vALSTYBINĖ ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBA

 

NUTARIMAS

DĖL VALSTYBINĖS KAINŲ IR ENERGETIKOS KONTROLĖS KOMISIJOS 2018 M. spalio 5 D. NUTARIMO NR. O3E-314 „DĖL VALSTYBĖS REGULIUOJAMOS GAMTINIŲ DUJŲ PERDAVIMO VEIKLOS PAJAMŲ IR KAINŲ NUSTATYMO METODIKOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2020 m. gruodžio 31 d. Nr. O3E-1569

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos energetikos įstatymo 8 straipsnio 11 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatymo 7 straipsnio 2 dalies 1 punktu, 9 straipsnio 3 dalimi, 2017 m. kovo 16 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 2017/460, kuriuo nustatomas suderintos gamtinių dujų perdavimo tarifų struktūros tinklo kodeksas, 2014 m. kovo 26 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 312/2014, kuriuo nustatomas dujų perdavimo tinklų balansavimo kodeksas, bei atsižvelgdama į Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (toliau ‒ Taryba) Dujų ir elektros departamento Rinkos plėtros ir stebėsenos skyriaus 2020 m. gruodžio 23 d. pažymą Nr. O5E-1400 „Dėl Investicijų projektų papildomų reguliacinių paskatų ir rizikų vertinimo metodikos patvirtinimo“, Taryba n u t a r i a:

Pakeisti Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos 2018 m. spalio 5 d. nutarimą Nr. O3E-314 „Dėl Valstybės reguliuojamos gamtinių dujų perdavimo veiklos pajamų ir kainų nustatymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Nutarimas):

1. Pakeisti nurodytą Nutarimą ir jį išdėstyti nauja redakcija:

 

VALSTYBINĖ ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBA

 

NUTARIMAS

DĖL VALSTYBĖS REGULIUOJAMOS GAMTINIŲ DUJŲ PERDAVIMO VEIKLOS PAJAMŲ IR KAINŲ NUSTATYMO METODIKOS PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos energetikos įstatymo 8 straipsnio 11 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatymo 7 straipsnio 2 dalies 1 punktu, 9 straipsnio 3  dalimi, 2017 m. kovo 16 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 2017/460, kuriuo nustatomas suderintos gamtinių dujų perdavimo tarifų struktūros tinklo kodeksas, 2014 m. kovo 26 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 312/2014, kuriuo nustatomas dujų perdavimo tinklų balansavimo kodeksas, bei atsižvelgdama į Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos Dujų ir elektros departamento Dujų skyriaus 2018 m. spalio 3 d. pažymą Nr. O5E-236 „Dėl Valstybės reguliuojamos gamtinių dujų perdavimo veiklos pajamų ir kainų nustatymo metodikos patvirtinimo“, Valstybinė energetikos reguliavimo taryba n u t a r i a:“

1. Patvirtinti Valstybės reguliuojamos gamtinių dujų perdavimo veiklos pajamų ir kainų nustatymo metodiką (pridedama).

2. Pakeisti nurodytu Nutarimu patvirtintą Valstybės reguliuojamos gamtinių dujų perdavimo veiklos pajamų ir kainų nustatymo metodiką:

2.1. Pakeisti 3.10 papunktį ir jį išdėstyti taip:

3.10. Pajamų viršutinė riba – gamtinių dujų perdavimo paslaugos bazinių sąnaudų bei investicijų grąžos suma, kuri kartą per metus gali būti koreguojama, pasikeitus infliacijos lygiui, Operatoriaus technologinėms reikmėms įsigyjamų gamtinių dujų kainoms, mokesčiams, reguliuojamos paslaugos gamtinių dujų kiekiui ir (ar) pajėgumams, teisės aktų reikalavimams, Operatoriui įgyvendinus su Taryba suderintas investicijas ar nukrypus nuo pagal šią Metodiką nustatytų rodiklių.“

2.2. Pakeisti 3.13 papunktį ir jį išdėstyti taip:

3.13. Reguliavimo sąskaita – sąskaita gamtinių dujų perdavimo paslaugų kainodaros tikslams, kurioje kaupiama informacija apie nepakankamas ir perteklines pajamas, gautas už perdavimo paslaugą, bazinių sąnaudų, koreguotinų pagal Metodiką, nuokrypius, investicijų grąžos neatitiktį ir kitus pagrįstus sąnaudų / pajamų nuokrypius nuo Tarybos nustatytų ar suderintų rodiklių, kurie turi reikšmingos įtakos Operatoriaus veiklai.“

2.3. Pakeisti 5 punktą ir jį išdėstyti taip:

5. Pajamų viršutinės ribos yra Tarybos nustatomos 5 metų reguliavimo periodui. Gamtinių dujų kainų reguliavimo periodas gali būti keičiamas motyvuotu Tarybos sprendimu. Apie sprendimą dėl gamtinių dujų kainų reguliavimo periodo pakeitimo Taryba privalo informuoti Vyriausybę ar jos įgaliotą instituciją. Tarybos sprendimas dėl gamtinių dujų kainų reguliavimo periodo pakeitimo pradedamas taikyti ne anksčiau, kaip pasibaigus ankstesniajam gamtinių dujų kainų reguliavimo periodui.“

2.4. Pakeisti 8 punktą ir jį išdėstyti taip:

8. Tarybai nustatant pajamų viršutines ribas ir tvirtinant Operatoriaus nustatomas reguliuojamų paslaugų kainas, neviršijančias pajamų viršutinės ribos, atsižvelgiama į:“

2.5. Pakeisti 8.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

8.1. perdavimo verslo vienetui ir atitinkamoms paslaugoms (produktams) Tarybos nustatytų bei faktiškai priskirtų reguliuojamos veiklos sąnaudų, įskaitant investicijų grąžą, apimtį praėjusio reguliavimo laikotarpio metu;“

2.6. Pakeisti 8.4 papunktį ir jį išdėstyti taip:

8.4. gerą praktinį pavyzdį turinčių Lietuvos ir (ar) Europos Sąjungos šalių palyginamų ar analogiškų gamtinių dujų įmonių lyginamosios analizės, iš anksto viešai skelbiamos Tarybos tinklalapyje, duomenis;“

2.7. Pakeisti 8.6 papunktį ir jį išdėstyti taip:

8.6. suplanuotus Operatoriaus veiklos pokyčius per ateinantį reguliavimo periodą, įskaitant su Taryba suderintų investicijų įgyvendinimą, turėsiančių poveikį sąnaudų, įskaitant investicijų grąžą, bei suteiktų paslaugų (produktų) kiekio ir (ar) Pajėgumų apimčiai;“

2.8. Pakeisti 8.8 papunktį ir jį išdėstyti taip:

8.8. Tarybos atlikto paskutinių reguliuojamų paslaugų sąnaudų pagrįstumo (būtinumo) patikrinimo metu nustatytą pagrįstą šių sąnaudų dydį;“

2.9. Pakeisti 13 punktą ir jį išdėstyti taip:

13. Investicijos derinamos su Taryba, vadovaujantis teisės aktų nustatyta tvarka. Nustatydama ir (ar) koreguodama pajamų viršutines ribas Taryba įvertina Operatoriaus įvykdytų investicijų efektyvumą, atsižvelgdama į Operatoriaus su Taryba suderintų investicijų sprendimo priėmimo dokumentuose nurodytus rodiklius.“

2.10. Pakeisti 14.1.1.6 papunktį ir jį išdėstyti taip:

14.1.1.6. faktinių kuro ir remontų technologinių sąnaudų nuokrypį nuo buvusių nustatytųjų Tarybos paskutiniam pasibaigusiam tarifiniam periodui, kurį Operatorius pagrindžia Tarybai;“

2.11. Pakeisti 14.1.2.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

14.1.2.1. Tarybos reguliavimo periodui nustatytą paklaidų ir nesandarumų technologinių sąnaudų procentinį santykį su atitinkamu laikotarpiu Operatoriaus transportuotu gamtinių dujų kiekiu (vertinamu kaip per įleidimo taškus įleistas dujų kiekis), kuris turi neviršyti įleidimo taškuose įdiegtų gamtinių dujų  matavimo įrenginių techniniuose dokumentuose įtvirtintų neapibrėžčių vidurkio, turi būti skaičiuojamas įvertinant faktinius praeitų laikotarpių paklaidų ir nesandarumų technologinių sąnaudų apimtis, atsižvelgiant į įgyvendintų ir naujų investicijų į gamtinių dujų perdavimo infrastruktūrą įtaką;“

2.12. Pakeisti 14.1.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:

14.1.3. Nustatant technologinių sąnaudų lygį, atsižvelgiama į naujų investicijų į gamtinių dujų infrastruktūrą lemiamą technologinių sąnaudų apimtį, nustatomą pagal su Taryba suderintas investicijas arba su Taryba suderintus principus.“

2.13. Pakeisti 14.2.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:

14.2.2. Tarybos nustatyta tvarka suderintas ir įvykdytas investicijas;“

2.14. Pakeisti 14.2.5 papunktį ir jį išdėstyti taip:

14.2.5. Gamtinių dujų įmonių apskaitos atskyrimo, sąnaudų paskirstymo ir su apskaitos atskyrimu susijusių reikalavimų aprašo, patvirtinto Tarybos 2013 m. liepos 18 d. nutarimu Nr. O3-316 „Dėl Gamtinių dujų įmonių apskaitos atskyrimo, sąnaudų paskirstymo ir su apskaitos atskyrimu susijusių reikalavimų aprašo patvirtinimo“, reikalavimus;“

2.15. Pakeisti 14.2.7 papunktį ir jį išdėstyti taip:

14.2.7. Taryba vertina nusidėvėjimo sąnaudų panaudojimą. Vykdydamas investicijas atitinkamoje veikloje Operatorius pirmiausiai turi panaudoti lėšas, sukauptas nusidėvėjimo sąnaudoms šioje veikloje dengti.

2.16. Pakeisti 14.3.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

14.3.1. praėjusio reguliavimo periodo priešpaskutinių metų Tarybos nustatytą šių sąnaudų metinę apimtį arba faktinę pagrįstą šių sąnaudų metinę apimtį, įvertinus priešpaskutinių ir paskutinių metų vidutinio metinio vartotojų kainų indekso (toliau –VKI) pokyčius, pakoreguotus efektyvumo rodikliu, kuris yra lygus 1 proc. Jeigu Operatoriaus praėjusio reguliavimo periodo priešpaskutinių metų faktinė pagrįsta OPEX(be DU) buvo mažesnė už Tarybos nustatytą – atsižvelgiama į faktinę pagrįstą šių sąnaudų metinę apimtį. Jeigu Operatoriaus praėjusio reguliavimo periodo priešpaskutinių metų OPEX(be DU) apimtis buvo didesnė už Tarybos nustatytą ir Operatorius nepagrindė šio viršijimo – atsižvelgiama į Tarybos nustatytą šių sąnaudų metinę apimtį. Šių sąnaudų faktinė arba nustatyta metinė apimtis skaičiuojama papildomai įvertinus vidutinį pasiektą faktinį efektyvumą per laikotarpį, kurio metu Operatorius buvo skatinamas, neatsižvelgiant į vienkartinius Operatoriaus reikšmingus sąnaudų / pajamų nuokrypius, pagrįstus Tarybai, kurie turi reikšmingos įtakos Operatoriaus veiklai, bei kitus nuo Operatoriaus nepriklausančių veiksnių kylančius sąnaudų / pajamų nuokrypius, įskaitant ir nuokrypius dėl veiklą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų (Cx). OPEX (be DU) dydis skaičiuojamas:“

2.17. Pakeisti 14.3.1.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

14.3.1.1. ekonomiškai pagrįstas metinis OPEX(be DU) dydis pirmiems reguliavimo periodo metams, yra apskaičiuojamas pagal (1) formulę:

 

, Eur                            (1)

 

čia:

OPEXt+1 (be DU) – remonto, priežiūros, eksploatavimo sąnaudos, personalo sąnaudos (išskyrus darbo užmokesčio sąnaudas), administracinės, rinkodaros ir pardavimo sąnaudos, kitos paskirstomos sąnaudos t+1 metais (pirmaisiais reguliavimo periodo metais);

OPEXt-1 (be DU) – remonto, priežiūros, eksploatavimo, personalo sąnaudų (išskyrus darbo užmokesčio sąnaudas), administracinių, rinkodaros ir pardavimo sąnaudų, kitų paskirstomų sąnaudų praėjusio reguliavimo periodo priešpaskutinių metų Tarybos nustatyta arba faktinė pagrįsta šių sąnaudų metinė apimtis, kuri skaičiuojama papildomai įvertinus vidutinį pasiektą faktinį efektyvumą per laikotarpį, kurio metu Operatorius buvo skatinamas, neatsižvelgiant į vienkartinius Operatoriaus reikšmingus sąnaudų / pajamų nuokrypius, pagrįstus Tarybai, kurie turi reikšmingos įtakos Operatoriaus veiklai, bei kitus nuo Operatoriaus nepriklausančių veiksnių kylančius sąnaudų / pajamų nuokrypius, įskaitant ir nuokrypius dėl veiklą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų (Cx);

It – Lietuvos statistikos departamento paskutinį mėnesį prieš duomenų pajamų viršutinėms riboms nustatyti pateikimą paskelbto VKI pokytis, lyginant su praėjusių metų tuo pačiu mėnesiu, proc.;

It-1 – VKI pokytis t-1 metais, proc. Jis nustatomas Statistikos departamento t-1 metų to paties mėnesio, kaip ir It atveju, paskelbtą VKI, lyginant su praėjusių (t-2) metų to paties mėnesio VKI, proc.;

e – efektyvumo koeficientas, kuris yra lygus 1 proc.;“

2.18. Pakeisti 14.4.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

14.4.1. praėjusio reguliavimo periodo priešpaskutinių metų Tarybos nustatytą šių sąnaudų metinę apimtį arba faktinę pagrįstą šių sąnaudų metinę apimtį, įvertinus Lietuvos Respublikos finansų ministerijos prognozuojamą vidutinio mėnesinio bruto darbo užmokesčio pokytį ir efektyvumo rodiklį. Jeigu Operatoriaus praėjusio reguliavimo periodo priešpaskutinių metų faktinė pagrįsta darbo užmokesčio sąnaudų apimtis buvo mažesnė už Tarybos nustatytą, atsižvelgiama į faktinę pagrįstą šių sąnaudų metinę apimtį. Jeigu Operatoriaus praėjusio reguliavimo periodo priešpaskutinių metų darbo užmokesčio sąnaudos buvo didesnės už Tarybos nustatytas, atsižvelgiama į Tarybos nustatytą šių sąnaudų metinę apimtį. Šių sąnaudų faktinė arba nustatyta metinė apimtis skaičiuojama papildomai įvertinus vidutinį pasiektą faktinį efektyvumą per laikotarpį, kurio metu Operatorius buvo skatinamas, neatsižvelgiant į vienkartinius Operatoriaus reikšmingus sąnaudų / pajamų nuokrypius, pagrįstus Tarybai, kurie turi reikšmingos įtakos Operatoriaus veiklai, bei kitus nuo Operatoriaus nepriklausančių veiksnių kylančius sąnaudų / pajamų nuokrypius, įskaitant ir nuokrypius dėl veiklą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų (Cx). OPEX(DU) dydis skaičiuojamas:“

2.19. Pakeisti 14.3.1.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

14.4.1.1. ekonomiškai pagrįstas darbo užmokesčio sąnaudų dydis pirmiems reguliavimo periodo metams yra apskaičiuojamas pagal (3) formulę:

 

, Eur                       (3)     

 

čia:

OPEXt+1(DU) – darbo užmokesčio sąnaudos t+1 metais (pirmais reguliavimo periodo metais), Eur;

OPEXt-1(DU) – darbo užmokesčio sąnaudos t-1 metais (priešpaskutiniais praėjusio reguliavimo periodo metais). Šių sąnaudų faktinė arba nustatyta metinė apimtis skaičiuojama, papildomai įvertinus vidutinį pasiektą faktinį efektyvumą per laikotarpį, kurio metu Operatorius buvo skatinamas, neatsižvelgiant į vienkartinius Operatoriaus reikšmingus sąnaudų / pajamų nuokrypius, pagrįstus Tarybai, kurie turi reikšmingos įtakos Operatoriaus veiklai, bei kitus nuo Operatoriaus nepriklausančių veiksnių kylančius sąnaudų / pajamų nuokrypius, įskaitant nuokrypius ir dėl veiklą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų (Cx), Eur;

ΔDUt – prognozuojamas vidutinio mėnesinio bruto darbo užmokesčio pokytis t metams, proc. Jis nustatomas pagal Finansų ministerijos pateiktą paskutinį ekonominės raidos scenarijų;

ΔDUt+1 – prognozuojamas vidutinio mėnesinio bruto darbo užmokesčio pokytis t+1 metams, proc. Jis nustatomas pagal Finansų ministerijos pateiktą paskutinį ekonominės raidos scenarijų;

e – efektyvumo koeficientas, kuris lygus 1 proc.;“

2.20. Pakeisti 14.6.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:

14.6.2. investicijų grąžos normą (toliau – WACC), kuri nustatoma vadovaujantis Investicijų grąžos normos nustatymo metodika, patvirtinta Tarybos 2015 m. rugsėjo 22 d. nutarimu
Nr. O3-510 „Dėl Investicijų grąžos normos nustatymo metodikos patvirtinimo“. WACC nustatoma reguliavimo periodui ir kasmet koreguojama atsižvelgiant į skolinto kapitalo kainos pokytį;“

2.21. Pripažinti 14.6.2.1 papunktį netekusiu galios.

2.22. Pakeisti 14.6.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:

14.6.3. perdavimo paslaugai (produktui) priskirtino reguliuojamo turto vertę (RABpso), kuri nustatoma pagal (6) formulę:

 

RABpso = T + A – IT – TS– TD – TV – TN + Tkt įm/2 – TA; (Eur)                                                         (6)

 

čia:

T – Operatoriaus perdavimo paslaugos (produkto) ilgalaikio materialaus ir nematerialaus turto likutinė (balansinė) neperkainuota vertė metų, einančių prieš metus, kuriems nustatomos ar koreguojamos pajamų viršutinės ribos, pabaigoje, Eur;

A – Operatoriaus atsargos, kurias jis privalo nuolat laikyti, Eur;

IT – Operatoriaus perdavimo paslaugos (produkto) nesuderintų su Taryba investicijų į ilgalaikį turtą likutinė vertė, Eur;

TS – turto, kuris nėra pradėtas eksploatuoti (nebaigta statyba), vertė, išskyrus vertę, patvirtintą Investicijų projektų papildomų reguliacinių paskatų ir rizikų vertinimo metodikos nustatyta tvarka, bei nebaigtos statybos strategiškai svarbių investicijų, padedančių siekti nacionalinės ir Europinės energetikos politikos tikslų, dėl kurių buvo priimti sprendimai taikyti paskatas koreguojant kainų ir (ar) pajamų viršutines ribas iki tol kol turtas perduotas eksploatuoti, vertę, Eur;

TD – Operatoriaus perdavimo paslaugos (produkto) turtas, įsigytas už gautas subsidijas, dotacijas, Eur;

TV – Operatoriaus perdavimo paslaugos (produkto) turtas, įsigytas už vartotojų lėšas, Eur;

TN – nenaudojamo, laikinai nenaudojamo (užkonservuoto) turto likutinė vertė, Eur;

Tkt įm – turto dalis, kuri buvo finansuota kitų infrastruktūrinių įmonių dėl inžinerinių darbų sąnaudų pasidalinimo, Eur;

TA – turto vieneto ar turto vieneto komponentės, kai turto vienetas ar turto vieneto komponentė buvo atnaujinta (pakeista) įvykdžius su Taryba suderintas investicijas nepasibaigus to turto vieneto ar turto vieneto komponentės naudingo tarnavimo laikotarpiui, likutinė vertė, kuri nebuvo įvertinta (6) formulės T dedamojoje, Eur.“

2.23. Pakeisti 15 punktą ir jį išdėstyti taip:

15. Gamtinių dujų metinės perdavimo paslaugos pajamos (Ppso) skaičiuojamos pagal (7) formulę:

 

Ppso= Spso + ROIpso + P∆.; Eur                                                                                                (7)

 

čia:

Spso – nustatytos metinės perdavimo paslaugos bazinės sąnaudos, skaičiuojamos:

 

Spso = OPEX(be DU) + CL + CDA + OPEXDU + CT; Eur                                                           (8)

 

čia:

OPEX(be DU) – nustatytos perdavimo paslaugos operacinės sąnaudos, skaičiuojamos pagal Metodikos 14.3 papunktį, Eur;

 

OPEX (be DU) = CM + CP + CA + CS + CO; Eur                                                                      (9)

 

čia:

CM – remonto, techninės priežiūros ir eksploatavimo sąnaudos, Eur;

CP – personalo sąnaudos be darbo užmokesčio ir socialinio draudimo sąnaudų, Eur;

CA – administracinės sąnaudos, Eur;

CS – rinkodaros ir pardavimų sąnaudos, Eur;

CO – kitos paskirstytinos sąnaudos, Eur.

CL – gamtinių dujų sąnaudos technologinėms reikmėms, skaičiuojamos pagal Metodikos 14.1 papunktį, Eur;

CDA – nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudos, skaičiuojamos pagal Metodikos 14.2 papunktį, Eur;

OPEXDU – darbo užmokesčio, socialinio draudimo ir įnašų į garantinį fondą sąnaudos, skaičiuojamos pagal Metodikos 14.4 papunktį, Eur;

CT – mokesčių sąnaudos, skaičiuojamos pagal Metodikos 14.5. papunktį, Eur;

ROIpso – pagal Metodikos 14.6.1 papunktį suskaičiuota perdavimo veiklos investicijų grąža, Eur;

P– nepakankamos ir perteklinės pajamos, gautos už perdavimo paslaugas, bazinių sąnaudų, koreguotinų pagal Metodiką, nuokrypiai, investicijų grąžos neatitiktis ir kiti pagrįsti sąnaudų / pajamų nuokrypiai nuo Tarybos nustatytų ar suderintų rodiklių, kurie turi reikšmingos įtakos Operatoriaus veiklai ir yra kaupiami reguliavimo sąskaitoje, apskaičiuotoje vadovaujantis Metodikos šio skyriaus II skirsnyje numatytais principais.“

2.24. Pakeisti 16 punktą ir jį išdėstyti taip:

16. Nuokrypiai nuo perdavimo paslaugai Tarybos nustatytų leidžiamųjų pajamų ir bazinių sąnaudų rodiklių, kaupiami reguliavimo sąskaitoje (P).“

2.25. Pakeisti 17.5 papunktį ir jį išdėstyti taip:

17.5. Metodikos 14.1 punkte nurodytų sąnaudų nuokrypiai bei kiti reikšmingi sąnaudų / pajamų nuokrypiai, pagrįsti Tarybai, kurie turi reikšmingos įtakos Operatoriaus veiklai, bei kiti nuo Operatoriaus nepriklausančių veiksnių kylantys sąnaudų / pajamų nuokrypiai, įskaitant ir dėl veiklą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų (Cx).“

2.26. Pakeisti 18 punktą ir jį išdėstyti taip:

18. Nustatant reguliavimo sąskaitos dydį (P) pirmiesiems, antriesiems ir ketvirtiesiems reguliavimo periodo metams (po dvejų, ketverių ir penkerių reguliavimo periodo metų), įvertinami reguliavimo sąskaitoje pagal Metodikos 17.1–17.5 papunkčius sukaupti nuokrypiai, o tretiesiems ir penktiesiems reguliavimo periodo metams (po pirmųjų ir trečiųjų reguliavimo periodo metų)  įvertinami pagal Metodikos 17.1–17.3 ir 17.5 punktus sukaupti nuokrypiai.

Reguliavimo sąskaita reguliavimo periodo metams (P) apskaičiuojama pagal (11) formulę:

 

P = PQ – CNC – Pkal. + CG+ Cx; Eur                                                                (11)

 

čia:

PQ – perdavimo paslaugos pajamų nuokrypis už t-1 metus, skaičiuojamas pagal (10) formulę, Eur;

CNC – perdavimo sistemos disbalanso neutralumo mokestis už t-1 metus, skaičiuojamas pagal Metodikos 44 punktą, Eur;

Pkal. – faktinės t-1 laikotarpio grynosios pajamos, gautos dėl perduodamų gamtinių dujų iš trečiosios šalies į trečiąją šalį kaloringumo skirtumo, Eur;

CG – investicijų grąžos neatitiktis, apskaičiuojama pagal Metodikos 19−25 punktus;

Cx – Metodikos 14.1 punkte nurodytų sąnaudų nuokrypiai bei kiti reikšmingi sąnaudų / pajamų nuokrypiai, pagrįsti Tarybai, kurie turi reikšmingos įtakos Operatoriaus veiklai, Eur.“

2.27. Pakeisti 19 punktą ir jį išdėstyti taip:

19. Jeigu dėl Operatoriaus veiklos efektyvumo, t. y. dėl OPEX(be DU) ir OPEXDU (toliau kartu – OPEX) suefektyvinimo, kurį Operatorius įrodė Tarybai, reguliuojamos veiklos pirmų dvejų reguliavimo periodo metų, o vėliau – ketverių ir visų penkerių reguliavimo periodo metų, investicijų grąža, įvertinus taikytinų korekcijų, atliktų vadovaujantis Metodikos 14 punktu, įtaką, yra didesnė, palyginti su nustatyta atitinkamų metų investicijų grąža, šios veiklos atitinkamo periodo leistina investicijų grąža didinama investicijų grąžos dydžiu, kuris yra skaičiuojamas pagal (12) formulę:

 

G1 = (OPEXnust.,pso – OPEXfakt.,pso)/2 ; Eur                                                                                                             (12)

 

čia:

G1– suma, kuria didinama leistina investicijų grąža, priskirtina perdavimo paslaugai, Eur;

OPEXnust.,pso – nustatyta OPEX apimtis per pirmus dvejus, vėliau – per ketverius reguliavimo periodo metus ir per visą reguliavimo periodą, priskirtina perdavimo paslaugai, Eur;

OPEXfakt.,pso – faktinė OPEX  apimtis per pirmus dvejus, vėliau – per ketverius reguliavimo periodo metus ir per visą reguliavimo periodą, priskirtina perdavimo paslaugai, Eur.“

2.28. Pakeisti 20 punktą ir jį išdėstyti taip:

20. Jei dėl Operatoriaus veiklos efektyvumo, t. y. dėl OPEX suefektyvinimo priėmus verslo sprendimus dėl įmonės reorganizacijos ir kitus sprendimus, kurie tiesiogiai nesusiję su įmonės vykdoma reguliuojama veikla bei kurį įmonė įrodė Tarybai, reguliuojamos veiklos pirmų dvejų reguliavimo periodo metų, o vėliau – ketverių ir visų penkerių reguliavimo periodo metų investicijų grąža, įvertinus taikytinų korekcijų, atliktų vadovaujantis Metodikos 14 punktu, įtaką, viršija Tarybos nustatytą atitinkamos veiklos investicijų grąžą, šios veiklos atitinkamo periodo leistina investicijų grąža didinama investicijų grąžos dydžiu, kuris yra apskaičiuojamas pagal (13) formulę:

 

G2 = (OPEXnust.,pso – OPEXfakt.,pso )/2; Eur                                                                         (13)

 

čia:

G2 – suma, kuria didinama leistina investicijų grąža, priskirtina perdavimo paslaugai, Eur;

OPEXnust.,pso – nustatyta OPEX apimtis per pirmus dvejus, vėliau – per ketverius reguliavimo periodo metus ir  per visą reguliavimo periodą, priskirtina perdavimo paslaugai, Eur;

OPEXfakt.,pso – faktinė OPEX apimtis per pirmus dvejus, vėliau – per ketverius reguliavimo periodo metus ir per visą reguliavimo periodą, priskirtina perdavimo paslaugai, Eur.“

2.29. Pakeisti 22.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:

22.2. jei gamtinių dujų įmonės investicijų grąža padidėja už Tarybos nustatytą atitinkamos veiklos investicijų grąžą daugiau kaip 6 procentais (antroji teigiamos investicijų grąžos neatitikties riba), nustatant kainas kito reguliavimo periodo pirmiesiems metams viršutinė riba mažinama visa investicijų grąža, viršijančia sumą virš antrosios teigiamos investicijų grąžos neatitikties ribos, ir 50 proc. investicijų grąža, viršijančia sumą virš pirmosios teigiamos investicijų grąžos neatitikties ribos. Šiuo atveju suma, kuria yra mažinamos kitų reguliavimo metų arba kito reguliavimo periodo pirmųjų metų sąnaudos, skaičiuojama pagal (15) formulę:

 

G2 = ROIf – 1,04 ROIi; Eur                                                                                                     (15)

 

čia:

G2 – suma, kuria yra mažinamos kitų reguliavimo periodo metų arba kito reguliavimo periodo pirmųjų metų sąnaudos, kai faktinė investicijų grąža viršija nustatytąją daugiau kaip 6 proc., (Eur);

ROIi – nustatyta investicijų grąža per visą reguliavimo periodą, priskirtina paslaugai, (Eur);

ROIf – faktinė investicijų grąža per visą reguliavimo periodą (Eur).“

2.30. Pakeisti 24 punktą ir jį išdėstyti taip:

24. Operatorius, mažindamas sąnaudas ir siekdamas didesnio efektyvumo bei investicijų grąžos, turi užtikrinti patikimą sistemos darbą ir vartotojų aptarnavimo kokybę. Vadovaujantis Gamtinių dujų įmonių teikiamų paslaugų patikimumo ir kokybės, rodiklių, jų įvertinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos 2012 m. balandžio 11 d. nutarimu Nr. O3-90 „Dėl Gamtinių dujų įmonių teikiamų paslaugų patikimumo ir kokybės rodiklių, jų įvertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, gamtinių dujų perdavimo investicijų grąža po pirmų dvejų reguliavimo periodo metų, o vėliau – pasibaigus reguliavimo periodui sumažinama atitinkamai už kiekvieną perdavimo patikimumo rodiklį:

2.31. Pakeisti 24.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

„24.1. 1 proc., jei perdavimo patikimumo rodiklis, kuriam nustatytas minimalus lygis, pablogėjo nuo 5 iki 10 proc., palyginti su Tarybos nustatytu minimaliu lygiu;“

2.32. Pakeisti 24.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:

24.2. 2 proc., jei perdavimo patikimumo rodiklis, kuriam nustatytas minimalus lygis, pablogėjo daugiau nei 10 proc., palyginti su Tarybos nustatytu minimaliu lygiu.“

2.33. Pakeisti 25 punktą ir jį išdėstyti taip:

25. Jeigu po pirmų dvejų, vėliau – po ketverių reguliavimo periodo metų, ir pasibaigus visam reguliavimo periodui, nustatoma, kad faktinė investicijų grąža, atsižvelgus į taikytinų korekcijų įtaką, viršijo Tarybos nustatytą dydį, apskaičiuojamas nustatytos investicijų grąžos viršijimo dydis, kuriuo mažinamas reguliuojamos veiklos leistinas pajamų lygis ketvirtiesiems, o vėliau − pirmiesiems ir antriesiems naujo reguliavimo periodo metams. Apskaičiuojant nustatytos investicijų grąžos viršijimo dydį įvertinama:“

2.34. Pakeisti 25.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:

25.3. sąnaudų, kuriems Taryba nustatė atitinkamus normatyvus Metodikos 14 punkte nurodytoms sąnaudų grupėms, viršijimo suma, kuri apskaičiuojama Metodikos nustatyta tvarka;“

2.35. Pakeisti 25.4 papunktį ir jį išdėstyti taip:

25.4. nuokrypis nuo Tarybos nustatytų rodiklių, įvertinus priežastis, lemiančias veiklos efektyvumą;“

2.36. Pakeisti 25.7 papunktį ir jį išdėstyti taip:

25.7. kai pagal Metodikos 19–25 punktuose numatyta tvarka apskaičiuotos investicijų grąžos, viršijančios Tarybos nustatytą dydį, grąžinimas išdėstomas per ilgesnį nei vienerių metų laikotarpį, įvertinama pinigų kaina. Pinigų kainos nustatymui taikoma skolinto kapitalo kainos viršutinė riba, nurodyta Tarybos tinklalapio skiltyje „WACC skaičiavimo duomenys“. Tais reguliavimo periodo metais, kai grąžinama didesnė nei Tarybos nustatyta Operatoriaus gauta investicijų grąža, pritaikoma ½ palūkanų normos.“

2.37. Pakeisti 29 punktą ir jį išdėstyti taip:

29. Perdavimo paslaugos pajamų padalinimo tarp įleidimo ir išleidimo taškų proporcija nustatoma motyvuotu Tarybos sprendimu, atsižvelgus gamtinių dujų rinkos konkurenciją, perdavimo sistemos pagrįstą sąnaudų paskirstymą, vidutinį kelių šalių arba regionų gamtinių dujų perdavimo kainų lygį.“

2.38. Pakeisti 32 punktą ir jį išdėstyti taip:

32. Operatorius, atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos Vyriausybės priimtą sprendimą dėl dalyvavimo regioninėje gamtinių dujų rinkos zonoje, įvertina intersisteminio kompensavimo mechanizmo mokėjimus, apskaičiuotus pagal Tarybos suderintą perdavimo sistemų operatorių intersisteminio kompensavimo tvarką.“

2.39. Pakeisti 33 punktą ir jį išdėstyti taip:

33. SGD terminalo įleidimo taške, taip pat įleidimo iš infrastruktūros, sukurtos siekiant pašalinti valstybių narių dujų perdavimo sistemų atskirtį, taškuose ir išleidimo į tokią infrastruktūrą taškuose gali būti taikoma perdavimo kainos nuolaida, siekiant didinti energijos tiekimo saugumą ir skatinti gamtinių dujų rinkos konkurencingumą. Dėl SGD terminalo įleidimo taške taikytinos nuolaidos, nesurinktų perdavimo pajamų dalis kompensuojama, atsižvelgiant į Tarybos nustatytą pajamų skirtumo padengimo mechanizmą.“

2.40. Pakeisti 35 punktą ir jį išdėstyti taip:

35. Gamtinių perdavimo paslaugų kainas, neviršijant pagal šią Metodiką nustatytų pajamų

viršutinių ribų, įvertinant ir reguliacinės sąskaitos rezultatus, nustato Operatorius, o Taryba jas tvirtina.“

2.41. Pakeisti 37.4 papunktį ir jį išdėstyti taip:

37.4. suderinęs su Taryba Operatorius gali taikyti ir kitus pajėgumų produktus (pvz., susietus su transportavimo keliu).“

2.42. Pakeisti 41 punktą ir jį išdėstyti taip:

41. Operatorius mokėdamas ir gaudamas paros disbalanso mokesčius, einamosios paros mokesčius, balansavimo veiksmų mokesčius, apskaičiuotus vadovaujantis Operatoriaus balansavimo taisyklių, patvirtintų Tarybos, nuostatomis ir kitus su jo vykdoma balansavimo veikla, kuri laikoma perdavimo sistemos operatoriaus veikla, vykdoma laikantis Balansavimo tinklo kodekse nustatytų įpareigojimų, susijusius mokesčius, negauna pelno ir nepatiria nuostolio, t. y. vadovaujasi neutralumo principu.“

2.43. Pakeisti 48 punktą ir jį išdėstyti taip:

48. Operatorius sistemos naudotojams taiko kredito rizikos valdymo taisykles, įtvirtintas su Taryba suderintose gamtinių dujų perdavimo sistemos balansavimo taisyklėse ar balansavimo tinklo kodekse.“

2.44. Pakeisti 49 punktą ir jį išdėstyti taip:

49. Reguliuojamų paslaugų pajamų viršutinėms riboms nustatyti Operatorius ne vėliau kaip iki einamojo tarifinio laikotarpio kovo 15 d. Tarybai pateikia:“

2.45. Pakeisti 50 punktą ir jį išdėstyti taip:

50. Pajamų viršutinėms riboms kitam tarifiniam laikotarpiui koreguoti Operatorius ne vėliau kaip iki einamojo tarifinio laikotarpio kovo 15 d.  Tarybai pateikia:“

2.46. Pakeisti 51 punktą ir jį išdėstyti taip:

51. Operatoriui laiku nepateikus Tarybai visų reikiamų duomenų, Taryba gali pratęsti nustatytų pajamų viršutinių ribų ir kainų galiojimo laikotarpį.“

2.47. Pakeisti 52 punktą ir jį išdėstyti taip:

52. Subjektas, kuriam yra perduota Operatoriaus tinklų subalansavimo atsakomybė, kartu su perdavimo pajamų viršutinės ribos nustatymo / koregavimo duomenimis mutatis mutandis Tarybai pateikia praėjusių ir ateinančių metų balansavimo paslaugos pajamų, pastoviųjų ir kintamųjų sąnaudų suvestinę, vadovaudamasis Metodikos 1 priedu.“

2.48. Pakeisti 53 punktą ir jį išdėstyti taip:

53. Taryba sprendimą dėl gamtinių dujų reguliuojamų paslaugų pajamų viršutinių ribų nustatymo priima ne vėliau kaip per 45 dienas, o dėl gamtinių dujų reguliuojamų pajamų viršutinių ribų koregavimo – ne vėliau kaip per 30 dienų nuo paskutinių tikslių Operatoriaus duomenų pateikimo dienos.“

2.49. Pakeisti 54 punktą ir jį išdėstyti taip:

54. Konkrečios kainos kitam tarifiniam laikotarpiui skaičiuojamos pagal Operatoriaus kainų nustatymo metodiką, kurią parengia ir kartu su kainų skaičiavimo projektu Operatorius pateikia Tarybai.“

2.50. Pakeisti 55 punktą ir jį išdėstyti taip:

55. Taryba, nustačiusi, kad Operatoriaus nustatytos kainos diskriminuoja vartotojus, yra taikomas kryžminis subsidijavimas tarp skirtingų paslaugų ar vartotojų grupių, nurodo Operatoriui jo klaidas. Operatorius privalo jas ištaisyti per 15 dienų. Jei Operatorius nevykdo Tarybos reikalavimo, Taryba turi teisę vienašališkai nustatyti konkrečias reguliuojamas kainas. Konkrečios reguliuojamos kainos kitam tarifiniam laikotarpiui turi būti nustatytos ir paskelbtos ne vėliau nei likus 30 dienų iki naujo tarifinio laikotarpio ar metinio metų pajėgumų aukciono (t. y. iki einamojo tarifinio laikotarpio birželio 1 d., jei taikomos Tarifų tinklo kodekso 29 straipsnio (prieš metinį metų pajėgumų aukcioną skelbtinos kainos) nuostatos, ir iki einamojo tarifinio laikotarpio gruodžio 2 d. – kitais atvejais).“ 

2.51. Pakeisti 57 punktą ir jį išdėstyti taip:

57. Operatoriaus pagal šią Metodiką nustatytos ir Tarybos patvirtintos konkrečios kainos skelbiamos viešai ir taikomos Energetikos įstatymo 19 straipsnio 3 dalyje nustatyta tvarka.“

2.52. IV skyrių papildyti 571 punktu ir jį išdėstyti taip:

571. Operatoriui gali būti taikomos ir kitokios reguliacinės priemonės, nurodytos Tarybos patvirtintoje Investicijų projektų papildomų reguliacinių paskatų ir rizikų vertinimo metodikoje.“

2.53. Pakeisti 58 punktą ir jį išdėstyti taip:

58. Taryba turi teisę iš Operatoriaus per Tarybos nustatytą protingą terminą gauti visą informaciją ir dokumentus, būtinus Tarybos funkcijoms, susijusioms su gamtinių dujų reguliuojamų paslaugų pajamų viršutinių ribų nustatymu ir korekcija pagal šią Metodiką, atlikti.“

2.54. Pakeisti 60 punktą ir jį išdėstyti taip:

60. Tarybos veiksmai ir neveikimas, susiję su Metodikos laikymusi ir įgyvendinimu, gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka ir sąlygomis.“

2.55. Pakeisti 1–5 priedus ir juos išdėstyti nauja redakcija (pridedama):

 

 

 

Tarybos pirmininkė                                                                                                              Inga Žilienė

 

 

Valstybės reguliuojamos gamtinių dujų perdavimo

veiklos pajamų ir kainų nustatymo metodikos

1 priedas

 

Duomenys apie ūkio subjektą:

 

Duomenys apie kontaktinį asmenį:

 

Pavadinimas

 

V., pavardė

 

Kodas

 

Pareigos

 

Buveinės adresas

 

Telefonas

 

Telefonas

 

Faksas

 

Faksas

 

El. paštas

 

Tinklalapis

 

 

 

El. paštas

 

 

 

 

__________________ DUOMENŲ SUVESTINĖ PAJAMŲ VIRŠUTINEI RIBAI NUSTATYTI

(gamtinių dujų įmonės pavadinimas)

 

________________________

sudarymo data

 

Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai

Verkių g. 25C-1, Vilnius, LT-08223, info@vert.lt

Eil. Nr.

Rodiklis

Vnt.

Perdavimo veikla

Praėjęs reguliavimo periodas

Vidurkis

Būsimas reguliavimo periodas

20__

20__

20__

20__

20__

20__-20__

20__

20__

20__

20__

20__

VEIKLOS RODIKLIAI

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.

S

Reguliuojamos gamtinių dujų veiklos sąnaudos, iš viso

(tūkst. Eur)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.'

S'

Planuojamos sąnaudos dėl investicijų

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.

 

Kintamosios sąnaudos, iš viso

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.1.

CL

Gamtinių dujų sąnaudos technologinėms reikmėms

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.2.

CKB

Kintamosios sistemos balansavimo sąnaudos

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.3.

CK

Kitos kintamos sąnaudos (išvardinti)

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.

 

Pastoviosios sąnaudos, iš viso

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.1.

CDA

Nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudos

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.1.'

CDA'

Planuojamos sąnaudos dėl investicijų

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.2.

CM

Remonto, techninės priežiūros ir eksploatavimo sąnaudos

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.2.'

CM'

Planuojamos sąnaudos dėl investicijų

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.2.1.

 

rangos būdu

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.2.2.

 

ūkio būdu

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.2.3.

 

komunalinių paslaugų (elektros energija, šiluma, vanduo, nuotekos, šiukšlės, etc.) sąnaudos (ne administracinių patalpų)

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.2.4.

 

kuras

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.2.5.

 

medžiagos, atsarginės dalys, mažavertis inventorius

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.2.6.

 

techninės priežiūros ir eksploatavimo darbai ir paslaugos

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.5.

CP

Personalo sąnaudos

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.5.'

CP'

Planuojamos sąnaudos dėl investicijų

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.5.1.

 

darbo užmokesčio sąnaudos

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.5.2.

 

privalomojo socialinio draudimo sąnaudos

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.5.3.

 

garantinio fondo įmokų sąnaudos

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.5.4.

 

darbuotojų saugos ir sveikatos sąnaudos

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.5.5.

 

mokymų, kvalifikacijos kėlimo, studijų sąnaudos

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.5.6.

 

komandiruočių sąnaudos

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.6.

CT

Mokesčių sąnaudos

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.6.'

CT'

Planuojamos sąnaudos dėl investicijų

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.6.1.

 

turto mokestis

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.6.2.

 

žemės nuomos mokestis

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.6.3.

 

mokestis už aplinkos teršimą

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.6.4.

 

neatskaitomas PVM

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.6.5.

 

žyminis mokestis

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.6.6.

 

mokestis VKEKK

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.6.7.

 

kiti mokesčiai

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.7.

CA

Administracinės sąnaudos

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.7.1.

 

teisinės paslaugos

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.7.2.

 

konsultacinės paslaugos

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.7.3.

 

ryšių paslaugos

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.7.4.

 

Kitos administracinės sąnaudos

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.8.

CS

Rinkodaros ir pardavimų sąnaudos

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.8.1.

 

reklamos

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.8.2.

 

klientų mokėjimų administravimo, surinkimo sąnaudos

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.8.3.

 

kitos rinkodaros, pardavimų sąnaudos (nurodyti sumas didesnes kaip 5% nuo 1.2.8 punkto sumos)

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.9.

CO

Kitos paskirstytinos sąnaudos

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.9.1.

 

Turto draudimo sąnaudos

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.9.2.

 

Veiklos rizikos draudimo sąnaudos

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.9.3.

 

Audito sąnaudos

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.9.4.

 

Narystės, stojamųjų įmokų sąnaudos

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.9.5.

 

Kitos paskirstytinos sąnaudos (nurodyti sumas didesnes kaip 5% nuo 1.2.9 punkto sumos)

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.10.

CPB

Pastoviosios sistemos balansavimo sąnaudos (išvardinti)

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

ROI

Investicijų grąža

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

II.

 

PREKYBA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.

Q

Dujų transportavimas, iš viso

MWh

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

iš jų (išvardinti pagal grupes detalizuoti sistemos naudotojus, kuriems transportuojama daugiau nei 156 GWh per metus)

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

QTECH

Dujų suvartojimas technologinėms reikmėms

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

Q'

Dujų perdavimas dėl įvykdytų investicijų

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

Qb

Dujų kiekiai dėl balansavimo

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.1.

Qb1

Iš jų: parduota rinkos dalyviams

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.2.

Qb2

nupirkta iš rinkos dalyvių

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

III

 

EFEKTYVUMO RODIKLIAI

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.

 

Reguliuojamos veiklos sąnaudos iš viso, tenkančios 1 MWh dujų

(tūkst. Eur/
MWh)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

Reguliuojamos veiklos sąnaudos iš viso, tenkančios 1-am dujotiekio km

(tūkst. Eur/
km)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

Operacinės sąnaudos (OPEX), tenkančios 1 MWh dujų

(tūkst. Eur/
MWh)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

 

Veiklos sąnaudos (OPEX), tenkančios 1-am dujotiekio km

(tūkst. Eur/
km)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.

 

Darbo užmokesčio sąnaudos, tenkančios 1 MWh dujų

(tūkst. Eur/
MWh)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10.

 

Darbo užmokesčio sąnaudos, tenkančios 1-am dujotiekio km

(tūkst. Eur/
km)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12.

 

Eksploatuojamų dujotiekių ilgis, tenkantis 1 darbuotojui

km/
darb.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13.

 

Darbuotojų skaičius

vnt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14.

 

Vidutinis viršutinis šilumingumas

MWh/tūkst. m3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tvirtinu:

____________

Pareigos

____________

Parašas

_______________

Vardas, pavardė

 

 

 

 

 

______________

 

 

Valstybės reguliuojamos gamtinių dujų perdavimo

veiklos pajamų ir kainų nustatymo metodikos

2 priedas

 

Duomenys apie ūkio subjektą:

 

Duomenys apie kontaktinį asmenį:

 

Pavadinimas

 

V., pavardė

 

Kodas

 

Pareigos

 

Buveinės adresas

 

Telefonas

 

Telefonas

 

Faksas

 

Faksas

 

El. paštas

 

Tinklalapis

 

 

 

El. paštas

 

 

 

 

__________________DUOMENŲ SUVESTINĖ PAJAMŲ VIRŠUTINEI RIBAI KOREGUOTI

(gamtinių dujų įmonės pavadinimas)

 

________________________

sudarymo data

 

Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai

Verkių g. 25C-1, Vilnius, LT-08223, info@vert.lt

Eil. Nr.

Rodiklis

Vnt.

Perdavimo veikla

I

II__

III_

IV

V

I

20__

20__

20__

20__

20__

20__

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

I.1*

Qt

Prognozuotas bazinis gamtinių dujų kiekis (vartojimo pajėgumai)

MWh, (MWh/ parą, metus)

 

 

 

 

 

 

I.2

Qtf

Faktinis t+1ųjų metų gamtinių dujų kiekis (vartojimo pajėgumai)

„-“

 

 

 

 

 

 

II.1*

It

VKI pokytis, įvertinus efektyvumą, naudojamas ateinančių metų OPEX(be DU) skaičiavimui

proc.

 

 

 

 

 

 

II.2*

OPEX (be DU)t

nustatytas OPEX(be DU)t

tūkst. Eur

 

 

 

 

 

 

II.3**

OPEX

faktinis OPEX(be DU)f

„-“

 

 

 

 

 

 

 

(be DU)f

 

 

 

 

 

 

 

 

III.1*

ΔDUt

Nustatytas (prognozuotas) ΔDUt įvertinus efektyvumą naudojamas ateinančių metų OPEX (DU) nustatyti

proc.

 

 

 

 

 

 

III.2*

OPEX(DU)t

Nustatytas (prognozuotas) OPEX(DU)

tūkst. Eur

 

 

 

 

 

 

III.2**

OPEX(DU)f

Faktinis OPEX(DU)f

tūkst. Eur

 

 

 

 

 

 

III.4**

ΔDUtf

Faktinis (patikslintas) ΔDUtf (įvertinus efektyvumą)

proc.

 

 

 

 

 

 

III.5**

OPEX(DU)tf

Skaičiuotina OPEX(DU)tf reikšmė pagal faktinį (patikslintą ) ΔDUtf (įvertinus efektyvumą)

tūkst. Eur

 

 

 

 

 

 

IV.1*

CLt

Technologinės sąnaudos, nustatytos

tūkst. Eur

 

 

 

 

 

 

IV.2**

CLf

Technologinės sąnaudos, faktinės

tūkst. Eur

 

 

 

 

 

 

V.1*

CDAt

Nusidėvėjimo sąnaudos, nustatytos

tūkst. Eur

 

 

 

 

 

 

V.2**

CDAf

Nusidėvėjimo sąnaudos, faktinės

tūkst. Eur

 

 

 

 

 

 

VI.1*

CT

Mokesčių sąnaudos, nustatytos

tūkst. Eur

 

 

 

 

 

 

VI.2**

CTf

Mokesčių sąnaudos, faktinės

tūkst. Eur

 

 

 

 

 

 

VII.1**

CNC

Perdavimo sistemos disbalanso neutralumo mokestis

tūkst. Eur

 

 

 

 

 

 

VII. 2**

Pkal

Faktinės t-1 laikotarpio pajamos, gautos dėl perduodamų gamtinių dujų iš trečiosios šalies į trečiąją šalį kaloringumo skirtumo

tūkst. Eur

 

 

 

 

 

 

VII.3*

Pprogn., t-1

Pajamos (už ilgalaikes ir trumpalaikes paslaugas), prognozuotos

tūkst. Eur

 

 

 

 

 

 

VII.4**

Pfakt., t-1

Pajamos (už ilgalaikes ir trumpalaikes paslaugas), faktinės

tūkst. Eur

 

 

 

 

 

 

VII. 5

PQ

Pajamų (už ilgalaikes ir trumpalaikes paslaugas), skirtumas

tūkst. Eur

 

 

 

 

 

 

VII.6

PQ - CNC - Pkal

Nuokrypiai dėl pajamų nuokrypio, disbalanso neutralumo mokesčio ir perduodamų gamtinių dujų iš trečiosios šalies į trečiąją šalį kaloringumo skirtumo, kaupiami reguliavimo sąskaitoje

tūkst. Eur

 

 

 

 

 

 

VIII.1*

WACC

Nustatyta investicijų grąžos norma t-aisiais metais

proc.

 

 

 

 

 

 

VIII.2*

RAB

Licencijuojamoje veikloje naudojamo turto vertė

tūkst. Eur

 

 

 

 

 

 

VIII.3*

ROIt

Investicijų grąža, nustatyta

tūkst. Eur

 

 

 

 

 

 

VIII.4**

ROIf

Investicijų grąža, faktinė

tūkst. Eur

 

 

 

 

 

 

VIII.5

ROI(f-t)

Investicijų grąžos skirtumas

tūkst. Eur

 

 

 

 

 

 

IX.1*

OPEX
nustatyt.

OPEX(be DU)t + OPEX(DU)t

tūkst. Eur

 

 

 

 

 

 

IX.2**

OPEX faktinis

OPEX(be DU)f + OPEX(DU)f

tūkst. Eur

 

 

 

 

 

 

IX.3***

G1+2,
G3–5

OPEX nustatyt.OPEX faktinis

tūkst. Eur

x

x

x

 

x

 

IX.4***

 

Dydis, kuriuo mažinama pajamų viršutinė riba dėl einamojo reguliavimo periodo

tūkst. Eur

x

x

x

 

x

 

IX.5*

 

Investicijų grąžos neatitiktis dėl praeito reguliavimo periodo

tūkst. Eur

 

 

x

x

x

 

IX.6

CG

Investicijų grąžos neatitiktis iš viso (dėl einamojo ir praeito regul. periodų)

tūkst. Eur

 

 

x

 

x

 

X.1

Cx

Kiti reikšmingi sąnaudų / pajamų nuokrypiai, pagrįsti Tarybai, kurie turi reikšmingos įtakos Operatoriaus veiklai, kaupiami reguliavimo sąskaitoje

tūkst. Eur

 

 

 

 

 

 

XI.1

P

Nuokrypiai, kaupiami reguliavimo sąskaitoje, iš viso (P- CNC - Pkal + CG +  Cx)

 

 

 

 

 

 

 

XI.1*

Spso + ROIpso

Pajamų lygis (be reguliavimo sąskaitos), nustatytas

tūkst. Eur

 

 

 

 

 

 

XI.2*

Ppso, t

Pajamų lygis (įvertinus reguliavimo sąskaitą), nustatytas (Spso+ ROIpso + P)

tūkst. Eur

 

 

 

 

 

 

*Pradedama pildyti antriesiems reguliavimo periodo metams. Skaičiuojant sąnaudas antriesiems reguliavimo periodo metams įvertinamas skirtumas tarp praėjusio reguliavimo periodo nustatytų ir faktinių OPEX ir ROI.

** Pradedama pildyti tretiesiems reguliavimo periodo metais turint faktinius (patikslintus) pirmųjų metų duomenis ir pildant prognozuojamus duomenis tretiesiems metams.

*** Pradedama pildyti ketvirtiesiems reguliavimo periodo metams, turint faktinius pirmųjų ir antrųjų metų duomenis, skaičiuojant IX.3 ir IX.4 eilučių rezultatus.

 

Tvirtinu:

____________

Pareigos

____________

Parašas

_______________

Vardas, pavardė

 

______________

 

 

 

Valstybės reguliuojamos gamtinių dujų perdavimo

veiklos pajamų ir kainų nustatymo metodikos

3 priedas

 

Duomenys apie ūkio subjektą

 

Duomenys apie kontaktinį asmenį

 

Pavadinimas

 

V., pavardė

 

Kodas

 

Pareigos

 

Buveinės adresas

 

Telefonas

 

Telefonas

 

Faksas

 

Faksas

 

El. paštas

 

Tinklalapis

 

 

 

El. paštas

 

 

 

 

_________________________ PERDAVIMO VEIKLOJE NAUDOJAMO TURTO

(gamtinių dujų įmonės pavadinimas)

 

VERTĖS SKAIČIAVIMO LENTELĖ

________________________

sudarymo data

 

Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai

Verkių g. 25C-1, Vilnius, LT-08223, info@vert.lt

Eil. Nr.

Pavadinimas

Mato vnt.

20__ m. gruodžio 31 d.

1.

Ekonomiškai pagrįsta ilgalaikio turto vertė (RAB) 20__ gruodžio 31 d.(2+3-4-5+6-7-8-9+10/2-11)

tūkst.
Eur

 

2.

Likutinė reguliuojamos veiklos ilgalaikio turto vertė 20__ sausio 1 d. (ataskaitinio laikotarpio pradžioje)

„-“

 

3.

Dujų įmonės su Taryba suderintos bei įgyvendintos investicijos per 20__ m. (ataskaitinius metus)

„-“

 

4.

Ilgalaikio turto nusidėvėjimo sąnaudos priskaitytos per 20__ m. (ataskaitinius metus)

„-“

 

5.

Parduoto, perleisto ir nurašyto turto likutinė vertė 20__ gruodžio 31 d. (ataskaitinių metų pabaigai)

„-“

 

6.

Atsargos, kurias dujų įmonė privalo laikyti 20__ m. gruodžio 31 d. (ataskaitinio laikotarpio pabaigoje)

„-“

 

7.

Dotacijų ir subsidijų (įskaitant vartotojų prijungimo įmokas, ES fondų lėšas) likutinė vertė 20__ m. gruodžio 31 d.

„-“

 

7.1.

iš jų: naujų vartotojų prijungimo įmokos

„-“

 

8.

Nenaudojamo, laikinai nenaudojamo (užkonservuoto) turto vertė 20__ m. gruodžio 31 d.

„-“

 

9.

Nebaigtos statybos vertė ataskaitinio laikotarpio pabaigai 20__ m. gruodžio 31 d.

„-“

 

10.

Turto dalis, finansuota kitų infrastruktūrinių įmonių dėl inžinerinių darbų sąnaudų pasidalinimo 20__ m. gruodžio 31 d.

„-“

 

11.

Turto, kuris buvo atnaujintas įvykdžius su Taryba suderintas investicijas, likutinė vertė, 20__ m. gruodžio 31 d.

„-“

 

 

 

Tvirtinu:

____________

Pareigos

____________

Parašas

_______________

Vardas, pavardė

______________

 

Valstybės reguliuojamos gamtinių dujų perdavimo

veiklos pajamų ir kainų nustatymo metodikos

4 priedas

 

Duomenys apie ūkio subjektą:

 

Duomenys apie kontaktinį asmenį:

 

Pavadinimas

 

V., pavardė

 

Kodas

 

Pareigos

 

Buveinės adresas

 

Telefonas

 

Telefonas

 

Faksas

 

Faksas

 

El. paštas

 

Tinklalapis

 

 

 

El. paštas

 

 

 

 

_____________________ ILGALAIKĖS REGULIUOJAMOS VEIKLOS PROGRAMOS

(gamtinių dujų įmonės pavadinimas)

LENTELĖ

_________________

sudarymo data

 

Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai

Verkių g. 25C, Vilnius, LT-08223, info@vert.lt

 

 

 

 

 

 

 

 

Eil. Nr.

Pavadinimas

__________veikla

20__

20__

20__

20__

20__

iš viso

1

2

3

4

5

6

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.

FINANSAVIMO ŠALTINIAI (tūkst. Eur)

 

 

 

 

 

 

1.1.

Ilgalaikio turto nusidėvėjimo ir amortizacijos sąnaudos

 

 

 

 

 

 

1.2.

Skolintos lėšos

 

 

 

 

 

 

1.3.

Subsidijos ir dotacijos

 

 

 

 

 

 

1.3.1.

iš jų: valstybės biudžeto lėšos

 

 

 

 

 

 

1.4.

Pajamos iš prijungimo įmokos bei neatsiperkančios prisijungimo įmokos dalies

 

 

 

 

 

 

1.5.

Grynojo pelno dalis veiklos programai įgyvendinti

 

 

 

 

 

 

1.6.

Kiti finansavimo šaltiniai

 

 

 

 

 

 

1.6.1.

(išvardinti)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

LĖŠŲ PANAUDOJIMAS (tūkst. Eur)

 

 

 

 

 

 

2.1.

Investicijų projektai, finansuojami ne tik reguliuojamos veiklos lėšomis (1.3., 1.6. eilutės)

 

 

 

 

 

 

2.1.1.

(išvardinti)

 

 

 

 

 

 

2.2.

Įmonės veiklos programoms vykdyti, iš viso:

 

 

 

 

 

 

2.2.1.

Naujas turtas, iš viso:

 

 

 

 

 

 

2.2.1.1.

dujų sistemų plėtra

 

 

 

 

 

 

 

(išvardinti)

 

 

 

 

 

 

2.2.1.2.

transporto priemonės

 

 

 

 

 

 

2.2.1.3.

kompiuterinė technika

 

 

 

 

 

 

2.2.1.4.

kita įranga, prietaisai, įrenginiai

 

 

 

 

 

 

2.2.1.5.

nematerialusis turtas

 

 

 

 

 

 

2.2.1.6.

kitas turtas

 

 

 

 

 

 

 

(išvardinti)

 

 

 

 

 

 

2.2.2.

Turto atstatymas, rekonstrukcija, iš viso:

 

 

 

 

 

 

2.2.2.1.

Dujotiekiai

 

 

 

 

 

 

 

(išvardinti)

 

 

 

 

 

 

2.2.2.2.

dujų kompresorinės stotys

 

 

 

 

 

 

2.2.2.3.

dujų skirstymo stotys

 

 

 

 

 

 

 

(išvardinti)

 

 

 

 

 

 

2.2.2.4.

dujų reguliavimo punktai

 

 

 

 

 

 

 

(išvardinti)

 

 

 

 

 

 

2.2.2.5.

kiti dujų sistemų priklausiniai

 

 

 

 

 

 

 

(išvardinti)

 

 

 

 

 

 

2.2.2.6.

kitas turtas

 

 

 

 

 

 

 

(išvardinti)

 

 

 

 

 

 

2.3.

Bendrojo naudojimo sistemoms išpirkti

 

 

 

 

 

 

2.4.

Kitos lėšų panaudojimo sritys

 

 

 

 

 

 

2.4.1.

(išvardinti)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tvirtinu:

____________

Pareigos

____________

Parašas

_______________

Vardas, pavardė

______________

 

 

Valstybės reguliuojamų kainų gamtinių dujų

sektoriuje nustatymo metodikos

5 priedas

 

Duomenys apie ūkio subjektą:

 

Duomenys apie kontaktinį asmenį:

 

Pavadinimas

 

V., pavardė

 

Kodas

 

Pareigos

 

Buveinės adresas

 

Telefonas

 

Telefonas

 

Faksas

 

Faksas

 

El. paštas

 

Tinklalapis

 

 

 

El. paštas

 

 

 

 

__________________DUOMENYS 2014-2018 METŲ REGULIAVIMO PERIODUI NUSTATYTOS INVESTICIJŲ GRĄŽOS KOREGAVIMUI

 

________________________

sudarymo data

 

Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai

Verkių g. 25C-1, Vilnius, LT-08223, info@vert.lt

Eil. Nr.

Rodikliai

Mato vnt.

Perdavimo veikla

20__

20__

20__

20__-20__

(4+5+6)

20__

20__

20__-20__

(4+5+6+8+9)

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

1.

Nustatyta investicijų grąžos norma t-aisiais metais

%

 

 

 

 

 

 

 

2.

Licencijuojamoje veikloje naudojamo turto vertė

tūkst. Eur

 

 

 

 

 

 

 

3.

Nustatyta investicijų grąža

tūkst. Eur

 

 

 

 

 

 

 

4.

Faktinė investicijų grąža

tūkst. Eur

 

 

 

 

 

 

 

5.

Faktinė investicijų grąžos norma

%

 

 

 

 

 

 

 

6.

Nustatytos grąžos viršijimas

tūkst. Eur

 

 

 

 

 

 

 

7.

Nustatytos grąžos viršijimas dėl veiklos efektyvumo

tūkst. Eur

 

 

 

 

 

 

 

8.

Pirmoji (2 proc.) teigiamos investicijų grąžos neatitikties riba (3 eil. x 0,02)

tūkst. Eur

x

x

x

 

x

x

 

9.

Antroji (6 proc.) teigiamos investicijų grąžos neatitikties riba (3 eil. x 0,06)

tūkst. Eur

x

x

x

 

x

x

 

10.1.

Pirmosios teigiamos investicijų grąžos neatitikties ribos viršijimas (9 eil.-8 eil.) (pildoma, jeigu 7 eil.>9 eil.)

tūkst. Eur

x

x

x

 

x

x

 

10.2.

Pirmosios teigiamos investicijų grąžos neatitikties ribos viršijimas (7 eil.-8 eil.) (pildoma, jeigu 7 eil.<9 eil.)

tūkst. Eur

x

x

x

 

x

x

 

11.

Antrosios teigiamos investicijų grąžos neatitikties ribos viršijimas (7 eil.-9 eil.) (pildoma, jeigu 6 eil. >9 eil.)

tūkst. Eur

x

x

x

 

x

x

 

12.

Koreguotinas nustatytos investicijų grąžos viršijimas (6 eil.-7 eil.+10 eil./2+11 eil.)

tūkst. Eur

x

x

x

 

x

x

 

 

 

Tvirtinu:

____________

Pareigos

____________

Parašas

_______________

Vardas, pavardė

______________