LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO
2008 M. GRUODŽIO 9 D. ĮSAKYMO NR. V-1246 „DĖL SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS EKSTREMALIŲ SVEIKATAI SITUACIJŲ CENTRO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2024 m. balandžio 26 d. Nr. V-475
Vilnius
1. P a k e i č i u Sveikatos apsaugos ministerijos Ekstremalių sveikatai situacijų centro nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2008 m. gruodžio 9 d. įsakymu Nr. V-1246 „Dėl Sveikatos apsaugos ministerijos Ekstremalių sveikatai situacijų centro nuostatų patvirtinimo“ ir išdėstau juos nauja redakcija (pridedama).
2. Į g a l i o j u Sveikatos apsaugos ministerijos Ekstremalių sveikatai situacijų centro vadovą pasirašyti pakeistus Sveikatos apsaugos ministerijos Ekstremalių sveikatai situacijų centro nuostatus ir atlikti visus Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytus veiksmus, susijusius su šių nuostatų įregistravimu Juridinių asmenų registre.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos sveikatos
apsaugos ministro 2008 m. gruodžio 9 d.
įsakymu Nr. V-1246
(Lietuvos Respublikos sveikatos
apsaugos ministro 2024 m. balandžio 26 d.
įsakymo Nr. V-475
redakcija)
SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS EKSTREMALIŲ SVEIKATAI SITUACIJŲ CENTRO NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Sveikatos apsaugos ministerijos Ekstremalių sveikatai situacijų centras (toliau – Centras) yra biudžetinė įstaiga prie Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos.
2. Centro paskirtis – pagal kompetenciją įgyvendinti valstybės politiką ekstremalių sveikatai situacijų valdymo srityje ir aptarnauti šios politikos formavimą ir įgyvendinimą: kurti ir plėtoti ekstremaliųjų situacijų valdymo sistemą, koordinuoti Lietuvos nacionalinei sveikatos sistemai priklausančių ir nepriklausančių asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros įstaigų, nepaisant jų pavaldumo ir teisinės formos, pasirengimą ir veiklą įvykių, ekstremaliųjų įvykių, ypatingų įvykių, krizių ar ekstremaliųjų situacijų atvejais.
3. Centras savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymu, Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatymu, kitais Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, sveikatos apsaugos ministro įsakymais, šiais nuostatais ir kitais teisės aktais.
4. Centras yra biudžetinė įstaiga, finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto. Centras gali turėti kitų įstatymuose numatytų finansavimo šaltinių.
5. Centro savininkė yra valstybė. Centro savininko teises ir pareigas (išskyrus sprendimų dėl Centro reorganizavimo ir likvidavimo priėmimą) įgyvendinanti institucija yra Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija (toliau – Sveikatos apsaugos ministerija), kuri:
5.3. teisės aktų nustatyta tvarka perduoda Centrui turtą Centro nuostatuose nustatytoms funkcijoms vykdyti;
6. Centras yra viešasis juridinis asmuo, turintis sąskaitų banke, antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir savo pavadinimu.
7. Centro buveinės adresas ‒ M. K. Čiurlionio g. 23, Kaunas, Lietuvos Respublika. Centro interneto svetainės adresas yra www.essc.lrv.lt.
8. Centro vieši pranešimai skelbiami Centro interneto svetainėje, o įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytais atvejais – ir kitose visuomenės informavimo priemonėse.
II SKYRIUS
CENTRO VEIKLOS TIKSLAI IR FUNKCIJOS
10. Pagrindiniai Centro veiklos tikslai:
10.1. koordinuoti Lietuvos nacionalinei sveikatos sistemai priklausančių ir nepriklausančių asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros įstaigų, nepaisant jų pavaldumo ir teisinės formos, pasirengimą ir veiklą įvykių, ekstremaliųjų įvykių, ypatingų įvykių, krizių ar ekstremaliųjų situacijų atvejais;
10.2. vykdyti Nacionalinio Tarptautinių sveikatos priežiūros taisyklių koordinavimo centro funkcijas ir pagal kompetenciją dalyvauti įgyvendinant Pasaulio sveikatos organizacijos Tarptautinių sveikatos priežiūros taisyklių nuostatas Lietuvoje;
10.3. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymu vykdyti valstybės rezervo tvarkytojo funkcijas, įsakyme nurodyta apimtimi tvarkyti valstybės medicinos rezervą ir užtikrinti jo tikslinį panaudojimą krizių ir ekstremalių situacijų atvejais,
11. Centras, siekdamas įgyvendinti veiklos tikslus, vykdo šias funkcijas:
11.1. vykdydamas valstybės medicinos rezervo tvarkymo ir saugojimo funkcijas, organizuoja valstybės medicinos rezervo sudarymą, kaupimą, rezervo išteklių apskaitą, atnaujinimą, keitimą, saugojimą bei jų atitiktį Lietuvos Respublikoje įteisintiems saugos ir nekenksmingumo sveikatai bei aplinkai reikalavimams, organizuoja, kad valstybės medicinos rezervo atsargos būtų laiku perduotos Vyriausybės nustatytiems subjektams. Jeigu šiame punkte nurodytai veiklai reikalinga licencija (leidimas), tai įstaiga tokią licenciją (leidimą) privalo turėti;
11.2. pagal kompetenciją įgyvendina valstybės politiką įvykių, ekstremaliųjų įvykių, ypatingų įvykių, krizių ar ekstremaliųjų sveikatai situacijų srityje;
11.3. pagal kompetenciją Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka organizuoja informacijos apie įvykius, ekstremaliuosius įvykius, ypatingus įvykius, krizes ar ekstremaliąsias situacijas priėmimą ir perdavimą (visą parą) tarp Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos subjektų ir Lietuvos nacionalinei sveikatos sistemai priklausančių ir nepriklausančių asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros įstaigų, nepaisant jų pavaldumo ir teisinės formos, valstybės valdymo ir savivaldybės institucijoms, Europos Sąjungos institucijoms, Pasaulio sveikatos organizacijai, Šiaurės Atlanto Sutarties Organizacijai (toliau – NATO) ir kitoms tarptautinėms organizacijoms, koordinuoja ir teikia informaciją į skubaus perspėjimo sistemas įvykių, ekstremaliųjų įvykių, ypatingų įvykių, krizių ar ekstremaliųjų situacijų valdymo srityje;
11.4. metodiškai vadovauja ir konsultuoja Lietuvos nacionalinei sveikatos sistemai priklausančias ir nepriklausančias asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros įstaigas, nepaisant jų pavaldumo ir teisinės formos, įvykių, ekstremaliųjų įvykių, ypatingų įvykių, krizių ar ekstremaliųjų situacijų atvejais;
11.5. vykdo Lietuvos nacionalinei sveikatos sistemai priklausančių ir nepriklausančių asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros įstaigų, nepaisant jų pavaldumo ir teisinės formos, įvykių, ekstremaliųjų įvykių, ypatingų įvykių, krizių ar ekstremaliųjų situacijų atvejais stebėseną ir teikia rekomendacijas pasirengimui tobulinti;
11.6. organizuoja Sveikatos apsaugos ministerijos Operacijų centro (toliau – SAM OC) veiklą vykdant SAM OC sektoriaus funkcijas;
11.8. kaupia ir analizuoja informaciją apie įvykius, ekstremaliuosius įvykius, krizes ar ekstremalias sveikatai situacijas, jų padarinius, taikytas visuomenės sveikatos saugos priemones, padarinių mažinimo ar likvidavimo priemonių panaudojimą;
11.9. pagal kompetenciją dalyvauja rengiant ar peržiūrint, atnaujinant ir įgyvendinant Valstybinio ekstremaliųjų situacijų valdymo planą, Valstybinio gyventojų apsaugos planą branduolinės avarijos atveju ir kitus planus;
11.10. pagal kompetenciją dalyvauja rengiant, peržiūrint, atnaujinant ir įgyvendinant Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos mobilizacijos planą;
11.11. pagal kompetenciją dalyvauja rengiant, peržiūrint, atnaujinat ir įgyvendinant ilgalaikes nacionalinį saugumą stiprinančias programas;
11.12. atstovauja Lietuvos Respublikos pozicijai Europos Sąjungos, NATO, Pasaulio sveikatos organizacijos ir kitų tarptautinių organizacijų ekspertų komisijose, komitetuose ir darbo grupėse įvykių, ekstremaliųjų įvykių, ypatingų įvykių, krizių ar ekstremaliųjų situacijų valdymo klausimais;
11.13. bendradarbiauja su Europos Sąjungos, NATO, Pasaulio sveikatos organizacijos ir kitomis tarptautinėmis organizacijomis ir užsienio valstybių atitinkamomis institucijomis ekstremaliųjų situacijų valdymo klausimais;
11.14. vykdo Nacionalinio Tarptautinių sveikatos priežiūros taisyklių koordinavimo centro funkcijas;
11.15. pagal kompetenciją dalyvauja įgyvendinant Pasaulio sveikatos organizacijos Tarptautinių sveikatos priežiūros taisyklių nuostatas Lietuvoje;
11.16. bendradarbiauja su Pasaulio sveikatos organizacijos ir kitų šalių nacionaliniais Tarptautinių sveikatos priežiūros taisyklių koordinavimo centrais;
11.18. pagal kompetenciją dalyvauja rengiant teisės aktų projektus įvykių, ekstremaliųjų įvykių, ypatingų įvykių, krizių ar ekstremalių sveikatai situacijų srityje;
11.19. teikia Sveikatos apsaugos ministerijai siūlymus dėl įvykių, ekstremaliųjų įvykių, ypatingų įvykių, krizių ar ekstremalių sveikatai situacijų teisės aktų projektų rengimo, nagrinėja ir derina šiuos teisės aktų projektus, teikia dėl jų išvadas;
11.20. pagal kompetenciją teikia išvadas ir siūlymus dėl kitų institucijų derinimui pateiktų teisės aktų projektų;
11.21. pagal kompetenciją bendradarbiauja su valstybės institucijomis, ūkio subjektais ir nevyriausybinėmis organizacijomis planuojant, organizuojant ir tobulinant sveikatos priežiūros veiklą įvykių, ekstremaliųjų įvykių, ypatingų įvykių, krizių ar ekstremaliųjų situacijų atvejais;
11.22. organizuoja pasitarimus, pratybas, mokymus, seminarus, konferencijas įvykių, ekstremaliųjų įvykių, ypatingų įvykių, krizių ar ekstremalių sveikatai situacijų valdymo klausimais;
11.23. pagal kompetenciją dalyvauja ir atstovauja Lietuvos Respublikai Europos Komisijos, NATO, kitų tarptautinių organizacijų ir užsienio šalių organizuojamose pratybose, treniruotėse ir mokymuose;
11.24. pagal kompetenciją rengia, dalyvauja rengiant ir įgyvendina nacionalinius ir tarptautinius projektus įvykių, ekstremaliųjų įvykių, ypatingų įvykių, krizių ar ekstremalių sveikatai situacijų valdymo srityje;
III SKYRIUS
CENTRO TEISĖS
12. Centro teisės, užtikrinančios, kad būtų pasiekti Centro veiklos tikslai ir atliktos funkcijos, yra šios:
12.2. gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų informaciją Centro kompetencijai priskirtais klausimais;
12.3. pagal kompetenciją teikti pasiūlymus dėl teisės aktų (teisės aktų projektų) juos rengiančioms institucijoms;
12.4. sudaryti komisijas, darbo grupes pasitelkiant kitų valstybės institucijų ir įstaigų specialistus, sprendžiant Centro kompetencijai priskirtus klausimus;
12.5. gauti informaciją apie teisės aktų, susijusių su Centro veikla, rengimą, susipažinti su jų projektais, teikti pastabas ir pasiūlymus;
12.7. įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka patikėjimo teise valdyti, naudoti valstybės turtą ir juo disponuoti;
IV SKYRIUS
CENTRO VEIKLOS ORGANIZAVIMAS
14. Centro veikla organizuojama vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka parengtu ir sveikatos apsaugos ministro patvirtintu metiniu veiklos planu.
15. Centro struktūrą, suderintą su Sveikatos apsaugos ministerija, tvirtina Centro direktorius. Centro vidaus darbo tvarka reglamentuojama Centro direktoriaus tvirtinamais: Centro darbo reglamentu, vidaus tvarkos taisyklėmis, struktūrinių padalinių nuostatais, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių aprašymais ir kitais dokumentais.
16. Centrui vadovauja direktorius, kurį penkerių metų kadencijai priima į pareigas ir atleidžia iš jų, skatina ir skiria nuobaudas sveikatos apsaugos ministras Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka. Centro direktorius gali būti skiriamas eiti pareigas ne daugiau kaip dvi kadencijas iš eilės.
18. Centro direktorius:
18.1. vadovauja Centrui, organizuoja jo darbą ir atsako už Centro veiklą, planuoja, kontroliuoja ir atsako už Centrui pavestų veiklos tikslų įgyvendinimą bei funkcijų atlikimą, priima sprendimus Centro veiklos klausimais, atstovauja Centrui;
18.2. užtikrina Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymų ir kitų teisės aktų vykdymą;
18.4. tvirtina Centro struktūrinių padalinių nuostatus, pareigybių aprašymus, Centro darbo reglamentą, vidaus tvarkos taisykles ir kitus vidaus tvarkomuosius dokumentus;
18.5. nustato Centro valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių skaičių ir pareigybių sąrašą, konsultuodamasis su Centro darbuotojų atstovavimą įgyvendinančiais asmenimis;
18.6. teisės aktų nustatyta tvarka priima į pareigas ir iš jų atleidžia Centro valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, skiria jiems pašalpas, tarnybines nuobaudas ar priima sprendimą dėl padaryto darbo pareigų pažeidimo;
18.8. atstovauja Centrui visose valstybės ir savivaldybių institucijose bei įstaigose, Centro vardu pasirašo sutartis su fiziniais ir juridiniais asmenimis;
18.9. teikia Sveikatos apsaugos ministerijai pagal jos nustatytus terminus Centro metinę veiklos ataskaitą, sveikatos apsaugos ministro reikalavimu atsiskaito už Centro veiklą;
18.10. pagal kompetenciją teikia Sveikatos apsaugos ministerijai su Centro veikla susijusią informaciją, užtikrina tinkamą Lietuvos Respublikos Seimo, Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir kitų pavedimų vykdymą;
19. Centro direktorius turi pavaduotoją (-jus), kuriuos jis priima ir atleidžia iš pareigų Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka. Direktoriaus pavaduotojai tiesiogiai pavaldūs ir atskaitingi Centro direktoriui. Centro direktorius nustato jų administravimo sritį ir kompetenciją. Jeigu Centro direktoriaus laikinai nėra, jo funkcijas laikinai vykdo Centro direktoriaus pavaduotojas arba sveikatos apsaugos ministro pavedimu kitas Centro valstybės tarnautojas.
20. Centro padalinių darbą organizuoja struktūrinių padalinių vadovai, kurie yra pavaldūs Centro direktoriui, direktoriaus pavaduotojui pagal kuruojamą sritį. Centro struktūrinių padalinių pavaldumą nustato Centro darbo reglamentas.
V SKYRIUS
CENTRO VIDAUS ADMINISTRAVIMO KONTROLĖ
24. Centro finansų kontrolė atliekama Centro direktoriaus tvirtinamų Centro finansų kontrolės taisyklių nustatyta tvarka. Centro finansų kontrolę atlieka Centro direktoriaus paskirti valstybės tarnautojai arba darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis.
VI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS