APLINKOS APSAUGOS AGENTŪROS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ASMENŲ KONSULTAVIMO APLINKOS APSAUGOS AGENTŪROJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2024 m. sausio 31 d. Nr. AV-23

Vilnius

 

Vadovaudamasis Aplinkos apsaugos agentūros nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. D1-385 „Dėl Aplinkos apsaugos agentūros nuostatų patvirtinimo“, 17.1 papunkčiu ir įgyvendindamas Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 32 straipsnio nuostatas,

1. T v i r t i n u Asmenų konsultavimo Aplinkos apsaugos agentūroje tvarkos aprašą (pridedama).

2. P a v e d u Teisės skyriaus vedėjai Aldonai Teresei Kučinskienei iki 2024 m. gegužės 1 d. parengti konsultavimo administracinės paslaugos teikimo aprašymą ir jį pateikti patvirtinti Aplinkos apsaugos agentūros direktoriui, patvirtintą administracinių paslaugų teikimo aprašymą paskelbti Viešųjų ir administracinių paslaugų stebėsenos ir analizės informacinėje sistemoje, taip pat savo interneto svetainėje pateikti nuorodą į šioje sistemoje paskelbtą administracinės paslaugos teikimo aprašymą.

3. N u s t a t a u, kad Asmenų konsultavimo Aplinkos apsaugos agentūroje tvarkos aprašo, patvirtinto šio įsakymo 1 punktu:

3.1. 5 punktas, 8 punktas, 46.1 papunktis, nustatantys reikalavimus naudoti užsienio kalbą įsigalioja 2024 m. gruodžio 31 d.;

4. Pripažįstu netekusiu galios Aplinkos apsaugos agentūros direktoriaus 2011 m. rugsėjo 9 d. įsakymą Nr. AV-192 „Dėl Ūkio subjektų konsultavimo Aplinkos apsaugos agentūroje tvarkos aprašo patvirtinimo ir atsakingų asmenų paskyrimo“  (su visais papildymais ir pakeitimais).

 

 

 

Direktorė                                                                                                                   Milda Račienė

 

PATVIRTINTA

Aplinkos apsaugos agentūros direktoriaus

2024 m. sausio 31 d. įsakymu Nr. AV-23

 

ASMENŲ KONSULTAVIMO APLINKOS APSAUGOS AGENTŪROS KOMPETENCIJOS KLAUSIMAIS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Asmenų konsultavimo Aplinkos apsaugos agentūros (toliau – Agentūra) kompetencijos klausimais tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato:

1.1. konsultacijų,  teikiamų fiziniams ir juridiniams asmenims (toliau – asmenys), rengimo, teikimo, vertinimo ir skelbimo bei suteiktų konsultacijų įrašų naudojimo, saugojimo ir naikinimo tvarką, siekiant užtikrinti tinkamą ir vienodą Agentūros kompetencijai priskirtų teisės aktų nuostatų taikymo aiškinimą;

1.2. asmenų konsultavimo Agentūros tvarkomų valstybės informacinių sistemų: Aplinkos informacijos valdymo integruotos kompiuterinės sistemos (AIVIKS), Vieningos gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacinės sistemos (GPAIS), Aplinkosaugos leidimų išdavimo sistemos (ALIS), Informacinės aplinkosauginių mokesčių kontrolės sistemos (IKS), Atliekų tvarkytojų valstybės registro (ATVR) ir Lietuvos Respublikos upių, ežerų ir tvenkinių kadastro (UETK) tvarkymo, ataskaitų ir duomenų teikimo elektroninėmis ryšio priemonėmis klausimais tvarką, konsultacijų teikimo laiką, atsakymų pateikimo terminus.

2. Šis Aprašas netaikomas asmenų skundų, prašymų ir pranešimų registravimui, nagrinėjimui ir atsakymų rengimui pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo, išskyrus šio įstatymo 32 straipsnį, ir Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo nuostatas. Pareiškėjo prašoma Agentūros turima informacija (taip, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatyme) teikiama, taip pat asmenų skundai ar pranešimai nagrinėjami Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“, Agentūros darbo reglamento, patvirtinto Agentūros direktoriaus 2006 m. liepos 17 d. įsakymu Nr. V-72 „Dėl Aplinkos apsaugos agentūros vidaus tvarkos taisyklių ir darbo reglamento patvirtinimo“ (toliau – Agentūros darbo reglamentas) ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka. Asmens duomenys, konfidenciali informacija teikiama laikantis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo, 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1) (toliau – Reglamentas (ES) 2016/679), kitų Lietuvos Respublikos įstatymų bei teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų tvarkymą ir apsaugą, saugų informacijos tvarkymą, informacinių sistemų naudojimą, nustatyta tvarka.

3. Apraše vartojamos sąvokos:

3.1. asmuo – juridinis ar fizinis asmuo, kuris kreipiasi į Agentūrą konsultacijos;

3.2. konsultacija ir kita metodinė pagalba Agentūros teikiama administracinė paslauga – žodinis (telefonu ar vietoje) ar rašytinis apibendrintas ar individualaus pobūdžio viešojo administravimo subjekto paaiškinimas, nuomonė, kaip taikytini jo kompetencijai priskirti teisės aktai ar atskiros tokių teisės aktų nuostatos;

3.3. konsultacija žodžiuAgentūros  valstybės tarnautojo ar darbuotojo, dirbančio pagal darbo sutartį (toliau – darbuotojas) atsakymas žodžiu į asmens klausimą (-us);

3.4. konsultavimo telefonai oficialioje Agentūros interneto svetainėje paskelbti asmenims konsultuoti skirti telefono ryšio numeriai;

3.5. paklausimasžodžiu ar raštu Agentūrai pateiktas (-i) asmens (-ų) klausimas (-ai), prašymas suteikti konsultaciją;

3.6. patvirtinta rašytinė konsultacija – oficialus Agentūros direktoriaus ar jo įgalioto asmens pasirašytas atsakymas į asmens pateiktą (-us) paklausimą (-us) ir užregistruotas (-us) Agentūros vieningoje dokumentų valdymo sistemoje (toliau – DBSIS);

3.7. rašytinė konsultacija  - tai Agentūros darbuotojo parengtas ir asmens elektroniniu paštu išsiųstas ar per Agentūros Konsultacijų tarnybos informacinę sistemą (toliau – Konsultavimo tarnyba) pateiktas atsakymas;

3.8. viešoji konsultacija – pagal Agentūros kompetenciją teikiama rašytinė konsultacija (viešasis išaiškinimas) teisės taikymo klausimais, skelbiama Viešojo administravimo įstatymo 32 straipsnio nustatyta tvarka Agentūros interneto svetainėje skiltyje „Dažniausiai užduodami klausimai“ (toliau – „DUK“), poskyryje „Viešoji konsultacija“.

 

II SKYRIUS

KONSULTACIJŲ TEIKIMO BENDRIEJI PRINCIPAI

 

4. Agentūroje teikiamos šios konsultacijos:

4.1. konsultacija žodžiu (telefonu; asmeniui atvykus į Agentūrą);

4.2. konsultacija per Pagalbos tarnybos IS, Konsultacijų tarnybą ir elektroniniu paštu;

4.3. rašytinė konsultacija;

4.4. viešoji konsultacija.

5. Informacija apie paklausimų ir asmenų priėmimo bei konsultacijų teikimo tvarką (adresas, darbo laikas, konsultavimo telefonų numeriai, elektroninio pašto adresas) Agentūroje turi būti skelbiama lietuvių ir anglų kalba:

5.1. Agentūros informaciniuose stenduose (Agentūros priimamuosiuose) gerai matomoje vietoje;

5.2. Agentūros interneto svetainėje;

5.3. nurodant užsienio kalbą, kuria Agentūros darbuotojas gali aptarnauti, greito atsakymo optines etiketes su šių asmenų kontaktais.

6. Paklausimus Agentūrai asmenys gali pateikti tokiais būdais:

6.1. žodžiu:

6.1.1. paskambinę bendruoju Agentūros konsultavimo telefono numeriu;

6.1.2. paskambinę kitu Agentūros interneto svetainėje nurodytu (nurodytais) telefono numeriu (numeriais);

6.1.3. atvykę į Agentūrą, Agentūros administracinius padalinius;

6.1.4. seminarų, konferencijų ar kitų renginių metu;

6.2. raštu:

6.2.1. atsiųsti paštu (per pašto paslaugų teikėjus), elektroniniu paštu, per „e. pristatymas“ sistemą;

6.2.2. įteikus tiesiogiai atsakingam Personalo ir dokumentų valdymo skyriaus darbuotojui;

6.2.3. Agentūros interneto svetainėje, užpildžius elektroninių paklausimų formą;

6.2.4. Agentūros Konsultacijų tarnyboje, užpildžius elektroninių paklausimų formą;

7. Atsakymai į dažniausiai gaunamus paklausimus skelbiami Agentūros interneto svetainės skiltyje DUK.

8. Asmeniui konsultacijos teikiamos valstybine kalba. Kai asmuo yra užsienio valstybės pilietis, užsienio valstybės institucija, tarptautinė organizacija ar kitas užsienio valstybės juridinis asmuo, konsultacija gali būti teikiama užsienio kalba (anglų arba kita asmeniui ir konsultuojančiam darbuotojui suprantama kalba.

9. Konsultuojantys Agentūros darbuotojai, siekdami užtikrinti vienodo turinio ir kokybiškų konsultacijų teikimą pagal kompetenciją susipažįsta su:

9.1. teisės aktais, reglamentuojančiais Agentūros veiklą ir įtvirtinančiais asmens duomenų tvarkymo ir privatumo apsaugos reikalavimus, jų nuostatomis;

9.2. teismų praktika;

9.3. interneto svetainėje paskelbtomis viešosiomis konsultacijomis;

9.4. klausimais–atsakymais, kurie skelbiami Agentūros interneto svetainės skiltyje „DUK“;

9.5. kita informacija.

10. Asmeniui dėl galimų įstatymų ar kitų teisės aktų pažeidimų pasiūloma kreiptis pagal kompetenciją į Agentūrą arba į kitą kompetentingą instituciją su skundu.

 

III SKYRIUS

KONSULTACIJŲ TEIKIMAS TELEFONU

 

11. Konsultacijos ar informacija telefonu pagal šio Aprašo priede nurodytas konsultavimo temas teikiamos asmenims, paskambinusiems darbo dienomis nuo pirmadienio iki penktadienio nuo 8.00 iki 17.00 valandos pirmadienį – ketvirtadienį, penktadienį iki 16.45 valandos:

11.1. oficialioje Agentūros svetainėje nurodytais kitais telefonų numeriais;

11.2. bendruoju Agentūros konsultavimo telefono numeriu, kuris yra nemokamas.

12. Paklausimas žodžiu išdėstomas Agentūros darbuotojui, turinčiam įgaliojimus spręsti asmeniui rūpimus klausimus arba aptarnauti asmenis. Konkretų Agentūros padalinio atstovą atsakingą už konsultacijų teikimą paskiria jo tiesioginis vadovas.

13. Konsultuojantis Agentūros darbuotojas konsultacijos teikimo metu turi laikytis šių reikalavimų:

13.1. pakelti telefono ragelį prieš trečiąjį skambutį (pageidautina);

13.2. prisistatyti asmeniui pasakydamas įstaigos pavadinimą ir savo pavardę;

13.3. atidžiai išklausyti, prireikus paprašyti plačiau paaiškinti paklausimą (jei reikia, pakartoti paklausimą kitais žodžiais ir taip įsitikinti, ar teisingai suprato paklausimą);

13.4. aiškiai ir tiksliai atsakyti į klausimus, savo paaiškinimą ar nuomonę pagrindžiant teisės aktų nuostatomis, arba nurodyti instituciją (jos adresą ir elektroninių ryšių kontaktinius duomenis), į kurią asmuo turėtų kreiptis, jeigu Agentūra nekompetentinga suteikti konsultacijos asmeniui rūpimu klausimu;

13.5. ramiai kalbėti, mandagiai atsisveikinti.

14. Kiekvienas konsultuojantis Agentūros darbuotojas į pateiktą klausimą atsako konkrečiai, be perteklinės informacijos. Asmenims išsamiai išaiškinami teisės aktų reikalavimai, jie neklaidinami prieštaringais atsakymais.

15. Konsultacija telefonu turi būti suteikiama tuoj pat, išskyrus, jei konsultacijai suteikti reikia papildomos informacijos.

16. Jei nėra galimybės tuoj pat suteikti konsultacijos, pvz., konsultacijai suteikti reikia papildomos informacijos iš kitų Agentūros skyrių, reikia detalesnės analizės ar duomenų rinkimo, konsultuojantis Agentūros darbuotojas privalo informuoti apie tai asmenį ir jo nurodytu telefono ryšio numeriu jam perskambinti ne vėliau kaip per 3 darbo dienas, o dėl sudėtingų klausimų – ne vėliau kaip per 5 darbo dienas, arba pasiūlyti pateikti klausimus elektroniniu paštu ar raštu ir informuoti apie konsultacijų suteikimo terminus arba pasiūlyti konsultacijos atvykti į Agentūrą.

17. Jei asmens netenkina gauta konsultacija, konsultuojantis Agentūros darbuotojas informuoja apie asmens teisę kreiptis į Agentūrą kitais būdais (elektroniniu paštu, raštu, per Agentūros Pagalbos tarnybos IS, Konsultacijų tarnybą, atvykus į Agentūrą ir pan.).

18. Konsultuojantis Agentūros darbuotojas baigia pokalbį tuomet, kai asmuo išsiaiškina jam rūpimus klausimus ir atsisveikina, išskyrus atvejus nurodytus šio Aprašo 19 punkte.

19. Jei asmuo įžeidinėja konsultuojantį Agentūros darbuotoją, jam grasina, elgiasi neadekvačiai arba asmens elgesys kelia pagrįstų įtarimų, kad asmuo yra apsvaigęs nuo alkoholio, narkotinių, psichotropinių ar kitų svaigiųjų medžiagų ir dėl to asmens neįmanoma tinkamai aptarnauti, konsultuojantis Agentūros darbuotojas įspėja tokį asmenį, kad pokalbis gali būti nutrauktas, ir prireikus nutraukia pokalbį.

20. Asmeniui paskambinus kitais, Agentūros interneto svetainėje nurodytais telefonų numeriais, atsiliepęs Agentūros darbuotojas privalo asmeniui pasiūlyti kreiptis Agentūros svetainėje nurodytais konsultacijų telefonų numeriais, arba klausimą pateikti kitais būdais (elektroniniu paštu, raštu, per Agentūros Pagalbos tarnybos IS, Konsultacijų tarnyba, atvykus į Agentūrą ir pan.).

 

IV SKYRIUS

KONSULTACIJŲ TEIKIMAS ASMENIMS ATVYKUS Į AGENTŪRĄ

 

21. Asmenų aptarnavimas jiems atvykus į Agentūrą (A. Juozapavičiaus g. 9, Vilnius) vykdomas taikant „vieno langelio“ principą Agentūros darbo reglamento nustatyta tvarka.

22. Konsultacijoms žodžiu asmenys Agentūroje, Agentūros administracijos padaliniuose, kurių adresas yra kitas nei Agentūros buveinė priimami pirmadieniais – ketvirtadieniais nuo 8.00 iki 12.00 val. ir nuo 12.45 iki 17.00 val., penktadieniais nuo 8.00 iki 12.00 val. ir nuo 12.45 iki 15.45 val. Švenčių dienų išvakarėse darbo diena sutrumpinama viena valanda.

23. Agentūros darbuotojai į Agentūrą ar Agentūros administracijos padalinius atvykusius asmenis konsultuoja specialiose tam skirtose patalpose. Šį konsultavimą organizuoja atsakingas už konsultacijos temą padalinio vadovas ar jo paskirtas darbuotojas ir jis vykdomas laikantis šių reikalavimų:

23.1. Agentūros darbuotojas, privalo prieš konsultuodamas nurodyti savo pareigas, vardą bei pavardę;

23.2. Agentūros darbuotojas teikti konsultacijas, neviršydami savo kompetencijos:

23.2.1. paaiškinti, kokius dokumentus ir kokiu būdu reikėtų pateikti Agentūrai, kad kreipimasis Agentūroje būtų išnagrinėtas;

23.2.2. pateikti asmens pageidaujamą informaciją, kuria disponuoja Agentūra ir kurią asmuo turi teisę gauti iš valstybės institucijų bei įstaigų įstatymų nustatyta tvarka, išskyrus konfidencialią informaciją;

23.2.3. pateikti informaciją dėl dažniausiai užduodamų klausimų, Agentūros interneto svetainėje skelbiamą informaciją.

23.3. jei konsultuojamas asmuo (-ys) ima reikšti nepasitenkinimą konkrečiu konsultuojančiu padalinio darbuotoju, abejoti jo kompetencija ar pan. arba asmens dėl kitų priežasčių netenkina padalinio darbuotojo konsultacija ir jis tą aiškiai išreiškia, konsultavimas turi būti sustabdomas ir konsultuoti kartu pakviečiamas padalinio vadovas;

24. Padalinio vadovas, įvertinęs situaciją, turi teisę konsultuojamam (-iems) asmeniui (-ims) pasiūlyti pokalbį su juo (-ais) įrašyti, siekiant užtikrinti kokybišką konsultaciją, jeigu yra tokia techninė galimybė. Jei asmuo (-ys) nesutinka su šiuo pasiūlymu, konsultavimas nutraukiamas, asmeniui (-ims) pasiūlius į Agentūrą kreiptis raštu. Jei asmuo (-ys) sutinka su pasiūlymu įrašyti pokalbį, konsultavimas tęsiamas;

25. Asmens priėmimas Agentūroje turi būti derinamas iš anksto žodžiu, raštu arba telefonu ar kita ryšio priemone, nurodant asmens priėmimo institucijoje laiką ir vietą, Agentūros darbuotojo, kuris priims asmenį, vardą ir pavardę, pareigas. Atsiradus nenumatytoms aplinkybėms ir pasikeitus suderintam konsultavimo laikui, atsakingi Agentūros darbuotojai apie tai įspėja asmenį. Jeigu asmeniui susitikimo metu suteikti konsultacijos nėra galimybės (klausimas reikalauja ilgesnio nagrinėjimo), tai konsultacija turi būti suteikta ne vėliau kaip per 5 darbo dienas su asmeniu suderintu būdu.

26. Konsultacijos teikimo metu paaiškėjus, kad klausimas yra sudėtingas, reikalaujantis detalesnės analizės, tyrimo ar papildomų duomenų rinkimo, konsultuojantis Agentūros darbuotojas asmeniui turi pasiūlyti pateikti rašytinį paklausimą vienu iš šio Aprašo 6.2.1−6.2.4 papunkčiuose nurodytų būdų.

27. Kai asmuo prašo suteikti konsultaciją kita nei valstybine kalba, ir konsultuojantis Agentūros darbuotojas ta kalba negali suteikti konsultacijos, arba asmuo negali suprantamai išdėstyti savo minčių, teikiant informaciją turi dalyvauti asmens atstovas, sugebantis teikiamą informaciją versti į asmeniui suprantamą kalbą ir padėti asmeniui suprantamai išdėstyti jo mintis.

28. Siekiant užtikrinti kokybišką ir vienodą konsultacijų teikimą asmenims, atvykusiems į Agentūrą, yra taikomos teikiamų konsultacijų vertinimo priemonės – padalinių vadovai pasirinktu periodiškumu dalyvauja savo padalinio darbuotojų teikiamų konsultacijų metu bei, atsižvelgdami į konsultacijų vertinimo rezultatus, organizuoja savo padalinio darbuotojų mokymus (aptarimus) ir formuoja gerąją praktiką.

29. Jeigu paklausimą žodžiu teikiančio asmens elgesys yra neadekvatus arba turi akivaizdžių nusikaltimo, baudžiamojo nusižengimo ar administracinių teisės pažeidimų požymių, arba asmens paklausimas grindžiamas akivaizdžiai tikrovės neatitinkančiais faktais, arba bendraujant su asmeniu nepavyksta išsiaiškinti paklausimo turinio, konsultuojantis Agentūros darbuotojas turi teisę tokio asmens neaptarnauti ir privalo nedelsdamas pranešti apie šio asmens elgesį tiesioginiam vadovui.

 

V SKYRIUS

RAŠYTINIŲ KONSULTACIJŲ TEIKIMAS PER PAGALBOS TARNYBOS IS, APLINKOS APSAUGOS AGENTŪROS KONSULATVIMO TARNYBĄ IR ELEKTRONINIU PAŠTU

 

30. Rašytinės konsultacijos – tai Agentūros darbuotojo parengti ir asmens elektroniniu paštu arba Aplinkos apsaugos agentūros Konsultavimo tarnybos informacinėje sistemoje (toliau – Konsultavimo tarnyba) išsiųsti atsakymai į elektroniniu paštu aaa@gamta.lt gautus paklausimus, kurie Agentūros darbo reglamento nustatytais atvejais neregistruojami DBSIS, pvz., kai į paklausimus atsakoma tą pačią darbo dieną, ir į gautus elektroniniu paštu konsultacija@gamta.lt ar pateiktus per Konsultavimo tarnybą.

31. Rašytines konsultacijas į paklausimus, gautus elektroniniu paštu aaa@gamta.lt teikia Agentūros administracijos padalinių vadovai (departamento direktorius ir (ar) skyriaus vedėjas ar jų įgalioti darbuotojai), atsakydami asmenims tiesiogiai jų nurodytu elektroninio pašto adresu, o į paklausimus, gautus elektroniniu paštu konsultacija@gamta.lt arba pateiktus Konsultavimo tarnyboje – Agentūros darbuotojai, atsakydami per Konsultavimo tarnybą.

32. Rašytinė konsultacija suteikiama per 20 darbo dienų. Jeigu  paklausime nurodyti klausimai yra sudėtingi, paklausimo nagrinėjimo terminas Agentūros direktoriaus įgalioto asmens (Agentūros departamento direktoriaus arba Agentūros direktoriaus pavaduotojo pagal kompetenciją) rašytine rezoliucija gali būti pratęstas dar iki 20 darbo dienų. Pratęsus paklausimo nagrinėjimo terminą, atsakingas už patvirtintos rašytinės konsultacijos parengimą Agentūros darbuotojas  per 2 darbo dienas nuo Agentūros direktoriaus įgalioto asmens tokio sprendimo priėmimo dienos išsiunčia asmeniui pranešimą raštu ir nurodo paklausimo nagrinėjimo pratęsimo priežastis.

33. Paklausimai apie Agentūros tvarkomų valstybės informacinių sistemų (AIVIKS, GPAIS, ALIS, IKS), valstybės registro ATVR ir valstybės kadastro UETK tvarkymą, ataskaitų ir duomenų teikimą elektroninėmis ryšio priemonėmis turi būti teikiami per Pagalbos tarnybos IS – pagalba@gamta.lt. Tokio pobūdžio paklausimas gautas tarnybiniu el. paštu ar į elektroninio pašto dėžutę aaa@gamta.lt  turi būti nedelsiant persiunčiami į Pagalbos tarnybos IS – pagalba@gamta.lt  

34. Papildomus reikalavimus pranešimų priėmimui, valdymui ir kt. nustato Aplinkos apsaugos agentūros kompiuterizuotų darbo vietų ir tvarkomų valstybės registrų, kadastrų, žinybinių registrų, Valstybės ir kitų informacinių sistemų administravimo tvarkos aprašas, patvirtintas Aplinkos apsaugos agentūros direktoriaus 2018 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. AV-324 „Dėl Aplinkos apsaugos agentūros kompiuterizuotų darbo vietų ir tvarkomų valstybės registrų, kadastrų, žinybinių registrų, Valstybės ir kitų informacinių sistemų administravimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

35. Kitokio pobūdžio paklausimai (dėl informacijos apie aplinką pateikimo, dėl informacijos apie Agentūros veiklą suteikimo ir t.t.) gauti į elektroninio pašto dėžutę aaa@gamta.lt persiunčiami nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 2 darbo dienas, Agentūros administracijos padaliniams pagal kompetenciją turintiems paruošti atsakymus. Tokio pobūdžio paklausimai gauti Agentūros darbuotojo tarnybiniu elektroniniu paštu turi būti nedelsiant persiunčiami į elektroninio pašto dėžutę aaa@gamta.lt.

36. Jei pateikus paklausimą elektroniniu paštu asmuo konsultacijos tuo pačiu klausimu kreipiasi konsultavimo telefonu, asmeniui sutikus, Agentūros darbuotojas gali rašytinės konsultacijos elektroniniu paštu neteikti. Asmuo elektroniniu paštu informuojamas, kad konsultacija suteikta telefonu.

37. Paklausimas, kuriame pateiktu klausimu konsultaciją teikti kompetentinga Agentūra, turi būti išnagrinėtas ir konsultacija asmeniui elektroniniu paštu suteikta ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo paklausimo gavimo Agentūroje dienos.

38. Agentūros darbuotojas teikdamas konsultaciją elektroniniu paštu ar per Konsultacijų tarnybą privalo aiškiai ir tiksliai atsakyti į klausimus bei savo paaiškinimą, nuomonę pagrįsti teisės aktais.

39. Jei Agentūros darbuotojas nežino, kaip atsakyti į pateiktą klausimą, arba nėra tikras atsakymo teisingumu, jis turi kreiptis į tiesioginį vadovą. Tiesioginio vadovo siūlymu, paklausime pateiktas klausimas gali būti aptariamas su Teisės skyriumi ir/arba  Agentūros vadovybe.

40. Jei paklausimas susideda iš keleto klausimų, susijusių ir su Agentūros kelių administracijos padalinių kompetencija, parengiamas bendras atsakymas, nurodant, koks konkrečiai Agentūros darbuotojas į kurį klausimą atsakė. Jei klausimų ir atsakymų nėra galimybės išskirti po atsakymu nurodomi jį rengę abiejų Agentūros administracijos padalinių Agentūros darbuotojai.

41. Agentūros darbuotojų teikiamos konsultacijos gali būti viešinamos Agentūros interneto svetainės skiltyje „DUK“.

 

 

VI SKYRIUS

PATVIRTINTŲ RAŠYTINIŲ KONSULTACIJŲ TEIKIMAS

 

42. Paklausimus raštu pagal šio Aprašo priede nurodytas konsultavimo temas asmenys gali pateikti tiesiogiai atvykę į Agentūrą ar atsiuntę paštu.

43. Patvirtintos rašytinės konsultacijos teikiamos atsakant į asmenų paklausimus, pateiktus raštu šio Aprašo 6.2.1−6.2.4 papunkčiuose nurodytais būdais.

44. Paklausimas raštu turi būti:

44.1. parašytas valstybine kalba. Jei konsultacijos kreipiasi užsienietis, paklausimas gali būti parašytas užsienio kalba (anglų kalba);

44.2. parašytas įskaitomai;

44.3. asmens pasirašytas.

45. Paklausime raštu turi būti nurodytas asmens vardas, pavardė, pavadinimas, adresas arba kiti kontaktiniai duomenys ryšiui palaikyti, pagal kuriuos asmuo pageidauja gauti atsakymą. Jeigu paklausime nenurodytas adresas, kuriuo asmuo pageidauja gauti atsakymą, jis teikiamas pagal kitus prašyme konsultuoti nurodytus kontaktinius duomenis, išskyrus atvejus, kai jokių kitų asmens kontaktinių duomenų nenurodyta.

46. Asmens vardu į instituciją kreipdamasis asmens atstovas paklausime turi nurodyti savo vardą ir pavardę, adresą arba kitus duomenis ryšiui palaikyti, pagal kuriuos asmens atstovas pageidauja gauti atsakymą, taip pat atstovaujamo asmens vardą, pavardę, pavadinimą ir pateikti atstovavimą patvirtinantį dokumentą ar jo kopiją.

47. Paklausimai gauti raštu turi būti registruojami DBSIS.

48. Paklausimai, išskyrus paklausimus, į kuriuos, nepažeidžiant asmens, kuris kreipiasi, kitų asmenų ar institucijos interesų, galima atsakyti tą pačią darbo dieną, turi būti išnagrinėjami per 20 darbo dienų nuo paklausimo gavimo Agentūroje dienos su galimybe institucijos vadovo ar jo įgalioto asmens sprendimu, pratęsti šį terminą dar iki 20 darbo dienų. Pratęsus paklausimo nagrinėjimo terminą, atsakingas už patvirtintos rašytinės konsultacijos parengimą Agentūros darbuotojas per 2 darbo dienas nuo Agentūros direktoriaus ar jo įgalioto asmens tokio sprendimo priėmimo dienos išsiunčia asmeniui pranešimą raštu ir nurodo paklausimo nagrinėjimo pratęsimo priežastis.

49. Agentūra turi teisę per 5 darbo dienas nuo paklausimo gavimo dienos, paprašyti asmens pateikti papildomą informaciją ir dokumentus, kurie reikalingi atsakymo į pakausimą rengimui, kurių Agentūra pati gauti negali. Konsultacija teikiama tik gavus patikslintus duomenis. Tokiu atveju rašytinės konsultacijos pateikimo terminas šio Aprašo 50 punkte nustatyta tvarka skaičiuojamas nuo patikslintų duomenų gavimo iš asmens dienos. Kai per nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 5 darbo dienos, paklausimui išnagrinėti būtina informacija ir dokumentai negaunami, paklausimas nenagrinėjamas, per 3 darbo dienas nuo Agentūros nustatyto termino suėjimo dienos dokumentų originalai grąžinami asmeniui ir nurodoma grąžinimo priežastis. Agentūra pasilieka prašymo ir gautų dokumentų kopijas.

50. Pakartotinė konsultacija gali būti teikiama, jeigu pakartotinai kreipdamasis asmuo nurodo naujas aplinkybes. Jeigu tas pats asmuo pakartotinai kreipiasi į Agentūrą konsultacijos (tuo pačiu klausimu, nenurodydamas naujų aplinkybių), tai jis informuojamas apie tuo klausimu jau suteiktą konsultaciją ir apie tai, kad pakartotinai konsultacija neteikiama.

51. Jeigu paklausime išdėstyti klausimai susiję su kelių institucijų kompetencija, tai dėl tos dalies (jeigu ją galima suteikti atskirai nuo visos prašomos konsultacijos), kuri yra susijusi su Agentūros kompetencija, konsultacija suteikiama šio Aprašo nustatyta tvarka, dėl kitos dalies paklausimas persiunčiamas kitai kompetentingai institucijai ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo paklausimo gavimo Agentūroje dienos, kartu apie tai raštu turi būti pranešama asmeniui ir paaiškinama persiuntimo priežastis.

52. Patvirtintos rašytinės konsultacijos pagal Aprašo priede nurodytas konsultavimo temas dėl teisės aktų nuostatų taikymo teikiamos atsakant į asmenų paklausimus, pateiktus Agentūrai raštu ar el. paštu aaa@gamta.lt, pasirašytus teisinę galią turinčiu saugiu el. parašu, sukurtu saugia parašo kūrimo programine įranga, ir patvirtintu galiojančiu kvalifikuotu sertifikatu, išduotu Lietuvos Respublikoje ar kitoje Europos Sąjungos valstybėje akredituoto juridinio asmens.

53. Rašytiniai anoniminiai paklausimai (asmeniui nenurodžius vardo, pavardės ir adreso, telefono numerio), el. paštu aaa@gamta.lt pateikti el. parašu nepasirašyti paklausimai DBSIS neregistruojami ir nenagrinėjami.

54. Patvirtintos rašytinės konsultacijos projektą rengia Agentūros administracijos padalinio darbuotojas. Esant poreikiui, Agentūros administracijos padalinio darbuotojas turi teisę kreiptis į Teisės skyriaus vedėją dėl nuomonės pateikimo susijusiais klausimais.

55. Patvirtintos rašytinės konsultacijos projektas vizuojamas ir pasirašomas vadovaujantis Agentūros darbo reglamento nuostatomis.

56. Patvirtintos rašytinės konsultacijos pateikiamos asmeniui tokiu būdu, kokiu gautas paklausimas, jei asmuo nepageidavo kitaip. Elektroniniu paštu siunčiamas patvirtintos rašytinės konsultacijos skaitmeninė kopija.

57. Patvirtintos rašytinės konsultacijos skelbiamos Agentūros interneto svetainės skiltyje „DUK“.

 

VII SKYRIUS

VIEŠOSIOS KONSULTACIJOS

 

58. Agentūros administracijos padalinių vadovai ar jų paskirti darbuotojai pagal kompetenciją rašytines konsultacijas, patvirtintas rašytines konsultacijas, Konsultacijų tarnyboje ir Agentūros interneto svetainėje užduodamus klausimus dėl pagal Aprašo priede nurodytas konsultavimo temas teisės aktų nuostatų taikymo, kas tris mėnesius apibendrina ir parengia viešosios konsultacijos teisės taikymo klausimais projektą. Viešosios konsultacijos teisės taikymo klausimais pagal Agentūros kompetenciją rengiamos kaip elektroniniai dokumentai, įforminami ant Agentūros blanko ir pasirašomi Agentūros direktoriaus ar jo įgalioto asmens. Parengta viešosios konsultacija pažyma ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo viešosios konsultacijos projekto sukūrimo DBSIS turi būti vizuota Agentūros darbo reglamento nustatyta tvarka, taip pat Teisės skyriaus vedėjo ir darbuotojo. Teisės skyriaus atsakingas valstybės tarnautojas ar darbuotojas pasirašytą ir užregistruotą viešąją konsultaciją ne vėliau kaip per 2 darbo dienas viešai paskelbia Agentūros interneto svetainėje. Viešosios konsultacijos skelbiamos oficialioje Agentūros interneto svetainės skiltyje „DUK“ – „Viešosios konsultacijos“.

59. Už viešųjų konsultacijų aktualumą ir informacijos atnaujinimą pasikeitus teisės aktų reikalavimams pagal kompetenciją atsakingi Agentūros administracijos padalinių vadovai. 

 

VIII SKYRIUS

KONSULTACIJOS AGENTŪROS INTERNETO SVETAINĖJE

 

60. Asmenys gali užduoti klausimus pagal Aprašo priede nurodytas konsultavimo temas Agentūros interneto svetainės skyriuje DUK „Užduoti klausimą“.

61. Konsultacijų teikimą koordinuoja Personalo ir dokumentų valdymo skyriaus darbuotojas (darbuotojai), atsakingas (atsakingi) už konsultavimą (toliau – konsultavimą koordinuojantis darbuotojas).

62. Asmuo turi nurodyti savo vardą, elektroninio pašto adresą, nurodyti ir aprašyti klausimo esmę.

63. Konsultavimą koordinuojantis darbuotojas, radęs asmens pateiktą klausimą, persiunčia jį kito Agentūros administracijos padalinio vadovui pagal kompetenciją ir apie tai atitinkamai informuoja klausimą uždavusį asmenį internetinėje svetainėje išsiųsdamas atsakymą.

64. Agentūros administracijos padalinio vadovas ar jo paskirtas atsakingas darbuotojas parengia konsultacijos tekstą ir nusiunčia elektroniniu paštu paklausimą pateikusiam asmeniui, tokiu būdu suteikdamas konsultaciją, bei apie išspręstą paklausimą informuoja konsultavimą koordinuojantį darbuotoją.

65. Tuo atveju, jei numatomą, kad paklausimas bus nagrinėjamas daugiau nei 2 d. d., Agentūros administracijos padalinio vadovas ar jo paskirtas atsakingas darbuotojas, paklausimą užregistruoja DBSIS.

66. Informacija ar konsultacija pagal Agentūros interneto svetainėje užduotą klausimą, Aprašo nustatyta tvarka, suteikiama per 20 darbo dienų ir atsakymas asmeniui išsiunčiamas asmens Agentūros svetainėje, užduodant klausimą, nurodytu susisiekimui skirtu elektroniniu paštu.

 

 

IX SKYRIUS 

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

67. Paklausimuose pateikti duomenys netikrinami, t. y. pripažįstama, kad jie yra teisingi, ir konsultacijos teikiamos pagal paklausėjo pateiktus duomenis.

68. Asmens kreipimasis dėl konsultacijos negali būti laikomas pagrindu Agentūrai pagal kompetenciją atlikti patikrinimą.

69. Asmenys, kuriems buvo suteiktos konsultacijos Agentūros teikiamų konsultacijų kokybę gali įvertinti atsakydami į apklausos anketos, skelbiamos Agentūros interneto svetainėje klausimus.

70. Agentūros darbuotojai, teikdami konsultacijas žodžiu ar raštu, privalo vadovautis paskelbtomis viešosiomis konsultacijomis ir nenukrypti nuo ankstesnių konsultacijų esant tapačioms aplinkybėms.

71. Jei konsultacija yra susijusi su konfidencialios informacijos ir (ar) asmens duomenų teikimu, konsultuojama tik raštu.

72. Kiekvienas konsultuojantis Agentūros darbuotojas privalo registruoti suteiktas konsultacijas, nurodydamas laiką, kada buvo teikiama konsultacija, asmens, kuriam buvo teikiama konsultacija nurodytus duomenis, konsultacijos temą, įrašo Nr.

73. Kiekvienas konsultuojantis Agentūros darbuotojas privalo kelti savo kvalifikaciją savišvietos būdu, o esant neaiškumams konsultavimo srityje, reikšti pastabas, pasiūlymus ir pastebėjimus tiesioginiam vadovui. Kiekvienas konsultuojantis Agentūros darbuotojas turi iniciatyvos teisę kreiptis į Teisės skyrių dėl vieningos konsultavimo politikos formavimo.

74. Už suteiktų konsultacijų kokybę konsultuojantys Agentūros darbuotojai atsako asmeniškai: už nekompetentingą, klaidingą, nemandagų konsultavimą, konsultuojantiems Agentūros darbuotojams nustatyta tvarka gali būti inicijuojamas jų tarnybinės  ar darbinės veiklos tyrimas (tarnybinis patikrinimas).

75. Kiekybinius rodiklius bei konsultuojančių Agentūros darbuotojų veiklos atitiktį pageidaujamo elgesio standartui vertina tiesioginiai vadovai. Kokybinius konsultuojančių asmenų veiklos rodiklius ne rečiau kaip kartą metuose įvertina Agentūros direktorius arba jo įgaliotas asmuo, Agentūros direktoriaus pavaduotojai pagal kompetenciją.

76. Apibendrinti įvertinimo rezultatai pateikiami Agentūros direktoriui arba jo įgaliotam asmeniui ir Agentūros direktoriaus pavaduotojui pagal padalinių, vykdančių konsultavimą, vadovų  pavaldumą.

77. Ūkio subjektai gali pareikšti nuomonę dėl suteiktos konsultacijos kokybės užpildžius anoniminę „Apklausos dėl konsultavimo kokybės anketą“, kurią gali rasti Agentūros interneto svetainėje www.aaa.lrv.lt skyriuje „DUK“.

 

Asmenų konsultavimo Aplinkos apsaugos

agentūroje tvarkos aprašo 1 priedas

 

 

 

KONSULTAVIMO TEMOS 

 

1.    Cheminių medžiagų ir mišinių klasifikavimas, ženklinimas ir pakavimas.

2.   Cheminių medžiagų registravimas, informacijos apie jas teikimas (pvz.: saugos duomenų lapai), autorizacijos ir apribojimai, pavojingų cheminių medžiagų eksportas, importas.

3.   Fluorintų šiltnamio efektą sukeliančių dujų tvarkymo atestatų išdavimas, galiojimo sustabdymas, galiojimo sustabdymo panaikinimas ir galiojimo panaikinimas.

4.   Gaminių, pakuočių tiekimo vidaus rinkai, atliekų susidarymo ir tvarkymo apskaitos duomenų ir informacijos teikimas.

5.   Gyvosios gamtos licencijavimas.

6.   Išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų stebėsenos ir tonkilometrių apskaitos planų tvirtinimas.

7.   Kremavimo veiklos licencijavimas.

8.   Leidimų atlikti taršos šaltinių išmetamų į aplinką teršalų ir teršalų aplinkos elementuose matavimus ir tyrimus išdavimas, atnaujinimas, sustabdymas ar panaikinimas.

9.   Paviršinių vandens telkinių tvarkymas.

10. Leidimų pažeminti tvenkinių ir patvenktų ežerų vandens lygį išdavimas.

11. Lietuvos Respublikos upių, ežerų ir tvenkinių kadastro (UETK) duomenų teikimas ir gavimas.

12. Sąlygų naudoti paviršinius vandens telkinius vandeniui išgauti išdavimas.

13. Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimas ir atranka dėl planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo.

14. Taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimų išdavimas, pakeitimas, galiojimo panaikinimas.

15. Taršos leidimų išdavimas, pakeitimas, galiojimo panaikinimas.

16. Tarpvalstybiniai atliekų vežimai.

17. Pavojingų atliekų tvarkymo licencijos išdavimas, pakeitimas, galiojimo panaikinimas.

18. Lakiuosius organinius tirpiklius naudojančių įrenginių registravimas, registracijos tikslinimas, ataskaitų teikimas.

19. Tvenkinių naudojimo ir priežiūros taisyklių tvirtinimas.

20. Ūkio subjektų aplinkos monitoringo programos ir ataskaitos.

21. Ūkio subjektų inventorizacijos ataskaitos apie įrangą, turinčią PCB.

22. Aplinkos oro taršos šaltinių ir iš jų išmetamų teršalų inventorizacijos ataskaitos.

23. Medienos kuro pelenų naudojimo planų rengimas ir derinimas.

24. Atliekų naudojimo ar šalinimo techninio reglamento, Atliekų naudojimo ar šalinimo veiklos nutraukimo plano ir šiame plane numatytų priemonių įgyvendinimo išlaidų sąmatų derinimas.

25. Ūkio subjektų ataskaitos apie platinamas, naudojamas, gaminamas, importuojamas ir eksportuojamas chemines medžiagas ir cheminius mišinius.

 

Asmenų konsultavimo Aplinkos apsaugos

agentūroje tvarkos aprašo 2 priedas

 

KONSULTAVIMO PROCESO SCHEMA 

 

cid:image002.png@01DA4878.70894290