LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS
įsakymas
DĖL BANKROTO ADMINISTRATORIAUS PAŽYMĖJIMO IR BANKROTO ADMINISTRATORIAUS PADĖJĖJO PAŽYMĖJIMO IŠDAVIMO IR ĮMONIŲ BANKROTO ADMINISTRAVIMO PASLAUGAS TEIKIANČIŲ ASMENŲ SĄRAŠO SUDARYMO TAISYKLIŲ IR RESTRUKTŪRIZAVIMO ADMINISTRATORIAUS PAŽYMĖJIMO IŠDAVIMO IR ĮMONIŲ RESTRUKTŪRIZAVIMO ADMINISTRAVIMO PASLAUGAS TEIKIANČIŲ ASMENŲ SĄRAŠO SUDARYMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2016 m. sausio 25 d. Nr. 1K-34
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatymo 112 straipsnio 6 dalimi, 115 straipsnio 2 dalimi, 116 straipsnio 1 dalimi, 37 straipsnio 6 dalies 4 punktu, Lietuvos Respublikos įmonių restruktūrizavimo įstatymo 16 straipsnio 5 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi ir 19 straipsnio 1 dalimi ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. gruodžio 23 d. nutarimo Nr. 1407 „Dėl Valstybės institucijų įgaliotų asmenų atstovavimo įmonių bankroto ir restruktūrizavimo procesuose tvarkos aprašo patvirtinimo ir įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatymą ir Lietuvos Respublikos įmonių restruktūrizavimo įstatymą“ 2.1 ir 2.2 papunkčiais, t v i r t i n u pridedamas:
1. Bankroto administratoriaus pažymėjimo ir bankroto administratoriaus padėjėjo pažymėjimo išdavimo ir įmonių bankroto administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąrašo sudarymo taisykles.
2. Restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimo išdavimo ir įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąrašo sudarymo taisykles.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos finansų ministro
2016 m. sausio 25 d. įsakymu Nr. 1K-34
Restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimo išdavimo ir įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąrašo sudarymo TAISYKLĖS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimo išdavimo ir įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąrašo sudarymo taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimo išdavimo tvarką, įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąrašo (toliau – Sąrašas) sudarymo tvarką.
II SKYRIUS
PAŽYMĖJIMO IŠDAVIMO TVARKA
PIRMASIS SKIRSNIS
DOKUMENTŲ PATEIKIMAS IR NAGRINĖJIMAS
3. Bankroto administratoriaus veiklą prižiūrinčiai institucijai – Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnybai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – priežiūros institucija) pateikia:
3.1. fizinis asmuo, siekiantis Įmonių restruktūrizavimo įstatymo nustatyta tvarka įgyti teisę teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas:
3.1.1. prašymą leisti laikyti kvalifikacijos egzaminą ir išduoti restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimą (1 priedas) kartu su prašyme nurodytais dokumentais, patvirtinančiais asmens atitiktį Įmonių restruktūrizavimo įstatyme nustatytiems reikalavimams fiziniam asmeniui, siekiančiam įgyti teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas;
3.2. juridinis asmuo, siekiantis Įmonių restruktūrizavimo įstatymo nustatyta tvarka įgyti teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas, – prašymą įrašyti jį į Sąrašą (2 priedas) kartu su prašyme nurodytais dokumentais, patvirtinančiais asmens atitiktį Įmonių restruktūrizavimo įstatyme nustatytiems reikalavimams juridiniam asmeniui, siekiančiam įgyti teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas;
3.3. fizinis arba juridinis asmuo, siekiantis įgyti teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas Lietuvos Respublikoje laikinai (vienkartinai), – prašymą laikinai (vienkartinai) įrašyti jį į Sąrašą (3 ir 4 priedai) kartu su prašyme nurodytais dokumentais, patvirtinančiais asmens atitiktį Įmonių restruktūrizavimo įstatyme nustatytiems reikalavimams.
4. Prašymas ir kiti dokumentai gali būti pateikiami asmeniškai, atvykus į priežiūros instituciją, registruotu laišku ar saugiomis elektroninėmis priemonėmis per atstumą tiesiogiai priežiūros institucijai arba per Paslaugų ir gaminių kontaktinį centrą , kaip jis apibrėžtas Paslaugų įstatyme, ir pasiekiamas adresu www.verslovartai.lt.
5. Taisyklių 3.1 papunktyje nustatytu atveju kartu su prašymu pateikiamos dokumentų kopijos. Kvalifikacijos egzamino laikymo dieną pateikiamos notaro patvirtintos dokumento kopijos arba dokumentų originalai, kurie sutikrinami su pateiktomis dokumentų kopijomis iki egzamino pradžios ir grąžinami juos pateikusiam asmeniui. Nepateikusiems dokumentų originalų arba notaro patvirtintų dokumentų kopijų asmenims ar sutikrinant nustačius, kad pateikti dokumentų originalai arba notaro patvirtintos dokumentų kopijos neatitinka pateiktų dokumentų kopijų, kurios nepatvirtintos notaro, neleidžiama laikyti kvalifikacijos egzamino. Taisyklių 3.2 ir 3.3 papunkčiuose nustatytais atvejais kartu su prašymu pateikiamų dokumentų kopijų tikrumas turi būti patvirtintas prašymą teikiančio asmens. Šios dokumentų kopijos jas pateikusiam asmeniui negrąžinamos.
6. Taisyklių 3 punkte nurodytiems prašymams tikrinti ir informuoti apie kvalifikacijos egzamino laikymą mutatis mutandis taikomos finansų ministro patvirtintos Bankroto administratorių pažymėjimo ir bankroto administratoriaus padėjėjo pažymėjimo išdavimo ir įmonių bankroto administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąrašo sudarymo taisyklių (toliau – Bankroto administratorių pažymėjimo išdavimo taisyklės) nuostatos.
ANTRASIS SKIRSNIS
KVALIFIKACIJOS EGZAMINAS
7. Vykdydama kvalifikacijos egzaminą Bankroto ir restruktūrizavimo atestavimo komisija (toliau – Komisija) veikia vadovaudamasi Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintais Bankroto ir restruktūrizavimo administratorių atestavimo komisijos nuostatais.
TREČIASIS SKIRSNIS
SPRENDIMO DĖL PAŽYMĖJIMO IŠDAVIMO PRIĖMIMAS
9. Priežiūros institucija, gavusi protokolinį nutarimą, priima sprendimą dėl pažymėjimo išdavimo, kuriuo pažymėjimas išduodamas arba atsisakoma jį išduoti ir ne vėliau kaip per 30 dienų nuo kvalifikacijos egzamino dienos informuoja kvalifikacijos egzaminą laikiusį asmenį apie priimtą sprendimą. Jeigu pažymėjimas neišduodamas, asmeniui pateikiamas sprendimas.
KETVIRTASIS SKIRSNIS
PAŽYMĖJIMO ATSIĖMIMAS
10. Pažymėjimo originalas (5 priedas) perduodamas asmeniui, o priežiūros institucija pasilieka Pažymėjimo kopiją.
PENKTASIS SKIRSNIS
PAŽYMĖJIMO DUBLIKATO IŠDAVIMAS IR PAŽYMĖJIMO KEITIMAS
ŠEŠTASIS SKIRSNIS
PAŽYMĖJIMO GALIOJIMO PANAIKINIMAS
13. Priežiūros institucija, kai pagal Įmonių restruktūrizavimo įstatymą sprendimui dėl pažymėjimo galiojimo panaikinimo priimti nereikia Komisijos pritarimo, sprendimą dėl pažymėjimo galiojimo panaikinimo priima ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Įmonių restruktūrizavimo įstatyme nurodytų atitinkamų aplinkybių paaiškėjimo dienos.
14. Priežiūros institucija, kai pagal Įmonių restruktūrizavimo įstatymą sprendimui dėl pažymėjimo galiojimo panaikinimo priimti reikia Komisijos pritarimo, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Įmonių restruktūrizavimo įstatyme nurodytų atitinkamų aplinkybių paaiškėjimo dienos kreipiasi į Komisiją dėl pritarimo jos siūlymui panaikinti pažymėjimo galiojimą.
15. Priežiūros institucija ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų iki Komisijos posėdžio, kuriame bus svarstomas klausimas dėl pritarimo ar nepritarimo priežiūros institucijos siūlymui panaikinti pažymėjimo galiojimą, dienos praneša asmeniui posėdžio datą, laiką ir vietą. Šio Komisijos posėdžio metu turi būti naudojamos garso įrašymo priemonės, apie tai informavus visus įrašymo metu dalyvaujančius asmenis. Šio Komisijos posėdžio metu taip pat gali būti naudojamos vaizdo įrašymo priemonės, apie tai informavus visus įrašymo metu dalyvaujančius asmenis.
III SKYRIUS
ĮMONIŲ restruktūrizavimo ADMINISTRAVIMO PASLAUGAS TEIKIANČIŲ ASMENŲ SĄrašo sudarymO tvarkA
18. Apie įrašymą į Sąrašą ne vėliau kaip kitą darbo dieną pranešama į Sąrašą įrašytam asmeniui. Nuo asmens įrašymo į Sąrašą dienos jame nurodyti asmens duomenys tampa ĮRBIS duomenų bazių duomenimis.
19. Sąrašas žymimas raide „R“. Sąrašą sudaro du skyriai:
19.1. I skyrius: fiziniai asmenys, teikiantys įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas. Šiame skyriuje chronologine tvarka pagal fizinio asmens įrašymo į Sąrašą datą nurodomi šie duomenys:
19.1.1. Sąrašo numeris, susidedantis iš Sąrašo raidės „R“, brūkšnelio, Sąrašo I skyriaus žymos raidžių „FA“ ir šio skyriaus eilės numerio;
19.1.4. darbo vietos adresas ir (arba) adresas korespondencijai, ryšio duomenys (telefono ir (arba) fakso numeris (-iai), elektroninio pašto adresas);
19.2. II skyrius: juridiniai asmenys, teikiantys įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas. Šiame skyriuje chronologine tvarka pagal juridinio asmens įrašymo į Sąrašą datą nurodomi šie duomenys:
19.2.1. Sąrašo numeris, kuris susideda iš Sąrašo raidės „R“, brūkšnelio, Sąrašo II skyriaus žymos raidžių „JA“ ir šio skyriaus eilės numerio;
19.2.2. juridinio asmens, teikiančio įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas, pavadinimas;
19.2.4. leidimo teikti restruktūrizavimo administravimo paslaugas, galiojusio iki Sąrašo sudarymo dienos, numeris ir jo išdavimo data;
20. Duomenys apie restruktūrizavimo administratorius, kaupti ĮRBIS duomenų bazėse iki Sąrašo sudarymo, nuo Sąrašo sudarymo pradžios yra laikomi Sąrašo duomenimis.
21. Asmenys, iki Sąrašo sudarymo dienos turėję teisę teikti restruktūrizavimo administravimo paslaugas, laikomi įrašytais į Sąrašą nuo restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimo ar leidimo teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas išdavimo dienos.
22. Sąrašo duomenys nuolat atnaujinami. Pasikeitus Sąraše pateiktiems Taisyklių 19.1.2, 19.1.4, 19.2.2 ar 19.2.5 papunkčiuose nurodytiems duomenims, Sąrašo duomenys keičiami priežiūros institucijos direktoriaus įsakymu patvirtintų duomenų apie įmonės restruktūrizavimo procesą teikimo ir skelbimo taisyklių nustatyta tvarka.
23. Išbraukus asmenį iš Sąrašo, jo eilės numeris kitam asmeniui ar tam pačiam asmeniui, pakartotinai suteikus teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas, nesuteikiamas.
25. Priežiūros institucija, išbraukusi asmenį iš Sąrašo, apie tai praneša asmeniui raštu ar elektroninėmis priemonėmis ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo išbraukimo iš Sąrašo dienos ir nurodo jo Sąrašo numerį, išbraukimo iš Sąrašo datą ir išbraukimo priežastį.
26. Priežiūros institucija, išbraukusi asmenį iš Sąrašo, ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo išbraukimo iš Sąrašo dienos apie tai raštu praneša teismui (teismams), nagrinėjančiam (nagrinėjantiems) įmonės (įmonių) restruktūrizavimo bylą (bylas), kurioje (kuriose) išbrauktas iš Sąrašo asmuo yra paskirtas restruktūrizavimo administratoriumi, ir įmonės (įmonių) kreditorių susirinkimo ar kreditorių komiteto pirmininkui (pirmininkams) ir nurodo asmens vardą, pavardę ar pavadinimą, Sąrašo numerį ir išbraukimo iš Sąrašo datą.
IV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
27. Taisyklėse priežiūros institucijai priskirtus veiksmus gali atlikti tik restruktūrizavimo administratorių veiklos priežiūros funkcijų nevykdančių priežiūros institucijos struktūrinių padalinių valstybės tarnautojai ir (ar) darbuotojai.
28. Negaliojančius ar sugadintus pažymėjimus, pažymėjimų registracijos žurnalus saugo priežiūros institucija vadovaudamasi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos finansų ministro
2016 m. sausio 25 d. įsakymu Nr. 1K-34
BANKROTO ADMINISTRATORIAUS PAŽYMĖJIMO IR BANKROTO ADMINISTRATORIAUS PADĖJĖJO PAŽYMĖJIMO IŠDAVIMO IR ĮMONIŲ BANKROTO ADMINISTRAVIMO PASLAUGAS TEIKIANČIŲ ASMENŲ SĄRAŠO
SUDARYMO TAISYKLĖS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Bankroto administratoriaus pažymėjimo ir bankroto administratoriaus padėjėjo pažymėjimo išdavimo ir įmonių bankroto administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąrašo sudarymo taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja bankroto administratoriaus pažymėjimo ir bankroto administratoriaus padėjėjo pažymėjimo (toliau – pažymėjimas) išdavimo tvarką, įmonių bankroto administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąrašo (toliau – Sąrašas) sudarymo tvarką.
II SKYRIUS
PAŽYMĖJIMO IŠDAVIMO TVARKA
PIRMASIS SKIRSNIS
DOKUMENTŲ PATEIKIMAS IR NAGRINĖJIMAS
3. Bankroto administratoriaus veiklą prižiūrinčiai institucijai – Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnybai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – priežiūros institucija) pateikia:
3.1. fizinis asmuo, siekiantis Įmonių bankroto įstatymo nustatyta tvarka įgyti teisę teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas:
3.1.1. prašymą leisti laikyti kvalifikacijos egzaminą ir išduoti bankroto administratoriaus pažymėjimą (1 priedas) kartu su prašyme nurodytais dokumentais, patvirtinančiais asmens atitiktį Įmonių bankroto įstatyme nustatytiems reikalavimams fiziniam asmeniui, siekiančiam įgyti teisę teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas;
3.2. juridinis asmuo, siekiantis Įmonių bankroto įstatymo nustatyta tvarka įgyti teisę teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas, – prašymą įrašyti jį į Sąrašą (2 priedas) kartu su prašyme nurodytais dokumentais, patvirtinančiais asmens atitiktį Įmonių bankroto įstatyme nustatytiems reikalavimams juridiniam asmeniui, siekiančiam įgyti teisę teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas;
3.3. fizinis arba juridinis asmuo, siekiantis įgyti teisę teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas Lietuvos Respublikoje laikinai (vienkartinai), – prašymą laikinai (vienkartinai) įrašyti jį į Sąrašą (3 ir 4 priedai) kartu su prašyme nurodytais dokumentais, patvirtinančiais asmens atitiktį Įmonių bankroto įstatyme nustatytiems reikalavimams.
3.4. fizinis asmuo, siekiantis įgyti teisę dirbti bankroto administratoriaus padėjėju, pateikia prašymą leisti laikyti kvalifikacijos egzaminą ir išduoti bankroto administratoriaus padėjėjo pažymėjimą (5 priedas) kartu su prašyme nurodytais dokumentais, patvirtinančiais asmens atitiktį Įmonių bankroto įstatyme nustatytiems reikalavimams asmeniui, siekiančiam įgyti teisę dirbti administratoriaus padėjėju.
4. Prašymas ir kiti dokumentai gali būti pateikiami asmeniškai, išsiųsti registruotu laišku ar saugiomis elektroninėmis priemonėmis per atstumą tiesiogiai arba per Paslaugų ir gaminių kontaktinį centrą, kaip jis apibrėžtas Paslaugų įstatyme, ir pasiekiamas adresu www.verslovartai.lt.
5. Taisyklių 3.1 ir 3.4 papunkčiuose nustatytais atvejais kartu su prašymu pateikiamos dokumentų kopijos. Kvalifikacijos egzamino laikymo dieną pateikiamos notaro patvirtintos dokumentų kopijos arba dokumentų originalai, kurie sutikrinami su pateiktomis dokumentų kopijomis iki egzamino pradžios ir grąžinami juos pateikusiam asmeniui. Nepateikusiems dokumentų originalų arba notaro patvirtintų dokumentų kopijų asmenims ar sutikrinant nustačius, kad pateikti dokumentų originalai arba notaro patvirtintos dokumentų kopijos neatitinka pateiktų dokumentų kopijų, kurios nepatvirtintos notaro, neleidžiama laikyti kvalifikacijos egzamino. Taisyklių 3.2 ir 3.3 papunkčiuose nustatytais atvejais kartu su prašymu pateikiamų dokumentų kopijų tikrumas turi būti patvirtintas prašymą teikiančio asmens. Šios dokumentų kopijos jas pateikusiam asmeniui negrąžinamos.
6. Priežiūros institucija:
6.1. per 10 darbo dienų nuo prašymo gavimo patikrina:
6.1.1. prašymą ir kitus su juo gautus dokumentus, ir, jeigu yra trūkumų, paprašo jos nustatytu terminu, kuris negali būti trumpesnis kaip 5 darbo dienos, nurodytus trūkumus pašalinti. Prašymo pateikimo diena laikoma paskutinio tinkamai įforminto dokumento gavimo diena;
6.1.2. ar prašymą pateikęs asmuo atitinka Įmonių bankroto įstatyme nustatytus reikalavimus, ir išsiunčia pranešimą prašymą pateikusiam asmeniui apie prašymo priėmimą arba atmetimą ir paaiškina jo atmetimo priežastis, kuriomis gali būti prašymo ir su juo pateiktų dokumentų trūkumų nepašalinimas per nustatytą terminą arba pateikusio prašymą asmens neatitikimas Įmonių bankroto įstatyme nustatytiems reikalavimams.
6.2. ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo patikrinimo Bankroto ir restruktūrizavimo administratorių atestavimo komisijai (toliau – Komisija) pateikia išvadą, kad prašymas priimtas ir toks asmuo gali būti kviečiamas laikyti kvalifikacijos egzaminą;
6.3. informuoja asmenį, kuris bus kviečiamas laikyti kvalifikacijos egzaminą, apie kvalifikacijos egzamino laikymo datą, laiką ir vietą. Taip pat informuoja šį asmenį apie tai, kad jis turi atitinkamai išmanyti priežiūros institucijos interneto svetainėje skelbiamos Bankroto administratorių atestavimo programos arba Bankroto administratorių padėjėjų atestavimo programos temas, taip pat, kad turi sumokėti valstybės rinkliavą už kvalifikacijos egzamino laikymą ir kad jos nesumokėjęs asmuo negalės laikyti kvalifikacijos egzamino nurodytą kvalifikacijos egzamino dieną.
ANTRASIS SKIRSNIS
KVALIFIKACIJOS EGZAMINAS
7. Vykdydama kvalifikacijos egzaminą Komisija veikia vadovaudamasi Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintais Bankroto ir restruktūrizavimo administratorių atestavimo komisijos nuostatais.
8. Komisija kvalifikacijos egzaminus organizuoja ne rečiau kaip kartą per 6 mėnesius, jeigu yra gautas nors vienas prašymas leisti laikyti kvalifikacijos egzaminą.
10. Asmenys į patalpą, kurioje vyksta Komisijos posėdis, laikyti kvalifikacijos egzaminą kviečiami abėcėlės tvarka.
11. Kvalifikacijos egzamino metu turi būti naudojamos garso įrašymo priemonės, apie tai informavus visus įrašymo metu dalyvaujančius asmenis. Privaloma įrašyti visus Komisijos narių klausimus ir kvalifikacijos egzaminą laikančių asmenų atsakymus. Kvalifikacijos egzamino metu taip pat gali būti naudojamos vaizdo įrašymo priemonės, apie tai informavus visus įrašymo metu dalyvaujančius asmenis.
12. Kiekvienas Komisijos narys pateikia po du klausimus atitinkamai iš Bankroto administratorių atestavimo programos arba Bankroto administratorių padėjėjų atestavimo programos. Visiems asmenims pateikiami vienodi klausimai. Gali būti užduodami atsakymus patikslinantys klausimai.
13. Atsakymus į pateiktus klausimus kiekvienas Komisijos narys vertina individualiai 10 (dešimties) balų sistema. Žemiausias įvertinimas yra 1 balas, aukščiausias – 10 balų. Visi pateikti klausimai ir atsakymų įvertinimo balai įrašomi kvalifikacijos egzamino vertinimo lentelėje (6 priedas), kuri yra pridedama prie posėdžio protokolo.
14. Asmuo išlaikė kvalifikacijos egzaminą, jeigu balų vidurkis yra 7 arba daugiau balų. Skaičiuojant balų vidurkį, jis apvalinamas iki 1 skaitmens po kablelio (jeigu antras skaitmuo po kablelio yra didesnis arba lygus 5, apvalinama į didesniąją pusę; jeigu antras skaitmuo po kablelio yra mažesnis nei 5, apvalinama į mažesniąją pusę).
16. Kvalifikacijos egzamino rezultatai įforminami Komisijos posėdžio protokole nutarimais (dėl kiekvieno asmens priimamas atskiras nutarimas).
17. Komisija ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Komisijos posėdžio, kurio metu asmuo laikė kvalifikacijos egzaminą, protokolo pasirašymo dienos, priežiūros institucijai pateikia protokolinį nutarimą (protokolo išrašą), kuriame nurodyti konkretaus asmens laikyto kvalifikacijos egzamino rezultatai.
TREČIASIS SKIRSNIS
SPRENDIMO DĖL PAŽYMĖJIMO IŠDAVIMO PRIĖMIMAS
19. Priežiūros institucija, gavusi protokolinį nutarimą, priima sprendimą dėl pažymėjimo išdavimo, kuriuo pažymėjimas išduodamas arba atsisakoma jį išduoti ir ne vėliau kaip per 30 dienų nuo kvalifikacijos egzamino dienos informuoja kvalifikacijos egzaminą laikiusį asmenį apie priimtą sprendimą. Jeigu pažymėjimas neišduodamas, asmeniui pateikiamas sprendimas.
KETVIRTASIS SKIRSNIS
PAŽYMĖJIMO ATSIĖMIMAS
20. Pažymėjimo originalas (7 ir 8 priedai) perduodamas asmeniui, o priežiūros institucija pasilieka Pažymėjimo kopiją.
21. Kai asmuo pažymėjimą pageidavo atsiimti asmeniškai, priežiūros institucija nurodo laiką, kada jį galima bus atsiimti, pažymėdama, kad pažymėjimą galima bus atsiimti tik sumokėjus valstybės rinkliavą už pažymėjimo išdavimą. Asmeniškai atsiimdamas pažymėjimą, asmuo turi pasirašyti priežiūros institucijos patvirtintos formos pažymėjimų registravimo žurnale (toliau – pažymėjimų registravimo žurnalas).
22. Kai asmuo pažymėjimą pageidavo atsiimti registruotu laišku, priežiūros institucija nurodo, kad pažymėjimas bus išsiųstas registruotu laišku per 3 darbo dienas nuo valstybės rinkliavos už pažymėjimo išdavimą sumokėjimo. Pažymėjimą siunčiant registruotu laišku, pažymėjimų registravimo žurnale nurodoma pažymėjimo išsiuntimo data.
PENKTASIS SKIRSNIS
PAŽYMĖJIMO DUBLIKATO IŠDAVIMAS IR PAŽYMĖJIMO KEITIMAS
23. Asmuo, praradęs ar sugadinęs pažymėjimo originalą ar pastebėjęs jame netikslumų, pateikia priežiūros institucijai prašymą išduoti pažymėjimo dublikatą arba pakeisti pažymėjimą, kuriame turi būti nurodytos pažymėjimo praradimo ar sugadinimo aplinkybės arba pastebėti netikslumai ir nurodyta, kaip pageidauja atsiimti pažymėjimą ar dublikatą (asmeniškai ar registruotu laišku nurodytu adresu).
24. Jeigu asmuo prašo išduoti pažymėjimo dublikatą, jis sumoka valstybės rinkliavą už pažymėjimo dublikato išdavimą. Jeigu pažymėjimas yra sugadintas arba jame pastebėti netikslumai, kartu su prašymu asmuo pateikia ir sugadintą pažymėjimą arba pažymėjimą, kuriame pastebėti netikslumai.
25. Ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Taisyklių 23 punkte nurodyto prašymo gavimo dienos patikrinami Įmonių restruktūrizavimo ir bankroto informacinėje sistemoje (toliau – ĮRBIS) esantys duomenys ir nustačius, kad asmeniui, prašančiam išduoti pažymėjimo dublikatą arba pakeisti pažymėjimą, kuriame pastebėti netikslumai, teisės aktų nustatyta tvarka buvo išduotas pažymėjimas ir jo galiojimas nepanaikintas, taip pat, kad sumokėta valstybės rinkliava už pažymėjimo dublikato išdavimą, kai prašoma išduoti pažymėjimo dublikatą, išduodamas atitinkamo pažymėjimo dublikatas arba pakeičiamas pažymėjimas, kuriame pastebėti netikslumai.
ŠEŠTASIS SKIRSNIS
PAŽYMĖJIMO GALIOJIMO PANAIKINIMAS
26. Priežiūros institucija, kai pagal Įmonių bankroto įstatymą sprendimui dėl pažymėjimo galiojimo panaikinimo priimti nereikia Komisijos pritarimo, sprendimą dėl pažymėjimo galiojimo panaikinimo priima ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Įmonių bankroto įstatyme nurodytų atitinkamų aplinkybių paaiškėjimo dienos.
27. Priežiūros institucija, kai pagal Įmonių bankroto įstatymą sprendimui dėl pažymėjimo galiojimo panaikinimo priimti reikia Komisijos pritarimo, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Įmonių bankroto įstatyme nurodytų atitinkamų aplinkybių paaiškėjimo dienos kreipiasi į Komisiją dėl pritarimo jos siūlymui panaikinti pažymėjimo galiojimą.
28. Priežiūros institucija ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų iki Komisijos posėdžio, kuriame bus svarstomas klausimas dėl pritarimo ar nepritarimo priežiūros institucijos siūlymui panaikinti pažymėjimo galiojimą, dienos praneša asmeniui posėdžio datą, laiką ir vietą. Šio Komisijos posėdžio metu turi būti naudojamos garso įrašymo priemonės, apie tai informavus visus įrašymo metu dalyvaujančius asmenis. Šio Komisijos posėdžio metu taip pat gali būti naudojamos vaizdo įrašymo priemonės, apie tai informavus visus įrašymo metu dalyvaujančius asmenis.
29. Komisija ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Taisyklių 28 punkte nurodyto Komisijos posėdžio protokolo pasirašymo dienos, priežiūros institucijai pateikia protokolinį nutarimą (protokolo išrašą), kuriame suformuluotas Komisijos pritarimas arba nepritarimas priežiūros institucijos siūlymui panaikinti pažymėjimo galiojimą.
30. Priežiūros institucija, gavusi protokolinį nutarimą, priima atitinkamą sprendimą – panaikina pažymėjimo galiojimą arba atsisako panaikinti pažymėjimo galiojimą, kai Komisija nepritarė priežiūros institucijos siūlymui panaikinti pažymėjimo galiojimą, ir apie tokį sprendimą ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo jo priėmimo informuoja asmenį, dėl kurio pažymėjimo priimtas sprendimas. Priežiūros institucijos sprendimo panaikinti pažymėjimo galiojimą pasirašymo diena yra pažymėjimo galiojimo panaikinimo diena.
III SKYRIUS
ASMENŲ, TEIKIANČIŲ ĮMONIŲ BANKROTO ADMINISTRAVIMO PASLAUGAS,
SĄRAŠO SUDARYMO TVARKA
32. Apie įrašymą į Sąrašą ne vėliau kaip kitą darbo dieną pranešama į Sąrašą įrašytam asmeniui. Nuo asmens įrašymo į Sąrašą dienos jame nurodyti asmens duomenys tampa ĮRBIS duomenų bazių duomenimis.
33. Sąrašas žymimas raide „B“. Sąrašą sudaro du skyriai:
33.1. I skyrius: fiziniai asmenys, teikiantys įmonių bankroto administravimo paslaugas. Šiame skyriuje chronologine tvarka pagal fizinio asmens įrašymo į Sąrašą datą nurodomi šie duomenys:
33.1.1. Sąrašo numeris, susidedantis iš Sąrašo raidės „B“, brūkšnelio, Sąrašo I skyriaus žymos raidžių „FA“ ir šio skyriaus eilės numerio;
33.1.4. darbo vietos adresas ir (arba) adresas korespondencijai, ryšio duomenys (telefono ir (arba) fakso numeris (-iai), elektroninio pašto adresas);
33.2. II skyrius: juridiniai asmenys, teikiantys įmonių bankroto administravimo paslaugas. Šiame skyriuje chronologine tvarka pagal juridinio asmens įrašymo į Sąrašą datą nurodomi šie duomenys:
33.2.1. Sąrašo numeris, kuris susideda iš Sąrašo raidės „B“, brūkšnelio, Sąrašo II skyriaus žymos raidžių „JA“ ir šio skyriaus eilės numerio;
33.2.4. leidimo teikti bankroto administravimo paslaugas, galiojusio iki Sąrašo sudarymo dienos, numeris ir jo išdavimo data (jei leidimas teikti bankroto administravimo paslaugas buvo išduotas);
34. Duomenys apie bankroto administratorius kaupti nuo Sąrašo sudarymo pradžios ĮRBIS duomenų bazėse iki Sąrašo sudarymo yra laikomi Sąrašo duomenimis.
35. Sąrašo duomenys nuolat atnaujinami. Pasikeitus Sąraše pateiktiems Taisyklių 33.1.2, 33.1.4, 33.2.2 ar 33.2.5 papunkčiuose nurodytiems duomenims, Sąrašo duomenys keičiami priežiūros institucijos direktoriaus nustatyta tvarka.
36. Išbraukus asmenį iš Sąrašo, jo eilės numeris kitam asmeniui ar tam pačiam asmeniui, pakartotinai suteikus teisę teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas, nesuteikiamas.
38. Priežiūros institucija, išbraukusi asmenį iš Sąrašo, apie tai praneša asmeniui raštu ar elektroninėmis priemonėmis ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo išbraukimo iš Sąrašo dienos ir nurodo jo Sąrašo numerį, išbraukimo iš Sąrašo datą ir išbraukimo priežastį.
39. Priežiūros institucija, išbraukusi asmenį iš Sąrašo, ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo išbraukimo iš Sąrašo dienos apie tai raštu praneša teismui (teismams), nagrinėjančiam (nagrinėjantiems) įmonės (įmonių) bankroto bylą (bylas), kurioje (kuriose) išbrauktas iš Sąrašo asmuo yra paskirtas bankroto administratoriumi, ir įmonės (įmonių) kreditorių susirinkimo ar kreditorių komiteto pirmininkui (pirmininkams) ir nurodo asmens vardą, pavardę ar pavadinimą, Sąrašo numerį ir išbraukimo iš Sąrašo datą.
IV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
40. Taisyklėse priežiūros institucijai priskirtus veiksmus gali atlikti tik bankroto administratorių veiklos planiniuose ir neplaniniuose patikrinimuose nedalyvaujantys priežiūros institucijos valstybės tarnautojai ir (ar) darbuotojai.
41. Negaliojančius ar sugadintus pažymėjimus, pažymėjimų registracijos žurnalus saugo priežiūros institucija vadovaudamasi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu.