUS

PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

17. Paraiškos pagal šių taisyklių 1 arba 2 prieduose nurodytą formą priimamos, nagrinėjamos ir lėšos skiriamos vadovaujantis Bendrosiomis administravimo taisyklėmis ir šiomis taisyklėmis. Paraiškas priima Ministerija.

18. Ministerija interneto svetainėje www.zum.lrv.lt skelbia kvietimus teikti paraiškas,  nurodydama paraiškų priėmimo terminus, paraiškų pateikimo vietą, informaciją, kur galima rasti šias taisykles ir paraiškų formas. Taip pat kvietime nurodoma visoms teikiamoms paraiškoms kvietimo laikotarpiui skiriama bendra lėšų suma, atitinkamoms veiklos sritims skiriamos nacionalinės paramos sumos, intensyvumas ir kita informacija, nurodyta Apraše.

19. Pareiškėjai, norintys vykdyti veiklą, susijusią su šių taisyklių 6 punkte nurodytomis veiklos sritimis, Ministerijai pateikia paraišką (1 priedas). Kartu su paraiška Ministerijai turi būti pateikta:

19.1. pareiškėjo veiklos nuostatų (įstatų) arba kitų veiklą reglamentuojančių dokumentų patvirtintos kopijos;

19.2. galutinių pagalbos gavėjų paraiškų kopijos (2 priedas), kai pareiškėjas nėra galutinis pagalbos gavėjas, o teikia bendrą paraišką (1 priedas) už galutinius pagalbos gavėjus. Šio papunkčio nuostatos netaikomos, jeigu nacionalinė parama teikiama šių taisyklių 6.3 papunktyje nurodytai veiklai.

20. Einamaisiais metais pareiškėjas gali pateikti tik vieną paraišką projektui įgyvendinti pagal pasirinktą vieną iš šių taisyklių 6 punkte numatytų veiklos sričių.

21. Pareiškėjai atsako už šių taisyklių 10 punkte nurodytų reikalavimų vykdymą. Tais atvejais, kai pagalba teikiama vadovaujantis reglamentu (ES) Nr. 1407/2013 arba reglamentu (ES) Nr. 717/2014, galutiniai pagalbos gavėjai papildomai pateikia:

21.1. informaciją, kuri reikalinga siekiant įvertinti galutinio pagalbos gavėjo atitiktį atitinkamai reglamento (ES) Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje arba reglamento (ES) Nr. 717/2014 2 straipsnio 2 dalyje pateiktai „vienos įmonės“ apibrėžčiai;

21.2. jei galutinis pagalbos gavėjas vykdo veiklą keliuose sektoriuose, informaciją, reikalingą siekiant užtikrinti, kad nebūtų pažeistos pagalbos teikimo sąlygos, kaip nurodyta atitinkamai reglamento (ES) Nr. 1407/2013 1 straipsnio 2 dalyje ir 5 straipsnio 1 dalyje arba reglamento (ES) Nr. 717/2014 5 straipsnio 1 ir 2 dalyse;

21.3. jei galutinis pagalbos gavėjas yra arba buvo reorganizuotas, informaciją, reikalingą siekiant užtikrinti, kad nebūtų pažeistos pagalbos teikimo sąlygos, kaip nurodyta atitinkamai reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnio 8 ir 9 dalyse arba reglamento (ES) Nr. 717/2014 3 straipsnio 8 ir 9 dalyse.

22. Pareiškėjas po paraiškos užregistravimo turi teisę raštu pranešti Ministerijai apie pateiktos paraiškos atšaukimą ir pateikti naują paraišką kvietimo teikti paraiškas metu.

 

VII SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS IR ATRANKOS KRITERIJAI

 

23. Pirminį gautų paraiškų vertinimą atlieka už žemės ūkio parodų, prekybos mugių, bendruomeniškumą kaime skatinančių renginių ir konkursų organizavimo ir (arba) dalyvavimo juose veiklos koordinavimą atsakingas Ministerijos padalinys (toliau – sekretoriatas), kuris, gavęs paraišką, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo kvietimo teikti paraiškas pabaigos:

23.1. patikrina ar:

23.1.1. paraiška ir pridedami dokumentai gauti iki paraiškų pateikimo termino pabaigos;

23.1.2. paraiška atitinka nustatytą formą ir pridedami visi reikiami dokumentai;

23.1.3. numatoma įgyvendinti priemonė atitinka šių taisyklių II skyriuje nustatytus žemės ūkio parodų, prekybos mugių, bendruomeniškumą kaime skatinančių renginių ir konkursų organizavimo ir (arba) dalyvavimo finansavimo tikslus ir veiklos sritis;

23.1.4. numatoma įgyvendinti priemonė pagal šių taisyklių 6.1 ir (ar) 6.3 papunkčiuose nurodytas veiklas vykdoma Lietuvos Respublikos teritorijoje;

23.1.5. numatoma įgyvendinti priemonė pagal šių taisyklių 6.3 papunktyje nurodytą veiklą vykdoma kaimo vietovėje;

23.1.6. galutiniai pagalbos gavėjai ir (ar) galutiniai paramos gavėjai atitinka kriterijus, nustatytus šių taisyklių III skyriuje;

23.1.7. pagal šių taisyklių 6.1 ir (ar) 6.2 papunkčiuose nurodytas veiklos sritis numatoma įgyvendinti priemonė skirta galutiniams pagalbos gavėjams, o pagal 6.3 papunkčio veiklos sritis –  galutiniams paramos gavėjams;

23.1.8. pagrįstas numatomos įgyvendinti priemonės poreikis;

23.1.9. priemonei numatytos išlaidos tinkamos (kaip nurodyta šių taisyklių 13 ir 14 punktuose);

23.2. jei teikiama nereikšminga (de minimis) pagalba,  vadovaudamasis Suteiktos valstybės pagalbos registro nuostatais ir Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos duomenų tvarkymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos 2015 m. lapkričio 13 d. nutarimu Nr. 1S-120/2015 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos duomenų tvarkymo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Suteiktos valstybės pagalbos duomenų tvarkymo taisyklės), patikrina informaciją apie visą kiekvieno galutinio pagalbos gavėjo (įskaitant ir su konkrečiu galutiniu pagalbos gavėju atitinkamai reglamento (ES) Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje arba reglamento (ES) Nr. 717/2014 2 straipsnio 2 dalyje nurodytais ryšiais susijusius ūkio subjektus) per einamuosius ir dvejus ankstesnius galutinių pagalbos gavėjų mokestinius metus gautą nereikšmingą (de minimis) pagalbą, taip pat, ar nereikšmingos (de minimis) pagalbos bendra suma, pridėjus pagal šias taisykles apskaičiuotą nereikšmingos (de minimis) pagalbos dydį, neviršija leistino nereikšmingos (de minimis) pagalbos dydžio. Jei galutiniam pagalbos gavėjui suteikus apskaičiuotą nereikšmingos (de minimis) pagalbos dydį būtų viršijamas galutiniam pagalbos gavėjui (įskaitant ir su konkrečiu galutiniu pagalbos gavėju atitinkamai reglamento (ES) Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje arba reglamento (ES) Nr. 717/2014 2 straipsnio 2 dalyje nurodytais ryšiais susijusius ūkio subjektus) bendras leistinas nereikšmingos (de minimis) pagalbos dydis, negali būti suteikiama net ta nereikšmingos (de minimis) pagalbos dalis, kuri šio dydžio neviršija. Tikrinant, ar bendra nereikšmingos (de minimis) pagalbos suma, pridėjus pagal šias taisykles apskaičiuotą nereikšmingos (de minimis) pagalbos dydį, neviršija leistino nereikšmingos (de minimis) pagalbos dydžio, turi būti įvertinta šių taisyklių 21.1, 21.2 ir 21.3 papunkčiuose nurodyta informacija, atsižvelgiant į nereikšmingos (de minimis) pagalbos teikimo sąlygas, nurodytas reglamento Nr. 1407/2013 1 straipsnio 2 dalyje, 3 straipsnio 8 ir 9 dalyse ir 5 straipsnio 1 dalyje arba reglamento (ES) Nr. 717/2014 3 straipsnio 8 ir 9 dalyse, 5 straipsnio 1 ir 2 dalyse;

23.3. vadovaudamasis Suteiktos valstybės pagalbos duomenų tvarkymo taisyklėmis, Suteiktos valstybės pagalbos registre (toliau – Registras) rezervuoja kiekvienam galutiniam pagalbos gavėjui planuojamą suteikti nereikšmingos (de minimis) pagalbos sumą;

23.4. šių taisyklių 23.2 ir 23.3  papunkčiai nėra taikomi, kai nacionalinė parama skiriama šių taisyklių 6.3 papunktyje nurodytai veiklai.

24. Sekretoriatas, atlikęs pirminį gautų paraiškų vertinimą, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo šių taisyklių 23 punkte numatyto paraiškų vertinimo pabaigos, parengia paraiškų vertinimo rezultatų suvestinę, kurią pateikia svarstyti Žemdirbių švietimo, konsultavimo priemonių, žemės ūkio parodų ir mokslinių tyrimų atrankos komitetui, sudarytam Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2010 m. sausio 22 d. įsakymu Nr. 3D-34 „Dėl Žemdirbių švietimo, konsultavimo priemonių, žemės ūkio parodų ir mokslinių tyrimų atrankos komiteto sudarymo ir jo darbo reglamento patvirtinimo“, (toliau – Priemonių atrankos komitetas).

25. Priemonių atrankos komitetas, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo paraiškų vertinimo rezultatų suvestinės pateikimo įvertina sekretoriato pateiktus paraiškų vertinimo rezultatus, atsižvelgdamas į einamaisiais metais žemės ūkio parodų, prekybos mugių, bendruomeniškumą kaime skatinančių renginių ir konkursų organizavimui ir (arba) dalyvavimui juose skirtas lėšas, kvietime teikti paraiškas atitinkamoms šių taisyklių 6 punkte nurodytoms veiklos sritims numatytas nacionalinės paramos sumas, taip pat, jei paraiškose numatytos paramos sumos poreikis didesnis nei visoms priimtoms paraiškoms skiriama bendra paramos suma, nurodyta kvietime teikti paraiškas, į  šių taisyklių 26 punkto nuostatas, gali siūlyti skirti visą prašomą nacionalinės paramos sumą priemonei įgyvendinti, ją sumažinti ir siūlyti pareiškėjui įgyvendinti priemonę už mažesnę lėšų sumą ar paramos neskirti.

26. Esant didesniam paraiškose numatytos nacionalinės paramos sumos poreikiui:

26.1. pagal šių taisyklių 6.1 papunktyje nurodytą veiklą, nei minėtai veiklai skiriama bendra nacionalinės paramos suma, numatyta kvietime teikti paraiškas, pirmumas teikiamas pareiškėjams, kurie prašo nacionalinės paramos dalyvavimui ir (ar) dalyvavimo organizavimui Lietuvoje vykstančiose tarptautinėse parodose. Jei pritaikius šį pirmumo kriterijų:

26.1.1. lieka nepaskirstytų 6.1 papunktyje nurodytai veiklai kvietime skirtų lėšų, nacionalinės paramos suma likusioms (pirmumo kriterijus neatitinkančioms) paraiškoms mažinama proporcingai trūkstamų lėšų kiekiui;

26.1.2. pareiškėjams, atitinkantiems šį pirmumo kriterijų, nepakanka 6.1 papunktyje nurodytai veiklai skirtos bendros paramos sumos, nurodytos kvietime teikti paraiškas, paramos suma pirmumo kriterijų atitinkantiems pareiškėjams mažinama proporcingai trūkstamų lėšų kiekiui; 

26.2. pagal šių taisyklių 6.2 papunktyje nurodytą veiklą, nei minėtai veiklai skiriama bendra nacionalinės paramos suma, numatyta kvietime teikti paraiškas, paramos suma šioms paraiškoms mažinama proporcingai trūkstamų lėšų kiekiui;

26.3. pagal šių taisyklių 6.3 papunktyje nurodytą veiklą, nei minėtai veiklai skiriama bendra nacionalinės paramos suma, numatyta kvietime teikti paraiškas, pirmumas teikiamas pareiškėjams, kurie prie projekto įgyvendinimo tinkamų finansuoti išlaidų ne mažiau kaip 30 proc. prisideda nuosavomis lėšomis. Jei pritaikius šį pirmumo kriterijų:

26.3.1. lieka nepaskirstytų 6.3 papunktyje nurodytai veiklai kvietime skirtų lėšų, nacionalinės paramos suma likusioms (pirmumo kriterijus neatitinkančioms) paraiškoms mažinama proporcingai trūkstamų lėšų kiekiui;

26.3.2. pareiškėjams, atitinkantiems šį pirmumo kriterijų, nepakanka 6.3 papunktyje nurodytai veiklai skirtos bendros paramos sumos, numatytos kvietime teikti paraiškas, paramos suma pirmumo kriterijų atitinkantiems pareiškėjams mažinama proporcingai trūkstamų lėšų kiekiui. 

27. Sekretoriatas ir (arba) Priemonių atrankos komitetas turi teisę prašyti papildomų dokumentų ir (arba) informacijos, reikalingos paraiškų vertinimui. Sekretoriatas ir (arba) Priemonių atrankos komitetas nustato papildomų dokumentų ir (arba) informacijos pateikimo terminą, bet ne trumpesnį nei 3 darbo dienos. Pareiškėjui per nustatytą terminą nepateikus papildomų dokumentų ir (arba) informacijos, paraiška baigiama vertinti pagal turimus duomenis.

28. Priemonių atrankos komitetas, vadovaudamasis Žemdirbių švietimo, konsultavimo priemonių, žemės ūkio parodų ir mokslinių tyrimų atrankos komiteto darbo reglamentu, patvirtintu Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2010 m. sausio 22 d. įsakymu Nr. 3D-34, gali priimti ir kitus sprendimus, nei nurodyta šių taisyklių 25 punkte (siūlymus dėl avanso mokėjimo, dėl nacionalinės paramos nutraukimo, papildomo skyrimo ir kt.).

29. Tais atvejais, kai lėšų sumą priemonei įgyvendinti siūloma sumažinti ar prašoma pakoreguoti, ar papildyti paraiškoje pateiktus duomenis, pareiškėjas patikslina paraišką.

30. Galutinį sprendimą dėl lėšų skyrimo ar neskyrimo priemonei įgyvendinti, remdamasis Priemonių atrankos komiteto posėdžio protokolu, priima Žemės ūkio ministerijos kancleris. Priėmus sprendimą skirti nacionalinę paramą priemonei įgyvendinti, pareiškėjas tampa priemonės vykdytoju.

31. Žemės ūkio ministerijos kanclerio potvarkio, kuriuo patvirtinamas sprendimas dėl lėšų skyrimo priemonei įgyvendinti, Priemonių atrankos komiteto posėdžių protokolų, priemonės vykdytojų paraiškų kopijos yra pateikiamos Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra) Žemės ūkio paramos departamento Nacionalinės paramos skyriui raštu ir el. paštu nacparama@nma.lt ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo dėl lėšų skyrimo priemonei įgyvendinti priėmimo dienos.

32. Vadovaujantis reglamento (ES) Nr. 702/2014 7 straipsnio 4 dalies nuostatomis, reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnio 6 dalies nuostatomis ir reglamento 717/2014 3 straipsnio 6 dalies nuostatomis, keliomis dalinėmis išmokomis teikiama pagalba diskontuojama pagalbos skyrimo dieną. Diskontuota pagalbos vertė apskaičiuojama pagal Valstybės pagalbos ar nereikšmingos (de minimis) pagalbos sumos (eurais) per visą pagalbos mokėjimo laikotarpį apskaičiavimo tvarką, nurodytą Bendrųjų administravimo taisyklių 3 priede.

33. Sekretoriatas, vadovaudamasis Suteiktos valstybės pagalbos registro nuostatais ir Suteiktos valstybės pagalbos duomenų tvarkymo taisyklėmis, per 5 darbo dienas nuo šių taisyklių 31 punkte nurodyto sprendimo priėmimo dienos pateikia Registrui duomenis apie kiekvienam galutiniam pagalbos gavėjui skiriamą diskontuotą valstybės pagalbos ir (ar) nereikšmingos (de minimis) pagalbos sumą.

34. Jei vienam galutiniam pagalbos gavėjui vienu sprendimu skiriama valstybės pagalbos suma viršija Reglamento (ES) Nr. 702/2014 9 straipsnio 2 dalies c punkte nustatytas ribas,  sekretoriatas per šešis mėnesius nuo pagalbos suteikimo dienos pateikia informaciją apie skirtą pagalbą į Europos Komisijos Valstybės pagalbos skaidrumo svetainę adresu https://webgate.ec.europa.eu/competition/transparency/.

 

VIII SKYRIUS

LĖŠŲ SKYRIMAS IR ATSISKAITYMAS UŽ LĖŠŲ PANAUDOJIMĄ

 

 

35. Gavusi šių taisyklių 31 punkte nurodytus dokumentus, Agentūra:

35.1. ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šių taisyklių 31 punkte nurodytų dokumentų gavimo informuoja priemonės vykdytoją apie skirtą lėšų sumą;

35.2. priemonės vykdytojui avansu perveda 50 proc. Žemės ūkio ministerijos kanclerio potvarkiu patvirtintame sprendime dėl lėšų skyrimo priemonei įgyvendinti numatytos sumos, jei minėtame sprendime priemonei įgyvendinti nenumatyta kita avanso suma.

36. Jeigu Agentūra negali atlikti šių taisyklių 35 punkte nustatytų veiksmų dėl paraiškose ir (arba) Žemės ūkio ministerijos kanclerio potvarkiu patvirtintame sprendime dėl lėšų skyrimo priemonei įgyvendinti pastebėtų klaidų ar kitų neatitikimų ir šiems netikslumams ištaisyti reikia laiko, ji nedelsiant apie tai informuoja Ministeriją, o šių taisyklių 35 punkte nustatytus veiksmus atlieka iš Ministerijos gavusi patikslintus duomenis dėl pastebėtų klaidų ar kitų neatitikimų ištaisymo.

37. Priemonės vykdytojas, gavęs informaciją apie skirtą nacionalinę paramą priemonei įgyvendinti, per 10 darbo dienų pateikia Agentūrai el. paštu nacparama.pmrk@nma.lt informaciją apie priemonę (nurodant priemonės ir priemonės vykdytojo pavadinimą, priemonės įgyvendinimo adresą, datą, priemonės pradžios ir pabaigos laiką, atsakingą asmenį ir jo tel. Nr.). Pasikeitus priemonės įgyvendinimo datai, valandai ir (arba) vietai, Priemonės vykdytojas, apie tai raštu ir el. paštu nacparama.pmrk@nma.lt informuoja Agentūrą ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų iki numatytos priemonės įgyvendinimo datos.

38. Priemonės vykdytojams lėšos išmokamos taikant išlaidų kompensavimo su avansu mokėjimo būdą, kaip numatyta Bendrosiose administravimo taisyklėse.

39. Priemonės vykdytojams atsiskaitant už patirtas išlaidas, galimas 20 proc. išlaidų nukrypimas pagal paraiškoje nurodytas atskiras išlaidų rūšis, neviršijant Žemės ūkio ministerijos kanclerio potvarkiu patvirtintame sprendime dėl lėšų skyrimo priemonei įgyvendinti numatytos bendros sumos.

40. Išlaidų viršijimas pagal atskiras išlaidų rūšis daugiau kaip 20 proc. negalimas ir išlaidos, nenumatytos šiose taisyklėse ir paraiškoje, nefinansuojamos.

41. Priemonės vykdytojai, įgyvendinę priemonę už patirtas išlaidas, Agentūrai atsiskaito ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo priemonės įgyvendinimo pabaigos, bet ne vėliau kaip iki lapkričio 15 d., išskyrus lapkričio mėnesį įgyvendintas priemones, už kurių išlaidas priemonės vykdytojai atsiskaito ne vėliau kaip per 15 darbo dienų, ir už gruodžio mėnesį įgyvendintas priemones, už kurių išlaidas atsiskaito ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo priemonės įgyvendinimo pabaigos, ir pateikia Agentūrai mokėjimo prašymą, kurio forma tvirtinama Agentūros nustatyta tvarka ir skelbiama interneto tinklalapyje www.nma.lt. Mokėjimo prašymai teikiami ir tikrinami vadovaujantis Bendrosiose administravimo taisyklėse ir šiose taisyklėse nustatyta tvarka. Pateikdamas mokėjimo prašymą, priemonės vykdytojas turi visiškai atsiskaityti už įgyvendintą priemonę ir gautą avansą. Kartu su mokėjimo prašymu priemonės vykdytojas pateikia:

41.1. išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų patvirtintas kopijas;

41.2. informaciją apie priemonės vertinimo kriterijų įgyvendinimo rezultatus, t. y., kokios nuveiktos veiklos, pasiekti rezultatai.

42. Agentūra, siekdama išmokėti avansą ar, įvertinusi mokėjimo prašymą, likusią nacionalinės paramos sumą priemonės vykdytojui, atsiskaičiusiam už įgyvendintas priemones, užsako lėšas ir išmoka lėšas Bendrosiose administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

43. Jeigu vertinant mokėjimo prašymą ir kartu su mokėjimo prašymu pateiktus dokumentus kyla neaiškumų, ar mokėjimo prašymui tinkamai įvertinti trūksta informacijos, Agentūra siunčia priemonės vykdytojui paklausimą dėl papildomos informacijos ir (arba) dokumentų pateikimo. Jei per Agentūros nustatytą laiką priemonės vykdytojas nepateikia prašomų dokumentų ir (arba) informacijos, mokėjimo prašymas vertinamas pagal turimus duomenis.

44. Jei vertinant mokėjimo prašymą kyla įtarimų, kad dokumentuose pateikta netiksli, neišsami arba klaidinga informacija, gali būti atliekama patikra vietoje.

45. Priemonės vykdytojas, norėdamas pakeisti neesminius paraiškos duomenis (pvz., keičiasi priemonės vykdytojo rekvizitai, sąskaita banke arba kredito unijoje ir kt.), kurie neturi įtakos priimant sprendimą dėl nacionalinės paramos skyrimo priemonei įgyvendinti, informuoja Agentūrą raštu, nurodydamas norimus pakeisti arba papildyti duomenis, jų pakeitimo arba papildymo priežastis, ir pateikia patvirtinimo dokumentus (jei tokių yra). Agentūra ne vėliau kaip per 10 darbo dienų raštu informuoja priemonės vykdytoją apie priimtą sprendimą ir jei nepritaria, nurodo nepritarimo priežastis.

46. Išmokėjus priemonės vykdytojams lėšas, Agentūra iki kitų metų sausio 31 d. teikia Ministerijai informaciją, nurodytą šių taisyklių 41.2 papunktyje.

 

IX SKYRIUS

LĖŠŲ PANAUDOJIMO KONTROLĖ IR ATSAKOMYBĖ

 

47. Už skirtų lėšų panaudojimą atsako priemonės vykdytojas.

48. Už paraiškose ir kituose dokumentuose pateiktų duomenų teisingumą atsako juos pateikę subjektai. Priemonės vykdytojas privalo ne trumpiau kaip 10 metų nuo paskutinės nacionalinės paramos pagal šias taisykles skyrimo galutiniams pagalbos gavėjams ir (ar) galutiniams paramos gavėjams dienos ir ne trumpiau kaip 10 (dešimt) metų nuo paskutinio mokėjimo prašymo užregistravimo dienos, saugoti visą su paraiška ir vykdoma priemone susijusią medžiagą ir dokumentus.

49. Bet kuriuo projektų įgyvendinimo laikotarpiu Agentūra savo nustatyta tvarka gali atlikti jų patikrą vietoje. Priemonės vykdytojas privalo leisti Agentūros Kontrolės departamento ar kitiems kompetentingiems tarnautojams atlikti patikras.

50. Paraiškoje numatytų priemonių patikrą vietoje gali atlikti ir Ministerijos atsakingi darbuotojai.

 

X SKYRIUS

SANKCIJŲ TAIKYMAS

 

51. Priemonės vykdytojui nesilaikant ar pažeidžiant šiose Taisyklėse ir paramos paraiškoje nustatytas nacionalinės paramos skyrimo sąlygas, taikomos sankcijos, t. y. parama gali būti sumažinta arba pareikalauta ją grąžinti.

52. Jeigu, įvertinus mokėjimo prašymą, nustatoma, kad avansu išmokėta suma didesnė negu priemonės vykdytojas padarė tinkamų finansuoti išlaidų, šį skirtumą priemonės vykdytojas privalo grąžinti.

53. Jei priemonės vykdytojas pavėluotai pateikia mokėjimo prašymą, nacionalinė parama už kiekvieną pavėluotą darbo dieną sumažinama 1 proc. nuo apskaičiuotos nacionalinės paramos sumos už mokėjimo prašyme deklaruotas patirtas tinkamas finansuoti išlaidas, išskyrus atvejus, kai priemonės įgyvendinimo metu priemonės vykdytojas mokėjimo prašymą pateikia pavėluotai dėl pateisinamų priežasčių (pateisinamomis priežastimis laikomos nenugalimo jėgos (force majeure) aplinkybės, priemonės vykdytojo, jo vadovo ar kito, atsakingo už mokėjimo prašymo pateikimą, asmens liga). Pavėluotai teikiami mokėjimo prašymai priimami 30 darbo dienų nuo šių taisyklių 41 punkte nurodyto termino pabaigos; vėliau pateikti mokėjimo prašymai neadministruojami.

54. Nacionalinė parama susigrąžinama, jeigu patikros vietoje metu nustatoma, kad Priemonės vykdytojas nevykdo 6 punkte nurodytos veiklos, nesilaiko 10.1–10.3 papunkčiuose nustatytų įsipareigojimų.

55. Nustačius šių taisyklių 10.5 papunkčio reikalavimo pažeidimus (neįvardijus Ministerijos kaip vienos iš rėmėjų), nacionalinės paramos suma mažinama 20 proc.

56. Priemonės įgyvendinimo pažeidimai nustatomi ir grąžintinos lėšos administruojamos vadovaujantis Bendrosiomis administravimo taisyklėmis.

 

XI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

57. Už informavimą nacionalinės paramos teikimo klausimais, paraiškų priėmimą, vertinimą, Priemonių atrankos komiteto posėdžių organizavimą, sprendimų dėl nacionalinės paramos skyrimo priemonei įgyvendinti priėmimą, Žemės ūkio ministerijos kanclerio potvarkių dėl nacionalinės paramos skyrimo priemonėms įgyvendinti rengimą, informacijos apie priemonių vertinimo kriterijus kaupimą yra atsakinga Ministerija.

58. Už lėšų užsakymą ir išmokėjimą priemonių vykdytojams, lėšų apskaitą, jų panaudojimo kontrolę pagal šias taisykles atsako Agentūra.

59. Kiti šiose taisyklėse nereglamentuoti klausimai sprendžiami vadovaujantis Bendrosiomis administravimo taisyklėmis ir kitais teisės aktais.

______________

 

Žemės ūkio parodų, prekybos mugių,

bendruomeniškumą kaime skatinančių renginių ir konkursų organizavimo ir (arba)

dalyvavimo juose finansavimo taisyklių

1 priedas

 

(Žemės ūkio parodų, prekybos mugių, bendruomeniškumą kaime skatinančių renginių ir konkursų organizavimo ir (arba) dalyvavimo juose finansavimo paraiškos forma)

 

____________________________________________________

(dokumento sudarytojo pavadinimas)

 

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijai

 

ŽEMĖS ŪKIO PARODŲ, PREKYBOS MUGIŲ, BENDRUOMENIŠKUMĄ KAIME SKATINANČIŲ RENGINIŲ IR KONKURSŲ ORGANIZAVIMO IR (ARBA) DALYVAVIMO JUOSE FINANSAVIMO PARAIŠKA

 

____________ Nr. _______

(data)

___________________

(sudarymo vieta)

 

1. Pareiškėjo duomenys

Rekvizitai

Pareiškėjas

 

Teisinė forma (pildo juridiniai asmenys)

 

Įmonės kodas / asmens kodas

 

EVRK red.2*

 

Adresas:

gatvė, namo numeris, pašto indeksas, vietovė

 

Tel. Nr.

 

 

 

El. p. adresas

 

Vadovo vardas, pavardė, tel. Nr.

 

Finansininko vardas, pavardė, tel. Nr.

 

Banko pavadinimas

 

Banko kodas

 

Atsiskaitomosios sąskaitos numeris

 

Pažymėti tinkamą

PVM mokėtojas

Jei taip, nurodykite PVM mokėtojo kodą: _________________

ne PVM mokėtojas

Jei PVM mokėtojas:

Patvirtinu, kad pagal priemonę prašoma lėšų ne ekonominei veiklai vykdyti, todėl už šiai veiklai organizuoti įsigytas prekes ir paslaugas PVM susigrąžinti neturėsiu teisės

Taip

 

Ne

Sutinku visą man siunčiamą informaciją gauti el. paštu

Taip

 

Ne

*Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorius, patvirtintas Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2007 m spalio 31 d. įsakymu Nr. DĮ-226 „Dėl ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriaus patvirtinimo“

 

2. Priemonės aprašymas

 

Prašome iš valstybės biudžeto lėšų skirti žemės ūkio parodoms, prekybos mugėms, bendruomeniškumą kaime skatinantiems renginiams ir konkursams organizuoti ir (arba) dalyvauti juose priemonei įgyvendinti:

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

(priemonės pavadinimas)

 

Priemonės aprašymas (galutiniai pagalbos gavėjai ar galutiniai paramos gavėjai, priemonės įgyvendinimo tikslas, jos poreikio pagrindimas (iki pusės puslapio arba iki 1 600 spaudos ženklų):

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

Renginio organizavimo detali programa (nurodoma tiksli renginio data, laikas, vieta), priemonės vertinimo kriterijai (iki 1 lapo arba 3 200 spaudos ženklų):

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

3. Pareiškėjo pajėgumai numatytai priemonei įgyvendinti

 

Trumpai aprašykite patirtį vykdant panašias priemones (organizuojant parodas, muges ir kitus renginius arba dalyvavimą juose) arba dalyvaujant jose.

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

4. Duomenys apie priemonę

 

 

Bendra tinkamų finansuoti išlaidų suma su PVM / be PVM, Eur (reikiamą pabraukti)

 

Prašoma lėšų suma

su PVM / be PVM, Eur (reikiamą pabraukti)

 

Nuosavų lėšų suma tinkamoms finansuoti išlaidoms padengti su PVM / be PVM, Eur (reikiamą pabraukti)

 

Pagalbos / paramos dydis, proc.

(procentas skaičiuojamas nuo bendros

tinkamų finansuoti išlaidų sumos)

 

Planuojama priemonės įgyvendinimo pradžia

20..... m....................... d.

Planuojama priemonės įgyvendinimo pabaiga

20..... m....................... d.

Veiklos sritis, kuriai prašoma pagalbos / paramos (pažymėti tinkamą):

Lietuvoje vykstančioms žemės ūkio parodoms, mugėms, organizuoti ir (arba) dalyvauti jose.

Konkursams organizuoti ir (arba) dalyvauti juose.

Lietuvos kaimo vietovėse vykstantiems bendruomeniškumą kaime skatinantiems renginiams organizuoti.

 

 

 

5. Priemonės tinkamų išlaidų sąrašas

 

Eil. Nr.

Išlaidų pavadinimas (nurodyti pagal taisyklių 13 punkte nurodytas tinkamas finansuoti išlaidas)

Bendra tinkamų finansuoti išlaidų suma su PVM / be PVM, Eur (reikiamą pabraukti)

Prašoma lėšų suma su PVM / be PVM, Eur (reikiamą pabraukti)

Išlaidų paskirstymas pagal ketvirčius, Eur

Pagrindimas (nurodyti detalius skaičiavimus, apklaustus tiekėjus, kiekius ir pan.)

I

II

III

IV

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Prie paraiškos pridedami dokumentai

 

Eil. Nr.

Dokumento pavadinimas

Puslapių skaičius

 

 

__/__/__/

 

 

__/__/__/

 

 

__/__/__/

 

 

__/__/__/

 

 

__/__/__/

 

7. Pareiškėjo deklaracija

 

Aš, toliau pasirašęs, patvirtinu:

1. Šioje paraiškoje ir prie jos pridėtuose dokumentuose pateikta informacija yra teisinga.

2. Vykdysiu Žemės ūkio parodų, prekybos mugių, bendruomeniškumą kaime skatinančių

renginių ir konkursų organizavimo ir (arba) dalyvavimo juose finansavimo taisykli sąlygas tiksliai, nepažeisdamas Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų.

3. Prašoma lėšų suma yra mažiausia priemonei įgyvendinti reikalinga suma.

4. Įsipareigoju ne trumpiau kaip 10 metų nuo paskutinės nacionalinės paramos pagal šias taisykles skyrimo galutiniams pagalbos gavėjams ir (ar) galutiniams paramos gavėjams dienos ir ne trumpiau kaip 10 (dešimt) metų nuo paskutinio mokėjimo prašymo užregistravimo dienos, saugoti visą su paraiška ir vykdoma priemone susijusią medžiagą ir dokumentus.

5. Neturiu iškeltos bylos dėl bankroto, nesu likviduojamas.

6. Gautas lėšas panaudosiu paraiškoje numatytoms priemonėms įgyvendinti. (t. y., visą gautą naudą perleisiu galutiniams pagalbos arba paramos gavėjams).

7. Sutinku, kad paraiška gali būti atmesta, jeigu joje pateikti ne visi prašomi duomenys (įskaitant šią deklaraciją).

8. Nesieksiu susigrąžinti PVM iš valstybės biudžeto, jei PVM pripažįstamos tinkamomis finansuoti išlaidomis.

9. Bendradarbiausiu su priemonės įgyvendinimą kontroliuojančiais asmenimis: laiku teiksiu visą prašomą informaciją, sudarysiu sąlygas tikrinti priemonės vykdymą vietoje, susipažinti su dokumentais, susijusiais su priemonės įgyvendinimu, leisiu asmenims, vykdantiems kontrolės ir tikrinimo funkcijas, atlikti dokumentų patikrinimus, patikras vietoje.

10. Teiksiu papildomą informaciją ir dokumentus, susijusius su priemonės įgyvendinimu, taisyklių, Ministerijos ar Agentūros nustatytais terminais.

11. Agentūros reikalavimu (raštu, pranešimu) grąžinti neteisėtai ar nepagrįstai išmokėtą lėšų avansą (jo dalį) ar lėšas (jų dalį) ir (arba) permokėtą lėšų avansą ar permokėtas lėšas.

12. Nesu gavęs ir nesieksiu pagalbos iš kitų nacionalinių ir Europos Sąjungos programų toms pačioms išlaidoms, numatytoms paraiškoje pagal taisykles, finansuoti.

13. Sutinku, kad informacija apie numatomas gauti ir (arba) skirtas (gautas) lėšas bus viešinama visuomenės informavimo tikslais, taip pat gali būti perduota audito ir tyrimų institucijoms siekiant apsaugoti Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos interesus.

14. Nurodyta atsiskaitomoji sąskaita priklauso Pareiškėjui ir aš, toliau pasirašęs, prisiimu visą atsakomybę dėl nuostolių, kurie gali atsirasti klaidingai nurodžius sąskaitos numerį.

15. Įsipareigoju įgyvendinti priemonę ir taisyklėse nustatytais terminais pateikti Agentūrai mokėjimo prašymą ir pridedamus dokumentus.

_____________________                     ___________                     ____________________

(pareiškėjo finansininko (parašas) (vardas, pavardė)

funkcijas atliekančio asmens

pareigų pavadinimas)                                                                                            

_____________________                     ___________                     ____________________

(pareiškėjo vadovo ar jo                             (parašas)                                (vardas, pavardė)

įgalioto asmens pareigų

pavadinimas)

 

 

 

Žemės ūkio parodų, prekybos mugių,

bendruomeniškumą kaime skatinančių renginių

ir konkursų organizavimo ir (arba)

dalyvavimo juose finansavimo taisyklių

2 priedas

 

(Žemės ūkio parodų, prekybos mugių, konkursų organizavimo ir (arba) dalyvavimo juose finansavimo paraiškos galutiniams pagalbos gavėjams forma)

 

____________________________________________________

(dokumento sudarytojo pavadinimas)

 

 

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijai

 

ŽEMĖS ŪKIO PARODŲ, PREKYBOS MUGIŲ IR KONKURSŲ ORGANIZAVIMO IR (ARBA) DALYVAVIMO JUOSE FINANSAVIMO PARAIŠKA GALUTINIAMS PAGALBOS GAVĖJAMS

 

____________ Nr. _______

(data)

 

___________________

(sudarymo vieta)

 

1. Galutinio pagalbos gavėjo duomenys

Rekvizitai

Galutinis pagalbos gavėjas (vardas, pavardė arba įmonės pavadinimas)

 

Teisinė forma (pildo juridiniai asmenys)

 

Įmonės kodas / asmens kodas

 

EVRK red.2*

 

Adresas:

gatvė, namo numeris, pašto indeksas, vietovė

 

Tel. Nr.

 

El. p. adresas

 

Vadovo vardas, pavardė, tel. Nr.

 

Sutinku visą man siunčiamą informaciją gauti el. paštu

□ Taip

□ Ne

Pagal 2014 m. birželio 25 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 702/2014, kuriuo skelbiama, kad tam tikrų kategorijų pagalba žemės bei miškų ūkio sektoriuose ir kaimo vietovėse yra suderinama su vidaus rinka pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnius (OL 2014 L 193, p. 1), I priedo nuostatas atitinku apibrėžtį

Labai mažas ūkio subjektas (ūkio subjektas, kuriame dirba mažiau kaip 10 asmenų ir kurio metinė apyvarta ir (arba) bendra metinė balanso suma neviršija 2 mln. Eur)

 

 

Mažas ūkio subjektas (ūkio subjektas, kuriame dirba mažiau kaip 50 asmenų ir kurio metinė apyvarta ir (arba) bendra metinė balanso suma neviršija 10 mln. Eur)

 

Vidutinis ūkio subjektas (ūkio subjektas, kuriame dirba mažiau kaip 250 asmenų ir kurio metinė apyvarta ir (arba) bendra metinė balanso suma neviršija 50 mln. Eur)

 

Didelis ūkio subjektas (ūkio subjektas, kuriame dirba 250 ir daugiau asmenų, ir kurio metinė apyvarta ir (arba) bendra metinė balanso suma viršija 50 mln. Eur)

 

Pagal 2014 m. birželio 25 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 702/2014 2 straipsnio nuostatas atitinku apibrėžtį

Yra sunkumų patiriantis ūkio subjektas

 

 

Nėra sunkumų patiriantis ūkio subjektas

 

Pažymėti tinkamą

□ PVM mokėtojas

Jei taip, nurodykite PVM mokėtojo kodą: _________________

□ ne PVM mokėtojas

Sutinku visą man siunčiamą informaciją gauti el. paštu

□ Taip

 

□ Ne

 

2. Informacija apie projektą arba veiklą, kuriems prašoma pagalbos

 

 

Projekto arba veiklos, kuriems prašoma pagalbos, aprašymas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Planuojama projekto arba veiklos, kuriems prašoma pagalbos, įgyvendinimo pradžia

 

201_________________________________d.

 

Planuojama projekto arba veiklos, kuriems prašoma pagalbos, įgyvendinimo pabaiga

 

201_________________________________d.

 

Planuojama projekto arba veiklos, kuriems prašoma pagalbos, įgyvendinimo vieta

 

 

 

Prašomos pagalbos rūšis

subsidijuojamos paslaugos

Preliminari prašomos pagalbos vertė (renginio organizatoriaus duomenimis), Eur

 

 

 

3. Tinkamos finansuoti išlaidos pagal žemės ūkio parodų, prekybos mugių ir konkursų organizavimo ir (arba) dalyvavimo juose veiklos sritis

 

 

Pažymėti tinkamą

1. Dalyvavimo mokesčiai

2. Kelionės išlaidos ir gyvūnų vežimo išlaidos

3. Išlaidos leidiniams ir interneto svetainėms, kuriose skelbiama apie renginį

4. Parodoms skirtų patalpų bei stendų nuomos ir jų sumontavimo ir išmontavimo išlaidos

6. Išlaidos prizams (ne daugiau kaip 500 Eur vienam prizui, skirtam konkurso nugalėtojui)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Galutinio pagalbos gavėjo deklaracija

 

Aš, toliau pasirašęs, patvirtinu, kad:

1. Nesu sunkumų patirianti įmonė, kaip apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 702/2014 2 straipsnio 14 punkte arba Komisijos komunikate – Gairėse dėl valstybės pagalbos sunkumų patiriančioms ne finansų įmonėms sanuoti ir restruktūrizuoti (OL 2014 C 249, p. 1).

 

2. Nesu gavęs neteisėtos pagalbos, kuri Europos Komisijos sprendimu (dėl individualios pagalbos arba pagalbos schemos) buvo pripažinta nesuderinama su bendrąja rinka, arba esu sugrąžinęs visą neteisėtos ir nesuderinamos pagalbos sumą, įskaitant palūkanas, teisės aktuose nustatyta tvarka.

 

3. Esu susipažinęs ir įsipareigoju vykdyti Žemės ūkio parodų, prekybos mugių, bendruomeniškumą kaime skatinančių renginių ir konkursų organizavimo ir (arba) dalyvavimo juose finansavimo taisyklių (toliau – taisyklės) sąlygas tiksliai, nepažeisdamas Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų.

4. Jeigu mano prašoma pagalba, vadovaujantis taisyklių 8 punktu, yra laikoma nereikšminga (de minimis) pagalba, papildomai pateikiu:

4.1. informaciją, kuri reikalinga siekiant įvertinti mano atitiktį atitinkamai reglamento (ES) Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje arba reglamento (ES) Nr. 717/2014 2 straipsnio 2 dalyje pateiktai „vienos įmonės“ apibrėžčiai;

4.2. jei vykdau veiklą keliuose sektoriuose, – informaciją, reikalingą siekiant užtikrinti, kad nebūtų pažeistos pagalbos teikimo sąlygos, kaip nurodyta atitinkamai reglamento (ES) Nr. 1407/2013 1 straipsnio 2 dalyje ir 5 straipsnio 1 dalyje arba reglamento (ES) Nr. 717/2014 5 straipsnio 1 ir 2 dalyse;

4.3. jei esu reorganizuojamas arba buvau reorganizuotas, – informaciją, reikalingą siekiant užtikrinti, kad nebūtų pažeistos pagalbos teikimo sąlygos, kaip nurodyta atitinkamai reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnio 8 ir 9 dalyse arba reglamento (ES) Nr. 717/2014 3 straipsnio 8 ir 9 dalyse.

 

...................

(pareigos)

.................................................

(parašas)

A. V.

.................................................

(vardas, pavardė)