Kaunor-m

KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

8 POSĖDIS

 

SPRENDIMAS

DĖL MOKYMO LĖŠŲ DALIES, TENKANČIOS SAVIVALDYBEI, APSKAIČIAVIMO, PASKIRSTYMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2018 m. rugsėjo 27 d. Nr. TS-260

Kaunas

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 7 straipsnio 7 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 67 straipsnio 1 ir 2 dalimis, Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679 „Dėl mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Kauno rajono savivaldybės taryba  nusprendžia:

1. Patvirtinti Mokymo lėšų dalies, tenkančios Savivaldybei, apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Kauno rajono savivaldybės tarybos 2017 m. vasario 23 d. sprendimą Nr. TS-61 „Dėl Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo Kauno rajono savivaldybės švietimo įstaigoms ir kitiems švietimo teikėjams tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Valerijus Makūnas

 

PATVIRTINTA

Kauno rajono savivaldybės tarybos

2018 m. rugsėjo 27 d. sprendimu Nr. TS-260

 

 

mokYMO LĖŠŲ Dalies, Tenkančios savivaldybei, apskaičiavimo, paskirstymo IR PANAUDOJIMO tvarkos aprašAS

 

I . BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Mokymo lėšų dalies, tenkančios Savivaldybei, apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto skiriamų Kauno rajono savivaldybės biudžetui mokymo lėšų dalies (toliau – Mokymo lėšų dalis) apskaičiavimą, paskirstymą ir panaudojimą Kauno rajono savivaldybės ir nevalstybinėms mokykloms, teikiančioms ikimokyklinį, priešmokyklinį ir bendrąjį ugdymą, neformaliojo vaikų švietimo mokyklų formalųjį švietimą papildančioms ugdymo programoms finansuoti, Kauno rajono švietimo centro Pedagoginei psichologinei tarnybai.

2. Aprašo tikslas – stiprinti mokyklų finansinį savarankiškumą, finansavimo skaidrumą, optimalų, efektyvų ir ekonomišką lėšų naudojimą ugdymo reikmėms.

 

II . MOKYMO LĖŠŲ DALIES, TENKANČIOS SAVIVALDYBEI, APSKAIČIAVIMAS

 

3. Savivaldybei skiriamą Mokymo lėšų dalį sudaro:

3.1. Lėšos ugdymo finansavimo poreikių skirtumams tarp mokyklų sumažinti;

3.2. Lėšos kitoms ugdymo reikmėms.

4. Lėšos ugdymo finansavimo poreikių skirtumams tarp mokyklų sumažinti sudaro 2 proc. apskaičiuoti nuo mokykloms apskaičiuotų lėšų ugdymo planui (ugdomajai veiklai) įgyvendinti sumos.

5. Lėšas kitoms ugdymo reikmėms sudaro Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679, 1 priede nurodytų ugdymo reikmių koeficientų, padaugintų iš pareiginės algos bazinio dydžio (BD) ir iš faktinio mokinių skaičiaus, suma.

6. Savivaldybei skiriama mokymo lėšų suma apskaičiuojama pagal mokinių skaičių rugsėjo 1 dienai, o sanatorijų mokykloms (sanatorijų klasėms) – pagal vidutinį metinį mokinių skaičių.

 

III. MOKYMO LĖŠŲ DALIES, TENKANČIOS SAVIVALDYBEI, PASKIRSTYMAS IR PANAUDOJIMAS

 

7. Savivaldybė Mokymo lėšų dalį, apskaičiuotą aprašo 4–6 punktais, paskirsto Kauno rajono savivaldybės ir nevalstybinėms mokykloms, teikiančioms ikimokyklinį, priešmokyklinį ir bendrąjį ugdymą, neformaliojo vaikų švietimo mokyklų formalųjį švietimą papildančioms ugdymo programoms.

8. Lėšos ugdymo finansavimo poreikių skirtumams tarp mokyklų sumažinti paskirstomos ikimokyklinį, priešmokyklinį ir bendrąjį ugdymą vykdančioms mokykloms:

8.1. kurioms, vadovaujantis šių mokyklų pateiktais pedagoginių darbuotojų tarifikacijų sąrašais trūksta lėšų ugdymo planui įgyvendinti;

8.2. ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo prieinamumui užtikrinti, mokiniams mokyti namuose, kai toks mokymas paskiriamas po rugsėjo 1 dienos, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo formų įvairovei diegti;

8.3. finansuoti rečiau pasirenkamų užsienio kalbų mokymuisi laikinose grupėse, mažesnėse už numatytąsias švietimo ir mokslo ministro tvirtinamuose pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendruose ugdymo planuose;

8.4. finansuoti priemonėms, skirtoms mokinių iš nepalankios socialinės, ekonominės ir kultūrinės aplinkos, mokymosi skirtumams sumažinti.

9. Lėšas, skirtas pagal aprašo 8 punktą, mokyklos naudoja pedagoginių darbuotojų darbo užmokesčiui, socialinio draudimo įmokoms, išmokoms ir kompensacijoms mokėti, ir / ar kitoms išlaidoms, tiesiogiai susijusioms su šių veiklų įgyvendinimu.

10. Mokymo lėšos kitoms ugdymo reikmėms skiriamos:

10.1. ugdymo procesui organizuoti ir valdyti;

10.2. švietimo pagalbai mokyklose vykdyti;

10.3. pedagoginę psichologinę pagalbą teikiančioms įstaigoms;

10.4. mokymosi pasiekimų patikrinimams organizuoti ir valdyti;

10.5. formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms finansuoti.

11. Lėšas, skirtas ugdymo procesui organizuoti ir valdyti, ikimokyklinį, priešmokyklinį ir bendrąjį ugdymą vykdančios mokyklos naudoja:

11.1. mokyklos direktoriaus, direktoriaus pavaduotojo ugdymui, neformaliojo švietimo organizatoriaus darbo užmokesčiui (įskaitant pareiginės algos kintamąją dalį) ir su juo susijusioms socialinio draudimo įmokoms, išmokoms ir kompensacijoms mokėti;

11.2. priemokoms, kai nustatyta apimtimi ugdymo proceso organizavimo ir valdymo funkcijas vykdo kiti darbuotojai.

12. Bendrojo ugdymo mokykloms rekomenduojamas pareigybių, skirtų ugdymo procesui organizuoti ir valdyti, skaičius, kai mokykloje pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo programas mokosi:

12.1. iki 120 mokinių – ne mažiau kaip 1 pareigybė;

12.2. 121–200 mokinių – iki 2 pareigybių;

12.3. 201–600 mokinių – iki 3 pareigybių;

12.4. 601 ir daugiau – iki 4 pareigybių.

13. Lėšas, skirtas švietimo pagalbai mokyklose, ikimokyklinį, priešmokyklinį ir bendrąjį ugdymą vykdančios mokyklos naudoja:

13.1. socialinių pedagogų, psichologų, specialiųjų pedagogų, logopedų, mokytojo padėjėjų darbo užmokesčiui ir su juo susijusioms socialinio draudimo įmokoms ir kompensacijoms mokėti;

13.2. mokyklos bibliotekos darbuotojų darbo užmokesčiui (įskaitant pareiginės algos kintamąją dalį) ir su juo susijusioms socialinio draudimo įmokoms, išmokoms ir kompensacijoms mokėti;

13.3. švietimo pagalbos paslaugoms pirkti, užtikrinant švietimo pagalbos teikimą mokiniui, šeimai, mokyklai.

14. Lėšos, skirtos Kauno rajono švietimo centro Pedagoginei psichologinei tarnybai, naudojamos mokinių specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimo, pedagoginės, psichologinės pagalbos teikimo mokiniui, mokytojui, mokyklai ir šeimai funkcijoms finansuoti (specialistų darbo užmokesčiui ir socialinio draudimo įmokoms).

15. Lėšos mokymosi pasiekimų patikrinimams organizuoti ir valdyti naudojamos mokyklų pedagogams darbo užmokesčiui ir socialinio draudimo įmokoms už valstybinių ir mokyklinių brandos egzaminų organizavimą ir vykdymą. Mokymo lėšos apskaičiuojamos ir bendrąjį ugdymą teikiančioms mokykloms skiriamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos priimtais teisės aktais. Pasibaigus mokymosi pasiekimų patikrinimams, Savivaldybės administracijos Kultūros, švietimo ir sporto skyrius, atsižvelgdamas į bendrąjį ugdymą teikiančių mokyklų, kuriose vyko mokinių pasiekimų patikrinimas pateiktus duomenis, apskaičiuoja vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos nustatytais įkainiais lėšas ir teikia Savivaldybės administracijos direktoriui tvirtinti mokymo lėšų paskirstymą mokykloms.

16. Mokymo lėšos, tenkančios formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms finansuoti, skiriamos konkrečioms neformalųjį ugdymą teikiančioms įstaigoms, atsižvelgus į tose įstaigose besimokančių pagal formalųjį švietimą papildančio ugdymo programas mokinių skaičių. Lėšos naudojamos apmokėti už darbą mokytojams, dirbantiems pagal formalųjį švietimą papildančias programas.

17. Mokymo lėšas Aprašo 10.2, 10.3, 10.5 papunkčiuose nurodytoms ugdymo reikmėms finansuoti skiriama 100 procentų apskaičiuotas pagal Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr.679, 1 priede nurodytus ugdymo reikmių koeficientus. Aprašo 10.1 ir 10.4 papunkčiuose nurodytoms ugdymo reikmėms tenkinti mokymo lėšų skiriama pagal poreikį arba finansines galimybes.

 

IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

18. Gautas ir nepanaudotas mokymo lėšas įstaigos teisės aktų nustatyta tvarka grąžina į valstybės biudžetą iki teisės aktuose nurodytos datos.

19. Efektyviam ir rezultatyviam mokymo lėšų panaudojimui užtikrinti Savivaldybės administracijos Kultūros, švietimo ir sporto skyrius vykdo sistemingą ugdymo proceso, Savivaldybės administracijos Biudžeto ir finansų skyrius – mokykloms skirtų valstybės biudžeto lėšų panaudojimo stebėseną.

20. Mokyklos vadovas atsako už:

20.1. realiais finansiniais ištekliais grindžiamų sprendimų vykdymą, kad ugdymo programos ir ugdymo planų įgyvendinimas būtų susietas su švietimo įstaigų finansavimu;

20.2. tikslingą, teisingą ir racionalų mokymo lėšų naudojimą.

______________________________