LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRO 2022 M. VASARIO 1 D. ĮSAKYMO NR. V-153 „DĖL 2021–2030 M. PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTERIJOS ŠVIETIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 12-003-03-01-01 „ĮGYVENDINTI „TŪKSTANTMEČIO MOKYKLŲ“ PROGRAMĄ“ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2025 m. vasario 20 d. Nr. V-195
Vilnius
P a k e i č i u 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-01-01 „Įgyvendinti „Tūkstantmečio mokyklų“ programą“ aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. vasario 1 d. įsakymu Nr. V-153 „Dėl 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-01-01 „Įgyvendinti „Tūkstantmečio mokyklų“ programą“ aprašo patvirtinimo“, ir 4 priedo XVIII skyrių išdėstau taip:
„xVIII skyrius
Stebėsenos rodiklio
„Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius“
aprašymo kortelė
|
Elementai |
Kodai, pavadinimai ir aprašymas |
1. |
Stebėsenos rodiklio pavadinimas |
Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius |
2. |
Stebėsenos rodiklio matavimo vienetai |
Asmenys |
3. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės kryptis |
Didėjimas |
4. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės tipas |
Skaitinės reikšmės |
5. |
Stebėsenos rodiklio tipas |
Rezultato |
6. |
Stebėsenos rodiklio kodas |
R-12-003-03-01-01-05
|
7. |
Europos Komisijos suteiktas stebėsenos rodiklio kodas |
RRFC110 |
8. |
Stebėsenos rodiklio paaiškinimas, sąvokų apibrėžtys |
Nustatant rodiklį atsižvelgiama į naujai įtrauktų į švietimo (ISCED 0–6, ISCED 7–8, suaugusiųjų mokymasis) ir mokymo (mokymas ne darbo ir (arba) darbo vietoje, tęstinis profesinis rengimas ir mokymas ir kt.) veiklos, kuri remiama pagal priemonę taikomų priemonių parama, dalyvių, įskaitant skaitmeninių įgūdžių ugdymo veiklos dalyvių, skaičių.
Todėl šio rodiklio duomenys renkami ir pranešami pagal: i) švietimo ir mokymo veiklos dalyvių skaičių, išskyrus skaitmeninių įgūdžių veiklos dalyvių skaičių; ii) skaitmeninių įgūdžių ugdymo veiklos dalyvių skaičių.
„Naujai įtrauktas“ reiškia, kad jei švietimo ar mokymo programa jau egzistuoja ir pagal EGADP buvo patobulinta, skaičiuojami tik po EGADP paramos prisijungę dalyviai.
Patobulintai programai nepriskiriamos veiklos, kurios yra skirtos bendrųjų ugdymo programų (BUP) įgyvendinimo proceso gerinimui, bet ne pačių programų įgyvendinimui, t. y. finansavimo lėšomis nėra apmokamas programos įsigijimas ir / ar pritaikymas. Į stebėsenos rodiklį neskaičiuojami: · mokinių tėvai / globėjai (bendruomenės telkimo renginių dalyviai); · atviruose renginiuose dalyvaujantys dalyviai (kai renginiai prieinami visai mokyklos bendruomenei ir kitai tikslinei grupei); · projekto rezultatų pristatymo bei patirties pasidalinimo tarp projekto partnerių renginių (vienkartinių veiklų, skirtų tinklaveikai) dalyviai; · projekto viešinimo renginių dalyviai. Vadovaujantis 2021 m. vasario 12 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/241, kuriuo nustatoma ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė, VII priedu, kuriame pateikiama skaitmeninių žymenų metodika pagal priemonę, skaitmeninių įgūdžių ugdymas turi būti suprantamas taip, kaip apibrėžta pagal intervencinių priemonių sritį, kurios kodas 108 („Parama skaitmeninių įgūdžių vystymui“), kur nurodyta: „Tai nurodo visų lygmenų skaitmeninius įgūdžius ir apima itin specializuotas švietimo programas, skirtas skaitmeninės srities specialistams rengti (t. y. į technologijas orientuotas programas), mokytojų rengimą, skaitmeninio turinio kūrimą švietimo tikslais ir atitinkamus organizacinius gebėjimus. Tai taip pat apima priemones ir programas, kuriomis siekiama gerinti pagrindinius skaitmeninius įgūdžius.“
|
9. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės apskaičiavimo tipas |
Automatiškai apskaičiuojamas |
10. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės apskaičiavimo metodas |
Dalyvavimas skaičiuojamas pagal švietimo ar mokymo veiklą, net jei ji trunka kelerius metus. Be to, dalyvis dvejose skirtingose ugdymo ar mokymo veiklose turi būti skaičiuojamas du kartus – po kartą pagal mokymo ar ugdymo veiklą. Dalyviai skaičiuojami, kai prisijungia prie švietimo ar mokymo veiklos. Rodiklis skirstomas pagal lytį ir amžių. |
11. |
Stebėsenos rodiklio duomenų šaltiniai |
Pirminiai šaltiniai: dalyvių apklausos anketa, mokymo (-ų) dalyvių sąrašas; tikslinę grupę pagrindžiantys dokumentai; dalyvių duomenys iš informacinių sistemų (registrų, duomenų bazių ir pan.).
Pirminių dokumentų sąrašą konkrečiam projektui suderina Administruojančioji institucija su projekto vykdytoju.
Antriniai šaltiniai: Iš Europos Sąjungos fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų duomenų elektroninių mainų svetainės (DMS) Dalyvių administravimo modulis; veiklos ataskaitos. |
12. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės skaičiavimo periodiškumas |
Rodiklio reikšmės projekto vykdytojo bus suvedamos į veiklos ataskaitą / ataskaitas. |
13. |
Stebėsenos rodiklio pasiekimo momentas |
Projekto veiklų įgyvendinimo metu. Rodiklis laikomas pasiektu, kai asmuo pradeda dalyvauti projekte ir yra pirmą kartą įtraukiamas į mokymo (-ų) dalyvių sąrašą. |
14. |
Už stebėsenos rodiklį atsakinga įstaiga |
Švietimo, mokslo ir sporto ministerija. |
15. |
Įstaigos padalinys ir kontaktinis telefono numeris |
Ugdymo departamentas, tel. +370 618 85 352. |
16. |
Kita svarbi informacija |
NKL plano bendrasis rezultato rodiklis RRFCI10. Rodiklio kodas R.B.1.2010. Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės bendrasis rodiklis Nr. RRFCI10, kurio paaiškinimai pateikti Gairėse dėl bendrųjų Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės rodiklių ir 2021 m. rugsėjo 28 d. Komisijos deleguotajame reglamente (ES) 2021/2106, kuriuo nustatomi ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo rezultatų suvestinės bendri rodikliai, išsamiai apibrėžiami jos elementai ir taip papildomas Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/241, kuriuo nustatoma ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė (toliau – Komisijos deleguotasis reglamentas (ES) 2021/2106). Rodiklis skaidomas į parodiklius (R.B.1.2010.1; R.B.1.2010.2).“ |