LIETUVOS TRANSPORTO SAUGOS ADMINISTRACIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL TECHNINIŲ PATIKRINIMŲ KELYJE ATASKAITŲ PILDYMO IR KROVINIO IŠDĖSTYMO IR (AR) PRITVIRTINIMO PATIKRINIMO TVARKOS APRAŠO BEI ATASKAITŲ FORMŲ PATVIRTINIMO
2022 m. gruodžio 6 d. Nr. 2BE-308
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 10 straipsnio 10 dalies 1 punktu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. balandžio 13 d. nutarimo Nr. 403 „Dėl M2, M3, N2, N3, O3, O4 klasių kelių transporto priemonių ir T1b, T2b, T3b, T4.1b, T4.2b, T4.3b, T5 kategorijų ratinių traktorių techninių patikrinimų organizavimo Lietuvos Respublikos keliuose taisyklių patvirtinimo“ 2.4 papunkčiu ir įgyvendindamas 2014 m. balandžio 3 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2014/47/ES dėl Sąjungoje važinėjančių komercinių transporto priemonių techninio patikrinimo kelyje, kuria panaikinama Direktyva 2000/30/EB, su pakeitimais, padarytais 2021 m. birželio 29 d. Komisijos deleguotąja direktyva (ES) 2021/1716:
1. T v i r t i n u pridedamus:
1.1.Techninių patikrinimų kelyje ataskaitų pildymo ir krovinio išdėstymo ir (ar) pritvirtinimo patikrinimo tvarkos aprašą;
1.3. M2, M3, N2, N3, O3 ir O4 klasių kelių transporto priemonių ir T1b, T2b, T3b, T4.1b, T4.2b, T4.3b ir T5 kategorijų ratinių traktorių pradinių ir išsamesnių techninių patikrinimų kelyje apibendrinamosios ataskaitos formą;
2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2012 m. balandžio 6 d. įsakymą Nr. 2B-132 „Dėl Transporto priemonių techninių patikrinimų atlikimo Lietuvos Respublikos keliuose tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.
3. I n f o r m u o j u, kad šis įsakymas teisės aktų nustatyta tvarka skelbiamas Teisės aktų registre ir Lietuvos transporto saugos administracijos interneto svetainėje.
PATVIRTINTA
Lietuvos transporto saugos administracijos
direktoriaus 2022 m. gruodžio 6 d. įsakymu
Nr. 2BE-308
TECHNINIų PATIKRINIMų kelyje ataskaitų pildyMo IR KROVINIO IŠDĖSTYMO IR (AR) PRITVIRTINIMO PATIKRINIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Techninių patikrinimų kelyje ataskaitų pildymo ir krovinio išdėstymo ir (ar) pritvirtinimo patikrinimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato M2, M3, N2, N3, O3, O4 klasių kelių transporto priemonių ir T1b, T2b, T3b, T4.1b, T4.2b, T4.3b, T5 kategorijų ratinių traktorių, kurie dažniausiai naudojami viešuosiuose keliuose vežimams už atlygį ir kurių didžiausias projektinis greitis yra didesnis kaip 40 km/h (toliau – ratiniai traktoriai) (toliau kartu – transporto priemonės), techninių patikrinimų kelyje (toliau – techninis patikrinimas) ataskaitų pildymo tvarką ir krovinio išdėstymo ir (ar) pritvirtinimo techninio patikrinimo reikalavimus.
II SKYRIUS
KROVINIO IŠDĖSTYMO IR (AR) PRITVIRTINIMO PATIKRINIMAS
3. Krovinio išdėstymo ir (ar) pritvirtinimo patikrinimas yra neatsiejama pradinio techninio patikrinimo dalis ir atliekamas visada, kai yra vežamas krovinys. Policijos ir Lietuvos transporto saugos administracijos (toliau – Administracija) pareigūnai (toliau kartu – pareigūnai), atlikdami krovinio išdėstymo ir (ar) pritvirtinimo patikrinimą, vizualiai apžiūri ir įvertina, ar krovinys tinkamai išdėstytas transporto priemonėje, ar kroviniui pritvirtinti panaudotos tinkamos priemonės, ar pakankamas kroviniui pritvirtinti tų priemonių skaičius ir ar teisingai buvo apskaičiuotos įtempimo jėgos, užtikrintas veiksmingumas, bei patikrina sertifikatus.
4. Krovinio išdėstymas ir (ar) pritvirtinimas tikrinamas vadovaujantis N ir O kategorijų transporto priemonėse krovinio išdėstymo ir (ar) jo pritvirtinimo reikalavimais, patvirtintais Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus 2018 m. vasario 2 d. įsakymu Nr. 2BE-35 „Dėl N ir O kategorijų transporto priemonėse krovinio išdėstymo ir (ar) jo pritvirtinimo reikalavimų patvirtinimo“, (toliau – Krovinio išdėstymo ir pritvirtinimo reikalavimai) ir vertinamas pagal Aprašo 1 priede nustatytus vertinimo kriterijus. Pavojingųjų krovinių išdėstymas ir (ar) pritvirtinimas papildomai tikrinamas ir vertinamas vadovaujantis Pavojingųjų krovinių vežimo automobilių ir geležinkelių keliais patikrinimų tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. lapkričio 13 d. nutarimu Nr. 1778 „Dėl Pavojingųjų krovinių vežimo automobilių ir geležinkelių keliais patikrinimų tvarkos aprašo patvirtinimo“.
5. Krovinio išdėstymo ir (ar) pritvirtinimo trūkumai klasifikuojami ir priskiriami vienai iš trūkumų grupių:
5.2. didelis trūkumas, kai krovinys nepakankamai pritvirtintas, todėl jis ar jo dalys gali per daug pasislinkti arba apvirsti veikiant jėgai;
6. Jei patikrinimo metu nustatomi du ir daugiau trūkumų, krovinio išdėstymas ir (ar) pritvirtinimas įvertinamas atsižvelgiant į didžiausią nustatytą trūkumą, pvz., jei yra nustatytas nedidelis trūkumas ir didelis trūkumas, krovinio išdėstymas ir (ar) pritvirtinimas bus įvertintas kaip turintis didelį trūkumą. Jei nustatomi du ir daugiau didelių arba trys ir daugiau nedidelių trūkumų ir dėl bendro tų trūkumų poveikio atskirų trūkumų poveikis padidės, krovinio išdėstymo ir (ar) pritvirtinimo patikrinimo rezultatas bus priskirtas prie didelių trūkumų grupės, pvz., jei yra nustatyti du dideli trūkumai, tačiau šių trūkumų bendras poveikis eismo saugai yra didesnis nei atskirų trūkumų poveikis, krovinio išdėstymo ir (ar) pritvirtinimo patikrinimo rezultatas bus priskirtas prie pavojingų trūkumų grupės.
7. Trūkumai klasifikuojami kiekvienu atveju atskirai vadovaujantis Aprašo 5 ir 6 punktų nuostatomis.
III SKYRIUS
TECHNINIŲ PATIKRINIMŲ ATASKAITŲ PILDYMAS IR TEIKIMAS
9. Pradinio techninio patikrinimo rezultatai surašomi į Administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintą Pradinio ir (arba) išsamesnio techninio patikrinimo kelyje ataskaitą (toliau – Techninio patikrinimo kelyje ataskaita), kuri turi unikalų ne mažiau kaip šešių ženklų numerį.
10. Prieš pradėdamas transporto priemonės pradinį techninį patikrinimą pareigūnas privalo užpildyti šias Techninio patikrinimo kelyje ataskaitos skiltis: „Tikrinimo vieta“, „Data“, „Laikas“ (transporto priemonės sustabdymo laikas), 4-ojoje skiltyje „Transporto priemonės“ įrašyti valstybės, kurioje transporto priemonė registruota, skiriamąjį ženklą, transporto priemonės markę, valstybinį numerį. Kiekvienai tikrinamai transporto priemonei pildoma atskira Techninio patikrinimo kelyje ataskaita.
11. Atlikęs pradinį techninį patikrinimą pareigūnas privalo:
11.1. 4-ojoje skiltyje „Transporto priemonės“ įrašyti valstybės, kurioje motorinė transporto priemonė registruota, skiriamąjį ženklą, motorinės transporto priemonės markę, valstybinį numerį ir transporto priemonės identifikavimo (VIN) numerį;
11.2. 5-ojoje skiltyje „Priekabos / puspriekabės“ įrašyti valstybės, kurioje transporto priemonė registruota, skiriamąjį ženklą, transporto priemonės markę, valstybinį numerį ir transporto priemonės identifikavimo (VIN) numerį;
11.3. 6-ojoje skiltyje „Transporto priemonės kategorijos“ pasirinkti transporto priemonės klasę atsižvelgiant į transporto priemonės registracijos dokumente nurodytą informaciją ir ją pažymėti ženklu „X“;
11.4. 7-ojoje skiltyje „Ridos skaitiklio rodmenys patikrinimo metu“ įrašyti tikrinamos transporto priemonės ridos skaitiklio rodmenis;
11.5. 8-ojoje skiltyje „Savininkas (valdytojas)“:
11.5.1. 8.1 dalyje „pavadinimas ir adresas“ įrašyti įmonės pavadinimą arba fizinio asmens vardą, pavardę, adresą nurodant gatvę, namo numerį, miestą ar gyvenvietę ir valstybę;
11.6. 9-ojoje skiltyje „Vairuotojo vardas ir pavardė“ nurodyti vairuotojo, techninio patikrinimo metu vairuojančio transporto priemonę, vardą ir pavardę;
11.7. 10-ojoje skiltyje „Tikrinamų objektų sąrašas“ pažymėti ženklu „X“:
11.7.1. grafoje „Patikrinta“, kad patikrintas bent vienas ar daugiau skiltyje išvardytų tikrinimo objektų, atsižvelgus į kitoje Techninio patikrinimo kelyje ataskaitos pusėje esantį tikrintinų dalykų sąrašą arba į Aprašo 1 priedą, jei tikrinamas krovinio išdėstymas ir (ar) pritvirtinimas;
11.7.2. grafoje „Neatitinka reikalavimų“ tikrinimo objektus, kurie neatitiko Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintų Techninių motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimų (toliau – Techniniai reikalavimai) ir (arba) Krovinio išdėstymo ir pritvirtinimo reikalavimų nuostatų;
11.8. 11-ojoje skiltyje „Patikrinimo rezultatas“ pažymėti ženklu „X“:
11.8.1. grafoje „Reikalavimus atitiko“, jei 10 skiltyje visur yra pažymėta tik grafoje „Patikrinta“;
11.8.2. grafoje „Neatitiko reikalavimų“, jei 10 skiltyje bent prie vieno tikrinimo objekto pažymėta „Neatitinka reikalavimų“;
11.9. 12-ojoje skiltyje „Kita informacija ir (arba) pastabos“:
11.9.1. jeigu buvo nustatytas (-i) techninės būklės trūkumas (-ai), nurodyti iš tikrintinų dalykų sąrašo, esančio kitoje Techninio patikrinimo kelyje ataskaitos pusėje, numerį ir jo pavadinimą, taip pat nurodyti techninės būklės trūkumą (-us) atitinkantį Techninių reikalavimų kodą ir techninės būklės vertinimo kriterijų (-us);
11.9.2. jei buvo nustatytas ratinio traktoriaus techninės būklės trūkumas (-ai), nurodyti iš tikrintinų dalykų sąrašo, įtvirtinto Traktorių, savaeigių ir žemės ūkio mašinų bei jų priekabų techninės apžiūros tvarkos, patvirtintos Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2002 m. gegužės 30 d. įsakymu Nr. 207 „Dėl Traktorių, savaeigių ir žemės ūkio mašinų bei jų priekabų techninės apžiūros tvarkos“, 3 priede, numerį ir jo pavadinimą;
12. Techninio patikrinimo kelyje ataskaita gali būti surašoma vienu iš šių būdų:
12.1. vienu egzemplioriumi, kurį pasirašo pareigūnas ir vairuotojas, ir įteikiamas vairuotojui, o jo skaitmeninė kopija lieka institucijoje, kurios pareigūnas atliko pradinį techninį patikrinimą;
12.2. dviem egzemplioriais, kuriuos pasirašo pareigūnas ir vairuotojas, iš jų vienas egzempliorius įteikiamas vairuotojui, kitas lieka institucijoje, kurios pareigūnas atliko pradinį techninį patikrinimą;
13. Policijos pareigūnai Techninio patikrinimo ataskaitas teikia Administracijai M2, M3, N2, N3, O3, O4 klasių kelių transporto priemonių ir T1b, T2b, T3b, T4.1b, T4.2b, T4.3b, T5 kategorijų ratinių traktorių techninių patikrinimų organizavimo Lietuvos Respublikos keliuose taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. balandžio 13 d. nutarimu Nr. 403 „Dėl M2, M3, N2, N3, O3, O4 klasių kelių transporto priemonių ir T1b, T2b, T3b, T4.1b, T4.2b, T4.3b, T5 kategorijų ratinių traktorių techninių patikrinimų organizavimo Lietuvos Respublikos keliuose taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka.
14. Siekiant Europos Komisijai nustatytais terminais pateikti techninių patikrinimų kelyje ataskaitas, kas dvejus metus, skaičiuojant nuo 2019 m. sausio 1 d., iki vasario 1 d. techninės apžiūros įmonės ir savivaldybės pildo ir teikia Administracijai šias praėjusių dvejų kalendorinių metų Administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintas ataskaitas:
14.1. M2, M3, N2, N3, O3 ir O4 klasių kelių transporto priemonių ir T1b, T2b, T3b, T4.1b, T4.2b, T4.3b ir T5 kategorijų ratinių traktorių pradinių ir išsamesnių techninių patikrinimų kelyje apibendrinamąją ataskaitą, kurioje pateikiami atliktų išsamesnių techninių patikrinimų apibendrinti duomenys;
IV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
Techninių patikrinimų kelyje ataskaitų pildymo ir
krovinio išdėstymo ir (ar) pritvirtinimo
patikrinimo tvarkos aprašo
1 priedas
KROVINIO IŠDĖSTYMO IR (AR) PRITVIRTINIMO TRŪKUMŲ VERTINIMO KRITERIJŲ SĄRAŠAS
Pozicija |
Trūkumai |
Vertinimo kriterijus |
||
|
Nedideli |
Dideli |
Pavojingi |
|
A |
Dėl transportavimo pakuočių neįmanoma tinkamai ir saugiai užfiksuoti krovinio |
Pareigūno nuožiūra |
||
B |
Vienas arba daugiau krovinio vienetų nėra tinkamai padėti |
Pareigūno nuožiūra |
||
C |
Transporto priemonė nėra tinkama kroviniui (kiti nei 1 pozicijoje nurodyti trūkumai) |
Pareigūno nuožiūra |
||
D |
Akivaizdūs transporto priemonės konstrukcijos trūkumai (kiti nei 1 pozicijoje nurodyti trūkumai) |
Pareigūno nuožiūra |
||
1. |
Transporto priemonės tinkamumas |
|||
1.1. |
Priekinė siena (jei naudojama kroviniui pritvirtinti) |
|||
1.1.1. |
Dalis paveikta korozijos arba deformuota ir todėl jos tvirtumas sumažėjęs |
|
X |
|
Dalis įtrūkusi, todėl kyla rizika krovinių skyriaus vientisumui |
|
|
X |
|
1.1.2. |
Nepakankamas tvirtumas (sertifikatas arba etiketė, jei reikia) |
|
X |
|
Nepakankamas aukštis gabenamo krovinio atžvilgiu |
|
|
X |
|
1.2. |
Bortai (jei naudojami kroviniui pritvirtinti) |
|||
1.2.1. |
Dalis paveikta korozijos arba deformuota ir todėl jos tvirtumas sumažėjęs, netinkamos būklės vyriai arba fiksatoriai |
|
X |
|
Dalis įtrūkusi; vyrių arba fiksatorių trūksta arba jie neveikia |
|
|
X |
|
1.2.2. |
Nepakankamas sutvirtinimų tvirtumas (sertifikatas arba etiketė, jei reikia) |
|
X |
|
Nepakankamas aukštis gabenamo krovinio atžvilgiu |
|
|
X |
|
1.2.3. |
Netinkamos būklės bortų lentos |
|
X |
|
Dalis įtrūkusi |
|
|
X |
|
1.3. |
Galinė siena (jei naudojama kroviniui pritvirtinti) |
|||
1.3.1. |
Dalis paveikta korozijos arba deformuota ir todėl jos tvirtumas sumažėjęs, netinkamos būklės vyriai arba fiksatoriai |
|
X |
|
Dalis įtrūkusi; vyrių arba fiksatorių trūksta arba jie neveikia |
|
|
X |
|
1.3.2. |
Nepakankamas tvirtumas (sertifikatas arba etiketė, jei reikia) |
|
X |
|
Nepakankamas aukštis gabenamo krovinio atžvilgiu |
|
|
X |
|
1.4. |
Statramsčiai (jei naudojami kroviniui pritvirtinti) |
|||
1.4.1. |
Dalis paveikta korozijos arba deformuota ir todėl jos tvirtumas sumažėjęs, arba ji nepakankamai pritvirtinta prie transporto priemonės |
|
X |
|
Dalis įtrūkusi; nestabilus pritvirtinimas prie transporto priemonės |
|
|
X |
|
1.4.2. |
Nepakankamai tvirti arba netinkamos konstrukcijos |
|
X |
|
Nepakankamas aukštis gabenamo krovinio atžvilgiu |
|
|
X |
|
1.5. |
Pririšimo taškai (jei naudojami kroviniui pritvirtinti) |
|||
1.5.1. |
Netinkamos būklės arba konstrukcijos |
|
X |
|
Negali išlaikyti būtinų pririšimo jėgų |
|
|
X |
|
1.5.2. |
Nepakankamas skaičius |
|
X |
|
Skaičius nepakankamas, kad galėtų išlaikyti būtinas pririšimo jėgas |
|
|
X |
|
1.6. |
Būtinosios specialios konstrukcijos (jei naudojamos kroviniui pritvirtinti) |
|||
1.6.1. |
Netinkamos būklės, pažeistos |
|
X |
|
Dalis įtrūkusi; negali išlaikyti veikiančių jėgų |
|
|
X |
|
1.6.2. |
Netinka vežamam kroviniui |
|
X |
|
Jų trūksta |
|
|
X |
|
1.7. |
Grindys (jei naudojamos kroviniui pritvirtinti) |
|||
1.7.1. |
Netinkamos būklės, pažeistos |
|
X |
|
Dalis įtrūkusi; negali išlaikyti krovinio |
|
|
X |
|
1.7.2. |
Nepakankamas krovumo rodiklis |
|
X |
|
Negali išlaikyti krovinio |
|
|
X |
|
2. |
Laikymo būdai |
|||
2.1. |
Prirakinimas, fiksavimas ir tiesioginis pririšimas |
|||
2.1.1. |
Tiesioginis krovinio pritvirtinimas (fiksavimas) |
|||
2.1.1.1. |
Per didelis atstumas iki priekinės sienos, jei ji naudojama kroviniui tiesiogiai pritvirtinti |
|
X |
|
Daugiau kaip 15 cm ir prasiskverbimo pro sieną pavojus |
|
|
X |
|
2.1.1.2. |
Per didelis atstumas iki šoninio borto, jei naudojama kroviniui tiesiogiai pritvirtinti |
|
X |
|
Daugiau kaip 15 cm ir prasiskverbimo pro sieną pavojus |
|
|
X |
|
2.1.1.3. |
Per didelis atstumas iki galinio borto, jei naudojama kroviniui tiesiogiai pritvirtinti |
|
X |
|
Daugiau kaip 15 cm ir prasiskverbimo pro sieną pavojus |
|
|
X |
|
2.1.2. |
Priekiniai, šoniniai ir galiniai tvirtinamieji įtaisai, kaip antai: rišamieji bėgiai, fiksavimo sijos, intarpai ir pleištai |
|||
2.1.2.1. |
Netinkamai pritvirtinti prie transporto priemonės |
X |
|
|
Nepakankamai pritvirtinti |
|
X |
|
|
Negali išlaikyti laikymo jėgų, atsilaisvinę |
|
|
X |
|
2.1.2.2. |
Netinkamai pritvirtinti |
X |
|
|
Nepakankamai pritvirtinti |
|
X |
|
|
Visiškai neveiksmingi |
|
|
X |
|
2.1.2.3. |
Nepakankamas tvirtinimo įrangos tinkamumas |
|
X |
|
Tvirtinimo įranga visiškai netinkama |
|
|
X |
|
2.1.2.4. |
Pasirinktas neoptimalus pakuotės tvirtinimo būdas |
|
X |
|
Pasirinktas visiškai netinkamas būdas |
|
|
X |
|
2.1.3. |
Tiesioginis tvirtinimas tinklais ir užklotais |
|||
2.1.3.1. |
Tinklų ir užklotų būklė (nėra etiketės arba ji pažeista, bet įtaisas vis tiek geros būklės) |
X |
|
|
Pažeisti krovinį laikantieji įtaisai |
|
X |
|
|
Krovinį laikantieji įtaisai rimtai pažeisti ir nebetinkami naudoti |
|
|
X |
|
2.1.3.2. |
Nepakankamas tinklų ir užklotų stiprumas |
|
X |
|
Tvirtumas mažesnis nei 2/3 būtinų laikymo jėgų |
|
|
X |
|
2.1.3.3. |
Tinklai ir užklotai nepakankamai pritvirtinti |
|
X |
|
Tvirtinamieji įtaisai gali išlaikyti mažiau nei 2/3 būtinų laikymo jėgų |
|
|
X |
|
2.1.3.4. |
Tinklai ir užklotai nepakankamai tinkami kroviniui pritvirtinti |
|
X |
|
Visiškai netinkami |
|
|
X |
|
2.1.4. |
Krovinio vienetų atskyrimas ir intarpai arba tarpai |
|||
2.1.4.1. |
Atskyrimo ir intarpų netinkamumas |
|
X |
|
Per daug atskirtos dalys arba per dideli tarpai |
|
|
X |
|
2.1.5. |
Tiesioginis pririšimas (horizontalieji, skersiniai, įstrižieji, kilpiniai ir spyruokliniai pririšimo įtaisai) |
|||
2.1.5.1. |
Būtinos tvirtinimo jėgos nėra tinkamos |
|
X |
|
Mažiau nei 2/3 būtino tvirtumo |
|
|
X |
|
2.2. |
Pritvirtinimas naudojant frikcinį fiksatorių |
|||
2.2.1. |
Reikalaujamo pritvirtinimo tvirtumo užtikrinimas |
|||
2.2.1.1. |
Būtinos tvirtinimo jėgos nėra tinkamos |
|
X |
|
Mažiau nei 2/3 būtino tvirtumo |
|
|
X |
|
2.3. |
Naudojami krovinį laikantieji įtaisai |
|||
2.3.1. |
Krovinį laikančiųjų įtaisų netinkamumas |
|
X |
|
Visiškai netinkamas įtaisas |
|
|
X |
|
2.3.2. |
Trūksta etiketės (pvz., antsiuvo, bandymo etiketės) arba ji pažeista, bet įtaisas vis tiek yra geros būklės |
X |
|
|
Trūksta etiketės (pvz., antsiuvo, bandymo etiketės) arba ji pažeista, ir įtaisas akivaizdžiai nusidėvėjęs |
|
X |
|
|
2.3.3. |
Pažeisti krovinį laikantieji įtaisai |
|
X |
|
Krovinį laikantieji įtaisai rimtai pažeisti ir nebetinkami naudoti |
|
|
X |
|
2.3.4. |
Netinkamas raiščių įtempiklių naudojimas |
|
X |
|
Yra raiščių įtempiklių defektų |
|
|
X |
|
2.3.5. |
Krovinį laikantysis įtaisas naudojamas klaidingai (pvz., nėra briaunos apsaugos) |
|
X |
|
Krovinį laikantysis įtaisas naudojamas netinkamai (pvz., raištis sumazgytas) |
|
|
X |
|
2.3.6. |
Krovinį laikančiųjų įtaisų pritvirtinimas nėra tinkamas |
|
X |
|
Mažiau nei 2/3 būtino tvirtumo |
|
|
X |
|
2.4. |
Papildoma įranga (pvz., neslidūs paklotai, briaunų apsaugos, briaunų slankikliai) |
|||
2.4.1. |
Naudojama netinkama įranga |
X |
|
|
Naudojama ne ta įranga, kuri turėtų būti naudojama, arba yra įrangos defektų |
|
X |
|
|
Naudojama visiškai netinkama įranga |
|
|
X |
|
2.5. |
Nesupakuotų, lengvų ir birių medžiagų vežimas |
|||
2.5.1. |
Vežamos nesupakuotos medžiagos gali būti išpūstos iš transporto priemonės ant kelio, gali trukdyti eismo dalyviams |
|
X |
|
Kelia pavojų eismui |
|
|
X |
|
2.5.2. |
Nesupakuotos medžiagos nėra tinkamai pritvirtintos |
|
X |
|
Iškritęs krovinys kelia pavojų eismui |
|
|
X |
|
2.5.3. |
Lengvos prekės vežamos neuždengtos |
|
X |
|
Iškritęs krovinys kelia pavojų eismui |
|
|
X |
|
2.6. |
Apvaliosios medienos vežimas |
|||
2.6.1. |
Vežama žaliava (rąstai) iš dalies atsilaisvinusi |
|
|
X |
2.6.2. |
Nepakankamas krovinio vieneto pritvirtinimo tvirtumas |
|
X |
|
Mažiau nei 2/3 būtino tvirtumo |
|
|
X |
|
3. |
Krovinys visiškai nepritvirtintas |
|
|
X |