Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

Dėl LIETUVOS RESPUBLIKOS PELNO MOKESČIO ĮSTATYMO 5 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIP-3624

 

2015 m. rugsėjo 10 d. Nr. 964
Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2015 m. birželio 26 d. sprendimo Nr. SV-S-1123 „Dėl įstatymų projektų išvadų“ 1 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Nepritarti Lietuvos Respublikos pelno mokesčio įstatymo 5 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIP-3624 (toliau – Įstatymo projektas) dėl šių priežasčių:

1. Pritarus Įstatymo projektui, per metus nebūtų sumokėta apie 26,4 mln. eurų pelno mokesčio. Šiuo metu galiojančiame Lietuvos Respublikos pelno mokesčio įstatyme (toliau – Pelno mokesčio įstatymas) smulkiems apmokestinamiesiems vienetams (toliau – vienetai) jau nustatyta palanki ir konkurencinga pelno mokesčio apskaičiavimo tvarka – nustatytus kriterijus atitinkantiems vienetams (vidutinis sąrašuose esančių darbuotojų skaičius neviršija 10 žmonių ir mokestinio laikotarpio pajamos neviršija 300 000 eurų) apmokestinamasis pelnas apmokestinamas taikant ne bendrą 15 procentų, o sumažintą 5 procentų pelno mokesčio tarifą (Pelno mokesčio įstatymo 5 straipsnio 2 dalis). Šia lengvata naudojasi apie 75 procentai vienetų. Be to, vienetams, kuriuose vidutinis sąrašuose esančių darbuotojų skaičius neviršija 10 žmonių ir mokestinio laikotarpio pajamos neviršija 150 000 eurų, nustatyta palankesnė maksimalių ilgalaikio turto nusidėvėjimo arba amortizacijos normatyvų nustatymo tvarka (Pelno mokesčio įstatymo 18 straipsnio 3 dalis), o vienetai, kurių praėjusio mokestinio laikotarpio apmokestinamosios pajamos neviršijo 300 000 eurų, mokestiniu laikotarpiu neprivalo mokėti avansinio pelno mokesčio (Pelno mokesčio įstatymo 47 straipsnio 5 dalis).

2. Įstatymo projekte siūloma atsisakyti Pelno mokesčio įstatymo 5 straipsnio 3 dalies nuostatų, nes pagal Įstatymo projekto aiškinamąjį raštą šiomis nuostatomis išskiriamos individualios (personalinės) įmonės – jų apmokestinamajam pelnui neleidžiama taikyti lengvatinio 5 procentų pelno mokesčio tarifo. Tačiau Įstatymo projekto aiškinamajame rašte minimas individualių (personalinių) įmonių diskriminavimas nėra atskleidžiamas ir pagrindžiamas, o Pelno mokesčio įstatymo 5 straipsnio 3 dalyje nustatyti lengvatinio pelno mokesčio tarifo taikymo apribojimai nustatyti ne tik individualioms (personalinėms) įmonėms, bet ir kitokių teisinių formų vienetams. Šiais apribojimais siekiama užtikrinti, kad 5 procentų pelno mokesčio tarifas būtų taikomas tik smulkiajam verslui, o verslas mokestinės naudos tikslais nebūtų dirbtinai išskaidomas į atskirus vienetus. Atsižvelgiant į tai, Pelno mokesčio įstatymo 5 straipsnio 3 dalyje nustatytų apribojimų atsisakymas sudarytų sąlygas piktnaudžiauti, siekiant taikyti lengvatinį pelno mokesčio tarifą.

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                      Algirdas Butkevičius

 

 

 

Finansų ministras                                                                            Rimantas Šadžius