ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS
TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL ANYKŠČIŲ R. DEBEIKIŲ PAGRINDINĖS MOKYKLOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2018 m. sausio 25 d. Nr. 1-TS-19
Anykščiai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 1 punktu, 6 straipsniu, Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-1164 „Dėl nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimų patvirtinimo“ ir atsižvelgdama į Anykščių r. Debeikių pagrindinės mokyklos 2017 m. gruodžio 5 d. raštą Nr. S-101 „Dėl mokyklos nuostatų pakeitimo“, Anykščių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a :
2. Įgalioti Anykščių r. Debeikių pagrindinės mokyklos direktorę Inaidą Komarovą pasirašyti ir teisės aktų nustatyta tvarka įregistruoti Anykščių r. Debeikių pagrindinės mokyklos nuostatus Juridinių asmenų registre.
3. Pripažinti netekusiu galios Anykščių rajono savivaldybės tarybos 2011 m. gruodžio 22 d. sprendimą Nr.TS-379 „Dėl Anykščių r. Debeikių pagrindinės mokyklos nuostatų patvirtinimo“ nuo šio sprendimo 1 punkte nurodytų nuostatų įregistravimo dienos Juridinių asmenų registre.
PATVIRTINTA
Anykščių rajono savivaldybės tarybos
2018 m. sausio 25 d.
sprendimu Nr. 1-TS-19
PRITARTA
Anykščių r. Debeikių
pagrindinės mokyklos tarybos
2017 m. lapkričio 30 d. nutarimu
(protokolo Nr. D-6)
ANYKŠČIŲ R. DEBEIKIŲ PAGRINDINĖS MOKYKLOS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Anykščių r. Debeikių pagrindinės mokyklos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Anykščių r. Debeikių pagrindinės mokyklos (toliau - Mokykla) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją ir jos kompetenciją, buveinę, mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, mokinių priėmimą, išvykimą ar perėjimą į kitas mokyklas, mokyklos teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšas, jų naudojimo tvarką, finansinės veiklos kontrolę, mokyklos veiklos priežiūrą, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Mokyklos oficialus pavadinimas – Anykščių r. Debeikių pagrindinė mokykla, trumpasis pavadinimas – Anykščių r. Debeikių pagrindinė mokykla. Mokykla įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas 190047591.
3. Mokyklos įsteigimo metai – 1887 m. rugsėjo 1 d. (remiantis kraštotyrine medžiaga ir Anykščių rajono Valdybos 1994 m. gruodžio 29 d. potvarkiu Nr. 377 p-v). Nuo 1952 m. iki 2001 m. – Anykščių rajono Debeikių vidurinė mokykla. Nuo 2001 m. rugsėjo 1 d. – Anykščių rajono Debeikių pagrindinė mokykla.
5. Mokyklos savininkas – Anykščių rajono savivaldybė (toliau – Savivaldybė), kodas 188774637, J. Biliūno g. 23, LT-29111, Anykščiai.
6. Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Anykščių rajono savivaldybės taryba (toliau – Savivaldybės taryba), vykdanti Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų, Lietuvos Respublikos švietimo ir kituose įstatymuose bei šiuose Nuostatuose jos kompetencijai priskirtas funkcijas ir įgaliojimus.
7. Savivaldybės tarybos kompetencija:
7.6. skiria ir atleidžia likvidatorių arba sudaro likvidacinę komisiją ir nutraukia jos įgaliojimus;
11. Mokyklos pagrindinė paskirtis – pagrindinės mokyklos tipo pagrindinė mokykla, kitos paskirtys – ikimokyklinio ugdymo grupės įstaiga lopšelis-darželis, pradinės mokyklos tipo pradinė mokykla.
14. Mokykla vykdo ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ugdymo, neformaliojo vaikų švietimo programas.
15. Mokykla išduoda Pradinio išsilavinimo pažymėjimus, Pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimus, Pagrindinio išsilavinimo pažymėjimus, Pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimus.
16. Mokykla yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su Mokyklos pavadinimu, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką.
II SKYRIUS
MOKYKLOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
19. Mokyklos švietimo veiklos rūšys pagal galiojantį Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių patvirtintą Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos generalinio direktoriaus:
19.2. kitos veiklos rūšys:
20. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:
21. Mokyklos veiklos tikslas – plėtoti dvasines, intelektines ir fizines asmens galias, ugdyti kūrybingą, atsakingą pilietį, įgijusį kompetencijų, būtinų sėkmingai socialinei integracijai ir mokymuisi visą gyvenimą, lyderystei.
22. Mokyklos veiklos uždaviniai:
23. Mokyklos pagrindinės funkcijos:
23.1. vadovaudamasi Švietimo ir mokslo ministro patvirtinamomis bendrosiomis programomis, atsižvelgdama į vietos ir Mokyklos bendruomenės reikmes, mokinių poreikius ir interesus, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį;
23.2. rengia pradinio ir pagrindinio ugdymo programas papildančius bei mokinių poreikius tenkinančius šių programų modulius, neformaliojo vaikų švietimo programas;
23.3. vykdo ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ir pagrindinio ugdymo, neformaliojo vaikų švietimo programas, mokymo sutartyse sutartus įsipareigojimus, užtikrina geros kokybės švietimą;
23.5. išduoda mokymosi pasiekimus įteisinančius pažymėjimus švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
23.6. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorovinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;
23.7. teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, vykdo mokinių sveikatos priežiūrą, profesinį orientavimą bei vaikų minimalios priežiūros priemones;
23.8. įvertina mokinių specialiuosius ugdymosi poreikius, skiria specialųjį ugdymą teisės aktų nustatyta tvarka;
23.9. organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas (klubus, kursus, būrelius, stovyklas, ekskursijas, pailgintos dienos grupę ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;
23.11.užtikrina higienos normų, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymo(si) ir darbo aplinką;
23.12. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro patvirtintais Švietimo aprūpinimo standartais;
23.17. sudaro sąlygas kiekvienam vaikui nuolat dalyvauti bent vienoje nuoseklioje, ilgalaikėje socialines ir emocines kompetencijas ugdančioje prevencinėje programoje, apimančioje smurto, alkoholio, tabako ir kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo prevenciją, sveikos gyvensenos skatinimą, įgyvendina pateiktas švietimo ir mokslo ministro patvirtintas rekomendacijas dėl smurto prevencijos įgyvendinimo Mokykloje;
III SKYRIUS
MOKYKLOS TEISĖS IR PAREIGOS
24. Mokykla, įgyvendindama tikslą ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:
24.4. vykdyti šalies ir tarptautinius projektus Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
25. Mokyklos pareigos:
25.1. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
IV SKYRIUS
MOKYKLOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
27. Mokyklos veiklos organizavimo pagrindas:
27.1. Mokyklos strateginis veiklos planas, kuriam yra pritarusi Mokyklos taryba ir Anykščių rajono savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgaliotas asmuo, patvirtintas Mokyklos direktoriaus;
27.2. Mokyklos metinis veiklos planas, kuriam yra pritarusi Mokyklos taryba, patvirtintas Mokyklos direktoriaus;
27.3. Mokyklos ugdymo planas, kuriam yra pritarusi Mokyklos taryba ir kuris yra suderintas su Anykščių rajono savivaldybės administracijos direktoriumi ar jo įgaliotu asmeniu, patvirtintas Mokyklos direktoriaus;
27.4. ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programos, parengtos teisės aktų nustatyta tvarka, patvirtintos Mokyklos direktoriaus;
28. Mokyklai vadovauja direktorius. Direktorių viešo konkurso būdu į pareigas penkeriems metams skiria ir iš jų atleidžia Savivaldybės taryba teisės aktų nustatyta tvarka. Direktorius pavaldus ir atskaitingas Savivaldybės tarybai.
29. Direktorius:
29.2. vadovauja rekomendacijų dėl smurto prevencijos įgyvendinimo Mokykloje priemonių įgyvendinimui, jas tvirtina, vadovauja jų vykdymui;
29.3. telkia Mokyklos bendruomenę valstybinei švietimo politikai įgyvendinti, Mokyklos tikslų, veiklos programų ir atliekamų nustatytų funkcijų įgyvendinimui;
29.4. teisės aktų nustatyta tvarka skiria ir atleidžia direktoriaus pavaduotojus, mokytojus, kitus ugdymo procese dalyvaujančius asmenis bei aptarnaujantį personalą, tvirtina jų pareigybių aprašymus, skatina juos, skiria drausmines nuobaudas;
29.5. tvirtina Mokyklos struktūrą ir pareigybių sąrašą, neviršijant Savivaldybės tarybos nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;
29.7. skiria vadybines funkcijas pavaduotojams, sudaro galimybes jiems savarankiškai dirbti, organizuoja reguliarų atsiskaitymą už nuveiktą darbą;
29.9. sudaro Vaiko gerovės komisiją, rūpinasi specialiosios pedagoginės-psichologinės pagalbos mokiniams teikimu;
29.10. organizuoja Mokyklos darbo tvarkos taisyklių projekto rengimą, svarstymą ir suderinęs su Mokyklos taryba, jas tvirtina;
29.11. tvirtina mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo tvarkos aprašą; rūpinasi Mokyklos palankaus mikroklimato kūrimu, puoselėja demokratinius Mokyklos bendruomenės santykius, užtikrina sprendimų priėmimo skaidrumą;
29.13. kuria saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms bei žalingiems įpročiams aplinką;
29.17. sudaro teisės aktų nustatytas komisijas bei darbo grupes, Mokyklos vardu mokymo ir kitas sutartis;
29.19. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja Mokyklos turtą, lėšas ir jais disponuoja; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina racionalų ir taupų lėšų ir turto naudojimą, veiksmingą Mokyklos vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;
29.20. garantuoja, kad pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą teikiami ataskaitų rinkiniai ir statistinės ataskaitos būtų teisingi;
29.21. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams, užtikrina galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
29.23. plėtoja bendradarbiavimą su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), organizuoja tėvų pedagoginį švietimą, bendradarbiauja su pagalbą mokiniui, mokytojui, Mokyklai teikiančiomis įstaigomis;
29.24. palaiko ryšius su Vaiko teisių apsaugos tarnyba, Mokyklos rėmėjais, vietos bendruomene, inicijuoja socialinės partnerystės tinklo kūrimą;
29.27. organizuoja informacijos apie Mokyklą (vykdomas programas, priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, mokytojų kvalifikaciją, mokyklos veiklos įsivertinimo rezultatus, mokyklos pasiekimus, tradicijas ir pan.) rengimą ir skelbimą;
29.28. užtikrina, kad Mokyklos teritorijoje nebūtų vartojamas tabakas, alkoholis, narkotinės, psichotropinės ir kitos psichoaktyvios medžiagos, nebūtų jomis prekiaujama bei platinama šia tema nelegali literatūra, spaudiniai ir kiti leidiniai;
29.30. kartu su Mokyklos taryba sprendžia, ar leisti ant Mokyklos pastatų statyti judriojo (mobiliojo) ryšio stotis įstatymų numatyta tvarka;
29.31. imasi priemonių, kad laiku būtų suteikta pagalba mokiniui, kuris patyrė smurtą, prievartą, seksualinį ar kitokio pobūdžio išnaudojimą ir apie tai informuoja suinteresuotas institucijas;
29.32. gali skirti mokiniui už elgesio normų pažeidimą drausmines auklėjamojo poveikio priemones, numatytas Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme;
29.33. gali kreiptis Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo numatyta tvarka į savivaldybės administracijos direktorių dėl minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių vaikui skyrimo;
29.34. vykdo kitas teisės aktuose ir Mokyklos direktoriaus pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas;
29.35. Mokyklos direktorius atsako už Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi Mokykloje, už demokratinį Mokyklos valdymą, bendruomenės narių informavimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų Mokyklos tikslo ir uždavinių įgyvendinimą, Mokyklos veiklos rezultatus; už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą.
30. Direktoriui nesant Mokykloje, sergant, išvykus į komandiruotę, atostogų metu, jo funkcijas atlieka direktoriaus pavaduotojas ūkio reikalams.
32. Metodinė grupė:
32.1. metodinę grupę sudaro socialinis pedagogas ir po vieną mokytoją iš: ikimokyklinio ugdymo grupės pedagogų, iš 1–4 klasių mokytojų, iš gamtos mokslų dalykų mokytojų, iš kalbų mokytojų, socialinių mokslų mokytojų, iš menų dalykų mokytojų ir klasių auklėtojų;
32.2. metodinės grupės pirmininkas išrenkamas atviru balsavimu pirmo posėdžio metu dvejiems metams, balsų dauguma. Posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau 2/3 metodinės grupės narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Esant vienodam balsų skaičiui, lemia grupės pirmininko balsas. Posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip kartą per trimestrą.
33. Metodinės grupės funkcijos:
33.2. planuoja ir organizuoja mokytojų kvalifikacijos tobulinimo seminarus, konferencijas, diegia naujoves;
33.3. koordinuoja stažuotės vadovų paskyrimą jaunesniems ar pirmus metus mokykloje dirbantiems specialistams;
33.4. pritaria mokytojų parengtoms dalykų, dalykų modulių ir neformaliojo ugdymo programoms, mokomųjų dalykų ilgalaikiams planams, susitaria dėl vertinimo būdų, pritaiko ugdymo turinį individualioms reikmėms, nagrinėja praktinę veiklą ir dalijasi gerąja patirtimi;
33.5. rengia mokytojų darbo vertinimo kriterijus ir metodiką, organizuoja mokytojų savo darbo įsivertinimą ir įvertinimą;
33.6. sistemina, analizuoja surinktą informaciją, nagrinėjančią ugdymo procesą ir teikia siūlymus kitoms savivaldos institucijoms;
33.13. bendradarbiauja organizuoja mokytojų informacinių gebėjimų ugdymą, planuoja ir vykdo mokinių projektinę veiklą;
33.14. teikia siūlymus mokytojų tarybai, mokyklos tarybai ugdymo proceso tobulinimo klausimais ir atsiskaito už atliktą darbą mokytojų tarybai;
33.15. vykdo skubius ir trumpalaikius Mokyklos administracijos įpareigojimus, susijusius su ugdymo proceso organizavimu;
V SKYRIUS
MOKYKLOS SAVIVALDA
34. Mokyklos taryba (toliau – Taryba) yra aukščiausioji Mokyklos savivaldos institucija, sudaryta iš mokinių, mokytojų, tėvų (globėjų, rūpintojų) ir vietos bendruomenės atstovų, daranti įtaką svarbiausiems Mokyklos veiklos sričių klausimams aptarti, kolegialiai nagrinėti ir spręsti, atliekanti visuomeninę mokyklos valdymo priežiūrą.
35. Tarybos nariu gali būti asmuo, turintis žinių ir gebėjimų, padedančių siekti Mokyklos strateginių tikslų ir įgyvendinti švietimo įstaigos misiją. Tarybos nariu negali būti Mokyklos direktorius, valstybės politikai, politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai:
35.1. Taryba renkama 2 metų kadencijai, kurios metu gali būti pakeičiami mokinių atstovai, kurie baigė mokyklą ar tėvai, kurių vaikai nebesimoko mokykloje;
35.2. Taryboje mokiniai, tėvai (globėjai, rūpintojai) ir mokytojai atstovauja lygiomis dalimis. Tarybos sudėtyje 10 asmenų (3 mokiniai, 3 mokytojai, 3 tėvai (globėjai, rūpintojai) ir 1 vietos bendruomenės atstovas. Mokyklos tarybos nuostatus, suderinęs su Taryba, tvirtina Mokyklos direktorius;
35.3. mokinius į Tarybą iš 5–10 klasių renka mokinių susirinkimas, kuriame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 mokinių, atviru balsavimu, balsų dauguma iš klasių deleguotų 1–2 mokinių;
35.5. tėvus (globėjus, rūpintojus), nedirbančius mokykloje, išrenka susirinkimas iš klasių deleguotų tėvų, atviru balsavimu, balsų dauguma;
35.6. vietos bendruomenės atstovus deleguoja seniūnaičių sueiga, Tarybos pirmininką atviru balsavimu, balsų daugumą renka Tarybos nariai;
35.7. Tarybos pirmininkas, pavaduotojas ir sekretorius išrenkamas pirmame Tarybos posėdyje atviru balsavimu. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau 2/3 visų jos narių. Posėdžiai vyksta ne rečiau kaip du kartus per metus, prireikus, gali būti sušauktas neeilinis Tarybos posėdis;
35.8. nutarimai priimami dalyvaujančių balsų dauguma. Tarybos nutarimus, kurie prieštarauja Mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, Mokyklos direktorius prašo svarstyti iš naujo;
36. Mokyklos Tarybos kompetencijos:
36.2. pritaria Mokyklos strateginiam planui, metiniui veiklos planui, ugdymo planui, darbo tvarkos taisyklėms, kitiems Mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams;
36.3. teikia siūlymus Mokyklos direktoriui dėl Mokyklos nuostatų pakeitimo ar papildymo, Mokyklos vidaus struktūros tobulinimo;
36.4. išklauso Mokyklos metines veiklos ataskaitas ir teikia siūlymus Mokyklos direktoriui dėl Mokyklos veiklos tobulinimo;
36.5. svarsto mokytojų metodinės tarybos, mokinių ir tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijų ir Mokyklos bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus Mokyklos direktoriui;
36.6. teikia siūlymus dėl Mokyklos darbo tobulinimo, saugių mokinių ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo;
36.7. vertina Mokyklos direktoriaus metų veiklos ataskaitą ir teikia savo sprendimą dėl ataskaitos Savivaldybės tarybai;
36.8. pasirenka Mokyklos veiklos įsivertinimo sritis, atlikimo metodiką, analizuoja įsivertinimo rezultatus ir priima sprendimus dėl veiklos tobulinimo;
36.10. inicijuoja Mokyklos bendruomenės ir visuomenės bendradarbiavimą, jo galimybes, inicijuoja naujas bendradarbiavimo formas;
36.14. vykstant konkursui į Mokyklos direktoriaus pareigas, teikia kandidatus į konkurso komisijos sudėtį teisės aktų nustatyta tvarka;
36.16. turi teisę sustabdyti kitų Mokyklos savivaldos institucijų sprendimų įgyvendinimą, kol jų teisėtumą ir teisingumą ištirs kompetentingos institucijos;
38. Mokytojų taryba – nuolat veikianti Mokyklos savivaldos institucija mokytojų profesiniams bei bendruomenės ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro Mokyklos direktorius, pavaduotojai ugdymui, Mokykloje dirbantys mokytojai, auklėtojai, socialinis pedagogas, ir kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys. Į posėdžius gali būti kviečiami kitų savivaldos institucijų atstovai.
38.1. Mokytojų tarybai vadovauja ir posėdžius šaukia Mokyklos direktorius. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami prasidedant ir baigiantis mokslo metams, taip pat ne rečiau kaip vieną kartą per trimestrą ar pusmetį. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis mokytojų tarybos posėdis. Mokytojų tarybos sekretorių renka mokytojų tarybos nariai atviru balsavimu balsų dauguma;
39. Mokytojų taryba:
39.1. priima sprendimus dėl Mokyklos veiklos, ugdymo planų, derina ugdymo turinį ir metodus su Mokyklos keliamais uždaviniais ir bendruomenės poreikiais;
39.7. formuoja ir koreguoja Mokyklos veiklos tikslus ir uždavinius, teikia siūlymus veiklos tobulinimui;
39.9. analizuoja skirtingų gebėjimų mokinių ugdymo organizavimo principus; jų ugdymo ir mokymo programas, metodus;
39.15. aptaria švietimo reformos įgyvendinimo ir pedagoginės veiklos tobulinimo būdus, mokytojų metodinės ir dalykinės kompetencijos ugdymo galimybes;
40. Mokytojų taryba turi teisę gauti iš Mokyklos administracijos visą informaciją apie Mokyklos veiklą.
42. Seniūnų taryba – nuolat veikianti mokinių savivaldos institucija, kurios veiklą reglamentuoja direktoriaus patvirtinti ir su Mokyklos taryba suderinti seniūnų tarybos nuostatai. Seniūnų tarybą sudaro 5–10 klasėse balsų dauguma išrinkti klasių seniūnai. Seniūnų tarybai vadovauja seniūnų tarybos (posėdyje dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 jos narių) atviru balsavimu balsų dauguma išrinktas seniūnų tarybos pirmininkas.
43. Seniūnų taryba:
43.1. svarsto mokiniams aktualius klausimus, mokinių elgesio taisykles, teikia siūlymus Mokyklos administracijai;
43.2. tiria mokinių interesus ir poreikius, teikia siūlymus dėl vaikų neformaliojo švietimo programų plėtros, socialinės veiklos;
43.3. dalyvauja planuojant ir organizuojant Mokyklos renginius, kuria ir puoselėja Mokyklos tradicijas;
VI SKYRIUS
DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
44. Mokyklos darbuotojus priima į darbą ir atleidžia iš darbo Mokyklos direktorius Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka. Darbo apmokėjimo tvarką mokyklos darbuotojams nustato Darbo kodeksas, Lietuvos Respublikos įstatymai, Vyriausybės nutarimai, švietimo ir mokslo ministro įsakymai, Savivaldybės tarybos sprendimai.
45. Direktoriaus, jo pavaduotojo ugdymui, ugdymą organizuojančio skyriaus vedėjo darbo užmokestis priklauso nuo išsilavinimo, pedagoginio darbo stažo ir veiklos sudėtingumo.
46. Pedagogo, pagalbos mokiniui specialisto darbo užmokestis priklauso nuo išsilavinimo, pedagoginio darbo stažo, kvalifikacinės kategorijos ir veiklos sudėtingumo.
47. Direktoriaus, jo pavaduotojo ugdymui, pedagogo, pagalbos mokiniui specialisto ir kito ugdymo procese dalyvaujančio darbuotojo darbo apmokėjimo tvarką nustato Lietuvos Respublikos Seimas.
48. Direktoriaus, jo pavaduotojo ugdymui vadybinės kvalifikacinės kategorijos nustatomos ir šių asmenų veiklos atitikties įgytai kvalifikacinei kategorijai vertinimas atliekamas kas penkeri metai, mokytojų, pagalbos mokiniui specialistų kvalifikacinės kategorijos nustatomos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.
VII SKYRIUS
MOKYKLOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
49. Mokykla valdo, naudoja ir disponuoja Savivaldybės tarybos patikėjimo teise perduotą Savivaldybės turtą Lietuvos Respublikos įstatymų ir Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.
50. Mokyklos lėšos:
50.1. valstybės ir savivaldybės biudžeto asignavimai, kuriais disponuojama pagal patvirtintą sąmatą teisės aktų nustatyta tvarka;
51. Mokykla buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
52. Mokyklos valstybinį auditą atlieka Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė. Mokyklos veiklos ir išorės finansinį auditą atlieka Savivaldybės kontrolierius. Vidaus auditas atliekamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymu ir kitais vidaus auditą reglamentuojančiais teisės aktais.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
55. Mokykla skelbia reikalingus viešai paskelbti pranešimus ar informaciją apie Mokyklos veiklą vadovaudamasi Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka Mokyklos interneto svetainėje, respublikiniame dienraštyje, vietinėje spaudoje.
56. Mokyklos Nuostatų keitimą, papildymą inicijuoja Savivaldybės taryba, Mokyklos direktorius ar Mokyklos taryba. Pakeistus Nuostatus, pritarus Mokyklos tarybai, tvirtina Savivaldybės taryba, pasirašo Savivaldybės tarybos įgaliotas asmuo. Pakeisti Nuostatai įsigalioja nuo jų įregistravimo dienos Juridinių asmenų registre.
57. Mokykla reorganizuojama, likviduojama ar pertvarkoma Savivaldybės tarybos sprendimu, Lietuvos Respublikos civilinio kodekso, Biudžetinių įstaigų, Švietimo įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka. Sprendimas dėl Mokyklos reorganizavimo, likvidavimo, pertvarkymo skelbiamas vietos spaudoje, Savivaldybės ir Mokyklos interneto svetainėse teisės aktų nustatyta tvarka.