LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS

 

 

 

ĮSAKYMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SKYRIMO VALSTYBINĖMS MOKSLO IR STUDIJŲ INSTITUCIJOMS SUDĖTINGOS INFRASTRUKTŪROS OBJEKTAMS FINANSUOTI 2014 METAIS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

 

 

2014 m. gegužės 30 d. Nr. V-481

 

Vilnius

 

 

 

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos 2014 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo 13 straipsnio 5 dalies 3 punktu ir įgyvendindamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos, kuriai pritarta Lietuvos Respublikos Seimo 2012 m. gruodžio 13 d. nutarimu Nr. XII-51, 213 punktą,

 

t v i r t i n u  Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų skyrimo valstybinėms mokslo ir studijų institucijoms sudėtingos infrastruktūros objektams finansuoti 2014 metais tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Švietimo ir mokslo ministras                                                                               Dainius Pavalkis

 

 

 

 

 

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro

2014 m. gegužės 30 d. įsakymu Nr. V-481

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ

SKYRIMO VALSTYBINĖMS MOKSLO IR STUDIJŲ INSTITUCIJOMS

SUDĖTINGOS INFRASTRUKTŪROS OBJEKTAMS FINANSUOTI 2014 METAIS

TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

 

1. Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų skyrimo valstybinėms mokslo ir studijų institucijoms sudėtingos infrastruktūros objektams finansuoti 2014 metais tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto (toliau – valstybės biudžetas) lėšų, skirtų valstybinių mokslo ir studijų institucijų administravimui ir ūkiui, dalies, numatytos Švietimo ir mokslo ministerijos asignavimuose, skyrimo valstybinėms mokslo ir studijų institucijoms jų valdomiems infrastruktūros objektams, atitinkantiems Aprašo 2 punkto nuostatas (toliau – sudėtingos infrastruktūros objektai), finansuoti 2014 metais tvarką. Aprašas taikomas valstybiniams universitetams, valstybinėms kolegijoms ir valstybiniams mokslinių tyrimų institutams (toliau kartu vadinami institucijomis).

 

2. Pagal Aprašą yra finansuojami sudėtingos infrastruktūros objektai, į kurių išskirtinį finansavimo poreikį neatsižvelgta, institucijai skiriant valstybės biudžeto lėšų administravimui ir ūkiui, studijoms, moksliniams tyrimams, eksperimentinei (socialinei, kultūrinei) plėtrai ir meno veiklai plėtoti, ir šio poreikio negalima padengti iš institucijai skirtų valstybės biudžeto lėšų bei institucijos pajamų. Sudėtingos infrastruktūros objektu yra laikomas infrastruktūros objektas, kuris atitinka bent vieną iš šių sąlygų:

 

2.1. infrastruktūros objektui būtina išskirtinė priežiūra, palyginti su įprastos (t. y. būdingos daugeliui mokslo ir studijų institucijų) mokslo ir studijų infrastruktūros išlaikymu, arba yra išskirtinės paskirties infrastruktūros objektas, naudojamas ne mokslo ir studijų tikslais, tačiau atliekantis svarbią funkciją, kurios nėra galimybės perduoti kitiems subjektams, ir yra susijęs su papildomais eksploatavimo kaštais;

 

2.2. tai yra infrastruktūros objektas, kuriame būtina sukurti ir palaikyti specialias augalų ar gyvūnų laikymo ir priežiūros sąlygas ir kuris naudojamas mokslo ir (arba) studijų, edukacijos, aplinkos apsaugos, kultūros, rekreacijos, sveikatinimo, pilietiškumo ugdymo ar kitais visuomenei svarbiais tikslais;

 

2.3. tai infrastruktūros objektas, kuris yra į Kultūros vertybių registrą įtraukta nacionalinio reikšmingumo lygmens nekilnojamoji kultūros vertybė, atvira ir prieinama visuomenės pažinimui ir lankymui.

 

3. Pagal Aprašą valstybės biudžeto lėšos skiriamos sudėtingos infrastruktūros objektams iš dalies finansuoti, papildant institucijų šiam tikslui skiriamą finansavimą.

 

4. Valstybės biudžeto lėšos neskiriamos ilgalaikiam turtui sukurti ar įsigyti.

 

 

II. FINANSUOTINŲ SUDĖTINGOS INFRASTRUKTŪROS OBJEKTŲ ATRANKA

 

5. Švietimo ir mokslo ministerija raštu kreipiasi į institucijas dėl pasiūlymų finansuoti sudėtingos infrastruktūros objektus teikimo.

 

6. Pasiūlymus finansuoti sudėtingos infrastruktūros objektus institucijos pateikia Švietimo ir mokslo ministerijos nurodytais terminais pagal Aprašo 1 ir 2 priedus. Kiekviena institucija gali pateikti pasiūlymą finansuoti ne daugiau kaip 2 sudėtingos infrastruktūros objektus.

 

7. Institucijų pasiūlymai finansuoti sudėtingos infrastruktūros objektus teikiami švietimo ir mokslo ministro sudarytai Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšoms paskirstyti valstybinėms mokslo ir studijų institucijoms sudėtingos infrastruktūros objektams finansuoti 2014 metais komisijai (toliau – Komisija), kuri vertina, ar institucijų pasiūlyti sudėtingos infrastruktūros objektai atitinka Aprašo 2 punkte nurodytas sąlygas.

 

 

III. VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SKYRIMAS IR INSTITUCIJŲ ATSKAITOMYBĖ

 

8. Valstybės biudžeto lėšos institucijoms skiriamos sudėtingos infrastruktūros objektams finansuoti, neviršijant šiam tikslui skirtų valstybės biudžeto asignavimų.

 

9. Įvertinusi institucijų pateiktą informaciją, Komisija sugrupuoja sudėtingos infrastruktūros objektus į grupes pagal Aprašo 2.1–2.4 punktuose nurodytas sąlygas. Bendra valstybės biudžeto lėšų suma, skirta sudėtingos infrastruktūros objektams finansuoti, tarp šių grupių paskirstoma taip:

 

9.1. Aprašo 2.1 punkte nurodytas sąlygas atitinkantiems objektams finansuoti skiriama ne mažiau kaip 45 procentai lėšų;

 

9.2. Aprašo 2.2 punkte nurodytas sąlygas atitinkantiems objektams finansuoti skiriama ne mažiau kaip 35 procentai lėšų;

 

9.3. Aprašo 2.3 punkte nurodytas sąlygas atitinkantiems objektams finansuoti skiriama ne daugiau kaip 20 procentų lėšų.

 

10. Valstybės biudžeto lėšos tarp sudėtingos infrastruktūros objektų kiekvienoje grupėje paskirstomos proporcingai lėšų sumoms, kurias institucijos įsipareigoja skirti einamaisiais biudžetiniais metais išlaidoms, susijusioms su atitinkamų sudėtingos infrastruktūros objektų priežiūra. Į šias lėšų sumas neįskaitomos lėšos ilgalaikiam turtui sukurti ar įsigyti, taip pat institucijų pajamos, gaunamos iš sudėtingos infrastruktūros objektų. Skiriamos valstybės biudžeto lėšos negali viršyti institucijų nurodyto papildomų valstybės biudžeto lėšų poreikio atitinkamiems sudėtingos infrastruktūros objektams.

 

11. Valstybės biudžeto lėšų paskirstymą institucijoms sudėtingos infrastruktūros objektams finansuoti 2014 metais tvirtina švietimo ir mokslo ministras, atsižvelgdamas į Komisijos pasiūlymus.

 

12. Valstybės biudžeto lėšos institucijoms skiriamos valstybės biudžeto sudarymą ir vykdymą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.

 

13. Metams pasibaigus, iki kitų metų sausio 15 d. institucijos teikia Švietimo ir mokslo ministerijai laisvos formos ataskaitą, kurioje nurodo, kaip panaudojo skirtas valstybės biudžeto lėšas ir kaip įgyvendino Aprašo 10 punkte nurodytą įsipareigojimą ataskaitiniais biudžetiniais metais skirti institucijos lėšų išlaidoms, susijusioms su atitinkamų sudėtingos infrastruktūros objektų priežiūra.

 

 

IV. KOMISIJOS DARBO REGLAMENTAS

 

14. Komisija sudaroma iš Švietimo ir mokslo ministerijos, valstybinių universitetų, valstybinių kolegijų ir valstybinių mokslinių tyrimų institutų atstovų. Prireikus į ją gali būti įtraukiami ir kitų institucijų atstovai.

 

15. Komisijos darbas grindžiamas kolegialiu klausimų svarstymu, teisėtumo principu, asmenine Komisijos narių atsakomybe už jų kompetencijai priskirtų klausimų sprendimą bei sprendimų priėmimo nešališkumu.

 

16. Komisijos nariai, prieš pradėdami darbą, turi pasirašyti nešališkumo deklaraciją (Aprašo 3 priedas).

 

17. Komisijos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip pusė Komisijos narių. Jeigu posėdyje negali dalyvauti daugiau kaip pusė Komisijos narių, Komisijos pirmininkas posėdį atideda vėlesniam laikui ir apie tai informuoja Komisijos narius.

 

18. Komisija sprendimus priima paprasta balsų dauguma atviru balsavimu. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemia Komisijos pirmininko balsas. Tokiu atveju Komisijos pirmininkas balsuodamas neturi teisės susilaikyti.

 

19. Komisijos posėdžiai protokoluojami raštu. Protokole turi būti nurodyta data, protokolo registravimo numeris, Komisijos posėdžio dalyviai, svarstyti klausimai, svarstymų turinys, balsavimo rezultatai ir priimti sprendimai. Komisijos posėdžio protokolas turi būti pasirašytas per 5 darbo dienas po Komisijos posėdžio pabaigos. Komisijos posėdžio protokolą pasirašo Komisijos pirmininkas ir Komisijos sekretorius.

 

20. Komisijos nariai už savo veiksmus ar neveikimą atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

 

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

21. Komisijos sprendimai gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

22. Pateikti prašymai ir dokumentai saugomi teisės aktų nustatyta tvarka.

 

 

___________________

 

 

 

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų skyrimo valstybinėms mokslo ir studijų institucijoms sudėtingos infrastruktūros objektams finansuoti 2014 metais tvarkos aprašo

1 priedas

 

 

(institucijos pavadinimas)

 

PASIŪLYMAS DĖL SUDĖTINGOS INFRASTRUKTŪROS OBJEKTŲ FINANSAVIMO

 

 

 

 

(sudarymo data ir vieta)

 

 

 

Eil. Nr.*

Objekto pavadinimas

Sąlygos, pagal kurias objektas gali būti priskiriamas sudėtingos infrastruktūros objektams

Informacija apie objekto finansavimą 2014 m., tūkst. Lt****

kodas**

atitikties nurodytai sąlygai pagrindimas***

poreikis iš viso

iš jų:

planuojamos pajamos iš objekto

institucija įsipareigoja skirti objektui finansuoti

papildomų valstybės biudžeto lėšų poreikis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*Kiekviena institucija gali pateikti pasiūlymą finansuoti ne daugiau kaip 2 sudėtingos infrastruktūros objektus.

**Nurodomas Aprašo 2.1, 2.2 arba 2.3 punktas.

***Jei objektas atitinka daugiau nei vieną sąlygą, skirstant valstybės biudžeto lėšas, jis bus priskirtas tai objektų grupei, kurios kodas nurodytas anksčiau.

****Į nurodytas sumas neįskaitomos lėšos ilgalaikiam turtui sukurti ar įsigyti.

 

 

 

 

(pareigos)

(parašas)

(vardas, pavardė)

 

Dokumento rengėjo pareigos, vardas, pavardė, tel., el. paštas:

 

_____________________

 

 

 

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų skyrimo valstybinėms mokslo ir studijų institucijoms sudėtingos infrastruktūros objektams finansuoti 2014 metais tvarkos aprašo

2 priedas

 

 

(institucijos pavadinimas)

 

INFORMACIJA APIE LĖŠŲ POREIKĮ SUDĖTINGOS INFRASTRUKTŪROS OBJEKTAMS FINANSUOTI 2014 METAIS

 

 

 

 

 

(sudarymo data ir vieta)

 

 

Sudėtingos infrastruktūros objekto pavadinimas*:

 

Išlaidų ekonominės klasifikacijos kodas**

Išlaidų pavadinimas

Suma, tūkst. Lt

Papildoma informacija

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso:

 

x

 

*Šioje lentelėje nurodomas detalus sudėtingos infrastruktūros objekto finansavimo poreikio išskleidimas pagal išlaidų ekonominės klasifikacijos kodus (Pagal Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų pajamų ir išlaidų klasifikaciją, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2003 m. liepos 3 d. įsakymu Nr. 1K-184 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų pajamų ir išlaidų klasifikacijos patvirtinimo“).

 

 

 

 

 

(pareigos)

(parašas)

(vardas, pavardė)

 

 

Dokumento rengėjo pareigos, vardas, pavardė, tel., el. paštas:

 

 

 

_________________

 

 

 

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų skyrimo valstybinėms mokslo ir studijų institucijoms sudėtingos infrastruktūros objektams finansuoti 2014 metais tvarkos aprašo

3 priedas

 

KOMISIJOS NARIO

 

NEŠALIŠKUMO DEKLARACIJA

 

 

__________________________________

(data)

_______________

(vieta)

 

 

Aš, _____________________________________________________________________,

(vardas ir pavardė)

_______________________________________________________________________________,

(organizacijos ir padalinio pavadinimas, pareigų pavadinimas)

 

dalyvaudamas Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšoms paskirstyti valstybinėms mokslo ir studijų institucijoms sudėtingos infrastruktūros objektams finansuoti 2014 metais komisijos (toliau – Komisija) darbe,

p a s i ž a d u:

1. Objektyviai, dalykiškai, be išankstinės nuostatos, vadovaudamasis lygiateisiškumo, nediskriminavimo ir skaidrumo principais, atlikti Komisijos nario funkcijas ir pareigas.

 

2. Nedelsdamas raštu pranešti Komisijai ir nusišalinti nuo interesų konfliktą sukeliančio klausimo svarstymo:

 

2.1. paaiškėjus, kad mokslo ir studijų institucijoje, pateikusioje Komisijai paraišką, dirba asmuo, susijęs su manimi pavaldumo, artimos giminystės ar svainystės ryšiais;

 

2.2. vertinant ir atrenkant mokslo ir studijų institucijų, su kuriomis turiu asmeninį turtinį ar neturtinį suinteresuotumą, paraiškas.

 

 

 

Man išaiškinta, kad asmenys, susiję su manimi artimos giminystės ar svainystės ryšiais, yra: tėvai, įtėviai, broliai, seserys ir jų vaikai, seneliai, sutuoktiniai, vaikai, įvaikiai, jų sutuoktiniai ir jų vaikai, taip pat sutuoktinių tėvai, broliai, seserys ir jų vaikai.

 

 

 

Esu įspėtas (-a), kad, nesilaikydamas (-a) nešališkumo principo, pažeisiu šią nešališkumo deklaraciją ir man bus taikoma atitinkama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų numatyta atsakomybė.                                                                           

 

 

__________________                                               ____________________

(vardas ir pavardė)                                                                                                      (parašas)