LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS

 

 

 

ĮSAKYMAS

 

DĖL ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRO 2022 M. VASARIO 1 D. ĮSAKYMO NR. V-153 „DĖL 2021–2030 M. PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTERIJOS ŠVIETIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 12-003-03-01-01 „ĮGYVENDINTI „TŪKSTANTMEČIO MOKYKLŲ“ PROGRAMĄ“ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

 

2025 m. vasario 20 d. Nr. V-195

Vilnius

 

 

 

P a k e i č i u 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-01-01 „Įgyvendinti „Tūkstantmečio mokyklų“ programą“ aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. vasario 1 d. įsakymu Nr. V-153 „Dėl 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-01-01 „Įgyvendinti „Tūkstantmečio mokyklų“ programą“ aprašo patvirtinimo“, ir 4 priedo XVIII skyrių išdėstau taip:

 

xVIII skyrius

Stebėsenos rodiklio

Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius“

aprašymo kortelė

 

 

Elementai

Kodai, pavadinimai ir aprašymas

1.

Stebėsenos rodiklio pavadinimas

Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius

2.

Stebėsenos rodiklio matavimo vienetai

Asmenys

3.

Stebėsenos rodiklio reikšmės kryptis

Didėjimas

4.

Stebėsenos rodiklio reikšmės tipas

Skaitinės reikšmės

5.

Stebėsenos rodiklio tipas

Rezultato

6.

Stebėsenos rodiklio kodas

R-12-003-03-01-01-05

 

7.

Europos Komisijos suteiktas stebėsenos rodiklio kodas

RRFC110

8.

Stebėsenos rodiklio paaiškinimas, sąvokų apibrėžtys

Nustatant rodiklį atsižvelgiama į naujai įtrauktų į švietimo (ISCED 0–6, ISCED 7–8, suaugusiųjų mokymasis) ir mokymo (mokymas ne darbo ir (arba) darbo vietoje, tęstinis profesinis rengimas ir mokymas ir kt.) veiklos, kuri remiama pagal priemonę taikomų priemonių parama, dalyvių, įskaitant skaitmeninių įgūdžių ugdymo veiklos dalyvių, skaičių.

 

Todėl šio rodiklio duomenys renkami ir pranešami pagal:

i) švietimo ir mokymo veiklos dalyvių skaičių, išskyrus skaitmeninių įgūdžių veiklos dalyvių skaičių;

ii) skaitmeninių įgūdžių ugdymo veiklos dalyvių skaičių.

 

„Naujai įtrauktas“ reiškia, kad jei švietimo ar mokymo programa jau egzistuoja ir pagal EGADP buvo patobulinta, skaičiuojami tik po EGADP paramos prisijungę dalyviai.

 

Patobulintai programai nepriskiriamos veiklos, kurios yra skirtos bendrųjų ugdymo programų (BUP) įgyvendinimo proceso gerinimui, bet ne pačių programų įgyvendinimui, t. y. finansavimo lėšomis nėra apmokamas programos įsigijimas ir / ar pritaikymas.

Į stebėsenos rodiklį neskaičiuojami:

·    mokinių tėvai / globėjai (bendruomenės telkimo renginių dalyviai);

·    atviruose renginiuose dalyvaujantys dalyviai (kai renginiai prieinami visai mokyklos bendruomenei ir kitai tikslinei grupei);

·    projekto rezultatų pristatymo bei patirties pasidalinimo tarp projekto partnerių renginių (vienkartinių veiklų, skirtų tinklaveikai) dalyviai;

·    projekto viešinimo renginių dalyviai.

Vadovaujantis 2021 m. vasario 12 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/241, kuriuo nustatoma ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė, VII priedu, kuriame pateikiama skaitmeninių žymenų metodika pagal priemonę, skaitmeninių įgūdžių ugdymas turi būti suprantamas taip, kaip apibrėžta pagal intervencinių priemonių sritį, kurios kodas 108 („Parama skaitmeninių įgūdžių vystymui“), kur nurodyta: „Tai nurodo visų lygmenų skaitmeninius įgūdžius ir apima itin specializuotas švietimo programas, skirtas skaitmeninės srities specialistams rengti (t. y. į technologijas orientuotas programas), mokytojų rengimą, skaitmeninio turinio kūrimą švietimo tikslais ir atitinkamus organizacinius gebėjimus. Tai taip pat apima priemones ir programas, kuriomis siekiama gerinti pagrindinius skaitmeninius įgūdžius.“

 

9.

Stebėsenos rodiklio reikšmės apskaičiavimo tipas

Automatiškai apskaičiuojamas

10.

Stebėsenos rodiklio reikšmės apskaičiavimo metodas

Dalyvavimas skaičiuojamas pagal švietimo ar mokymo veiklą, net jei ji trunka kelerius metus. Be to, dalyvis dvejose skirtingose ugdymo ar mokymo veiklose turi būti skaičiuojamas du kartus – po kartą pagal mokymo ar ugdymo veiklą.

Dalyviai skaičiuojami, kai prisijungia prie švietimo ar mokymo veiklos.

Rodiklis skirstomas pagal lytį ir amžių.

11.

Stebėsenos rodiklio duomenų šaltiniai

Pirminiai šaltiniai: dalyvių apklausos anketa, mokymo (-ų) dalyvių sąrašas; tikslinę grupę pagrindžiantys dokumentai; dalyvių duomenys iš informacinių sistemų (registrų, duomenų bazių ir pan.).

 

Pirminių dokumentų sąrašą konkrečiam projektui suderina Administruojančioji institucija su projekto vykdytoju.

 

Antriniai šaltiniai:

Iš Europos Sąjungos fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų duomenų elektroninių mainų svetainės (DMS) Dalyvių administravimo modulis; veiklos ataskaitos.

12.

Stebėsenos rodiklio reikšmės skaičiavimo periodiškumas

Rodiklio reikšmės projekto vykdytojo bus suvedamos į veiklos ataskaitą / ataskaitas.

13.

Stebėsenos rodiklio pasiekimo momentas

Projekto veiklų įgyvendinimo metu.

Rodiklis laikomas pasiektu, kai asmuo pradeda dalyvauti projekte ir yra pirmą kartą įtraukiamas į mokymo (-ų) dalyvių sąrašą.

14.

Už stebėsenos rodiklį atsakinga įstaiga

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija.

15.

Įstaigos padalinys ir kontaktinis telefono numeris

Ugdymo departamentas, tel. +370 618 85 352.

16.

Kita svarbi informacija

NKL plano bendrasis rezultato rodiklis RRFCI10. Rodiklio kodas R.B.1.2010.

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės bendrasis rodiklis Nr. RRFCI10, kurio paaiškinimai pateikti Gairėse dėl bendrųjų Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės rodiklių ir 2021 m. rugsėjo 28 d. Komisijos deleguotajame reglamente (ES) 2021/2106, kuriuo nustatomi ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo rezultatų suvestinės bendri rodikliai, išsamiai apibrėžiami jos elementai ir taip papildomas Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/241, kuriuo nustatoma ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė (toliau – Komisijos deleguotasis reglamentas (ES) 2021/2106).

Rodiklis skaidomas į parodiklius (R.B.1.2010.1; R.B.1.2010.2).“

 

 

Švietimo, mokslo ir sporto ministrė                                                                   Raminta Popovienė