LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL VIEŠOJO SEKTORIAUS APSKAITOS IR FINANSINĖS ATSKAITOMYBĖS 31-OJO STANDARTO PATVIRTINIMO
2023 m. birželio 14 d. Nr. 1K-231
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos finansinės apskaitos įstatymo 12 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo 13 straipsnio 3 ir 4 dalimis:
1. T v i r t i n u 31-ąjį viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartą „Reorganizuojamų ir likviduojamų viešojo sektoriaus subjektų finansinės ataskaitos“ (pridedama).
2. N u s t a t a u, kad šis įsakymas taikomas finansinėms ataskaitoms, rengiamoms už 2023 metus ir vėlesnius ataskaitinius laikotarpius.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos finansų ministro
2023 m. birželio 14 d. įsakymu Nr. 1K-231
31-ASIS VIEŠOJO SEKTORIAUS APSKAITOS IR FINANSINĖS ATSKAITOMYBĖS STANDARTAS „REORGANIZUOJAMŲ IR LIKVIDUOJAMŲ VIEŠOJO SEKTORIAUS SUBJEKTŲ finansinės ATASKAITOS“
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. 31-ajame viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standarte „Reorganizuojamų ir likviduojamų viešojo sektoriaus subjektų finansinės ataskaitos“ (toliau – Standartas) nustatomi reorganizuojamo viešojo sektoriaus subjekto – viešojo sektoriaus subjekto, dėl kurio priimtas sprendimas jį reorganizuoti ir kuris po reorganizavimo nustos veikti, arba likviduojamo viešojo sektoriaus subjekto – viešojo sektoriaus subjekto, dėl kurio priimtas sprendimas jį likviduoti ir kuris po likvidavimo nustos veikti, finansinių ataskaitų reikalavimai, reorganizavimo ataskaitų ir likvidavimo ataskaitų detalieji reikalavimai ir finansinių duomenų pateikimo į Viešojo sektoriaus apskaitos ir ataskaitų konsolidavimo informacinę sistemą (toliau – VSAKI sistema) tvarka.
2. Standarte vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos finansinės apskaitos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatyme ir kituose viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartuose (toliau – VSAFAS).
3. Reorganizuojamas arba likviduojamas viešojo sektoriaus subjektas po sprendimo jį reorganizuoti ar likviduoti dienos iki paskutinės veiklos dienos rengia šias finansines ataskaitas:
3.1. už tarpinius ataskaitinius laikotarpius ir metus rengia finansinių ataskaitų rinkinius, vadovaudamasis 1-uoju VSAFAS „Informacijos pateikimas finansinių ataskaitų rinkinyje“ ir 23-iuoju VSAFAS „Tarpinių finansinių ataskaitų rinkinys“;
3.2. reorganizavimo atveju – finansinės būklės ataskaitą pagal paskutinio mėnesio, buvusio iki sprendimo reorganizuoti viešojo sektoriaus subjektą priėmimo dienos, paskutinės dienos duomenis, vadovaudamasis 2-uoju VSAFAS „Finansinės būklės ataskaita“ (toliau – 2-asis VSAFAS);
3.3. likvidavimo atveju – finansinės būklės ataskaitą pagal paskutinio mėnesio, buvusio iki sprendimo likviduoti viešojo sektoriaus subjektą priėmimo dienos, paskutinės dienos duomenis, vadovaudamasis 2-ojo VSAFAS ir Standarto IV skyriaus nuostatomis;
II SKYRIUS
REORGANIZAVIMO ATASKAITOS DETALIEJI REIKALAVIMAI
4. Pagal reorganizuojamo viešojo sektoriaus subjekto veiklos pabaigos dienos, t. y. iki momento, nuo kurio pasibaigiančio viešojo sektoriaus subjekto teisės ir pareigos pereina po reorganizavimo veiksiančiam viešojo sektoriaus subjektui, duomenis turi būti parengta Standarto 1 priede nustatytos formos reorganizuojamo viešojo sektoriaus subjekto reorganizavimo ataskaita.
5. Reorganizavimo ataskaitoje reorganizuojamo viešojo sektoriaus subjekto veiklos pabaigos dieną:
5.1. turto ir įsipareigojimų likučiai turi būti lygūs nuliui, nes likęs turtas ir įsipareigojimai iki reorganizuojamo viešojo sektoriaus subjekto veiklos pabaigos dienos turėjo būti perduoti kitiems viešojo sektoriaus subjektams;
5.3. grynojo turto likučiai gali nebūti lygūs nuliui viešojo sektoriaus subjekto, kurio teisinė forma yra viešoji įstaiga, kai iki reorganizuojamo viešojo sektoriaus subjekto veiklos pabaigos dienos šis subjektas buvo sukaupęs deficito. Tokiu atveju likučiai gali likti dalininkų kapitalo straipsnyje ir sukaupto perviršio ar deficito straipsnyje, tačiau bendra grynojo turto straipsnio suma turi būti lygi nuliui.
III SKYRIUS
LIKVIDAVIMO ATASKAITOS DETALIEJI REIKALAVIMAI
6. Pagal likviduojamo viešojo sektoriaus subjekto veiklos pabaigos dienos, t. y. likvidavimo procedūros pabaigos datos, duomenis turi būti parengta Standarto 2 priede nustatytos formos likviduojamo viešojo sektoriaus subjekto likvidavimo ataskaita.
7. Likvidavimo ataskaitoje likviduojamo viešojo sektoriaus subjekto veiklos pabaigos dieną:
7.1. turto likučiai turi būti lygūs nuliui, nes likęs turtas iki likviduojamo viešojo sektoriaus subjekto veiklos pabaigos dienos turėjo būti parduotas arba perduotas kitiems subjektams;
7.3. įsipareigojimų likučiai gali nebūti lygūs nuliui viešojo sektoriaus subjekto, kuris likviduojamas dėl bankroto. Likviduojamo viešojo sektoriaus subjekto veiklos pabaigos dieną likę įsipareigojimai nenurašomi, o parodomi ir paaiškinami likvidavimo ataskaitoje;
7.4. grynojo turto likučiai gali nebūti lygūs nuliui viešojo sektoriaus subjekto, kurio teisinė forma yra viešoji įstaiga, kai viešojo sektoriaus subjektas iki likviduojamo viešojo sektoriaus subjekto veiklos pabaigos dienos buvo sukaupęs deficito. Tokiu atveju likučiai gali likti dalininkų kapitalo straipsnyje ir sukaupto perviršio ar deficito straipsnyje. Kai yra likę neįvykdytų įsipareigojimų, bendra grynojo turto straipsnio suma gali būti neigiama.
IV skyrius
iNFORMACIJOS PATEIKIMAS LIKVIDUOJAMO VIEŠOJO SEKTORIAUS SUBJEKTO FINANSINĖS BŪKLĖS ATASKAIToje
8. Likviduojamas viešojo sektoriaus subjektas, kurio teises ir pareigas ketinama perduoti kitam viešojo sektoriaus subjektui, toliau taiko veiklos tęstinumo principą ir nekeičia turto ir įsipareigojimų grupavimo ir vertinimo. Kiti likviduojami viešojo sektoriaus subjektai, kurių teisių ir pareigų neketinama perduoti kitam viešojo sektoriaus subjektui, veiklos tęstinumo principo netaiko nuo paskutinio mėnesio, buvusio iki sprendimo likviduoti viešojo sektoriaus subjektą priėmimo dienos.
9. Jeigu likviduojamas viešojo sektoriaus subjektas netaiko veiklos tęstinumo principo, nuo paskutinio mėnesio, buvusio iki sprendimo likviduoti viešojo sektoriaus subjektą priėmimo dienos, turi būti pakeistas jo turto ir įsipareigojimų grupavimas ir vertinimas.
10. Jei likviduojamas viešojo sektoriaus subjektas netaiko veiklos tęstinumo principo, šio viešojo sektoriaus subjekto:
10.2. turtas turi būti įvertintas turto pergrupavimo iš ilgalaikio į trumpalaikį turtą datą buvusia jo balansine verte arba grynąja realizavimo verte, atsižvelgiant į tai, kuri iš jų mažesnė;
11. Likviduojamo viešojo sektoriaus subjekto finansinėje apskaitoje turi būti pripažinti įsipareigojimai dėl darbo santykių su darbuotojais nutraukimo ir dėl kitų su likvidavimu susijusių teisinių įsipareigojimų ir informacija apie juos pateikta likvidavimo ataskaitoje.
V SKYRIUS
REORGanizuojamo ir likviduojamo viešojo sektoriaus subjektŲ FINANSINIŲ DUOMENŲ PATEIKIMAS Į VSAKI SISTEMĄ
13. Reorganizuojamo ir likviduojamo viešojo sektoriaus subjektų finansiniai duomenys pateikiami į VSAKI sistemą Viešojo sektoriaus subjektų finansinių ataskaitų rinkinių konsolidavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos finansų ministro 2011 m. balandžio 19 d. įsakymu Nr. 1K-152 „Dėl viešojo sektoriaus subjektų finansinių ataskaitų rinkinių konsolidavimo“, nustatyta tvarka ir terminais.
14. Tam, kad finansinius duomenis pagal viešojo sektoriaus subjekto veiklos duomenis nuo ataskaitinių metų pradžios iki reorganizuojamo ar likviduojamo viešojo sektoriaus subjekto veiklos pabaigos dienos būtų galima pateikti į VSAKI sistemą, jie turi atitikti viešojo sektoriaus subjekto metinių finansinių ataskaitų rinkinio duomenų detalumą ir jiems taikomus pripažinimo ir įvertinimo reikalavimus.
31-ojo VSAFAS „Reorganizuojamų ir likviduojamų viešojo sektoriaus subjektų finansinės ataskaitos“
1 priedas
(Reorganizavimo ataskaitos forma)
__________________________________________________________________________
(reorganizuojamo viešojo sektoriaus subjekto pavadinimas, juridinio asmens kodas, adresas)
REORGANIZAVIMO ATASKAITA
PAGAL 20_____M.______D. DUOMENIS
_____________________Nr. _____
(data)
Pateikimo valiuta ir tikslumas: eurais
Eil. Nr. |
Straipsniai |
Likučiai prieš sprendimą reorganizuoti |
Likučiai veiklos pabaigos dieną |
Skirtumas |
Skirtumo paaiškinimas |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
A |
ILGALAIKIS TURTAS |
|
– |
|
|
I. |
Nematerialusis turtas |
|
– |
|
|
II. |
Ilgalaikis materialusis turtas |
|
– |
|
|
III. |
Ilgalaikis finansinis turtas |
|
– |
|
|
IV. |
Mineraliniai ištekliai |
|
– |
|
|
V. |
Kitas ilgalaikis turtas |
|
– |
|
|
B |
BIOLOGINIS TURTAS |
|
– |
|
|
C. |
TRUMPALAIKIS TURTAS |
|
– |
|
|
I. |
Atsargos |
|
– |
|
|
II. |
Išankstiniai apmokėjimai |
|
– |
|
|
III. |
Per vienus metus gautinos sumos |
|
– |
|
|
IV. |
Trumpalaikės investicijos |
|
– |
|
|
V. |
Pinigai ir pinigų ekvivalentai |
|
– |
|
|
|
TURTO IŠ VISO |
|
– |
|
|
D. |
FINANSAVIMO SUMOS |
|
– |
|
|
E. |
ĮSIPAREIGOJIMAI |
|
– |
|
|
I. |
Atidėjiniai |
|
– |
|
|
II. |
Ilgalaikiai įsipareigojimai |
|
– |
|
|
III. |
Trumpalaikiai įsipareigojimai |
|
– |
|
|
F. |
GRYNASIS TURTAS |
|
– |
|
|
I. |
Dalininkų kapitalas |
|
– |
|
|
II. |
Rezervai |
|
– |
|
|
III. |
Nuosavybės metodo įtaka |
|
– |
|
|
IV. |
Sukauptas perviršis ar deficitas |
|
– |
|
|
|
IŠ VISO FINANSAVIMO SUMŲ, ĮSIPAREIGOJIMŲ IR GRYNOJO TURTO |
|
– |
|
|
Viešojo sektoriaus subjektų grupė, į kurios ataskaitas bus įtraukti reorganizuojamo viešojo sektoriaus subjekto finansiniai duomenys |
|
Paaiškinimai:
1. 3 stulpelyje nurodomi likučiai paskutinio mėnesio, buvusio iki sprendimo reorganizuoti priėmimo dienos, paskutinę dieną.
2. 4 stulpelyje nurodomi likučiai pagal reorganizuojamo viešojo sektoriaus subjekto veiklos pabaigos dienos duomenis.
4. 6 stulpelyje arba po lentele paaiškinamos kiekvieną 5 stulpelio eilutę sudarančios sumos, išskyrus sumas, lygias nuliui: atskleidžiama informacija apie viešojo sektoriaus subjekto finansinėje apskaitoje užregistruotus sprendimus dėl didžiausių likučių pokyčių (dėl pardavimo, perdavimo, perleidimo (paskirstymo), sunaudojimo, kito nurašymo, pergrupavimo, vertės mažinimo ar kitų pokyčių), kurie turėjo įtakos 5 stulpelyje nurodytam skirtumui, nurodoma kam, kokie ir kokių verčių turtas ir įsipareigojimai perduoti.
(reorganizuojamo viešojo sektoriaus subjekto vadovo pareigų pavadinimas) |
|
(parašas) |
|
(vardas, pavardė) |
(ataskaitą parengusio asmens pareigų pavadinimas) |
|
(parašas) |
|
(vardas, pavardė) |
31-ojo VSAFAS „Reorganizuojamų ir likviduojamų viešojo sektoriaus subjektų finansinės ataskaitos“
2 priedas
(Likvidavimo ataskaitos forma)
__________________________________________________________________________
(likviduojamo viešojo sektoriaus subjekto pavadinimas, juridinio asmens kodas, adresas)
LIKVIDAVIMO ATASKAITA
PAGAL 20_____M.______D. DUOMENIS
_____________________Nr. _____
(data)
Pateikimo valiuta ir tikslumas: eurais
Eil. Nr. |
Straipsniai |
Likučiai prieš sprendimą likviduoti |
Likučiai veiklos pabaigos dieną |
Skirtumas |
Skirtumo paaiškinimas |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
A |
ILGALAIKIS TURTAS |
|
– |
|
|
I. |
Nematerialusis turtas |
|
– |
|
|
II. |
Ilgalaikis materialusis turtas |
|
– |
|
|
III. |
Ilgalaikis finansinis turtas |
|
– |
|
|
IV. |
Mineraliniai ištekliai |
|
– |
|
|
V. |
Kitas ilgalaikis turtas |
|
– |
|
|
B |
BIOLOGINIS TURTAS |
|
– |
|
|
C. |
TRUMPALAIKIS TURTAS |
|
– |
|
|
I. |
Atsargos |
|
– |
|
|
II. |
Išankstiniai apmokėjimai |
|
– |
|
|
III. |
Per vienus metus gautinos sumos |
|
– |
|
|
IV. |
Trumpalaikės investicijos |
|
– |
|
|
V. |
Pinigai ir pinigų ekvivalentai |
|
– |
|
|
|
TURTO IŠ VISO |
|
– |
|
|
D. |
FINANSAVIMO SUMOS |
|
– |
|
|
E. |
ĮSIPAREIGOJIMAI |
|
|
|
|
I. |
Atidėjiniai |
|
– |
|
|
II. |
Ilgalaikiai įsipareigojimai |
|
– |
|
|
III. |
Trumpalaikiai įsipareigojimai |
|
|
|
|
F. |
GRYNASIS TURTAS |
|
|
|
|
I. |
Dalininkų kapitalas |
|
|
|
|
II. |
Rezervai |
|
– |
|
|
III. |
Nuosavybės metodo įtaka |
|
– |
|
|
IV. |
Sukauptas perviršis ar deficitas |
|
|
|
|
|
IŠ VISO FINANSAVIMO SUMŲ, ĮSIPAREIGOJIMŲ IR GRYNOJO TURTO |
|
|
|
|
Viešojo sektoriaus subjektų grupė, į kurios ataskaitas bus įtraukti likviduojamo viešojo sektoriaus subjekto finansiniai duomenys |
|
Paaiškinimai:
1. 3 stulpelyje nurodomi likučiai paskutinio mėnesio, buvusio iki sprendimo likviduoti priėmimo dienos, paskutinę dieną.
2. 4 stulpelyje nurodomi likučiai pagal likviduojamo viešojo sektoriaus subjekto veiklos pabaigos dienos duomenis.
4. 6 stulpelyje arba po lentele paaiškinamos kiekvieną 5 stulpelio eilutę sudarančios sumos, išskyrus sumas, lygias nuliui: atskleidžiama informacija apie viešojo sektoriaus subjekto finansinėje apskaitoje užregistruotus sprendimus dėl didžiausių likučių pokyčių (dėl pardavimo, perdavimo, perleidimo (paskirstymo), sunaudojimo, kito nurašymo, pergrupavimo, vertės mažinimo ar kitų pokyčių), kurie turėjo įtakos 5 stulpelyje nurodytam skirtumui, nurodoma kam, kokie ir kokių verčių turtas ir įsipareigojimai perduoti.
(likviduojamo viešojo sektoriaus subjekto vadovo arba likvidatoriaus pareigų pavadinimas) |
|
(parašas) |
|
(vardas, pavardė) |
(ataskaitą parengusio asmens pareigų pavadinimas) |
|
(parašas) |
|
(vardas, pavardė) |