Paveikslėlis, kuriame yra eskizas, piešimas, Linijinis piešimas, iliustracija  Automatiškai sugeneruotas aprašymas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2017 M. BALANDŽIO 3 D. ĮSAKYMO NR. 3D-228 „DĖL ŽEMĖS ŪKIO, ŽUVININKYSTĖS IR MAISTO PRODUKTŲ PARDAVIMO RINKŲ ATVĖRIMO IR ĮSITVIRTINIMO JOSE VEIKLŲ ORGANIZAVIMO FINANSAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2024 m. vasario 8 d. Nr. 3D-99

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Žemės ūkio, žuvininkystės ir maisto produktų pardavimo rinkų atvėrimo ir įsitvirtinimo jose veiklų organizavimo finansavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2017 m. balandžio 3 d. įsakymu Nr. 3D-228 „Dėl Žemės ūkio, žuvininkystės ir maisto produktų pardavimo rinkų atvėrimo ir įsitvirtinimo jose veiklų organizavimo finansavimo taisyklių patvirtinimo“, ir jas išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                                                       Kęstutis Navickas

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2017 m. balandžio 3 d. įsakymu Nr. 3D-228

(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2024 m. vasario 8 d. įsakymo Nr. 3D-99

redakcija)

 

 

Žemės ūkio, ŽUVININKYSTĖS ir maisto produktų pardavimo rinkų atvėrimo ir įsitvirtinimo jose veiklŲ organizavimo FINANSAVIMO TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Žemės ūkio, žuvininkystės ir maisto produktų pardavimo rinkų atvėrimo ir įsitvirtinimo jose veiklų organizavimo finansavimo taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja nereikšmingos (de minimis) pagalbos organizuoti dalyvavimą žemės ūkio, žuvininkystės ir maisto produktų parodose, specializuotose parodose ir verslo misijose užsienio valstybėse (toliau – renginiai užsienio valstybėse) (toliau – pagalba) skyrimo tvarką.

2. Taisyklės parengtos vadovaujantis 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai, 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1408/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žemės ūkio sektoriuje, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. spalio 4 d. Komisijos reglamentu (ES) 2023/2391, 2014 m. birželio 27 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 717/2014 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. spalio 4 d. Komisijos reglamentu (ES) 2023/2391, Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatymu, atsižvelgiant į Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamų priemonių bendrąsias administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2010 m. lapkričio 8 d. įsakymu Nr. 3D-979 „Dėl Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamų priemonių bendrųjų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Bendrosios administravimo taisyklės), ir į Pagrindinių reikalavimų prisiimant įsipareigojimus mokėti paramą iš valstybės biudžeto lėšų žemės ūkio, kaimo plėtros ir žuvininkystės srityse aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. rugsėjo 25 d. įsakymu Nr. 3D-652 „Dėl Pagrindinių reikalavimų prisiimant įsipareigojimus mokėti paramą iš valstybės biudžeto lėšų žemės ūkio, kaimo plėtros ir žuvininkystės srityse aprašo patvirtinimo“ (toliau – Aprašas).

3. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

3.1. Galutinis pagalbos gavėjaspirmine gamyba ir (arba) perdirbimu ir šios veiklos metu pagamintų žemės ūkio, žuvininkystės ir maisto produktų realizavimu užsiimantis ūkio subjektas, kuriam pagalba dalyvauti užsienio valstybėse vykstančiuose renginiuose teikiama kaip subsidijuojama paslauga.

3.2. Maisto ūkis – ši sąvoka suprantama taip, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatyme.

3.3. Pareiškėjasdalyvavimo žemės ūkio, žuvininkystės ir (ar) maisto produktų parodose ir (ar) specializuotose parodose, ir (ar) verslo misijose užsienio valstybėse organizavimu užsiimantis ūkio subjektas, teikiantis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijai paraišką dėl galutinių pagalbos gavėjų dalyvavimo žemės ūkio, žuvininkystės ir maisto produktų parodoje, specializuotoje parodoje, verslo misijoje užsienio valstybėje finansavimo.

3.4. Specializuota žemės ūkio, žuvininkystės ir maisto produktų paroda (toliau – specializuota paroda) – tam tikrą laiką trunkantis ir periodiškai pasikartojantis viešasis renginys, kuriame ūkio subjektai specialiose patalpose ir (arba) virtualioje erdvėje lankytojams pristato specializuoto maisto pramonės sektoriaus, segmento ar tam tikros kategorijos žemės ūkio, žuvininkystės ir maisto produktus.

3.5. Tarptautinis verslo atstovų susitikimas verslo (galutinių pagalbos gavėjų atstovų) susitikimas, kuriame vienu metu dalyvauja ne mažiau kaip trijų Lietuvos žemės ūkio, žuvininkystės ir maisto pramonės įmonių atstovai ir bent vienos įmonės iš kitos valstybės atstovas ir kuriame siekiama aptarti bendradarbiavimo galimybes.

3.6. Verslo misija – verslo renginys, kai organizuota trijų ar daugiau verslo atstovų grupė vyksta į užsienį su pareigūnu (Lietuvos Respublikos Prezidentu, Ministru Pirmininku, užsienio reikalų ministru, ekonomikos ir inovacijų ministru, susisiekimo ministru, žemės ūkio ministru, užsienio reikalų viceministru, ekonomikos ir inovacijų viceministru, susisiekimo viceministru, žemės ūkio viceministru) ir susitinka su tos šalies, į kurią vykstama, ūkio subjektais, siekdami pristatyti bendradarbiavimo ir veiklos galimybes, užmegzti naujų ryšių, pristatyti ūkio subjektus ir (ar) jų produkciją.

3.7. Žemės ūkio, žuvininkystės ir maisto produktų paroda (toliau – paroda) – tam tikrą laiką trunkantis ir periodiškai pasikartojantis viešasis renginys, kuriame ūkio subjektai specialiose patalpose ir (arba) virtualioje erdvėje pristato savo gaminamus žemės ūkio, žuvininkystės ir maisto produktus.

3.8. Žemės ūkis ši sąvoka suprantama taip, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatyme.

3.9. Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos reglamente (ES) Nr. 717/2014, reglamente (ES) Nr. 2023/2831, reglamente (ES) Nr. 1408/2013, Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Suteiktos valstybės pagalbos registro nuostatai), Bendrosiose administravimo taisyklėse ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose pagalbos teikimą.

 

II SKYRIUS

Pagrindiniai finansavimo principai

 

4. Pagalba pagal Taisykles teikiama iš valstybės biudžeto lėšų dalyvavimui renginiuose (tarptautinės parodos, verslo misijos) užsienio valstybėse organizuoti.

5. Dalyvavimo renginiuose užsienio valstybėse finansavimo tikslai:

5.1. skatinti Lietuvoje pagamintų žemės ūkio, žuvininkystės ir maisto produktų naujų pardavimo rinkų paiešką ir esamų rinkų plėtrą;

5.2. didinti Lietuvoje pagamintų žemės ūkio, žuvininkystės ir maisto produktų žinomumą ir konkurencingumą pasaulyje;

5.3. sustiprinti esamus ir užmegzti naujus verslo ryšius;

5.4. supažindinti vartotojus su įvairių rūšių Lietuvoje pagamintais žemės ūkio, žuvininkystės ir maisto produktais.

6. Dalyvavimo renginiuose užsienio valstybėse vertinimo kriterijai galutiniams pagalbos gavėjams:

6.1. bent 5 užmegzti nauji verslo kontaktai;

6.2. bent 2 susitikimai su potencialiais verslo partneriais.

7. Žemės ūkio ir maisto produktų prioritetinių rinkų nustatymo, renginių užsienio valstybėse organizavimo bei dalyvavimo juose koordinavimo darbo grupė, sudaryta Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2017 m. sausio 17 d. įsakymu Nr. 3D-43 „Dėl Žemės ūkio ir maisto produktų prioritetinių rinkų nustatymo, renginių užsienio valstybėse organizavimo bei dalyvavimo juose koordinavimo darbo grupės sudarymo ir jos darbo reglamento patvirtinimo“ (toliau – Darbo grupė), atrenka, nustato ir protokolu patvirtina:

7.1. užsienio valstybėse vyksiančių parodų ir specializuotų parodų, kurios vyksta Lietuvos Respublikos Vyriausybės komisijos-Ekonominės diplomatijos tarybos, sudarytos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 629 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės komisijos-Ekonominės diplomatijos tarybos sudarymo“ (toliau – EDT), patvirtintose prioritetinėse bei svarbiose rinkose ir kuriose dalyvavimas bus remiamas pagal Taisykles, sąrašą bei rezervinį (išplėstinį) sąrašą, kuris gali būti įgyvendinamas tuo atveju, jei yra neišnaudojamas žemės ūkio, žuvininkystės ir maisto produktų pardavimo rinkų atvėrimo ir įsitvirtinimo jose veiklų organizavimo finansavimo priemonei suplanuotas ketvirčio biudžetas. Šiuos sąrašus darbo grupė patvirtina iki einamųjų metų gruodžio 31 d. Parodos ir specializuotos parodos atrenkamos atsižvelgiant į žemės ūkio, žuvininkystės ir maisto pramonės verslo subjektų apklausos, kurios atlikimą organizuoja Darbo grupė, rezultatus, konsultacijų su Lietuvos Respublikos žemės ūkio eksporto skatinimo patarėjų taryba, sudaryta Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2021 m. gegužės 24 d. įsakymu Nr. 3D-339 „Dėl Lietuvos Respublikos žemės ūkio eksporto skatinimo patarėjų tarybos sudarymo“, metu gautais pasiūlymais (rekomendacijomis), taip pat atsižvelgiant į ankstesnių metų dalyvavimo parodose ir specializuotose parodose gautus duomenis pagal Taisyklių 41 punktą. Žemės ūkio, žuvininkystės ir maisto pramonės verslo subjektų apklausa ir konsultacijos su Lietuvos Respublikos žemės ūkio eksporto skatinimo patarėjų taryba vyksta iki einamųjų metų gruodžio 31 d.;

7.2. kvietimo teikti paraiškas biudžetą ir paramos intensyvumą dalyvauti konkrečiame renginyje užsienio valstybėje, remiantis šių Taisyklių 16 punkte nurodytomis dalyvavimo renginiuose užsienio valstybėse tinkamomis finansuoti išlaidomis pagal rinkos ar renginio užsienio valstybėje organizatorių pateiktas kainas ir atsižvelgiant į preliminarų dalyvių skaičių (paskaičiuotą pagal Taisyklių 7.1 papunktyje numatytos Žemės ūkio, žuvininkystės ir maisto pramonės verslo subjektų apklausos rezultatus), Taisyklių 9 punkte nustatytus reikalavimus bei žemės ūkio, žuvininkystės ir maisto produktų pardavimo rinkų atvėrimo ir įsitvirtinimo jose veiklų organizavimo finansavimo priemonei suplanuotą biudžetą.

8. Organizuojant verslo misiją vadovaujamasi EDT patvirtintu prioritetinių rinkų sąrašu. Verslo misijos yra planuojamos atsižvelgiant į EDT pateiktą informaciją apie į užsienį planuojamus pareigūnų vizitus, prie kurių, jei vizitas vyksta prioritetinėje rinkoje, derinamos pagal Taisykles remiamos verslo misijos. Verslo misijos vyksta nereguliariai, todėl žemės ūkio, žuvininkystės ir maisto produktų pardavimo rinkų atvėrimo ir įsitvirtinimo jose veiklų organizavimo finansavimo priemonės metinio / ketvirčio biudžeto planavimo tikslais tvirtinamas tik preliminarus pagal Taisykles remiamų verslo misijų sąrašas.

9. Nustatydama intensyvumą Darbo grupė vadovaujasi šiais intensyvumo nustatymo kriterijais:

9.1. parodoms ir verslo misijoms prioritetinėse rinkose intensyvumas gali būti numatytas iki 60 proc., svarbiose – iki 50 proc., kitose – iki 40 proc. (4 priedas);

9.2. parodoms ir verslo misijoms, vykstančioms Europos Sąjungos (toliau – ES) vidaus rinkoje, intensyvumas mažinamas 10 proc.;

9.3. parodai, kurios dalyviai (galutiniai pagalbos gavėjai) vykdo pirminės žemės ūkio produktų gamybos veiklą, gali būti nustatytas intensyvumas iki 80 proc.;

9.4. jei pagalba dalyvavimui parodoje yra skiriama pirmą kartą, intensyvumas padidinamas 10 proc.;

9.5. faktinis intensyvumas nustatomas atsižvelgiant į gautų galutinių pagalbos gavėjų paraiškų skaičių ir kvietimo biudžetą.

10. Žemės ūkio, žuvininkystės ir maisto produktų pardavimo rinkų atvėrimo ir įsitvirtinimo jose veiklų organizavimo finansavimo priemonės biudžetas planuojamas 3 metams. Kiekvienų metų biudžeto lėšos yra suskirstomos ketvirčiais. Darbo grupė kontroliuoja ir prižiūri ketvirčio lėšų panaudojimą, esant poreikiui ir galimybėms, atsižvelgdama į metinį biudžetą, peržiūri vykdymą ir koreguoja paskirstymą kitiems ketvirčiams iki einamojo ketvirčio 15 d.

11. Teikiant pagalbą turi būti tenkinamos šios nuostatos:

11.1. bendra nereikšmingos (de minimis) pagalbos, suteiktos vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 2023/2831 nuostatomis, suma vienam galutiniam pagalbos gavėjui (įskaitant ir su šiuo galutiniu pagalbos gavėju (ES) Nr. 2023/2831 2 straipsnio 2 dalyje nurodytais ryšiais susijusius ūkio subjektus) per bet kurį trejų metų laikotarpį negali viršyti 300 000 Eur;

11.2. bendra nereikšmingos (de minimis) pagalbos, suteiktos vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 1408/2013 nuostatomis, suma vienam galutiniam pagalbos gavėjui (įskaitant ir su šiuo galutiniu pagalbos gavėju (ES) Nr. 1408/2013 2 straipsnio 2 dalyje nurodytais ryšiais susijusius ūkio subjektus) per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį negali viršyti 25 000 Eur ir Reglamento (ES) Nr. 1408/2013 II priede nurodytos nacionalinės ribos. Pagal nereikšmingos (de minimis) pagalbos priemones, naudingas tik vieno atskiro produkto sektoriui, kaip jis apibrėžtas Reglamento (ES) Nr. 1408/2013 2 straipsnio 3 dalyje, bendra teikiama nereikšminga (de minimis) pagalbos suma per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį negali viršyti 50 proc. Reglamento (ES) Nr. 1408/2013 II priede nurodytos nacionalinės ribos;

11.3. bendra nereikšmingos (de minimis) pagalbos, suteiktos vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 717/2014 nuostatomis, suma vienam galutiniam pagalbos gavėjui (įskaitant ir su šiuo galutiniu pagalbos gavėju (ES) Nr. 717/2014 2 straipsnio 2 dalyje nurodytais ryšiais susijusius ūkio subjektus) per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį negali viršyti 40 000 eurų ir Reglamento (ES) Nr. 717/2014 priede nurodytos nacionalinės ribos;

11.4. jei galutinis pagalbos gavėjas veiklą vykdo keliuose sektoriuose, teikiant pagalbą turi būti tenkinamos Reglamento (ES) Nr. 717/2014 1 straipsnio 2 ir 3 dalies, Reglamento (ES) Nr. 1408/2013 1 straipsnio 2 ir 3 dalies ir (ar) Reglamento (ES) Nr. 2023/2831 1 straipsnio 2 dalies nuostatos;

11.5. jei dvi įmonės susijungia arba viena įsigyja kitą ar viena įmonė suskaidoma į dvi ar daugiau atskirų įmonių per praėjusius trejus metus (per 36 mėn. laikotarpį iki paraiškos pateikimo), turi būti taikomos Reglamento (ES) Nr. 717/2014 3 straipsnio 8 ir 9 dalies, Reglamento (ES) Nr. 1408/2013 3 straipsnio 8 ir 9 dalies ir (ar) Reglamento (ES) Nr. 2023/2831 3 straipsnio 8 ir 9 dalies nuostatos;

11.6. teikiama pagalba gali būti sumuojama su kita nereikšminga (de minimis) pagalba ir (ar) valstybės pagalba vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 717/2014 5 straipsnio, Reglamento (ES) Nr. 1408/2013 5 straipsnio ir (ar) Reglamento (ES) Nr. 2023/2831 5 straipsnio nuostatomis.

12. Galutiniams pagalbos gavėjams pagalba teikiama vadovaujantis:

12.1. Reglamentu (ES) Nr. 2023/2831, kai jo dalyvavimas renginiuose užsienio valstybėse yra susijęs su jo vykdoma maisto ūkio (išskyrus žemės ūkio pirminės gamybos ir pirminės žvejybos ir akvakultūros produktų gamybos) veikla;

12.2. Reglamentu (ES) Nr. 717/2014, kai jo dalyvavimas renginiuose užsienio valstybėse yra susijęs su jo vykdoma pirminės žvejybos ir akvakultūros produktų gamybos veikla;

12.3. Reglamentu (ES) Nr. 1408/2013, kai jo dalyvavimas renginiuose užsienio valstybėse yra susijęs su jo vykdoma pirminės žemės ūkio produktų gamybos veikla.

 

III SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR GALUTINIAMS PAGALBOS GAVĖJAMS

 

13. Galutinis pagalbos gavėjas laikomas tinkamu gauti pagalbą, jei:

13.1. nėra gavęs pagalbos, kuri buvo suteikta pagalbos teikėjo Lietuvoje ir Europos Komisijos sprendimu (dėl individualios pagalbos arba pagalbos schemos) buvo pripažinta neteisėta ir nesuderinama su bendrąja rinka, arba yra sugrąžinęs visą neteisėtos ir nesuderinamos pagalbos sumą, įskaitant palūkanas, teisės aktuose nustatyta tvarka;

13.2. nėra gavęs ir nesiekia pagalbos iš kitų nacionalinių ir (ar) ES programų ir (ar) priemonių išlaidoms, numatytoms paraiškoje, finansuoti;

13.3. neturi skolų Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui, mokestinės nepriemokos Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui, savivaldybių biudžetams, fondams, į kuriuos mokamus mokesčius administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija (išskyrus atvejus, kai mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas);

13.4. neturi iškeltos bylos dėl bankroto, nėra likviduojamas.

14. Pareiškėjas įsipareigoja:

14.1. gautas pagalbos lėšas panaudoti galutiniams pagalbos gavėjams subsidijuojamoms paslaugoms teikti;

14.2. nesiekti pagalbos iš kitų nacionalinių ir (ar) ES programų ir (ar) priemonių išlaidoms, numatytoms paraiškoje, finansuoti;

14.3. užtikrinti, kad galutinis pagalbos gavėjas atitinka Taisyklių 11 ir 13 punktuose numatytus reikalavimus.

15. Pareiškėjas ar paraišką teikiantys jo darbuotojai turi atitikti šiuos kriterijus:

15.1. turėti ne mažesnę kaip 7-erių metų patirtį organizuojant ir įgyvendinant rinkų atvėrimo ir įsitvirtinimo jose veiklas vidaus rinkoje ir trečiosiose valstybėse (renginiai užsienio valstybėse, tarptautiniai verslo atstovų susitikimai) iki paraiškos pateikimo dienos;

15.2. per paskutinius dvejus metus iki paraiškos pateikimo dienos turi būti suorganizavęs ir įgyvendinęs ne mažiau kaip 10 rinkų atvėrimo ir įsitvirtinimo jose veiklų vidaus rinkoje ir trečiosiose valstybėse (renginiai užsienio valstybėse, tarptautiniai verslo atstovų susitikimai);

15.3. nebūti gavęs pagalbos iš kitų nacionalinių ir (ar) ES programų ir (ar) priemonių išlaidoms, numatytoms paraiškoje, finansuoti (netaikoma pareiškėjo darbuotojams);

15.4. neturėti skolų Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui, mokestinės nepriemokos Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui, savivaldybių biudžetams, fondams, į kuriuos mokamus mokesčius administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija (išskyrus atvejus, kai mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas);

15.5. neturėti iškeltos bylos dėl bankroto, nebūti likviduojamas.

 

IV SKYRIUS

TINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

16.  Finansuojama iki 90 proc. tinkamų finansuoti išlaidų Taisyklių 4 punkte įvardytai veiklai vykdyti. Tinkamos finansuoti yra šios su žemės ūkio, žuvininkystės ir maisto produktų pardavimo rinkų atvėrimo ir įsitvirtinimo jose veiklų organizavimu susijusios išlaidos:

16.1. kai organizuojama paroda ir (ar) specializuota paroda:

16.1.1. privalomi dalyvavimo parodoje ir (ar) specializuotoje parodoje mokesčiai;

16.1.2. parodos ir (ar) specializuotos parodos ploto (stendo, ekspozicijos) nuomos – ne daugiau kaip 10 kv. m. tuščio ploto arba ne daugiau kaip 10 kv. m. su standartinės įrangos paketu vienam galutiniam pagalbos gavėjui – išlaidos;

16.1.3. tuščio parodos ir (ar) specializuotos parodos ploto, ne didesnio kaip 10 kv. m. (stendo, ekspozicijos), įrengimo, išlaikymo ir aptarnavimo (sumontavimo, išmontavimo, būtinos įrangos bei baldų nuomos, apipavidalinimo, eksploatavimo, pervežimo ir pan.) išlaidos vienam galutiniam pagalbos gavėjui. Šio papunkčio nuostatos netaikomos, jei parodos ir (ar) specializuotos parodos plotas su standartinės įrangos paketu;

16.1.4. registracijos ir reklamos užsakymo mokesčiai. Šio papunkčio nuostatos taikomos, kai paroda vyksta virtualioje erdvėje (e. paroda);

16.2. kai organizuojama verslo misija:

16.2.1. patalpų, kuriose vyks verslo susitikimai, nuomos išlaidos;

16.2.2. galutinio pagalbos gavėjo transporto valstybėje, kurioje vyksta verslo misija, išlaidos (tinkamų finansuoti išlaidų suma negali būti didesnė nei 600 Eur);

16.2.3. galutinio pagalbos gavėjo maitinimo (ne didesnės kaip 20 proc. tinkamų finansuoti išlaidų sumos) išlaidos;

16.2.4. galutinio pagalbos gavėjo vieno darbuotojo kelionės į užsienio valstybę ir (ar) atgal išlaidos (tinkamų finansuoti išlaidų suma negali būti didesnė nei 2000 Eur);

16.2.5. galutinio pagalbos gavėjo apgyvendinimo (vadovaujantis ribomis, nustatytomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 „Dėl dienpinigių ir kitų tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo“) išlaidos.

17. Tinkamomis finansuoti pripažįstamos Taisyklių 16 punkte nurodytos išlaidos:

17.1. susijusios su parodomis ir specializuotomis parodomis, kurios įtrauktos į Taisyklių 7 punkto nustatyta tvarka patvirtintą sąrašą, tuo atveju, kai organizuojama paroda ir (ar) specializuota paroda;

17.2. patirtos po sprendimo dėl pagalbos teikimo priėmimo, išskyrus Taisyklių 16.1.1, 16.1.2., 16.1.3 papunkčiuose nurodytas išlaidas. Taisyklių 16.1.1, 16.1.2, 16.1.3 papunkčiuose nurodytos išlaidos kompensuojamos, jei jos patirtos ne anksčiau kaip prieš metus iki sprendimo dėl pagalbos suteikimo dienos. Taisyklių 16.1.1, 16.1.2, 16.1.3 papunkčiuose nurodytos išlaidos, patirtos iki sprendimo dėl pagalbos teikimo, nekompensuojamos, jei pagal šias Taisykles pagalba organizuoti dalyvavimą parodoje ir (ar) specializuotoje parodoje neskiriama;

17.3. neviršijančios Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos (toliau – Ministerija) kanclerio potvarkiu patvirtintame sprendime dėl lėšų skyrimo pareiškėjui skirtos sumos;

17.4. pagrįstos išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų patvirtintomis kopijomis.

18. Pareiškėjai užtikrina, kad prekių, paslaugų ar darbų pirkimai būtų organizuojami ir atliekami vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymu ir kitais teisės aktais. Jei vadovaujantis teisės aktais pareiškėjai viešųjų pirkimų atlikti neprivalo, turi būti apklausiami ne mažiau kaip trys skirtingi tiekėjai. Šio punkto nuostatos netaikomos išlaidoms, nurodytoms Taisyklių 16.1.1, 16.1.2 papunkčiuose.

19. Pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM) už numatomas įsigyti (įsigytas) prekes ir paslaugas nėra tinkamos finansuoti išlaidos, išskyrus atvejus, kai:

19.1. jį faktiškai ir galutinai sumoka pareiškėjas, nesantis PVM mokėtojas;

19.2. pareiškėjo – PVM mokėtojo veikla, kuriai organizuoti teikiama pagalba pagal Taisykles, nėra laikoma ekonomine veikla ir už įsigytas šiai veiklai reikalingas prekes ar paslaugas pareiškėjas negalės susigrąžinti PVM.

20. Pagalba išreiškiama kaip piniginė dotacija. Visi naudojami skaičiai yra bruto, t. y. neatskaičius mokesčių ar kitų rinkliavų.

 

V SKYRIUS

PARAIŠKŲ TEIKIMAS IR VERTINIMAS

 

21. Paraiškas organizuoti dalyvavimą renginiuose užsienio valstybėse priima Ministerija.

22. Paraiškos pagal Taisyklių 1–2 prieduose nurodytas formas priimamos, nagrinėjamos ir lėšos skiriamos vadovaujantis Bendrosiomis administravimo taisyklėmis ir Taisyklėmis.

23. Paraiškos Ministerijai gali būti atnešamos į Ministerijos Dokumentų valdymo skyrių, atsiunčiamos registruotu paštu arba pateikiamos elektronine forma. Elektroniniu būdu teikiami dokumentai turi būti pasirašyti kvalifikuotu elektroniniu parašu. 

24. Ministerija savo interneto svetainės http://zum.lrv.lt/ skelbimų skiltyje paskelbia apie paraiškų priėmimą organizuoti dalyvavimą renginiuose užsienio valstybėse. Paraiškų priėmimo terminas yra ne trumpesnis nei 10 darbo dienų. Kvietimo teikti paraiškas turinys turi atitikti Aprašo 3.1 papunkčio reikalavimus. Atitinkamai turi būti nurodyta informacija pagal Taisyklių 7.1 ir 7.2 papunkčius.

25. Nustatytu terminu negavus paraiškų, Darbo grupės sprendimu vieną kartą gali būti skelbiamas papildomas paraiškų priėmimo terminas.

26. Pareiškėjai, siekiantys pagalbos dėl galutinių pagalbos gavėjų dalyvavimo renginiuose užsienio valstybėse organizavimo, Ministerijai pateikia 1 priede nurodytos formos paraišką. Kartu su paraiška turi būti pateikta:

26.1. pareiškėjo veiklos nuostatų (įstatų) arba kitų veiklą reglamentuojančių dokumentų patvirtintos kopijos bei dokumentai, įrodantys atitiktį 15 punkte nustatytiems kriterijams;

26.2. ne mažiau kaip 5 galutinių pagalbos gavėjų paraiškų vienoje parodoje kopijos arba ne mažiau kaip 3 galutinių pagalbos gavėjų paraiškų (2 priedas) specializuotoje parodoje kopijos (jeigu pareiškėjas papildomai organizuoja kitų ūkio subjektų, kurių dalyvavimas toje pačioje parodoje finansuojamas iš kitų lėšų šaltinių, tokiu atveju pareiškėjas Ministerijai gali pateikti mažiau kaip 5 galutinių pagalbos gavėjų, kuriems pagalba teikiama vadovaujantis Taisyklėmis, paraiškas vienoje parodoje, tačiau finansuojant iš kelių skirtingų lėšų šaltinių, bendras dalyvaujančių ūkio subjektų skaičius vienoje parodoje vis tiek negali būti mažesnis kaip 5). Šio papunkčio nuostatos taikomos, kai paraiška teikiama organizuoti dalyvavimą parodoje arba specializuotoje parodoje;

26.3. ne mažiau kaip 3 galutinių pagalbos gavėjų paraiškų (2 priedas) vienoje verslo misijoje kopijos. Šio papunkčio nuostatos taikomos, kai paraiška teikiama organizuoti dalyvavimą verslo misijoje.

27. Pareiškėjas po paraiškos užregistravimo turi teisę raštu pranešti Ministerijai apie pateiktos paraiškos atšaukimą ir pateikti naują paraišką kvietimo teikti paraiškas metu, bet tik vieną kartą ir ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pirmosios paraiškos atšaukimo datos.

28. Pirminį gautų paraiškų vertinimą ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo paraiškų gavimo ir užregistravimo ministerijoje dienos atlieka atsakingas Ministerijos padalinys (toliau – sekretoriatas), kuris, gavęs paraiškas:

28.1. patikrina, ar paraiška ir pridedami dokumentai gauti iki paraiškų pateikimo termino pabaigos;

28.2. patikrina, ar paraiška atitinka nustatytą formą ir pridedami visi reikiami dokumentai;

28.3. patikrina, ar numatomas organizuoti renginys užsienio valstybėje (toliau – priemonė) atitinka Taisyklių II ir III skyriuose nustatytus žemės ūkio, žuvininkystės ir maisto produktų pardavimo rinkų atvėrimo ir įsitvirtinimo jose veiklų organizavimo finansavimo tikslus, veiklos sritis, pareiškėjų ir galutinių pagalbos gavėjų atitiktį kriterijams;

28.4. patikrina, ar priemonei numatytos išlaidos tinkamos (kaip nurodyta Taisyklių 16–19 punktuose);

28.5. vadovaudamasis Suteiktos valstybės pagalbos registro nuostatais, patikrina informaciją apie kiekvieno galutinio pagalbos gavėjo (įskaitant ir su konkrečiu galutiniu pagalbos gavėju atitinkamai Reglamento (ES) Nr. 2023/2831 2 straipsnio 2 dalyje, Reglamento (ES) Nr. 717/2014 2 straipsnio 2 dalyje arba Reglamento (ES) Nr. 1408/2013 2 straipsnio 2 dalyje nurodytais ryšiais susijusius ūkio subjektus) gautą nereikšmingą (de minimis) pagalbą, taip pat, ar pridėjus pagal Taisykles apskaičiuotą pagalbos sumą, o tuo atveju, kai pagalba išmokama dalimis, apskaičiavus diskontuotą pagalbos vertę, nebus viršytos leistinos nereikšmingos (de minimis) pagalbos ribos. Jei galutiniam pagalbos gavėjui suteikus pagalbą būtų viršijamos leistinos nereikšmingos (de minimis) pagalbos ribos, priimant sprendimą dėl pagalbos suteikimo, apskaičiuota pagalbos suma sumažinama tiek, kad Taisyklių 11.1, 11.2 ir 11.3 papunkčiuose nurodytos ribos nebūtų viršytos;

28.6. vadovaudamasis Suteiktos valstybės pagalbos registro nuostatais, Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre (toliau – Registras) rezervuoja kiekvienam tinkamam galutiniam pagalbos gavėjui planuojamą suteikti pagalbos sumą.

29. Jeigu įvertinus paraiškas dalyvavimui renginiuose užsienio valstybėse organizuoti lėšų poreikis visoms tinkamoms paraiškoms finansuoti viršija kvietime nurodytą lėšų sumą, pareiškėjams išmokama pagalbos suma mažinama proporcingai trūkstamų lėšų kiekiui, išskyrus pirmą kartą pagalbos žemės ūkio, žuvininkystės ir maisto produktų pardavimo rinkų atvėrimo ir įsitvirtinimo veiklose dalyvauti besikreipusius galutinius pagalbos gavėjus. Tuo atveju, jei lėšų nepakanka visiems pirmą kartą pagalbos besikreipusiems galutiniams pagalbos gavėjams, pagalbos sumos jiems proporcingai mažinamos.  

30. Sekretoriatas, atlikęs pirminį gautų paraiškų vertinimą, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo paraiškų vertinimo pabaigos, parengia paraiškų vertinimo rezultatų suvestinę (5 priedas), kurią pateikia svarstyti Darbo grupei.

31. Paraiškų vertinimo rezultatų suvestinėje pateikiama ši informacija:

31.1. parodos arba verslo misijos pavadinimas;

31.2. kvietimo biudžetas, bendra suma pagal tinkamas finansuoti išlaidas, paramos intensyvumas, tinkamų finansuoti išlaidų suma, siūloma skirti paramos suma nurodant faktinį intensyvumą, paraiškų priėmimo terminas, pareiškėjo paraiškos registravimo Ministerijoje duomenys (data ir Nr.);

31.3. pareiškėjo pavadinimas, galutinių pagalbos gavėjų sąrašas bei galima suteikti nereikšmingos (de minimis) pagalbos suma (Eur) kiekvienam galutiniam pagalbos gavėjui, ūkio subjekto pristatoma produkcija;

31.4. paraiškose pateiktos tinkamos finansuoti išlaidos:

31.4.1. kai organizuojama paroda ir (ar) specializuota paroda, Taisyklių 16.1.1–16.1.4 papunkčiuose numatytos tinkamos finansuoti išlaidos bei parodos ploto dydis (kv. m.), tenkantis kiekvienam galutiniams pagalbos gavėjui;

31.4.2. kai organizuojama verslo misija, Taisyklių 16.2.1–16.2.5 papunkčiuose numatytos tinkamos finansuoti išlaidos.

32.  Darbo grupė ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo paraiškų vertinimo rezultatų suvestinės pateikimo įvertina sekretoriato pateiktus paraiškų vertinimo rezultatus.

33. Sekretoriatas ir (arba) Darbo grupė paraiškų tikrinimo ir (arba) svarstymo metu turi teisę prašyti pareiškėjų papildomų dokumentų ir (arba) informacijos, reikalingos priemonių vertinimui. Sekretoriatas ir (arba) Darbo grupė nustato papildomų dokumentų ir (arba) informacijos pateikimo terminą, bet ne trumpesnį nei 3 darbo dienos. Pareiškėjui per nustatytą terminą raštu nepateikus papildomų dokumentų ir (arba) informacijos, paraiška baigiama vertinti pagal turimus duomenis.

34. Darbo grupė, įvertinusi paraiškų rezultatus, vadovaudamasi Darbo grupės darbo reglamentu, priima jai deleguotus sprendimus dėl pagalbos skyrimo ar neskyrimo ir (arba) kitus sprendimus (siūlymus dėl avanso mokėjimo, dėl pagalbos sumažinimo). Tais atvejais, kai lėšų sumą priemonei įgyvendinti siūloma sumažinti, pareiškėjas per 3 darbo dienas privalo atitinkamai patikslinti ar papildyti paraišką. Jei pareiškėjas nesutinka tikslinti ar papildyti paraiškoje pateiktų duomenų, jo paraiška yra atmetama. Sekretoriatas informuoja pareiškėją dėl pagalbos neskyrimo ir (arba) apie kitus sprendimus per 5 darbo dienas nuo jų priėmimo.

35. Sprendimą dėl lėšų skyrimo ar neskyrimo priemonei įgyvendinti, remdamasis Darbo grupės posėdžio protokolu, tvirtina Ministerijos kancleris. Sprendime nurodoma skirtos pagalbos suma ir diskontuota skirtos pagalbos vertė (kai pagalba išmokama dalimis). Patvirtinus sprendimą skirti lėšų 4 punkte įvardytoms veikloms įgyvendinti, pareiškėjas tampa priemonės vykdytoju.

36. Ministerijos kanclerio potvarkio, kuriuo patvirtinamas sprendimas dėl lėšų skyrimo priemonėms įgyvendinti, Darbo grupės posėdžių protokolų, priemonės vykdytojų paraiškų kopijos yra pateikiamos Nacionalinei mokėjimo agentūrai prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra) raštu ir el. paštu nacparama@nma.lt ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.

37. Vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 717/2014 3 straipsnio 6 dalies, Reglamento (ES) Nr. 1408/2013 3 straipsnio 6 dalies ir Reglamento (ES) Nr. 2023/2831 3 straipsnio 6 dalies nuostatomis, keliomis dalinėmis išmokomis teikiama pagalba diskontuojama pagalbos skyrimo dieną. Diskontuota pagalbos vertė apskaičiuojama pagal Valstybės pagalbos ar nereikšmingos (de minimis) pagalbos sumos per visą pagalbos mokėjimo laikotarpį apskaičiavimo tvarką, nurodytą Bendrųjų administravimo taisyklių 3 priede.

38. Sekretoriatas, vadovaudamasis Suteiktos valstybės pagalbos registro nuostatais, per 5 darbo dienas nuo Taisyklių 35 punkte nurodyto sprendimo priėmimo dienos pateikia Registrui duomenis apie kiekvienam galutiniam pagalbos gavėjui suteiktą pagalbą arba, tuo atveju, kai pagalba išmokama dalimis, diskontuotą pagalbos vertę. Registrui pateikti duomenys apie suteiktą pagalbą tikslinami Registro nuostatuose nustatyta tvarka ir terminais.

 

VI SKYRIUS

LĖŠŲ SKYRIMAS IR ATSISKAITYMAS UŽ LĖŠŲ PANAUDOJIMĄ

 

39. Gavusi Taisyklių 36 punkte nurodytus dokumentus, Agentūra:

39.1. ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šių dokumentų gavimo informuoja priemonės vykdytoją apie skirtą lėšų sumą;

39.2. priemonės vykdytojui Bendrųjų administravimo taisyklių nustatyta tvarka perveda 50 proc. skirtos sumos avansą, jei Ministerijos kanclerio potvarkiu patvirtintame sprendime dėl lėšų skyrimo nenumatyta kitaip.

40. Jeigu Agentūra negali atlikti Taisyklių 39 punkte nustatytų veiksmų dėl paraiškose ir (arba) Ministerijos kanclerio potvarkiu patvirtintame sprendime dėl lėšų skyrimo priemonei įgyvendinti pastebėtų klaidų ar kitų neatitikimų ir šiems netikslumams ištaisyti reikia laiko, ji nedelsdama apie tai informuoja Ministeriją, o Taisyklių 39 punkte nustatytus veiksmus ji atlieka iš Ministerijos gavusi patikslintus duomenis dėl pastebėtų klaidų ar kitų neatitikimų ištaisymo.

41. Priemonės vykdytojams lėšos išmokamos taikant išlaidų kompensavimo su avanso mokėjimu būdą.

42. Pareiškėjas 3 metus po priemonės įgyvendinimo ne rečiau kaip kas pusę metų apklausia bei tvarko suvestinę apie galutinių pagalbos gavėjų pasiektus rezultatus, gautą naudą (kontaktų skaičius bei tęstinumas, pardavimų rezultatai) ir šią informaciją pateikia Ministerijai. Sekretoriatas tvarko suvestinę ir kaupia duomenis apie priemonės rezultatus.

43. Priemonės vykdytojams atsiskaitant už patirtas išlaidas, galimas 20 proc. išlaidų nukrypimas pagal paraiškoje nurodytas atskiras išlaidų rūšis, neviršijant Ministerijos kanclerio potvarkiu patvirtintame sprendime dėl lėšų skyrimo priemonei įgyvendinti numatytos bendros sumos.

44. Išlaidų viršijimas pagal atskiras išlaidų rūšis daugiau kaip 20 proc. negalimas ir išlaidos, nenumatytos Taisyklėse, nefinansuojamos.

45. Mokėjimo prašymo forma tvirtinama Agentūros direktoriaus įsakymu nustatyta tvarka ir skelbiama interneto svetainėje adresu www.nma.lt. Mokėjimo prašymai teikiami ir tikrinami vadovaujantis Bendrosiose administravimo taisyklėse, Taisyklėse nustatyta tvarka ir Agentūros nustatyta tvarka. 

46. Priemonės vykdytojai, įgyvendinę priemonę, už patirtas išlaidas Agentūrai atsiskaito ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo priemonės įgyvendinimo pabaigos, išskyrus lapkričio mėnesį įgyvendintas priemones, už kurių išlaidas priemonės vykdytojai atsiskaito ne vėliau kaip per 20 darbo dienų, ir už gruodžio mėnesį įgyvendintas priemones, už kurių išlaidas atsiskaito ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo priemonės įgyvendinimo pabaigos, pateikdami mokėjimo prašymą. Pateikdamas mokėjimo prašymą priemonės vykdytojas turi visiškai atsiskaityti už įgyvendintą priemonę ir gautą avansą.

47. Priemonės vykdytojai mokėjimo prašymus Agentūrai pateikia asmeniškai, per įgaliotą asmenį, per kurjerį, registruota pašto siunta adresu: Blindžių g. 17, 08111 Vilnius, arba elektronine forma siųsdami el. paštu dokumentai@nma.lt (šiuo būdu teikiami dokumentai turi būti pasirašyti kvalifikuotu elektroniniu parašu). Kartu su mokėjimo prašymu priemonės vykdytojas pateikia:

47.1. išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų patvirtintas kopijas;

47.2. ataskaitą apie priemonės įgyvendinimo rezultatus, t. y. kokios nuveiktos veiklos, pasiekti rezultatai. Prie šios ataskaitos turi būti pridėti dalyvavimo renginyje faktiniai įrodymai: dalyvavimo parodose ir specializuotose parodose atveju – 3 kiekvieno stendo nuotraukos, dalyvavimo verslo misijose atveju – renginio programa, informacija internete apie organizuojamą dalyvavimą renginyje ir (arba) pristatant dalyvavimo renginyje rezultatus, dalyvių iš Lietuvos ir užsienio valstybės sąrašas;

47.3. galutinių pagalbos gavėjų ataskaitas apie dalyvavimo renginiuose užsienio valstybėse rezultatus (3 priedas). Šią ataskaitą galutiniai pagalbos gavėjai pareiškėjui pateikia per 15 darbo dienų po renginio užsienio valstybėje pabaigos, išskyrus už gruodžio mėnesį įgyvendintas priemones, už kurias ataskaitą pateikia per 5 darbo dienas;

47.4. priemonės, organizuotos nuotoliniu būdu, nuotolinio priemonės organizavimo sistemos sugeneruotą ataskaitą.

48. Mokėjimo prašymo pateikimo terminą dėl objektyvių, nuo priemonės vykdytojo nepriklausančių aplinkybių Agentūra gali pratęsti. Šiuo atveju priemonės vykdytojas iki Taisyklių 46 papunktyje nustatyto termino turi raštu pateikti prašymą Agentūrai dėl mokėjimo prašymo ir pridedamų dokumentų pateikimo termino pratęsimo, jį pagrįsdamas atitinkamais dokumentais, patvirtinančiais nuo priemonės vykdytojo nepriklausančių aplinkybių buvimą. Agentūra ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų raštu informuoja priemonės vykdytoją apie priimtą sprendimą, o jeigu nepritaria, nurodo nepritarimo priežastis.

49. Jei priemonės vykdytojas pavėluotai pateikia mokėjimo prašymą, pagalba už kiekvieną pavėluotą darbo dieną sumažinama  1 proc. nuo apskaičiuotos pagalbos sumos už mokėjimo prašyme deklaruotas patirtas tinkamas finansuoti išlaidas, išskyrus atvejus, kai priemonės įgyvendinimo metu priemonės vykdytojas mokėjimo prašymą pateikia pavėluotai dėl pateisinamų priežasčių (pateisinamomis priežastimis laikomos nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybės, priemonės vykdytojo vadovo ar kito atsakingo už mokėjimo prašymo pateikimą asmens liga). Pavėluotai teikiami mokėjimo prašymai priimami 20 darbo dienų nuo Taisyklių 46 punkte nurodyto termino pabaigos, o Agentūrai priėmus sprendimą pratęsti mokėjimo prašymo pateikimo terminą Taisyklių 48 punkte nustatyta tvarka, – nuo šio termino pabaigos. Vėliau pateikti mokėjimo prašymai neadministruojami ir pareiškėjas turi grąžinti gautą avansą Agentūrai.

50. Agentūra, gavusi priemonės vykdytojo mokėjimo prašymą, jį įvertina per 30 darbo dienų nuo mokėjimo prašymo gavimo Agentūroje dienos, išskyrus, kai dėl mokėjimo prašymo reikia atlikti patikrą vietoje arba priemonės vykdytojo yra prašoma papildomos informacijos ir (arba) dokumentų (tokiu atveju mokėjimo prašymo vertinimas pratęsiamas šių veiksmų atlikimo terminu), ir nustato prašomų kompensuoti išlaidų tinkamumą finansuoti.

51. Jeigu vertinant mokėjimo prašymą ir kartu su mokėjimo prašymu pateiktus dokumentus kyla neaiškumų, ar mokėjimo prašymui ir kartu su mokėjimo prašymu pateiktiems dokumentams tinkamai įvertinti trūksta informacijos, Agentūra siunčia priemonės vykdytojui paklausimą dėl papildomos informacijos ir (arba) dokumentų pateikimo. Jei per Agentūros nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis nei 3 darbo dienos, priemonės vykdytojas raštu nepateikia prašomų dokumentų ir (arba) informacijos, mokėjimo prašymas vertinamas pagal turimus duomenis.

52. Jeigu įvertinus galutinį mokėjimo prašymą nustatoma, kad avansu išmokėta didesnė suma negu priemonės vykdytojas patyrė tinkamų finansuoti išlaidų, šį skirtumą priemonės vykdytojas privalo grąžinti.

53. Privalomos grąžinti lėšos, kurios buvo neteisėtai išmokėtos ir (arba) panaudotos pažeidžiant teisės aktus, ir su minėtomis lėšomis susijusios palūkanos administruojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo 551 straipsniu bei Bendrosiomis administravimo taisyklėmis.

54. Lėšos užsakomos ir išmokamos Bendrosiose administravimo taisyklėse nustatyta tvarka. Jei yra anuliuotų mokėjimų dėl netikslių banko sąskaitų duomenų, lėšos pervedamos į paskutinę Agentūrai žinomą priemonės vykdytojo banko sąskaitą, kuri buvo naudota išmokant lėšas.

55. Agentūra, įvertinusi mokėjimo prašymą, informaciją, nurodytą Taisyklių 47.2, 47.3 papunkčiuose, per 3 darbo dienas pateikia Ministerijai el. paštu prekyba@zum.lt.

 

VII SKYRIUS

LĖŠŲ PANAUDOJIMO KONTROLĖ IR ATSAKOMYBĖ

 

56. Už skirtų lėšų panaudojimą atsako priemonės vykdytojas.

57. Už paraiškose ir kituose dokumentuose pateiktų duomenų teisingumą atsako juos pateikę pareiškėjai ir galutiniai pagalbos gavėjai. Pareiškėjai ir galutiniai pagalbos gavėjai privalo ne trumpiau kaip 10 metų nuo sprendimo skirti pagalbą priėmimo dienos saugoti visą su paraiška ir vykdoma priemone susijusią medžiagą ir dokumentus.

58. Agentūra privalo ne trumpiau kaip 10 metų nuo pagalbos pagal Taisykles suteikimo dienos saugoti visą su paraiška ir vykdoma priemone susijusią medžiagą ir dokumentus.

59. Agentūra, siekdama nustatyti, ar priemonė vykdoma teisingai, ar pateikta informacija ir dokumentai yra tikslūs, prireikus savo nustatyta tvarka atlieka dokumentų patikrą vietoje. Priemonės vykdytojai privalo leisti Agentūros darbuotojams atlikti patikras. Patikros vietoje aktas surašomas dviem egzemplioriais, iš kurių vienas lieka priemonės vykdytojui, o kitas – patikrą atlikusiam Agentūros darbuotojui (-ams).

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

60. Už informavimą pagalbos teikimo klausimais, paraiškų priėmimą, vertinimą, Darbo grupės posėdžių organizavimą, sprendimų dėl pagalbos skyrimo priemonei įgyvendinti priėmimą, potvarkių dėl lėšų skyrimo priemonėms įgyvendinti rengimą, informacijos apie priemones kaupimą yra atsakinga Ministerija.

61. Už lėšų užsakymą ir išmokėjimą priemonių vykdytojams, lėšų apskaitą, jų panaudojimo kontrolę pagal Taisykles atsako Agentūra.

62. Informacija apie suteiktą pagalbą viešinama Bendrųjų administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

63. Kiti Taisyklėse nereglamentuoti klausimai sprendžiami vadovaujantis Bendrosiomis administravimo taisyklėmis ir kitais teisės aktais.

64. Pasikeitus Taisyklėse nurodytiems teisės aktams, tiesiogiai taikomos naujos šių teisės aktų nuostatos.

65. Pasikeitus Taisyklėms, nauji reikalavimai taikomi vienodai visiems pareiškėjams, galutiniams pagalbos gavėjams, išskyrus atvejus, kai žemės ūkio ministro įsakyme numatyta kitaip.

_____________________