LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL VILNIAUS, KAUNO, KLAIPĖDOS, PANEVĖŽIO IR ŠIAULIŲ APYGARDŲ PROBACIJOS TARNYBŲ REORGANIZAVIMO
2018 m. kovo 26 d. Nr. 1R-57
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.96 straipsniu ir 2.97 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 14 straipsnio 12 dalimi ir atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. sausio 24 d. nutarimą Nr. 95 „Dėl sutikimo reorganizuoti Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Panevėžio ir Šiaulių apygardų probacijos tarnybas“:
1. R e o r g a n i z u o j u Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Panevėžio ir Šiaulių apygardų probacijos tarnybas jungimo būdu, jas sujungiant į naują juridinį asmenį – Lietuvos probacijos tarnybą, kuriai pereina visos reorganizuojamų Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Panevėžio ir Šiaulių apygardų probacijos tarnybų teisės ir pareigos.
2. T v i r t i n u pridedamus:
2.1. Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Panevėžio ir Šiaulių apygardų probacijos tarnybų reorganizavimo sąlygų aprašą;
3. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2012 m. gegužės 9 d. įsakymą Nr. 1R-134 „Dėl Kauno, Klaipėdos, Panevėžio, Šiaulių ir Vilniaus apygardų probacijos tarnybų nuostatų patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.
4. Į p a r e i g o j u Kalėjimų departamentą prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos koordinuoti šio įsakymo 1 punkte nurodytą reorganizaciją, atlikti šio įsakymo 2 punkte nurodytų reorganizavimo sąlygų aprašo ir nuostatų teisinę registraciją ir pasibaigus reorganizacijai išregistruoti Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Panevėžio ir Šiaulių apygardų probacijos tarnybas iš Lietuvos Respublikos juridinių asmenų registro.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos teisingumo ministro
2018 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 1R-57
VILNIAUS, KAUNO, KLAIPĖDOS, PANEVĖŽIO IR ŠIAULIŲ APYGARDŲ PROBACIJOS TARNYBŲ REORGANIZAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Panevėžio ir Šiaulių apygardų probacijos tarnybų reorganizavimo sąlygų aprašas (toliau – Aprašas) nustato Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Panevėžio ir Šiaulių apygardų probacijos tarnybų reorganizavimo tvarką.
2. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.96 straipsniu ir 2.97 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 14 straipsnio 12 dalimi ir atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. sausio 24 d. nutarimą Nr. 95 „Dėl sutikimo reorganizuoti Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Panevėžio ir Šiaulių apygardų probacijos tarnybas“.
II SKYRIUS
REORGANIZUOJAMOS IR REORGANIZAVIME DALYVAUJANČIOS ĮSTAIGOS
3. Reorganizuojamų juridinių asmenų duomenys:
3.1. Vilniaus apygardos probacijos tarnyba:
3.2. Kauno apygardos probacijos tarnyba:
3.3. Klaipėdos apygardos probacijos tarnyba:
3.4. Panevėžio apygardos probacijos tarnyba:
3.5. Šiaulių apygardos probacijos tarnyba:
III SKYRIUS
REORGANIZAVIMO BŪDAS, TIKSLAS, PASIBAIGIANČIOS BIUDŽETINĖS ĮSTAIGOS, PO REORGANIZAVIMO VEIKSIANTI BIUDŽETINĖ ĮSTAIGA
4. Reorganizavimo būdas – Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Panevėžio ir Šiaulių apygardų probacijos tarnybos reorganizuojamos jungimo būdu, jas sujungiant į naują juridinį asmenį – Lietuvos probacijos tarnybą.
5. Po reorganizavimo pasibaigsiančios biudžetinės įstaigos – Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Panevėžio ir Šiaulių apygardų probacijos tarnybos.
IV SKYRIUS
MOMENTAS, NUO KURIO PASIBAIGIANČIŲ BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ TEISĖS IR PAREIGOS PEREINA PO REORGANIZAVIMO VEIKSIANČIAI BIUDŽETINEI ĮSTAIGAI
7. Po reorganizavimo pasibaigiančių biudžetinių įstaigų Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Panevėžio ir Šiaulių apygardų probacijos tarnybų teisės ir pareigos (joms vykdyti reikalingi dokumentai ir bylos) 2018 m. rugpjūčio 1 d. perduodamos po reorganizavimo veiksiančiai biudžetinei įstaigai Lietuvos probacijos tarnybai. Iki 2018 m. liepos 31 d. Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Panevėžio ir Šiaulių apygardų probacijos tarnybos turi būti išregistruotos iš Juridinių asmenų registro.
8. Reorganizuojamų biudžetinių įstaigų – Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Panevėžio ir Šiaulių apygardų probacijos tarnybų direktoriai sudaro savo biudžetinės įstaigos ilgalaikio ir trumpalaikio turto sąrašus, archyvo ir kitų dokumentų sąrašus ir iki 2018 m. liepos 31 d. perduoda po reorganizavimo veiksiančiai biudžetinei įstaigai Lietuvos probacijos tarnybai.
V SKYRIUS
PO REORGANIZAVIMO VEIKSIANČIOS BIUDŽETINĖS ĮSTAIGOS SAVININKO TEISES IR PAREIGAS ĮGYVENDINANTI INSTITUCIJA
9. Po reorganizavimo veiksiančios biudžetinės įstaigos Lietuvos probacijos tarnybos savininko teises ir pareigas įgyvendins Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos teisingumo ministro
2018 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 1R-57
LIETUVOS PROBACIJOS TARNYBOS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos probacijos tarnyba (toliau – Tarnyba) yra Kalėjimų departamentui prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos (toliau – Kalėjimų departamentas) pavaldi biudžetinė įstaiga, kurios paskirtis – valstybės politikos įgyvendinimas vykdant probaciją, viešųjų darbų ir laisvės apribojimo bausmes, baudžiamojo poveikio (išskyrus turto konfiskavimą, išplėstinį turto konfiskavimą ir įmokas į Nukentėjusių nuo nusikaltimų asmenų fondą) ir auklėjamojo poveikio priemones (išskyrus atidavimą į specialią auklėjimo įstaigą), atliekant asmens socialinės aplinkos, kriminogeninių veiksnių, taip pat kitų aplinkybių, galinčių padėti teismui individualizuoti probacijos sąlygas, tyrimą.
2. Tarnyba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Lietuvos Respublikos baudžiamuoju kodeksu, Lietuvos Respublikos baudžiamojo proceso kodeksu, Lietuvos Respublikos bausmių vykdymo kodeksu, Lietuvos Respublikos probacijos įstatymu, Tarnybos Kalėjimų departamente prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos statutu (toliau – Statutas), kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos teisingumo ministro įsakymais ir kitais teisės aktais.
3. Tarnyba yra ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo, turintis sąskaitą banke ir antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir savo pavadinimu: Lietuvos probacijos tarnyba. Tarnybos buveinės adresas: Anykščių g. 4, LT-35170 Panevėžys, Lietuvos Respublika.
4. Tarnyba yra biudžetinė įstaiga, išlaikoma iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų ir kitų valstybės pinigų fondų lėšų.
5. Tarnybos savininkė yra valstybė, savininko teises ir pareigas įgyvendina Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija.
II SKYRIUS
TARNYBOS VEIKLOS TIKSLAI IR FUNKCIJOS
7. Tarnybos veiklos tikslai:
7.1. probacijos, viešųjų darbų ir laisvės apribojimo bausmių, baudžiamojo poveikio (išskyrus turto konfiskavimą, išplėstinį turto konfiskavimą ir įmoką į Nukentėjusių nuo nusikaltimų asmenų fondą) ir auklėjamojo poveikio (išskyrus atidavimą į specialią auklėjimo įstaigą) priemonių vykdymas;
8. Tarnyba, siekdama jai nustatytų veiklos tikslų, atlieka šias funkcijas:
8.2. atlieka probacijos, viešųjų darbų ir laisvės apribojimo bausmių, baudžiamojo poveikio (išskyrus turto konfiskavimą, išplėstinį turto konfiskavimą ir įmoką į Nukentėjusių nuo nusikaltimų asmenų fondą) ir auklėjamojo poveikio (išskyrus atidavimą į specialią auklėjimo įstaigą) priemonių vykdymo efektyvumo analizę ir teikia siūlymus Kalėjimų departamentui arba pagal kompetenciją priima sprendimus dėl šios veiklos optimizavimo;
8.3. teikia informaciją apie probacijos, viešųjų darbų ir laisvės apribojimo bausmių, baudžiamojo poveikio (išskyrus turto konfiskavimą, išplėstinį turto konfiskavimą ir įmoką į Nukentėjusių nuo nusikaltimų asmenų fondą) ir auklėjamojo poveikio (išskyrus atidavimą į specialią auklėjimo įstaigą) priemonių vykdymo tvarką ir sąlygas, šias baudžiamosios atsakomybės priemones atliekančių asmenų teises ir pareigas;
8.4. taiko atkuriamojo pobūdžio priemones, siekdama sutaikyti probuojamąjį ir nukentėjusįjį ir atlyginti nusikalstama veika padarytą žalą;
8.6. bendradarbiauja su valstybės ir savivaldybių institucijomis ir įstaigomis, asociacijomis, religinėmis bendruomenėmis ir bendrijomis, savanoriais, siekdama užtikrinti veiksmingą probuojamųjų resocializaciją ir mažinti jų nusikalstamų veikų recidyvą;
8.7. koordinuoja asociacijų, religinių bendruomenių ir bendrijų, savanorių darbą su probuojamaisiais;
8.8. teisės aktų nustatyta tvarka kompensuoja asociacijų, religinių bendruomenių ir bendrijų, savanorių išlaidas, patirtas vykdant probaciją;
8.9. parenka nuteistiesiems viešųjų, neatlygintinų, nemokamų ar auklėjamojo pobūdžio darbų atlikimo vietą, o nuteistiesiems viešųjų darbų bausme – ir darbą;
8.10. kontroliuoja, kaip darbdavys laikosi Bausmių vykdymo kodekso nustatytų pareigų nuteistųjų, atliekančių viešųjų darbų bausmę, atžvilgiu;
8.11. kontroliuoja, kaip nuteistieji atlieka viešųjų darbų ir laisvės apribojimo bausmes, auklėjamojo ir baudžiamojo poveikio priemones;
8.12. teikia policijai duomenis, reikalingus probuojamųjų, nuteistųjų viešųjų darbų, laisvės apribojimo bausme, kurių buvimo vieta nežinoma, paieškai vykdyti;
8.14. atlieka nusikalstamo elgesio rizikos vertinimą pagal Kalėjimų departamento aprobuotas nusikalstamo elgesio rizikos vertinimo metodikas;
8.15. atlieka kaltinamųjų socialinės aplinkos, kriminogeninių veiksnių, taip pat kitų aplinkybių, galinčių padėti teismui individualizuoti probacijos sąlygas, tyrimus pagal teismo pavedimus;
8.16. teisės aktų nustatyta tvarka padeda laisvės atėmimo vietoms rengti socialinio tyrimo išvadas dėl nuteistųjų, kuriuos rengiamasi lygtinai paleisti iš pataisos įstaigų;
8.17. dalyvauja planuojant ir organizuojant nusikalstamo elgesio rizikos vertinimo ir resocializacijos priemonių nuteistiesiems, atliekantiems laisvės atėmimo bausmę, diegimą laisvės atėmimo vietų įstaigose ir vertinant jų veiksmingumą;
8.18. teisės aktų nustatyta tvarka kaupia ir tvarko kaltinamųjų ir nuteistųjų asmens ir kitus informacinius duomenis, susijusius su asmens socialinės aplinkos, kriminogeninių veiksnių, taip pat kitų aplinkybių, galinčių padėti teismui individualizuoti probacijos sąlygas, tyrimu, probacijos, viešųjų darbų ir laisvės apribojimo bausmių, auklėjamojo ir baudžiamojo poveikio priemonių vykdymu;
8.20. teisės aktų nustatyta tvarka tvarko Tarnybos buhalterinę apskaitą, užtikrina, kad ištekliai būtų naudojami racionaliai ir taupiai;
8.21. teikia siūlymus Kalėjimų departamentui, taip pat savarankiškai rengia ir įgyvendina Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir kitų paramos fondų finansuojamus projektus bausmių vykdymo ir probacijos srityse;
8.22. teisės aktų nustatyta tvarka nagrinėja asmenų prašymus, skundus ir pranešimus, priskirtinus Tarnybos kompetencijai;
III SKYRIUS
TARNYBOS TEISĖS
9. Tarnyba, siekdama jai nustatytų veiklos tikslų ir atlikdama savo kompetencijai priskirtas funkcijas, turi teisę:
9.1. teisės aktų nustatyta tvarka gauti iš valstybės ir savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų juridinių asmenų informaciją ir dokumentus Tarnybos kompetencijai priskirtais klausimais;
9.2. sudaryti sutartis su Lietuvos Respublikos ir užsienio valstybių fiziniais ir juridiniais asmenimis;
IV SKYRIUS
TARNYBOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS
11. Tarnybos veikla organizuojama vadovaujantis Kalėjimų departamento direktoriaus tvirtinamu metiniu veiklos planu. Tarnybos metinis veiklos planas rengiamas vadovaujantis Strateginio planavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 „Dėl Strateginio planavimo metodikos patvirtinimo“, ir skelbiamas Tarnybos interneto svetainėje.
12. Tarnybos veikla reguliuojama Tarnybos direktoriaus įsakymais tvirtinamais darbo reglamentu, vidaus tvarkos taisyklėmis, administracijos padalinių nuostatais, pataisos pareigūnų, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių aprašymais, kitais teisės aktais.
13. Tarnybai vadovauja direktorius, kurį Statuto nustatyta tvarka skiria į pareigas ir atleidžia iš jų teisingumo ministras.
14. Tarnybos direktorius tiesiogiai pavaldus Kalėjimų departamento direktoriui ir atskaitingas teisingumo ministrui.
15. Kai nėra Tarnybos direktoriaus (atostogos, komandiruotė ir kiti atvejai), jo funkcijas atlieka direktoriaus pavaduotojas arba teisingumo ministro įsakymu paskirtas kitas Tarnybos, Kalėjimų departamento ar kitos jam pavaldžios įstaigos pataisos pareigūnas.
16. Tarnybos direktorius:
16.1. sprendžia Tarnybos kompetencijai priskirtus klausimus ir atsako už Tarnybai nustatytų veiklos tikslų pasiekimą, veiklos planavimą ir organizavimą, funkcijų atlikimą;
16.2. atstovauja Tarnybai Lietuvos Respublikos ir užsienio valstybių institucijose ir tarptautinėse organizacijose;
16.4. kasmet teikia Kalėjimų departamentui Tarnybos metinę veiklos ataskaitą; teisingumo ministrui pareikalavus, atsiskaito už Tarnybos veiklą;
16.5. spręsdamas savo kompetencijai priskirtus klausimus, leidžia įsakymus ir kontroliuoja, kaip jie vykdomi, pasirašo įgaliojimus, kitus vidaus administravimo dokumentus;
16.6. pagal kompetenciją užtikrina racionalų ir taupų lėšų ir turto naudojimą, efektyvios Tarnybos vidaus kontrolės sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;
16.7. priima į pareigas ar atleidžia iš jų Tarnybos pataisos pareigūnus, valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, skatina juos, skiria jiems nuobaudas ir pašalpas;
V SKYRIUS
TARNYBOS VIDAUS ADMINISTRAVIMO KONTROLĖ
17. Tarnybos finansų kontrolė atliekama Tarnybos direktoriaus tvirtinamų finansų kontrolės taisyklių nustatyta tvarka.
18. Tarnybos valstybinį auditą atlieka Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė. Tarnybos vidaus auditą atlieka Teisingumo ministerijos Centralizuotas vidaus audito skyrius teisės aktų nustatyta tvarka.
VI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS