VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL VILNIAUS R. RIEŠĖS PAGRINDINĖS MOKYKLOS PAVADINIMO PAKEITIMO IR NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2014 m. lapkričio 28 d. Nr.T3-470

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.43 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos  vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo  4 straipsnio 3 dalies 1 punktu, 6 straipsniu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 3, 4 dalimis, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-1164 patvirtintais Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais, Mokyklų pavadinimų sudarymo ir rašymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. liepos 12 d. įsakymu Nr. V-1240 ir atsižvelgdama į Valstybinės lietuvių kalbos komisijos 2014-10-22 raštą Nr. S1-432 (1.7) „Dėl mokyklos pavadinimo“,  Vilniaus rajono savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a:

1. Pakeisti Vilniaus r. Riešės pagrindinės mokyklos pavadinimą ir pavadinti ją Vilniaus r. Riešės šv. Faustinos Kovalskos pagrindine mokykla.

2. Patvirtinti Vilniaus r. Riešės šv. Faustinos Kovalskos pagrindinės mokyklos nuostatus (pridedama).

3. Įgalioti Vilniaus r. Riešės šv. Faustinos Kovalskos pagrindinės mokyklos direktorę Liliją Sadaiską pasirašyti ir įregistruoti savo vadovaujamos švietimo įstaigos patvirtintus nuostatus Juridinių asmenų registre bei atlikti kitus su tuo susijusius veiksmus teisės aktų nustatyta tvarka.

4. Apie sprendimo 1 punkte nurodytos įstaigos pavadinimo pakeitimą paskelbti vieną kartą viešai arba pranešti visiems kreditoriams raštu iki sprendimo 2 punkte nurodytų nuostatų įregistravimo Juridinių asmenų registre.

5. Pripažinti netekusiu galios nuo 2 punkte patvirtintų nuostatų įregistravimo dienos Juridinių asmenų registre Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2014 m. gegužės 30 d. sprendimo Nr. T3-172 „Dėl pertvarkytų Vilniaus rajono švietimo įstaigų nuostatų bei švietimo įstaigų didžiausių leistinų pareigybių skaičiaus patvirtinimo“ 1 punkto tą dalį, kuria patvirtinti Vilniaus r. Riešės pagrindinės mokyklos nuostatai.

6. Šį sprendimą teisės aktų nustatyta tvarka paskelbti Teisės aktų registre ir Savivaldybės tinklalapyje.

 

 

 

Savivaldybės merė                                                                                                              Marija Rekst


 

PATVIRTINTA

Vilniaus rajono savivaldybės tarybos

2014 m. lapkričio mėn. 28 d.

sprendimu Nr.T3-470

 

VILNIAUS R. RIEŠĖS ŠV. FAUSTINOS KOVALSKOS PAGRINDINĖS MOKYKLOS

 

NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Vilniaus r. Riešės šv. Faustinos Kovalskos pagrindinės mokyklos nuostatai (toliau –  Nuostatai) reglamentuoja Vilniaus r. Riešės šv. Faustinos Kovalskos pagrindinės mokyklos (toliau – Mokyklos) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, Mokyklos teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, Mokyklos reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.

 

2. Oficialusis Mokyklos pavadinimas – Vilniaus r. Riešės šv. Faustinos Kovalskos pagrindinė mokykla, trumpasis pavadinimas – Riešės šv. Faustinos Kovalskos pagrindinė mokykla. Mokykla įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas 191319845.

 

3. Mokykla įsteigta – 1864 m. (Lietuvos centrinio valstybės archyvo 2000-11-23 pažymėjimas Nr. 2/264).

 

4. Mokyklos teisinė forma – biudžetinė įstaiga.

 

5. Mokyklos priklausomybė – savivaldybės mokykla.

 

6. Mokyklos savininkas – Vilniaus rajono savivaldybė, identifikavimo kodas 111104987, LT-09318, Rinktinės g. 50, Vilnius. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Vilniaus rajono savivaldybės taryba, kuri:

 

6.1. tvirtina Mokyklos nuostatus;

 

6.2. priima į pareigas ir iš jų atleidžia Mokyklos direktorių;

 

6.3. priima sprendimą dėl Mokyklos buveinės pakeitimo;

 

6.4. priima sprendimą dėl Mokyklos reorganizavimo ar likvidavimo;

 

6.5. priima sprendimą dėl Mokyklos skyrių steigimo ir jų veiklos nutraukimo.

 

6.6. sprendžia kitus Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, kituose įstatymuose ir Mokyklos nuostatuose jos kompetencijai priskirtus klausimus.

 

7. Mokyklos buveinė – Mokyklos g. 19, Didžiosios Riešės k., Riešės sen., LT-14260, Vilniaus r.

 

8. Mokyklos grupė – bendrojo ugdymo mokykla.

 

9. Tipas – pagrindinė mokykla. Pagrindinė paskirtis – pagrindinės mokyklos tipo pagrindinė mokykla.

 

10. Mokymo kalba – lenkų kalba.

 

11. Mokyklos mokymo forma – grupinio mokymosi, pavienio mokymosi.

 

12. Vykdomos švietimo programos – ikimokyklinio ugdymo, priešmokyklinio ugdymo, pradinio ugdymo ir pagrindinio ugdymo programos; išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai: mokymosi pasiekimų pažymėjimai, pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimai, pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimai, pažymėjimai, pradinio išsilavinimo pažymėjimai, pagrindinio išsilavinimo pažymėjimai.

 

13. Mokyklos skyriaus pavadinimas: Vilniaus r. Riešės šv. Faustinos Kovalskos pagrindinės mokyklos skyrius Karvio mokykla – daugiafunkcis centras.

 

13.1. Skyriaus įsteigimo data – 2014-09-01.

 

13.2. Skyriaus buveinė – A. Giedraičio g. 53, Karvio k., Maišiagalos sen., LT – 14025,  Vilniaus r.

 

13.3. Mokymo kalba – lenkų kalba.

 

13.4. Mokymo forma – grupinio mokymosi, pavienio mokymosi.

 

13.5. Skyriuje vykdomos švietimo programos – ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo, pradinio ugdymo programos; išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai: mokymosi pasiekimų pažymėjimai, pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimai, pradinio išsilavinimo pažymėjimai.

 

14. Mokykla yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su Vilniaus rajono savivaldybės herbu ir savo pavadinimu, atributiką, gali turėti atsiskaitomąsias ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos registruotose bankuose. Mokyklai suteiktas paramos gavėjo statusas.

 

15. Mokykla savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Jungtinių Tautų vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos švietimo ir kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro įsakymais, Vilniaus rajono savivaldybės tarybos sprendimais, savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais, kitais teisės aktais bei šiais Nuostatais.

 

II. MOKYKLOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS

 

16. Mokyklos veiklos sritis – švietimas.

 

17. Mokyklos pagrindinė švietimo  veiklos rūšis – pagrindinis ugdymas, kodas – 85.31.10.

 

18. Kitos švietimo veiklos rūšys:

 

18.1. ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas – 85.10.10;

 

18.2. priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas – 85.10.20;

 

18.3. pradinis ugdymas, kodas - 85.20;

 

18.4. sportinis ir rekreacinis švietimas, kodas – 85.51;

 

18.5. kultūrinis švietimas, kodas - 85.52;

 

19. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:

 

19.1. kitų maitinimo paslaugų teikimas, kodas - 56.29.

 

20. Mokyklos tikslas – teikti kokybišką ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą, pradinį ir pagrindinį išsilavinimą, siekti kiekvieno mokinio mokymosi pažangos, ugdyti aktyvų, kūrybingą, atsakingą pilietį bei teikti mokiniui tautinės ir etninės kultūros pagrindus.

 

21. Mokyklos uždaviniai:

 

21.1. teikti kokybišką išsilavinimą;

 

21.2. gerinti ugdymo (si) kokybę;

 

21.3. užtikrinti sveiką ir saugią mokymo(si) aplinką;

 

21.4. įtraukti mokyklos bendruomenę į mokyklos veiklos planavimą;

 

21.5. racionaliai valdyti materialiniais ištekliais.

 

22. Mokyklos funkcijos:

 

22.1. vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro tvirtinamomis bendrosiomis programomis, atsižvelgdama į vietos ir Mokyklos bendruomenės reikmes, taip pat mokinių poreikius ir interesus, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį;

 

22.2. vykdo ikimokyklinio ugdymo, priešmokyklinio ugdymo, pradinio ugdymo, pagrindinio ugdymo pirmosios ir antrosios dalies programas lenkų kalba, neformaliojo vaikų švietimo programas;

 

22.3. užtikrina geros kokybės švietimą;

 

22.4. perteikia jaunam žmogui tautinės ir etninės kultūros pagrindus, Europos ir pasaulio humanistinės kultūros tradicijas ir vertybes;

 

22.5. vykdo vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą;

 

22.6. ugdo kritiškai mąstantį, gebantį atsakingai priimti sprendimus bei savarankiškai veikti šiuolaikinėje žinių visuomenėje žmogų ir formuoja jo mokymosi visą gyvenimą nuostatą;

 

22.7. bendradarbiauja su tėvais, bendruomenės atstovais, partneriais;

 

22.8. sudaro sąlygas mokytojų dalykinių žinių gilinimui, profesinės kultūros plėtojimui;

 

22.9. organizuoja mokinių neformalųjį švietimą, tėvų (globėjų) pageidavimu jų apmokamas papildomas paslaugas (ekskursijas, stovyklas, būrelius) teisės aktų nustatyta tvarka;

 

22.10. organizuoja mokinių maitinimą Mokykloje ir vežiojimą į Mokyklą ir iš jos į namus.

 

22.11. atlieka Mokyklos veiklos įsivertinimą;

 

22.12. rengia Mokyklos vidaus darbo taisykles ir užtikrina atitinkamą vykdymą;

 

22.13. vykdo mokinių pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą (PUPP) Švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

 

22.14. išduoda mokymosi pagal pradinio, pagrindinio ugdymo programos mokymosi pasiekimus įteisinančius dokumentus Švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

 

22.15. organizuoja Mokyklos bibliotekos kaip informacinio centro veiklą;

 

22.16. vykdo ir dalyvauja šalies ir tarptautiniuose projektuose;

 

22.17. teikia informacinę pedagoginę, psichologinę bei socialinę pedagoginę pagalbą mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių;

 

22.18. koordinuoja mokinių savivaldos veiklą.

 

22.19. ugdo mokinių dorovinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą ir patriotizmą.

 

23. Mokiniams išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai Švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka. 

 

III. MOKYKLOS TEISĖS IR PAREIGOS

 

24.Mokykla įgyvendindama iškeltą tikslą ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:

 

24.1. parinkti mokymo metodus ir mokymosi veiklos būdus;

 

24.2. kurti naujus mokymo ir mokymosi modelius, užtikrinančius kokybišką išsilavinimą;

 

24.3. bendradarbiauti su savo veiklai įtakos turinčiais fiziniais ir juridiniais asmenimis;

 

24.4. vykdyti šalies ir tarptautinius švietimo projektus;

 

24.5. stoti ir jungtis į asociacijas, dalyvauti jų veikloje;

 

24.6. gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo nustatyta tvarka;

 

24.7. naudotis kitomis teisės aktų suteiktomis teisėmis.

 

25. Mokykla įsipareigoja užtikrinti:

 

25.1. sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams ugdymo aplinką;

 

25.2. švietimo programų vykdymą;

 

25.3. atvirumą vietos bendruomenei;

 

25.4. mokymo sutarties sudarymą ir sutarčių įsipareigojimų vykdymą;

 

25.5. geros kokybės švietimą.

 

IV. MOKYKLOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS

 

26. Mokyklos veikla organizuojama pagal:

 

26.1. direktoriaus patvirtintą Mokyklos strateginį planą, kuriam yra pritarusios Mokyklos taryba ir Vilniaus rajono savivaldybės vykdomoji institucija ar jos įgaliotas asmuo;

 

26.2. direktoriaus patvirtintą Mokyklos metinį veiklos planą, kuriam yra pritarusi Mokyklos taryba;

 

26.3. direktoriaus patvirtintą Mokyklos ugdymo planą, kuriam yra pritarusios Mokyklos taryba ir suderintą Vilniaus rajono savivaldybės vykdomąją instituciją ar jo įgaliotų asmeniu.

 

27. Mokyklai vadovauja direktorius.

 

27.1. Mokyklos direktorius konkurso būdu į pareigas skiriamas ir iš jų atleidžiamas teisės aktų nustatyta tvarka;

 

27.2. Mokyklos direktorius tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas Vilniaus rajono savivaldybės tarybai ar jos pavedimu Vilniaus savivaldybės vykdomajai institucijai.

 

28. Direktoriaus funkcijos:

 

28.1. tvirtina Mokyklos struktūrą ir darbuotojų pareigybių sąrašą, neviršijant nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;

 

28.2. įgyvendina Mokyklos uždavinius, funkcijas, nustato direktoriaus pavaduotojo ugdymui veiklos sritis;

 

28.3. tvirtina Mokyklos mokytojų ir darbuotojų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Mokyklos darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;

 

28.4. priima mokinius Vilniaus rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;

 

28.5. suderinęs su Mokyklos taryba, tvirtina Mokyklos darbo tvarkos taisykles;

 

28.6. sudaro mokiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su mokymusi ir darbu susijusiais aspektais;

 

28.7. vadovauja Mokyklos strateginio ir metinio veiklos plano, veiklos programos rengimui, jų įgyvendinimui, organizuoja ir koordinuoja Mokyklos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti;

 

28.8. analizuoja ir vertina Mokyklos veiklą, materialinius ir intelektinius išteklius;

 

28.9. leidžia įsakymus, kontroliuoja jų vykdymą;

 

28.10. sudaro teisės aktų nustatytas komisijas, darbo grupes, metodinę tarybą;

 

28.11. sudaro Mokyklos vardu sutartis Mokyklos funkcijoms atlikti;

 

28.12. organizuoja Mokyklos dokumentų saugojimą ir valdymą teisės aktų nustatyta tvarka;

 

28.13. analizuoja, valdo, naudoja Mokyklos turtą, lėšas ir jais disponuoja; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą teisės aktų nustatyta tvarka;

 

28.14. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

 

28.15. inicijuoja Mokyklos savivaldos institucijų sudarymą ir skatina jų veiklą;

 

28.16. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir Mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;

 

28.17. atstovauja Mokyklai kitose institucijose;

 

28.18. dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali pavesti atlikti direktoriaus pavaduotojui ugdymui;

 

28.19. vykdo kitas teisės aktuose ir pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas.

 

29. Mokyklos direktorius atsako už:

 

29.1. informacijos skelbimą apie Mokykloje vykdomas formaliojo ir neformaliojo švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokytojų kvalifikaciją, svarbiausius išorinio vertinimo rezultatus, bendruomenės tradicijas ir pasiekimus;

 

29.2. demokratinį Mokyklos valdymą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų Mokyklos tikslų ir uždavinių įgyvendinimą;

 

29.3. mokytojo etikos normų laikymąsi;

 

29.4. skaidriai priimamus sprendimus;

 

29.5. bendruomenės narių informavimą;

 

29.6. pedagoginio ir nepedagoginio personalo profesinį tobulėjimą;

 

29.7. sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;

 

29.8. gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą;

 

29.9. Mokyklos veiklos rezultatus;

 

29.10. bendradarbiavimu grįstų santykių užtikrinimą;

 

29.11. Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi Mokykloje.

 

30. Mokyklos mokytojų metodinei veiklai organizuoti sudaromos mokytojų metodinės grupės ir Metodinė taryba.

 

31. Metodinės grupės skirtos mokytojams kartu su pagalbos specialistais pasirengti ugdyti mokinius: planuoti ir aptarti ugdymo turinį (programas, mokymo ir mokymosi metodus, kontekstą, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdus, mokymo(-si) ir ugdymo(-si) priemones bei patyrimą, kurį mokiniai sukaupia ugdymo procese), pritaikyti jį mokinių individualioms reikmėms, nagrinėti praktinę veiklą, plėtoti mokytojų profesinės veiklos kompetencijas, suderintas su Mokyklos strateginiais tikslais, ir kartu siekti mokinių ir mokyklos pažangos.

 

32. Metodinė taryba nustato mokytojų metodinės veiklos prioritetus, mokytojų kvalifikacijos tobulinimo poreikius, inicijuoja pedagoginių inovacijų diegimą Mokykloje, teikia Mokyklos direktoriui suderintus metodinių grupių siūlymus dėl ugdymo turinio formavimo ir jo įgyvendinimo organizavimo gerinimo.

 

33. Metodinę tarybą sudaro metodinių grupių pirmininkai. Metodinės tarybos ir metodinių grupių veiklą koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui.

 

34. Metodinės grupės nariai yra kelių dalykų mokytojai. Metodinėms grupėms vadovauja šių grupių narių išrinkti pirmininkai, o jų veiklą koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui.

 

35. Mokyklos Metodinė taryba veikia pagal Mokyklos direktoriaus patvirtintus Metodinės tarybos veiklos nuostatus.

 

V. MOKYKLOS SAVIVALDA

 

36. Mokykloje veikia mokyklos savivaldos institucijos: Mokyklos taryba, Mokytojų taryba, Mokinių taryba.

 

37. Mokyklos taryba – aukščiausioji mokyklos savivaldos institucija, jungianti mokytojų, mokinių, mokinių tėvų (globėjų) atstovus svarbiems Mokyklos veiklos uždaviniams spręsti.

 

38. Mokyklos taryba sudaroma iš 9 asmenų: 3 mokytojų, 3 mokinių tėvų, 3 mokinių, ir veikia pagal Mokyklos direktoriaus patvirtintus Tarybos nuostatus.

 

39. Tėvus į Mokyklos tarybą renka ir deleguoja Tėvų komitetas, mokytojus — Mokytojų taryba, mokinius — Mokinių taryba atviru balsavimu balsų dauguma.

 

40. Mokyklos tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip du kartus per metus. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančių balsų dauguma. Mokyklos direktorius Tarybos posėdžiuose gali dalyvauti kviestinio nario teisėmis.

 

41. Mokyklos tarybai vadovauja pirmininkas, išrinktas atviru balsavimu Mokyklos tarybos posėdyje. (Mokyklos tarybos pirmininku negali būti Mokyklos direktorius bei mokinys).

 

42. Mokyklos tarybos narį gali atšaukti jį išrinkusi institucija. Į atšaukto nario vietą išrenkamas naujas narys.

 

43. Mokyklos tarybos dokumentus pagal dokumentacijos planą ir dokumentų valdymo taisykles tvarko Mokyklos tarybos sekretorius, išrenkamas iš Mokyklos tarybos narių atviru balsavimu balsų dauguma.

 

44. Mokyklos taryba renkama dvejiems kalendoriniams metams.

 

45. Mokyklos tarybos posėdį šaukia pirmininkas savo iniciatyva arba Mokyklos tarybos nutarimu. Mokyklos tarybos posėdį gali inicijuoti Mokyklos administracija (Mokyklos direktorius, direktoriaus pavaduotojas ugdymui).

 

46. Mokyklos taryba:

 

46.1. teikia siūlymus dėl Mokyklos strateginių tikslų, uždavinių ir jų įgyvendinimo priemonių;

 

46.2. aprobuoja Mokyklos strateginį planą, Mokyklos metinę veiklos programą, suderina Mokyklos ugdymo planą, Mokyklos darbo tvarkos taisykles, nuostatus, kitus Mokyklos veiklą reglamentuojančius dokumentus, teikiamus Mokyklos direktoriaus;

 

46.3. teikia siūlymus Mokyklos direktoriui dėl Mokyklos nuostatų pakeitimo ar papildymo, Mokyklos vidaus struktūros tobulinimo;

 

46.4. svarsto Mokyklos paramos naudojimo klausimus;

 

46.5. išklauso Mokyklos metines veiklos ataskaitas ir teikia siūlymus Mokyklos direktoriui dėl Mokyklos veiklos tobulinimo;

 

46.6. sprendžia Mokyklos darbui svarbius klausimus.

 

47. Mokyklos tarybos nutarimai yra teisėti, jei jie neprieštarauja teisės aktams.

 

48. Mokyklos taryba už savo veiklą vieną kartą per metus atsiskaito Mokyklos bendruomenei.

 

49. Mokytojų taryba – nuolat veikianti Mokyklos savivaldos institucija, sprendžianti mokytojų profesinius ir bendruosius ugdymo klausimus. Mokytojų tarybą sudaro Mokyklos direktorius, pavaduotojas ugdymui, visi Mokykloje dirbantys mokytojai, klasių auklėtojai, bibliotekininkas, socialinis pedagogas, psichologas, visuomenės sveikatos priežiūros specialistas.

 

50. Mokytojų tarybai vadovauja Mokyklos direktorius, jei jo nėra – Mokyklos direktoriaus pavaduotojas ugdymui.

 

51. Mokytojų tarybos dokumentus pagal dokumentacijos planą ir dokumentų valdymo taisykles tvarko Mokytojų tarybos sekretorius, išrenkamas atviru balsavimu balsų dauguma.

 

52. Mokytojų tarybos posėdžius šaukia Mokyklos direktorius. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau, kaip vieną kartą per pusmetį, taip pat prasidedant ir baigiantis mokslo metams. Į posėdį gali būti kviečiami ir kitų mokyklos savivaldos institucijų atstovai. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis Mokytojų tarybos posėdis. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvavusių narių balsų dauguma.

 

53. Mokytojų taryba:

 

53.1. inicijuoja Mokyklos kaitos procesus;

 

53.2. formuoja ir koreguoja veiklos tikslus ir uždavinius;

 

53.3. aptaria aktualius švietimo klausimus;

 

53.4. dalyvauja planuojant Mokyklos veiklą;

 

53.5. pritaria ugdymo planui, veiklos programai, analizuoja jų realizavimą;

 

53.6. svarsto ir priima nutarimus teisės aktų nustatytais ir Mokyklos direktoriaus teikiamais klausimais;

 

53.7. renka atstovus į Mokyklos tarybą atviru balsavimu, svarsto ir priima sprendimus dėl mokinių kėlimo į aukštesnę klasę.

 

53.8. aptaria švietimo reformos įgyvendinimo ir pedagoginės veiklos tobulinimo būdus, mokytojų pedagoginės ir dalykinės kompetencijos ugdymo galimybes.

 

54. Mokinių taryba – Mokykloje nuolat veikianti mokinių savivaldos institucija, atstovaujanti visiems Mokyklos mokiniams.

 

55. Mokinių tarybos narių skaičių ir veiklos kadencijos trukmę nustato Mokyklos direktorius. Mokinių tarybos nariai renkami visuotinio mokinių susirinkimo metu. Mokyklos mokinių tarybai vadovauja Mokinių tarybos narių išrinktas pirmininkas, o jam nesant – jo pavaduotojas. Mokinių tarybos veiklą koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui.

 

56. Mokinių taryba:

 

56.1. inicijuoja ir padeda organizuoti Mokyklos renginius, akcijas, vykdyti prevencines programas;

 

56.2. teikia siūlymus dėl mokymo organizavimo, vaikų neformaliojo švietimo programų plėtros, socialinės veiklos, organizuoja savanorių judėjimą;

 

56.3. dalyvauja rengiant Mokyklos veiklą reglamentuojančius dokumentus;

 

56.4. svarsto Mokyklos direktoriaus teikiamus klausimus;

 

56.5. susitaria dėl institucijos veiklos organizavimo;

 

56.6. renka ir deleguoja narius į Mokyklos tarybą.

 

57. Mokyklos mokinių taryba veikia pagal direktoriaus patvirtintus Mokyklos mokinių tarybos nuostatus.

 

58. Klasių mokinių komiteto nariai renkami atviru balsavimu vieneriems metams. Komiteto narių skaičių nustato pačios klasių mokinių bendruomenės.

 

59. Klasės komitetui vadovauja seniūnas, jam nesant – jo pavaduotojas.

 

60. Klasės komitetas inicijuoja, kartu su klasės vadovu organizuoja veiklą klasėje, teikia siūlymus Mokyklos Mokinių tarybai.

 

61. Mokykloje veikia tėvų savivaldos institucija: Mokyklos tėvų komitetas.

 

62. Mokyklos tėvų komitetas susideda iš klasių tėvų atstovų. Kiekvienos klasės tėvai išrenka po vieną atstovą į Mokyklos tėvų komitetą. Tėvų komiteto nariai atviru balsavimu renka pirmininką.

 

63. Tėvų komiteto susirinkimai yra kviečiami prireikus, bet ne rečiau kaip du kartus per metus.

 

64. Tėvų komitetas gali:

 

64.1. steigti Mokyklos tėvų fondą (įsteigus jam vadovauja ir vykdo darbą);

 

64.2 teikti siūlymus dėl mokyklos veiklos programos ir strateginių tikslų įgyvendinimo ir juos analizuoti;

 

64.3. teikti siūlymus dėl mokyklos ugdymo proceso ir mokinių laisvalaikio organizavimo Mokyklos tarybai;

 

64.4. bendradarbiauti su kitomis Mokyklos savivaldos institucijomis sprendžiant iškilusias problemas Mokykloje;

 

64.5. aptarti su klasės vadovais mokinių lankomumo, elgesio ir pažangumo, saugumo, maitinimo, informacijos gavimo apie vaikus klausimus;

 

64.6. padėti organizuoti mokyklos renginius, išvykas, kurti edukacinę aplinką;

 

64.7. organizuoti tėvų budėjimą renginiuose;

 

64.8. talkininkauti Mokyklai ieškant rėmėjų;

 

64.9. vykdyti paramos fondo lėšų priežiūrą.

 

65. Tėvų komiteto nariai apie savo veiklą informuoja juos rinkusius bendruomenės narius.

 

66. Mokinių ugdymo organizavimo, elgesio, lankomumo, saugumo užtikrinimo ir kitais mokinių tėvams (rūpintojams) aktualiais klausimais Mokyklos direktorius gali organizuoti tėvų komiteto pasitarimus.

 

67. Ugdymo turinio formavimo ir ugdymo proceso organizavimo klausimais Mokyklos direktorius gali organizuoti mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų, kurių veikla susijusi su nagrinėjamu klausimu, pasitarimus.

 

68. Mokyklos savivaldos institucijos veikia bendradarbiaudamos tarpusavyje ir su kitomis Mokyklos savivaldos institucijomis.

 

69. Mokykla pasilieka teisę prireikus keisti Mokykloje susiformavusią savivaldos institucijų sistemą.

 

VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA

 

70. Darbuotojai į darbą Mokykloje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

71. Mokyklos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

72. Mokyklos direktorius, jo pavaduotojas ugdymui, mokytojai ir kiti pedagoginiai darbuotojai atestuojasi ir kvalifikaciją tobulina Švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.

 

VII. MOKYKLOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

73. Mokykla patikėjimo teise valdo Vilniaus rajono savivaldybės tarybos perduotą turtą, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus Vilniaus rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.

 

74. Mokyklos lėšos:

 

74.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Vilniaus rajono savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;

 

74.2. projektinės lėšos;

 

74.3. kitos teisėtu būdu įgytos lėšos.

 

74.4. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos.

 

75. Mokykla turi savo sąskaitą Lietuvos banke, turi paramos gavėjo statusą.

 

76. Lėšos naudojamos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

77. Mokykla buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.

 

78. Mokyklos finansinė veikla kontroliuojama teisės aktų nustatyta tvarka.

 

79. Mokyklos veiklos priežiūrą teisės aktų nustatyta tvarka atlieka Vilniaus rajono savivaldybės vykdomoji institucija, prireikus pasitelkdama išorinius vertintojus.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

 

80. Mokyklos nuostatus, jų pakeitimus, papildymus savo sprendimu tvirtina Vilniaus rajono savivaldybės taryba, Mokyklos tarybai pritarus.

 

81. Mokyklos nuostatų pakeitimus ar papildymus gali inicijuoti savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija, Mokyklos taryba bei Mokyklos direktorius, atsižvelgdamas į įvykusius pokyčius dėl Mokyklos statuso pakeitimo ir kitas priežastis.

 

82. Mokykla reorganizuojama, likviduojama ar pertvarkoma, vykdoma Mokyklos struktūros pertvarka teisės aktų nustatyta tvarka.

 

83. Mokykla turi interneto svetainę, atitinkančią teisės aktų nustatytus reikalavimus, informacija apie Mokyklos veiklą skelbiama Mokyklos direktoriaus nustatyta tvarka. Pranešimai skelbiami mokyklos internetiniame puslapyje, kvietimuose, skelbimuose, mokyklos informaciniuose stenduose, periodinėje spaudoje. Pranešimai, kuriuos pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus reikia skelbti viešai, skelbiami Mokyklos interneto svetainėje, prireikus teisės aktų nustatyta tvarka įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos interneto svetainėje.

 

84. Pranešimai apie Mokyklos likvidavimą, reorganizavimą ar pertvarkymą bei kitais Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų ir kituose įstatymuose numatytais atvejais įstatymų nustatyta tvarka ir terminais skelbiami viešai (Lietuvos teritorijoje leidžiamame dienraštyje) arba pranešama visiems įstatymų numatytiems asmenims pasirašytinai ir (arba) registruotu laišku.

 

_________________________________________

 

 

SUDERINTA

 

Vilniaus r. Riešės pagrindinės mokyklos Mokyklos tarybos

 

2014 m. rugsėjo 8 d. posėdžio protokoliniu nutarimu

 

(Protokolas Nr. MTD-6)