rajono nespalvotas

ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS SPECIALIŲJŲ ARCHITEKTŪROS REIKALAVIMŲ, SPECIALIŲJŲ SAUGOMOS TERITORIJOS TVARKYMO IR APSAUGOS REIKALAVIMŲ, SPECIALIŲJŲ PAVELDOSAUGOS REIKALAVIMŲ SUDERINAMUMO NAGRINĖJIMO KOMISIJOS SUDARYMO IR JOS NUOSTATŲ TVIRTINIMO

 

2017 m. gruodžio 5 d. Nr. D1-1081

Alytus

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos statybos įstatymo 24 straipsnio 8 ir 9 dalimis, Specialiųjų reikalavimų, specialiųjų architektūros reikalavimų, specialiųjų saugomos teritorijos tvarkymo ir apsaugos reikalavimų struktūros ir išdavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2017 m. sausio 6 d. įsakymu Nr. D1-22 „Dėl Specialiųjų reikalavimų, specialiųjų architektūros reikalavimų, specialiųjų saugomos teritorijos tvarkymo ir apsaugos reikalavimų struktūros ir išdavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 6 priedu:

1. S u d a r a u Alytaus rajono savivaldybės specialiųjų architektūros, specialiųjų saugomos teritorijos tvarkymo ir apsaugos reikalavimų, specialiųjų paveldosaugos reikalavimų suderinamumo nagrinėjimo komisiją (toliau – Komisija):

1.1. Komisijos pirmininkas – Edvardas Minkevičius, Alytaus rajono savivaldybės administracijos Architekto skyriaus vyriausiasis architektas (jo tarnybinių komandiruočių, atostogų, ligos ar kitais atvejais, kai jis laikinai negali eiti pareigų – Giedrė Ilgūnaitė, Architekto skyriaus vedėja.

1.2. Komisijos nariai :

1.2.1. Dalia Križinauskienė, Nemuno kilpų regioninio parko direkcijos direktorė, (jos tarnybinių komandiruočių, atostogų, ligos ar kitais atvejais, kai ji laikinai negali eiti pareigų – Renatas Jakaitis, direkcijos vyriausiasis specialistas);

1.2.2. Ramūnas Krugelis, Metelių regioninio parko direkcijos direktorius, (jo tarnybinių komandiruočių, atostogų, ligos ar kitais atvejais, kai jis laikinai negali eiti pareigų – Vaidas Mockevičius, direkcijos vyriausiasis specialistas);

1.2.3. Dalia Lungevičienė, Kultūros paveldo departamento prie Kultūros ministerijos Alytaus skyriaus vyriausioji specialistė, (jos tarnybinių komandiruočių, atostogų, ligos ar kitais atvejais, kai ji laikinai negali eiti pareigų – Eimantas Kaminskas, vyresnysis valstybinis inspektorius);

1.2.4. Arūnas Pranaitis, Žuvinto biosferos rezervato direkcijos direktorius, (jo tarnybinių komandiruočių, atostogų, ligos ar kitais atvejais, kai jis laikinai negali eiti pareigų – Gintaras Karpavičius, rezervato specialistas);

1.2.5. Giedrius Valentukevičius, Dzūkijos nacionalinio parko ir Čepkelių valstybinio gamtinio rezervato direkcijos Kraštotvarkos skyriaus vedėjas, (jo tarnybinių komandiruočių, atostogų, ligos ar kitais atvejais, kai jis laikinai negali eiti pareigų – Jūratė Šlėgutė, Kraštotvarkos skyriaus vyriausioji specialistė).

2. S k i r i u Komisijos sekretore Irmą Vaikšnorienę, Alytaus rajono savivaldybės administracijos Architekto skyriaus vyriausiąją specialistę.

3. T v i r t i n u Alytaus rajono savivaldybės specialiųjų architektūros reikalavimų, specialiųjų saugomos teritorijos tvarkymo ir apsaugos reikalavimų, specialiųjų paveldosaugos reikalavimų suderinamumo nagrinėjimo komisijos nuostatus (pridedama).

 

 

 

Administracijos direktorė                                                                                Jolanta Kručkauskaitė

 

PATVIRTINTA

Alytaus rajono savivaldybės administracijos direktoriaus

2017 m. gruodžio 5 d. įsakymu Nr. D1-1081

 

 

ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS SPECIALIŲJŲ ARCHITEKTŪROS REIKALAVIMŲ, SPECIALIŲJŲ SAUGOMOS TERITORIJOS TVARKYMO IR APSAUGOS REIKALAVIMŲ, SPECIALIŲJŲ PAVELDOSAUGOS REIKALAVIMŲ SUDERINAMUMO NAGRINĖJIMO KOMISIJOS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Alytaus rajono savivaldybės specialiųjų architektūros reikalavimų, specialiųjų saugomos teritorijos tvarkymo ir apsaugos reikalavimų, specialiųjų paveldosaugos reikalavimų suderinamumo nagrinėjimo komisijos nuostatai (toliau – nuostatai) parengti vadovaujantis Lietuvos Respublikos statybos įstatymo 24 straipsnio 9 dalimi.

2. Nuostatai reglamentuoja specialiųjų architektūros reikalavimų, specialiųjų saugomos teritorijos tvarkymo ir apsaugos reikalavimų, specialiųjų paveldosaugos reikalavimų suderinamumo nagrinėjimo komisijos (toliau – Komisija) funkcijas ir darbo organizavimą tvarką.

3. Komisija yra tarpžinybinė institucija, kuri nagrinėja specialiųjų architektūros reikalavimų, specialiųjų saugomos teritorijos tvarkymo ir apsaugos reikalavimų, specialiųjų paveldosaugos reikalavimų rinkinio suderinamumo ginčus ir kitus su tuo susijusius klausimus.

4. Komisija savo veikloje vadovaujasi:

4.1. Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymu, Lietuvos Respublikos statybos įstatymu, Lietuvos Respublikos saugomų teritorijų įstatymu, Lietuvos Respublikos nekilnojamojo kultūros paveldo įstatymu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, kitais įstatymais ir teisės aktais;

4.2. savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintais Komisijos nuostatais.

5. Nuostatuose vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos statybos įstatyme, Lietuvos Respublikos saugomų teritorijų įstatyme, Lietuvos Respublikos nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos įstatyme, kituose įstatymuose ir teisės aktuose vartojamas sąvokas.

 

II SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

6. Savivaldybės administracijos direktorius sudaro Komisiją iš Statybos įstatymo 24 straipsnio 9 dalyje išvardintų specialiuosius architektūros reikalavimus, specialiuosius saugomos teritorijos tvarkymo ir apsaugos reikalavimus, specialiuosius paveldosaugos reikalavimus išduodančių institucijų deleguotų atstovų, skiria pirmininką. Komisijos sekretoriumi skiriamas savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas. Komisijos sekretorius nėra Komisijos narys.

7. Konkrečius institucijų įgaliotus atstovus (fizinius asmenis) dalyvauti Komisijoje per ne ilgesnį kaip 3 darbo dienų terminą raštu skiria juos įgaliojusios institucijos. Dalyvauti Komisijos darbe institucijos skiria vienodą įgaliotų atstovų skaičių (ne mažiau kaip po du atstovus iš kiekvienos institucijos). Jeigu planuojama teritorija (statinio statyba) susijusi su įslaptinta informacija, deleguojamas Komisijos narys ir paskirtas Komisijos sekretorius privalo turėti leidimą dirbti su įslaptinta informacija.

8. Komisijos narių skaičius neribojamas.

9. Komisijos darbo forma yra posėdžiai, kurie rengiami Nuostatų nustatyta tvarka. Komisijos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja du trečdaliai komisijos narių.

 

10. Komisijos posėdžius šaukia, juos organizuoja ir jiems vadovauja Komisijos pirmininkas.

11. Komisijos posėdžiai protokoluojami. Komisijos posėdžius pasirašo pirmininkas, sekretorius ir visi dalyvavusieji posėdyje Komisijos narai.

12. Informaciją apie posėdžio laiką, vietą, darbotvarkę ir posėdžiui reikalingą medžiagą sekretorius Komisijos nariams išsiunčia elektroniniu paštu ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki posėdžio.

13. Komisijos narių dalyvavimas Komisijos posėdžiuose privalomas.

14. Komisijos nariai posėdžio metu negali kelti teisės aktų nuostatų neatitinkančių reikalavimų.

15. Komisijos posėdžiuose balsuoti gali Komisijos pirmininkas ir visi posėdyje dalyvaujantys Komisijos nariai. Komisija sprendimą priima Komisijos narių balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemiamas yra Komisijos pirmininko balsas. Komisijos nariai neturi teisės susilaikyti ar atsisakyti balsuoti, išskyrus atvejus, kai sprendimas prieštarauja teisės aktų nuostatoms (tai pažymima protokole).

 

III SKYRIUS

KOMISIJOS FUNKCIJOS

 

16. Komisija nagrinėja savivaldybės administracijos direktoriaus įgalioto valstybės tarnautojo perduotus ginčus dėl specialiųjų architektūros reikalavimų, specialiųjų paveldosaugos reikalavimų ir specialiųjų saugomos teritorijos tvarkymo ir apsaugos reikalavimų, kurių per Statybos įstatymo 27 straipsnio 8 dalyje nurodytą terminą nepavyksta suderinti.

17. Komisija, gavusi iš savivaldybės administracijos direktoriaus įgalioto valstybės tarnautojo su ginčo objektu susijusius dokumentus, privalo patikrinti ir nustatyti, ar specialieji architektūros reikalavimai, specialieji paveldosaugos reikalavimai, specialieji saugomos teritorijos tvarkymo ir apsaugos reikalavimai dera tarpusavyje, parengti vadovaujantis Teritorijų planavimo įstatymo, Statybos įstatymo, Saugomų teritorijų įstatymo, Nekilnojamojo kultūros paveldo įstatymo, kitų įstatymų ir teisės aktų reikalavimais ir (ar) neprieštarauja statytojo (užsakovo) pateiktiems dokumentams.

18. Komisija, siekdama suderinti statytojo (užsakovo), trečiųjų asmenų, visuomenės, savivaldybės ir valstybės interesus, nagrinėja ginčą, jei reikia, siūlo Nuostatų 16 punkte nurodytus reikalavimus išdavusioms institucijoms juos pakeisti.

Komisija, vykdydama jai pavestas funkcijas, turi teisę kviesti ekspertus įvertinti ginčo dokumentus, specialistų siūlomus sprendimus, jeigu balsuodami tam balsų dauguma pritaria posėdyje dalyvaujantys Komisijos nariai.

19. Komisija, per 10 darbo dienų išnagrinėjusi ginčą dėl specialiųjų architektūros reikalavimų, specialiųjų paveldosaugos reikalavimų ir specialiųjų  saugomos teritorijos tvarkymo ir apsaugos reikalavimų, balsų dauguma priima Statybos įstatymo 24 straipsnio 9 dalies 1 ar 2 punkte nurodytą sprendimą.

Komisija, priėmusi Statybos įstatymo 24 straipsnio 9 dalies 1 punkte nurodytą sprendimą, jį įformina protokolu ir pasirašytą protokolą perduoda savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotam valstybės tarnautojui.

20. Komisija, priėmusi Statybos įstatymo 24 straipsnio 9 dalies 2 punkte nurodytą sprendimą, jį įformina protokolu. Pasirašytą protokolą ir su ginčo objektu susijusius dokumentus Statybos įstatymo 24 straipsnio 10 dalyje nustatytais terminais perduoda nagrinėti aplinkos ministro ir kultūros ministro sudarytai komisijai. Nepritarimo motyvai išdėstomi protokole (pateikiamos konkrečios neišdavimo priežastys, pagrindžiamos nuorodomis į konkrečius įstatymų ir kitų teisės aktų punktus).

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

21. Komisijos pirmininkas ir nariai už pagal kompetenciją priimtų sprendimų teisėtumą atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

22. Komisijos veiklos dokumentai (posėdžių protokolai ir kiti dokumentai) Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V-100 patvirtintos Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklės nustatyta tvarka saugomi 10 metų.

23. Komisijos priimtas sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka. 

___________________