TELŠIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS
MERAS
POTVARKIS
DĖL TELŠIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ (IŠSKYRUS ŠVIETIMO ĮSTAIGAS) VADOVŲ DARBO APMOKĖJIMO SISTEMOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2024 m. lapkričio 20 d. Nr. M1-739
Telšiai
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 25 straipsnio 5 dalimi, 27 straipsnio 2 dalies 7 punktu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 5 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatymo 5 straipsnio 5 dalimi:
1.Tvirtinu Telšių rajono savivaldybės biudžetinių įstaigų (išskyrus švietimo įstaigas) vadovų darbo apmokėjimo sistemos aprašą (pridedama).
2. N u s t a t a u, kad potvarkio nuostatos taikomos nustatant biudžetinių įstaigų (išskyrus švietimo įstaigų) vadovų pareiginės algos koeficientą.
3. Pripažįstu netekusiu galios Telšių rajono savivaldybės mero 2024 m. vasario 5 d. potvarkį Nr. M1-69 „Dėl Telšių rajono savivaldybės biudžetinių įstaigų (išskyrus švietimo įstaigas) vadovų darbo apmokėjimo sistemos aprašo patvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Telšių rajono savivaldybės mero
2024 m. lapkričio 20 d. potvarkiu Nr. M1-739
TELŠIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ (IŠSKYRUS ŠVIETIMO ĮSTAIGAS) VADOVŲ DARBO APMOKĖJIMO SISTEMOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Telšių rajono savivaldybės biudžetinių įstaigų (išskyrus švietimo įstaigas) vadovų darbo apmokėjimo sistemos aprašas (toliau – Aprašas) parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatymu (toliau – Įstatymas) ir nustato Telšių rajono savivaldybės biudžetinių įstaigų (išskyrus švietimo įstaigas) vadovų (toliau – Įstaigų vadovai) darbo apmokėjimo principus, pareigybių lygius, pareiginės algos koeficiento dydžio nustatymo kriterijus, priemokų, skatinimo priemonių, materialinių pašalpų dydžius ir skyrimo tvarką, kasmetinio veiklos vertinimo tvarką. Tai, kas nenumatyta Apraše, sprendžiama taip, kaip nustatyta Įstatyme.
2. Darbo apmokėjimo sistema nustatyta vadovaujantis teisinio apibrėžtumo, teisėtų lūkesčių apsaugos ir visokeriopos darbo santykių teisių gynybos, darbo santykių stabilumo, teisingo mokėjimo už darbą, vienodo atlygio už tokį patį ir vienodos vertės darbą, darbuotojų lygybės, nepaisant jų lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, etninės priklausomybės, religijos, sveikatos būklės, ketinimo turėti vaiką (vaikų), įvaikį (įvaikių), globotinį (globotinių), rūpintinį (rūpintinių), santuokinės ir šeiminės padėties, priklausymo politinėms partijoms, profesinėms sąjungoms ir asociacijoms, aplinkybių, nesusijusių su darbuotojų dalykinėmis savybėmis laisvų kolektyvinių derybų ir teisės imtis kolektyvinių veiksmų, skaidrumo ir viešumo principais.
II SKYRIUS
ĮSTAIGŲ VADOVŲ PAREIGYBIŲ LYGIAI
3. Įstaigų vadovų pareigybės priklauso biudžetinių įstaigų vadovų ir jų pavaduotojų pareigybių, priskiriamų A (A1 ar A2) lygiui, grupei.
4. A lygio pareigybėms būtinas ne žemesnis kaip aukštasis išsilavinimas:
4.1. A1 lygio – pareigybės, kurioms būtinas ne žemesnis kaip aukštasis universitetinis išsilavinimas su magistro kvalifikaciniu laipsniu ar jam prilygintu išsilavinimu;
5. Įstaigų vadovų pareigybių aprašymus tvirtina Telšių rajono savivaldybės meras (toliau – Savivaldybės meras) pagal Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintą Biudžetinių įstaigų darbuotojų, išskyrus mokytojus, pareigybių aprašymo metodiką.
6. Įstaigos vadovo pareigybės aprašyme nurodoma:
6.4. specialieji reikalavimai, keliami šias pareigas einančiam darbuotojui (išsilavinimas, darbo patirtis, profesinė kvalifikacija ar kiti specialieji reikalavimai);
III SKYRIUS
ĮSTAIGŲ VADOVŲ DARBO UŽMOKESTIS
7. Įstaigų vadovų darbo užmokestį sudaro:
IV SKYRIUS
ĮSTAIGŲ VADOVŲ PAREIGINĖ ALGA
9. Įstaigų vadovų pareiginė alga nustatoma pareiginės algos koeficientais. Pareiginės algos koeficiento vienetas yra lygus Lietuvos Respublikos pareiginės algos (atlyginimo) bazinio dydžio nustatymo ir asignavimų darbo užmokesčiui perskaičiavimo įstatyme nustatytam pareiginės algos (atlyginimo) baziniam dydžiui. Pareiginė alga apskaičiuojama atitinkamą pareiginės algos koeficientą dauginant iš pareiginės algos (atlyginimo) bazinio dydžio.
10. Įstaigos vadovo pareiginės algos koeficientą nustato Savivaldybės meras pagal Įstatymą ir Aprašą.
11. Įstaigų vadovų pareiginės algos nustatymas:
11.1. Savivaldybės meras nustato pareiginės algos koeficientų dydžius:
11.1.1. Įstaigų vadovų (išskyrus socialinių paslaugų srities įstaigų vadovus) – atsižvelgdamas į Įstatymo 1 priede nurodytą pareiginės algos koeficientų intervalą ir įvertinęs pareiginės algos koeficiento nustatymo kriterijų – įstaigos pareigybių sąraše nustatytą darbuotojų pareigybių skaičių (Aprašo priedas);
11.1.2. socialinių paslaugų srities įstaigų vadovų – atsižvelgdamas į Įstatymo 1 priede nurodytą pareiginės algos koeficientų intervalą (padidinus minimalų pareiginės algos koeficientą 21 procentu) ir įvertinęs pareiginės algos koeficiento nustatymo kriterijų – įstaigos pareigybių sąraše nustatytą darbuotojų pareigybių skaičių (Aprašo priedas);
11.2. socialinių paslaugų srities įstaigų vadovams pareiginės algos koeficientas didinamas atsižvelgiant į vadovo turimą galiojančią kvalifikacinę kategoriją: jeigu kvalifikacinė kategorija pirma (žemiausia), pareiginės algos koeficientas didinamas 15 procentų, jeigu antra (aukštesnė), – 20 procentų, jeigu trečia (aukščiausia) – 30 procentų. Vadovams, neturintiems kvalifikacinės kategorijos, pareiginės algos koeficientai gali būti didinami iki 10 procentų;
11.3. nustatant pareiginę algą, papildomai įvertinamas įstaigos vadovo, kaip savivaldybės kultūros ir meno įstaigos aukščiausiojo profesinio meninio lygio kultūros ir meno darbuotojo, nacionaliniu ir tarptautiniu mastu įgytas pripažinimas. Šiais atvejais įstaigos vadovui nustatytas pareiginės algos koeficientas gali būti didinamas iki 100 procentų.
12. Įstaigų vadovų pareiginės algos koeficientų pakeitimą pagal Aprašo 11.1 papunktyje nurodytą tvarką Savivaldybės meras, gavęs įstaigą kuruojančio skyriaus vedėjo siūlymą, peržiūri vieną kartą per metus per kasmetinį vadovų veiklos vertinimą arba esant poreikiui.
V SKYRIUS
ĮSTAIGŲ VADOVŲ PRIEMOKOS, SKATINIMAS, MATERIALINĖS PAŠALPOS
14. Įstaigos vadovui, atsižvelgiant į atliekamų funkcijų ar užduočių sudėtingumą, mastą ir pobūdį, gali būti skiriamos šios priemokos:
14.1. už įprastą darbo krūvį viršijančią veiklą, kai yra padidėjęs darbų mastas, atliekant pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas, bet neviršijama nustatyta darbo laiko trukmė;
15. Kiekviena priemoka, nurodyta Aprašo 16 punkte, negali būti mažesnė kaip 10 procentų ir didesnė kaip 40 procentų pareiginės algos, o jų suma negali viršyti 80 procentų pareiginės algos.
17. Už nepriekaištingą pareigų atlikimą įstaigų vadovai gali būti skatinami šiomis skatinimo priemonėmis, neviršijant įstaigai darbo užmokesčiui skirtų lėšų, Savivaldybės mero potvarkiu:
17.2. iki 1 pareiginės algos dydžio pinigine išmoka už asmeninį išskirtinį indėlį įgyvendinant įstaigai nustatytus tikslus arba už pasiektus rezultatus ir įgyvendintus uždavinius. Išmoka skiriama ne daugiau kaip kartą per kalendorinius metus;
18. Prie Aprašo 17.2 ir 17.3 papunkčiuose numatytų skatinimo priemonių papildomai gali būti skiriama padėka.
19. Skatinimo priemonė neskiriama įstaigos vadovui, jeigu buvo nustatyta, kad per paskutinius 6 mėnesius jis padarė darbo pareigų pažeidimą, išskyrus atvejį, kai įstaigos vadovo veikla įvertinama kaip viršijanti lūkesčius, o Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo 23 straipsnyje nustatytais atvejais įstaigos vadovas neskatinamas.
21. Materialinės pašalpos gali būti skiriamos:
21.1. įstaigų vadovams, kurių materialinė būklė tapo sunki dėl jų pačių ligos, artimųjų giminaičių, sutuoktinio, partnerio (kai partnerystė įregistruota įstatymų nustatyta tvarka), sugyventinio, jo tėvų, vaikų (įvaikių), brolių (įbrolių) ir seserų (įseserių), taip pat išlaikytinių, kurių globėju ir rūpintoju įstatymų nustatyta tvarka yra paskirtas įstaigos vadovas, ligos ar mirties, stichinės nelaimės ar turto netekimo, skiriama iki 3 minimalių mėnesinių algų dydžio materialinė pašalpa, jeigu yra pateiktas įstaigos vadovo rašytinis prašymas ir atitinkamą aplinkybę patvirtinantys dokumentai;
21.2. mirus įstaigos vadovui, vienam iš jo šeimos narių (sutuoktiniui, partneriui (kai partnerystė įregistruota įstatymų nustatyta tvarka), vaikams (įvaikiams), motinai (įmotei), tėvui (įtėviui), senelei, seneliui, kitiems giminaičiams, kurie su mirusiuoju turėjo artimą ryšį ir (ar) gyveno kartu), išmokama iki 5 minimalių mėnesinių algų dydžio materialinė pašalpa, jeigu yra šeimos narių rašytinis prašymas ir pateikti mirties faktą patvirtinantys dokumentai.
23. Materialinės pašalpos įstaigų vadovams ar šeimos nariams mokamos iš įstaigos vadovo vadovaujamai biudžetinei įstaigai skirtų lėšų.
VI SKYRIUS
ĮSTAIGŲ VADOVŲ KASMETINĖS VEIKLOS VERTINIMAS IR SKATINIMAS
26. Įstaigos vadovo veiklos vertinimo tikslas – nustatyta tvarka įvertinti jo kompetenciją (įgūdžius, žinias, gebėjimus) ir pasiektus veiklos rezultatus.
27. Įstaigos vadovo veikla vertinama, jeigu jis ne trumpiau kaip 6 mėnesius per kalendorinius metus, kurių veikla vertinama, eina vadovo pareigas toje biudžetinėje įstaigoje, kurioje yra vertinama jo veikla.
28. Įstaigos vadovas vertinimo išvadą (metų veiklos ataskaitą) pateikia Savivaldybės administracijos skyriui, kuruojančiam įstaigą. Įstaigą kuruojančio skyriaus vedėjas teikia siūlymą Savivaldybės merui dėl įstaigos vadovo vertinimo pagal Aprašo 29 punktą.
29. Savivaldybės meras ar jo įgaliotas asmuo, atsižvelgdamas į įstaigą kuruojančio Savivaldybės administracijos skyriaus vedėjo siūlymą, įstaigos vadovo praėjusių metų veiklą gali įvertinti taip:
29.1. viršijanti lūkesčius – jei įvykdyti visi planuoti metiniai veiklos lūkesčiai ir kai kurie sutartiniai veiklos lūkesčiai viršyti, taip pat jeigu buvo atlikti itin didelės reikšmės per metus pavesti papildomi lūkesčiai arba pateikti aktualių, sudėtingų klausimų sprendimo būdai, atliktos užduotys, orientuotos į įstaigos veiklos pokytį ar proceso tobulinimą;
29.2. atitinkanti lūkesčius – jei įvykdyti visi planuoti metiniai veiklos lūkesčiai arba vienas sutartinis veiklos lūkestis neįgyvendintas dėl numatytų objektyvių rizikų;
29.3. iš dalies atitinkanti lūkesčius – jei įvykdyta ne mažiau kaip pusė planuotų metinių veiklos lūkesčių;
30. Įvertinus praėjusių kalendorinių metų įstaigos vadovo veiklą kaip viršijančią lūkesčius, gali būti taikoma viena iš šių priemonių:
30.1. gali būti nustatomas didesnis pareiginės algos koeficientas, taikant ne mažiau kaip 0,06 didesnį pareiginės algos koeficientą, tačiau ne didesnį negu nustatytas tos pareigybės didžiausias pareiginės algos koeficientas, arba
31. Įvertinus praėjusių kalendorinių metų įstaigos vadovo veiklą kaip atitinkančią lūkesčius, teisinė jo padėtis nesikeičia ir įstaigos vadovo veiklos vertinimas baigiamas, išskyrus atvejus, kai vadovas nesutinka su tiesioginio vadovo pateiktu veiklos vertinimu.
32. Įvertinus praėjusių kalendorinių metų įstaigos vadovo veiklą kaip iš dalies atitinkančią lūkesčius, jo teisinė padėtis nesikeičia, tačiau įstaigos vadovui nustatomas privalomas kvalifikacijos tobulinimas.
33. Įvertinus praėjusių kalendorinių metų įstaigos vadovo veiklą kaip neatitinkančią lūkesčių, kuruojančio Savivaldybės administracijos skyriaus vedėjo rašytiniu motyvuotu pasiūlymu Savivaldybės mero sprendimu:
33.1. Įstaigos vadovui gali būti nustatomas mažesnis pareiginės algos koeficientas, taikant ne mažiau kaip 0,06 ir ne daugiau kaip 0,18 mažesnį pareiginės algos koeficientą, tačiau ne mažesnį negu nustatytas minimalus pareiginės algos koeficientas, arba
33.2. Įstaigos vadovas gali būti perkeliamas į žemesnes pareigas toje pačioje įstaigoje, jeigu tai neprieštarauja Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo 23 straipsniui (Įstaigos vadovas gali būti perkeliamas į pareigas, dėl kurių turi būti rengiamas konkursas, tik jeigu tai atitinka Vyriausybės patvirtintame pareigybių, dėl kurių rengiamas konkursas, sąraše nurodytas sąlygas) arba
33.3. gali būti sudaromas ne trumpesnės negu 2 mėnesių ir ne ilgesnės negu 6 mėnesių trukmės įstaigos vadovo veiklos gerinimo planas. Jei, pasibaigus įstaigos vadovo veiklos gerinimo plano terminui, įstaigos vadovo veikla neeilinio vertinimo metu įvertinama kaip neatitinkanti lūkesčių, įstaigos vadovas atleidžiamas iš pareigų.
34. Neeilinis įstaigos vadovo veiklos vertinimas 35 punkte numatyta tvarka atliekamas Savivaldybės mero sprendimu šiais atvejais:
34.1. kuruojančio Savivaldybės administracijos skyriaus vedėjo rašytiniu motyvuotu pasiūlymu, susijusiu su įstaigos vadovo veiklos rezultatais viršijus lūkesčius;
35. Neeilinis įstaigos vadovo veiklos vertinimas gali būti atliekamas 34 punkte numatytais atvejais ne dažniau kaip vieną kartą per kalendorinius metus, jeigu nuo įstaigos vadovo eilinio veiklos vertinimo praėjo ne mažiau kaip 6 mėnesiai, išskyrus atvejus, kai yra nustatytas trumpesnės trukmės įstaigos vadovo veiklos gerinimo planas.
36. Sprendimą dėl įstaigų vadovų praėjusių kalendorinių metų veiklos įvertinimo, pareiginės algos koeficiento ar kitų skatinimo priemonių nustatymo ir skyrimo priima Savivaldybės meras.
VII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
Telšių rajono savivaldybės biudžetinių įstaigų
(išskyrus švietimo įstaigas) vadovų
darbo apmokėjimo sistemos aprašo
priedas
Įstaigų vadovų pareiginės algos koeficientų nustatymo lentelė
Įstaigos pareigybių sąraše nustatytas pareigybių skaičius |
Įstaigos vadovų pareiginės algos koeficientai |
Iki 15 pareigybių |
1,29 – 2,46 |
Nuo 16 iki 30 pareigybių |
1,35 – 2,52 |
Nuo 31 iki 60 pareigybių |
1,41 – 2,58 |
Daugiau nei 60 pareigybių |
1,7 – 2,64 |