PanevezioHerbas

 

PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL SAVIVALDYBĖS MOKSLO PROJEKTŲ DALINIO FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO IR SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2022 M. KOVO 31 D. SPRENDIMO NR. 1-94 PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS

 

2023 m. lapkričio 30 d. Nr. 1-384

Panevėžys

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 8 ir 16 punktais, 16 straipsnio 1 dalimi, Panevėžio miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Panevėžio miesto savivaldybės tarybos 2023 m. balandžio 20 d. sprendimu Nr. 1-103 „Dėl Panevėžio miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo ir Savivaldybės tarybos
2015 m. kovo 26 d. sprendimo Nr. 1-44 pripažinimo netekusiu galios“, 189 punktu ir atsižvelgdama į Panevėžio miesto strateginį plėtros 2021–2027 metų planą, patvirtintą Panevėžio miesto savivaldybės tarybos 2021 m. gruodžio 23 d. sprendimu Nr. 1-362 „Dėl Panevėžio miesto strateginio plėtros 2021–2027 metų plano ir Panevėžio miesto strateginio plėtros 2021–2027 metų plano įgyvendinimo priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“, Panevėžio miesto savivaldybės taryba 
n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Panevėžio miesto savivaldybės mokslo projektų dalinio finansavimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Panevėžio miesto savivaldybės tarybos 2022 m. kovo 31 d. sprendimą Nr. 1-94 „Dėl Panevėžio miesto savivaldybės mokslo projektų dalinio finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

3. N u r o d a u, kad šis sprendimas:

3.1. skelbiamas Teisės aktų registre ir Savivaldybės interneto svetainėje;

3.2. įsigalioja kitą dieną po paskelbimo Teisės aktų registre.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                     Rytis Mykolas Račkauskas

 

PATVIRTINTA

Panevėžio miesto savivaldybės tarybos

2023 m. lapkričio 30 d. sprendimu Nr. 1-384  

 

PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS mokslo projektų dalinio finansavimo tvarkos aprašAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Panevėžio miesto savivaldybės mokslo projektų dalinio finansavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato mokslo projektų finansavimo dydį ir tikslus, finansavimo skyrimo prioritetus ir atsiskaitymo už gautas lėšas sąlygas.

2. Lėšas mokslo projektų daliniam finansavimui Panevėžio miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) taryba kiekvienais metais numato Savivaldybės biudžete, Švietimo ir ugdymo programoje.

3. Iš dalies finansuodama mokslo projektus, Savivaldybė įgyvendina savarankiškąją funkciją (jaunimo užimtumo organizavimas) ir valstybinę funkciją (dalyvavimas rengiant ir įgyvendinant darbo rinkos politikos priemones ir gyventojų užimtumo problemas). Finansavimo tikslas – skatinti ir remti Panevėžio mieste vykstančius tarptautinius mokslinius renginius, tiriamųjų darbų ir tiriamųjų darbų pritaikomumo projektus.

4. Apraše vartojamos sąvokos:

4.1. Mokslo projektas (toliau – projektas) – visuma mokslinių taikomųjų tyrimų ir (ar) organizacinių veiksmų, kuriuos per numatytą laiką projekto vykdytojai atlieka užsibrėžtiems moksliniams uždaviniams, orientuotiems į Panevėžio miesto strateginio plėtros 2021–2027 m. plano  įgyvendinimą išspręsti.

4.2. Projekto vykdytojai – aukštųjų mokyklų studentai, doktorantai, dėstytojai, mokslo laipsnį turintys asmenys.

4.3. Projekto pareiškėjai – projekto vykdytojai ir ne pelno siekiantys juridiniai asmenys arba juridinių asmenų grupė.

4.4. Paraiška – nustatytos formos dokumentas, teikiamas Savivaldybės administracijai šiame Apraše nustatyta tvarka siekiant gauti dalinį finansavimą projektui įgyvendinti.

4.5. Tarptautinis mokslo renginys – konferencija, simpoziumas ar kitas mokslinis renginys, kuriame pranešimą rengia ir pristato bent vienas užsienio mokslininkas, o jame paskelbti mokslo darbai publikuojami tarptautiniu mastu pripažintuose leidiniuose.

4.6. Mokslo tiriamieji darbai visuma mokslinių tyrimų ir organizacinių veiksmų, kuriuos per numatytą laiką projekto vykdytojų grupė (arba vienas mokslininkas) atlieka užsibrėžtiems moksliniams uždaviniams išspręsti.

4.7. Tiriamųjų darbų pritaikomumas – procesas, kuriuo tiriamojo darbo metu sukurtos mokslinės žinios, išradimai ir metodai yra transformuojami į prekių ir paslaugų rinkoje paklausą turinčius produktus.

4.8. Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme, kituose įstatymuose vartojamas sąvokas.

5. Projektų finansavimo laikotarpis – iki einamųjų metų pabaigos. Projekto įgyvendinimo pradžia gali būti ankstesnė nei sutarties sudarymo data, bet tokiu atveju Savivaldybės lėšomis finansuojamos tik tokios išlaidos, kurios patirtos ne anksčiau nei sutarties sudarymo metais.

6. Projekto metu sukurtas materialusis ir nematerialusis turtas yra projekto pareiškėjo nuosavybė.

II SKYRIUS

PROJEKTŲ FINANSAVIMO IR PARAIŠKŲ TEIKIMO SĄLYGOS

 

7. Projektų dalinio finansavimo konkursas vykdomas vieną kartą per metus. Konkursą organizuoja Savivaldybės administracija. Informacija apie konkursą skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje (www.panevezys.lt). Skelbime nurodomas dokumentų priėmimo terminas (ne mažiau kaip 1 mėnuo nuo konkurso paskelbimo), laikas ir vieta, projektams finansuoti skirta suma, adresas, telefono numeris ir elektroninio pašto adresas pasiteirauti, paraiškos forma ir kita reikalinga informacija.

8. Paraiškos, projekto dalinio finansavimo vertinimo anketos, dalinio finansavimo įgyvendinimo ataskaitos formos tvirtinamos Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

9. Dalinis finansavimas skiriamas vykdant šias veiklas:

9.1. Tarptautinių mokslo renginių, vykstančių Panevėžyje, rengimas; Savivaldybės dalinis finansavimas gali sudaryti iki 50 % projekto sąmatoje nurodytos vertės.

9.2. Pareiškėjų, gyvenančių Panevėžyje ir veikiančių juridinių asmenų ar grupių užsakymu, arba individualios veiklos pagrindu veikiančių asmenų, mokslo tiriamiesiems darbams; Savivaldybės dalinis finansavimas gali sudaryti iki 85 % projekto sąmatoje nurodytos vertės.

9.3. Pareiškėjų, gyvenančių Panevėžyje ir veikiančių juridinių asmenų ar grupių užsakymu, kurių buveinė registruota Panevėžyje arba individualios veiklos pagrindu veikiančių asmenų registruotų Panevėžyje, mokslo taikomiesiems projektams; Savivaldybės dalinis finansavimas gali sudaryti iki 85 % projekto sąmatoje nurodytos vertės.

10. Pareiškėjai privalo pateikti:

10.1. Elektroninę paraiškos versiją (WORD ar PDF formatu, vienu failu) su pridedamais dokumentais ir pasirašytą kvalifikuotu elektroniniu parašu (ADOC formatu) per dokumentų valdymo sistemą „Avilys“ (toliau – DVS „Avilys“) arba elektroniniu paštu svietimas@panevezys.lt  ne vėliau nei galutinę projektų pateikimo dieną.

11. Paraiškos teikiamos Savivaldybės administracijos Švietimo skyriui.

12. Prioritetas teikiamas tiems projektams, kurių veiklos orientuotos į didesnį naudos gavėjų skaičių Panevėžyje, platesnę rezultatų sklaidą ir didesnę projekto sukuriamą pridėtinę vertę.

13. Nefinansuojamos veiklos:

13.1. baudų, delspinigių, finansinių nuobaudų, bylinėjimosi išlaidų, paskolų palūkanų ir skolų padengimo išlaidos;

13.2. išlaidos investicijų projektams, pastatams statyti, statiniams rekonstruoti;

13.3. išlaidos ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui, tiesiogiai nesusijusiam su projekto įgyvendinimu, įsigyti;

13.4. išlaidos projektų vykdytojų veiklos plėtrai ar jų kasdienei veiklai (pvz., biuro nuomai ar komunalinėms paslaugoms), tiesiogiai nesusijusioms su projekto įgyvendinimu;

13.5. pastatų ir patalpų remonto, tiesiogiai nesusijusio su projekto įgyvendinimu, išlaidos;

13.6. išlaidos narystės asociacijose mokesčiams apmokėti, jei šios išlaidos tiesiogiai nesusijusios su projekto įgyvendinimu.

14. Jeigu lėšos nepanaudojamos, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu gali būti skelbiamas papildomas konkursas.

 

III SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS IR FINANSAVIMO SKYRIMAS

 

15. Paraiškas vertina Savivaldybės mero potvarkiu patvirtinta vertinimo komisija (toliau – komisija).

16. Komisija sudaroma Savivaldybės tarybos kadencijos laikotarpiui.

17. Komisiją sudaro septyni nariai: Savivaldybės meras į komisijos sudėtį deleguoja tris atstovus, Savivaldybės administracijos direktorius – du atstovus ir du atstovus deleguoja Panevėžio miesto mokslo bendruomenės. 

18. Komisijos nariai gali būti atšaukti arba atsistatydinti patys nesibaigus kadencijai. Komisija į posėdžius gali pasikviesti konsultantų, ekspertų.

19. Komisijos pirmininką, pavaduotoją renka komisijos nariai pirmajame patvirtintos komisijos posėdyje. Komisijos sekretoriaus funkcijas vykdo Savivaldybės administracijos darbuotojas, neturintis balso teisės. Sekretorių skiria administracijos direktorius.

20. Komisija vertina paraiškų atitiktį šio Aprašo II skyriuje išdėstytiems reikalavimams, netinkamai parengtų projektų paraiškų komisija toliau nevertina. Jei vertinant paraiškos administracinę atitiktį nustatoma, kad pateikta paraiška turi techninių trūkumų, kuriuos galima pašalinti, komisijos sekretorius paraiškoje nurodytu projekto vykdytojo elektroninio pašto adresu apie tai 1 kartą informuoja pareiškėją, nustatydamas ne trumpesnį nei 3 darbo dienų terminą šiam trūkumui pašalinti. Nepašalinus trūkumų paraiška nevertinama. Projektai turi būti įvertinti per 20 darbo dienų nuo paskutinės nustatytos dokumentų pateikimo dienos.

21. Komisija, įvertinusi paraiškas pagal projekto dalinio finansavimo vertinimo anketą:

21.1. sudaro tinkamai parengtų projektų eilę. Finansuojami projektai, surinkę ne mažiau nei 50 % didžiausio balų skaičiaus;

21.2. paskirsto turimas lėšas projektams, pirmiausia jas skirdama aukščiausią balų skaičių turintiems projektams;

21.3. viešina su komisijos darbu susijusią informaciją, skelbia informaciją apie finansuojamus projektus.

22. Komisijos pirmininkas:

22.1. organizuoja, atsako už komisijos darbą, šaukia komisijos posėdžius, tvirtina posėdžių darbotvarkę, pirmininkauja posėdžiams;

22.2. užtikrina, kad komisijos veikloje būtų laikomasi Lietuvos Respublikos Konstitucijos, Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Savivaldybės tarybos priimtų teisės aktų.

23. Komisijos sprendimai įforminami protokolu, kurį pasirašo komisijos pirmininkas ir sekretorius. Protokolai parengiami ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po komisijos posėdžio.

24. Komisijos posėdžio darbotvarkė ir su svarstomais klausimais susiję dokumentai komisijos nariams pateikiami elektroniniu paštu ne vėliau kaip prieš tris darbo dienas iki posėdžio pradžios.

25. Komisijos sprendimai priimami posėdžiuose. Posėdis laikomas teisėtu, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 komisijos narių. Negalintis dalyvauti posėdyje komisijos narys iki posėdžio pradžios gali komisijos pirmininkui raštu pateikti savo nuomonę posėdžio darbotvarkėje numatytais klausimais.

26. Sprendimai posėdyje priimami paprasta komisijos narių balsų dauguma atviru balsavimu. Jei balsai pasiskirsto tolygiai, lemia komisijos pirmininko balsas. Komisija savo sprendimus priima laikydamasi nešališkumo, objektyvumo, lygiateisiškumo, nediskriminavimo ir skaidrumo principų.

27. Jei komisijos narys nagrinėjamu klausimu turi kitokią nuomonę nei komisijos dauguma, jo reikalavimu atskiroji nuomonė turi būti įrašyta į posėdžio protokolą.

28. Komisijos narys, negalintis atvykti į posėdį, apie tai praneša komisijos pirmininkui ne vėliau kaip vieną dieną iki posėdžio.

29. Komisijos narys negali dalyvauti finansuojamuose projektuose. Jei svarstomo projekto vykdytojai yra susiję su komisijos nariu ar yra kitokios rūšies interesų konflikto galimybė, komisijos narys privalo deklaruoti nusišalinimą nuo svarstymo ir, kol projektas svarstomas, išeiti iš patalpos, kurioje vyksta komisijos posėdis. Bendru komisijos sutarimu komisijos nario nusišalinimas gali būti nepriimtas.

30. Komisijos darbo techninį aptarnavimą atlieka Savivaldybės administracija.

31. Komisijai priėmus sprendimą finansuoti projektą, lėšos skiriamos Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

32. Informacija apie finansuojamus ir nefinansuojamus projektus ir finansavimo skyrimą paskelbiama Savivaldybės interneto svetainėje (www.panevezys.lt) per 10 darbo dienų nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo dėl lėšų skyrimo pasirašymo. Komisija kasmet masinės informacijos priemonėse skelbia projektams finansuoti skirtas sumas, projektų pavadinimus, jų vykdytojus.

 

IV SKYRIUS

SUTARTIES SUDARYMAS IR SUTARTIES VYKDYMO PRIEŽIŪRA

 

33. Su pareiškėju, kurio įgyvendinamam projektui skirtas finansavimas, Savivaldybės administracija sudaro projekto finansavimo sutartį. Sutarties forma patvirtinama Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu. Sutartyje turi būti nurodyta: projekto pavadinimas, projekto įgyvendinimo laikotarpis, projektui skirtų lėšų suma, šalių teisės ir pareigos, atsakomybė už sutarties, šio Aprašo ir kitų teisės aktų reikalavimų nesilaikymą, atsiskaitymo už panaudotas lėšas tvarka, sutarties galiojimo, pakeitimo ir nutraukimo, ginčų sprendimo sąlygos ir tvarka, kitos nuostatos, padedančios užtikrinti projekto vykdymo ir skirtų lėšų naudojimo teisėtumą, ekonomiškumą, efektyvumą ir rezultatyvumą. Sutarties sudėtinė dalis yra projekto išlaidų sąmata.

34. Projekto finansavimo sutartis pasirašoma dviem egzemplioriais (kai pasirašoma sutartis el. parašais – vienu egzemplioriumi), kurių vienas perduodamas Savivaldybės administracijos Apskaitos skyriui, kitas – finansavimą gavusiam projekto pareiškėjui. Sutartį pasirašo Savivaldybės administracijos direktorius arba kitas įgaliotas asmuo ir pareiškėjas ar jo įgaliotas asmuo.

35. Šalims pasirašius sutartį, lėšos pareiškėjams pervedamos per 30 darbo dienų.

36. Projekto vykdytojas privalo užtikrinti, kad:

36.1. projektui įgyvendinti skirtos lėšos būtų panaudotos pagal sutartyje ir jos prieduose nurodytą paskirtį;

36.2. projektui įgyvendinti reikalinga išlaidų dalis, kurios nepadengia Savivaldybės skirtos lėšos, būtų padengta iš kitų finansavimo šaltinių finansavimo sąlygų nustatyta tvarka.

37. Skirtos lėšos laikomos panaudotomis pagal sutartyje ir jos prieduose nurodytą paskirtį, jeigu:

37.1. yra pasiekti paraiškoje nurodyti projekto tikslai ir uždaviniai;

37.2. skirtos lėšos panaudotos tinkamoms išlaidoms apmokėti.

38. Nustačius, kad projekto vykdytojas neįvykdė bent vieno Aprašo 36 punkte nustatyto įsipareigojimo, Savivaldybės administracija vienašališkai nutraukia su projekto vykdytoju sudarytą sutartį ir nustato terminą, per kurį Savivaldybei turi būti grąžintos visos projektui įgyvendinti skirtos lėšos.

39. Projekto išlaidų tinkamumas nustatomas vertinant, ar jos:

39.1. yra faktiškai patirtos ir apmokėtos nepažeidžiant Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimų, įtrauktos į projekto vykdytojo apskaitą ir gali būti nustatomos, patikrinamos ir patvirtinamos atitinkamais apskaitos dokumentais, turinčiais visus Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatyme ir kituose teisės aktuose nustatytus apskaitos dokumentų rekvizitus;

39.2. yra proporcingos ir būtinos projektui įgyvendinti, numatytos projekto įgyvendinimo sutartyje, naudojamos tik projekto tikslams ir rezultatams pasiekti, atitinka skaidraus finansų valdymo, sąnaudų pagrįstumo ir efektyvumo principus;

39.3. pagal savo paskirtį atitinka sąmatoje (prie sutarties) nurodytas išlaidas;

39.4. yra realios, atitinkančios rinkos kainas.

40. Projekto reklaminėje medžiagoje turi būti nurodyta, kad projektą iš dalies finansuoja Savivaldybė.

 

V SKYRIUS

PROJEKTO VYKDYMAS IR KONTROLĖ

 

41. Projektui pasibaigus, projekto vykdytojai Savivaldybės administracijai teikia projekto dalinio finansavimo įgyvendinimo ataskaitą.

42. Projekto dalinio finansavimo ataskaitas vertina Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta komisija, kurios darbo reglamentą tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius. Jei įvertinus ataskaitą nustatoma, kad projektas įgyvendintas ne pagal finansavimo sutartyje sutartą projekto išlaidų sąmatą, projekto vykdytojai įtraukiami į nepatikimų vykdytojų sąrašą, kurie negali gauti finansavimo pagal Aprašą ateityje, ir nustatomas terminas, per kurį Savivaldybei turi būti grąžintos projektui įgyvendinti skirtos lėšos.

43. Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba, Savivaldybės administracijos Centralizuotas vidaus audito skyrius turi teisę atlikti lėšų panaudojimo teisėtumo auditą.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

44. Visi projektų vykdytojų atlikti darbai, tyrimai ir kita planuota veikla turi būti kruopščiai dokumentuota ir patikrinama. Už informacijos ir pateiktų duomenų tikslumą, gautų lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako lėšų gavėjas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

45. Projektų konkursų dokumentai saugomi teisės aktų nustatyta tvarka ir terminais.

46. Pareiškėjų ir projektų vykdytojų skundai teikiami ir nagrinėjami teisės aktų nustatyta tvarka.

47. Pareiškėjams ir projektų vykdytojams komisija teikia informaciją tik dėl sprendimų, susijusių su jų pateiktomis paraiškomis ar vykdomais projektais. Tretiesiems asmenims ši informacija neteikiama, išskyrus teisės aktų nustatytus atvejus.

______________________________