DRUSKININKŲ SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL STRATEGINIO PLANAVIMO DRUSKININKŲ SAVIVALDYBĖJE ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠO TVIRTINIMO
2015 m. sausio 29 d. T1-2
Druskininkai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 41 punktu ir atsižvelgdama į Strateginio planavimo savivaldybėse rekomendacijas, patvirtintas Lietuvos Respublikos vyriausybės 2014 m. gruodžio 15 d. nutarimu Nr. 1435 „Dėl strateginio planavimo savivaldybėse rekomendacijų patvirtinimo“, Druskininkų savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
Sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA:
Druskininkų savivaldybės tarybos
2015 m. sausio 29 d. sprendimu Nr. T1-2
STRATEGINIO PLANAVIMO DRUSKININKŲ SAVIVALDYBĖJE ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Strateginio planavimo Druskininkų savivaldybėje tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja Druskininkų savivaldybės (toliau – Savivaldybės) strateginio planavimo dokumentų rengimą, svarstymą, tvirtinimą, įgyvendinimo stebėseną, numatytų pasiekti rezultatų vertinimą, ataskaitų dėl planavimo dokumentų įgyvendinimo rengimą ir svarstymą, savivaldybės gyventojų įtraukimą į jų rengimą, svarstymą ir įgyvendinimo priežiūrą ir viešinimą.
2. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:
2.1. Strateginis planavimas Druskininkų savivaldybėje – procesas, kurio metu nustatomos veiklos kryptys ir būdai, kaip vykdyti savivaldybės misiją, pasiekti numatytus tikslus ir rezultatus, veiksmingai panaudojant finansinius, materialinius ir žmogiškuosius išteklius.
2.2. Druskininkų savivaldybės strateginis plėtros planas (toliau – strateginis plėtros planas) – ilgalaikės trukmės strateginio planavimo dokumentas, skirtas aplinkos, socialinei ir ekonominei raidai savivaldybės teritorijoje numatyti.
2.3. Druskininkų savivaldybės strateginis veiklos planas (toliau – strateginis veiklos planas) – 3 metų trukmės strateginio planavimo dokumentas, rengiamas numatant detalesnį savivaldybės strateginio plėtros plano ir savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, bei kuris sudaromas atsižvelgiant į planuojamus savivaldybės finansinius ir žmogiškuosius išteklius.
2.4. Druskininkų savivaldybės strateginio veiklos plano programa (toliau – programa) – esminė savivaldybės strateginio veiklos plano dalis, skirta strateginiam tikslui įgyvendinti, kurioje nustatomi programos tikslai, uždaviniai, priemonės (projektai), vertinimo kriterijai, jų reikšmės ir asignavimai.
2.5. Druskininkų savivaldybės administracijos, seniūnijų ir savivaldybės biudžetinių įstaigų metiniai veiklos planai (toliau – metinis veiklos planas) – Druskininkų savivaldybės strateginio veiklos plano programų ar jų dalies (tikslų ar uždavinių, atskirų priemonių), už kurias atsakinga savivaldybės administracija, seniūnija ir savivaldybės biudžetinė įstaiga, įgyvendinimą detalizuojantis dokumentas, kuris rengiamas atsižvelgiant į savivaldybės biudžete numatomus joms skirti asignavimus.
3. Kitos Tvarkos apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Strateginio planavimo savivaldybėse rekomendacijose (toliau – Rekomendacijos), patvirtintose Lietuvos Respublikos vyriausybės 2014 m. gruodžio 15 d. nutarimu Nr. 1435, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme.
II. STRATEGINIO PLANAVIMO SISTEMA
4. Druskininkų savivaldybės strateginio planavimo sistemą sudaro strateginio planavimo dokumentai, jų tarpusavio ryšiai bei ryšiai su valstybės ir regionų planavimo dokumentais, savivaldybių teritorijų planavimo dokumentais, savivaldybės institucijos ir įstaigos, atsakingos už strateginio planavimo dokumentų parengimą, tvirtinimą, įgyvendinimą, vertinimą ir atsiskaitymą už šių dokumentų įgyvendinimo rezultatus ir jų viešinimą.
5. Strateginio planavimo dokumentų rengimo principai:
5.1. kryptingumas – strateginio planavimo dokumentuose formuluojami loginiais ryšiais susieti tikslai, uždaviniai, planuojami pasiekti rezultatai;
5.2. orientavimasis į rezultatus – strateginio planavimo dokumentuose nustatant tikslus kartu turi būti suplanuojami ir siekiami rezultatai; siekiant užtikrinti, kad bus pasiekti planuoti rezultatai ir laiku priimti valdymo tobulinimo sprendimai, informacija apie veiklos rezultatus yra nuolat stebima, analizuojama ir vertinama;
5.3. efektyvumas – strateginio planavimo dokumentuose nustatytų tikslų ir rezultatų siekiama mažiausiomis sąnaudomis, racionaliai paskirstant išteklius ir nuolat ieškant veiklos efektyvumo didinimo rezervų bei naujų veiklos tobulinimo būdų;
5.4. atvirumas (partnerystė) – savivaldybės tikslai ir būdai jiems įgyvendinti yra nustatomi konsultuojantis su savivaldybės bendruomene; strateginio planavimo dokumentai ir jų įgyvendinimo ataskaitos yra viešos ir skelbiamos savivaldybės interneto svetainėje;
6. Druskininkų savivaldybės planavimo dokumentų sistemą sudaro (1 priedas):
8. Strateginio planavimo dokumentai rengiami atsižvelgiant į valstybės ir regiono strateginio planavimo dokumentus, taip pat užtikrinant jų tarpusavio suderinamumą ir integralumą (2 priedas).
9. Planavimo dokumentai yra tarpusavyje susiję – ilgalaikių planavimo dokumentų nuostatos pereina į trumpesnės trukmės planavimo dokumentus, kuriuos sudarant atsižvelgiama į planuojamus savivaldybės finansinius ir žmogiškuosius išteklius. Vienų planavimo dokumentų nuostatos neturi prieštarauti kitų planavimo dokumentų nuostatoms.
10. Strateginis plėtros planas ir savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programos pradedamos rengti likus metams iki jų galiojimo pabaigos ir patvirtinamos iki strateginio veiklos plano projekto parengimo. Strateginio veiklos plano rengimo, svarstymo, tvirtinimo ir atsiskaitymo už įgyvendinimo rezultatus ciklas pateiktas Tvarkos aprašo 3 priede.
III. STRATEGINIO PLĖTROS PLANO RENGIMAS, TVIRTINIMAS, ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA
11. Strateginio plėtros plano struktūra:
11.1. bendroji informacija (nurodomas savivaldybės strateginio plėtros plano parengimo tikslas, kokiais planavimo dokumentais vadovautasi rengiant šį planą ir kas dalyvavo jį rengiant, taip pat pateikiama kita svarbi informacija);
11.2. vidaus ir išorės aplinkos analizė (savivaldybės ekonominės-socialinės situacijos analizė ir išvados arba tik išvados, pagrindžiančios savivaldybės strateginio plėtros plano prioritetų, tikslų ir uždavinių pasirinkimą) (toliau – aplinkos analizė);
11.3. savivaldybės plėtros vizija (idealus ateities paveikslas arba įsivaizduojama būsena, kuri gali būti pasiekta pačiomis palankiausiomis sąlygomis);
11.4. savivaldybės plėtros prioritetai, strateginiai tikslai, uždaviniai, ir / arba priemonės, preliminarus lėšų poreikis, galimi finansavimo šaltiniai, atsakingi vykdytojai;
11.6. strateginio plėtros plano priežiūros sistema (strateginio planavimo dokumentų sąsajos, atsakingos institucijos ir jų funkcijos, strateginio plėtros plano priežiūros ir koregavimo sistemos);
12. Strateginį plėtros planą rengia Savivaldybės administracijos darbuotojai ir/arba skyriai atsakingi už savo veiklos sritis. Be to, strateginis plėtros planas gali būti rengiamas ir/ arba pasitelkus išorinį konsultacinių paslaugų teikėją.
14. Strateginio plėtros plano rengimą koordinuoja ir jo įgyvendinimo priežiūrą vykdo Savivaldybės tarybos patvirtinta Druskininkų savivaldybės plėtros strateginio planavimo rengimo ir įgyvendinimo priežiūros komisija (toliau – Komisija), veikianti pagal patvirtintus nuostatus.
15. Komisijos iniciatyva, strateginio plėtros plano projektui parengti gali būti sudarytos viena arba kelios (susijusios su atskirų veiklos sričių plėtra) darbo grupės (toliau – darbo grupės), sudarytos iš interesų grupių atstovų.
16. Strateginio plėtros plano rengimo procese turi būti informuojama ir konsultuojamasi su interesų grupės bei siekiama kuo aktyvesnio jų dalyvavimo, pagrįsto bendradarbiavimu ir parneryste.
17. Strateginio plėtros plano rengimo procesas susideda iš šių etapų:
17.1. Aplinkos analizė ir pirminių siūlymų dėl strateginio plėtros plano tikslų rengimas. Strateginis plėtros planas rengiamas vadovaujantis valstybės planavimo dokumentais, Alytaus regiono plėtros planu, Druskininkų savivaldybės teritorijos bendruoju ir specialiaisiais planais, Europos Sąjungos strateginiais dokumentais, atliekama nuodugni savivaldybės socialinės-ekonominės būklės analizė, pateikiama ankstesnio strateginio plėtros plano rezultatų analizė, identifikuojamos stiprybės, silpnybes, galimybės bei grėsmės. Pateikiami rengiamo strateginio plėtros plano prioritetų, tikslų ir uždavinių ar kitų sudedamųjų dalių pasiūlymai. Parengta medžiaga svarstoma ir papildoma Komisijos posėdyje ir/ arba darbo grupėse.
17.2. Strateginio plėtros plano projekto rengimas:
17.2.1. Atsižvelgiant į atliktą aplinkos analizę ir pateiktus pasiūlymus, formuluojama savivaldybės vizija ir strateginiai tikslai. Vizijos ir strateginių tikslų formuluotės aptariamos Komisijos posėdyje ir/ arba darbo grupėse. Formuluotės patikslinamos pagal gautas pastabas ir siūlymus.
17.2.2. Formuluojami šio plano tikslai, uždaviniai, numatomos priemonės ir jų atsakingi vykdytojai, taip pat tikslų ir uždavinių įgyvendinimo vertinimo kriterijai ir jų reikšmės, įvertinamas preliminarus lėšų poreikis bei galimi finansavimo šaltiniai. Parengta medžiaga svarstoma ir papildoma Komisijos posėdyje ir/ arba darbo grupėse.
17.2.3. Kuriama strateginio plėtros plano priežiūros sistema: aprašomos strateginio planavimo dokumentų sąsajos, įvardinamos atsakingos institucijos ir jų funkcijos, formuojama strateginio plėtros plano priežiūros ir koregavimo sistema. Parengta medžiaga svarstoma ir papildoma Komisijos posėdyje ir/ arba darbo grupėse.
17.3. Strateginio plėtros plano projekto svarstymas ir tvirtinimas:
17.3.1. Parengtas savivaldybės strateginio plėtros plano projektas paskelbiamas ir pradedamas viešas svarstymas. Savivaldybės bendruomenės nuomonei esminiais savivaldybės plėtros klausimais išsiaiškinti gali būti organizuojamos ir kitos viešojo svarstymo priemonės.
18. Strateginio plėtros plano svarstymas Savivaldybės tarybos komitetuose, tvirtinimas ir viešinimas vykdomas Savivaldybės tarybos veiklos reglamento nustatyta tvarka.
IV. SAVIVALDYBĖS ATSKIRŲ ŪKIO ŠAKŲ (SEKTORIŲ) PLĖTROS PROGRAMŲ RENGIMAS, TVIRTINIMAS, ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA
20. Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programose, kai tokių programų rengimas numatytas įstatyme, pateikiamos aplinkos analizės išvados, suformuluojami tikslai, uždaviniai ir priemonės, jų vertinimo kriterijai ir siekiamos reikšmės, numatomi atsakingi vykdytojai, preliminarus lėšų poreikis bei galimi finansavimo šaltiniai, suformuojama priežiūros sistema. Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) programoms taikoma savivaldybės strateginio plėtros plano struktūra.
21. Atskirų savivaldybės ūkio šakų (sektorių) plėtros programos rengiamos vadovaujantis Tvarkos aprašo 17 punkte nurodytais savivaldybės strateginio plėtros plano rengimo etapais.
22. Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų rengimas yra inicijuojamas Savivaldybės tarybos sprendimu.
23. Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programas rengia Savivaldybės tarybos sprendimu sudaryta darbo grupė, sudaryta iš interesų grupių atstovų.
24. Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programos rengiamos savivaldybės atsakingų asmenų (padalinių) ir/ arba pasitelkus išorinį konsultacinių paslaugų teikėją.
25. Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programos įgyvendinimo stebėsenos, tikslinimo, atsiskaitymo už įgyvendinimo rezultatus ir vertinimo procesai yra nustatomi Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programos priežiūros sistemoje, kuri yra neatsiejama Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programos struktūros dalis.
V. SAVIVALDYBĖS STRATEGINIO VEIKLOS PLANO RENGIMAS IR TVIRTINIMAS
26. Strateginio veiklos plano struktūra:
26.1. aplinkos analizė (atliekamas esamos socialinės-ekonominės situacijos ir pasiektų rezultatų atskirose veiklos srityse įvertinimas, rengiamos išvados, kurios naudojamos tolesniuose strateginio veiklos plano projekto rengimo etapuose);
26.2. Savivaldybės misija (suformuluojamas glaustas savivaldybės pagrindinis funkcionavimo tikslas, apibūdinantis pagrindines jos veiklos kryptis, ypatumus, išreiškiantis savivaldybės santykius su jos bendruomene);
26.3. strateginiai pokyčiai, suprantami kaip apibrėžta Rekomendacijų 18-22 punktuose:
26.4. strateginis tikslas (-ai) (tai ilgos trukmės užsibrėžtas siekis, rodantis planuojamą pasiekti rezultatą per planavimo dokumento įgyvendinimo laikotarpį; strateginis tikslas turi atspindėti naudą savivaldybės bendruomenei ir pademonstruoti numatomus kokybinius pokyčius);
26.5. strateginio veiklos plano programa (-os) (esminė strateginio veiklos plano dalis, skirta strateginiam tikslui įgyvendinti, kurioje nustatyti šios programos tikslai, uždaviniai, priemonės (projektai), vertinimo kriterijai, jų matavimo vienetai ir reikšmės, taip pat asignavimai);
27. Strateginis veiklos planas rengiamas kasmet rugsėjo – vasario mėnesiais, planuojant Savivaldybės veiklą ateinantiems trejiems metams. Pirmieji metai yra detalūs, o antri-treti – prognoziniai. Rengimo procesas ir grafikas pateiktas Tvarkos aprašo 4 priede.
28. Savivaldybės veiklos plano rengimą, svarstymą, viešinimą ir įgyvendinimo priežiūrą organizuoja ir koordinuoja Savivaldybės administracijos direktorius.
29. Savivaldybės administracijos direktorius skiria darbuotojus, atsakingus už strateginio veiklos plano programų parengimą.
30. Strateginį veiklos planą rengia skyrius, atsakingas už strateginį planavimą, bei strateginio veiklos plano programų koordinatoriai, kurie į strateginio veiklos plano rengimo procesą įtraukia savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojus, kitų įstaigų bei kitų interesų grupių atstovus.
31. Strateginis veiklos plano ir programų rengimo formos tvirtinamos Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.
32. Strateginio veiklos plano suderinamumo stebėjimą su strateginiu plėtros planu ir kitais strateginio planavimo dokumentais vykdo Komisija.
34. Strateginio veiklos plano rengimo grafikas derinamas su Savivaldybės biudžeto projekto rengimo grafiku, kurį iki kiekvienų metų rugsėjo mėn. pabaigos sudaro ir Savivaldybės administracijos direktoriui teikia tvirtinti skyrius, atsakingas už finansų planavimą ir apskaitą.
35. Strateginio veiklos plano rengimo procesas susideda iš šių etapų:
36. Strateginio veiklos plano aplinkos analizės, Savivaldybės misijos ir strateginių pokyčių dalys yra rengiamos Savivaldybės tarybos kadencijos laikotarpiui. Esant esminiams politiniams, socialiniams ir ekonominiams pokyčiams šios dalys peržiūrimos ir atnaujinamos strateginio veiklos plano rengimo laikotarpiu.
37. Skyrius, atsakingas už strateginį planavimą:
37.3. organizuoja strateginių pokyčių dalies rengimą, kaip tai apibrėžta Rekomendacijų 18-22 punktuose;
39. Programų koordinatoriai:
39.1. peržiūri vykdomas programas, įvertina pasiektus rezultatus ir turėtus išteklius rezultatams pasiekti, surenka iš biudžeto asignavimų valdytojų ir kitų įstaigų informaciją (metinių veiklos planų projektai) apie planuojamas priemones, projektus, jiems įgyvendinti numatomas lėšas ir lėšų šaltinius, rezultato ir produkto vertinimo kriterijus;
40. Savivaldybės administracija, seniūnijos ir savivaldybės biudžetinės įstaigos, kurioms planuojami asignavimai Savivaldybės biudžete:
41. Parengęs strateginio veiklos plano projektą, skyrius, atsakingas už strateginį planavimą, organizuoja jo svarstymą Komisija posėdyje.
42. Parengtas savivaldybės strateginio veiklos plano projektas paskelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje, sudaromos galimybės savivaldybės bendruomenei susipažinti su šiuo projektu.
44. Komisijai pritarus ir jos siūlymu strateginio veiklos plano projektas teikiamas tvirtinti Savivaldybės tarybai.
VI. METINIO VEIKLOS PLANO RENGIMAS IR TVIRTINIMAS
46. Patvirtinus strateginį veiklos planą, Savivaldybės administracija, seniūnijos ir Savivaldybės biudžetinės įstaigos, rengia savo metinius veiklos planus.
47. Metinio veiklos plano struktūra:
47.1. bendroji dalis (atliekama trumpa įstaigos veiklos analizė, nurodomos pagrindinės problemos ar veiksniai, lemiantys planuojamus pokyčius ar reikalaujantys sprendimų, kurie turi atsispindėti veiklos plane; nurodoma, kokie savivaldybės prioritetai įgyvendinami, nurodoma, kokius ilgos trukmės planavimo dokumentus įgyvendina, kokie kiti svarbūs darbai ir (ar) projektai numatomi vykdyti, kokie numatomi pagrindiniai pasiekimai; pateikiama kita svarbi informacija);
47.2. tikslai ir uždaviniai (iš strateginio veiklos plano perkeliami atitinkamos programos tikslai ir uždaviniai arba suformuluojami siauresni, atsižvelgiant į kiekvienos konkrečios Savivaldybės institucijos ar įstaigos, dalyvaujančios įgyvendinant strateginio veiklos plano programą, indėlį);
47.4. veiklos (priemonių įgyvendinimas detalizuojamas, nurodant konkrečius jų įgyvendinimo būdus – veiklas; veiklos formuluojamos numatomų vykdyti projektų ar veiksmų pagrindu);
47.5. indėlio ir proceso vertinimo kriterijai (metinio veiklos plano rezultatai išreiškiami ir atitinkamai priemonių įgyvendinimo pažanga matuojama indėlio ir proceso vertinimo kriterijais, kurie matuoja vidinius Savivaldybės institucijos ar įstaigos procesus (veiksmus) ar išteklius (finansinius, žmogiškuosius, materialinius ar kt.), reikalingus siekiant sukurti produktus, teikti paslaugas ar atlikti kitas Savivaldybės institucijos ar įstaigos funkcijas);
47.6. atsakingi vykdytojai (prie veiklų nurodomi už jų įgyvendinimą atsakingi vykdytojai (Savivaldybės institucijos ar įstaigos struktūriniai padaliniai arba darbuotojai));
49. Metiniai veiklos planai turi užtikrinti savivaldybės strateginio veiklos plano pirmųjų planuojamų metų įgyvendinimą.
50. Savivaldybės administracijos metinį veiklos planą rengia Savivaldybės administracijos direktoriaus skirti atsakingi asmenys/ skyriai.
51. Savivaldybės biudžetinių įstaigų metinius veiklos planus rengia įstaigų vadovai, darbuotojai, atsakingi už strateginį planavimą.
52. Seniūnijų metinius veiklos planus rengia seniūnai, seniūnijų darbuotojai, įtraukdami ir seniūnaičius, bendruomeninių organizacijų atstovus, seniūnijos teritorijoje veikiančių įstaigų ir organizacijų atstovus bei gyventojus.
53. Savivaldybės administracijos ir seniūnijų metiniai veiklos planai teikiami tvirtinti Savivaldybės administracijos direktoriui, Savivaldybės biudžetinių įstaigų, suderinus su Savivaldybės administracijos padaliniais, – biudžetinės įstaigos vadovui ir turi būti patvirtinti iki kiekvienų metų balandžio mėn.
VII. STRATEGINIO VEIKLOS PLANO IR METINIŲ VEIKLOS PLANŲ STEBĖSENA, TIKSLINIMAS IR ATSISKAITYMAS UŽ ĮGYVENDINIMO REZULTATUS
55. Savivaldybės tarybai patvirtinus strateginį veiklos planą ir Savivaldybės biudžetą, bei patvirtinus metinius veiklos planus, pradedamas strateginio veiklos plano įgyvendinimas.
56. Pradėjus įgyvendinti strateginį veiklos planą, prasideda nuolatinė strateginio veiklos plano įgyvendinimo rezultatų stebėsena (toliau – stebėsena). Stebėsenos tikslas – strateginiame planavime dalyvaujantiems Savivaldybės administracijos darbuotojams, programų koordinatoriams, asignavimų valdytojams nuolat stebėti strateginio veiklos plano įgyvendinimo rezultatus ir laiku priimti sprendimus, siekiant pagerinti savivaldybės veiklą ir rezultatus.
57. Strateginių veikos planų įgyvendinimo stebėsena apima strateginių tikslų, programų, programų tikslų, uždavinių ir priemonių įgyvendinimo lygio ir pažangos stebėseną.
58. Strateginis veiklos planas tikslinamas, vadovaujantis strateginio veiklos plano įgyvendinimo stebėsenos ir Savivaldybės biudžeto vykdymo duomenimis, siekiant užtikrinti nustatytų tikslų ir uždavinių pasiekimą.
59. Pasiūlymus raštu ir žodžiu dėl strateginio veiklos plano tikslinimo gali teikti Savivaldybės tarybos nariai, Savivaldybės administracijos darbuotojai, asignavimų valdytojai, kiti interesų grupių atstovai.
60. Skyrius, atsakingas už strateginį planavimą, išnagrinėjęs pateiktą pasiūlymą dėl strateginio veiklos plano tikslinimo, teikia įvertintų pasiūlymų ir/ arba patikslinto strateginio veiklos plano projektą svarstyti Komisijai.
61. Komisijai pritarus strateginio veiklos plano tikslinimo projektui, siūlo jį tvirtinti Savivaldybės tarybai.
62. Savivaldybės veiklos plano tikslinimo projekto svarstymas Savivaldybės tarybos komitetuose, tvirtinimas ir viešinimas vykdomas Druskininkų savivaldybės tarybos veiklos reglamento nustatyta tvarka.
64. Pasibaigus kalendoriniams metams, rengiamos Savivaldybės administracijos, seniūnijų ir biudžetinių įstaigų metinės veiklos ataskaitos.
65. Metinio veiklos plano ataskaitos forma tvirtinama Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.
66. Savivaldybės administracijos metinę veiklos ataskaitą rengia Savivaldybės administracijos direktoriaus skirti atsakingi asmenys/ skyriai.
67. Savivaldybės biudžetinių įstaigų metines veiklos ataskaitas rengia įstaigų darbuotojai, atsakingi už strateginį planavimą.
68. Seniūnijų metines veiklos ataskaitas rengia seniūnai, seniūnijų darbuotojai. Seniūnijų metinės veiklos ataskaitos aptariamos su vietos gyventojais ar bendruomeninių organizacijų atstovais.
69. Savivaldybės administracijos ir seniūnijų metinės veiklos ataskaitos teikiamos tvirtinti Savivaldybės administracijos direktoriui, Savivaldybės biudžetinių įstaigų metines veiklos ataskaitas - įstaigų vadovams ir turi būti patvirtintos iki kiekvienų metų gegužės m.
71. Atitinkamų metų strateginio veiklos plano įgyvendinimo ataskaita rengiama kasmet vasario – gegužės mėn., vadovaujantis savivaldybės strateginio veiklos plano įgyvendinimo stebėsenos duomenimis ir Savivaldybės administracijos, seniūnijų ir biudžetinių įstaigų pateikta informacija apie metinio veiklos plano įgyvendinimą ir kita svarbia susijusia informacija (pasiekta pažanga, iškylančios problemos ir galimi iššūkiai, t. y. akcentuojami pasiekti rezultatai, o ne vykdyta veikla ar atliktos funkcijos).
72. Strateginio veiklos plano ataskaitos forma tvirtinama Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.
73. Strateginio veiklos plano veiklos ataskaitose pateikiama informacija apie:
73.5. siūlymus ir rekomendacijas dėl veiklos prioritetų tęstinumo, tikslų ir uždavinių peržiūros, veiklos valdymo tobulinimo;
74. Programų koordinatoriai rengia ir teikia skyriui, atsakingam už strateginį planavimą, informaciją apie programų įgyvendinimą iki kiekvienų metų balandžio mėn. vidurio.
75. Skyrius, atsakingas už finansų planavimą ir apskaitą, rengia ir teikia skyriui, atsakingam už strateginį planavimą, informaciją apie Savivaldybės biudžeto vykdymą ir asignavimų panaudojimą iki kiekvienų metų balandžio mėn. vidurio.
76. Skyrius, atsakingas už strateginį planavimą, rengia strateginio veiklos plano ataskaitos projektą iki kiekvienų metų birželio mėn.
77. Parengęs strateginio veiklos plano ataskaitos projektą, skyrius, atsakingas už strateginį planavimą, organizuoja jo svarstymą Komisijos posėdyje.
78. Komisijai pritarus strateginio veiklos plano ataskaitai, ji teikiama pritarti Savivaldybės tarybai iki kiekvienų metų liepos mėn.
79. Pritarus strateginio veiklos plano ataskaitai, skyrius, atsakingas už strateginį planavimą, ją paskelbia savivaldybės interneto svetainėje.
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
80. Metiniuose veiklos planuose numatytos veiklos ir siekiami rezultatai turi būti naudojami Savivaldybės administracijos, seniūnijų ir Savivaldybės biudžetinių įstaigų valstybės tarnautojų veiklos užduotims nustatyti ir jų veiklos rezultatams vertinti.
81. Tvarkos aprašas gali būti keičiamas arba papildomas. Keitimas/atnaujinimas/ papildymas gali būti susijęs su:
81.2. strateginio planavimo Druskininkų savivaldybėje procedūrų pasikeitimu /atsiradimu/panaikinimu;
81.3. strateginio planavimo dokumentų struktūros ir eigos bei formų pasikeitimu /atsiradimu/panaikinimu;
Strateginio planavimo Druskininkų
savivaldybėje organizavimo tvarkos aprašo
1 priedas
SAVIVALDYBĖS STRATEGINIO PLANAVIMO DOKUMENTŲ SCHEMA
Strateginio planavimo Druskininkų
savivaldybėje organizavimo tvarkos aprašo
2 priedas
STRATEGINIO PLANAVIMO DOKUMENTAI IR JŲ TARPUSAVIO RYŠIAI
Strateginio planavimo Druskininkų
savivaldybėje organizavimo tvarkos aprašo
3 priedas
SAVIVALDYBĖS STRATEGINIO VEIKLOS PLANO RENGIMO, SVARSTYMO, TVIRTINIMO IR ATSISKAITYMO UŽ ĮGYVENDINIMO REZULTATUS CIKLAS
Strateginio planavimo Druskininkų
savivaldybėje organizavimo tvarkos aprašo
4 priedas
STRATEGINIO VEIKLOS PLANO RENGIMO PROCESAS IR GRAFIKAS
Eil. Nr. |
Procedūros |
Vykdytojai |
Vykdymo terminai |
|
Pradžia |
Pabaiga |
|||
1. |
Savivaldybės biudžeto projekto rengimo įsakymo, įtraukiant strateginio veiklos plano rengimo procesus ir terminus, parengimas ir tvirtinimas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu. |
Skyrius, atsakingas už finansų planavimą ir apskaitą; Skyrius, atsakingas už strateginį planavimą |
rugsėjis |
rugsėjis |
2. |
Aplinkos analizės atlikimas ir Savivaldybės misijos formavimas/patikslinimas. (Rengiama Savivaldybės tarybos kadencijos laikotarpiui. Esant poreikiui atnaujinama strateginio veiklos plano rengimo laikotarpiu). |
Skyrius, atsakingas už strateginį planavimą |
rugsėjis |
lapkritis |
3. |
Strateginių pokyčių dalies įvertinimas, peržiūrėjimas ir patikslinimas. (Rengiama Savivaldybės tarybos kadencijos laikotarpiui. Esant poreikiui atnaujinam strateginio veiklos plano rengimo laikotarpiu). |
Skyrius, atsakingas už strateginį planavimą; Komisija |
spalis |
lapkritis |
4. |
Savivaldybės biudžetinių įstaigų metinių veiklos planų projektų ir jų sąmatų projektų parengimas ir pateikimas programų koordinatoriams |
Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai |
rugsėjis |
lapkritis |
5. |
Programų projektų parengimas ir pateikimas skyriui, atsakingam už strateginį planavimą |
Programų koordinatoriai |
lapkritis |
gruodis |
6. |
Strateginio veiklos plano projekto parengimas |
Skyrius, atsakingas už strateginį planavimą |
gruodis |
sausis |
7. |
Savivaldybės veiklos plano projekto svarstymas Komisijos posėdyje |
Skyrius, atsakingas už strateginį planavimą |
sausis |
sausis |
8. |
Savivaldybės veiklos plano projekto paskelbimas Savivaldybės interneto svetainėje, sudaromos galimybės savivaldybės bendruomenei susipažinti su šiuo projektu |
Skyrius, atsakingas už strateginį planavimą; Skyrius, atsakingas už informacijos sklaidą |
sausis |
vasaris |
9. |
Savivaldybės veiklos plano projekto tikslinimas ir siūlymas tvirtinti Savivaldybės taryboje |
Skyrius, atsakingas už strateginį planavimą; Komisija |
vasaris |
vasaris |
10. |
Strateginio veiklos plano tvirtinimas |
Savivaldybės taryba |
vasaris |
vasaris |