Pagėgių savivaldybės taryba

 

sprendimas

DĖL PAGĖGIŲ SAVIVALDYBĖS APLINKOS APSAUGOS RĖMIMO

SPECIALIOSIOS PROGRAMOS PAJAMŲ IR IŠLAIDŲ PLANAVIMO, RENGIMO, VYKDYMO KONTROLĖS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2022 m. spalio 20 d. Nr. T-161

Pagėgiai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos savivaldybių aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos įstatymu, Pagėgių savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Pagėgių savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos pajamų ir išlaidų planavimo, rengimo, vykdymo kontrolės tvarkos aprašas (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Pagėgių savivaldybės tarybos 2012 m. rugsėjo 27 d. sprendimą Nr. T-164 „Dėl Pagėgių savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos lėšų panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo” su vėlesniu pakeitimu.

3. Sprendimą paskelbti Teisės aktų registre ir Pagėgių savivaldybės interneto svetainėje www.pagegiai.lt.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                           Vaidas Bendaravičius

 


 

PATVIRTINTA

Pagėgių savivaldybės tarybos

2022 m. spalio 20 d.

sprendimu Nr. T-161

 

PAGĖGIŲ SAVIVALDYBĖS APLINKOS APSAUGOS RĖMIMO

SPECIALIOSIOS PROGRAMOS PAJAMŲ IR IŠLAIDŲ PLANAVIMO, RENGIMO, VYKDYMO KONTROLĖS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Pagėgių savivaldybės (toliau – Savivaldybės) aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos (toliau – SAARS programa) rengimo, vykdymo kontrolės tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) tikslas – nustatyti SAARS programos pajamų ir išlaidų planavimo, priemonių rengimo, paraiškų pateikimo, vykdymo, kontrolės ir ataskaitų teikimo procedūras, veiklos ir atsakomybės sritis rengiant Savivaldybės tarybos sprendimo projektą dėl SAARS programos priemonių vykdymo sąmatos bei ataskaitos tvirtinimo ir užtikrinant tikslinį SAARS programos lėšų panaudojimą.

2. Svarbiausieji SAARS programos uždaviniai:

2.1. šalinti aplinkos taršos šaltinius;

2.2. atkurti, gausinti gamtos išteklius;

2.3. atkurti kraštovaizdžio elementus, kompleksus;

2.4. skleisti aplinkosauginę informaciją;

2.5. informuoti visuomenę ir gerinti ekologinį švietimą.

3. SAARS programos pajamos apskaitomos ir kaupiamos atskiroje Savivaldybės biudžeto sąskaitoje.

4. SAARS programos lėšomis finansuojamų priemonių sąmatas ir ataskaitas tvirtina Savivaldybės taryba.

5. SAARS programos priemonių finansavimą vykdo Savivaldybės administracija (toliau – Administracija).

 

II SKYRIUS

SAARS PROGRAMOS PAJAMŲ IR IŠLAIDŲ PLANAVIMAS, SĄMATOS

RENGIMAS IR TVIRTINIMAS

 

6. SAARS programos pajamos ir išlaidos planuojamos vadovaujantis LR savivaldybių aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos įstatymu, LR aplinkos ministro 2011 m. kovo 4 d. įsakymu Nr. D1-201 „Dėl Savivaldybių aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos priemonių vykdymo patikrinimo tvarkos aprašo, Savivaldybių aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos priemonių vykdymo ataskaitos formos ir Savivaldybių aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos priemonių vykdymo ataskaitos formos pildymo taisyklių patvirtinimo“(toliau – aplinkos ministro 2011 m. kovo 4 d. įsakymas Nr. D1-201), taip pat atsižvelgiant į Aplinkos ministerijos parengtas Savivaldybių aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos lėšų naudojimo rekomendacijas (skelbiamos Savivaldybės internetiniame puslapyjewww.pagegiai.lt skiltyje „Aplinkosauga“) (toliau – Rekomendacijos), Savivaldybės tarybos 2020 m. lapkričio 5 d. sprendimo Nr. T-230 „Dėl finansinės paramos medžiojamųjų gyvūnų daromos žalos prevencijos priemonėms įgyvendinti teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Medžiojamųjų gyvūnų daromos žalos prevencijos priemonėms įgyvendinti teikimo tvarkos aprašas) bei kitus teisės aktus, reglamentuojančius aplinkos apsaugą.

7. SAARS programos finansavimo šaltiniai:

7.1. SAARS programos metinis lėšų likutis metų pradžioje;

7.2. juridinių ir fizinių asmenų mokesčiai, mokami įstatymų nustatytomis proporcijomis ir tvarka už teršalų išmetimą į aplinką;

7.3. medžioklės plotų naudotojų mokesčiai, mokami įstatymų nustatytomis proporcijomis ir tvarka už medžiojamųjų gyvūnų išteklių naudojimą;

7.4. juridinių ir fizinių asmenų mokesčiai ir baudos, mokami įstatymų nustatytomis proporcijomis ir tvarka už angliavandenilių išteklius, juridinių ir fizinių asmenų mokesčiai, mokami įstatymų nustatytomis proporcijomis ir tvarka už valstybinius gamtos išteklius, išskyrus medžiojamųjų gyvūnų išteklius;

7.5. lėšos, gautos kaip želdinių atkuriamosios vertės kompensacija;

7.6. savanoriškos juridinių ir fizinių asmenų įmokos;

7.7. kitos teisėtai gautos lėšos.

8. Rengiant SAARS programos priemonių vykdymo sąmatos projektą SAARS programos lėšos pagal atskirus straipsnius paskirstomos taip:

8.1. Savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiajai programai (toliau – Sveikatos programa) skiriama 20 procentų SAARS programos lėšų dalis, kuri apskaičiuojama nuo planuojamų įplaukų einamaisiais metais, nurodytų Aprašo finansavimo šaltinių 7.2, 7.4, 7.5, 7.6 papunkčiuose bendros sumos bei praėjusių metų nepanaudotų, skirtų Sveikatos programai lėšų likutis.

8.2. Aplinkosaugos priemonėms (aplinkos kokybės gerinimo ir apsaugos priemonėms; atliekų tvarkymo infrastruktūros plėtros priemonėms; atliekų, kurių turėtojo nustatyti neįmanoma arba kuris nebeegzistuoja, tvarkymo priemonėms; aplinkos monitoringo, prevencinėms, aplinkos atkūrimo priemonėms, visuomenės švietimo ir mokymo aplinkosaugos klausimais priemonėms; želdynų ir želdinių apsaugos, tvarkymo, būklės stebėsenos, želdynų kūrimo, želdinių veisimo ir inventorizacijos priemonėms skiriama 80 procentų SAARS programos lėšų, kuri apskaičiuojama nuo planuojamų įplaukų einamaisiais metais, nurodytų šio Aprašo finansavimo šaltinių 7.2, 7.4, 7.5, 7.6 papunkčiuose bendros sumos bei praėjusių metų nepanaudotų lėšų likutis.

8.3. SAARS programos lėšos, surinktos iš mokesčių, sumokėtų už medžiojamųjų gyvūnų išteklių naudojimą (t.y., nurodytos aprašo 7.3 papunktyje) paskirstomos priemonėms, numatytoms Medžiojamųjų gyvūnų daromos žalos prevencijos priemonėms įgyvendinti teikimo tvarkos apraše.

9. SAARS programos priemonių vykdymo sąmatą (toliau – Sąmata) sudaro, Sąmatos projektą rengia Administracijos Architektūros ir kraštotvarkos skyrius. Sąmatoje finansuojamų priemonių prioritetas teikiamas iškilusioms aplinkosaugos srityje problemoms savivaldybėje spręsti.

10. Einamaisiais biudžetiniais metais vykdant SAARS programoje numatytas aplinkosaugines priemones likusios nepanaudotos lėšos (likutis) neperskirstomos ir naudojamos kitiems metams numatytoms aplinkosaugos priemonėms finansuoti.

11. Einamųjų metų Sąmatos projektas teikiamas derinti Administracijos direktoriui. Savivaldybės tarybos sprendimo projektas dėl Sąmatos tvirtinimo teikiamas svarstyti ir tvirtinti Savivaldybės tarybai ne vėliau kaip iki einamųjų metų balandžio 1 dienos. Savivaldybės taryba Sąmatą tvirtina po Savivaldybės biudžeto patvirtinimo.

12. Sąmata, esant būtinumui, per metus gali būti tikslinama. Patikslintos Sąmatos projektas teikiamas svarstyti ir tvirtinti Savivaldybės tarybai.

 

III SKYRIUS

SPECIALIOSIOS PROGRAMOS LĖŠŲ NAUDOJIMAS

 

13. SAARS programos lėšų naudojimas:

13.1. aplinkos kokybės gerinimo ir apsaugos priemonėms; atliekų tvarkymo infrastruktūros plėtros priemonėms; atliekų, kurių turėtojo nustatyti neįmanoma arba kuris nebeegzistuoja, tvarkymo priemonėms; aplinkos monitoringo, prevencinėms, aplinkos atkūrimo priemonėms; visuomenės švietimui ir mokymui aplinkos klausimais.

13.2. savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiajai programai (20 procentų Specialiosios programos lėšų, neįskaitant įplaukų pagal šio aprašo 7 punkto 7.3. papunktį);

13.3. finansiškai remti žemės sklypų, kuriuose medžioklė nėra uždrausta, savininkus, valdytojus ir naudotojus, įgyvendinančius žalos prevencijos priemones, kuriomis jie siekia išvengti medžiojamųjų gyvūnų daromos žalos miškui (želdinių apdorojimas repelentais, aptvėrimas tvoromis ar apsauginėmis juostomis, želdinių, gerinančių laukinių gyvūnų natūralias mitybos sąlygas, veisimas ir kitos priemonės), įsigyti kartografinę ir kitą medžiagą, reikalingą pagal Medžioklės įstatymo reikalavimus rengiamiems medžioklės plotų vienetų sudarymo ar jų ribų pakeitimo projektams parengti (šiame punkte nurodytoms priemonėms finansuoti naudojamos įplaukos pagal šio aprašo 7 punkto 7.3. papunktį);

13.4.viešųjų želdynų kūrimui, viešųjų želdynų ir želdinių apsaugai, priežiūrai, tvarkymui, būklės stebėsenai, viešųjų želdinių veisimui, privalomai viešųjų želdynų ir želdinių būklės ekspertizei, želdinių ir želdynų, neatsižvelgiant į žemės, kurioje jie yra, nuosavybės formą, inventorizavimui ir apskaitai;

13.5. Savanoriškos juridinių ir fizinių asmenų įmokos naudojamos pagal mokėtojų pageidavimus.

14. SAARS programos lėšos, nepanaudotos einamaisiais biudžetiniais metais, naudojamos kitiems metams numatytoms priemonėms finansuoti.

 

IV SKYRIUS

PARAIŠKŲ PRIĖMIMAS

 

15. Informacija apie paraiškų aplinkosauginėms, medžiojamųjų gyvūnų daromos žalos prevencinėms priemonėms bei kitoms priemonėms finansuoti pateikimą skelbiama viešai Savivaldybės internetiniame puslapyje www.pagegiai.lt. Skelbime nurodomas paraiškų pateikimo laikas, tvarka bei finansuojamų priemonių sritys. Konkursas paraiškoms (aplinkosauginių priemonių finansavimui gauti) teikti skelbiamas po Sąmatos patvirtinimo. Atsižvelgiant į aplinkosaugos prioritetus, spręstinas problemas, konkursas einamaisiais metais aplinkosaugos priemonėms įgyvendinti gali būti neskelbiamas.

16.Paraiškas, vadovaujantis Aprašo 6 punkte nurodytais teisės aktais, gali teikti žemės sklypų, kuriuose nėra uždrausta medžioklė, savininkai, valdytojai ir naudotojai (priemonėms, nurodytoms Aprašo 8.3 papunktyje), visuomeninės organizacijos, viešosios įstaigos, mokslo ir švietimo įstaigos, bendruomenės, kiti juridiniai asmenys (toliau – pareiškėjas) kitoms priemonėms, nurodytoms Aprašo 8.2 papunktyje.

17. Visos pateiktos paraiškos užregistruojamos bendra nustatyta tvarka Administracijoje, neatsižvelgiant į tai, ar paraiškoje įvardytos priemonės bus finansuojamos, naudojant SAARS programos lėšas, ar ne.

18.Konkursui aplinkosaugos priemonėms įgyvendinti projektai rengiami pagal nustatytos paraiškos formą (1 priedas). Paraiškoje be įprastų rekvizitų (pavadinimo, adreso, telefono, antspaudo, parašo, banko rekvizitų) turi būti:

18.1. aiškiai įvardyta ir aprašyta priemonė, kuriai įgyvendinti (įsigyti) būtinas finansavimas (įgyvendinimo vieta, ar numatyti kiti finansavimo šaltiniai);

18.2. nurodytas lėšų poreikis (lokalinė darbų sąmata ar preliminarus apskaičiavimas);

18.3. jei turima, pridėti finansavimui suteikti papildomus dokumentus (rekomendacijas, tarybų sprendimų kopijas ar protokolų nuorašus ir kt.), susijusius su priemonių įgyvendinimu;

18.4. kita reikalinga, paraiškoje nurodyta informacija.

19. Einamaisiais metai gautos paraiškos turi būti apsvarstytos per 30 darbo dienų nuo paskutinės paraiškų pateikimo termino dienos.

20. Paraiškos (konkurso būdu) dėl lėšų skyrimo:

20.1. Aprašo 8.3 punkte, numatytoms priemonėms finansuoti, priimamos, vertinamos ir finansuojamos vadovaujantis Medžiojamųjų gyvūnų daromos žalos prevencijos priemonėms bei kitoms priemonėms finansuoti tvarkos aprašo reikalavimais;

20.2. Aprašo 8.2 punkte, numatytoms priemonėms finansuoti, priimamos, vertinamos ir finansuojamos vadovaujantis direktoriaus įsakymu patvirtintų aplinkosaugos priemonių projektų rengimo, finansavimo ir kontrolės taisyklių reikalavimais.

21. Pateikta paraiška, kuri turi būti užpildyta kompiuteriu, lietuvių kalba, išspausdinta. Tvarkingai susegta, patvirtinta pareiškėjo parašu ir antspaudu, jei turi (esant galimybei pridėtas paraiškos įrašas kompiuterinėje laikmenoje).

22. Pareiškėjas gali pateikti ne daugiau kaip vieną paraišką einamaisiais metais. Išskyrus tuos atvejus, kai paraišką priemonei vykdyti pateikia keli atsakingi priemonės vykdytojai rajoniniam renginiui, akcijai organizuoti.

 

V SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

23. Paraiškos su Administracijos direktoriaus viza per dokumentų valdymo sistemą perduodamos svarstyti Architektūros ir kraštotvarkos skyriui.

24. Paraiškos aplinkosaugos priemonių projektams finansuoti svarstomos ir vertinamos pagal Aprašo 18.2 papunktį.

25. Paraiškas, nurodytas Aprašo 23 punkte, vertina Administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta Savivaldybės aplinkosaugos priemonių projektų vertinimo komisija (toliau – Komisija), atsižvelgiant į jai nustatytus prioritetus bei į SAARS programos Sąmatoje finansuojamas priemones.

26. Paraiškos, nurodytos Aprašo 23 punkte, neatitinkančios LR aplinkos apsaugos ministerijos parengtų SAARS programos lėšų naudojimo Rekomendacijų arba atitinkančios Aprašo 27 punkte nurodytus motyvus, nevertinamos, apie tai yra informuojamas paraiškos pareiškėjas raštu arba elektroniniu paštu.

27.Paraiškos vertinamos:

27.1. nustatant, ar prašomos finansuoti priemonės atitinka:

27.1.1. bendrąsias SAARS programos finansavimo sąlygas, t.y. Aprašo 6 punkte nurodytuose teisės aktuose bei kituose susijusiuose dokumentuose, nustatytus lėšų panaudojimo principus (ar yra įgyvendinamos aplinkos kokybės gerinimo ir apsaugos priemonės; ar atliekų tvarkymo infrastruktūros plėtros priemonės; ar atliekų, kurių turėtojo nustatyti neįmanoma arba kuris nebeegzistuoja, tvarkymo priemonės; aplinkos monitoringo, prevencinės, aplinkos atkūrimo priemonės; ar visuomenės švietimo ir mokymo aplinkosaugos klausimais priemonės; ar želdynų ir želdinių apsaugos, tvarkymo, būklės stebėsenos, želdynų kūrimo, želdinių veisimo ir inventorizavimo priemonės ir t.t. ) pasirinktinai pagal priemonę, kurią SAARS programos priemonių vykdymo sąmatoje bus finansuojama;

27.1.2. aplinkosaugos priemonių projektų rengimo, finansavimo ir kontrolės taisyklių reikalavimus;

27.2. atsižvelgiant į Savivaldybės strateginį plėtros planą, Savivaldybės investicijų planą, Savivaldybės tarybos sprendimus, Administracijos direktoriaus įsakymus ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius aplinkos apsaugą.

28. Pareiškėjų projektams finansavimas neskiriamas, jeigu:

28.1. pareiškėjas paraiškoje arba jos prieduose pateikė klaidinančią arba melagingą informaciją;

28.2. Administracija yra nustačiusi praėjusiais metais iš rajono Savivaldybės biudžeto finansuotų pareiškėjo projektų tikslinio lėšų naudojimo ar buhalterinės apskaitos pažeidimus;

28.3. pareiškėjas nėra pateikęs (arba ne laiku pateikė, kaip buvo numatyta biudžeto lėšų naudojimo sutartyje) Administracijai projektų buhalterinės ataskaitos už praėjusiais metais panaudotas Pagėgių savivaldybės biudžeto lėšas;

28.4. pareiškėjas projekte numato vykdyti priemonės lėšomis neremiamą veiklą;

28.5. pareiškėjas gauna finansavimą analogiškam projektui iš valstybės biudžeto;

28.6. ilgalaikiam turtui įsigyti;

28.7. įsiskolinimams dengti ar investiciniams projektams finansuoti;

28.8. prašomos finansuoti priemonės atitinka netinkamų išlaidų rūšis, numatytas aplinkosaugos priemonių projektų rengimo, finansavimo ir kontrolės taisyklių reikalavimuose.

29. Komisija, nustačiusi, kad kai kurios paraiškos biudžete numatytos išlaidos nėra būtinos planuojamiems projekto rezultatams pasiekti, taip pat, jei paraiškos sąmatoje nurodytos išlaidos nėra realios, akivaizdžiai neatitinka rinkos kainos  arba yra nepakankamai pagrįstos, gali siūlyti skirti pareiškėjui mažesnę nei paraiškoje prašomą sumą.

30. Paraiškos, pateiktos pagal Aprašo 18.2 papunktį, vertinamos, Komisijos pasiūlymai, rekomendacijos dėl pateiktų projektų finansavimo Administracijos direktoriui pateikiami bei sprendimai priimamai kaip nurodyta aplinkosaugos priemonių projektų rengimo, finansavimo ir kontrolės taisyklių reikalavimuose.

31. Paraiškos teikėjai, gavę informaciją apie skirtas lėšas projektų vykdymui, per 10 kalendorinių dienų, atsižvelgdami į pastabas, patikslintus projektus skirtai lėšų sumai pateikia Architektūros ir kraštotvarkos skyriui.

 

VI SKYRIUS

SAARS PROGRAMOS VYKDYMAS IR KONTROLĖ

 

32. Savivaldybės tarybos patvirtintoje SAARS programos Sąmatoje numatytos aplinkosauginės priemonės, pareiškėjų projektai įgyvendinami, vykdant viešuosius pirkimus pagal Viešųjų pirkimų įstatymą arba Administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintas supaprastintas viešųjų pirkimų taisykles, sudarant biudžeto lėšų naudojimo sutartis (3 priedas) ar viešojo pirkimo ir pardavimo (rangos) sutartis su prekių ar paslaugų teikėju arba darbų rangovu. Sutartis pasirašo Administracijos direktorius.

33. Atrinkus projektus (konkurso būdu), pasirašomos biudžeto lėšų naudojimo sutartys (jas pasirašo Administracijos direktorius) ir vykdoma jų kontrolė pagal patvirtintas aplinkosaugos priemonių projektų rengimo, finansavimo ir kontrolės taisykles. Paraiškos teikėjai (t.y., priemonių vykdytojai) pateikia Architektūros ir kraštotvarkos skyriui programos sąmatą.

34. iki gruodžio 10 d. priemonių vykdytojai privalo pateikti Architektūros ir kraštotvarkos skyriui:

34.1. buhalterinių apskaitos dokumentų, pagrindžiančių lėšų naudojimą (sąskaitų faktūrų, sutarčių, priėmimo ir perdavimo aktų, nurašymo aktų ir kt. dokumentų) kopijas, banko išrašų kopijas. Dokumentų kopijos turi būti patvirtintos projekto vadovo parašu, antspaudu, jei turi;

34.2. įsipareigojimui vykdyti skirtas ir nepanaudotas lėšas grąžinti į biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nurodytą sąskaitą;

34.3. ne pagal tikslinę paskirtį ir nesilaikant sutarties sąlygų panaudotas lėšas nedelsiant grąžinti į Administracijos sąskaitą;

34.4. nedelsiant raštu pranešti Administracijai, kad negali įvykdyti pavedimo arba, kad pavedimo vykdymą tęsti netikslinga ir grąžinti skirtas lėšas į Administracijos sąskaitą;

34.5. nedelsiant raštu informuoti Administraciją apie rekvizitų pasikeitimus.

35. Vykdant sutartyse numatytų darbų ar paslaugų kontrolę, pasirašomi darbų atlikimo, paslaugų suteikimo aktai.

36. Architektūros ir kraštotvarkos skyrius derina priemonių vykdytojų pateiktas sąskaitas, kad jos atitiktų Savivaldybės tarybos patvirtintoje SAARS programos Sąmatoje skirtas lėšas, numatytai priemonei finansuoti, sąskaitas kartu su pasirašytais darbų atlikimo ar paslaugų suteikimo aktais pateikia Savivaldybės administracijos Architektūros ir kraštotvarkos skyriui.

37. SAARS programos lėšas perveda ir jų apskaitą tvarko Centralizuotas buhalterinės apskaitos skyrius.

38. Priemonių vykdytojai nepanaudotas (arba netinkamai pagal projektą panaudotas) biudžetiniais metais lėšas privalo grąžinti į Administracijos banko sąskaitą, nurodytą biudžeto lėšų naudojimo sutartyje.

39. Einamaisiais biudžetiniais metais nepanaudotos SAARS programos lėšos grąžinamos į Savivaldybės biudžeto sąskaitą iki einamųjų metų gruodžio 31 d. ir naudojamos kitiems metams numatytoms priemonėms finansuoti Aprašo nustatyta tvarka.

40. SAARS programos lėšos naudojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymu, Biudžeto sandaros įstatymu, Viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymu, Savivaldybių aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos įstatymu ir kt. teisės aktais.

 

VII SKYRIUS

SAARS PROGRAMOS VYKDYMO ATASKAITŲ RENGIMAS, TVIRTINIMAS IR PATIKRA

 

41. Architektūros ir kraštotvarkos skyrius, vadovaujantis LR aplinkos ministro 2011 m. kovo 4 d. įsakymu Nr. D1-201, rengia SAARS programos priemonių vykdymo sąmatos metinę ataskaitą ir teikia tvirtinti Savivaldybės tarybai.

42. Architektūros ir kraštotvarkos skyrius Savivaldybės tarybos patvirtintą metinę ataskaitą pateikia Aplinkos apsaugos departamentui prie Aplinkos ministerijos (toliau – AAD) ne vėliau kaip iki kitų metų kovo 1 dienos.

 

VIII SKYRIUS

ATSAKOMYBĖ

 

43. Architektūros ir kraštotvarkos skyrius atsako už tikslinį SAARS programos lėšų panaudojimą pagal Savivaldybės tarybos patvirtintą programos priemonių sąmatą.

44. Administracijos gydytojas atsako už tikslinį SAARS programoje numatytų lėšų sveikatos programai vykdyti priemonių įgyvendinimą ir lėšų panaudojimą.

45. Centralizuotas buhalterinės apskaitosskyrius atsako už specialiosios programos dokumentų, buhalterinių įrašų teisingumą.

46. Specialiųjų programų vykdytojaiatsako už tikslinį SAARS programos lėšų panaudojimą.

47. Išaiškėjus, kad SAARS programos lėšos buvo panaudotos ne pagal paskirtį, programos gavėjas privalo lėšas grąžinti į sutartyje nurodytą sąskaitą.

48. Iškilę ginčai sprendžiami Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

______________

part_d98ebd265c5f476a92e90049b3a9b034_end


 

Pagėgių savivaldybės aplinkos

Apsaugos rėmimo specialiosios programos

Pajamų ir išlaidų planavimo, rengimo,

vykdymo, kontrolės tvarkos aprašo

1 priedas

 

PARAIŠKA

PROJEKTO FINANSAVIMUI IŠ PAGĖGIŲ SAVIVALDYBĖS APLINKOS APSAUGOS RĖMIMO SPECIALIOSIOS PROGRAMOS ...................m. LĖŠŲ

GAUTI

 

Data _________

(rašytirankatąpačiąkaiplydraštyje)

 

1. BENDRO POBUDŽIO INFORMACIJA:

 

Pareiškėjorekvizitai

Pareiškėjopavadinimas

 

Kodas

 

 

Adresas:

gatvė, namonumeris, paštoindeksas, vietovė

 

 

 

Tel.

 

 

Faksas

 

 

El. paštas

 

 

Bankopavadinimas

 

 

Bankokodas

 

 

Sąskaitos Nr.

 

 

Informacijaapieprojektovadovą

Vardas, pavardė

 

 

Pareigosįstaigosorganizacijoje

 

Telefonas

 

 

Faksas

 

El. paštas

 

 

2. DUOMENYS APIE PROJEKTĄ, KURIAM PRAŠOMAS FINANSAVIMAS

 

 

 

 

 

 

 

2.1. Projekto pavadinimas

 

 

 

 

 

2.2. Projekto įgyvendinimo laikotarpis

 

 

 

2.3. Projekto veikla

(pasirinkti 1 veiklą. Finansuojamos veiklų rūšys gali keistis. Veiklų rūšys priklauso nuo einamaisiais metais SAARS programos priemonių vykdymo sąmatoje numatytų priemonių )

 

1. Aplinkos kokybės gerinimo ir apsaugos priemonė

 

 

2. Atliekų tvarkymo infrastruktūros plėtros priemonė

 

 

3. Atliekų, kurių turėtojo nustatyti neįmanoma arba kuris nebeegzistuoja, tvarkymo priemonė

 

 

4. Aplinkos monitoringo, prevencinė, aplinkos atkūrimo priemonė

 

 

5. Visuomenės švietimo ir mokymo aplinkosaugos klausimais priemonė

 

 

6. Želdynų ir želdinių apsaugos, tvarkymo, kūrimo, veisimo priemonė

 

 

2.4. Įgyvendinimo vieta

 

 

 

2.5. Bendra projekto vertė, Eur

 

 

 

2.6. Prašoma suma, Eur.

 

 

 

2.7. Pareiškėjo nuosavų piniginių lėšų suma, Eur.

 

 

 

2.8. Išlaidų pagrindimas

 

(nurodyti, kaip apskaičiuojamas lėšų poreikis, kokios ir kada buvo atliktos apklausos, skaičiavimai, kt.)

 

 

2.9. Kiek lėšų šiai veiklai ar panašiam Projektui buvo skirta iš SAARS programos per praėjusius penkerius metus (nurodyti metus ir tikslią sumą eurais)

 

Metai

 

Skirta pinigų suma Eurais

 

Projekto, kuriam skirto lėšos, pavadinimas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. PROJEKTO PASKIRTIS:

 

 

3.1. Problemos pristatymas

 

(Aprašyti problemas, kurias sieks spręsti projektas, aktualumą (kokia problema, kiek ir kaip ji aktuali ir kt., jūsų organizacijos vaidmuo sprendžiant problemą ir pan.)

 

 

3.2. Įstaigos, organizacijos tikslai vykdant projektą

 

(nurodyti, kokie projekto tikslai ir kada planuojama juos pasiekti; tikslai turi būti konkretūs, realūs ir įgyvendinami)

 

 

3.3. Įstaigos, organizacijos uždaviniai vykdant projektą

 

 

 

3.4. Projekto aplinkosauginė nauda, nauda visuomenei, kt.

 

 

 

3.5. Projekto tikslinė grupė ir projekto dalyviai

 

 

 

3.6. Projekto partneriai

 

(aprašyti kiekvieną numatomą projekto partnerį)

 

 

3.7. Laukiami projekto rezultatai

 

 

 

3.8. Projekto viešinimas

 

 

 

4. PROJEKTO TURINYS, PLANAS

 

Vykdomospriemonės, renginiai

Mėnuo

Atsakingasvykdytojas

Vieta

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Informacija apie norimą vykdyti priemonę

 

 

 

 

 

 

(įvardinti ir detaliai aprašyti priemonę kuriai būtinas finansavimas.Turi būti aprašyta priemonė, pasirinkta iš finansuojamų projekto veiklų rūšių, nuodytų 2.3. p.)

 

6. Priemonės įgyvendinimo parengtumas (atliktiparengiamiejidarbai)

 

 

Parengiamojodarbopavadinimas

 

Būklė (atlikta/ šiuometuatliekama; atlikimometai)

 

(pvz., galimybiųstudija,  techninisprojektasar  pan.)

 

 

 

 

 

 

Pastaba: jeituritenurodytusdokumentus, jųkopijaspridėkiteprieparaiškos.

 

7. NUMATOMOS IŠLAIDOS (lokalinė darbų sąmata ar preliminarus apskaičiavimas)__________________

 

Eil. Nr.

Išlaidųpaskirtis

ReikalingasumaEur

Išlaidųdetalizavimas

PrašomasumaEur

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PASTABOS :

- pildantparaiškąprašomeištrintiskliausteliuoseesančius, pasvirusiušriftupateiktuspaaiškinimusiršiaspastabas

 

 

 

 

_________________________________ __________ ___________________

 

Organizacijos (įstaigos) vadovo pareigos                    (Parašas)                     Vardas ir pavardė

 

 

 

 

 

_________________________________ __________ ___________________

 

Projektovadovopareigos   (Parašas)                      Vardasirpavardė

 

______________

 

part_2b78c4def03244b2b35268eb5241a892_end


 

Pagėgių savivaldybė saplinkos

apsaugos rėmimo specialiosios programos

pajamų ir išlaidų planavimo, rengimo,

vykdymo, kontrolės tvarkos aprašo

2 priedas

 

PAGĖGIŲ SAVIVALDYBĖS APLINKOS APSAUGOS RĖMIMO SPECIALIOSIOS PROGRAMOS PRIEMONIŲ VYKDYMO

ATASKAITA

 

____________

(Data)

____________________

(Sudarymovieta)

 

1..BENDRO POBŪDŽIO INFORMACIJA:

 

1.1. Projektopavadinimas

 

 

1.2. Projektoįgyvendinimotrukmė (pradžiairpabaiga)

 

 

1.3. Informacijaapieprojektovykdytoją (įstaigą, organizaciją):

Kodas

Adresas

Miestas, rajonasirpaštoindeksas

Telefonas

Elektroninispaštas

Bankorekvizitai

(bankopavadinimas, kodas, sąskaitosnumeris)

 

1.4. Informacijaapieprojektovadovą:

Vardas, pavardė

Pareigosįstaigoje, organizacijoje

Telefonas (sutarpmiestiniukodu)

Faksas (sutarpmiestiniukodu)

Elektroninispaštas

 

2. BENDRA INFORMACIJA APIE PROJEKTO ĮGYVENDINIMĄ:

 

2.1. Informacijąapieprojektoįgyvendinimą

 

(jeiguprojektasįgyvendintas, nurodykiteįgyvendinimodatą; jeiguprojektasdarneįgyvendintas, nurodykiteįgyvendinimoterminą, sutartiespasirašymodatą, neįgyvendinimopriežastis)

 

2.2. Projektotikslųpasiekimas

 

(kokietikslaibuvopasiekti; jeigutikslainepasiektiarbapasiekti ne ikigalo, nurodykitepriežastis)

 

2.3.Projektoveiklos, priemoniųįgyvendinimas

 

(kokiaveikla, kaipirkokiomispriemonėmisbuvoįgyvendinta; nurodykiteveiklos (atskirųetapų) vykdymodatas, dalyviųskaičiųirkitąinformaciją, pagrindžiančiąveiklosįgyvendinimą; pridėkitedokumentus (dalyviųsąrašą, skelbimąapierenginį, parengtosmedžiagoskopijąir pan.), įrodančiusveiklosįgyvendinimą; jeiguveiklaneįgyvendintaarbaįgyvendinta ne ikigalo, nurodykitepriežastis)

 

2.4.Projektoįgyvendinimoterminai

 

(arprojektasįgyvendintaslaikantisplanuotųterminų; jeigu ne, nurodykitenukrypimonuoterminųpriežastis)

 

2.5. Skirtosirpanaudotoslėšos

 

(kieklėšųšiamprojektuibuvoskirtaišprogramos, kokiaiverteisudarytasutartis, kieklėšųbuvopanaudota; nurodykitelėšųnepanaudojimopriežastis)

 

2.6. Projektorezultatai

 

(nurodykitepasiektusrezultatus)

 

 

3. LĖŠŲ PANAUDOJIMAS

 

Eil. Nr.

Išlaidųpaskirtis

Gautalėšų

Panaudotalėšų

Išlaidųdetalizavimas

 

 

 

 

 

 

4. KITA INFORMACIJA

 

4.1. Papildomainformacija

 

 

5. PRIEDAI:

5.1. išlaidaspagrindžiantysdokumentai

5.2. kitisuProjektoįgyvendinimususijędokumentai

 

 

 

PASTABOS:

- pildantparaiškąprašomeištrintiskliausteliuoseesančius, pasvirusiušriftupateiktuspaaiškinimusiršiaspastabas,

- prašomenurodytitiksliuspriedųpavadinimusirkiekvienopriedolapųskaičių.

 

 

_________________________________ ____________ _____________________

Organizacijos (įstaigos) vadovopareigos   (Parašas)                      Vardasirpavardė

 

 

 

________________________________ ____________ _____________________

 

Projekto vadovo pareigos                                                                 (Parašas)                                  Vardas ir pavardė

 

 

______________

 

part_7497fead36e243968032f21035ce4701_end


 

Pagėgių savivaldybės aplinkos

apsaugos rėmimo specialiosios programos

pajamų ir išlaidų planavimo, rengimo,

vykdymo, kontrolės tvarkos aprašo

3 priedas

 

Savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos lėšų naudojimo APLINKOSAUGOS priemonėms finansuoti pavyzdinė BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMO SUTARTIS NR.

20___ m. d.

Pagėgiai

 

Pagėgiųsavivaldybėsadministracija, juridinioasmenskodas __________, atstovaujama ___________ [pareigos, vardas, pavardė], veikiančio (-ios) pagal __________[nurodomas(-i) atstovavimoteisėtumąpagrindžiantis (-ys) dokumentas(-ai)] (toliau –Paslaugųgavėjas),

___________, juridinioasmenskodas __________, atstovaujama[pareigos, vardas, pavardė], veikiančio (-ios) pagal ___________ [nurodomivisijungtinėsveiklospartneriai, jeitiekėjasveikiajungtinėsveiklospagrindu], (toliau – Paslaugųteikėjas), toliaukartuŠalys, o atskirai – Šalis, sudarėšiąsutartį (toliau – Sutartis).

Sutartis sudaryta atsižvelgiant į:

Pagėgių savivaldybės tarybos 20_ m. ____________ d. sprendimo Nr. T-___ „Dėl 20__metų Pagėgių savivaldybės biudžeto patvirtinimo“ ___ priedo ______ eilutę (Programos priemonės pavadinimas);

 

I. SUTARTIES DALYKAS

 

1. Šia sutartimi Administracija įsipareigoja skirti lėšas (Programos pavadinimas) projekto „(Projekto pavadinimas)“ paraiškai, o Projekto vykdytojas įsipareigoja tinkamai panaudoti gautas biudžeto lėšas (savivaldybės biudžeto, valstybės biudžeto ar kitos lėšos).

2. Vertinamasis kriterijus: (atsižvelgiant į projekto paraišką įrašoma, kam bus leidžiamos lėšos).

 

II. SUTARTIES ŠALIŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

3. Administracija įsipareigoja:

3.1. Vadovaujantis 20__ m. __________ d. tarybos sprendimu ar administracijos direktoriaus įsakymu Nr. __ „(Teisės akto pavadinimas)“ pervesti Projekto vykdytojui ___ Eur (suma žodžiais) šiam projektui įgyvendinti pagal prie sutarties pridėtą programos sąmatą (sutarties 1 priedas), kuri yra neatskiriama šios sutarties dalis.

3.2. (Savivaldybės, valstybės ar kitas) biudžeto lėšas pervesti į Projekto vykdytojo banko sąskaitą, nurodytą sutarties ir paraiškos lėšoms gauti (sutarties 2 priedas) rekvizituose, per 5 darbo dienas nuo biudžeto lėšų gavimo į Administracijos sąskaitą.

4. Administracija turi teisę savo nuožiūra ir pasirinktinėmis priemonėmis tikrinti paskirtų biudžeto lėšų naudojimo teisėtumą, efektyvumą ir rezultatyvumą.

5. Projekto vykdytojas įsipareigoja:

5.1. Įvykdyti sutarties 1 punkte nurodytą projektą iki 20__ m. ____________ d.

5.2. Naudoti lėšas tik šioje sutartyje nurodytoms priemonėms vykdyti, kurių išlaidos nurodytos sutarties šalių suderintoje programos sąmatoje.

5.3. Nenaudoti lėšų ilgalaikiam turtui įsigyti.

5.4. Užtikrinti, kad biudžeto lėšomis perkant prekes, paslaugas būtų laikomasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų ir kitų įstatymų bei teisės aktų nustatytos tvarkos, tiekėjų lygiateisiškumo, skaidrumo ir nešališkumo principų.

5.5. Pateikti šiuos projekto įvykdymo ir lėšų panaudojimo dokumentus projekto (priemonės) koordinatoriui:

5.5.1. Įvykdžius projektą per 15 kalendorinių dienų, bet ne vėliau kaip iki einamųjų biudžetinių metų gruodžio 10 d. užpildyti ir pateikti – Pagėgių savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos priemonių vykdymo ataskaitą (Aprašo 2 priedas).

5.6. Nepanaudotas projektui vykdyti skirtas lėšas, pasibaigus projektui, per 5 darbo dienas grąžinti į Administracijos sąskaitą, bet ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 15 d.

5.7. Administracija turi teisę prašyti tikslinti sutarties 5.5.2. punkte nurodytas ataskaitas, pateikti visas išlaidas pateisinančių ir apmokėjimą įrodančių dokumentų patvirtintas kopijas, kitus su projekto vykdymu susijusius dokumentus ir medžiagą.

5.8. Administracija turi teisę reikalauti grąžinti į Administracijos sąskaitą pagal šią sutartį Projekto vykdytojui pervestą lėšų sumą, jeigu jis laiku nepateikia Administracijai šios sutarties 5.5.2 punkte nurodytų dokumentų.

 

III. ŠALIŲ ATSAKOMYBĖ

 

6. Administracija atsako už lėšų pervedimą nustatytu laiku.

7. Projekto vykdytojas atsako už tikslingą lėšų panaudojimą.

8. Projekto vykdytojas privalo nedelsdamas raštu pranešti Administracijai, jei negali įvykdyti projekto arba jei projekto vykdymą tęsti netikslinga ir grąžinti skirtas lėšas į sutartyje nurodytą Administracijos sąskaitą.

9. Už sutartinių įsipareigojimų nevykdymą ar netinkamą vykdymą sutarties Šalys atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

IV. SUTARTIES GALIOJIMAS, NUTRAUKIMAS IR PAKEITIMAS

 

10. Ši sutartis įsigalioja nuo jos pasirašymo dienos ir galioja, kol Administracijai bus pateiktos sutarties 5.5.2. punkte nurodytos ataskaitos, o nepanaudotas lėšų likutis pervestas į Administracijos sąskaitą banke iki einamųjų biudžetinių metų gruodžio 15 d.

11. Sutartis gali būti papildyta, keičiama (pasirašant papildomą susitarimą), nutraukta raštišku Šalių susitarimu.

12. Jeigu Projekto vykdytojas nesilaiko sutartyje numatytų sąlygų, Administracija turi teisę vienašališkai nutraukti sutartį įspėjusi Projekto vykdytoją apie sutarties nutraukimą ne mažiau kaip prieš dvi savaites.

 

V. ASMENS DUOMENŲ APSAUGA

 

13. Kiekviena Šalis kitos Šalies pateiktus jos darbuotojų, įgaliotų asmenų, subrangovų darbuotojų ar kitų atstovų, taip pat kitų asmenų duomenis tvarkys šios Sutarties vykdymo, teisėto intereso siekiant pareikšti ar apsiginti nuo ieškinių ar kitų reikalavimų, o taip pat siekiant įvykdyti Šaliai taikomuose teisės aktuose numatytas pareigas, tikslais bei juos atitinkančiais teisiniais pagrindais.

14. Kiekviena Šalis kitos Šalies pateiktus 13 punkte nurodytus asmens duomenis saugos visą Sutarties galiojimo laikotarpį, o taip pat po jos pasibaigimo – tiek, kiek būtina pareikšti ar apsiginti nuo ieškinių ar kitų reikalavimų, įvykdyti Šaliai taikomuose teisės aktuose numatytas pareigas.

15. Kiekviena Šalis kitos Šalies pateiktus 13 punkte nurodytus asmens duomenis gali teikti  šiems duomenų gavėjams: techninės ir programinės įrangos, naudojamos asmens duomenų tvarkymui, ir su tuo susijusių paslaugų teikėjams, Šalies naudojamų informacinių ir ryšių technologijų priežiūrą ir aptarnavimą vykdantiems paslaugų teikėjams, kitiems duomenų gavėjams, kuriems asmens duomenys turi būti teikiami vadovaujantis Šaliai taikomais teisės aktų reikalavimais. Administracija šios Sutarties 13 punkte nurodytus Projekto vykdytojo pateiktus asmens duomenis gali teikti asmenims, kuriuos jis turi teisę pasitelkti šios Sutarties vykdymui.

16. Kiekviena Šalis įsipareigoja visus fizinius asmenis, kurių asmens duomenis perduoda kitai Šaliai, tinkamai informuoti apie jų asmens duomenų perdavimą. Pateikiama informacija turi apimti: kitos Šalies, kaip duomenų valdytojo, tapatybę ir kontaktinius duomenis, asmens duomenų tvarkymo tikslus, asmens duomenų kategorijas, tvarkymo teisinį pagrindą, saugojimo laikotarpį, duomenų gavėjus kaip nurodyta šios sutarties 13 – 15 punktuose, ir pagal Bendrąjį duomenų apsaugos reglamentą (ES) 2016/679 turimas teises.

 

VI. KITOS SĄLYGOS

 

17. Nepanaudotos pagal sudarytą sutartį lėšos arba panaudotos nesilaikant sutarties sąlygų per vieną mėnesį po sutarties nutraukimo turi būti grąžintos į Administracijos nurodytas sąskaitas.

18. Ginčai dėl sutarties vykdymo sprendžiami abipusiu susitarimu, o nesusitarus – teismine tvarka.

19. Projektui vykdyti skirtos lėšos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus (nebent abiejų šalių sutarimu).

20. Sutarties pakeitimai ir papildymai įforminami šalių susitarimu, kuris yra neatsiejamas šios sutarties dalis.

21. Sutartis sudaryta dviem egzemplioriais lietuvių kalba, turinčiais vienodą juridinę galią, po vieną kiekvienai Šaliai. Sutarties papildymai ir pakeitimai galioja tik patvirtinti Šalių atstovų parašais ir antspaudais.


 

 

VII. SUTARTIES ŠALIŲ ADRESAI IR REKVIZITAI

 

 

 

PASLAUGŲ GAVĖJAS

PASLAUGŲ TEIKĖJAS

Pagėgiųsavivaldybėsadministracija

Adresas: Vilniaus g. 9, 99288 Pagėgiai

Įmonėskodas: 188746659

Sąskaita Nr.: LT807300010002596276

Bankas:  AB SWEDBANK

Tel.: 8441 57482;  faksas: 8441 57874

El.p. info@pagegiai.lt

 

Pasirašančiojopareigos, vardas, pavardė

Parašas...................................................

Data.........................................................

 

A.V.                                                          

[Paslaugųteikėjorekvizitai]

 

 

 

 

 

 

 

Pasirašančiojopareigos, vardas, pavardė

Parašas .....................................................

Data...........................................................

 

A.V.

_______________

part_74c469fa68154356889a9de766d106ce_end