LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ PROJEKTŲ, SKIRTŲ SMURTO ARTIMOJE APLINKOJE PREVENCIJAI IR SMURTINIAM ELGESIUI KEISTI 2024 METAIS, ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2023 m. lapkričio 13 d. Nr. A1-741

Vilnius

 

 

Įgyvendindama Smurto artimoje aplinkoje prevencijos ir pagalbos teikimo smurto artimoje aplinkoje pavojų patiriantiems, smurtą artimoje aplinkoje patyrusiems ir smurto artimoje aplinkoje pavojų keliantiems asmenims 2024–2026 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2023 m. rugsėjo 13 d. įsakymu Nr. A1-602 „Dėl Smurto artimoje aplinkoje prevencijos ir pagalbos teikimo smurto artimoje aplinkoje pavojų patiriantiems, smurtą artimoje aplinkoje pavojų patyrusiems ir smurto artimoje aplinkoje pavojų keliantiems asmenims 2024–2026 metų veiksmų plano patvirtinimo“, IV skyriaus lentelės 1.1 ir 1.9 punktuose nurodytas priemones:

1. Tvirtinu Nevyriausybinių organizacijų projektų, skirtų smurto artimoje aplinkoje prevencijai ir smurtiniam elgesiui keisti 2024 metais, atrankos konkurso organizavimo nuostatus (pridedama).

2Pavedu  šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                                               Monika Navickienė

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro

2023 m. lapkričio 13 d. įsakymu Nr. A1-741

 

 

NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ PROJEKTŲ, SKIRTŲ SMURTO ARTIMOJE APLINKOJE PREVENCIJAI IR SMURTINIAM ELGESIUI KEISTI 2024 METAIS, ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Nevyriausybinių organizacijų projektų, skirtų smurto artimoje aplinkoje prevencijai ir smurtiniam elgesiui keisti 2024 metais atrankos konkurso organizavimo nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato projektų, skirtų smurto artimoje aplinkoje prevencijai ir smurtiniam elgesiui keisti 2024 metais, atrankos konkurso (toliau – konkursas) organizavimo bendrąsias nuostatas, finansavimo prioritetus ir finansuotinas projektų veiklas, reikalavimus pareiškėjams, projektų vykdytojams, projektų veiklų įgyvendintojams, pareiškėjų, projektų vykdytojų įsipareigojimus, projektų įgyvendinimo rodiklius ir esminius kriterijus, tinkamas ir netinkamas finansuoti išlaidas, paraiškų turinio reikalavimus ir paraiškų teikimo tvarką, paraiškų atitikties formaliesiems kriterijams vertinimo, paraiškų atmetimo tvarką ir pagrindus, paraiškų vertinimo, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau – valstybės biudžeto lėšos) skyrimo, socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu sudaromos konkurso organizavimo komisijos (toliau – komisija) darbo organizavimo tvarką, valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarčių (toliau – sutartys) sudarymo tvarką ir jų turinio reikalavimus, projektų vykdymo ir stebėsenos tvarką.

2. Nuostatuose vartojamos sąvokos:

2.1. Informacinė sistema – Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos valdoma informacinė paraiškų teikimo, vertinimo ir administravimo sistema, veikianti adresu https://sopas.sppd.lt/8099.

2.2. Pareiškėjas – nevyriausybinė organizacija, turinti nevyriausybinės organizacijos žymą Juridinių asmenų registre, kuri, vadovaudamasi Nuostatais, teikia konkursui paraišką ir atitinka Nuostatų 19 punkte nurodytas sąlygas.

2.3. Partneris – viešasis juridinis asmuo, su kuriuo projekto vykdytojas kartu vykdo projektą (yra sudaręs bendradarbiavimo sutartį). Projekto partneriais nelaikomi asmenys, prisidedantys prie projekto įgyvendinimo finansiškai, ir (ar) paslaugų teikėjai, ir (ar) prekių tiekėjai (pavyzdžiui, rėmėjai), taip pat pelno siekiantys verslo subjektai.

2.4. Projekto vykdytojas – pareiškėjas, kuriam Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kanclerio sprendimu skirtos valstybės biudžeto lėšos projektui įgyvendinti ir kuris informacinės sistemos priemonėmis yra pasirašęs sutartį su Socialinių paslaugų priežiūros departamentu prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos.

2.5. Smurtinio elgesio artimoje aplinkoje keitimo programa – Smurtinio elgesio artimoje aplinkoje keitimo programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2023 m. rugsėjo 13 d. įsakymu Nr. A1-603 „Dėl Smurtinio elgesio artimoje aplinkoje keitimo programos patvirtinimo“.

3. Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje įstatyme, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos lygių galimybių įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, Projektų administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – taisyklės), Smurtinio elgesio artimoje aplinkoje keitimo programoje.

4. Nuostatai parengti vadovaujantis taisyklėmis. Nuostatuose nereglamentuotos procedūros atliekamos taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais. Jei Nuostatuose nereglamentuotos konkurso projektų atrankos nuostatos, taikomos taisyklėse nustatytos nuostatos.

5. Konkursą organizuoja Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Ministerija), vykdanti taisyklėse ir Nuostatuose jai nustatytas funkcijas.

6. Projektų atranką ir administravimą užtikrina Socialinių paslaugų priežiūros departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD), vykdantis taisyklėse ir Nuostatuose jam nustatytas funkcijas.

7. Konsultacijos pareiškėjams su konkursu susijusiais klausimais teikiamos elektroninio pašto adresu smurtasartimojeaplinkoje@socmin.lt ir (ar) telefono ryšio numeriu +370 660 42 045.

8. Sprendimą dėl projektų finansavimo ir papildomų valstybės biudžeto lėšų skyrimo priima Ministerijos kancleris.

9. Projektas gali būti įgyvendinamas su partneriu (-iais).

10. Konkurso tikslas – atrinkti ir finansuoti nevyriausybinių organizacijų (toliau – NVO) projektus, kuriuos įgyvendinant numatoma vykdyti veiklas, skirtas:

10.1. smurto artimoje aplinkoje prevencijai (toliau – A priemonė);

10.2. darbui su asmenims, siekiančiais atsisakyti smurtinio elgesio (toliau – B priemonė).

11. Siektinas konkurso rezultatas – atrinkti ir finansuoti NVO, kurios vykdo veiklas, skirtas A priemonei ir B priemonei įgyvendinti, projektai.

 

II SKYRIUS

PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO LAIKOTARPIS, VYKDYMO TERITORIJA, KONKURSUI NUMATYTA SKIRTI VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SUMA

 

12. Projektų įgyvendinimo laikotarpis – nuo 2024 m. sausio 1 d. iki 2024 m. gruodžio 31 d.

13. Konkursui numatyta skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 365 000 (trys šimtai šešiasdešimt penki tūkstančiai) eurų:

13.1. projektui, skirtam A priemonei įgyvendinti, – 170 000 (vienas šimtas septyniasdešimt tūkstančių) eurų. Didžiausia A priemonei skirtam vienam projektui įgyvendinti galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 170 000 (vienas šimtas septyniasdešimt tūkstančių) eurų, o mažiausia A priemonei skirtam vienam projektui įgyvendinti galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 160 000 (vienas šimtas šešiasdešimt tūkstančių) eurų;

13.2. projektams, skirtiems B priemonei įgyvendinti, – 195 000 (vienas šimtas devyniasdešimt penki tūkstančiai) eurų. Didžiausia B priemonei skirtam vienam projektui įgyvendinti galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 32 000 (trisdešimt du tūkstančiai) eurų, mažiausia B priemonei skirtam vienam projektui įgyvendinti galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 27 000 (dvidešimt septyni tūkstančiai) eurų.

14. Konkurso lėšomis gali būti finansuojamos tik Nuostatų 17 punkte nurodytos veiklos. Veiklos gali būti vykdomos tik Lietuvos Respublikoje.

15. Ministerija nepanaudotas, grąžintas ar papildomai konkursui gautas valstybės biudžeto lėšas gali paskirstyti, paskelbusi naują konkursą tai pačiai priemonei įgyvendinti, jei rezervinių projektų sąraše esantiems projektams skiriamas finansavimas ir rezervinių projektų sąraše nelieka projektų, kuriems finansavimas nebuvo skirtas, arba jei rezervinių projektų sąrašas nebuvo sudarytas. Naujas konkursas gali būti vykdomas atskiru socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu taisyklėse nustatyta tvarka.

 

III skyrius

Finansavimo prioritetai ir finansuotinos veiklos

 

16. Finansavimo prioritetai teikiami:

16.1. pareiškėjams, kurie ketina vykdyti projektus, skirtus A priemonei įgyvendinti, ir kurie:

16.1.1. turi ne mažesnę nei 2 (dvejų) metų darbo patirtį smurto artimoje aplinkoje prevencijos, pagalbos smurtą artimoje aplinkoje patyrusiems asmenims teikimo srityje ir (arba) žmogaus teisių gynimo srityje;

16.1.2. į projekto veiklų (dalies veiklų) įgyvendinimą įtrauks ne mažiau kaip 2 (du) partnerius, kurie tiesiogiai prisidės prie projekto veiklų (dalies veiklų) vykdymo ir su kuriais yra sudarę bendradarbiavimo sutartis (bendradarbiavimo sutarties objektas – konkrečios (-ių) projekto
veiklos (-ų) įgyvendinimas
);

16.2. pareiškėjams, kurie ketina vykdyti projektus, skirtus B priemonei įgyvendinti, ir kurie projekto veiklas (dalį veiklų) įgyvendins ne mažiau kaip 3 (trijose) Lietuvos savivaldybėse, turinčiose iki 40 000 (keturiasdešimt tūkstančių) gyventojų, Valstybės duomenų agentūros duomenimis.

17. Konkurso būdu finansuotinos projektų veiklos (turi būti vykdomos visos nurodytos veiklos):

17.1. A priemonės veiklos, kurios skirtos smurto artimoje aplinkoje prevencijai ir kurių vykdymas privalomas:

17.1.1. informacinių priemonių rengimas ir įgyvendinimas: televizijos klipų kūrimas ir skelbimas, reklaminių skydelių kūrimas ir skelbimas, informacinių kampanijų rengimas, siekiant supažindinti visuomenę su smurto artimoje aplinkoje priežastimis ir pasekmėmis;

17.1.2. analitinės stebėsenos priemonių įgyvendinimas: analizių atlikimas, rekomendacijų rengimas ir viešinimas;

17.1.3. švietėjiškų priemonių įgyvendinimas – mokymų, siekiant tobulinti jų dalyvių kompetencijas smurto artimoje aplinkoje prevencijos srityje, rengimas ir pan.;

17.2. B priemonės veiklos, kurios skirtos smurtiniam elgesiui keisti ir kurių vykdymas privalomas: Smurtinio elgesio artimoje aplinkoje keitimo programoje numatytos individualios konsultacijos iki dalyvavimo Smurtinio elgesio artimoje aplinkoje keitimo programoje, grupinės konsultacijos, tęstinės reguliarios vertinimo konsultacijos (išskyrus individualias konsultacijas pagal Smurtinio elgesio artimoje aplinkoje keitimo programą), skirtos savarankiškai besikreipusiems pagalbos smurto artimoje aplinkoje pavojų keliantiems asmenims.

18. Projekto veiklų turinys privalo atitikti visas šias sąlygas:

18.1. įgyvendinant projekto veiklas, turi būti pasiektas konkurso tikslas ir esminiai kriterijai;

18.2. projekto veiklos turi būti organizuojamos taip, kad jos būtų prieinamos visiems asmenims, nepriklausomai nuo jų lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, religijos ar įsitikinimų, pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, etninės priklausomybės pagal Lygių galimybių įstatymą.

 

IV SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PROJEKTŲ VYKDYTOJAMS

 

19. Pareiškėjas, projekto vykdytojas paraiškos teikimo ir projekto vykdymo metu:

19.1. turi turėti ne mažesnę nei 1 (vienų) metų patirtį smurto artimoje aplinkoje prevencijos, pagalbos nuo smurto artimoje aplinkoje nukentėjusiems asmenims teikimo ir (arba) žmogaus teisių gynimo srityje (taikoma tik pareiškėjams, teikiantiems paraišką A priemonei įgyvendinti);

19.2. patvirtina, kad pagal Smurtinio elgesio artimoje aplinkoje keitimo programą dirbs ir (ar) paslaugas teiks specialistai, atitinkantys Smurtinio elgesio artimoje aplinkoje keitimo programoje nustatytus programų vadovui keliamus reikalavimus, o planuojamos smurtinio elgesio keitimo veiklos atitiks Smurtinio elgesio artimoje aplinkoje keitimo programos reikalavimus (taikoma tik pareiškėjams, teikiantiems paraišką B priemonei įgyvendinti);

19.3. teisės aktų nustatyta tvarka yra pateikę finansinių ataskaitų rinkinį, veiklos ataskaitą ir savo interneto svetainėje (jeigu ją turi) viešai skelbia informaciją apie įgyvendinamus ar įgyvendintus projektus (taikoma ir pareiškėjams, teikiantiems paraišką A priemonei įgyvendinti, ir pareiškėjams, teikiantiems paraišką B priemonei įgyvendinti bei atitinkamų priemonių projektų vykdytojams).

 

V SKYRIUS

PAREIŠKĖJŲ, PROJEKTŲ VYKDYTOJŲ ĮSIPAREIGOJIMAI, ESMINIAI KRITERIJAI IR PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO RODIKLIAI

 

20. Pareiškėjas, projekto vykdytojas prisiima taisyklių 9 punkte išvardytus privalomus pareiškėjų, projektų vykdytojų įsipareigojimus.

21. Vykdydamas projektą, pareiškėjas, projekto vykdytojas įsipareigoja iki 2024 m. gruodžio 31 d. pasiekti:

21.1. vykdydamas projektą, skirtą A priemonei įgyvendinti:

21.1.1. esminius kriterijus, kurių nepasiekus gali būti taikomos Nuostatų 50.1 papunktyje nustatytos sankcijos:

21.1.1.1. įvykdyti bent 1 (vieną) informacinę veiklą – surengti informacinę kampaniją nacionaliniu mastu, siekiant supažindinti jaunimą su smurto artimoje aplinkoje apraiškomis romantiniuose santykiuose, priežastimis ir pasekmėmis;

21.1.1.2. kontaktiniu būdu įvairiose Lietuvos savivaldybėse suorganizuoti jaunimui bent 20 (dvidešimt) mokymų (mokymų grupės dydis – nuo 20 iki 25 asmenų), kuriuose supažindintų jaunimą su smurto artimoje aplinkoje apraiškomis romantiniuose santykiuose, priežastimis ir pasekmėmis ir pateiktų rekomendacijas, kaip atpažinti smurto artimoje aplinkoje apraiškas romantiniuose santykiuose, kaip kalbėti apie savo ribas romantiniuose santykiuose ir kaip išvengti smurto artimoje aplinkoje apraiškų romantiniuose santykiuose (ne mažiau kaip 8 (aštuoni) mokymai turi būti suorganizuoti Lietuvos savivaldybėse, kuriose yra mažiau negu 40 000 (keturiasdešimt tūkstančių) gyventojų, Valstybės duomenų agentūros duomenimis);

21.1.1.3. į projekto veiklų (dalies veiklų) įgyvendinimą įtraukti ne mažiau kaip 1 (vieną) partnerį;

21.1.1.4. į projekto veiklų (dalies veiklų) įgyvendinimą įtraukti ne mažiau kaip 2 (du) partnerius, jei pareiškėjas, projekto vykdytojas atitinka Nuostatų 16.1.2 papunktyje nurodytą finansavimo prioritetą;

21.1.2. kiekybinį rodiklį – įvykdyti bent 1 (vieną) analitinę veiklą, kad išanalizuotų, kaip įvairios socialinės padėties jaunimas geba pastebėti smurto artimoje aplinkoje apraiškas romantiniuose santykiuose;

21.1.3. kokybinį rodiklį – supažindinti jaunimą su smurto artimoje aplinkoje apraiškomis romantiniuose santykiuose, priežastimis bei pasekmėmis ir šviesti visuomenę smurto artimoje aplinkoje apraiškų romantiniuose santykiuose prevencijos tema;

21.2. vykdydamas projektą, skirtą B priemonei įgyvendinti:

21.2.1. esminius kriterijus, kurių nepasiekus gali būti taikomos Nuostatų 50.2 papunktyje nurodytos sankcijos:

21.2.1.1. projekto veiklas (dalį veiklų) įgyvendinti ne mažiau kaip 3 (trijose) skirtingose Lietuvos savivaldybėse, kuriose yra iki 40 000 (keturiasdešimt tūkstančių) gyventojų, jei pareiškėjas, projekto vykdytojas atitinka Nuostatų 16.2 papunktyje nurodytą finansavimo prioritetą;

21.2.1.2. į projekto veiklų įgyvendinimą įtraukti ne mažiau kaip 70 (septyniasdešimt) dalyvių (skaičiuojami tik vieną kartą projekto veiklose dalyvavę asmenys);

21.2.2. kiekybinius rodiklius:

21.2.2.1. siekti, kad 70 proc. Smurtinio elgesio artimoje aplinkoje keitimo programos dalyvių sėkmingai baigtų dalyvauti joje;

21.2.2.2. pateikti 1 (vieną) bendrą visų įgyvendintų Smurtinio elgesio artimoje aplinkoje keitimo programos veiklų veiksmingumo vertinimo, atlikto vadovaujantis Smurtinio elgesio artimoje aplinkoje keitimo programos 43 punkte nurodytais kokybiniais Smurtinio elgesio artimoje aplinkoje keitimo programos efektyvumo vertinimo kriterijais, analizę;

21.2.2.3. pateikti bent 1 (vieną) rekomendaciją valstybės ir savivaldybių institucijoms bei įstaigoms, padėsiančią spręsti Smurtinio elgesio artimoje aplinkoje keitimo programos dalyvių motyvacijos baigti dalyvauti joje trūkumo priežastis;

21.2.3. kokybinius rodiklius:

21.2.3.1. atlikti Smurtinio elgesio artimoje aplinkoje keitimo programos veiksmingumo vertinimą, vadovaujantis Smurtinio elgesio artimoje aplinkoje keitimo programos 43 punkte nurodytais kokybiniais Smurtinio elgesio artimoje aplinkoje keitimo programos efektyvumo vertinimo kriterijais;

21.2.3.2. nustatyti Smurtinio elgesio artimoje aplinkoje keitimo programos dalyvių motyvacijos baigti dalyvavimą joje trūkumo priežastis.

 

VI SKYRIUS

TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

22. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2024 m. sausio 1 d. iki 2024 m. gruodžio 31 d. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais buhalterinės apskaitos dokumentais (sąskaitomis faktūromis, kasos čekiais, banko sąskaitų išrašais ir pan.) ir projekto veiklų įvykdymą patvirtinančiais dokumentais (nuasmenintais programų dalyvių sąrašais, analitinių veiklų rezultatais, mokymų medžiaga ir (ar) darbotvarke, teikiamų konsultacijų registracija, apklausų rezultatais, sklaidos ir viešinimo dokumentacija ir pan.) arba jų kopijomis. Projekto vykdytojas paslaugas ir (ar) prekes projektui vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo. Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos Savanoriškos veiklos įstatymo ir Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1-330 „Dėl Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

23. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

23.1. projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 20 (dvidešimt) procentų projektui įgyvendinti Ministerijos skirtų valstybės biudžeto lėšų):

23.1.1. projekto vadovo ir (ar) asmens, tvarkančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokesčio, įskaitant socialinio draudimo įmokas, išlaidos (jei projekto vadovas ir (ar) asmuo, tvarkantis buhalterinę apskaitą, įdarbinamas pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje pagal darbo sutartį);

23.1.2. buhalterinės apskaitos paslaugų įsigijimo išlaidos (jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir asmuo, tvarkantis buhalterinę apskaitą, nėra įdarbintas pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje buhalterinės apskaitos paslaugoms teikti pagal darbo sutartį);

23.2. projekto įgyvendinimo išlaidos (vykdant projektus, skirtus A priemonei įgyvendinti, – išlaidos, susijusios su Nuostatų 10.1 papunktyje nurodyto konkurso tikslo, Nuostatų 11 punkte nurodyto siektino konkurso rezultato siekimu ir Nuostatų 17.1 papunktyje nurodytų projekto veiklų vykdymu, o vykdant projektus, skirtus B priemonei įgyvendinti, – išlaidos, susijusios su Nuostatų 10.2 papunktyje nurodyto konkurso tikslo, Nuostatų 11 punkte nurodyto siektino konkurso rezultato siekimu ir Nuostatų 17.2 papunktyje nurodytų projektų veiklų vykdymu):

23.2.1. asmenų, vykdančių ir (ar) organizuojančių Nuostatų 17.1 papunktyje nurodytas projekto veiklas (jei projektai skirti A priemonei įgyvendinti), ar asmenų, vykdančių ir (ar) organizuojančių Nuostatų 17.2 papunktyje nurodytas projektų veiklas (jei projektai skirti B priemonei įgyvendinti), darbo užmokesčio, įskaitant socialinio draudimo įmokas, išlaidos:

23.2.1.1. darbuotojų, tiesiogiai vykdančių projekto veiklas, darbo užmokesčio, įskaitant socialinio draudimo įmokas, išlaidos (jei jie yra pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijos darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis);

23.2.1.2. pareiškėjo, projekto vykdytojo, partnerio (-ių) darbuotojo (-ų) darbo užmokesčio, įskaitant socialinio draudimo įmokas, išlaidos (jei jis (jie) yra pareiškėjo, projekto vykdytojo, partnerio (-ių) organizacijos (-ų) darbuotojas (-ai), dirbantis (-ys) pagal darbo sutartis);

23.2.2. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms ir (ar) paslaugoms, tiesiogiai susijusioms su projekto veiklomis ir būtinoms projektui įgyvendinti, įsigyti, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti:

23.2.2.1. ryšių įrangos ir ryšių paslaugų (fiksuotojo ir (ar) mobiliojo ryšio, interneto ryšio, pašto) įsigijimo išlaidos, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti;

23.2.2.2. transporto išlaikymo (degalų, transporto priemonės nuomos be vairuotojo Lietuvos Respublikoje) ir transporto paslaugų (ekonominės klasės autobuso ar kito transporto, taip pat viešojo transporto bilietų, transporto priemonės nuomos su vairuotoju Lietuvos Respublikoje) įsigijimo išlaidos, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti;

23.2.2.3. komandiruočių (išskyrus tarptautines), susijusių su projekto veikla, išlaidos (kelionių bilietai, apgyvendinimas, dienpinigiai tik pareiškėjo, projekto vykdytojo ir (ar) pareiškėjo,
partnerio (-ių) organizacijos (-ų) darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, išskyrus savanorius);

23.2.2.4. materialiojo ir nematerialiojo turto (organizacinės technikos, patalpų, skirtų projekto veiklai vykdyti) nuomos išlaidos;

23.2.2.5. kvalifikacijos kėlimo išlaidos (mokymų, seminarų, skirtų kvalifikacijai kelti, organizavimo išlaidos, įskaitant išlaidas savanorių kvalifikacijai kelti);

23.2.2.6. komunalinių paslaugų išlaidos (patalpų, skirtų projekto veiklai vykdyti, šildymo, elektros energijos, vandentiekio, kanalizacijos ir nuotekų valymo paslaugų, šiukšlių išvežimo išlaidos);

23.2.2.7. viešinimo išlaidos (lauko reklamų, stendų, vaizdo klipų, brošiūrų, lankstinukų, plakatų ir panašių leidinių gamybos ir (ar) platinimo, straipsnių skelbimo, programų transliavimo, konferencijų ir kitų panašių renginių organizavimo išlaidos, kitos visuomenės informavimo paslaugų įsigijimo išlaidos);

23.2.2.8. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms ekspertų ir (ar) konsultantų (pavyzdžiui: tyrėjų, psichologų, teisininkų, priklausomybių gydymo specialistų, gydytojų) paslaugoms (pagal paslaugų teikimo ar autorines sutartis), tiesiogiai susijusioms su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą, įsigyti;

23.2.2.9. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms priemonėms, prekėms ir (ar) reikmenims (kanceliarinėms ir ūkinėms prekėms, smulkiam ūkiniam inventoriui, maisto prekėms ir nealkoholiniams gėrimams, skirtiems seminarams ar mokymams, ar projekto vykdytojo atstovų susitikimams veiklos klausimams aptarti, svarstyti, derinti su kitų įstaigų, įmonių, organizacijų atstovais, apsaugos priemonėms (medicininėms kaukėms, respiratoriams, dezinfekciniams skysčiams ir kt.) įsigyti, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti, išskyrus išlaidas, skirtas ilgalaikiam turtui, nurodytam Nuostatų 25.5 papunktyje, įsigyti;

23.2.2.10. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms paslaugoms (kūrybos, vertimų, mokymų, seminarų, užsiėmimų, susitikimų, konferencijų, kitų renginių organizavimo, lektorių, moderatorių, mokymų vadovų veiklos), tiesiogiai susijusioms su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą, įsigyti, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti, taip pat mokesčiams už bankų, kitų kredito ar mokėjimo įstaigų įvykdytas piniginių lėšų pervedimo operacijas.

24. Išlaidos, skirtos darbo užmokesčiui, įskaitant socialinio draudimo įmokas, nurodytos Nuostatų 23.1.1 ir 23.2.1 papunkčiuose, gali sudaryti ne daugiau kaip 40 (keturiasdešimt) procentų valstybės biudžeto lėšų, Ministerijos skirtų projektui įgyvendinti.

25. Netinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

25.1. išlaidos pareiškėjo, projekto vykdytojo, partnerio (-ių), kitų fizinių ir juridinių asmenų įsiskolinimams padengti, taip pat investiciniams projektams finansuoti;

25.2. pastatų statybos, rekonstrukcijos, kapitalinio ir einamojo remonto, techninės priežiūros, pastatų ir (ar) teritorijos, aplinkos tvarkymo ir (ar) priežiūros išlaidos;

25.3. išperkamosios nuomos išlaidos;

25.4. patalpų, nuosavybės teise priklausančių pareiškėjui, projekto vykdytojui,
partneriui (-iams) ir skirtų projekto veiklai vykdyti, nuomos išlaidos;

25.5. ilgalaikio turto, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė – 500 (penki šimtai) eurų ir didesnė, įsigijimo išlaidos;

25.6. kelionių (komandiruočių) užsienyje išlaidos;

25.7. transporto priemonių techninės apžiūros, draudimo ir remonto, tepalų įsigijimo išlaidos;

25.8. išlaidos, susijusios su veikla, vykdyta parengiamajame projekto etape, iki pateikiant paraišką konkursui, taip pat išlaidos, patirtos ir apmokėtos iki 2023 m. gruodžio 31 d. imtinai ir po 2024 m. gruodžio 31 d.;

25.9. kitos su projekto įgyvendinimu tiesiogiai nesusijusios išlaidos;

25.10 Smurtinio elgesio artimoje aplinkoje programos dalyvių individualių konsultacijų (išskyrus individualias konsultacijas prieš dalyvavimą Smurtinio elgesio artimoje aplinkoje keitimo programoje) išlaidos.

 

VII SKYRIUS

PARAIŠKŲ TURINIO REIKALAVIMAI IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

26. Projektai aprašomi informacinėje sistemoje lietuvių kalba, užpildant paraišką ir detalią projekto įgyvendinimo sąmatą pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Paraiška, užpildyta ir (ar) pateikta ne per informacinę sistemą, nevertinama ir projektui finansavimas neskiriamas.

27. Paraiška turi būti pateikta pareiškėjo vadovo arba jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, nurodant vardą, pavardę ir pareigas.

28. Paraiškoje pateikiama (nurodoma):

28.1. projekto pavadinimas;

28.2. informacija apie pareiškėją (juridinio asmens pavadinimas ir kodas) ir pareiškėjo vadovą (pareigos, vardas, pavardė), nurodant atstovavimo pagrindą (dokumento pavadinimas, data);

28.3. projektui įgyvendinti prašoma valstybės biudžeto lėšų suma;

28.4. projekto tikslas;

28.5. projekto uždaviniai;

28.6. projekto aprašymas (projekto esmė, įgyvendinimo poreikis, tikslinės grupės, problemos, kaip jas planuojama spręsti vykdant numatytas veiklas);

28.7. projekto įgyvendinimo laikotarpis;

28.8. veiklos vykdymą užtikrinantys žmogiškieji ištekliai (projekto vadovas (vardas, pavardė), projekto buhalteris (jei paslauga neperkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos), projekto vykdytojai ir (ar) savanoriai (skaičius, vardai, pavardės) ir jų galimybės įgyvendinti projektą (projekto veiklų įgyvendintojo (‑ų) pareigos projekte, kvalifikacija (turima kvalifikacija ir jos įgijimo data), patirtis (kiek metų kokiose srityse dirbo) ir gebėjimai vykdyti numatytas veiklas, įgyvendinti projektą) (nurodyta informacija pateikiama informacinėje sistemoje užpildant asmenų korteles);

28.9. projekto atitiktis Nuostatų 18 punkte nurodytoms projektų veiklų sąlygoms;

28.10. informacija apie pareiškėjo atitiktį Nuostatų 16 punkte nustatytam (-iems) finansavimo prioritetui (-ams) (jeigu pareiškėjas atitinka Nuostatų 16 punkte nurodytą (‑us) finansavimo prioritetą (-us);

28.11. laukiami rezultatai, pridėtinė projekto vertė;

28.12. partnerio (-ių) sukuriama pridėtinė vertė (jei projektas skirtas A priemonei įgyvendinti);

28.13. projekto veiklų įgyvendinimo planas, kuriame turi būti nurodyti ir aprašyti projekto veiklų uždaviniai, veiklų pavadinimai ir jų vykdymo metodai, vykdymo vieta, įgyvendinimo ketvirtis, esminiai kriterijai, kokybiniai ir kiekybiniai projekto įgyvendinimo rodikliai, nustatyti atsižvelgiant į siektinus rodiklius, nurodytus Nuostatų 21 punkte;

28.14. bendra projekto įgyvendinimo sąmata, nurodant lėšų šaltinius ir kiek lėšų prašoma iš Ministerijai skirtų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų, taip pat planuojamas išlaidas;

28.15. informacija apie planuojamą projekto veiklų ir rezultatų viešinimą;

28.16. informacija apie turimą ne mažesnę nei 1 (vienų) metų patirtį smurto artimoje aplinkoje prevencijos, pagalbos nuo smurto artimoje aplinkoje nukentėjusiems asmenims teikimo ir (arba) žmogaus teisių gynimo srityje (jei projektas skirtas A priemonei įgyvendinti).

29. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti taisyklių 17 punkte nurodytų dokumentų, taip pat atitiktį Nuostatų 16 punkte nurodytiems finansavimo prioritetams (jei pareiškėjas atitinka bent vieną iš Nuostatų 16 punkte nurodytų finansavimo prioritetų) įrodančių dokumentų ir Nuostatų 28 punkte nurodytų kitų su paraiška privalomų pateikti lietuvių kalba surašytų dokumentų (arba jų vertimų, patvirtintų vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, kaip nurodyta taisyklių 12 ir 13 punktuose) elektronines kopijas (nuorodas į dokumentus):

29.1. galiojančios paslaugų teikimo sutarties, jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens;

29.2. jei projektas vykdomas su partneriu (-iais), – dokumentų (bendradarbiavimo sutarčių (bendradarbiavimo sutarties objektas yra konkrečios (-ių) projekto veiklos (-ų) įgyvendinimas), įrodančių pareiškėjo bendradarbiavimą su partneriu (-iais) (taikoma ir tuo atveju, kai pareiškėjas atitinka Nuostatų 16.1.2 punkte nurodytą finansavimo prioritetą);

29.3. dokumento, patvirtinančio, kad pareiškėjas projekto veiklas (dalį veiklų) įgyvendins ne mažiau kaip 3 (trijose) Lietuvos savivaldybėse (jei pareiškėjas atitinka Nuostatų 16.2 papunktyje nustatytą finansavimo prioritetą (pavyzdžiui: bendradarbiavimo sutarties, garantinio rašto) (jei projektai skirti B priemonei įgyvendinti);

29.4. dokumentų, įrodančių, kad pareiškėjas turi ne mažesnę nei 2 (dvejų) metų darbo patirtį smurto artimoje aplinkoje prevencijos, pagalbos smurtą artimoje aplinkoje patyrusiems asmenims teikimo srityje ir (arba) žmogaus teisių gynimo srityje (taikoma, jei pareiškėjas atitinka Nuostatų 16.1.1 papunktyje nustatytą finansavimo prioritetą (pavyzdžiui: veiklos ataskaitos ir (ar) informacijos apie pareiškėjo patirtį, įgytą organizuojant veiklas smurto artimoje aplinkoje prevencijos, pagalbos smurtą artimoje aplinkoje patyrusiems asmenims teikimo srityje ir (arba) žmogaus teisių gynimo srityje (pvz.: atlikti tyrimai, surengti mokymai, parengta metodinė medžiaga smurto artimoje aplinkoje  prevencijos, pagalbos smurtą artimoje aplinkoje patyrusiems asmenims teikimo srityje ir (arba) žmogaus teisių gynimo srityje tema);

29.5. dokumentų, įrodančių, kad pareiškėjas turi ne mažesnę nei 1 (vienų) metų patirtį smurto artimoje aplinkoje prevencijos, pagalbos nuo smurto artimoje aplinkoje nukentėjusiems asmenims teikimo ir (arba) žmogaus teisių gynimo srityje (jei projektas skirtas A priemonei įgyvendinti, veiklos ataskaitos ir (ar) informacijos apie pareiškėjo patirtį, įgytą organizuojant veiklas smurto artimoje aplinkoje prevencijos, pagalbos smurtą artimoje aplinkoje patyrusiems asmenims teikimo srityje ir (arba) žmogaus teisių gynimo srityje (pvz.: atlikti tyrimai, surengti mokymai, parengta metodinė medžiaga smurto artimoje aplinkoje prevencijos, pagalbos smurtą artimoje aplinkoje patyrusiems asmenims teikimo srityje ir (arba) žmogaus teisių gynimo srityje tema);

29.6. patvirtinimo, kad pagal Smurtinio elgesio artimoje aplinkoje keitimo programą dirbs ir (ar) paslaugas teiks specialistai, atitinkantys Smurtinio elgesio artimoje aplinkoje keitimo programoje nustatytus programų vadovui keliamus reikalavimus (jei projektas skirtas B priemonei įgyvendinti, darbo sutarties ar paslaugų sutarties, ar preliminariosios darbo sutarties, ar preliminariosios paslaugų sutarties (teikiama tik sutarties dalis, pagrindžianti susitarimą dėl darbo ar paslaugų teikimo pagal Smurtinio elgesio artimoje aplinkoje keitimo programą), ir atitinkamo (-ų) specialisto (-ų) atitiktį Smurtinio elgesio artimoje aplinkoje keitimo programoje nustatytiems programos vadovui keliamiems reikalavimams įrodančių dokumentų, pavyzdžiui: darbo sutarties ar paslaugų sutarties, ar preliminariosios darbo sutarties, ar preliminariosios paslaugų sutarties (teikiama tik sutarties dalis, pagrindžianti programos vadovo turimą ne mažesnę negu 1 metų paslaugų teikimo elgesio pataisos programų įgyvendinimo grupėse patirtį) ir (ar) programos vadovo darbo vietos ar paslaugų teikimo vietos institucijos, įstaigos ar kito juridinio asmens patvirtinimo rašto, patvirtinančio programos vadovo turimą patirtį, gyvenimo aprašymo, aukštąjį medicinos ir sveikatos, socialinių, humanitarinių (filosofijos ar teologijos) mokslų ar teisės studijų krypties, podiplominių psichoterapijos studijų išsilavinimą patvirtinančio sertifikato, įrodančio, kad programos vadovas yra baigęs pasirengimo praktinei veiklai mokymus;

29.7. jei paraišką teikia religinė bendruomenė ar bendrija, – pareiškėjo steigimo dokumento (jei pareiškėjas neturi savo statuto ar įstatų, jis turi pateikti savo kompetentingos vadovybės raštą, patvirtinantį, kad jis pagal religinės bendrijos kanonus ar statutus turi teisę vykdyti atitinkamą veiklą);

29.8. dokumentų, patvirtinančių pareiškėjo teisę naudotis nekilnojamuoju turtu, jeigu patalpoms išlaikyti prašoma valstybės biudžeto lėšų (pavyzdžiui, nuomos sutarties);

29.9. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu (pavyzdžiui: įgaliojimo, atstovavimo sutarties, potvarkio);

29.10. asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, pasirašytos deklaracijos (taisyklių 1 priedas);

29.11. Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos likus ne daugiau kaip 15 darbo dienų iki paraiškos pateikimo konkursui dienos išduotos pažymos, patvirtinančios, kad pareiškėjas neturi skolų valstybės biudžetui ir (ar) savivaldybių biudžetams, pinigų fondams;

29.12. nuorodą į pareiškėjo veiklos ataskaitas pareiškėjo interneto svetainėje (jeigu ją turi), taip pat į viešai skelbiamą informaciją apie įgyvendinamus ar įgyvendintus projektus.

30. Jei informacinės sistemos funkcinės galimybės nepakankamos ar laikinai
neužtikrinamos, Nuostatų 28 ir 29 punktuose nurodytą reikalingą informaciją ir dokumentų elektronines kopijas (nuorodas) pareiškėjas Ministerijai teikia elektroninio pašto adresu smurtasartimojeaplinkoje@socmin.lt.

31. Paraiškų turiniui ir jų teikimui taikomi taisyklių IV skyriuje nurodyti reikalavimai.

 

VIII SKYRIUS

PARAIŠKŲ ATITIKTIES FORMALIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMAS, JŲ ATMETIMO TVARKA IR PAGRINDAI

 

32. Paraiškų atitiktis formaliesiems kriterijams vertinama, paraiškos atmetamos, nevertinamos ir valstybės biudžeto lėšų neskiriama taisyklių V skyriuje nustatyta tvarka ir pagrindais.

33. Jei pateikta paraiška neatitinka bent vieno iš Nuostatų 19, 26–29 punktuose nurodytų reikalavimų, ji toliau nevertinama ir finansavimas projektui neskiriamas (išskyrus netikslumus, kurie nesudaro esminių kliūčių formaliųjų kriterijų atitikties tinkamumo vertinimui, pavyzdžiui: paraiškos datos, rašybos klaidų ir (ar) dokumentų užsienio kalba vertimo ir kt.).

 

IX SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

34. Projektai, kuriems siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų, atrenkami laikantis taisyklėse ir Nuostatuose nustatytos tvarkos.

35. Ekspertas paraiškas vertina, užpildydamas informacinėje sistemoje esančią vertinimo anketą, vadovaudamasis Nuostatų 36 punkte nurodytais vertinimo kriterijais.

36. Ekspertai turi įvertinti ir (ar) skirti balų už:

36.1. projekto atitiktį Nuostatų 18 punkte nurodytoms privalomoms projekto veiklų sąlygoms, nurodydami „Taip“ arba „Ne“. Privalomo reikalavimo neatitinkantis projektas toliau nevertinamas;

36.2. projekto atitiktį Nuostatų 16.1 (A priemonė) arba 16.2 (B priemonė) papunktyje nurodytiems finansavimo prioritetams, kiekvieną finansavimo prioritetą vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų;

36.3. projekto aprašymo detalumą, pagrįstumą, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – projekto aprašymas nedetalus, nepagrįstas; 1– 4 – projekto aprašymas iš dalies detalus, projekto aprašymas iš dalies pagrįstas; 5 – projekto aprašymas detalus ir pagrįstas;

36.4. projekto tikslo, uždavinių aiškumą, atitiktį konkurso tikslui ir siekiamam rezultatui, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – projekto tikslas, uždaviniai neaiškūs, neatitinka konkurso tikslo ir siekiamo rezultato; 1– 4 – projekto tikslas, uždaviniai iš dalies aiškūs, iš dalies atitinka konkurso tikslą ir siekiamą rezultatą; 5 – projekto tikslas, uždaviniai aiškūs, atitinka konkurso tikslą ir siekiamą rezultatą;

36.5. projekto vadovo ir projekto vykdytojų patirtį ir gebėjimus įgyvendinti planuojamą projektą, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – projekto vadovo ir projekto vykdytojų patirtis ir gebėjimai įgyvendinti planuojamą projektą nepakankami; 1–4 – projekto vadovo ir projekto vykdytojų patirtis ir gebėjimai įgyvendinti planuojamą projektą iš dalies pakankami; 5 – projekto vadovo ir projekto vykdytojų patirtis ir gebėjimai įgyvendinti planuojamą projektą pakankami;

36.6. projekto veiklų įgyvendinimo plane numatytų veiklų nuoseklumą, pagrįstumą, išsamumą ir tinkamumą projekto tikslui bei uždaviniams įgyvendinti, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – veiklos nenuoseklios, nepagrįstos ir netinkamos projekto tikslui bei uždaviniams įgyvendinti; 1–9 – veiklos iš dalies nuoseklios, iš dalies pagrįstos ir iš dalies tinkamos projekto tikslui bei uždaviniams įgyvendinti; 10 – veiklos nuoseklios, pagrįstos ir tinkamos projekto tikslui bei uždaviniams įgyvendinti;

36.7. partnerio (-ių) sukuriamą pridėtinę vertę, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – partnerio (-ių) sukuriama pridėtinė vertė neaiški, nepamatuojama; 1–4 – partnerio (-ių) sukuriama pridėtinė vertė iš dalies aiški, iš dalies pamatuojama; 5 – partnerio (-ių) sukuriama pridėtinė vertė aiški, pamatuojama (jei projektas skirtas A priemonei įgyvendinti);

36.8. projekto sąmatos aiškumą, detalumą ir racionalumą, pagrįstumą, atitiktį bei proporcingumą projekte numatytoms veikloms, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – projekto sąmata neaiški, nedetali ir neracionali, nepagrįsta ir nesietina su veiklomis; 1– 9 – projekto sąmata iš dalies aiški, iš dalies detali ir racionali, iš dalies pagrįsta ir sietina su veiklomis; 10 – projekto sąmata aiški, detali ir racionali, pagrįsta ir sietina su veiklomis;

36.9. laukiamų rezultatų ir rodiklių reikšmingumą, realumą ir pagrįstumą, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – rezultatai ir rodikliai nereikšmingi, nerealūs ir nepagrįsti; 1–9 – rezultatai ir rodikliai iš dalies reikšmingi, iš dalies realūs ir pagrįsti; 10 – rezultatai ir rodikliai reikšmingi, realūs ir pagrįsti;

36.10. pareiškėjo vykdant veiklas sukuriamą pridėtinę vertę, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – nesukuria pridėtinės vertės; 1–9 – iš dalies sukuria pridėtinę vertę; 10 – sukuria pridėtinę vertę;

36.11. projekto viešinimo veiklų pagrįstumą ir tinkamumą projekto tikslui pasiekti, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – projekto viešinimo veiklos nepagrįstos ir netinkamos projekto tikslui pasiekti; 1– 4 – projekto viešinimo veiklos iš dalies pagrįstos ir iš dalies tinkamos projekto tikslui pasiekti; 5 – projekto viešinimo veiklos pagrįstos ir tinkamos projekto tikslui pasiekti.

37. Galimas didžiausias paraiškai skirtinų balų skaičius A priemonei įgyvendinti – 75, B priemonei įgyvendinti – 65. Privaloma surinkti minimali balų suma – 40. Projektai, nesurinkę minimalios balų sumos, negali būti finansuojami.

38. Projektas, kuriam neužteko konkursui vykdyti numatytų valstybės biudžeto lėšų, įtraukiamas į rezervinių projektų sąrašą. Projektai, esantys rezervinių projektų sąraše, reitinguojami pagal surinktų balų skaičių (mažėjančia tvarka).

39. Jei, atlikus paraiškų vertinimą, sutampa kelių pareiškėjų paraiškoms skirtų balų vidurkis ir neužtenka konkursui vykdyti numatytų valstybės biudžeto lėšų, komisija gali siūlyti finansuoti tą (tuos) projektą (-us), kuriam (-iems) įgyvendinti prašoma valstybės biudžeto lėšų suma yra mažesnė.

40. Jei komisija, įvertinusi ekspertų vertinimų suvestinę, parengtą trims ekspertams atlikus vertinimą, ekspertų vertinimo anketas, vadovaudamasi Nuostatų 36 punkte nustatytais kriterijais, nepritaria ekspertų vertinimui, komisijos protokole, vadovaujantis Nuostatų 36 punkte nustatytais kriterijais, fiksuojamas argumentuotas sprendimas nepritarti ekspertų vertinimui ir paraiškų vertinimas gali būti perduodamas komisijos nariams. Komisijos nariai paraiškas vertina, vadovaudamiesi Nuostatų 36 punkte nustatytais veiklų ir lėšų vertinimo kriterijais.

41. Jei komisija, įvertinusi paraiškų vertinimų suvestinę, ekspertų vertinimo anketas, vadovaudamasi Nuostatų 36 punkte nustatytais kriterijais, priima protokolinį sprendimą siūlyti pareiškėjui skirti dalį paraiškoje prašomų valstybės biudžeto lėšų, jame rekomenduoja mažinti veiklų apimtį arba nurodo mažinti paslaugos gavėjų ar dalyvių skaičių, taip pat nurodo, kurių veiklų atsisakyti ar kurių veiklų apimtį mažinti ir kurias priemones (veiklas) ir (ar) išlaidas finansuoti.

 

X SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS IR VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMO SUTARTIES PASIRAŠYMAS

 

42. Komisijos darbas organizuojamas taisyklių VII skyriuje nustatyta tvarka.

43. Sutartis pasirašoma taisyklių VIII skyriuje nustatyta tvarka.

 

XI SKYRIUS

PROJEKTŲ VYKDYMAS IR STEBĖSENA

 

44. Projektai vykdomi ir jų stebėsena atliekama taisyklių IX skyriuje nustatyta tvarka.

45. Projekto vykdytojas, kurio projektui skirtas finansavimas ir su kuriuo sudaryta sutartis, privalo projektą įgyvendinti iki sutartyje nustatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2024 m. gruodžio 31 d. Kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus kalendoriniams metams, iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. jis privalo SPPD informacinės sistemos priemonėmis pateikti atitinkamai ketvirčio ir metų finansines ataskaitas, taip pat pirmajam pusmečiui pasibaigus, iki kito pusmečio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus kalendoriniams metams, iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. jis privalo pateikti atitinkamai ketvirčio ir metų veiklų įvykdymo ataskaitas pagal SPPD informacinėje sistemoje pateiktas formas. Teikiamos šios ataskaitos:

45.1. sąmatos vykdymo ir sąnaudų ketvirtinė ataskaita, informaciją nurodant euro cento tikslumu (duomenis pildant didėjančia tvarka teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);

45.2. sąmatos įvykdymo ataskaita, informaciją nurodant euro cento tikslumu (duomenis pildant didėjančia tvarka teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);

45.3. buhalterinės apskaitos dokumentų suvestinė, kurioje turi būti nurodytas valstybės biudžeto lėšų gavėjo pavadinimas arba vardas ir pavardė, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, paslaugų sutarties, paslaugų perdavimo–priėmimo akto, darbo užmokesčio apskaitos žiniaraščio ir kt.) data ir numeris, ūkinės operacijos turinys ir panaudota valstybės biudžeto lėšų suma, informaciją nurodant euro cento tikslumu (duomenis pildant didėjančia tvarka teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio ir už visą projekto vykdymo laikotarpį);

45.4. veiklų įvykdymo ataskaita, kurioje turi būti nurodyta informacija apie:

45.4.1. įgyvendinant projektą vykdytas projekto veiklas, nurodytas Nuostatų 17 punkte (su paraiška pateiktame projekto veiklų plane);

45.4.2. Nuostatų 21 punkte išvardytų esminių kriterijų, kiekybinių ir kokybinių projekto įgyvendinimo rodiklių pasiekimą;

45.4.3. projekto viešinimą.

46. Norėdamas patikslinti projekto išlaidų sąmatą, projekto vykdytojas informacinės sistemos priemonėmis turi pateikti SPPD pagrįstą prašymą patikslinti projekto išlaidų sąmatą (nurodomas juridinio asmens pavadinimas, kodas, konkurso pavadinimas, projekto pavadinimas, kodas, sutarties data ir numeris ir išdėstomas prašymas tikslinti projekto išlaidų sąmatą), kartu pateikdamas ir lyginamąjį tikslinamų projekto išlaidų sąmatos variantą ar palyginimą, kaip kis informacija atitinkamose išlaidų sąmatos eilutėse. SPPD, išnagrinėjęs projekto vykdytojo prašymą, per 5 (penkias) darbo dienas nuo prašymo gavimo SPPD dienos priima sprendimą dėl išlaidų sąmatos tikslinimo ir apie tai informacinės sistemos priemonėmis arba elektroniniu paštu informuoja projekto vykdytoją. Susitarimas dėl išlaidų sąmatos pakeitimo pasirašomas informacinės sistemos priemonėmis.

47. Prašymai tikslinti projekto sąmatą SPPD teikiami ne daugiau nei du kartus per einamąjį ketvirtį, likus ne mažiau kaip 10 (dešimt) darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą tikslinti tik dar nepatirtas projekto išlaidas, išskyrus atvejus, kai tinkamos finansuoti išlaidos sumažėjo.

48. Norėdamas patikslinti projekto veiklų planą, projekto vykdytojas atsakingam SPPD specialistui informacinės sistemos priemonėmis, taip pat elektroniniu paštu pateikia pagrįstą prašymą patikslinti projekto veiklų planą (nurodomas juridinio asmens pavadinimas, kodas, konkurso pavadinimas, projekto pavadinimas, kodas, sutarties data ir numeris ir išdėstomas prašymas tikslinti projekto veiklų planą), kartu pateikdamas ir lyginamąjį projekto veiklų planą ar palyginimą, kaip kis informacija atitinkamose projekto veiklų plano dalyse ar eilutėse. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą patikslinti projekto veiklų planą tik dėl dar neįvykdytų (nepradėtų vykdyti) veiklų. Atsakingas SPPD specialistas informuoja elektroniniu paštu komisijos sekretorių apie projekto vykdytojo prašymą patikslinti projekto veiklų planą per 2 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos (perduodamas projekto vykdytojo prašymas ir kita susijusi informacija). Komisijos sekretorius per 2 (dvi) darbo dienas elektroniniu paštu informuoja atsakingą SPPD specialistą apie pritarimą ar nepritarimą projekto vykdytojo prašymui patikslinti projekto veiklų planą (nurodomas juridinio asmens pavadinimas, kodas, konkurso pavadinimas, projekto pavadinimas, kodas, sutarties data ir numeris). Apie sprendimą dėl projekto veiklų plano patikslinimo, suderintą su komisijos sekretoriumi, SPPD atsakingas specialistas informuoja projekto vykdytoją per informacinę sistemą arba elektroniniu paštu per 5 (penkias) darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos. Prašymas patikslinti projekto veiklų planą teikiamas likus ne mažiau kaip 10 (dešimt) darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios, bet ne vėliau nei gruodžio 5 d.

49. Projekto vykdytojas privalo raštu, taip pat informacinės sistemos priemonėmis informuoti Ministeriją ir SPPD, jei vykdoma ar numatoma vykdyti projekto vykdytojo reorganizacija (nurodomas juridinio asmens pavadinimas, kodas, konkurso pavadinimas, projekto pavadinimas, kodas, sutarties data ir numeris ir reorganizacijos pradžios data), ir pateikti dokumentus bei informaciją, pagrindžiančius, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo, perimsiantis projekto vykdytojo teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas.

50. Jei netinkamai įgyvendinamas projektas ar sąmoningai nevykdomos projekto veiklos, nesiekiama ar nepavyksta pasiekti esminių kriterijų, nustatytų Nuostatų 21.1.1 papunktyje (jei projektas skirtas A priemonei įgyvendinti) ar Nuostatų 21.2.1 papunktyje (jei projektas skirtas B priemonei įgyvendinti), ar jų dalies, taisyklių 110 punkte nustatyta tvarka gali būti taikomos šios sankcijos:

50.1. vykdant projektus, skirtus A priemonei įgyvendinti:

50.1.1. jei projekto vykdytojas atitinka Nuostatų 16.1.2 papunktyje nurodytą finansavimo prioritetą:

50.1.1.1. nepasiekęs vieno iš Nuostatų 21.1.1 papunktyje nurodytų esminių kriterijų, į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą jis turi grąžinti 25 procentus jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

50.1.1.2. nepasiekęs dviejų iš Nuostatų 21.1.1 papunktyje nurodytų esminių kriterijų, į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą jis turi grąžinti 50 procentų jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

50.1.1.3. nepasiekęs trijų iš Nuostatų 21.1.1 papunktyje nurodytų esminių kriterijų, į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą jis turi grąžinti 75 procentus jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

50.1.1.4. nepasiekęs keturių iš Nuostatų 21.1.1 papunktyje nurodytų esminių kriterijų, į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą jis turi grąžinti 100 procentų jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

50.1.2. jei projekto vykdytojas neatitinka Nuostatų 16.1.2 papunktyje nurodyto finansavimo prioriteto:

50.1.2.1. nepasiekęs vieno iš Nuostatų 21.1 papunktyje nurodytų esminių kriterijų, į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą jis turi grąžinti 20 procentų jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

50.1.2.2. nepasiekęs dviejų iš Nuostatų 21.1 papunktyje nurodytų esminių kriterijų, į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą jis turi grąžinti 40 procentų jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

50.1.2.3. nepasiekęs trijų iš Nuostatų 21.1 papunktyje nurodytų esminių kriterijų, į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą jis turi grąžinti 60 procentų jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

50.2. vykdant projektus, skirtus B priemonei įgyvendinti:

50.2.1. jei projekto vykdytojas atitinka Nuostatų 16.2 papunktyje nurodytą finansavimo prioritetą:

50.2.1.1. nepasiekęs vieno iš Nuostatų 21.2.1 papunktyje nurodytų esminių kriterijų, į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą jis turi grąžinti 50 procentų jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

50.2.1.2. nepasiekęs dviejų iš Nuostatų 21.2.1 papunktyje nurodytų esminių kriterijų, į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą jis turi grąžinti 100 procentų jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

50.2.2. jei projekto vykdytojas neatitinka Nuostatų 16.2 papunktyje nurodyto finansavimo prioriteto, nepasiekęs vieno iš Nuostatų 21.2.1 papunktyje nurodytų esminių kriterijų, į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą jis turi grąžinti 50 procentų jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų.

 

XII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

51. Ministerija turi teisę atlikti projekto įgyvendinimo ir valstybės biudžeto lėšų panaudojimo teisingumo bei tikslingumo auditą.

52. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios, atsižvelgus į SPPD pateiktą metų atitinkamos priemonės įgyvendinimo ataskaitą ir (ar) į tai, ar valstybės biudžeto lėšos buvo panaudotos tinkamai, ir (ar) pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis konkursui skirti valstybės biudžeto asignavimai, ir (ar) kitiems dokumentams (pavyzdžiui, programos sąmatoms), taip pat Ministerijai arba teismui patenkinus pareiškėjo, projekto vykdytojo skundą ir pakartotinai Nuostatuose nustatyta tvarka įvertinus šio pareiškėjo, projekto vykdytojo paraišką.

53. Ministerijos veiksmai ir neveikimas, Ministerijos kanclerio sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka. Pareiškėjai, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, SPPD ir (ar) komisijos sprendimus dėl paraiškų atmetimo gali skųsti Ministerijai per
14 (keturiolika) kalendorinių dienų nuo tos dienos, kurią sužinojo arba turėjo sužinoti apie SPPD ir (ar) komisijos sprendimą. Jei Ministerija patenkina pareiškėjo skundą, o SPPD ir (ar) komisija pakartotinai įvertintą paraišką vėl atmeta, pareiškėjas šį SPPD ir (ar) komisijos sprendimą gali skųsti Vyriausiajai administracinių ginčų komisijai arba teismui įstatymų nustatyta tvarka.

54. Ministerija ir SPPD neprisiima atsakomybės, jei dėl projekte (paraiškoje ir (ar) valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje) nurodytų klaidingų kontaktinių duomenų (adreso, telefono ryšio numerio, elektroninio pašto adreso) pareiškėjo, projekto vykdytojo nepasiekia laiškai arba su pareiškėju, projekto vykdytoju negalima susisiekti kitu būdu.

55. Ministerija savo interneto svetainėje skelbia kiekvienam konkursui vykdyti kiekvienais metais skirtas valstybės biudžeto lėšas.

56. SPPD savo interneto svetainėje skelbia apibendrintas konkursų vykdymo ir (ar) atitinkamų priemonių įgyvendinimo ataskaitas.

57. Konkurso organizavimo dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

58. Asmens duomenys tvarkomi 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Nuostatų ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų apsaugą ir tvarkymą, nustatyta tvarka.

59. Duomenų subjekto teisės įgyvendinamos duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka, vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679.

________________________