LIETUVOS METROLOGIJOS INSPEKCIJOS VIRŠININKAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL PASKIRTŲJŲ ĮSTAIGŲ VEIKLOS PRIEŽIŪROS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2024 m. kovo 29 d. Nr. 11V-90-(1.2 E)

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 33 straipsnio 2 dalimi ir  Lietuvos Respublikos metrologijos įstatymo 27 straipsnio 11 dalimi:

1.Tvirtinu  Paskirtųjų įstaigų veiklos priežiūros tvarkos aprašą (toliau – Aprašas) (pridedama).

2. Įpareigoju Lietuvos metrologijos inspekcijos (toliau – Inspekcija) valstybės tarnautojus, kuriems taikomas šio įsakymo 1 punktu patvirtintas Aprašas, vadovautis Apraše įtvirtintomis nuostatomis.

3. P a v e d u:

3.1. Inspekcijos Teisinės metrologijos skyriui:

3.1.1. su šiuo įsakymu Dokumentų valdymo bendrosios informacinės sistemos priemonėmis supažindinti Inspekcijos valstybės tarnautojus, kuriems taikomas įsakymo 1 punktu patvirtintas Aprašas;

3.1.2. paskelbti šį įsakymą Teisės aktų registre.

3.2. Inspekcijos Bendrųjų reikalų skyriui paskelbti šį įsakymą Inspekcijos interneto svetainėje.

4. N u s t a t a u, kad šis įsakymas, išskyrus 3 punktą, įsigalioja 2024 m. balandžio 5 d.

 

 

 

Viršininkas                                                                                                                  Vaidas Gricius

 

PATVIRTINTA

Lietuvos metrologijos inspekcijos

viršininko 2024 m. kovo 29 d.

įsakymu Nr. 11V-90-(1.2 E)

 

 

PASKIRTŲJŲ ĮSTAIGŲ VEIKLOS PRIEŽIŪROS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Paskirtųjų įstaigų veiklos priežiūros tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Lietuvos metrologijos inspekcijos (toliau – Inspekcija) atliekamos paskirtųjų įstaigų veiklos priežiūros organizavimo ir vykdymo tvarką.

2. Paskirtųjų įstaigų veiklos priežiūros tikslas – nustatyti, kaip paskirtosios įstaigos laikosi Lietuvos Respublikos metrologijos įstatyme, kituose metrologijos srities teisės aktuose, reglamentuojančiuose paskirtųjų įstaigų veiklą, nustatytų reikalavimų, teikti metodinę pagalbą paskirtosioms įstaigoms, jas konsultuoti veiklą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų įgyvendinimo klausimais.

3. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo, Lietuvos Respublikos metrologijos įstatymo, Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo, Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso ir Licencijavimo pagrindų aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. liepos 18 d. nutarimu Nr. 937 „Dėl Licencijavimo pagrindų aprašo ir Licencijų informacinės sistemos nuostatų patvirtinimo“ nuostatomis.

4. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Aprašo 3 punkte nurodytuose teisės aktuose vartojamas sąvokas.

 

II SKYRIUS

PASKIRTŲJŲ ĮSTAIGŲ VEIKLOS PRIEŽIŪROS METU ATLIEKAMŲ PATIKRINIMŲ RŪŠYS IR INICIJAVIMO PAGRINDAI

 

5. Paskirtųjų įstaigų veiklos priežiūra vykdoma atliekant paskirtųjų įstaigų veiklos patikrinimus jų veiklos vykdymo vietose.

6. Paskirtųjų įstaigų veiklos priežiūros metu veiklos vykdymo vietose yra atliekami šie patikrinimai:

6.1. planiniai;

6.2. neplaniniai.

7. Paskirtųjų įstaigų veiklos priežiūros metu atliekami planiniai patikrinimai vykdomi pagal Inspekcijos viršininko patvirtintą metinį paskirtųjų įstaigų veiklos patikrinimų planą (toliau – Metinis planas), kuris rengiamas vadovaujantis Rizikos vertinimu pagrįstos paskirtųjų įstaigų veiklos patikrinimų atrankos ir patikrinimų plano rengimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos metrologijos inspekcijos viršininko 2022 m. gegužės 10 d. įsakymu Nr. 11V-98 „Dėl Rizikos vertinimu pagrįstos paskirtųjų įstaigų veiklos patikrinimų atrankos ir patikrinimų plano rengimo tvarkos aprašo patvirtinimo".

8. Metiniai planai ir jų pakeitimai, taip pat kita paskirtosioms įstaigoms aktuali informacija skelbiama Inspekcijos interneto svetainės rubrikoje „Paskirtosios įstaigos“ .

9. Paskirtųjų įstaigų veiklos priežiūros metu atliekami neplaniniai patikrinimai gali būti vykdomi:

9.1. gavus kito kompetentingo viešojo administravimo subjekto rašytinį motyvuotą prašymą ar pavedimą atlikti paskirtosios įstaigos veiklos patikrinimą ar kitos valstybės kompetentingos institucijos prašymą;

9.2. įvertinus turimą informaciją ir kilus įtarimams dėl paskirtosios įstaigos veiklos, kuri gali kelti grėsmę teisės normų saugomoms vertybėms;

9.3. gavus skundą dėl konkrečios paskirtosios įstaigos veiksmų ar neveikimo, kai įvertinus turimą informaciją kyla įtarimų, kad paskirtosios įstaigos veikla gali kelti grėsmę teisės normų saugomoms vertybėms;

9.4. siekiant užtikrinti, kad buvo pašalinti paskirtosios įstaigos ankstesnės veiklos priežiūros metu nustatyti teisės aktų pažeidimai ir įgyvendinti priimti sprendimai.

10. Sprendimą dėl paskirtosios įstaigos veiklos neplaninio patikrinimo atlikimo/neatlikimo ne vėliau nei per 10 darbo dienų nuo pagrindo, nurodyto Aprašo 9 punkte, atsiradimo dienos priima Inspekcijos viršininkas arba jo įgaliotas asmuo. Sprendimas fiksuojamas Dokumentų valdymo bendrojoje informacinėje sistemoje (toliau – DBSIS). Priėmus sprendimą atlikti neplaninį patikrinimą, įforminamas Pavedimas atlikti paskirtosios įstaigos veiklos patikrinimą (toliau – Pavedimas) Aprašo 19 punkte nustatyta tvarka.

11. Jeigu atsiranda pagrindas atlikti paskirtosios įstaigos veiklos neplaninį patikrinimą, o paskirtojoje įstaigoje jau numatyta/suplanuota atlikti planinį patikrinimą, Inspekcijos viršininkas Aprašo 10 punkte nustatytu terminu priima sprendimą atlikti/neatlikti neplaninį(-io) patikrinimą(-o). Priėmus sprendimą atlikti neplaninį patikrinimą, atitinkamai tikslinamas Metinis planas.

12. Kai paaiškėja, kad gautuose dokumentuose, nurodytuose Aprašo 9.1 ir 9.3 papunkčiuose, pateikti klausimai yra priskirtini kitų institucijų kompetencijai, Inspekcija prašymą ar skundą pagal kompetenciją persiunčia nagrinėti kitoms institucijoms vadovaujantis Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Skundų nagrinėjimo taisyklės) nustatyta tvarka.

13. Baigus neplaninį paskirtosios įstaigos veiklos patikrinimą, jeigu jis buvo atliktas Aprašo 9.1 ir 9.3 papunkčiuose nustatytais pagrindais, informuojamas prašymo ar skundo pareiškėjas Skundų nagrinėjimo taisyklėse nustatyta tvarka.

 

III SKYRIUS

PLANINIŲ IR NEPLANINIŲ PASKIRTŲJŲ ĮSTAIGŲ VEIKLOS PATIKRINIMŲ ORGANIZAVIMAS

 

14. Planinius ir neplaninius paskirtųjų įstaigų veiklos patikrinimus (toliau – patikrinimas(-ai)) atlieka Inspekcijos viršininko įsakymu įgalioti asmenys (pareigūnai): Rytų ir Vakarų regiono skyriaus valstybės tarnautojai, kurie, vadovaudamiesi Viešojo administravimo įstatymo nuostatomis ir šiuo Aprašu, atlieka paskirtųjų įstaigų veiklos priežiūrą, kaip yra nustatyta Metrologijos įstatymo 27 straipsnio 11 dalyje.

15. Patikrinimų metu Inspekcijos įgalioti asmenys (pareigūnai) surenka informaciją apie paskirtosios įstaigos veiklą, pagal kurią yra vertinama paskirtosios įstaigos veiklos atitiktis metrologijos srities teisės aktų, reglamentuojančių paskirtųjų įstaigų veiklą, reikalavimams, bei atlieka metodinės pagalbos paskirtajai įstaigai teikimą.

16. Siekiant įgaliotiems asmenims (pareigūnams) tinkamai pasirengti paskirtųjų įstaigų veiklos planiniams patikrinimams, likus ne mažiau nei 1 (vienam) mėnesiui iki Metiniame plane numatyto paskirtosios įstaigos patikrinimo ketvirčio, Teisinės metrologijos skyrius Rytų ir (arba) Vakarų regiono skyrių vedėjams elektroninėmis priemonėmis pateikia turimą aktualią planuojamų tikrinti paskirtųjų įstaigų licencijavimo ir kitą informaciją.

17. Pagal Inspekcijos viršininko patvirtintą Metinį planą, Regiono skyriaus vedėjas, kurio teritorijoje planuojamas paskirtosios įstaigos planinis patikrinimas, organizuoja Pranešimo apie planinį paskirtosios įstaigos veiklos patikrinimą (toliau – Pranešimas) (forma, Aprašo 1 priedas) išsiuntimą, užtikrinant, kad Pranešimas paskirtajai įstaigai būtų išsiųstas likus ne mažiau kaip 10 (dešimt) darbo dienų iki planinio patikrinimo pradžios. Pranešimas registruojamas DBSIS ir jos priemonėmis arba e. pristatymo sistema arba kitomis elektroninių ryšių priemonėmis (joms nesant siunčiamas registruota pašto siunta) siunčiamas paskirtosios įstaigos deklaruotu registracijos ar kitu žinomu veiklos adresu.

18. Dokumentų, kurie nurodomi Pranešime paskirtajai įstaigai, sąrašas pateiktas Aprašo 3 priede.

 

PIRMASIS SKIRSNIS

PAVEDIMAI ATLIKTI PASKIRTŲJŲ ĮSTAIGŲ VEIKLOS PATIKRINIMUS

 

19. Patikrinimų atlikimo teisinis pagrindas yra Inspekcijos viršininko ar jo įgalioto asmens pasirašytas ir DBSIS užregistruotas Pavedimas (forma, Aprašo 2 priedas).

20. Pavedimas planiniam patikrinimui turi būti išrašomas prieš Pranešimo išsiuntimą paskirtajai įstaigai. Jame numatomo planinio patikrinimo atlikimo terminas negali būti ilgesnis nei 2 (du) mėnesiai.

21. Tais atvejais kai į patikrinimus vyksta:

21.1. skirtingų skyrių įgalioti asmenys (pareigūnai), jiems išrašomas vienas (bendras) Pavedimas, kurį pasirašo tiesioginis įgalioto asmens (pareigūno) vadovas, kurio veikimo teritorijoje tikrinama paskirtosios įstaigos veikla;

21.2. skyriaus vedėjas ir / ar įgalioti asmenys (pareigūnai), jiems išrašomas vienas (bendras) Pavedimas, kurį pasirašo Inspekcijos viršininkas ar jo įgaliotas asmuo.

22. Patikrinimuose, esant poreikiui (pvz., kai patikrinimui reikalingos ekspertinės žinios, patikrinimas demonstruojamas mokomaisiais tikslais ir pan.), stebėtojo teisėmis gali dalyvauti ir kiti asmenys.

23. Kai Pavedimas duotas keliems įgaliotiems asmenims (pareigūnams):

23.1. pirmasis Pavedime nurodytas įgaliotas asmuo (pareigūnas) organizuoja pavedimo vykdymą ir kontroliuoja patikrinimo procedūrų tinkamą atlikimą nustatytais terminais;

23.2. už patikrinimo atlikimą ir reikiamų dokumentų įforminimą atsako patikrinimą atlikę ir dokumentus įforminę įgalioti asmenys (pareigūnai).

24. Dėl objektyvių priežasčių (pvz., įgalioto asmens (pareigūno) liga, mokymai, komandiruotė, kita privaloma neatidėliotinai vykdoma užduotis) negalint atlikti paskirtosios įstaigos veiklos planinio patikrinimo Pavedime nurodytu laikotarpiu, pavedimą išrašiusio asmens sprendimu patikrinimo terminas gali būti pratęstas, atidėtas vėlesnei datai, tačiau ne ilgesniam kaip 30 kalendorinių dienų laikotarpiui. Pratęsto, atidėto planinio patikrinimo atlikimui išrašomas naujas Pavedimas (registruojamas DBSIS priemonėmis). Pratęsus, atidėjus planinio paskirtosios įstaigos veiklos patikrinimo atlikimo laikotarpį, Pavedimą išrašęs asmuo ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo sprendimo pratęsti planinio patikrinimo atlikimo laikotarpį priėmimo dienos apie tai e. pristatymo sistema  ir/ar kitomis elektroninių ryšių priemonėmis informuoja paskirtąją įstaigą, kurios planinis patikrinimas buvo numatytas atlikti.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

PATIKRINIMŲ ATLIKIMAS

 

25. Siekiant užkardyti galimą korupcijos pasireiškimą, patikrinimus veiklos vykdymo vietoje atlieka ne mažiau negu du įgalioti asmenys (pareigūnai). Išimtiniais atvejais, kai dėl nedarbingumo, atostogų ar kitų aplinkybių sumažėja žmogiškųjų išteklių ir nėra galimybių planinį paskirtosios įstaigos veiklos patikrinimą atlikti ne mažiau kaip dviem įgaliotiems asmenims (pareigūnams), Inspekcijos viršininko ar jo įgalioto asmens sprendimu (fiksuojamas DBSIS) gali būti pavesta planinį paskirtosios įstaigos veiklos patikrinimą atlikti vienam įgaliotam asmeniui (pareigūnui) atsižvelgiant į motyvuotą tiesioginio vadovo siūlymą, pateiktą per DBSIS.

26. Patikrinimai paskirtosios įstaigos veiklos vykdymo vietoje susideda iš dviejų dalių:

26.1. pasirengimas patikrinimui paskirtosios įstaigos veiklos vykdymo vietoje;

26.2. patikrinimo atlikimas paskirtosios įstaigos veiklos vykdymo vietoje ir jo įforminimas.

27. Pasirengimo planiniam patikrinimui paskirtosios įstaigos veiklos vykdymo vietoje metu pirmasis Pavedime nurodytas įgaliotas asmuo (pareigūnas) yra atsakingas už informacijos apie paskirtąją įstaigą surinkimą, kurią paskirtoji įstaiga informuota pateikti per 10 darbo dienų nuo Pranešimo gavimo.

28. Įgalioti asmenys (pareigūnai), kurie atliks planinį paskirtosios įstaigos veiklos patikrinimą jos veiklos vykdymo vietoje, pasirengimo patikrinimui metu išsinagrinėja Inspekcijos turimą ir paskirtosios įstaigos pateiktą planiniam patikrinimui reikalingą informaciją bei teisės aktų, reglamentuojančių paskirtųjų įstaigų veiklą, reikalavimus, taip pat telefonu ar raštu suderina su paskirtąja įstaiga atvykimo į jos patalpas laiką.

29. Paskirtajai įstaigai nepateikus Pranešime nurodytos informacijos, pasirengimas planiniam paskirtosios įstaigos veiklos patikrinimui vyksta pagal tuo metu Inspekcijos turimą informaciją apie paskirtąją įstaigą.

30. Pasirengimo neplaniniam paskirtosios įstaigos veiklos patikrinimui metu, įgalioti asmenys (pareigūnai) išsinagrinėja Inspekcijos turimą paskirtosios įstaigos informaciją ir gautą informaciją, dėl kurios kilo poreikis atlikti neplaninį paskirtosios įstaigos veiklos patikrinimą, taip pat teisės aktų, reglamentuojančių paskirtųjų įstaigų veiklą, reikalavimus.

31. Patikrinimai paskirtosios įstaigos veiklos vykdymo vietoje atliekami įgaliotiems asmenims (pareigūnams) prisistačius paskirtosios įstaigos atstovams, pateikus paskirtajai įstaigai valstybės tarnautojo pažymėjimus ir Pavedimą arba jo elektroninio dokumento nuorašą.

32. Patikrinimų paskirtosios įstaigos veiklos vykdymo vietoje metu į reikiamas paskirtosios įstaigos patalpas įgalioti asmenys (pareigūnai) gali eiti tik lydimi paskirtosios įstaigos vadovo, jo įgalioto ar atsakingo asmens.

33. Patikrinimus atliekantys įgalioti asmenys (pareigūnai) turi teisę:

33.1. atlikti patikrinimus paskirtosios įstaigos veiklos vykdymo vietoje paskirtosios įstaigos darbo laiku;

33.2. susipažinti su paskirtosios įstaigos dokumentais, susijusiais su patikrinimo dalyku, juos kopijuoti/fotografuoti, taip pat pamatyti/apžiūrėti/fotografuoti paskirtosios įstaigos naudojamas etalonines matavimo priemones, matavimo priemones, esančias patikrinimo vietoje, taip pat gauti kitą informaciją, susijusią su patikrinimu.

34. Jeigu patikrinimo metu įgalioti asmenys (pareigūnai) neįleidžiami į paskirtosios įstaigos teritoriją, patalpas, jiems nepateikiami patikrinimui atlikti būtini duomenys, informacija ar dokumentai (jų kopijos) arba pateikiami klaidingi ar tikrovės neatitinkantys duomenys ar informacija, atsisakoma paaiškinti ar suteikti duomenis, nuslepiami dokumentai arba nevykdomi ar netinkamai vykdomi kiti teisėti įgaliotų asmenų (pareigūnų) reikalavimai, surašomas administracinio nusižengimo protokolas už Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 505 straipsnyje numatyto administracinio nusižengimo padarymą.

35. Patikrinimų metu pildomas Paskirtųjų įstaigų veiklos priežiūros kontrolinis klausimynas-ataskaita (toliau – Klausimynas-ataskaita) (forma, Aprašo 4 priedas)

36. Patikrinimo metu įgalioti asmenys (pareigūnai), dalyvaujant paskirtosios įstaigos atstovui, užpildo Klausimyną-ataskaitą ir, nesant nustatytiems pažeidimams ne vėliau kaip per 3 (tris) darbo dienas, o esant nustatytiems pažeidimams ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas nuo patikrinimo atlikimo datos, pasirašo DBSIS.

37. Jeigu paskirtosios įstaigos veikloje buvo nustatyti teisės aktų reikalavimų pažeidimai, prieš pasirašant DBSIS Klausimyną-ataskaitą, įgalioti asmenys (pareigūnai) DBSIS priemonėmis jį suderina su tiesioginiu vadovu ir Teisinės metrologijos skyriaus vedėju.

38. Siekiant padėti paskirtosioms įstaigoms laikytis metrologijos srities teisės aktų, reglamentuojančių paskirtųjų įstaigų veiklą, reikalavimų, įgalioti asmenys (pareigūnai) patikrinimo metu teikia konsultacijas.

39. Nenustačius paskirtosios įstaigos veiklos metrologijos srities teisės aktų, reglamentuojančių paskirtųjų įstaigų veiklą, reikalavimų pažeidimų, įgalioti asmenys (pareigūnai) Klausimyne–ataskaitoje:

39.1. užpildo bendrąją informaciją iki kontrolinių klausimų skilties;

39.2. užpildo kontrolinių klausimų skiltį;

39.3. užpildo patikrinimo rezultatų skiltį nurodant, kad patikrinimo metu pažeidimai nenustatyti;

39.4. užpildo patikrinimo išvados skiltį nurodant, kad tikrinta paskirtosios įstaigos veikla atitinka metrologijos srities teisės aktų, reglamentuojančių paskirtųjų įstaigų veiklą, reikalavimus;

39.5. pateikia informaciją apie Klausimyno-ataskaitos apskundimo galimybę;

39.6. nurodo paskirtosios įstaigos dalyvavusį asmenį ir jo kontaktinę informaciją.

40. Nustačius paskirtosios įstaigos veiklos teisės aktų reikalavimų pažeidimą, įgalioti asmenys (pareigūnai) Klausimyne-ataskaitoje:

40.1. užpildo bendrąją informaciją iki kontrolinių klausimų skilties;

40.2. užpildo kontrolinių klausimų skiltį;

40.3. užpildo patikrinimo rezultatų skiltį nurodant, kokioje konkrečiai tikrintoje paskirtosios įstaigos veikloje nustatyti teisės aktų reikalavimų pažeidimai;

40.4. užpildo patikrinimo išvados skiltį nurodant konkretų Metrologijos įstatymo 11 straipsnio punktą, nurodymą, kokių veiksmų turi imtis paskirtoji įstaiga, kad būtų pašalintas nustatytas pažeidimas, bei terminą, per kurį paskirtoji įstaiga privalo pašalinti nustatytą pažeidimą. Šis terminas nustatomas atsižvelgiant į pažeidimo pobūdį ir kitas svarbias aplinkybes, kad paskirtoji įstaiga turėtų realią galimybę nustatytą pažeidimą pašalinti, tačiau jis negali būti ilgesnis nei 6 mėnesiai;

40.5. nurodo informacijos apie pažeidimų pašalinimą pateikimo Inspekcijai būdą, suderintą su paskirtąją įstaiga patikrinimo metu;

40.6. pateikia informaciją, kad per nurodytą įvykdymo terminą nepašalinus nustatytų pažeidimų ir apie pašalintus pažeidimus ne vėliau kaip kitą darbo dieną po pažeidimo pašalinimo nepranešus Lietuvos metrologijos inspekcijai, vadovaujantis Metrologijos įstatymo 28 straipsnio nuostatomis, Lietuvos metrologijos inspekcijos viršininko sprendimu bus sustabdyta paskirtosios įstaigos teisė vykdyti konkrečią veiklą;

40.7. pateikia informaciją apie Klausimyno-ataskaitos apskundimo galimybę;

40.8. prideda dokumentų kopijas (nuotraukas) ir kitus įrodymus, pagrindžiančius Metrologijos įstatymo ar kitų metrologijos srities teisės aktų pažeidimų padarymo faktą;

40.9. nurodo paskirtosios įstaigos dalyvavusį asmenį ir jo kontaktinę informaciją.

41. Baigus patikrinimą, Klausimynas-ataskaita ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo jo užregistravimo DBSIS dienos DBSIS priemonėmis arba e. pristatymo sistema arba kitomis elektroninių ryšių priemonėmis (joms nesant siunčiamas registruota pašto siunta) išsiunčiamas paskirtosios įstaigos deklaruotu registracijos ar kitu žinomu veiklos adresu.

42. Paskirtajai įstaigai pirmaisiais jo veiklos, dėl kurios atliekama priežiūra, metais už pirmojo planinio paskirtosios įstaigos veiklos patikrinimo metu nustatytus teisės aktų reikalavimų pažeidimus ar kai paskirtoji įstaiga vadovaujasi Inspekcijos patvirtinta rašytine arba viešai paskelbta konsultacija, kuri vėlesne konsultacija, aukštesniojo pagal pavaldumą viešojo administravimo subjekto konsultacija ar kitu administraciniu sprendimu arba teismo sprendimu pripažįstama kaip neatitinkanti teisės aktų reikalavimų (klaidinga) procedūros ir poveikio priemonės taikomos kaip numatyta Lietuvos metrologijos inspekcijos poveikio priemonių taikymo ir sankcijų skyrimo ūkio subjektams tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos metrologijos inspekcijos viršininko 2020 m. balandžio 28 d. įsakymu Nr. 11V-74(1.2) „Dėl Lietuvos metrologijos inspekcijos poveikio priemonių taikymo ir sankcijų skyrimo ūkio subjektams tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Poveikio priemonių aprašas).

43. Už patikrinimų metu nustatytų teisės aktų reikalavimų pažeidimų nepašalinimą paskirtajai įstaigai taikoma teisės aktų nustatyta poveikio priemonė kaip yra numatyta Poveikio priemonių apraše.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

PAŽEIDIMŲ ŠALINIMO KONTROLĖ

 

44. Jeigu tikrinant paskirtosios įstaigos veiklą nustatyti teisės aktų pažeidimai, pirmasis Pavedime nurodytas įgaliotas asmuo (pareigūnas) yra atsakingas už pažeidimų šalinimo kontrolės vykdymą.

45. Ne vėliau nei likus 5 (penkioms) darbo dienoms iki paskirtajai įstaigai Klausimyne-ataskaitoje nurodyto pažeidimo pašalinimo termino pabaigos, įgaliotas asmuo (pareigūnas) privalo paskirtosios įstaigos paprašyti pateikti informaciją apie pažeidimo pašalinimo eigą, jei paskirtoji įstaiga dar nėra pateikusi informacijos ir įrodymų apie pažeidimo pašalinimą.

46. Pažeidimams pašalinti nustatytas terminas gali būti pratęstas. Sprendimą dėl termino pratęsimo priima Pavedimą išrašęs asmuo, įvertinęs įgalioto asmens (pareigūno) pateiktą iš paskirtosios įstaigos surinktą informaciją, reikalingą įvertinti kokiam laikui gali būti pratęstas terminas pažeidimams pašalinti. Terminas gali būti pratęstas ne ilgiau nei 3 (trims) mėnesiams. Sprendimas fiksuojamas DBSIS bei apie priimtą sprendimą Pavedimą išrašęs asmuo, ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo sprendimo pratęsti pažeidimo pašalinimo terminą priėmimo dienos apie tai e. pristatymo sistema  ir/ar kitomis elektroninių ryšių priemonėmis informuoja paskirtąją įstaigą, kurios veikloje buvo nustatytas pažeidimas.

47. Įgalioti asmenys (pareigūnai), kurie atliko paskirtosios įstaigos patikrinimą, įvertina paskirtosios įstaigos pateiktą informaciją ir įrodymus, pagrindžiančius pažeidimo pašalinimo faktą.

48. Jeigu įgalioti asmenys (pareigūnai), nustato, kad paskirtoji įstaiga patikrinimo metu nustatytus pažeidimus galimai pašalino netinkamai ir/ar ne visus, įgaliotas asmuo (pareigūnas), atsakingas už pažeidimų šalinimo kontrolę, apie tai informuoja Pavedimą išrašiusį asmenį. Pavedimą išrašęs asmuo, įvertinęs nustatytų trūkumų pobūdį ir mastą bei paskirtosios įstaigos pateiktus pažeidimo (ne)pašalinimo įrodymus, per 10 darbo dienų priima sprendimą atlikti/neatlikti pakartotinį(-io) neplaninį(-io) patikrinimą(-o).

49. Jeigu įgalioti asmenys (pareigūnai), nustato, kad paskirtoji įstaiga per nustatytą terminą nepašalino patikrinimo metu nustatytų pažeidimų ir/ar apie pašalintus pažeidimus ne vėliau nei kitą darbo dieną po pažeidimų pašalinimo termino pabaigos nepranešė Inspekcijai, įgalioti asmenys (pareigūnai) apie tai informuoja savo tiesioginį vadovą, kuris ne vėliau nei kitą darbo dieną tarnybiniu pranešimu DBSIS priemonėmis apie tai informuoja Inspekcijos viršininką. Tarnybinis pranešimas DBSIS priemonėmis turi būti susietas su visa patikrinimo medžiaga.

50. Inspekcijos viršininkas, įvertinęs nustatytų pažeidimų pobūdį ir mastą bei pažeidimų nepašalinimo ir/ar Inspekcijos neinformavimo faktą, per 5 darbo dienas priima sprendimą dėl paskirtosios įstaigos teisės vykdyti konkrečią veiklą sustabdymo Lietuvos Respublikos metrologijos įstatymo 28 straipsnio 1 dalies 2 punkte nurodytu pagrindu.

51. Inspekcijos viršininkas, priimdamas sprendimą dėl paskirtosios įstaigos teisės vykdyti konkrečią veiklą sustabdymo, nustato terminą, kuriam yra stabdoma paskirtosios įstaigos teisė vykdyti konkrečią veiklą, ir terminą, per kurį paskirtoji įstaiga turi pašalinti nustatytus veiklos pažeidimus. Šie terminai turi sutapti, kaip yra nurodyta Metrologijos įstatymo 28 straipsnio 3 dalyje, tačiau jie negali būti ilgesni nei 6 mėnesiai.

52. Inspekcijos viršininko pavedimu (užduotis formuojama DBSIS priemonėmis) Teisinės metrologijos skyrius viršininko sprendimą įformina įsakymu dėl paskirtosios įstaigos teisės vykdyti konkrečią veiklą sustabdymo, kurį rengia vadovaudamasis Viešojo administravimo įstatymo 10 straipsnio nuostatomis ir Lietuvos metrologijos inspekcijos darbo reglamentu, patvirtintu Lietuvos metrologijos inspekcijos viršininko 2020 m. gruodžio 2 d. įsakymu Nr. 11V-237 „Dėl Lietuvos metrologijos inspekcijos darbo reglamento patvirtinimo“ (toliau – Inspekcijos darbo reglamentas).

53. Apie viršininko įsakymu įformintą sprendimą sustabdyti paskirtosios įstaigos teisę vykdyti konkrečią veiklą Teisinės metrologijos skyrius ne vėliau kaip kitą darbo dieną po viršininko įsakymo pasirašymo ir užregistravimo DBSIS dienos, DBSIS priemonėmis arba e. pristatymo sistema arba kitomis elektroninių ryšių priemonėmis (išskyrus atvejus, kai paskirtoji įstaiga licencijavimo tikslu pateiktuose dokumentuose nėra nurodžiusi kontaktinio elektroninio pašto adreso) informuoja paskirtąją įstaigą pateikdamas viršininko įsakymo nuorašą bei atitinkamus įrašus padaro Licencijų informacinėje sistemoje. Su įsakymu DBSIS priemonėmis taip pat supažindinami paskirtosios įstaigos patikrinimą atlikę įgalioti asmenys (pareigūnai) ir jų tiesioginis vadovas. Įsakymo nuorašas DBSIS priemonėmis arba e. pristatymo sistema arba kitomis elektroninių ryšių priemonėmis išsiunčiamas Nacionaliniam akreditacijos biurui ir Lietuvos transporto saugos administracijai, jeigu priimtas sprendimas yra susijęs su paskirtąja įstaiga, atliekančia tachografų patikrą.

54. Paskirtajai įstaigai licencijavimo tikslu pateiktuose dokumentuose nenurodžius kontaktinio elektroninio pašto adreso, Teisinės metrologijos skyrius ne vėliau kaip kitą darbo dieną po viršininko įsakymo pasirašymo ir užregistravimo DBSIS dienos, paskirtajai įstaigai registruota pašto siunta išsiunčia viršininko įsakymo nuorašą su lydraščiu paskirtosios įstaigos deklaruotu registracijos arba kitu žinomu veiklos adresu.

55. Sustabdžius paskirtosios įstaigos veiklą, įstaigos pažeidimų šalinimo kontrolę toliau vykdo pirmasis Pavedime nurodytas įgaliotas asmuo (pareigūnas).

56. Ne vėliau nei likus 5 (penkioms) darbo dienoms iki paskirtajai įstaigai pateiktame Inspekcijos viršininko įsakyme nurodyto termino, per kurį paskirtoji įstaiga turi pašalinti nustatytus veiklos pažeidimus sustabdymo laikotarpiu, pasibaigimo datos, įgaliotas asmuo (pareigūnas) privalo paskirtosios įstaigos paprašyti pateikti informaciją apie pažeidimų pašalinimo eigą, jei paskirtoji įstaiga dar nėra pateikusi informacijos ir įrodymų apie pažeidimo pašalinimą.

57. Įgalioti asmenys (pareigūnai), kurie atliko paskirtosios įstaigos patikrinimą, įvertina paskirtosios įstaigos, kuriai yra sustabdyta teisė vykdyti konkrečią veiklą, pateiktą informaciją ir įrodymus, pagrindžiančius pažeidimo pašalinimo faktą.

58. Jeigu įgalioti asmenys (pareigūnai), nustato, kad paskirtoji įstaiga per nustatytą pažeidimų pašalinimo terminą sustabdymo laikotarpiu pašalino patikrinimo metu nustatytus pažeidimus bei pateikė tinkamus dokumentus, patvirtinančius, kad pašalino Metrologijos įstatymo 11 straipsnyje nustatytų paskirtosios įstaigos veiklai taikomų reikalavimų pažeidimus, įgaliotas asmuo (pareigūnas), atsakingas už pažeidimų šalinimo kontrolę, apie tai informuoja savo tiesioginį vadovą, kuris ne vėliau kaip kitą darbo dieną tarnybiniu pranešimu DBSIS priemonėmis apie tai informuoja Inspekcijos viršininką. Tarnybinis pranešimas DBSIS priemonėmis turi būti susietas su visa patikrinimo medžiaga.

59. Inspekcijos viršininkas, įvertinęs nustatytų trūkumų pobūdį ir mastą bei pažeidimų pašalinimą pagrindžiančius dokumentus ir įrodymus, per 5 darbo dienas priima sprendimą dėl paskirtosios įstaigos teisės vykdyti konkrečią veiklą sustabdymo panaikinimo Lietuvos Respublikos metrologijos įstatymo 29 straipsnio 1 dalies 2 punkte nurodytu pagrindu.

60. Inspekcijos viršininko pavedimu (užduotis formuojama DBSIS priemonėmis) Teisinės metrologijos skyrius, viršininko sprendimą įformina įsakymu dėl paskirtosios įstaigos teisės vykdyti konkrečią veiklą sustabdymo panaikinimo, kurį rengia vadovaudamasis Aprašo 52 punkte nurodytais dokumentais.

61. Paskirtosios įstaigos, patikrinimą atlikusių įgaliotų asmenų (pareigūnų) ir jų tiesioginio vadovo, Nacionalinio akreditacijos biuro ir Lietuvos transporto saugos administracijos informavimas apie priimtą sprendimą dėl paskirtosios įstaigos teisės vykdyti konkrečią veiklą sustabdymo panaikinimo bei įrašų padarymas Licencijų informacinėje sistemoje atliekami vadovaujantis šio Aprašo 53 ir 54 punktų nuostatomis.

62. Jeigu įgalioti asmenys (pareigūnai), nustato, kad paskirtoji įstaiga per nustatytą pažeidimų pašalinimo terminą sustabdymo laikotarpiu nepašalino patikrinimo metu nustatytų pažeidimų, dėl kurių buvo sustabdyta paskirtosios įstaigos teisė vykdyti konkrečią veiklą, ir/ar apie šių pažeidimų pašalinimą ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo nustatyto termino pabaigos nepranešė Inspekcijai, įgalioti asmenys (pareigūnai) apie tai informuoja savo tiesioginį vadovą, kuris ne vėliau kaip kitą darbo dieną tarnybiniu pranešimu DBSIS priemonėmis apie tai informuoja Inspekcijos viršininką. Tarnybinis pranešimas DBSIS priemonėmis turi būti susietas su visa patikrinimo medžiaga.

63. Inspekcijos viršininkas, įvertinęs nustatytų trūkumų pobūdį ir mastą bei pažeidimų nepašalinimo ir/ar Inspekcijos neinformavimo faktą, per 5 darbo dienas priima sprendimą dėl paskirtosios įstaigos teisės vykdyti konkrečią veiklą panaikinimo Lietuvos Respublikos metrologijos įstatymo 30 straipsnio 1 dalies 2 punkte nurodytu pagrindu.

64. Inspekcijos viršininko pavedimu (užduotis formuojama DBSIS priemonėmis) Teisinės metrologijos skyrius viršininko sprendimą įformina įsakymu dėl paskirtosios įstaigos teisės vykdyti konkrečią veiklą panaikinimo, kurį rengia vadovaudamasis Aprašo 52 punkte nurodytais dokumentais.

65. Paskirtosios įstaigos, patikrinimą atlikusių įgaliotų asmenų (pareigūnų) ir jų tiesioginio vadovo, Nacionalinio akreditacijos biuro ir Lietuvos transporto saugos administracijos informavimas apie priimtą sprendimą dėl paskirtosios įstaigos teisės vykdyti konkrečią veiklą panaikinimo bei įrašų padarymas Licencijų informacinėje sistemoje atliekami vadovaujantis šio Aprašo 53 ir 54 punktų nuostatomis.

 

IV SKYRIUS

NUSIŠALINIMAS NUO PATIKRINIMŲ

 

66. Įgalioti asmenys (pareigūnai) privalo nedelsiant raštu informuoti Inspekcijos viršininką ir tiesioginį vadovą apie esamą interesų konfliktą ir pareikšti apie nusišalinimą, jeigu atliekamos tarnybinės pareigos yra susijusios su jų privačiais interesais.

67. Ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo įgalioto asmens (pareigūno), raštu pranešusio apie nusišalinimą, sprendimą, įformintą rezoliucija, dėl nušalinimo/nenušalinimo, priima Inspekcijos viršininkas.

 

V SKYRIUS

ĮGALIOTŲ ASMENŲ (PAREIGŪNŲ) ROTACIJA

 

68. Inspekcijoje rotacija vykdoma pavedant įgaliotam asmeniui (pareigūnui), atlikti paskirtosios įstaigos veiklos patikrinimą, teritorijoje, kuri apima kito skyriaus veikimo ribas.

69. Organizuojant patikrinimus įgaliotų asmenų (pareigūnų) rotacija gali būti vykdoma esant šioms sąlygoms:

69.1. kitų įgaliotų asmenų (pareigūnų) kasmetinių ar tikslinių atostogų metu, komandiruočių ar nedarbingumo laikotarpiu;

69.2. atliekant patikrinimus mokantis iš kitų asmenų bei adaptacijų laikotarpiu;

69.3. šio Aprašo 67 punkto atveju;

69.4. organizuojant neplaninius patikrinimus;

69.5. kitais atvejais Inspekcijos viršininko sprendimu.

70. Įgaliotas asmuo (pareigūnas), kurio skyriaus veikimo teritorijoje yra paskirtoji įstaiga, rotaciniu principu patikrinimą atliekantiems įgaliotiems asmenims (pareigūnams) sudaro sąlygas susipažinti su turimais paskirtosios įstaigos dokumentais, prireikus sudaro sąlygas naudotis kompiuterine ir spausdinimo technika bei kt.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

71. Informacija apie patikrinimą visuomenės informavimo priemonėms, kitiems su juo nesusijusiems asmenims neteikiama tol, kol patikrinimas nėra baigtas.

72. Asmens duomenys yra tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (toliau – Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas). Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos Bendrojo duomenų apsaugos reglamento ir Asmens duomenų subjektų teisių įgyvendinimo Lietuvos metrologijos inspekcijoje tvarkos aprašo nustatyta tvarka. Asmens duomenys, pateikti Inspekcijai patikrinimo metu, tvarkomi Inspekcijos funkcijų vykdymo ir vidaus administravimo kontrolės tikslais.

73. Dokumentų valdymas (Klausimynai-ataskaitos, Pranešimai, Pavedimai, administracinių nusižengimų protokolai ir kiti dokumentai) organizuojamas Inspekcijos darbo reglamento ir Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių, patvirtintų Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

74. Inspekcijos darbuotojai, pažeidę Aprašo nuostatas, atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

75. Inspekcijos priimti sprendimai gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos administracinių ginčų komisijai ar Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka Regionų administraciniam teismui ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo sprendimo įteikimo paskirtajai įstaigai dienos.

_________________

 

Paskirtųjų įstaigų veiklos priežiūros

tvarkos aprašo

1 priedas

 

 

LIETUVOS METROLOGIJOS INSPEKCIJA

 

(adresatas)

202 - -

 

PRANEŠIMAS APIE PLANINĮ PASKIRTOSIOS ĮSTAIGOS VEIKLOS PATIKRINIMĄ

 

Vadovaujantis Lietuvos Respublikos metrologijos įstatymo 27 straipsnio 11 dalimi,
Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo
33 straipsnio 6 dalimi,
Paskirtųjų įstaigų veiklos priežiūros tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos metrologijos inspekcijos viršininko ______ m. _______ d. įsakymu
Nr. 11V-_______ „[įsakymo pavadinimas]“, ___
metų paskirtųjų įstaigų veiklos patikrinimų planu, patvirtintu Lietuvos metrologijos inspekcijos viršininko ______ m. _____ d. įsakymu Nr. 11V-________ „[įsakymo pavadinimas]”, numatoma atlikti planinį [paskirtosios įstaigos pavadinimas], [JAR kodas], [adresas], veiklos atitikties metrologijos srities teisės aktų, reglamentuojančių paskirtųjų įstaigų veiklą, reikalavimams laikymosi patikrinimą.

Planinį patikrinimą numatoma atlikti: (nurodomas planuojamas laikotarpis).

Planinio patikrinimo tikslas: padėti Jums tobulinti veiklą paskirtosios įstaigos veiklos srityje(-se), įvertinti veiklos atitiktį metrologijos srities teisės aktų, reglamentuojančių paskirtųjų įstaigų veiklą, reikalavimams bei suteikti metodinę pagalbą.

Patikrinimas bus atliekamas Jūsų įstaigoje pagal Paskirtųjų įstaigų veiklos priežiūros kontrolinį klausimyną-ataskaitą, kuris viešai skelbiamas Teisės aktų registre (TAR) bei Inspekcijos interneto svetainės rubrikoje „Paskirtosios įstaigos“.

Planinio patikrinimo metu numatoma tikrinti veiklos sritis: ________________

Per 10 darbo dienų nuo šio pranešimo gavimo prašome pateikti šiuos dokumentus:

[pagal šio Aprašo 3 priedo 1 punktą išvardijami dokumentai, priklausomai nuo numatomos tikrinti paskirtosios įstaigos veiklos srities]

Planinio patikrinimo metu prašome pateikti šiuos dokumentus ir duomenis (sąrašas preliminarus):

[pagal šio Aprašo 3 priedo 2 punktą išvardijami dokumentai, priklausomai nuo numatomos tikrinti paskirtosios įstaigos veiklos srities]

Lietuvos Respublikos metrologijos įstatymo 11 straipsnio 11 punktas nustato, kad Lietuvos metrologijos Inspekcijos prašymu paskirtoji įstaiga privalo teikti informaciją apie vykdomą veiklą paskyrimo srityje (srityse).

Prašome paskirti paskirtosios įstaigos atstovą, atsakingą už tikrinamos veiklos sritį, kuris užtikrintų galimybę įgaliotiems asmenims (pareigūnams) pamatyti / apžiūrėti / fotografuoti paskirtosios įstaigos naudojamas etalonines matavimo priemones, matavimo priemones, esančias patikrinimo vietoje, kitą su patikrinimu susijusią informaciją, ir lydėtų arba galėtų elektroninio ryšio priemonėmis bendrauti su įgaliotu(-ais) asmeniu(-imis) planinio patikrinimo metu.

Kliudymas įstatymų įgaliotiems asmenims (pareigūnams) įgyvendinti jiems suteiktas teises ar atlikti pavestas pareigas, jų teisėtų reikalavimų ar nurodymų ir sprendimų nevykdymas užtraukia asmenims baudą, nustatytą Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 505 straipsnyje.

Kilus klausimams, prašome Jūsų kreiptis į Inspekcijos [nurodyti įgalioto asmens (pareigūno) pareigas, vardą ir pavardę,  tel. nr. +370 0000000, el. p adresą: vardas.pavarde@metrinsp.lt]. Konsultuotis taip pat galite konsultavimo tel. Nr. +370 706 68 013 darbo dienomis nuo 8.30-15.30 val. bei interneto svetainėje rubrikoje „DUK“ pateikus užklausimą arba atvykus į Inspekciją adresu A. Goštauto g. 9, Vilnius.

 

Būsime dėkingi, jei patvirtinsite, kad gavote šį pranešimą.

................................................            _____________                                                         

 

Paskirtųjų įstaigų veiklos priežiūros

tvarkos aprašo

2 priedas

 

 

lietuvos metrologijos inspekcijos

[NURODYTI SKYRIAUS PAVADINIMĄ]

 

 

PAVEDIMAS ATLIKTI [PLANINĮ/NEPLANINĮ] PASKIRTOSIOS ĮSTAIGOS VEIKLOS PATIKRINIMĄ

 

______m.___________d. Nr______

_____________

(surašymo vieta)

 

 

Vadovaujantis Lietuvos Respublikos metrologijos įstatymo 27 straipsnio 11 dalimi, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo33 straipsnio 6 dalimi,

p a v e d u [nurodyti: paskirtų atlikti paskirtosios įstaigos veiklos patikrinimą įgaliotų asmenų (pareigūnų) pareigos, vardai ir pavardės] patikrinti [nurodyti: paskirtosios įstaigos rekvizitai (pavadinimas, JAR kodas, adresas, patikrinimo vietos adresas, jei skiriasi nuo nurodyto rekvizituose, ir kt.] kaip laikosi metrologijos srities teisės aktų, reglamentuojančių paskirtųjų įstaigų veiklą, reikalavimų.

Kiti patikrinime dalyvaujantys asmenys: [nurodyti dalyvaujančio(-ių) pareigas, vardą(-us) ir pavardę(-es), dalyvavimo tikslą, jei yra numatyta, kad patikrinime dalyvauja kiti atstovai stebėtojo teisėmis]

 

Patikrinimo atlikimo pagrindas: planinis [nurodyti įsakymą, kuriuo patvirtintas Metinis planas] / neplaninis [nurodyti pagrindą pagal šio Aprašo 9.1–9.4 papunktį].

 

Tikrinama paskirtosios įstaigos veiklos sritis: [nurodyti kokia konkreti paskirtosios įstaigos veiklos sritis bus tikrinama]

 

 

Numatomas patikrinimo atlikimo terminas: patikrinimo pradžia  ______ m._______________d.

patikrinimo pabaiga  ______ m._______________d.

 

 

 

_______________________                _____________               __________________________

(pareigos)                                                     (parašas)                                              (vardas ir pavardė) 

 

________________

 

Paskirtųjų įstaigų veiklos priežiūros

tvarkos aprašo

3 priedas

 

 

DOKUMENTŲ, KURIE NURODOMI PRANEŠIME PASKIRTAJAI ĮSTAIGAI, SĄRAŠAS

 

 

1. Priklausomai nuo numatomos tikrinti paskirtosios įstaigos veiklos srities (sričių), Pranešime nurodoma, kad paskirtoji įstaiga iki konkrečios datos turi pateikti šiuos dokumentus:

1.1. etaloninių matavimo priemonių galiojančių kalibravimo liudijimų kopijas (jei šios informacijos nėra pateikusi Lietuvos metrologijos inspekcijai);

1.2. paskirtosios įstaigos vadovo patvirtintas matavimo priemonės tipo įvertinimo ir (arba) produkto kiekio pakuotėje patikrinimo ir (arba) produkto kiekio pakuotėje kontrolės sistemos įvertinimo ir (arba) matavimo indo tūrio kontrolės sistemos įvertinimo bandymų programų ar procedūrų kopijas;

1.3. dokumento, įrodančio paskirtosios įstaigos asmens, atsakingo už žymenų ir blankų naudojimą, apskaitą ir saugojimą, paskyrimo kopiją;

1.4. paskirtosios įstaigos vadovo išleisto dokumento, nustatančio reikalavimus pažeistų patikros žymenų ir sugadintų patikros sertifikatų (jei jie popieriniai) sunaikinimui, kopiją.

1.5. dokumento, įrodančio, kad praėjusių kalendorinių metų pažeisti patikros žymenys ir sugadinti patikros sertifikatai (jei jie popieriniai) buvo sunaikinti;

 

2. Priklausomai nuo numatomos tikrinti paskirtosios įstaigos veiklos srities (sričių), Pranešime nurodoma, kad paskirtoji įstaiga patikrinimo vietoje metu turės pateikti šiuos dokumentus ir duomenis (sąrašas preliminarus):

2.1. matavimo priemonių patikros metodikų, pagal kurias atlieka matavimo priemonių patikrą, kopijas;

2.2. naudojamus matavimo priemonių patikros žymenų (ženklų) ir sertifikatų blankų originalus;

2.3. duomenis apie matavimo priemonės tipo įvertinimo rezultatus, patikros rezultatus, išduotas matavimo priemonės tipo įvertinimo ataskaitas ir išduotus patikros sertifikatus, produkto kiekio pakuotėje ir (arba) matavimo indo tūrio patikrinimų rezultatus ir išduotus šių patikrinimų protokolus, produkto kiekio pakuotėje ir (arba) matavimo indo tūrio kontrolės sistemos įvertinimo rezultatus ir išduotas produkto kiekio pakuotėje ir (arba) matavimo indo tūrio kontrolės sistemos įvertinimo ataskaitas;

2.4. Matavimo priemonių patikros žymenų ir patikros sertifikatų blankų apskaitos ir Išduotų ir panaudotų matavimo priemonių patikros žymenų ir užpildytų patikros sertifikatų registravimo žurnalus (jei pildomi popieriniai žurnalai);

2.5. Matavimo priemonių patikros žymenų ir patikros sertifikatų blankų apskaitos bei Išduotų ir panaudotų matavimo priemonių patikros žymenų ir užpildytų patikros sertifikatų bei Elektroninių patikros sertifikatų registrus (jei pildomi elektroniniai registrai);

2.6. matavimo priemonių identifikavimo žymenų registravimo žurnalus.

2.7. kitus duomenis ar dokumentus, esant poreikiui.

__________________

 

Paskirtųjų įstaigų veiklos priežiūros

tvarkos aprašo

4 priedas

 

 

PASKIRTŲJŲ ĮSTAIGŲ VEIKLOS PRIEŽIŪROS KONTROLINIS KLAUSIMYNAS-ATASKAITA

 

 

Patikrinimo pradžia: ___: ___ val.

Patikrinimo pabaiga: ___: ___ val.

 

Patikrinimą atliko:________________________________________________________________

(pareigų pavadinimas(-ai), vardas(-ai) ir pavardė(-ės), tel. numeris(-iai), (el. pašto adresas(-ai))

 

Kiti patikrinime dalyvaujantys asmenys (pildoma, jei dalyvauja kiti asmenys stebėtojo teisėmis): _____________________________________________________________________________

(pareigų pavadinimas(-ai), vardas(-ai) ir pavardė(-ės)

 

Pavedimo atlikti patikrinimą data ir registracijos numeris: ________________________________

 

Tikrintas juridinis asmuo:__________________________________________________________

(juridinio asmens pavadinimas, juridinio asmens kodas)

_______________________________________________________________________________

 

Patikrinimo data ir patikrinimo vietos adresas __________________________________________

 

Juridinis asmuo yra pirmus metus veiklą vykdanti paskirtoji įstaiga _________________________

Taip / Ne (reikiamą įrašyti)

 

Patikrinimo tipas (tinkamą pažymėti):

planinis;

neplaninis.

 

 

Ankstesnio patikrinimo data ir dokumento, patvirtinančio patikrinimo atlikimą, numeris, jei toks patikrinimas buvo atliktas (pildoma atliekant pakartotinį neplaninį patikrinimą):

________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________

Ankstesnio patikrinimo metu nustatyti pažeidimas(-ai), dėl kurių buvo pateiktas rašytinis nurodymas pašalinti pažeidimą (pildoma atliekant pakartotinį neplaninį patikrinimą):

________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________

 

Kontroliniai klausimai:

 

Eil. Nr.

Kontrolinis klausimas

Taip

Ne

Neaktualu / 

Nevertinta*

1.

Ar visos etaloninės matavimo priemonės, būtinos paskyrimo srityje (srityse) numatytai veiklai vykdyti, yra kalibruotos ir turi galiojančius kalibravimo liudijimus?

[1] 11 str. 1 p.

[2] 39 p.

Pastabos:

2.

Ar paskirtoji įstaiga matavimo priemonių patikrą atlieka pagal galiojančias patikros metodikas ir (arba) gamintojo parengtas matavimo priemonių naudojimo ir derinimo instrukcijas, įgaliotų institucijų vadovų įsakymais pripažintas tinkamomis tam tikrų matavimo priemonių patikrai atlikti?

[1] 11 str. 2 p.

[2] 38 p.

Pastabos:

3.

Ar paskirtoji įstaiga tipo įvertinimą ir (arba) produkto kiekio pakuotėje patikrinimus ir (arba) matavimo indo tūrio patikrinimus ir (arba) produkto kiekio pakuotėje kontrolės sistemos įvertinimą ir (arba) matavimo indo tūrio kontrolės sistemos įvertinimą atlieka pagal paskirtosios įstaigos vadovo patvirtintas bandymų programas arba procedūras?

[1] 11 str. 2 p.

Pastabos:

 

 

 

 

 

4.

Ar įstaiga matavimo priemonės tipo įvertinimą (toliau – tipo įvertinimas), patikrą, kontrolės sistemos įvertinimą ir (arba) patikrinimus atlieka tik tose srityse, kuriose įgijo teisę atlikti tipo įvertinimą, patikrą, kontrolės sistemos įvertinimą ir (arba) patikrinimus?

[1] 27 str. 2 d., 9 d.

Pastabos:

5.

Ar atlikus matavimo priemonių patikrą ir nustačius, kad matavimo priemonės atitinka joms taikomų metrologijos srities teisės aktų reikalavimus, matavimo priemonės ženklinamos nustatytos formos žymėjimo ženklais ir (arba) patikros žymenimis?

[1] 11 str. 3 p., 19 str. 6 d.

[5]

Pastabos:

6.

Ar metrologijos srities teisės aktų reikalavimus atitinkančioms matavimo priemonėms išduodami patikros sertifikatai yra nustatyto patikros sertifikato blanko formos?

[1] 11 str. 4 p., 19 str. 6 d.

[4] 48 p.

[5] įsakymo 2.1 papunktis;

[6]

Pastabos:

7.

Ar pildant nustatytos blanko formos patikros sertifikatus įrašomi visi privalomi įrašai (patikros sertifikato parengimo data, matavimo priemonės (MP) pavadinimas, tipas, numeris, matavimo ribos, tikslumas, MP savininko pavadinimas, įmonės kodas arba adresas, patikros metodo žymuo, naudotos etaloninės MP pavadinimas, tipas, numeris, patikros protokolo registracijos numeris, data, MP patikrą atlikusios laboratorijos pavadinimas, išvada, patikros sertifikato galiojimo data, metrologo atlikusio MP patikrą ir laboratorijos vadovo vardas, pavardė, parašas, (jei taikoma) įstaigos antspaudas)?

[1] 11 str. 4 p.

[5] įsakymo 2.1 papunktis;

[6]

Pastabos:

8.

Ar įstaiga saugo duomenis apie:

8.1 matavimo priemonės tipo įvertinimo rezultatus;

8.2 patikros rezultatus;

8.3 išduotas matavimo priemonės tipo įvertinimo ataskaitas ir išduotus patikros sertifikatus;

8.4 produkto kiekio pakuotėje patikrinimų rezultatus ir išduotus šių patikrinimų protokolus;

8.5 matavimo indo tūrio patikrinimų rezultatus ir išduotus šių patikrinimų protokolus;

8.6 produkto kiekio pakuotėje kontrolės sistemos įvertinimo rezultatus ir išduotas produkto kiekio pakuotėje ir (arba) matavimo indo tūrio kontrolės sistemos įvertinimo ataskaitas;

8.7 matavimo indo tūrio kontrolės sistemos įvertinimo rezultatus ir išduotas produkto kiekio pakuotėje ir (arba) matavimo indo tūrio kontrolės sistemos įvertinimo ataskaitas;

[1] 11 str. 8 p.

[4] 36 p. ir 55 p.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pastabos:

9.

Ar atsiradus teisės aktuose išvardytoms aplinkybėms, dėl kurių paskirtoji įstaiga privalo  informuoti Lietuvos metrologijos inspekciją, paskirtoji įstaiga vykdė šią prievolę?

[1] 11 str. 9–10 p.,

[3] 2 priedo 14 p.; 4 priedo 16 p.

[7] 27 p.

[8] 6 p.; 10 p.

Pastabos:

10.

Ar yra paskirtas įstaigos atsakingas asmuo už žymenų ir blankų naudojimą, apskaitą ir saugojimą?

[1] 11 str.12 p.

[4] 21 p.

Pastabos:

11.

Ar Matavimo priemonių patikros žymenų ir patikros sertifikatų blankų apskaitos žurnalo ir Išduotų ir panaudotų matavimo priemonių patikros žymenų ir užpildytų patikros sertifikatų registravimo žurnalo (jei jis popierinis) lapai sunumeruoti, susiūti, patvirtinti įstaigos vadovo ar įgalioto darbuotojo parašu taip, kad žurnalo lapų nebūtų galima išimti ar pakeisti jų nepažeidus?

[1] 11 str.12 p.

[4] 28 p.

Pastabos:

12.

Ar elektroninėmis priemonėmis yra užtikrinta elektroninio Matavimo priemonių patikros žymenų ir patikros sertifikatų blankų apskaitos registro bei Išduotų ir panaudotų matavimo priemonių patikros žymenų ir užpildytų patikros sertifikatų registro ir  Elektroninių patikros sertifikatų registro apsauga nuo nesankcionuoto poveikio?

[1] 11 str.12 p.

[4] 29 p. ir 52 p.

Pastabos:

13.

Ar pažeisti patikros žymenys, netinkantys matavimo priemonėms pažymėti, sugadinti patikros sertifikatai (jei jie popieriniai) buvo sunaikinti paskirtosios įstaigos vadovo nustatyta tvarka?

[1] 11 str.12 p.

[4] 32–34 p., 41 p.

Pastabos:

14.

Ar paskirtoji įstaiga pateikė Inspekcijai informaciją apie išduotus elektroninius patikros sertifikatus, nurodydama jų serijos ir numerių intervalus bei sugadintų elektroninių sertifikatų serijas ir numerius, pasibaigus kalendoriniams metams, iki kitų metų vasario 1 d.?

[4] 56 p.

Pastabos:

15.

Ar įstaiga laikosi matavimo priemonių, neturinčių identifikavimo žymenų, tačiau naudojamų teisinio metrologinio reglamentavimo srityse, ženklinimo tvarkos?

[1] 11 str. 12 p.

[2] 1 priedo 5-12 p.

Pastabos:

 

*Pasirinkus atsakymo variantą „Neaktualu / Nevertinta“, skiltyje „Pastabos“ turi būti pateikti pasirinkimo paaiškinimai

 

Klausimyne-ataskaitoje nurodyti teisės aktai:

1.   Lietuvos Respublikos metrologijos įstatymas.

2.   Matavimo priemonių teisinio metrologinio reglamentavimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2014 m. spalio 24 d. įsakymu Nr. 4-761 „Dėl Matavimo priemonių teisinio metrologinio reglamentavimo taisyklių patvirtinimo“.

3.   Fasuotų produktų kiekio ir matavimo indų kontrolės techninis reglamentas, patvirtintas Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2015 m. rugsėjo 25 d. įsakymu Nr. 4-594 „Dėl Fasuotų prekių ir matavimo indų techninio reglamento patvirtinimo“.

4.   Dokumentų blankų ir oficialių žymėjimo ženklų privalomosios formos rengimo, eskizo bei grafinio projekto tvirtinimo, gamybos organizavimo, apskaitos, saugojimo, naudojimo, dingimo įforminimo ir sunaikinimo tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos metrologijos inspekcijos viršininko 2014 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. 11V-34 „Dėl Dokumentų blankų ir oficialių žymėjimo ženklų privalomosios formos rengimo, eskizo bei grafinio projekto tvirtinimo, gamybos organizavimo, apskaitos, saugojimo, naudojimo, dingimo įforminimo ir sunaikinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

5.   Matavimo priemonių patikros žymenų 2024 metų grafiniai pavyzdžiai, patvirtinti Lietuvos metrologijos inspekcijos viršininko 2023 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr. 11V-87-(1.2) „Dėl matavimo priemonių patikros žymenų ir patikros sertifikato 2024 metams“.

Pastaba. Privalomosios patikros žymenų ir patikros sertifikato blanko formos bei matavimo priemonių patikros žymenų grafiniai pavyzdžiai, kuriuos paskirtosios įstaigos naudos ateinančiais metais, tvirtinami kasmet iki birželio 1 d. Lietuvos metrologijos inspekcijos viršininko įsakymu.

6.    Lietuvos metrologijos inspekcijos viršininko 2014 m. birželio 30 d. įsakymas Nr. 11V-33 „Dėl Matavimo priemonių patikros žymenų, jų naudojimo tvarkos aprašo ir patikros sertifikato nuo 2015 m. sausio 1 d. patvirtinimo“ (2014 m. gruodžio 12 d. įsakymo Nr. 11V-75 redakcija)

7.   Degalų įpylimo kolonėlių techninės ir programinės įrangos apsaugos nuo rodmenų klastojimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2015 m. gruodžio 11 d. įsakymu Nr. 4-791 „Dėl Degalų įpylimo kolonėlių techninės ir programinės įrangos apsaugos nuo rodmenų klastojimo taisyklių patvirtinimo“.

8.    Degalų įpylimo kolonėlių plombavimo schemų rengimo, keitimo ir registravimo tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos metrologijos inspekcijos viršininko 2016 m. kovo 31 d. įsakymu Nr. 11V-24 „Dėl Degalų įpylimo kolonėlių plombavimo schemų rengimo, keitimo ir registravimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

Pastaba. Taikant kontrolinį klausimyną-ataskaitą turi būti vadovaujamasi aktualiomis šiame sąraše nurodytų teisės aktų redakcijomis.

 

PATIKRINIMO REZULTATAI

_______________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

 

PATIKRINIMO IŠVADOS

_______________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________

 

Nurodymas (pildoma nustačius pažeidimą):

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Nurodymo įvykdymo terminas (pildoma nustačius pažeidimą):____________________________

(metai, mėnuo, diena)

 

Informacijos apie pažeidimų pašalinimą pateikimo Lietuvos metrologijos inspekcijai būdas (pildoma nustačius pažeidimą)______________________________________________________________

 

Per nurodytą įvykdymo terminą nepašalinus nustatytų pažeidimų ir apie pašalintus pažeidimus ne vėliau kaip kitą darbo dieną po pažeidimo pašalinimo nepranešus Lietuvos metrologijos inspekcijai, vadovaujantis Lietuvos Respublikos metrologijos įstatymo 28 straipsnio nuostatomis, Lietuvos metrologijos inspekcijos viršininko sprendimu bus sustabdyta paskirtosios įstaigos teisė atlikti tipo įvertinimą, patikrą, kontrolės sistemos įvertinimą ir (arba) patikrinimus.

(kas nereikalinga, išbraukti)

 

Šis kontrolinis klausimynas-ataskaita gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos administracinių ginčų komisijai (adresas) ar Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka Regionų administraciniam teismui (adresas) ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo šio klausimyno-ataskaitos įteikimo suinteresuotai šaliai dienos.

 

PRIDEDAMA: (išvardyti priedus, jei pridedami)

 

Patikrinimą atliko:

 

 

 

 

 

(tikrinusio pareigūno pareigų pavadinimas)

 

 

 

(vardas ir pavardė)

 

 

 

 

 

 

(tikrinusio pareigūno pareigų pavadinimas)

 

 

 

(vardas ir pavardė)

 

Dalyvavo tikrinant:

 

 

 

 

 

 

(Paskirtosios įstaigos atstovo pareigų pavadinimas)

 

 

 

vardas ir pavardė

 

Dalyvavusio paskirtosios įstaigos atstovo kontaktinė informacija ______________________________

________________