LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VALSTYBĖS INFORMACINIŲ SISTEMŲ IR REGISTRŲ IR VIDAUS ADMINISTRAVIMO SISTEMŲ VEIKLAI REIKALINGOS INFORMACINIŲ TECHNOLOGIJŲ INFRASTRUKTŪROS POREIKIO PLANAVIMO TVARKOS APRAŠO

PATVIRTINIMO

 

2017 m. balandžio 7 d. Nr. 3-158

Vilnius

 

 

Įgyvendindamas Valstybės informacinių išteklių infrastruktūros konsolidavimo darbų sąrašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. gegužės 13 d. nutarimu Nr. 498 „Dėl valstybės informacinių išteklių infrastruktūros konsolidavimo ir jos valdymo optimizavimo“, 10 punktą ir vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. spalio 19 d. nutarimo Nr. 1051 „Dėl valstybės informacinių išteklių infrastruktūros konsolidavimo“ 2.2 papunkčiu:

1.  T v i r t i n u Valstybės informacinių sistemų ir registrų ir vidaus administravimo sistemų veiklai reikalingos informacinių technologijų infrastruktūros poreikio planavimo tvarkos aprašą (toliau – Aprašas) (pridedama).

2.  N u s t a t a u, kad:

2.1.   šiuo įsakymu patvirtinto Aprašo 7 ir 10 punktai galioja iki 2017 m. gruodžio 31 d.;

2.2.   šiuo įsakymu patvirtinto Aprašo 71 ir 101 punktai įsigalioja 2018 m. sausio 1 d.

 

 

 

Susisiekimo ministras                                                                                     Rokas Masiulis


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos susisiekimo

ministro 2017 m. balandžio 7 d.

įsakymu Nr. 3-158

 

VALSTYBĖS INFORMACINIŲ SISTEMŲ IR REGISTRŲ IR VIDAUS ADMINISTRAVIMO SISTEMŲ VEIKLAI REIKALINGOS INFORMACINIŲ TECHNOLOGIJŲ INFRASTRUKTŪROS POREIKIO PLANAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Valstybės informacinių sistemų ir registrų ir vidaus administravimo sistemų veiklai reikalingos informacinių technologijų infrastruktūros poreikio planavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. spalio 19 d. nutarimo Nr. 1051 „Dėl valstybės informacinių išteklių infrastruktūros konsolidavimo“ 2.1 papunktyje nustatytų valstybės institucijų, įstaigų ir įmonių (toliau – institucija) valstybės informacinėms sistemoms ir registrams ir vidaus administravimo sistemoms (toliau – sistemos ir (ar) registrai) tvarkyti reikalingos informacinių technologijų (toliau – IT) infrastruktūros, gaunamos kaip debesijos paslaugos, kurias teikia valstybės debesijos paslaugų teikėjai, poreikio planavimo tvarką.

2.    Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos vartojamos Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatyme ir Bendrųjų veiklos ir organizacinių reikalavimų valstybės debesijos paslaugų teikėjams apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. spalio 19 d. nutarimu Nr. 1051 „Dėl valstybės informacinių išteklių infrastruktūros konsolidavimo“.

 

II SKYRIUS

INSTITUCIJOS SISTEMOMS IR (AR) REGISTRAMS TVARKYTI REIKALINGOS IT INFRASTRUKTŪROS, GAUNAMOS KAIP DEBESIJOS PASLAUGOS, POREIKIO PLANAVIMAS

 

3.    Institucija iki kiekvienų metų pirmojo ketvirčio pabaigos šiame skyriuje nustatyta tvarka suplanuoja IT infrastruktūros, gaunamos kaip debesijos paslaugos, naudojimo ateinančių vienerių kalendorinių metų faktinį poreikį (toliau – IT infrastruktūros, gaunamos kaip debesijos paslaugos, naudojimo faktinis poreikis):

3.1. savo sistemoms ir (ar) registrams, kuriems tvarkyti jau naudojamos debesijos paslaugos, tvarkyti;

3.2. sistemos ir (ar) registro kūrimo, modernizavimo ir (arba) plėtros, įskaitant sistemos ir (ar) registro pertvarkymą ir perkėlimą iš institucijos savarankiškai tvarkomos IT infrastruktūros į IT infrastruktūrą, gaunamą kaip debesijos paslaugos, darbams (toliau – darbai) vykdyti, nepriklausomai nuo finansavimo šaltinio, kai planuojama pradėti kuriamos, modernizuojamos ir (arba) plėtojamos sistemos ir (ar) registro bandomąją eksploataciją arba eksploataciją.

4.    Institucija iki kiekvienų metų pirmojo ketvirčio pabaigos šiame skyriuje nustatyta tvarka suplanuoja IT infrastruktūros, gaunamos kaip debesijos paslaugos, naudojimo ateinančių trejų kalendorinių metų preliminarų poreikį (toliau – IT infrastruktūros, gaunamos kaip debesijos paslaugos, naudojimo preliminarus poreikis), kai, nepriklausomai nuo finansavimo šaltinio, per ateinančius trejus metus planuoja vykdyti darbus, skirtus sistemai ir (ar) registrui sukurti, modernizuoti ir (arba) plėtoti, ir kai bandomąją eksploataciją arba eksploataciją planuoja pradėti ne vėliau kaip per trejus metus, kuriems suplanuotas IT infrastruktūros, gaunamos kaip debesijos paslaugos, naudojimo preliminarus poreikis.

5.    Aprašo 3.1 papunktyje nurodytu atveju IT infrastruktūros, gaunamos kaip debesijos paslaugos, naudojimo faktinį poreikį institucija planuoja atsižvelgdama į praėjusiais kalendoriniais metais tai pačiai sistemai ir (ar) registrui tvarkyti naudotos IT infrastruktūros apimtį, t. y. įvertina galimą IT infrastruktūros poreikio apimties pokytį, priklausantį nuo ateinantiems kalendoriniams metams planuojamo sistemos ir (ar) registro naudojimo intensyvumo ir (arba) kitų veiksnių, kurie daro įtaką IT infrastruktūros, gaunamos kaip debesijos paslaugos, apimčiai. Jeigu sistemai ir (ar) registrui tvarkyti reikalingos IT infrastruktūros, gaunamos kaip debesijos paslaugos, naudojimo poreikio apimties pokytis nenumatomas, nurodoma, kad šis poreikis lieka toks pats kaip praėjusiais kalendoriniais metais.

6.    Aprašo 3.2 papunktyje nurodytu atveju institucija IT infrastruktūros, gaunamos kaip debesijos paslaugos, naudojimo faktinį poreikį nustato atsižvelgdama į sistemos ir (ar) registro techniniame aprašyme (specifikacijoje) nustatytą IT infrastruktūros poreikį ir patikslina pagal Aprašo 4 punktą praėjusiais kalendoriniais metais planuotą IT infrastruktūros, gaunamos kaip debesijos paslaugos, naudojimo preliminarų poreikį, jeigu šis poreikis buvo planuotas.

7.    Institucija pagal IT infrastruktūros, gaunamos kaip debesijos paslaugos, planuojamą naudojimo faktinį ir preliminarų poreikį suformuoja bendrą institucijai reikalingų debesijos paslaugų sąrašą, pasirinkdama reikalingas debesijos paslaugas iš debesijos paslaugų sąrašo, skelbiamo Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos (toliau – Susisiekimo ministerija) įgaliotos institucijos, atsakingos už valstybės informacinių išteklių infrastruktūros konsolidavimo priežiūrą ir naudojimosi šiais ištekliais koordinavimą (toliau – įgaliotoji institucija), interneto svetainėje, naudodamasi įgaliotosios institucijos nurodytomis priemonėmis.

71. Institucija pagal IT infrastruktūros, gaunamos kaip debesijos paslaugos, naudojimo faktinį ir preliminarų poreikį sudaro bendrą institucijai reikalingų debesijos paslaugų sąrašą, pasirinkdama reikalingas debesijos paslaugas iš debesijos paslaugų sąrašo, skelbiamo Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos (toliau – Susisiekimo ministerija) įgaliotos institucijos, atsakingos už valstybės informacinių išteklių infrastruktūros konsolidavimo priežiūrą ir naudojimosi šiais ištekliais koordinavimą (toliau – įgaliotoji institucija), tvarkomame debesijos paslaugų kataloge, naudodamasi šio katalogo priemonėmis.

8.    Planuodama IT infrastruktūros, gaunamos kaip debesijos paslaugos, naudojimo faktinį poreikį institucija jai reikalingų debesijos paslaugų sąraše turi nurodyti šią informaciją:

8.1. kiekvienos sistemos ir (ar) registro, kuriam tvarkyti yra reikalingos debesijos paslaugos, pavadinimą;

8.2. kiekvienai sistemai ir (ar) registrui tvarkyti reikalingas konkrečias debesijos paslaugas (atitinka Aprašo 1 priedo lentelės 2 skiltyje pateikiamą informaciją);

8.3. kiekvienai debesijos paslaugai teikti reikalingos IT infrastruktūros, gaunamos kaip debesijos paslaugos, charakteristikas (pavyzdžiui, sistemai ir (ar) registrui tvarkyti reikalingų virtualių tarnybinių stočių (angl. virtualized servers / compute), duomenų saugojimo (angl. virtualized storage) ir duomenų perdavimo tinklo (angl. virtualized network) išteklių kiekius ir pajėgumus) (atitinka Aprašo 1 priedo lentelės 3 ir 4 skiltyse pateikiamą informaciją) ir IT infrastruktūros plėtros reikalavimus, siekdama užtikrinti reikiamus debesijos paslaugų teikimo pajėgumus galimo arba planuojamo didžiausio sistemos ir (ar) registro naudojimo metu (atitinka Aprašo 1 priedo lentelės 5 skiltyje pateikiamą informaciją);

8.4. numatomą kiekvienos debesijos paslaugos metinį poreikį (atitinka Aprašo 1 priedo lentelės 6 skiltyje pateikiamą informaciją);

8.5. numatomą kiekvienos reikalingos debesijos paslaugos naudojimo pradžios datą ir paslaugos teikimo trukmę (atitinka Aprašo 1 priedo lentelės 7 ir 8 skiltyse pateikiamą informaciją);

8.6. kiekvienai reikiamai debesijos paslaugai teikti ir naudoti reikalingas specifines technologijas, kompetencijas, numatomus minimalius tokios paslaugos teikimo lygio įsipareigojimus (atitinka Aprašo 2 priedo lentelėje pateikiamą informaciją).

9.    Institucija, planuodama IT infrastruktūros, gaunamos kaip debesijos paslaugos, naudojimo preliminarų poreikį, bendrame institucijai reikalingų debesijos paslaugų sąraše turi nurodyti šią informaciją:

9.1. kiekvienos planuojamos sukurti, modernizuoti ar išplėsti sistemos ir (ar) registro, kuriems tvarkyti bus reikalingos debesijos paslaugos, pavadinimą;

9.2. kiekvienai planuojamai sukurti, modernizuoti ar išplėsti sistemai ir (ar) registrui tvarkyti reikalingas konkrečias debesijos paslaugas (atitinka Aprašo 1 priedo lentelės 2 skiltyje pateikiamą informaciją);

9.3. planuojamos kiekvienai sistemai ir (ar) registrui tvarkyti reikalingos IT infrastruktūros, gaunamos kaip debesijos paslaugos, apimtį ir charakteristikas (pavyzdžiui, sistemai ir (ar) registrui tvarkyti reikalingų virtualių tarnybinių stočių, duomenų saugojimo ir (ar) duomenų perdavimo tinklo išteklių kiekius ir pajėgumus) (atitinka Aprašo 1 priedo lentelės 3 ir 4 skiltyse pateikiamą informaciją);

9.4.    planuojamos kiekvienai sistemai ir (ar) registrui tvarkyti reikalingos IT infrastruktūros, gaunamos kaip debesijos paslaugos, naudojimo pradžios datą ir naudojimo trukmę (atitinka Aprašo 1 priedo lentelės 7 ir 8 skiltyse pateikiamą informaciją).

10.  Institucija, planuodama IT infrastruktūros, gaunamos kaip debesijos paslaugos, naudojimo faktinį poreikį ir IT infrastruktūros, gaunamos kaip debesijos paslaugos, naudojimo preliminarų poreikį, iš įgaliotosios institucijos skelbiamo debesijos paslaugų sąrašo pasirenka kiekvienai sistemai ir (ar) registrui tvarkyti reikalingas ir sistemai ir (ar) registrui tvarkyti reikalingos IT infrastruktūros naudojimo poreikį atitinkančias konkrečias debesijos paslaugas. Iš įgaliotosios institucijos skelbiamo debesijos paslaugų sąrašo paslaugos nepasirenkamos tik tuo atveju, jeigu įgaliotosios institucijos skelbiamame debesijos paslaugų sąraše nėra sistemai ir (ar) registrui tvarkyti reikalingos IT infrastruktūros naudojimo poreikius atitinkančių ir teikiamų debesijos paslaugų.

101. Institucija, planuodama IT infrastruktūros, gaunamos kaip debesijos paslaugos, naudojimo faktinį poreikį ir IT infrastruktūros, gaunamos kaip debesijos paslaugos, naudojimo preliminarų poreikį, iš debesijos paslaugų kataloge skelbiamo debesijos paslaugų sąrašo pasirenka kiekvienai sistemai ir (ar) registrui tvarkyti reikalingas ir sistemai ir (ar) registrui tvarkyti reikalingos IT infrastruktūros naudojimo poreikį atitinkančias konkrečias debesijos paslaugas. Iš debesijos paslaugų sąrašo konkrečios debesijos paslaugos nepasirenkamos tik tuo atveju, jeigu debesijos paslaugų sąraše nėra sistemai ir (ar) registrui tvarkyti reikalingos IT infrastruktūros naudojimo poreikius atitinkančių ir teikiamų debesijos paslaugų.

11.  Institucija debesijos paslaugas renkasi vadovaudamasi Valstybės informacinėms sistemoms ir registrams tvarkyti reikalingų valstybės debesijos paslaugų teikėjų teikiamų debesijos paslaugų nustatymo principų ir sąlygų aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2016 m. spalio 19 d. nutarimu Nr. 1051 „Dėl valstybės informacinių išteklių infrastruktūros konsolidavimo“, nustatyta tvarka.

 

III SKYRIUS

INSTITUCIJOS TVARKOMOMS SISTEMOMS IR (AR) REGISTRAMS TVARKYTI REIKALINGOS IT INFRASTRUKTŪROS, GAUNAMOS KAIP DEBESIJOS PASLAUGOS, NAUDOJIMO POREIKIŲ ĮVERTINIMAS

 

12.  Institucijos sudarytą jai reikalingų debesijos paslaugų sąrašą per 30 kalendorinių dienų nuo kiekvienų metų pirmojo ketvirčio pabaigos įvertina įgaliotoji institucija.

13.  Įgaliotoji institucija, įvertinusi institucijos jai reikalingų debesijos paslaugų sąrašą ir atsižvelgdama į valstybės debesijos paslaugų teikėjų pateiktus jų valdomos IT infrastruktūros naudojimo ir rezervo vertinimo rezultatus, kuriuos valstybės debesijos paslaugų teikėjai privalo teikti įgaliotajai institucijai pagal Bendrųjų veiklos ir organizacinių reikalavimų valstybės debesijos paslaugų teikėjams aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. spalio 19 d. nutarimu Nr. 1051 „Dėl valstybės informacinių išteklių infrastruktūros konsolidavimo“, nuostatas, per 40 kalendorinių dienų nuo kiekvienų metų pirmojo ketvirčio pabaigos raštu pateikia Susisiekimo ministerijai apibendrintas išvadas apie institucijų IT infrastruktūros naudojimo poreikius ir šių išvadų pagrindu parengtą IT infrastruktūros, reikalingos valstybės debesijos paslaugų teikėjų planuojamoms debesijos paslaugoms teikti, sąrašą.

14.  Įgaliotoji institucija, raštu suderinusi su Susisiekimo ministerija, iki kiekvienų kalendorinių metų liepos 1 d. patvirtina ateinančių kalendorinių metų IT infrastruktūros, reikalingos valstybės debesijos paslaugų teikėjų planuojamoms debesijos paslaugoms teikti, sąrašą ir paskelbia jį debesijos paslaugų kataloge. Valstybės debesijos paslaugų teikėjai, rengdami metinius debesijos paslaugų teikimo ir joms teikti reikalingos IT infrastruktūros planus, privalo vadovautis ateinančių kalendorinių metų IT infrastruktūros, reikalingos valstybės debesijos paslaugų teikėjų planuojamoms debesijos paslaugoms teikti, sąrašu.

 

 

____________________

 

Valstybės informacinių sistemų ir registrų ir vidaus

administravimo sistemų veiklai reikalingos informacinių

technologijų infrastruktūros poreikio planavimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

DEBESIJOS PASLAUGŲ POREIKIO SĄRAŠAS

 

Eil. Nr.

Debesijos paslaugos pavadinimas

Mato
vnt.

Planuojama mėnesinė apimtis, vnt.

Maksimali mėnesinė apimtis, vnt.

Vidutinė metinė apimtis, vnt.

Paslaugos naudojimo pradžia

Paslaugos teikimo trukmė, mėn.

1

2

3

4

5

6

7

8

1.   

Nurodomas debesijos paslaugos pavadinimas

1.1.

Nurodoma konkreti IT infrastruktūra ir jos poreikio apimtis (pvz., virtualių tarnybinių stočių operacinių sistemų licencijų, procesorių (vCPU), operatyviosios atminties (RAM) ir kt. poreikio apimtis).

Nurodomi konkrečios IT infrastruktūros matavimo vienetai (pvz., vnt., GB ir pan.).

 

Nurodoma planuojama konkrečios IT infrastruktūros apimtis per vieną mėnesį, įvertinant įprastą valstybės informacinės sistemos ir registro ir vidaus administravimo sistemos (toliau – sistemos ir (ar) registrai) naudojimo intensyvumą.

Nurodoma galima maksimali konkrečios IT infrastruktūros apimtis per vieną mėnesį, įvertinant maksimalų prognozuojamą sistemos ir (ar) registro naudojimo intensyvumą. Pildoma tik planuojant IT infrastruktūros, gaunamos kaip debesijos paslaugos, faktinį poreikį.

Nurodoma vidutinė konkrečios IT infrastruktūros apimtis per vienus metus, apskaičiuojant atskiriems mėnesiams planuojamos IT infrastruktūros apimties vidurkį. Pildoma tik planuojant IT infrastruktūros, gaunamos kaip debesijos paslaugos, faktinį poreikį.

 

Nurodoma data (mėnesio tikslumu), nuo kurios institucija planuoja pradėti naudotis konkrečia paslauga.

Nurodomas laikotarpis, kurį institucijai yra reikalinga konkreti IT infrastruktūra.

1.2.

 

 

 

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

 

 

2.   

 

...

 

 

 

 

 

 

 

 

DEBESIJOS PASLAUGŲ POREIKIO SĄRAŠO PILDYMO PAVYZDYS

 

Eil. Nr.

Debesijos paslaugos pavadinimas

Mato
vnt.

Planuojama mėnesinė apimtis, vnt.

Maksimali mėnesinė apimtis, vnt.

Vidutinė metinė apimtis, vnt.

Paslaugos naudojimo pradžia

Paslaugos teikimo trukmė, mėn.

1

2

3

4

5

6

7

8

1.   

Virtualių tarnybinių stočių išteklių nuomos paslauga

1.1.

Virtualių tarnybinių stočių kiekis

Vnt.

12

14

13

2017 m. sausis

36

1.2.

Virtualių procesorių kiekis (vCPU)

Vnt.

40

60

50

2017 m. sausis

36

1.3.

Operatyviosios atminties kiekis (RAM)

GB

128

192

160

2017 m. sausis

36

1.4.

Virtualių tarnybinių stočių diskinės atminties kiekis (HDD)

GB

3400

10200

6800

2017 m. sausis

36

1.5.

MS Windows Server Standard OS licencijos, skirtos virtualiai tarnybinei stočiai

Vnt.

12

14

13

2017 m. sausis

36

 

2.   

Duomenų ir failų saugojimo išteklių nuoma

2.1.

Duomenų saugyklos talpa

GB

1000

2000

1500

2017 m. sausis

36

2.2.

Windows Server 2008 R2 licencijos

Vnt.

1

1

1

2017 m. sausis

36

 

3.   

Duomenų perdavimo tinklo išteklių nuoma

3.1.

Duomenų perdavimo linijų kiekis

Vnt.

1

1

1

2017 m. sausis

36

 

4.   

Duomenų rezervinių kopijų tvarkymo ir duomenų rezervinio atkūrimo paslauga

4.1.

Virtualių tarnybinių stočių kiekis

Vnt.

12

14

13

2017 m. sausis

36

4.2.

Duomenų, kurių rezervinės kopijos būtų daromos, kiekis

GB

1500

3000

2250

2017 m. sausis

36

 

5.   

Dedikuotų tarnybinių stočių nuoma

5.1.

Tarnybinių stočių kiekis

Vnt.

3

3

3

2018 m. sausis

24

5.2.

Procesoriaus branduolių (pCPU) skaičius kiekvienoje tarnybinėje stotyje

Vnt.

12

12

12

2018 m. sausis

24

5.3.

Operatyviosios atminties kiekis (RAM) kiekvienoje tarnybinėje stotyje

GB

128

128

128

2018 m. sausis

24

5.4.

Tarnybinių stočių diskinės atminties kiekis (HDD) kiekvienoje tarnybinėje stotyje

GB

240

240

240

2018 m. sausis

24

 

________________________________


 

Valstybės informacinių sistemų ir registrų ir vidaus

administravimo sistemų veiklai reikalingos informacinių

technologijų infrastruktūros poreikio planavimo tvarkos aprašo

2 priedas

 

SPECIFINIŲ TECHNOLOGIJŲ, REIKALINGŲ DEBESIJOS PASLAUGOMS TEIKTI, POREIKIO SĄRAŠAS

 

Eil. Nr.

Charakteristika

Poreikis

1.  

Debesijos paslaugos pasiekiamumas

Nurodomas kiekvienos debesijos paslaugos, nurodytos Valstybės institucijų ir įstaigų tvarkomų valstybės informacinių sistemų ir registrų ir vidaus administravimo sistemų veiklai reikalingos informacinių technologijų infrastruktūros poreikio planavimo tvarkos aprašo 1 priedo lentelėje (pvz., ne mažesnis kaip 99,7 proc. debesijos paslaugos pasiekiamumas) (toliau – debesijos paslauga), poreikis.

2.  

Debesijos paslaugos teikimo kokybės užtikrinimas

Nurodomas kiekvienos debesijos paslaugos teikimo kokybės (pvz., greičiausios reakcijos į užregistruotus debesijos paslaugos teikimo incidentus, incidentų, užklausų sprendimo ar keitimų trukmės) poreikis.

3.  

Debesijos paslaugos funkcijos

Nurodomas kiekvienos debesijos paslaugos funkcijų (pvz., galimybė didinti ir mažinti kiekvienai virtualiai tarnybinei stočiai skiriamus resursus (vCPU, RAM, HDD), galimybė kurti virtualių tarnybinių stočių duomenų atsargines kopijas) poreikis.

4.  

Specifinės technologijos, reikalingos konkrečiai debesijos paslaugai teikti

4.1.

Nurodomos specifinės debesijos paslaugos charakteristikos, svarbios institucijai konkrečios debesijos paslaugos gavimo atveju (pvz., IT infrastruktūros, teikiamos kaip debesijos paslaugos, našumas ir pajėgumas, stebėsenos ir informavimo funkcionalumas, rezervinių duomenų kopijų kūrimas ir atkūrimo ir pan.).

Nurodomas kiekvienos specifinės debesijos paslaugos charakteristikos (pvz., institucijai jos valstybės informacinei sistemai ar registrui ar vidaus administravimo sistemai tvarkyti naudojant konkrečią debesijos paslaugą reikalinga IT infrastruktūra, teikiama kaip debesijos paslaugos, našumo ir pajėgumo parametrai, stebėsenos ir informavimo funkcionalumo reikalavimai, rezervinių duomenų kopijų kūrimo ir atkūrimo parametrai ir pan.) poreikis.

...

 

 

 

SPECIFINIŲ TECHNOLOGIJŲ, REIKALINGŲ DEBESIJOS PASLAUGOMS TEIKTI, POREIKIO SĄRAŠO PILDYMO PAVYZDYS

 

Eil. Nr.

Charakteristika

Poreikis

1.  

Debesijos paslaugos pasiekiamumas

Ne mažiau kaip 99,7 proc. (devyniasdešimt devyni ir septynios dešimtosios procento) per mėnesį.

2.  

Debesijos paslaugos teikimo kokybės užtikrinimas

• Reakcijos į incidentus laikas ne ilgesnis kaip 15 (penkiolika) minučių.

• Incidentų išsprendimo laikas ne ilgesnis kaip 4 (keturios) valandos.

• Reakcijos į užklausas ir keitimus laikas ne ilgesnis kaip 1 (viena) valanda.

• Užklausų ir keitimų išsprendimo laikas ne ilgesnis kaip 8 (aštuonios) valandos.

3.  

Debesijos paslaugos funkcijos

• Galimybė kurti ne mažiau kaip 15 vnt. naujų operacinių sistemų aplinkų (angl. Operating System Environment).

• Galimybė didinti ir mažinti kiekvienai virtualiai tarnybinei stočiai skiriamus resursus (vCPU, RAM, HDD).

• Galimybė vienai virtualiai tarnybinei stočiai priskirti iki 24 vnt. virtualių procesorių.

• Galimybė kurti ir saugoti momentines virtualių tarnybinių stočių kopijas (angl. Snap Shots).

4.  

Specifinės paslaugos charakteristikos

4.1.

Našumo ir pajėgumo parametrai

• Ne mažiau kaip 3 (trys) fizinės tarnybinės stotys, skirtos virtualių tarnybinių stočių platformai. Jos turi būti sujungtos į ypač patikimą blokinį (angl. cluster).

• Fizinių tarnybinių stočių, skirtų virtualių tarnybinių stočių platformai, procesorių našumas 2 (dviejų) procesorių aparatinėje platformoje ne mažiau kaip:

• SPECint_base2006 = 55;

• SPECfp_base2006 = 90;

• SPECint_rate_base2006 = 820;

• SPECfp_rate_base2006 = 620.

Našumo rezultatai turi būti išmatuoti su siūlomu procesoriumi bet kurioje aparatinėje platformoje. Našumo testų rezultatai turi būti viešai paskelbti interneto svetainėje www.spec.org. Pasiūlyme būtina nurodyti fizinių tarnybinių stočių, kurios bus skiriamos virtualių tarnybinių stočių platformai, procesorių skaičių, gamintoją ir modelį, dažnį, veikiančių branduolių skaičių, spartinančiosios atminties dydį, sisteminės magistralės dažnį.

• Bendras fizinių tarnybinių stočių operatyvinės atminties kiekis (RAM) ne mažesnis kaip 384 GB.

Fizinių tarnybinių stočių, skirtų virtualių tarnybinių stočių platformai, resursų (CPU ir RAM) panaudojimas neturi viršyti 70 proc.

4.2.

Virtualių tarnybinių stočių stebėsenos funkcionalumas

Privalo būti atliekama veikiančių virtualių tarnybinių stočių stebėsena pagal institucijos pasirinktus paslaugos teikimo / našumo parametrus.

4.3.

Duomenų saugyklų našumo tipai

 

Virtualių tarnybinių stočių diskinės posistemės našumas turi būti ne mažesnis kaip 1000 IOPS (įvesties / išvesties operacijų kiekis per sekundę) 1TB naudojamos saugyklos vietos.

4.4.

USB/HASP laikmenos

Turi būti galimybė prie virtualių tarnybinių stočių prijungti USB/HASP kriptografines laikmenas.

4.5.

VLAN tinklai

Turi būti suteiktos dvi grupės VLAN (vidinis ir išorinis tinklas) tinklų, kad savitarnos portalo naudotojas galėtų dinamiškai valdyti ir priskirti virtualias tarnybines stotis į reikiamus tinklus ir potinklius.

 

_________________________________