vALSTYBINĖ ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBA
NUTARIMAS
DĖL VALSTYBINĖS KAINŲ IR ENERGETIKOS KONTROLĖS KOMISIJOS 2018 M. spalio 5 D. NUTARIMO NR. O3E-314 „DĖL VALSTYBĖS REGULIUOJAMOS GAMTINIŲ DUJŲ PERDAVIMO VEIKLOS PAJAMŲ IR KAINŲ NUSTATYMO METODIKOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2020 m. gruodžio 31 d. Nr. O3E-1569
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos energetikos įstatymo 8 straipsnio 11 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatymo 7 straipsnio 2 dalies 1 punktu, 9 straipsnio 3 dalimi, 2017 m. kovo 16 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 2017/460, kuriuo nustatomas suderintos gamtinių dujų perdavimo tarifų struktūros tinklo kodeksas, 2014 m. kovo 26 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 312/2014, kuriuo nustatomas dujų perdavimo tinklų balansavimo kodeksas, bei atsižvelgdama į Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (toliau ‒ Taryba) Dujų ir elektros departamento Rinkos plėtros ir stebėsenos skyriaus 2020 m. gruodžio 23 d. pažymą Nr. O5E-1400 „Dėl Investicijų projektų papildomų reguliacinių paskatų ir rizikų vertinimo metodikos patvirtinimo“, Taryba n u t a r i a:
Pakeisti Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos 2018 m. spalio 5 d. nutarimą Nr. O3E-314 „Dėl Valstybės reguliuojamos gamtinių dujų perdavimo veiklos pajamų ir kainų nustatymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Nutarimas):
1. Pakeisti nurodytą Nutarimą ir jį išdėstyti nauja redakcija:
„VALSTYBINĖ ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBA
NUTARIMAS
DĖL VALSTYBĖS REGULIUOJAMOS GAMTINIŲ DUJŲ PERDAVIMO VEIKLOS PAJAMŲ IR KAINŲ NUSTATYMO METODIKOS PATVIRTINIMO
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos energetikos įstatymo 8 straipsnio 11 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatymo 7 straipsnio 2 dalies 1 punktu, 9 straipsnio 3 dalimi, 2017 m. kovo 16 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 2017/460, kuriuo nustatomas suderintos gamtinių dujų perdavimo tarifų struktūros tinklo kodeksas, 2014 m. kovo 26 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 312/2014, kuriuo nustatomas dujų perdavimo tinklų balansavimo kodeksas, bei atsižvelgdama į Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos Dujų ir elektros departamento Dujų skyriaus 2018 m. spalio 3 d. pažymą Nr. O5E-236 „Dėl Valstybės reguliuojamos gamtinių dujų perdavimo veiklos pajamų ir kainų nustatymo metodikos patvirtinimo“, Valstybinė energetikos reguliavimo taryba n u t a r i a:“
1. Patvirtinti Valstybės reguliuojamos gamtinių dujų perdavimo veiklos pajamų ir kainų nustatymo metodiką (pridedama).
2. Pakeisti nurodytu Nutarimu patvirtintą Valstybės reguliuojamos gamtinių dujų perdavimo veiklos pajamų ir kainų nustatymo metodiką:
2.1. Pakeisti 3.10 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„3.10. Pajamų viršutinė riba – gamtinių dujų perdavimo paslaugos bazinių sąnaudų bei investicijų grąžos suma, kuri kartą per metus gali būti koreguojama, pasikeitus infliacijos lygiui, Operatoriaus technologinėms reikmėms įsigyjamų gamtinių dujų kainoms, mokesčiams, reguliuojamos paslaugos gamtinių dujų kiekiui ir (ar) pajėgumams, teisės aktų reikalavimams, Operatoriui įgyvendinus su Taryba suderintas investicijas ar nukrypus nuo pagal šią Metodiką nustatytų rodiklių.“
2.2. Pakeisti 3.13 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„3.13. Reguliavimo sąskaita – sąskaita gamtinių dujų perdavimo paslaugų kainodaros tikslams, kurioje kaupiama informacija apie nepakankamas ir perteklines pajamas, gautas už perdavimo paslaugą, bazinių sąnaudų, koreguotinų pagal Metodiką, nuokrypius, investicijų grąžos neatitiktį ir kitus pagrįstus sąnaudų / pajamų nuokrypius nuo Tarybos nustatytų ar suderintų rodiklių, kurie turi reikšmingos įtakos Operatoriaus veiklai.“
2.3. Pakeisti 5 punktą ir jį išdėstyti taip:
„5. Pajamų viršutinės ribos yra Tarybos nustatomos 5 metų reguliavimo periodui. Gamtinių dujų kainų reguliavimo periodas gali būti keičiamas motyvuotu Tarybos sprendimu. Apie sprendimą dėl gamtinių dujų kainų reguliavimo periodo pakeitimo Taryba privalo informuoti Vyriausybę ar jos įgaliotą instituciją. Tarybos sprendimas dėl gamtinių dujų kainų reguliavimo periodo pakeitimo pradedamas taikyti ne anksčiau, kaip pasibaigus ankstesniajam gamtinių dujų kainų reguliavimo periodui.“
2.4. Pakeisti 8 punktą ir jį išdėstyti taip:
2.5. Pakeisti 8.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:
2.6. Pakeisti 8.4 papunktį ir jį išdėstyti taip:
2.7. Pakeisti 8.6 papunktį ir jį išdėstyti taip:
2.8. Pakeisti 8.8 papunktį ir jį išdėstyti taip:
2.9. Pakeisti 13 punktą ir jį išdėstyti taip:
„13. Investicijos derinamos su Taryba, vadovaujantis teisės aktų nustatyta tvarka. Nustatydama ir (ar) koreguodama pajamų viršutines ribas Taryba įvertina Operatoriaus įvykdytų investicijų efektyvumą, atsižvelgdama į Operatoriaus su Taryba suderintų investicijų sprendimo priėmimo dokumentuose nurodytus rodiklius.“
2.10. Pakeisti 14.1.1.6 papunktį ir jį išdėstyti taip:
2.11. Pakeisti 14.1.2.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„14.1.2.1. Tarybos reguliavimo periodui nustatytą paklaidų ir nesandarumų technologinių sąnaudų procentinį santykį su atitinkamu laikotarpiu Operatoriaus transportuotu gamtinių dujų kiekiu (vertinamu kaip per įleidimo taškus įleistas dujų kiekis), kuris turi neviršyti įleidimo taškuose įdiegtų gamtinių dujų matavimo įrenginių techniniuose dokumentuose įtvirtintų neapibrėžčių vidurkio, turi būti skaičiuojamas įvertinant faktinius praeitų laikotarpių paklaidų ir nesandarumų technologinių sąnaudų apimtis, atsižvelgiant į įgyvendintų ir naujų investicijų į gamtinių dujų perdavimo infrastruktūrą įtaką;“
2.12. Pakeisti 14.1.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:
2.13. Pakeisti 14.2.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:
2.14. Pakeisti 14.2.5 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„14.2.5. Gamtinių dujų įmonių apskaitos atskyrimo, sąnaudų paskirstymo ir su apskaitos atskyrimu susijusių reikalavimų aprašo, patvirtinto Tarybos 2013 m. liepos 18 d. nutarimu Nr. O3-316 „Dėl Gamtinių dujų įmonių apskaitos atskyrimo, sąnaudų paskirstymo ir su apskaitos atskyrimu susijusių reikalavimų aprašo patvirtinimo“, reikalavimus;“
14.2.7. Taryba vertina nusidėvėjimo sąnaudų panaudojimą. Vykdydamas investicijas atitinkamoje veikloje Operatorius pirmiausiai turi panaudoti lėšas, sukauptas nusidėvėjimo sąnaudoms šioje veikloje dengti.
2.16. Pakeisti 14.3.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„14.3.1. praėjusio reguliavimo periodo priešpaskutinių metų Tarybos nustatytą šių sąnaudų metinę apimtį arba faktinę pagrįstą šių sąnaudų metinę apimtį, įvertinus priešpaskutinių ir paskutinių metų vidutinio metinio vartotojų kainų indekso (toliau –VKI) pokyčius, pakoreguotus efektyvumo rodikliu, kuris yra lygus 1 proc. Jeigu Operatoriaus praėjusio reguliavimo periodo priešpaskutinių metų faktinė pagrįsta OPEX(be DU) buvo mažesnė už Tarybos nustatytą – atsižvelgiama į faktinę pagrįstą šių sąnaudų metinę apimtį. Jeigu Operatoriaus praėjusio reguliavimo periodo priešpaskutinių metų OPEX(be DU) apimtis buvo didesnė už Tarybos nustatytą ir Operatorius nepagrindė šio viršijimo – atsižvelgiama į Tarybos nustatytą šių sąnaudų metinę apimtį. Šių sąnaudų faktinė arba nustatyta metinė apimtis skaičiuojama papildomai įvertinus vidutinį pasiektą faktinį efektyvumą per laikotarpį, kurio metu Operatorius buvo skatinamas, neatsižvelgiant į vienkartinius Operatoriaus reikšmingus sąnaudų / pajamų nuokrypius, pagrįstus Tarybai, kurie turi reikšmingos įtakos Operatoriaus veiklai, bei kitus nuo Operatoriaus nepriklausančių veiksnių kylančius sąnaudų / pajamų nuokrypius, įskaitant ir nuokrypius dėl veiklą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų (Cx). OPEX (be DU) dydis skaičiuojamas:“
2.17. Pakeisti 14.3.1.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„14.3.1.1. ekonomiškai pagrįstas metinis OPEX(be DU) dydis pirmiems reguliavimo periodo metams, yra apskaičiuojamas pagal (1) formulę:
, Eur (1)
čia:
OPEXt+1 (be DU) – remonto, priežiūros, eksploatavimo sąnaudos, personalo sąnaudos (išskyrus darbo užmokesčio sąnaudas), administracinės, rinkodaros ir pardavimo sąnaudos, kitos paskirstomos sąnaudos t+1 metais (pirmaisiais reguliavimo periodo metais);
OPEXt-1 (be DU) – remonto, priežiūros, eksploatavimo, personalo sąnaudų (išskyrus darbo užmokesčio sąnaudas), administracinių, rinkodaros ir pardavimo sąnaudų, kitų paskirstomų sąnaudų praėjusio reguliavimo periodo priešpaskutinių metų Tarybos nustatyta arba faktinė pagrįsta šių sąnaudų metinė apimtis, kuri skaičiuojama papildomai įvertinus vidutinį pasiektą faktinį efektyvumą per laikotarpį, kurio metu Operatorius buvo skatinamas, neatsižvelgiant į vienkartinius Operatoriaus reikšmingus sąnaudų / pajamų nuokrypius, pagrįstus Tarybai, kurie turi reikšmingos įtakos Operatoriaus veiklai, bei kitus nuo Operatoriaus nepriklausančių veiksnių kylančius sąnaudų / pajamų nuokrypius, įskaitant ir nuokrypius dėl veiklą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų (Cx);
It – Lietuvos statistikos departamento paskutinį mėnesį prieš duomenų pajamų viršutinėms riboms nustatyti pateikimą paskelbto VKI pokytis, lyginant su praėjusių metų tuo pačiu mėnesiu, proc.;
It-1 – VKI pokytis t-1 metais, proc. Jis nustatomas Statistikos departamento t-1 metų to paties mėnesio, kaip ir It atveju, paskelbtą VKI, lyginant su praėjusių (t-2) metų to paties mėnesio VKI, proc.;
e – efektyvumo koeficientas, kuris yra lygus 1 proc.;“
2.18. Pakeisti 14.4.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„14.4.1. praėjusio reguliavimo periodo priešpaskutinių metų Tarybos nustatytą šių sąnaudų metinę apimtį arba faktinę pagrįstą šių sąnaudų metinę apimtį, įvertinus Lietuvos Respublikos finansų ministerijos prognozuojamą vidutinio mėnesinio bruto darbo užmokesčio pokytį ir efektyvumo rodiklį. Jeigu Operatoriaus praėjusio reguliavimo periodo priešpaskutinių metų faktinė pagrįsta darbo užmokesčio sąnaudų apimtis buvo mažesnė už Tarybos nustatytą, atsižvelgiama į faktinę pagrįstą šių sąnaudų metinę apimtį. Jeigu Operatoriaus praėjusio reguliavimo periodo priešpaskutinių metų darbo užmokesčio sąnaudos buvo didesnės už Tarybos nustatytas, atsižvelgiama į Tarybos nustatytą šių sąnaudų metinę apimtį. Šių sąnaudų faktinė arba nustatyta metinė apimtis skaičiuojama papildomai įvertinus vidutinį pasiektą faktinį efektyvumą per laikotarpį, kurio metu Operatorius buvo skatinamas, neatsižvelgiant į vienkartinius Operatoriaus reikšmingus sąnaudų / pajamų nuokrypius, pagrįstus Tarybai, kurie turi reikšmingos įtakos Operatoriaus veiklai, bei kitus nuo Operatoriaus nepriklausančių veiksnių kylančius sąnaudų / pajamų nuokrypius, įskaitant ir nuokrypius dėl veiklą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų (Cx). OPEX(DU) dydis skaičiuojamas:“
2.19. Pakeisti 14.3.1.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„14.4.1.1. ekonomiškai pagrįstas darbo užmokesčio sąnaudų dydis pirmiems reguliavimo periodo metams yra apskaičiuojamas pagal (3) formulę:
, Eur (3)
čia:
OPEXt+1(DU) – darbo užmokesčio sąnaudos t+1 metais (pirmais reguliavimo periodo metais), Eur;
OPEXt-1(DU) – darbo užmokesčio sąnaudos t-1 metais (priešpaskutiniais praėjusio reguliavimo periodo metais). Šių sąnaudų faktinė arba nustatyta metinė apimtis skaičiuojama, papildomai įvertinus vidutinį pasiektą faktinį efektyvumą per laikotarpį, kurio metu Operatorius buvo skatinamas, neatsižvelgiant į vienkartinius Operatoriaus reikšmingus sąnaudų / pajamų nuokrypius, pagrįstus Tarybai, kurie turi reikšmingos įtakos Operatoriaus veiklai, bei kitus nuo Operatoriaus nepriklausančių veiksnių kylančius sąnaudų / pajamų nuokrypius, įskaitant nuokrypius ir dėl veiklą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų (Cx), Eur;
ΔDUt – prognozuojamas vidutinio mėnesinio bruto darbo užmokesčio pokytis t metams, proc. Jis nustatomas pagal Finansų ministerijos pateiktą paskutinį ekonominės raidos scenarijų;
ΔDUt+1 – prognozuojamas vidutinio mėnesinio bruto darbo užmokesčio pokytis t+1 metams, proc. Jis nustatomas pagal Finansų ministerijos pateiktą paskutinį ekonominės raidos scenarijų;
e – efektyvumo koeficientas, kuris lygus 1 proc.;“
2.20. Pakeisti 14.6.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„14.6.2. investicijų grąžos normą (toliau – WACC), kuri nustatoma vadovaujantis Investicijų grąžos normos nustatymo metodika, patvirtinta Tarybos 2015 m. rugsėjo 22 d. nutarimu
Nr. O3-510 „Dėl Investicijų grąžos normos nustatymo metodikos patvirtinimo“. WACC nustatoma reguliavimo periodui ir kasmet koreguojama atsižvelgiant į skolinto kapitalo kainos pokytį;“
2.22. Pakeisti 14.6.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„14.6.3. perdavimo paslaugai (produktui) priskirtino reguliuojamo turto vertę (RABpso), kuri nustatoma pagal (6) formulę:
RABpso = T + A – IT – TS– TD – TV – TN + Tkt įm/2 – TA; (Eur) (6)
čia:
T – Operatoriaus perdavimo paslaugos (produkto) ilgalaikio materialaus ir nematerialaus turto likutinė (balansinė) neperkainuota vertė metų, einančių prieš metus, kuriems nustatomos ar koreguojamos pajamų viršutinės ribos, pabaigoje, Eur;
A – Operatoriaus atsargos, kurias jis privalo nuolat laikyti, Eur;
IT – Operatoriaus perdavimo paslaugos (produkto) nesuderintų su Taryba investicijų į ilgalaikį turtą likutinė vertė, Eur;
TS – turto, kuris nėra pradėtas eksploatuoti (nebaigta statyba), vertė, išskyrus vertę, patvirtintą Investicijų projektų papildomų reguliacinių paskatų ir rizikų vertinimo metodikos nustatyta tvarka, bei nebaigtos statybos strategiškai svarbių investicijų, padedančių siekti nacionalinės ir Europinės energetikos politikos tikslų, dėl kurių buvo priimti sprendimai taikyti paskatas koreguojant kainų ir (ar) pajamų viršutines ribas iki tol kol turtas perduotas eksploatuoti, vertę, Eur;
TD – Operatoriaus perdavimo paslaugos (produkto) turtas, įsigytas už gautas subsidijas, dotacijas, Eur;
TV – Operatoriaus perdavimo paslaugos (produkto) turtas, įsigytas už vartotojų lėšas, Eur;
TN – nenaudojamo, laikinai nenaudojamo (užkonservuoto) turto likutinė vertė, Eur;
Tkt įm – turto dalis, kuri buvo finansuota kitų infrastruktūrinių įmonių dėl inžinerinių darbų sąnaudų pasidalinimo, Eur;
TA – turto vieneto ar turto vieneto komponentės, kai turto vienetas ar turto vieneto komponentė buvo atnaujinta (pakeista) įvykdžius su Taryba suderintas investicijas nepasibaigus to turto vieneto ar turto vieneto komponentės naudingo tarnavimo laikotarpiui, likutinė vertė, kuri nebuvo įvertinta (6) formulės T dedamojoje, Eur.“
2.23. Pakeisti 15 punktą ir jį išdėstyti taip:
„15. Gamtinių dujų metinės perdavimo paslaugos pajamos (Ppso) skaičiuojamos pagal (7) formulę:
Ppso= Spso + ROIpso + P∆.; Eur (7)
čia:
Spso – nustatytos metinės perdavimo paslaugos bazinės sąnaudos, skaičiuojamos:
Spso = OPEX(be DU) + CL + CDA + OPEXDU + CT; Eur (8)
čia:
OPEX(be DU) – nustatytos perdavimo paslaugos operacinės sąnaudos, skaičiuojamos pagal Metodikos 14.3 papunktį, Eur;
OPEX (be DU) = CM + CP + CA + CS + CO; Eur (9)
čia:
CM – remonto, techninės priežiūros ir eksploatavimo sąnaudos, Eur;
CP – personalo sąnaudos be darbo užmokesčio ir socialinio draudimo sąnaudų, Eur;
CA – administracinės sąnaudos, Eur;
CS – rinkodaros ir pardavimų sąnaudos, Eur;
CO – kitos paskirstytinos sąnaudos, Eur.
CL – gamtinių dujų sąnaudos technologinėms reikmėms, skaičiuojamos pagal Metodikos 14.1 papunktį, Eur;
CDA – nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudos, skaičiuojamos pagal Metodikos 14.2 papunktį, Eur;
OPEXDU – darbo užmokesčio, socialinio draudimo ir įnašų į garantinį fondą sąnaudos, skaičiuojamos pagal Metodikos 14.4 papunktį, Eur;
CT – mokesčių sąnaudos, skaičiuojamos pagal Metodikos 14.5. papunktį, Eur;
ROIpso – pagal Metodikos 14.6.1 papunktį suskaičiuota perdavimo veiklos investicijų grąža, Eur;
P∆ – nepakankamos ir perteklinės pajamos, gautos už perdavimo paslaugas, bazinių sąnaudų, koreguotinų pagal Metodiką, nuokrypiai, investicijų grąžos neatitiktis ir kiti pagrįsti sąnaudų / pajamų nuokrypiai nuo Tarybos nustatytų ar suderintų rodiklių, kurie turi reikšmingos įtakos Operatoriaus veiklai ir yra kaupiami reguliavimo sąskaitoje, apskaičiuotoje vadovaujantis Metodikos šio skyriaus II skirsnyje numatytais principais.“
2.24. Pakeisti 16 punktą ir jį išdėstyti taip:
2.25. Pakeisti 17.5 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„17.5. Metodikos 14.1 punkte nurodytų sąnaudų nuokrypiai bei kiti reikšmingi sąnaudų / pajamų nuokrypiai, pagrįsti Tarybai, kurie turi reikšmingos įtakos Operatoriaus veiklai, bei kiti nuo Operatoriaus nepriklausančių veiksnių kylantys sąnaudų / pajamų nuokrypiai, įskaitant ir dėl veiklą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų (Cx).“
2.26. Pakeisti 18 punktą ir jį išdėstyti taip:
„18. Nustatant reguliavimo sąskaitos dydį (P∆) pirmiesiems, antriesiems ir ketvirtiesiems reguliavimo periodo metams (po dvejų, ketverių ir penkerių reguliavimo periodo metų), įvertinami reguliavimo sąskaitoje pagal Metodikos 17.1–17.5 papunkčius sukaupti nuokrypiai, o tretiesiems ir penktiesiems reguliavimo periodo metams (po pirmųjų ir trečiųjų reguliavimo periodo metų) įvertinami pagal Metodikos 17.1–17.3 ir 17.5 punktus sukaupti nuokrypiai.
Reguliavimo sąskaita reguliavimo periodo metams (P∆) apskaičiuojama pagal (11) formulę:
P∆ = PQ – CNC – Pkal. + CG+ Cx; Eur (11)
čia:
PQ – perdavimo paslaugos pajamų nuokrypis už t-1 metus, skaičiuojamas pagal (10) formulę, Eur;
CNC – perdavimo sistemos disbalanso neutralumo mokestis už t-1 metus, skaičiuojamas pagal Metodikos 44 punktą, Eur;
Pkal. – faktinės t-1 laikotarpio grynosios pajamos, gautos dėl perduodamų gamtinių dujų iš trečiosios šalies į trečiąją šalį kaloringumo skirtumo, Eur;
CG – investicijų grąžos neatitiktis, apskaičiuojama pagal Metodikos 19−25 punktus;
Cx – Metodikos 14.1 punkte nurodytų sąnaudų nuokrypiai bei kiti reikšmingi sąnaudų / pajamų nuokrypiai, pagrįsti Tarybai, kurie turi reikšmingos įtakos Operatoriaus veiklai, Eur.“
2.27. Pakeisti 19 punktą ir jį išdėstyti taip:
„19. Jeigu dėl Operatoriaus veiklos efektyvumo, t. y. dėl OPEX(be DU) ir OPEXDU (toliau kartu – OPEX) suefektyvinimo, kurį Operatorius įrodė Tarybai, reguliuojamos veiklos pirmų dvejų reguliavimo periodo metų, o vėliau – ketverių ir visų penkerių reguliavimo periodo metų, investicijų grąža, įvertinus taikytinų korekcijų, atliktų vadovaujantis Metodikos 14 punktu, įtaką, yra didesnė, palyginti su nustatyta atitinkamų metų investicijų grąža, šios veiklos atitinkamo periodo leistina investicijų grąža didinama investicijų grąžos dydžiu, kuris yra skaičiuojamas pagal (12) formulę:
G1 = (OPEXnust.,pso – OPEXfakt.,pso)/2 ; Eur (12)
čia:
G1– suma, kuria didinama leistina investicijų grąža, priskirtina perdavimo paslaugai, Eur;
OPEXnust.,pso – nustatyta OPEX apimtis per pirmus dvejus, vėliau – per ketverius reguliavimo periodo metus ir per visą reguliavimo periodą, priskirtina perdavimo paslaugai, Eur;
OPEXfakt.,pso – faktinė OPEX apimtis per pirmus dvejus, vėliau – per ketverius reguliavimo periodo metus ir per visą reguliavimo periodą, priskirtina perdavimo paslaugai, Eur.“
2.28. Pakeisti 20 punktą ir jį išdėstyti taip:
„20. Jei dėl Operatoriaus veiklos efektyvumo, t. y. dėl OPEX suefektyvinimo priėmus verslo sprendimus dėl įmonės reorganizacijos ir kitus sprendimus, kurie tiesiogiai nesusiję su įmonės vykdoma reguliuojama veikla bei kurį įmonė įrodė Tarybai, reguliuojamos veiklos pirmų dvejų reguliavimo periodo metų, o vėliau – ketverių ir visų penkerių reguliavimo periodo metų investicijų grąža, įvertinus taikytinų korekcijų, atliktų vadovaujantis Metodikos 14 punktu, įtaką, viršija Tarybos nustatytą atitinkamos veiklos investicijų grąžą, šios veiklos atitinkamo periodo leistina investicijų grąža didinama investicijų grąžos dydžiu, kuris yra apskaičiuojamas pagal (13) formulę:
G2 = (OPEXnust.,pso – OPEXfakt.,pso )/2; Eur (13)
čia:
G2 – suma, kuria didinama leistina investicijų grąža, priskirtina perdavimo paslaugai, Eur;
OPEXnust.,pso – nustatyta OPEX apimtis per pirmus dvejus, vėliau – per ketverius reguliavimo periodo metus ir per visą reguliavimo periodą, priskirtina perdavimo paslaugai, Eur;
OPEXfakt.,pso – faktinė OPEX apimtis per pirmus dvejus, vėliau – per ketverius reguliavimo periodo metus ir per visą reguliavimo periodą, priskirtina perdavimo paslaugai, Eur.“
2.29. Pakeisti 22.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„22.2. jei gamtinių dujų įmonės investicijų grąža padidėja už Tarybos nustatytą atitinkamos veiklos investicijų grąžą daugiau kaip 6 procentais (antroji teigiamos investicijų grąžos neatitikties riba), nustatant kainas kito reguliavimo periodo pirmiesiems metams viršutinė riba mažinama visa investicijų grąža, viršijančia sumą virš antrosios teigiamos investicijų grąžos neatitikties ribos, ir 50 proc. investicijų grąža, viršijančia sumą virš pirmosios teigiamos investicijų grąžos neatitikties ribos. Šiuo atveju suma, kuria yra mažinamos kitų reguliavimo metų arba kito reguliavimo periodo pirmųjų metų sąnaudos, skaičiuojama pagal (15) formulę:
G2 = ROIf – 1,04 ROIi; Eur (15)
čia:
G2 – suma, kuria yra mažinamos kitų reguliavimo periodo metų arba kito reguliavimo periodo pirmųjų metų sąnaudos, kai faktinė investicijų grąža viršija nustatytąją daugiau kaip 6 proc., (Eur);
ROIi – nustatyta investicijų grąža per visą reguliavimo periodą, priskirtina paslaugai, (Eur);
ROIf – faktinė investicijų grąža per visą reguliavimo periodą (Eur).“
2.30. Pakeisti 24 punktą ir jį išdėstyti taip:
„24. Operatorius, mažindamas sąnaudas ir siekdamas didesnio efektyvumo bei investicijų grąžos, turi užtikrinti patikimą sistemos darbą ir vartotojų aptarnavimo kokybę. Vadovaujantis Gamtinių dujų įmonių teikiamų paslaugų patikimumo ir kokybės, rodiklių, jų įvertinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos 2012 m. balandžio 11 d. nutarimu Nr. O3-90 „Dėl Gamtinių dujų įmonių teikiamų paslaugų patikimumo ir kokybės rodiklių, jų įvertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, gamtinių dujų perdavimo investicijų grąža po pirmų dvejų reguliavimo periodo metų, o vėliau – pasibaigus reguliavimo periodui sumažinama atitinkamai už kiekvieną perdavimo patikimumo rodiklį:
2.32. Pakeisti 24.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:
2.33. Pakeisti 25 punktą ir jį išdėstyti taip:
„25. Jeigu po pirmų dvejų, vėliau – po ketverių reguliavimo periodo metų, ir pasibaigus visam reguliavimo periodui, nustatoma, kad faktinė investicijų grąža, atsižvelgus į taikytinų korekcijų įtaką, viršijo Tarybos nustatytą dydį, apskaičiuojamas nustatytos investicijų grąžos viršijimo dydis, kuriuo mažinamas reguliuojamos veiklos leistinas pajamų lygis ketvirtiesiems, o vėliau − pirmiesiems ir antriesiems naujo reguliavimo periodo metams. Apskaičiuojant nustatytos investicijų grąžos viršijimo dydį įvertinama:“
2.34. Pakeisti 25.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:
2.35. Pakeisti 25.4 papunktį ir jį išdėstyti taip:
2.36. Pakeisti 25.7 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„25.7. kai pagal Metodikos 19–25 punktuose numatyta tvarka apskaičiuotos investicijų grąžos, viršijančios Tarybos nustatytą dydį, grąžinimas išdėstomas per ilgesnį nei vienerių metų laikotarpį, įvertinama pinigų kaina. Pinigų kainos nustatymui taikoma skolinto kapitalo kainos viršutinė riba, nurodyta Tarybos tinklalapio skiltyje „WACC skaičiavimo duomenys“. Tais reguliavimo periodo metais, kai grąžinama didesnė nei Tarybos nustatyta Operatoriaus gauta investicijų grąža, pritaikoma ½ palūkanų normos.“
2.37. Pakeisti 29 punktą ir jį išdėstyti taip:
2.38. Pakeisti 32 punktą ir jį išdėstyti taip:
„32. Operatorius, atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos Vyriausybės priimtą sprendimą dėl dalyvavimo regioninėje gamtinių dujų rinkos zonoje, įvertina intersisteminio kompensavimo mechanizmo mokėjimus, apskaičiuotus pagal Tarybos suderintą perdavimo sistemų operatorių intersisteminio kompensavimo tvarką.“
2.39. Pakeisti 33 punktą ir jį išdėstyti taip:
„33. SGD terminalo įleidimo taške, taip pat įleidimo iš infrastruktūros, sukurtos siekiant pašalinti valstybių narių dujų perdavimo sistemų atskirtį, taškuose ir išleidimo į tokią infrastruktūrą taškuose gali būti taikoma perdavimo kainos nuolaida, siekiant didinti energijos tiekimo saugumą ir skatinti gamtinių dujų rinkos konkurencingumą. Dėl SGD terminalo įleidimo taške taikytinos nuolaidos, nesurinktų perdavimo pajamų dalis kompensuojama, atsižvelgiant į Tarybos nustatytą pajamų skirtumo padengimo mechanizmą.“
2.40. Pakeisti 35 punktą ir jį išdėstyti taip:
2.41. Pakeisti 37.4 papunktį ir jį išdėstyti taip:
2.42. Pakeisti 41 punktą ir jį išdėstyti taip:
„41. Operatorius mokėdamas ir gaudamas paros disbalanso mokesčius, einamosios paros mokesčius, balansavimo veiksmų mokesčius, apskaičiuotus vadovaujantis Operatoriaus balansavimo taisyklių, patvirtintų Tarybos, nuostatomis ir kitus su jo vykdoma balansavimo veikla, kuri laikoma perdavimo sistemos operatoriaus veikla, vykdoma laikantis Balansavimo tinklo kodekse nustatytų įpareigojimų, susijusius mokesčius, negauna pelno ir nepatiria nuostolio, t. y. vadovaujasi neutralumo principu.“
2.43. Pakeisti 48 punktą ir jį išdėstyti taip:
2.44. Pakeisti 49 punktą ir jį išdėstyti taip:
2.45. Pakeisti 50 punktą ir jį išdėstyti taip:
2.46. Pakeisti 51 punktą ir jį išdėstyti taip:
2.47. Pakeisti 52 punktą ir jį išdėstyti taip:
„52. Subjektas, kuriam yra perduota Operatoriaus tinklų subalansavimo atsakomybė, kartu su perdavimo pajamų viršutinės ribos nustatymo / koregavimo duomenimis mutatis mutandis Tarybai pateikia praėjusių ir ateinančių metų balansavimo paslaugos pajamų, pastoviųjų ir kintamųjų sąnaudų suvestinę, vadovaudamasis Metodikos 1 priedu.“
2.48. Pakeisti 53 punktą ir jį išdėstyti taip:
2.49. Pakeisti 54 punktą ir jį išdėstyti taip:
2.50. Pakeisti 55 punktą ir jį išdėstyti taip:
„55. Taryba, nustačiusi, kad Operatoriaus nustatytos kainos diskriminuoja vartotojus, yra taikomas kryžminis subsidijavimas tarp skirtingų paslaugų ar vartotojų grupių, nurodo Operatoriui jo klaidas. Operatorius privalo jas ištaisyti per 15 dienų. Jei Operatorius nevykdo Tarybos reikalavimo, Taryba turi teisę vienašališkai nustatyti konkrečias reguliuojamas kainas. Konkrečios reguliuojamos kainos kitam tarifiniam laikotarpiui turi būti nustatytos ir paskelbtos ne vėliau nei likus 30 dienų iki naujo tarifinio laikotarpio ar metinio metų pajėgumų aukciono (t. y. iki einamojo tarifinio laikotarpio birželio 1 d., jei taikomos Tarifų tinklo kodekso 29 straipsnio (prieš metinį metų pajėgumų aukcioną skelbtinos kainos) nuostatos, ir iki einamojo tarifinio laikotarpio gruodžio 2 d. – kitais atvejais).“
2.51. Pakeisti 57 punktą ir jį išdėstyti taip:
2.52. IV skyrių papildyti 571 punktu ir jį išdėstyti taip:
2.53. Pakeisti 58 punktą ir jį išdėstyti taip:
2.54. Pakeisti 60 punktą ir jį išdėstyti taip:
Valstybės reguliuojamos gamtinių dujų perdavimo
veiklos pajamų ir kainų nustatymo metodikos
1 priedas
Duomenys apie ūkio subjektą: |
|
Duomenys apie kontaktinį asmenį: |
|
Pavadinimas |
|
V., pavardė |
|
Kodas |
|
Pareigos |
|
Buveinės adresas |
|
Telefonas |
|
Telefonas |
|
Faksas |
|
Faksas |
|
El. paštas |
|
Tinklalapis |
|
|
|
El. paštas |
|
|
|
__________________ DUOMENŲ SUVESTINĖ PAJAMŲ VIRŠUTINEI RIBAI NUSTATYTI
(gamtinių dujų įmonės pavadinimas)
________________________
sudarymo data
Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai
Verkių g. 25C-1, Vilnius, LT-08223, info@vert.lt
Eil. Nr. |
Rodiklis |
Vnt. |
Perdavimo veikla |
|||||||||||
Praėjęs reguliavimo periodas |
Vidurkis |
Būsimas reguliavimo periodas |
||||||||||||
20__ |
20__ |
20__ |
20__ |
20__ |
20__-20__ |
20__ |
20__ |
20__ |
20__ |
20__ |
||||
VEIKLOS RODIKLIAI |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
1. |
S |
Reguliuojamos gamtinių dujų veiklos sąnaudos, iš viso |
(tūkst. Eur) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.' |
S' |
Planuojamos sąnaudos dėl investicijų |
„-“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.1. |
|
Kintamosios sąnaudos, iš viso |
„-“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.1.1. |
CL |
Gamtinių dujų sąnaudos technologinėms reikmėms |
„-“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.1.2. |
CKB |
Kintamosios sistemos balansavimo sąnaudos |
„-“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.1.3. |
CK |
Kitos kintamos sąnaudos (išvardinti) |
„-“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2. |
|
Pastoviosios sąnaudos, iš viso |
„-“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2.1. |
CDA |
Nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudos |
„-“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2.1.' |
CDA' |
Planuojamos sąnaudos dėl investicijų |
„-“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2.2. |
CM |
Remonto, techninės priežiūros ir eksploatavimo sąnaudos |
„-“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2.2.' |
CM' |
Planuojamos sąnaudos dėl investicijų |
„-“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2.2.1. |
|
rangos būdu |
„-“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2.2.2. |
|
ūkio būdu |
„-“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2.2.3. |
|
komunalinių paslaugų (elektros energija, šiluma, vanduo, nuotekos, šiukšlės, etc.) sąnaudos (ne administracinių patalpų) |
„-“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2.2.4. |
|
kuras |
„-“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2.2.5. |
|
medžiagos, atsarginės dalys, mažavertis inventorius |
„-“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2.2.6. |
|
techninės priežiūros ir eksploatavimo darbai ir paslaugos |
„-“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2.5. |
CP |
Personalo sąnaudos |
„-“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2.5.' |
CP' |
Planuojamos sąnaudos dėl investicijų |
„-“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2.5.1. |
|
darbo užmokesčio sąnaudos |
„-“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2.5.2. |
|
privalomojo socialinio draudimo sąnaudos |
„-“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2.5.3. |
|
garantinio fondo įmokų sąnaudos |
„-“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2.5.4. |
|
darbuotojų saugos ir sveikatos sąnaudos |
„-“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2.5.5. |
|
mokymų, kvalifikacijos kėlimo, studijų sąnaudos |
„-“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2.5.6. |
|
komandiruočių sąnaudos |
„-“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2.6. |
CT |
Mokesčių sąnaudos |
„-“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2.6.' |
CT' |
Planuojamos sąnaudos dėl investicijų |
„-“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2.6.1. |
|
turto mokestis |
„-“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2.6.2. |
|
žemės nuomos mokestis |
„-“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2.6.3. |
|
mokestis už aplinkos teršimą |
„-“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2.6.4. |
|
neatskaitomas PVM |
„-“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2.6.5. |
|
žyminis mokestis |
„-“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2.6.6. |
|
mokestis VKEKK |
„-“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2.6.7. |
|
kiti mokesčiai |
„-“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2.7. |
CA |
Administracinės sąnaudos |
„-“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2.7.1. |
|
teisinės paslaugos |
„-“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2.7.2. |
|
konsultacinės paslaugos |
„-“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2.7.3. |
|
ryšių paslaugos |
„-“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2.7.4. |
|
Kitos administracinės sąnaudos |
„-“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2.8. |
CS |
Rinkodaros ir pardavimų sąnaudos |
„-“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2.8.1. |
|
reklamos |
„-“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2.8.2. |
|
klientų mokėjimų administravimo, surinkimo sąnaudos |
„-“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2.8.3. |
|
kitos rinkodaros, pardavimų sąnaudos (nurodyti sumas didesnes kaip 5% nuo 1.2.8 punkto sumos) |
„-“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2.9. |
CO |
Kitos paskirstytinos sąnaudos |
„-“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2.9.1. |
|
Turto draudimo sąnaudos |
„-“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2.9.2. |
|
Veiklos rizikos draudimo sąnaudos |
„-“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2.9.3. |
|
Audito sąnaudos |
„-“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2.9.4. |
|
Narystės, stojamųjų įmokų sąnaudos |
„-“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2.9.5. |
|
Kitos paskirstytinos sąnaudos (nurodyti sumas didesnes kaip 5% nuo 1.2.9 punkto sumos) |
„-“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2.10. |
CPB |
Pastoviosios sistemos balansavimo sąnaudos (išvardinti) |
„-“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
ROI |
Investicijų grąža |
„-“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
II. |
|
PREKYBA |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
Q |
Dujų transportavimas, iš viso |
MWh |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
iš jų (išvardinti pagal grupes detalizuoti sistemos naudotojus, kuriems transportuojama daugiau nei 156 GWh per metus) |
„-“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
QTECH |
Dujų suvartojimas technologinėms reikmėms |
„-“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
Q' |
Dujų perdavimas dėl įvykdytų investicijų |
„-“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. |
Qb |
Dujų kiekiai dėl balansavimo |
„-“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.1. |
Qb1 |
Iš jų: parduota rinkos dalyviams |
„-“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.2. |
Qb2 |
nupirkta iš rinkos dalyvių |
„-“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
III |
|
EFEKTYVUMO RODIKLIAI |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
|
Reguliuojamos veiklos sąnaudos iš viso, tenkančios 1 MWh dujų |
(tūkst. Eur/ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
Reguliuojamos veiklos sąnaudos iš viso, tenkančios 1-am dujotiekio km |
(tūkst. Eur/ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. |
|
Operacinės sąnaudos (OPEX), tenkančios 1 MWh dujų |
(tūkst. Eur/ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. |
|
Veiklos sąnaudos (OPEX), tenkančios 1-am dujotiekio km |
(tūkst. Eur/ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9. |
|
Darbo užmokesčio sąnaudos, tenkančios 1 MWh dujų |
(tūkst. Eur/ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10. |
|
Darbo užmokesčio sąnaudos, tenkančios 1-am dujotiekio km |
(tūkst. Eur/ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12. |
|
Eksploatuojamų dujotiekių ilgis, tenkantis 1 darbuotojui |
km/ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
13. |
|
Darbuotojų skaičius |
vnt. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
14. |
|
Vidutinis viršutinis šilumingumas |
MWh/tūkst. m3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tvirtinu: |
____________ Pareigos |
____________ Parašas |
_______________ Vardas, pavardė |
|
|
|
|
Valstybės reguliuojamos gamtinių dujų perdavimo
veiklos pajamų ir kainų nustatymo metodikos
2 priedas
Duomenys apie ūkio subjektą: |
|
Duomenys apie kontaktinį asmenį: |
|
Pavadinimas |
|
V., pavardė |
|
Kodas |
|
Pareigos |
|
Buveinės adresas |
|
Telefonas |
|
Telefonas |
|
Faksas |
|
Faksas |
|
El. paštas |
|
Tinklalapis |
|
|
|
El. paštas |
|
|
|
__________________DUOMENŲ SUVESTINĖ PAJAMŲ VIRŠUTINEI RIBAI KOREGUOTI
(gamtinių dujų įmonės pavadinimas)
________________________
sudarymo data
Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai
Verkių g. 25C-1, Vilnius, LT-08223, info@vert.lt
Eil. Nr. |
Rodiklis |
Vnt. |
Perdavimo veikla |
||||||
I |
II__ |
III_ |
IV |
V |
I |
||||
20__ |
20__ |
20__ |
20__ |
20__ |
20__ |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
I.1* |
Qt |
Prognozuotas bazinis gamtinių dujų kiekis (vartojimo pajėgumai) |
MWh, (MWh/ parą, metus) |
|
|
|
|
|
|
I.2 |
Qtf |
Faktinis t+1ųjų metų gamtinių dujų kiekis (vartojimo pajėgumai) |
„-“ |
|
|
|
|
|
|
II.1* |
It |
VKI pokytis, įvertinus efektyvumą, naudojamas ateinančių metų OPEX(be DU) skaičiavimui |
proc. |
|
|
|
|
|
|
II.2* |
OPEX (be DU)t |
nustatytas OPEX(be DU)t |
tūkst. Eur |
|
|
|
|
|
|
II.3** |
OPEX |
faktinis OPEX(be DU)f |
„-“ |
|
|
|
|
|
|
|
(be DU)f |
|
|
|
|
|
|
|
|
III.1* |
ΔDUt |
Nustatytas (prognozuotas) ΔDUt įvertinus efektyvumą naudojamas ateinančių metų OPEX (DU) nustatyti |
proc. |
|
|
|
|
|
|
III.2* |
OPEX(DU)t |
Nustatytas (prognozuotas) OPEX(DU) |
tūkst. Eur |
|
|
|
|
|
|
III.2** |
OPEX(DU)f |
Faktinis OPEX(DU)f |
tūkst. Eur |
|
|
|
|
|
|
III.4** |
ΔDUtf |
Faktinis (patikslintas) ΔDUtf (įvertinus efektyvumą) |
proc. |
|
|
|
|
|
|
III.5** |
OPEX(DU)tf |
Skaičiuotina OPEX(DU)tf reikšmė pagal faktinį (patikslintą ) ΔDUtf (įvertinus efektyvumą) |
tūkst. Eur |
|
|
|
|
|
|
IV.1* |
CLt |
Technologinės sąnaudos, nustatytos |
tūkst. Eur |
|
|
|
|
|
|
IV.2** |
CLf |
Technologinės sąnaudos, faktinės |
tūkst. Eur |
|
|
|
|
|
|
V.1* |
CDAt |
Nusidėvėjimo sąnaudos, nustatytos |
tūkst. Eur |
|
|
|
|
|
|
V.2** |
CDAf |
Nusidėvėjimo sąnaudos, faktinės |
tūkst. Eur |
|
|
|
|
|
|
VI.1* |
CT |
Mokesčių sąnaudos, nustatytos |
tūkst. Eur |
|
|
|
|
|
|
VI.2** |
CTf |
Mokesčių sąnaudos, faktinės |
tūkst. Eur |
|
|
|
|
|
|
VII.1** |
CNC |
Perdavimo sistemos disbalanso neutralumo mokestis |
tūkst. Eur |
|
|
|
|
|
|
VII. 2** |
Pkal |
Faktinės t-1 laikotarpio pajamos, gautos dėl perduodamų gamtinių dujų iš trečiosios šalies į trečiąją šalį kaloringumo skirtumo |
tūkst. Eur |
|
|
|
|
|
|
VII.3* |
Pprogn., t-1 |
Pajamos (už ilgalaikes ir trumpalaikes paslaugas), prognozuotos |
tūkst. Eur |
|
|
|
|
|
|
VII.4** |
Pfakt., t-1 |
Pajamos (už ilgalaikes ir trumpalaikes paslaugas), faktinės |
tūkst. Eur |
|
|
|
|
|
|
VII. 5 |
PQ |
Pajamų (už ilgalaikes ir trumpalaikes paslaugas), skirtumas |
tūkst. Eur |
|
|
|
|
|
|
VII.6 |
PQ - CNC - Pkal |
Nuokrypiai dėl pajamų nuokrypio, disbalanso neutralumo mokesčio ir perduodamų gamtinių dujų iš trečiosios šalies į trečiąją šalį kaloringumo skirtumo, kaupiami reguliavimo sąskaitoje |
tūkst. Eur |
|
|
|
|
|
|
VIII.1* |
WACC |
Nustatyta investicijų grąžos norma t-aisiais metais |
proc. |
|
|
|
|
|
|
VIII.2* |
RAB |
Licencijuojamoje veikloje naudojamo turto vertė |
tūkst. Eur |
|
|
|
|
|
|
VIII.3* |
ROIt |
Investicijų grąža, nustatyta |
tūkst. Eur |
|
|
|
|
|
|
VIII.4** |
ROIf |
Investicijų grąža, faktinė |
tūkst. Eur |
|
|
|
|
|
|
VIII.5 |
ROI(f-t) |
Investicijų grąžos skirtumas |
tūkst. Eur |
|
|
|
|
|
|
IX.1* |
OPEX |
OPEX(be DU)t + OPEX(DU)t |
tūkst. Eur |
|
|
|
|
|
|
IX.2** |
OPEX faktinis |
OPEX(be DU)f + OPEX(DU)f |
tūkst. Eur |
|
|
|
|
|
|
IX.3*** |
G1+2, |
OPEX nustatyt.– OPEX faktinis |
tūkst. Eur |
x |
x |
x |
|
x |
|
IX.4*** |
|
Dydis, kuriuo mažinama pajamų viršutinė riba dėl einamojo reguliavimo periodo |
tūkst. Eur |
x |
x |
x |
|
x |
|
IX.5* |
|
Investicijų grąžos neatitiktis dėl praeito reguliavimo periodo |
tūkst. Eur |
|
|
x |
x |
x |
|
IX.6 |
CG |
Investicijų grąžos neatitiktis iš viso (dėl einamojo ir praeito regul. periodų) |
tūkst. Eur |
|
|
x |
|
x |
|
X.1 |
Cx |
Kiti reikšmingi sąnaudų / pajamų nuokrypiai, pagrįsti Tarybai, kurie turi reikšmingos įtakos Operatoriaus veiklai, kaupiami reguliavimo sąskaitoje |
tūkst. Eur |
|
|
|
|
|
|
XI.1 |
P∆ |
Nuokrypiai, kaupiami reguliavimo sąskaitoje, iš viso (PQ - CNC - Pkal + CG + Cx) |
|
|
|
|
|
|
|
XI.1* |
Spso + ROIpso |
Pajamų lygis (be reguliavimo sąskaitos), nustatytas |
tūkst. Eur |
|
|
|
|
|
|
XI.2* |
Ppso, t |
Pajamų lygis (įvertinus reguliavimo sąskaitą), nustatytas (Spso+ ROIpso + P∆) |
tūkst. Eur |
|
|
|
|
|
|
*Pradedama pildyti antriesiems reguliavimo periodo metams. Skaičiuojant sąnaudas antriesiems reguliavimo periodo metams įvertinamas skirtumas tarp praėjusio reguliavimo periodo nustatytų ir faktinių OPEX ir ROI.
** Pradedama pildyti tretiesiems reguliavimo periodo metais turint faktinius (patikslintus) pirmųjų metų duomenis ir pildant prognozuojamus duomenis tretiesiems metams.
*** Pradedama pildyti ketvirtiesiems reguliavimo periodo metams, turint faktinius pirmųjų ir antrųjų metų duomenis, skaičiuojant IX.3 ir IX.4 eilučių rezultatus.
Tvirtinu: |
____________ Pareigos |
____________ Parašas |
_______________ Vardas, pavardė |
Valstybės reguliuojamos gamtinių dujų perdavimo
veiklos pajamų ir kainų nustatymo metodikos
3 priedas
Duomenys apie ūkio subjektą |
|
Duomenys apie kontaktinį asmenį |
|
Pavadinimas |
|
V., pavardė |
|
Kodas |
|
Pareigos |
|
Buveinės adresas |
|
Telefonas |
|
Telefonas |
|
Faksas |
|
Faksas |
|
El. paštas |
|
Tinklalapis |
|
|
|
El. paštas |
|
|
|
_________________________ PERDAVIMO VEIKLOJE NAUDOJAMO TURTO
(gamtinių dujų įmonės pavadinimas)
VERTĖS SKAIČIAVIMO LENTELĖ
________________________
sudarymo data
Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai
Verkių g. 25C-1, Vilnius, LT-08223, info@vert.lt
Eil. Nr. |
Pavadinimas |
Mato vnt. |
20__ m. gruodžio 31 d. |
1. |
Ekonomiškai pagrįsta ilgalaikio turto vertė (RAB) 20__ gruodžio 31 d.(2+3-4-5+6-7-8-9+10/2-11) |
tūkst. |
|
2. |
Likutinė reguliuojamos veiklos ilgalaikio turto vertė 20__ sausio 1 d. (ataskaitinio laikotarpio pradžioje) |
„-“ |
|
3. |
Dujų įmonės su Taryba suderintos bei įgyvendintos investicijos per 20__ m. (ataskaitinius metus) |
„-“ |
|
4. |
Ilgalaikio turto nusidėvėjimo sąnaudos priskaitytos per 20__ m. (ataskaitinius metus) |
„-“ |
|
5. |
Parduoto, perleisto ir nurašyto turto likutinė vertė 20__ gruodžio 31 d. (ataskaitinių metų pabaigai) |
„-“ |
|
6. |
Atsargos, kurias dujų įmonė privalo laikyti 20__ m. gruodžio 31 d. (ataskaitinio laikotarpio pabaigoje) |
„-“ |
|
7. |
Dotacijų ir subsidijų (įskaitant vartotojų prijungimo įmokas, ES fondų lėšas) likutinė vertė 20__ m. gruodžio 31 d. |
„-“ |
|
7.1. |
iš jų: naujų vartotojų prijungimo įmokos |
„-“ |
|
8. |
Nenaudojamo, laikinai nenaudojamo (užkonservuoto) turto vertė 20__ m. gruodžio 31 d. |
„-“ |
|
9. |
Nebaigtos statybos vertė ataskaitinio laikotarpio pabaigai 20__ m. gruodžio 31 d. |
„-“ |
|
10. |
Turto dalis, finansuota kitų infrastruktūrinių įmonių dėl inžinerinių darbų sąnaudų pasidalinimo 20__ m. gruodžio 31 d. |
„-“ |
|
11. |
Turto, kuris buvo atnaujintas įvykdžius su Taryba suderintas investicijas, likutinė vertė, 20__ m. gruodžio 31 d. |
„-“ |
|
Tvirtinu: |
____________ Pareigos |
____________ Parašas |
_______________ Vardas, pavardė |
Valstybės reguliuojamos gamtinių dujų perdavimo
veiklos pajamų ir kainų nustatymo metodikos
4 priedas
Duomenys apie ūkio subjektą: |
|
Duomenys apie kontaktinį asmenį: |
|
Pavadinimas |
|
V., pavardė |
|
Kodas |
|
Pareigos |
|
Buveinės adresas |
|
Telefonas |
|
Telefonas |
|
Faksas |
|
Faksas |
|
El. paštas |
|
Tinklalapis |
|
|
|
El. paštas |
|
|
|
_____________________ ILGALAIKĖS REGULIUOJAMOS VEIKLOS PROGRAMOS
(gamtinių dujų įmonės pavadinimas)
LENTELĖ
_________________
sudarymo data
Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai
Verkių g. 25C, Vilnius, LT-08223, info@vert.lt
|
|
|
|
|
|
|
|
Eil. Nr. |
Pavadinimas |
__________veikla |
|||||
20__ |
20__ |
20__ |
20__ |
20__ |
iš viso |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
FINANSAVIMO ŠALTINIAI (tūkst. Eur) |
|
|
|
|
|
|
1.1. |
Ilgalaikio turto nusidėvėjimo ir amortizacijos sąnaudos |
|
|
|
|
|
|
1.2. |
Skolintos lėšos |
|
|
|
|
|
|
1.3. |
Subsidijos ir dotacijos |
|
|
|
|
|
|
1.3.1. |
iš jų: valstybės biudžeto lėšos |
|
|
|
|
|
|
1.4. |
Pajamos iš prijungimo įmokos bei neatsiperkančios prisijungimo įmokos dalies |
|
|
|
|
|
|
1.5. |
Grynojo pelno dalis veiklos programai įgyvendinti |
|
|
|
|
|
|
1.6. |
Kiti finansavimo šaltiniai |
|
|
|
|
|
|
1.6.1. |
(išvardinti) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
LĖŠŲ PANAUDOJIMAS (tūkst. Eur) |
|
|
|
|
|
|
2.1. |
Investicijų projektai, finansuojami ne tik reguliuojamos veiklos lėšomis (1.3., 1.6. eilutės) |
|
|
|
|
|
|
2.1.1. |
(išvardinti) |
|
|
|
|
|
|
2.2. |
Įmonės veiklos programoms vykdyti, iš viso: |
|
|
|
|
|
|
2.2.1. |
Naujas turtas, iš viso: |
|
|
|
|
|
|
2.2.1.1. |
dujų sistemų plėtra |
|
|
|
|
|
|
|
(išvardinti) |
|
|
|
|
|
|
2.2.1.2. |
transporto priemonės |
|
|
|
|
|
|
2.2.1.3. |
kompiuterinė technika |
|
|
|
|
|
|
2.2.1.4. |
kita įranga, prietaisai, įrenginiai |
|
|
|
|
|
|
2.2.1.5. |
nematerialusis turtas |
|
|
|
|
|
|
2.2.1.6. |
kitas turtas |
|
|
|
|
|
|
|
(išvardinti) |
|
|
|
|
|
|
2.2.2. |
Turto atstatymas, rekonstrukcija, iš viso: |
|
|
|
|
|
|
2.2.2.1. |
Dujotiekiai |
|
|
|
|
|
|
|
(išvardinti) |
|
|
|
|
|
|
2.2.2.2. |
dujų kompresorinės stotys |
|
|
|
|
|
|
2.2.2.3. |
dujų skirstymo stotys |
|
|
|
|
|
|
|
(išvardinti) |
|
|
|
|
|
|
2.2.2.4. |
dujų reguliavimo punktai |
|
|
|
|
|
|
|
(išvardinti) |
|
|
|
|
|
|
2.2.2.5. |
kiti dujų sistemų priklausiniai |
|
|
|
|
|
|
|
(išvardinti) |
|
|
|
|
|
|
2.2.2.6. |
kitas turtas |
|
|
|
|
|
|
|
(išvardinti) |
|
|
|
|
|
|
2.3. |
Bendrojo naudojimo sistemoms išpirkti |
|
|
|
|
|
|
2.4. |
Kitos lėšų panaudojimo sritys |
|
|
|
|
|
|
2.4.1. |
(išvardinti) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tvirtinu: |
____________ Pareigos |
____________ Parašas |
_______________ Vardas, pavardė |
Valstybės reguliuojamų kainų gamtinių dujų
sektoriuje nustatymo metodikos
5 priedas
Duomenys apie ūkio subjektą: |
|
Duomenys apie kontaktinį asmenį: |
|
Pavadinimas |
|
V., pavardė |
|
Kodas |
|
Pareigos |
|
Buveinės adresas |
|
Telefonas |
|
Telefonas |
|
Faksas |
|
Faksas |
|
El. paštas |
|
Tinklalapis |
|
|
|
El. paštas |
|
|
|
__________________DUOMENYS 2014-2018 METŲ REGULIAVIMO PERIODUI NUSTATYTOS INVESTICIJŲ GRĄŽOS KOREGAVIMUI
________________________
sudarymo data
Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai
Verkių g. 25C-1, Vilnius, LT-08223, info@vert.lt
Eil. Nr. |
Rodikliai |
Mato vnt. |
Perdavimo veikla |
||||||
20__ |
20__ |
20__ |
20__-20__ (4+5+6) |
20__ |
20__ |
20__-20__ (4+5+6+8+9) |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
1. |
Nustatyta investicijų grąžos norma t-aisiais metais |
% |
|
|
|
|
|
|
|
2. |
Licencijuojamoje veikloje naudojamo turto vertė |
tūkst. Eur |
|
|
|
|
|
|
|
3. |
Nustatyta investicijų grąža |
tūkst. Eur |
|
|
|
|
|
|
|
4. |
Faktinė investicijų grąža |
tūkst. Eur |
|
|
|
|
|
|
|
5. |
Faktinė investicijų grąžos norma |
% |
|
|
|
|
|
|
|
6. |
Nustatytos grąžos viršijimas |
tūkst. Eur |
|
|
|
|
|
|
|
7. |
Nustatytos grąžos viršijimas dėl veiklos efektyvumo |
tūkst. Eur |
|
|
|
|
|
|
|
8. |
Pirmoji (2 proc.) teigiamos investicijų grąžos neatitikties riba (3 eil. x 0,02) |
tūkst. Eur |
x |
x |
x |
|
x |
x |
|
9. |
Antroji (6 proc.) teigiamos investicijų grąžos neatitikties riba (3 eil. x 0,06) |
tūkst. Eur |
x |
x |
x |
|
x |
x |
|
10.1. |
Pirmosios teigiamos investicijų grąžos neatitikties ribos viršijimas (9 eil.-8 eil.) (pildoma, jeigu 7 eil.>9 eil.) |
tūkst. Eur |
x |
x |
x |
|
x |
x |
|
10.2. |
Pirmosios teigiamos investicijų grąžos neatitikties ribos viršijimas (7 eil.-8 eil.) (pildoma, jeigu 7 eil.<9 eil.) |
tūkst. Eur |
x |
x |
x |
|
x |
x |
|
11. |
Antrosios teigiamos investicijų grąžos neatitikties ribos viršijimas (7 eil.-9 eil.) (pildoma, jeigu 6 eil. >9 eil.) |
tūkst. Eur |
x |
x |
x |
|
x |
x |
|
12. |
Koreguotinas nustatytos investicijų grąžos viršijimas (6 eil.-7 eil.+10 eil./2+11 eil.) |
tūkst. Eur |
x |
x |
x |
|
x |
x |
|
Tvirtinu: |
____________ Pareigos |
____________ Parašas |
_______________ Vardas, pavardė |