zarasų rajono savivaldybės TARYBa

 

SPRENDIMAS

DĖL Zarasų rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių aprašo IR zARASŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS BENDROJO UGDYMO MOKYKLŲ PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO organizavimo modelių patvirtinimo

 

2020 m. balandžio 30 d. Nr. T - 93

Zarasai

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi bei 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 58 straipsnio 1 dalies 3 punktu ir Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2013 m. lapkričio 21 d. įsakymu Nr. V-1106 „Dėl Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, bei atsižvelgdama į Zarasų rajono savivaldybės tarybos 2020 m. balandžio 3 d. sprendimo Nr. T-57 „Dėl Zarasų rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų mokinių skaičiaus kiekvienos klasės sraute ir klasių skaičiaus kiekviename sraute bei mokinių, ugdomų pagal priešmokyklinio ugdymo programą, skaičiaus ir priešmokyklinio ugdymo grupių skaičiaus        2020–2021 mokslo metams nustatymo“ 2 punktą, Zarasų rajono savivaldybės taryba
n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Zarasų rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių aprašą (pridedama).

2. Patvirtinti Zarasų rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelius (pridedama).

3. Pripažinti netekusiu galios Zarasų rajono savivaldybės tarybos 2015 m. birželio 5 d. sprendimą Nr. T-126 „Dėl Zarasų rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių aprašo ir Zarasų rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių patvirtinimo“ su visais pakeitimais.

4. Nustatyti, kad šis sprendimas įsigalioja 2020 m. rugsėjo 1 d.

Sprendimas skelbiamas Teisės aktų registre.

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Nikolajus Gusevas

 

PATVIRTINTA

Zarasų rajono savivaldybės tarybos

2020 m. balandžio 30 d.

sprendimu Nr. T-93

 

 

 

ZARASŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS BENDROJO UGDYMO MOKYKLŲ PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO

MODELIŲ APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Zarasų rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja rajono bendrojo ugdymo mokyklose taikomus priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelius (toliau –  Modeliai).

2. Priešmokyklinio ugdymo organizavimo forma – priešmokyklinio ugdymo grupė (toliau – Grupė). 

3. Grupės darbo/veiklos ypatumų visuma – trukmė (per savaitę), ugdymo vieta, ugdomoji kalba, minimalus ir maksimalus vaikų skaičius grupėje, priešmokyklinio ugdymo pedagogų, jų padėjėjų, dirbančių Grupėje, skaičius, ugdymo proceso organizavimo forma, teikiama švietimo pagalba, poilsis, maitinimas yra vadinama Modeliu.

4. Priešmokyklinis ugdymas organizuojamas vadovaujantis Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2013 m. lapkričio 21  d. įsakymu Nr. V-1106 „Dėl Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ bei Lietuvos higienos norma HN 75:2016 „Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programų vykdymo bendrieji sveikatos saugos reikalavimai“, patvirtinta Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2010 m. balandžio 22 d. įsakymu Nr. V-313 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 75:2016 „Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programų vykdymo bendrieji saugos reikalavimai“ patvirtinimo“.

 

II SKYRIUS

PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO MODELIAI

 

5. I Modelis:

5.1. Grupė, kurioje vaikai ugdomi pagal priešmokyklinio ugdymo programą.

5.2. Grupės veiklos trukmė – 20 val. per savaitę.

5.3. Grupės formavimo vieta – bendrojo ugdymo mokykla.

5.4. Ugdomoji kalba – lietuvių.

5.5. Vaikų skaičius Grupėje:

5.5.1. minimalus – 10;

5.5.2. maksimalus – 20.

5.6. Grupėje dirba priešmokyklinio ugdymo pedagogas, turintis aukštąjį arba aukštesnįjį išsilavinimą ir įgijęs ikimokyklinio ir (ar) pradinio ugdymo kvalifikaciją.

5.7. Ugdymo procesas yra vientisas, neskaidomas į atskiras sritis (atskirus dalykus) ir vyksta integruotai.

5.8. Pagal poreikį vaikams teikiama logopedo, specialiojo pedagogo, psichologo, socialinio pedagogo pagalba.

5.9. Vaikų atostogos organizuojamos pagal bendrojo ugdymo mokykloms nustatytą mokinių atostogų laiką ir tėvų (globėjų) poreikius.

6. II Modelis:

6.1. Grupė jungiama su ikimokyklinio ugdymo grupe (toliau – Jungtinė grupė), kurioje vaikai ugdomi pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas. 

6.2. Jungtinės grupės veiklos trukmė – 20 val. per savaitę.

6.3. Jungtinės grupės formavimo vieta – bendrojo ugdymo mokykla.

6.4. Ugdomoji kalba – lietuvių.

6.5. Šis Modelis taikomas, kai bendrojo ugdymo mokyklos aptarnavimo teritorijoje yra mažiau nei 10 priešmokyklinio amžiaus vaikų.

6.6. Maksimalus vaikų skaičius Jungtinėje grupėje – 20.

6.7. Jungtinėje grupėje dirba priešmokyklinio ugdymo pedagogas, turintis aukštąjį arba aukštesnįjį išsilavinimą ir įgijęs ikimokyklinio ir (ar) pradinio ugdymo kvalifikaciją. Priešmokyklinio ugdymo pedagogui gali talkinti pedagogo padėjėjas.

6.8. Ugdymo procesas yra vientisas, neskaidomas į atskiras sritis (atskirus dalykus), vyksta integruotai bei diferencijuotai, ugdymo turinį pritaikant skirtingo amžiaus vaikams.

6.9. Pagal poreikį vaikams teikiama logopedo, specialiojo pedagogo, psichologo, socialinio pedagogo pagalba.

6.10. Vaikų atostogos organizuojamos pagal bendrojo ugdymo mokykloms nustatytą mokinių atostogų laiką ir tėvų (globėjų) poreikius.

7. III Modelis:

7.1. Grupė, kurioje vaikai ugdomi pagal priešmokyklinio ugdymo programą.

7.2. Grupės veiklos trukmė – 33 val. per savaitę.

7.3. Grupės formavimo vieta – bendrojo ugdymo mokykla.

7.4. Ugdomoji kalba – lietuvių.

7.5. Vaikų skaičius Grupėje:

7.5.1 minimalus – 10;

7.5.2. maksimalus – 20.

7.6. Grupėje dirba priešmokyklinio ugdymo pedagogas, turintis aukštąjį arba aukštesnįjį išsilavinimą ir įgijęs ikimokyklinio ir (ar) pradinio ugdymo kvalifikaciją.

7.7. Ugdymo procesas yra vientisas, neskaidomas į atskiras sritis (atskirus dalykus) ir vyksta integruotai.

7.8. Pagal poreikį vaikams teikiama logopedo, specialiojo pedagogo, psichologo, socialinio pedagogo pagalba.

7.9. Organizuojamas vaikų maitinimas ir poilsis tam skirtose patalpose ir (ar) pritaikytose erdvėse.

7.10. Vaikų atostogos organizuojamos pagal bendrojo ugdymo mokykloms nustatytą mokinių atostogų laiką ir tėvų (globėjų) poreikius.

8. IV Modelis:

8.1. Jungtinė grupė, kurioje vaikai ugdomi pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas.

8.2. Jungtinės grupės veiklos trukmė – 33 val. per savaitę.

8.3. Jungtinės grupės formavimo vieta – bendrojo ugdymo mokykla.

8.4. Ugdomoji kalba – lietuvių.

8.5. Šis Modelis taikomas, kai bendrojo ugdymo mokyklos aptarnavimo teritorijoje yra mažiau nei 10 priešmokyklinio amžiaus vaikų.

8.6. Maksimalus vaikų skaičius Jungtinėje grupėje – 20.

8.7. Jungtinėje grupėje dirba priešmokyklinio ugdymo pedagogas, turintis aukštąjį arba aukštesnįjį išsilavinimą ir įgijęs ikimokyklinio ir (ar) pradinio ugdymo kvalifikaciją. Priešmokyklinio ugdymo pedagogui gali talkinti pedagogo padėjėjas.

8.8. Ugdymo procesas yra vientisas, neskaidomas į atskiras sritis (atskirus dalykus), vyksta integruotai bei diferencijuotai, ugdymo turinį pritaikant skirtingo amžiaus vaikams.

8.9. Pagal poreikį vaikams teikiama logopedo, specialiojo pedagogo, psichologo, socialinio pedagogo pagalba.

8.10. Organizuojamas vaikų maitinimas ir poilsis tam skirtose patalpose ir (ar) pritaikytose erdvėse.

8.11. Vaikų atostogos organizuojamos pagal bendrojo ugdymo mokykloms nustatytą mokinių atostogų laiką ir tėvų (globėjų) poreikius.

9. V Modelis:

9.1. Jungtinė grupė, kurioje vaikai ugdomi pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas.

9.2. Jungtinės grupės veiklos trukmė – 36 val. per savaitę.

9.3. Jungtinės grupės formavimo vieta – bendrojo ugdymo mokykla.

9.4. Ugdomoji kalba – lietuvių.

9.5. Šis Modelis taikomas, kai bendrojo ugdymo mokyklos aptarnavimo teritorijoje yra mažiau nei 10 priešmokyklinio amžiaus vaikų.

9.6. Maksimalus vaikų skaičius Jungtinėje grupėje – 20.

9.7. Jungtinėje grupėje dirba daugiau nei vienas priešmokyklinio ugdymo pedagogas, turintis aukštąjį arba aukštesnįjį išsilavinimą ir įgijęs ikimokyklinio ir (ar) pradinio ugdymo kvalifikaciją. Priešmokyklinio ugdymo pedagogui gali talkinti pedagogo padėjėjas.

9.8. Ugdymo procesas yra vientisas, neskaidomas į atskiras sritis (atskirus dalykus), vyksta integruotai bei diferencijuotai, ugdymo turinį pritaikant skirtingo amžiaus vaikams.

9.9. Pagal poreikį vaikams teikiama logopedo, specialiojo pedagogo, psichologo, socialinio pedagogo pagalba.

9.10. Organizuojamas vaikų maitinimas ir poilsis tam skirtose patalpose ir (ar) pritaikytose erdvėse.

9.11. Vaikų atostogos organizuojamos pagal bendrojo ugdymo mokykloms nustatytą mokinių atostogų laiką ir tėvų (globėjų) poreikius.

 

III SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

10. Aprašo įgyvendinimo priežiūrą vykdo Zarasų rajono savivaldybės administracija.

11. Aprašas gali būti keičiamas ar pripažįstamas netekusiu galios Zarasų rajono savivaldybės tarybos sprendimu.

 

___________________________

 

 

PATVIRTINTA 

Zarasų rajono savivaldybės tarybos

2020 m. balandžio 30 d.

sprendimu Nr. T-93

 

ZARASŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS BENDROJO UGDYMO MOKYKLŲ PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO MODELIAI

 

 

Eil. Nr.

 

Mokyklos pavadinimas

Priešmokyklinio

ugdymo grupių

skaičius

Priešmokyklinio

ugdymo organizavimo modelis

1.

Dusetų Kazimiero Būgos gimnazija

1 grupė

III modelis

2.

Antazavės Juozo Gruodžio gimnazija

1 grupė

V modelis

3.

Zarasų Pauliaus Širvio progimnazijos Salako ugdymo skyrius

1 grupė

V modelis

4.

Zarasų „Santarvės“ pradinė mokykla

4 grupės

III modelis

Zarasų „Santarvės“ pradinės mokyklos Turmanto ugdymo skyrius

1 grupė

V modelis

 

 

____________________________