LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO 2015 M. BALANDŽIO 23 D. ĮSAKYMO NR. V-380 „DĖL 2014–2020 mETŲ europos sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo plano IR NACIONALINIo STEBĖSENOS RODIKLIŲ SKAIČIAVIMO APRAŠO patvirtinimo“ PAKEITIMO
2018 m. liepos 12 d. Nr. V-648
Vilnius
P a k e i č i u Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2015 m. balandžio 23 d. įsakymą Nr. V-380 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo plano ir Nacionalinio stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“:
1. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintą 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo planą:
1.1. pakeičiu I skyriaus Pirmojo skirsnio 1 punktą ir jį išdėstau taip:
„1. Priemonės aprašymas
1.1. Priemonės įgyvendinimas finansuojamas Europos regioninės plėtros fondo lėšomis. |
1.2. Įgyvendinant priemonę, prisidedama prie uždavinio „Siekti aktyvesnio turimos ir naujai kuriamos mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų infrastruktūros panaudojimo“ įgyvendinimo. |
1.3. Remiamos veiklos: 1.3.1. mokslo populiarinimo infrastruktūros sukūrimas; 1.3.2. mokiniams pritaikytų gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos ir matematikos tyrimų ir eksperimentinės veiklos atviros prieigos centrų sukūrimas; 1.3.3. MTEPI veiklai vykdyti reikalingų elektroninių išteklių (publikacijų duomenų bazių, saugyklų ir kt.) prieinamumo užtikrinimas; 1.3.4. informacinės infrastruktūros mokslui ir studijoms plėtra (LITNET); 1.3.5. ekscelencijos centrų ir paralelinių laboratorijų infrastruktūros tobulinimas sumanios specializacijos kryptyse; 1.3.6. įsijungimas į tarptautines mokslinių tyrimų infrastruktūras (ESFRI) bei atviros prieigos MTEP infrastruktūros, kuri reikalinga dalyvavimui tarptautinėse ar regioninėse mokslinių tyrimų iniciatyvose, atnaujinimas, kūrimas ir plėtra; 1.3.7. Jūrinio slėnio branduolio sukūrimas, įgyvendinant infrastruktūros atnaujinimo 2-ąjį etapą; 1.3.8. MTEPI infrastruktūros atnaujinimas sumanios specializacijos kryptyse. |
1.4. Galimi pareiškėjai: 1.4.1. mokslo ir studijų institucijos; 1.4.2. Lietuvos mokslinių bibliotekų asociacija; 1.4.3. Lietuvos mokslų akademija. |
1.5. Galimi partneriai: viešieji juridiniai asmenys.“ |
1.2. pakeičiu I skyriaus Pirmojo skirsnio 6 punktą ir jį išdėstau taip:
„6. Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodikliai
Stebėsenos rodiklio kodas |
Stebėsenos rodiklio pavadinimas |
Matavimo vienetas |
Tarpinė reikšmė 2018 m. gruodžio 31 d. |
Galutinė reikšmė 2023 m. gruodžio 31 d. |
R.S.301 |
„Išorės vartotojai iš ūkio subjektų, pasinaudoję atnaujinta atviros prieigos MTEPI infrastruktūra“ |
Skaičius |
1630 |
3000 |
P.B.225 |
„Tyrėjų, dirbančių pagerintoje tyrimų infrastruktūros bazėje, skaičius“ |
Visos darbo dienos ekvivalentai |
80 |
355 |
P.S.301 |
„Tarptautinės MTEPI infrastruktūros, kurių narė yra Lietuva“ |
Skaičius |
0 |
4 |
P.S.302 |
„Privataus sektoriaus tyrėjų, pasinaudojusių pagerinta MTEPI infrastruktūros baze, skaičius“ |
Skaičius |
0 |
95 |
P.N.718 |
„Mokslo ir studijų institucijos, kuriose pagal veiksmų programą ERPF lėšomis atnaujinta MTEPI infrastruktūra“ |
Skaičius |
1 |
13 |
P.N.733 |
„Sukurta integruota informacinė ir komunikacinė sistema“ |
Skaičius |
1 |
1 |
P.N.734 |
„Sukurtos laboratorijos mokiniams“ |
Skaičius |
0 |
12 |
P.N.735 |
„Mokslo ir studijų institucijos, kurioms įrengta 10 Gbps greitaveikos interneto prieiga“ |
Skaičius |
0 |
28 |
P.N.736 |
„Sukurtas mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ |
Skaičius |
0 |
1 |
R.N.743 |
„Pateiktos paraiškos dalyvauti tarptautinėse ar regioninėse mokslinių tyrimų iniciatyvose“ |
Skaičius |
0 |
14“ |
1.3. pakeičiu I skyriaus Pirmojo skirsnio 7 punktą ir jį išdėstau taip:
„7. Priemonės finansavimo šaltiniai
(eurais)
Projektams skiriamas finansavimas |
Kiti projektų finansavimo šaltiniai |
|||||
ES struktūrinių fondų lėšos – iki |
Nacionalinės lėšos |
|||||
Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – iki |
Projektų vykdytojų lėšos |
|||||
Iš viso – ne mažiau kaip |
Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos |
Savivaldybės biudžeto lėšos |
Kitos viešosios lėšos |
Privačios lėšos |
||
1. Priemonės finansavimo šaltiniai, neįskaitant veiklos lėšų rezervo ir jam finansuoti skiriamų lėšų |
||||||
166 354 286 |
0 |
8 007 142 |
0 |
0 |
8 007 142 |
0 |
2. Veiklos lėšų rezervas ir jam finansuoti skiriamos nacionalinės lėšos |
||||||
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
3. Iš viso |
||||||
166 354 286 |
0 |
8 007 142 |
0 |
0 |
8 007 142 |
0“ |
1.4. papildau I skyrių Aštuntuoju skirsniu:
„AŠTUNTASIS SKIRSNIS
PRIEMONĖ NR. 01.2.2-CPVA-V-716 „EKSCELENCIJOS CENTRŲ VEIKLOS SKATINIMAS SUMANIOS SPECIALIZACIJOS KRYPTYSE“
1. Priemonės aprašymas
1.1. Priemonės įgyvendinimas finansuojamas Europos regioninės plėtros fondo lėšomis. |
1.2. Įgyvendinant priemonę, prisidedama prie uždavinio „Padidinti žinių komercinimo ir technologijų perdavimo mastą“ įgyvendinimo. |
1.3. Remiama veikla – ekscelencijos centrų veiklos skatinimas sumanios specializacijos kryptyse. |
1.4. Galimi pareiškėjai: mokslo ir studijų institucijos. |
1.5. Galimi partneriai: mokslo ir studijų institucijos. |
5. Reikalavimai, taikomi priemonei atskirti nuo kitų iš ES bei kitos tarptautinės finansinės paramos finansuojamų programų priemonių
Papildomi reikalavimai netaikomi. |
6. Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodikliai
Stebėsenos rodiklio kodas |
Stebėsenos rodiklio pavadinimas |
Matavimo vienetas |
Tarpinė reikšmė 2018 m. gruodžio 31 d. |
Galutinė reikšmė 2023 m. gruodžio 31 d. |
R.S.304 |
„Ūkio subjektų finansuota mokslo ir studijų institucijų MTEP išlaidų dalis nuo visų išlaidų“ |
Procentai |
5 |
7 |
P.B.225 |
„Tyrėjų, dirbančių pagerintoje tyrimų infrastruktūros bazėje, skaičius“ |
Visos darbo dienos ekvivalentai |
0 |
1 |
P.S.305 |
„Investicijas gavusių mokslo ir studijų institucijų pateiktos patentų paraiškos“ |
Skaičius |
0 |
5 |
P.S.396 |
„Įgyvendinti MTEP projektai“ |
Skaičius |
0 |
2 |
7. Priemonės finansavimo šaltiniai
(eurais)
Projektams skiriamas finansavimas |
Kiti projektų finansavimo šaltiniai |
|||||
ES struktūrinių fondų lėšos – iki |
Nacionalinės lėšos |
|||||
Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – iki |
Projektų vykdytojų lėšos |
|||||
Iš viso – ne mažiau kaip |
Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos |
Savivaldybės biudžeto lėšos |
Kitos viešosios lėšos |
Privačios lėšos |
||
1. Priemonės finansavimo šaltiniai, neįskaitant veiklos lėšų rezervo ir jam finansuoti skiriamų lėšų |
||||||
4 803 476 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2. Veiklos lėšų rezervas ir jam finansuoti skiriamos nacionalinės lėšos |
||||||
16 841 566 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
3. Iš viso |
||||||
21 645 042 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0“ |
1.5. pakeičiu II skyriaus Antrojo skirsnio 6 punktą ir jį išdėstau taip:
„6. Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodikliai
Stebėsenos rodiklio kodas |
Stebėsenos rodiklio pavadinimas |
Matavimo vienetas |
Tarpinė reikšmė 2018 m. gruodžio 31 d. |
Galutinė reikšmė 2023 m. gruodžio 31 d. |
R.S.382 |
„1–6 metų vaikų, ugdomų pagal veiksmų programą ERPF lėšomis atnaujintose ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigose, dalis“ |
Procentai |
25 |
46 |
P.B.235 |
„Investicijas gavusios vaikų priežiūros arba švietimo infrastruktūros pajėgumas“ |
Skaičius |
1390 |
14380 |
P.S.379 |
„Švietimo ir kitų švietimo teikėjų įstaigos, kuriose pagal veiksmų programą ERPF lėšomis sukurta ar atnaujinta ne mažiau nei viena edukacinė erdvė“ |
Skaičius |
0 |
20 |
P.S.380 |
„Pagal veiksmų programą ERPF lėšomis sukurtos naujos ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo vietos“ |
Skaičius |
0 |
2000 |
P.S.434 |
„Pagal veiksmų programą ERPF lėšomis atnaujintos ikimokyklinio ir / ar priešmokyklinio ugdymo vietos“ |
Skaičius |
0 |
2256 |
P.N.717 |
„Pagal veiksmų programą ERPF lėšomis atnaujintos ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo mokyklos“ |
Skaičius |
0 |
20 |
P.N.743 |
„Pagal veiksmų programą ERPF lėšomis atnaujintos ikimokyklinio ir / ar priešmokyklinio ugdymo grupės“ |
Skaičius |
0 |
40“ |
1.6. pakeičiu II skyriaus Dešimtojo skirsnio 6 punktą ir jį išdėstau taip:
„6. Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodikliai
Stebėsenos rodiklio kodas |
Stebėsenos rodiklio pavadinimas |
Matavimo vienetas |
Tarpinė reikšmė 2018 m. gruodžio 31 d. |
Galutinė reikšmė 2023 m. gruodžio 31 d. |
R.S.391 |
„Mokinių, kurie mokosi pagal profesinio mokymo programas, kurios pagal veiksmų programą ESF lėšomis buvo įvertintos išoriniu vertinimu, dalis“ |
Procentai |
30 |
55 |
R.N.706 |
„Pirminio profesinio mokymo programas pasirinkusių mokinių dalis“ |
Procentai |
10 |
10,5 |
R.N.744 |
„Mokinių, kurie mokosi pagal profesinio mokymo programas, kurios buvo įvertintos, dalis“ |
Procentai |
0 |
25 |
P.S.401 |
„Profesinio mokymo programos, kurios pagal veiksmų programą ESF lėšomis buvo įvertintos išoriniu vertinimu“ |
Skaičius |
0 |
50 |
P.N.715 |
„Surengti mokymosi visą gyvenimą sampratos ir profesinio mokymo populiarinimo renginiai“ |
Skaičius |
4 |
20 |
P.N.716 |
„Sukurtos ir (arba) atnaujintos informacinės sistemos ir (arba) registrai“ |
Skaičius |
0 |
3“ |
2. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintą Nacionalinį stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašą:
2.1. papildau nauju 22 punktu:
„22. |
R.N.744 |
„Mokinių, kurie mokosi pagal profesinio mokymo programas, kurios buvo įvertintos išoriniu vertinimu, dalis“ |
Procentai |
Mokinys – asmuo, kuris mokosi (šaltinis: Švietimo įstatymas).
Profesinio mokymo programa – įvairiai formalizuota švietimo programa, kurios turiniu, perteikimo būdais ir metodais siekiama suteikti numatytas kompetencijas (šaltinis: Profesinio mokymo įstatymas).
Profesinio mokymo programų vertinimas suprantamas kaip profesinio mokymo programų įgyvendinimo kokybės vertinimas, atliktas pagal veiksmų programą ESF lėšomis.
Veiksmų programa – 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programa.
ESF – Europos socialinis fondas.
Formaliojo profesinio mokymo programų išorinis vertinimas atliekamas vadovaujantis Kvalifikacijų ir profesinio mokymo plėtros centro parengta Metodika profesinio mokymo programų įgyvendinimo kokybės išoriniam vertinimui atlikti, kuri skelbiama interneto svetainėje: http://www.kpmpc.lt/kpmpc/wp-content/uploads/2013/04/Isorinio_vertinimo_metodika.pdf.
|
Automatiškai apskaičiuojamas |
Skaičiuojama pagal formulę: P / B * 100 proc. |
Pirminiai šaltiniai: Mokinių registro duomenys arba įstaigos vadovo ar jo įgalioto asmens patvirtintos profesinio mokymo įstaigų ataskaitos dėl mokinių, kurie mokosi pagal įvertintas profesinio mokymo programas, skaičiaus.
Lietuvos statistikos departamento duomenys (apie bendrą profesinio mokymo mokyklų mokinių skaičių Lietuvoje).
Antriniai šaltiniai: mokėjimo prašymai. |
Stebėsenos rodiklis laikomas pasiektu, kai projekto veiklų įgyvendinimo metu mokiniai įtraukiami į besimokančiųjų pagal įvertintas profesinio mokymo programas, sąrašus. |
Už stebėsenos rodiklio pasiekimą ir duomenų apie pasiektą stebėsenos rodiklio reikšmę teikimą antriniuose šaltiniuose yra atsakingas projekto vykdytojas.“ |
22.1. |
R.N.744-1 |
B – bazinis rodiklis (kintamasis): „Bendras profesinio mokymo mokyklų mokinių skaičius Lietuvoje“
|
Skaičius |
Reikšmė nurodoma remiantis Lietuvos statistikos departamento duomenimis apie bendrą profesinio mokymo mokyklų mokinių skaičių Lietuvoje.
|
|||||
22.2. |
R.N.744-2 |
P – pokyčio (kintamasis): „Mokiniai, kurie mokosi pagal profesinio mokymo programas, kurios pagal veiksmų programą ESF lėšomis buvo įvertintos“ |
Skaičius |
Sumuojami mokiniai, kurie mokosi pagal įvertintas profesinio mokymo programas (asmenų skaičius). Tas pats asmuo, dalyvavęs keliose to paties projekto veiklose, skaičiuojamas vieną kartą. |