LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS
LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO IR LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRO 2017 M. SAUSIO 23 D. ĮSAKYMO NR. D1-72/ĮV-141 „DĖL TERITORIJŲ PLANAVIMO VADOVŲ ATESTAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2021 m. spalio 27 d. Nr. D1-615/ĮV-1234
Vilnius
1. P a k e i č i a m e Lietuvos Respublikos aplinkos ministro ir Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2017 m. sausio 23 d. įsakymą Nr. D1-72/ĮV-141 „Dėl Teritorijų planavimo vadovų atestavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“:
1.1. Pakeičiame preambulę ir ją išdėstome taip:
„Vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos architektūros įstatymo 9 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos architektų rūmų 3 straipsnio 1 ir 2 dalimis, 11 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo 40 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos saugomų teritorijų įstatymo 281 straipsnio 2 dalimi ir Lietuvos Respublikos nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos įstatymo 22 straipsnio 11 dalimi,“.
1.2. Pakeičiame 10 punktą ir jį išdėstome taip:
„10. Duomenys apie atestatų išdavimą, keitimą, galiojimo sustabdymą, galiojimo sustabdymo panaikinimą ir galiojimo panaikinimą, įspėjimo pareiškimą skelbiami atestavimą atliekančių organizacijų interneto svetainėse ir Licencijų informacinėje sistemoje vadovaujantis Licencijų informacinės sistemos nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2014 m. balandžio 30 d. įsakymu Nr. 1R-148 „Dėl Licencijų informacinės sistemos nuostatų patvirtinimo“. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos architektūros įstatymo 9 straipsnio 11 dalimi, duomenys apie atestuotus architektus, nesiverčiančius atestuoto architekto veikla, ir atestuotus architektus, atnaujinusius atestuoto architekto veiklą, skelbiami rūmų interneto svetainėje, Licencijų informacinėje sistemoje, Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų rengimo ir teritorijų planavimo proceso valstybinės priežiūros informacinėje sistemoje (TPDRIS) ir Žemėtvarkos planavimo dokumentų rengimo informacinėje sistemoje (ŽPDRIS).“
1.3. Pakeičiame 12 punktą ir jį išdėstome taip:
„12. Architektų, pretenduojančių gauti atestatą (toliau šiame skyriuje – pretendentai), pasirengimas turi atitikti Architektūros įstatymo 6 straipsnyje nurodytus architektų rengimo reikalavimus, architektai privalo turėti Lietuvos Respublikos reglamentuojamų profesinių kvalifikacijų pripažinimo įstatymo 4 priedo 4 punkte ir 2005 m. rugsėjo 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2005/36/EB dėl profesinių kvalifikacijų pripažinimo V priedo su paskutiniais pakeitimais, padarytais Europos Komisijos deleguotuoju sprendimu (ES), 5.7.1 papunktyje nurodytą diplomą.“
1.4. Pakeičiame 15 punktą ir jį išdėstome taip:
„15. Valstybės narės piliečiui, turinčiam šio tvarkos aprašo 5 punkte nurodytą dokumentą, šio tvarkos aprašo 13 punkte nurodyto teisės akto nustatyta tvarka priimtas sprendimas pripažinti architekto profesinę kvalifikaciją suteikia teisę vadovauti teritorijų planavimo dokumentų, nurodytų šio tvarkos aprašo 11.1.3–11.1.4 papunkčiuose, rengimui, jeigu turi kitos valstybės narės kompetentingos institucijos išduotą atestatą arba kitą dokumentą, įrodantį, kad jis kilmės valstybėje turi teisę užsiimti kompleksinio teritorijų planavimo dokumentų rengimą atitinkančia veikla.“
1.5. Pakeičiame 20 punktą ir jį išdėstome taip:
„20. Pretendentas turi išlaikyti profesinių ir teisinių žinių egzaminą pagal aplinkos ministro patvirtintą programą (toliau – programa). Profesinių ir teisinių žinių egzaminą sudaro dvi dalys: teisinių žinių patikrinimo testas (toliau – testas) ir profesinių žinių patikrinimas žodžiu rūmų sudarytos personalinės sudėties Architektų profesinio atestavimo komisijos, nurodytos Architektų rūmų įstatymo 11 straipsnyje 1 dalyje (toliau šiame skyriuje – komisija), posėdyje. Profesinių ir teisinių žinių egzaminas vykdomas valstybine kalba.“
1.6. Pakeičiame 24 punktą ir jį išdėstome taip:
„24. Pretendentui išlaikius testą, rūmai, vadovaudamiesi šiuo tvarkos aprašu ir Architektų atestavimo vidaus tvarka, organizuoja komisijos posėdį, kuriame tikrinamos pretendento profesinės žinios. Komisija, patikrinusi pretendento profesines žinias pagal Teritorijų planavimo įstatymo 40 straipsnio 3 dalies nuostatas, teikia rūmams išvadą – išduoti atestatą arba pretendento prašymo netenkinti. Profesinių žinių patikrinimo rezultatai galioja neterminuotai Teritorijų planavimo įstatymo 40 straipsnio 4 dalies 2 punkte ir Saugomų teritorijų įstatymo 281 2 dalies 3 punkte nurodytais atvejais.“
1.7. Papildome 241 punktu:
„241. Komisijos darbas reglamentuojamas rūmų tarybos patvirtintuose Architektų profesinio atestavimo komisijos nuostatuose vadovaujantis Architektų rūmų įstatymo 11 straipsnio 1 dalimi. Komisijos nariai privalo laikytis nusišalinimo pareigos, nustatytos Architektų rūmų įstatymo 11 straipsnio 1 dalyje. Komisija atsako už savo išvadų pagrįstumą, objektyvumą ir nešališkumą.“
1.8. Papildome 242 punktu:
1.9. Pakeičiame 39 punktą ir jį išdėstome taip:
„39. Pretendentas turi išlaikyti profesinių ir teisinių žinių egzaminą pagal aplinkos ministro patvirtintą programą (toliau – programa). Profesinių ir teisinių žinių egzaminą sudaro dvi dalys: testas ir profesinių žinių patikrinimas žodžiu SPSC direktoriaus įsakymu sudarytos personalinės sudėties atestavimo komisijos (toliau šiame skyriuje – komisija) posėdyje. Profesinių ir teisinių žinių egzaminas vykdomas valstybine kalba.“
1.10. Papildome 391 punktu:
„391. Komisija sudaroma iš ne daugiau kaip 11 narių (įskaitant pirmininką ir pirmininko pavaduotoją):
391.3. į komisijos narius deleguojami:
1.11. Papildome 392 punktu:
1.12. Papildome 393 punktu:
„393. Komisija tvirtinama 3 metų kadencijai. Komisijos personalinė sudėtis atnaujinama, kai paskirti komisijos nariai nustoja eiti pareigas juos delegavusioje institucijoje, kai juos delegavusi institucija atšaukia iš komisijos darbo arba kai jie atsistatydina iš komisijos nario pareigų. Deleguotas asmuo komisijos nariu gali būti ne daugiau kaip dvi kadencijas iš eilės. Komisijos narys turi atitikti SPSC direktoriaus nustatytus nešališkumo kriterijus.“
1.13. Pakeičiame 46 punktą ir jį išdėstome taip:
1.14. Pakeičiame 54 punktą ir jį išdėstome taip:
„54. Šiame skyriuje nustatyta tvarka architektui, norinčiam įgyti teisę vadovauti nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos specialiojo teritorijų planavimo dokumentų rengimui pagal teritorijų planavimo lygmenis (toliau – pretendentas), išduodamas nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos specialiojo teritorijų planavimo vadovo atestatas (toliau šiame skyriuje – atestatas).“
1.15. Pakeičiame 56 punktą ir jį išdėstome taip:
„56. Valstybės narės piliečiui, turinčiam šio tvarkos aprašo 5 punkte nurodytą dokumentą, šio tvarkos aprašo 13 punkte nurodyto teisės akto nustatyta tvarka priimtas sprendimas pripažinti architekto profesinę kvalifikaciją suteikia teisę vadovauti nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos specialiojo teritorijų planavimo dokumento rengimui, jeigu turi kitos valstybės narės kompetentingos institucijos išduotą kvalifikacijos atestatą arba kitą dokumentą, įrodantį, kad jis kilmės valstybėje turi teisę užsiimti nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos specialiojo teritorijų planavimo dokumentų rengimą atitinkančia veikla.“
1.16. Papildome 601 punktu:
„601. Komisija sudaroma iš ne daugiau kaip 9 narių (įskaitant pirmininką ir pirmininko pavaduotoją):
601.3. komisijos nariais skiriami:
601.3.3. trys rūmų narių atstovai, išrinkti iš ne mažiau kaip 5 narių visuotiniame rūmų narių susirinkime, kurie dalyvauja rotacijos būdu. Jei komisijos personalinėje sudėtyje nurodytas (-i) rūmų narys (-iai) negali dalyvauti komisijos darbe, rotacijos būdu gali dalyvauti kiti rūmų narių visuotiniame susirinkime išrinkti rūmų narių atstovai.“
1.17. Papildome 602 punktu:
„602. Komisijos darbas reglamentuojamas kultūros ministro, suderinus su aplinkos ministru, patvirtintuose Nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos specialiojo teritorijų planavimo vadovų atestavimo komisijos nuostatuose, vadovaujantis Architektų rūmų įstatymo 11 straipsnio 1 dalimi ir Nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos įstatymo 22 straipsnio 11 dalimi.“
1.18. Papildome 603 punktu:
„603. Komisija tvirtinama 3 metų kadencijai. Komisijos personalinė sudėtis atnaujinama, kai paskirti komisijos nariai nustoja eiti pareigas juos delegavusioje institucijoje, kai juos delegavusi institucija atšaukia iš komisijos darbo arba kai jie atsistatydina iš komisijos nario pareigų. Deleguotas asmuo komisijos nariu gali būti ne daugiau kaip dvi kadencijas iš eilės. Komisijos sudėtyje esantys rūmų narių atstovai privalo laikytis nusišalinimo pareigos, nustatytos Architektų rūmų įstatymo 11 straipsnio 1 dalyje. Kiti komisijos nariai turi atitikti Nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos specialiojo teritorijų planavimo vadovų atestavimo komisijos nuostatuose nustatytus nešališkumo kriterijus. Komisija atsako už savo išvadų pagrįstumą, objektyvumą ir nešališkumą.“
1.19. Papildome 604 punktu:
1.20. Pakeičiame 64 punktą ir jį išdėstome taip:
1.21. Pakeičiame 71.1 papunktį ir jį išdėstome taip:
1.22. Pakeičiame 75 punktą ir jį išdėstome taip:
„75. Atestuotų architektų sąraše skelbiami šie duomenys:
75.3. šio tvarkos aprašo 11 ir (ar) 54 punktuose nurodyta teritorijų planavimo dokumento rūšis (rūšys) ir teritorijų planavimo lygmuo (lygmenys);
75.4. atestato išdavimo, keitimo, įspėjimo pareiškimo, galiojimo sustabdymo, galiojimo sustabdymo panaikinimo ir galiojimo panaikinimo data;
75.5. atestuoto architekto vertimosi atestuoto architekto veikla, nesivertimo atestuoto architekto veikla ir atnaujinimo verstis atestuoto architekto veikla pradžios data;
1.23. Pakeičiame 77 punktą ir jį išdėstome taip:
„77. Atestuotų architektų ir atestuotų teritorijų planavimo vadovų duomenys, nurodyti šio tvarkos aprašo 75 ir 76 punktuose, skelbiami Licencijų informacinėje sistemoje ir gali būti perduodami, Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų rengimo ir teritorijų planavimo proceso valstybinės priežiūros informacinėje sistemoje (TPDRIS) ir Žemėtvarkos planavimo dokumentų rengimo informacinėje sistemoje (ŽPDRIS).“
1.24. Pakeičiame 79 punktą ir jį išdėstome taip: