LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS KONTROLierius
įsakymas
DĖL VALSTYBĖS KONTROLIERIAUS 2021 M. BIRŽELIO 28 D. ĮSAKYMO NR. ve-123 „Dėl ASMENŲ PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ NAGRINĖJIMO IR ASMENŲ APTARNAVIMO VALSTYBĖS KONTROLĖJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ pakeitimo
2022 m. birželio 9 d. Nr. VE-84
Vilnius
Pakeičiu Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo Valstybės kontrolėje tvarkos aprašą, patvirtintą valstybės kontrolieriaus 2021 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. VE-123 „Dėl Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo Valstybės kontrolėje tvarkos aprašo patvirtinimo“:
1. Pakeičiu 10.1.4 papunktį ir jį išdėstau taip:
2. Pakeičiu 10.1.5 papunktį ir jį išdėstau taip:
„10.1.5. atvykus į Valstybės kontrolę adresu: Vinco Kudirkos g. 15, 01113 Vilnius, pirmadieniais–ketvirtadieniais Valstybės kontrolės darbo valandomis nuo 08.00 iki 17.00 val., penktadieniais nuo 08.00 iki 15.45 val. ir pietų pertraukos metu, o antradieniais – nuo 17.00 iki 18.00 val. – iš anksto užsiregistravusių asmenų prašymai ar skundai.“
3. Pakeičiu 10.2.1. papunktį ir jį išdėstau taip:
4. Pakeičiu 10.2.2. papunktį ir jį išdėstau taip:
5. Pakeičiu 13 punktą ir jį išdėstau taip:
6. Pakeičiu 14 punktą ir jį išdėstau taip:
7. Pakeičiu 30 punktą ir jį išdėstau taip:
„30. Jeigu prašymui ar skundui išnagrinėti būtina informacija ir dokumentai, kuriuos privalo pateikti besikreipiantis asmuo, o Valstybės kontrolė tokios informacijos ir dokumentų pati neturi ir gauti negali, per 5 darbo dienas nuo prašymo ar skundo užregistravimo dienos Valstybės kontrolė kreipiasi į asmenį raštu arba asmeniui sutinkant garso nuotolinio perdavimo ir įrašymo priemonėmis, prašydama pateikti šią informaciją ir dokumentus, ir praneša, kad prašymo ar skundo nagrinėjimas stabdomas, iki bus pateikta prašymui ar skundui išnagrinėti būtina informacija ir dokumentai, ir gali būti nutrauktas, jeigu asmuo trūkstamų dokumentų nepateiks. Jeigu per Valstybės kontrolės nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 5 darbo dienos, prašymui ar skundui išnagrinėti būtina informacija ir dokumentai negaunami, prašymo ar skundo nagrinėjimas administracijos vadovo sprendimu gali būti nutraukiamas ir per 3 darbo dienas nuo Valstybės kontrolės nustatyto termino suėjimo dienos visi asmens Valstybės kontrolei pateikti dokumentų originalai grąžinami asmeniui (Valstybės kontrolė pasilieka šių dokumentų kopijas), ir nurodoma grąžinimo priežastis. Šio punkto nuostatos neužkerta kelio Valstybės kontrolei nagrinėjant prašymą ar skundą bet kada prašyti, kad jį pateikęs asmuo pateiktų papildomos informacijos, tačiau tokiu atveju, iki bus pateikta papildoma informacija, nagrinėjimo terminas nėra stabdomas.“
8. Pakeičiu 32 punktą ir jį išdėstau taip:
„32. Jeigu prašymo ar skundo nagrinėjimas susijęs su komisijos sudarymu, posėdžio šaukimu, kitomis organizacinėmis priemonėmis arba yra kitų objektyvių priežasčių, dėl kurių atsakymo pateikimas asmeniui gali užsitęsti ilgiau, nei nurodyta Tvarkos aprašo 29 punkte, Valstybės kontrolė turi teisę pratęsti šį terminą. Prašymo nagrinėjimo terminas gali būti pratęstas iki 10 darbo dienų, o skundo nagrinėjimo terminas – iki 20 darbo dienų. Likus 2 darbo dienoms iki Tvarkos aprašo 29 punkte nustatyto termino pabaigos, Valstybės kontrolė išsiunčia asmeniui raštu arba elektroniniu būdu, jeigu pateiktas elektroninis prašymas ar skundas, pranešimą, kuriame nurodomas pratęstas nagrinėjimo terminas ir paaiškinamos šio pratęsimo priežastys.“
9. Pakeičiu 33 punktą ir jį išdėstau taip:
„33. Jeigu prašymas ar skundas nebuvo nagrinėjamas, nes trūko būtinos informacijos, reikalingos jam išnagrinėti (Tvarkos aprašo 30 punktas), asmeniui dar kartą pateikus prašymą ar skundą per Valstybės kontrolės nurodytą terminą su būtina informacija, toks prašymas ar skundas nelaikomas teikiamu pakartotinai.“
10. Pakeičiu 36 punktą ir jį išdėstau taip:
„36. Valstybės kontrolėje prašymai ir skundai nagrinėjami tik pagal Valstybės kontrolės kompetenciją, jeigu jie yra tiesiogiai susiję su jos veiklos rezultatais. Jeigu Valstybės kontrolė nėra įgaliota spręsti jai pateiktame prašyme ar skunde išdėstytų klausimų, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo ar skundo gavimo dienos jis persiunčiamas kompetentingai institucijai (Valstybės kontrolė pasilieka kopiją), išskyrus atvejus, kai teisės aktai numato, kad besikreipiantis asmuo turi pats kreiptis į atitinkamas institucijas pagal kompetenciją, ir apie tai pranešama asmeniui, paaiškinant persiuntimo priežastį.“
11. Pakeičiu 39 punktą ir jį išdėstau taip:
„39. Prašymai ir skundai, kuriuose keliami tie patys klausimai, dėl kurių atsakymą yra pateikusi ar sprendimą priėmusi Valstybės kontrolė ar kitas kompetentingas viešojo administravimo subjektas, ir asmuo nepateikia naujų duomenų, leidžiančių abejoti ankstesnio atsakymo pagrįstumu ar ginčyti priimtą sprendimą, administracijos vadovo sprendimu gali būti nenagrinėjami.“
12. Pakeičiu 40 punktą ir jį išdėstau taip:
„40. Prašymai ir skundai, kurių turinys įžeidus, neatitinkantis moralės normų arba kuriuose grasinama, kurstoma tautinė, rasinė, religinė ar socialinė nesantaika, prievarta, Valstybės kontrolėje registruojami nustatyta tvarka, bet nenagrinėjami. Sprendimą dėl šiame punkte nurodyto įžeidžiančio ar geros moralės neatitinkančio turinio prašymo ar skundo nenagrinėjimo priima administracijos vadovas. Administracijos vadovo sprendimu apie asmens elgesį, turintį nusikaltimo, baudžiamojo nusižengimo ar administracinio teisės pažeidimo požymių, gali būti pranešama kompetentingoms institucijoms. Asmenys, teikiantys prašymus, skundus, privalo sąžiningai naudotis jiems suteiktomis teisėmis ir jomis nepiktnaudžiauti.“
13. Pakeičiu 42 punktą ir jį išdėstau taip:
„42. Prašymai ar skundai, pateikti nesilaikant Tvarkos aprašo 17 ar 18 punktuose nustatytų reikalavimų, per 5 darbo dienas nuo prašymo ar skundo gavimo institucijoje dienos naudojant asmens prašyme ar skunde nurodytą kontaktinę informaciją grąžinami (arba, jei dokumentai elektroniniai, pateikiama toliau išdėstyta informacija) asmeniui, pateikusiam prašymą ar skundą, nurodant tokio prašymo ar skundo grąžinimo priežastis, siūlant ištaisyti nustatytus trūkumus ir nustatant terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 5 darbo dienos, trūkumams ištaisyti, jei administracijos vadovas nenusprendžia kitaip. Kai per institucijos nustatytą terminą asmuo nepateikia institucijai pagal Tvarkos aprašo 17 ir 18 punktuose nustatytus reikalavimus įforminto prašymo ar skundo, toks prašymas ar skundas laikomas nepaduotu.“
15. Pakeičiu 49 punktą ir jį išdėstau taip:
16. Pakeičiu 63 punktą ir jį išdėstau taip:
„63. Jeigu Tvarkos aprašo 62 punkte nurodyti atsakymai asmeniui teikiami garso nuotolinio perdavimo ir įrašymo priemonėmis, tiksli Valstybės kontrolės atsakymo apskundimo tvarka ir institucijos (-ų), kuriai (-ioms) gali būti paduotas skundas, pavadinamas (-ai) ir adresas (-ai), taip pat terminas (-ai), per kurį (-iuos) gali būti pateiktas skundas, asmeniui nurodomi žodžiu, kartu nurodant ir tvarką, kaip asmuo gali gauti tokio žodžiu pateikto atsakymo garso įrašą.“
17. Pakeičiu 67 punktą ir jį išdėstau taip: