TEISĖJŲ TARYBA
NUTARIMAS
DĖL ESMINIŲ KRITERIJŲ 2019-2020 METŲ PLANINIAMS KOMPLEKSINIAMS PATIKRINIMAMS ATLIKTI PATVIRTINIMO
2018 m. lapkričio 30 d. Nr. 13P-128-(7.1.2)
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos teismų įstatymo 120 straipsnio 1 dalies 17 punktu ir Administravimo teismuose nuostatų, patvirtintų Teisėjų tarybos 2015 m. gruodžio 18 d. nutarimu Nr. 13P-157-(7.1.2) „Dėl Administravimo teismuose nuostatų patvirtinimo“, 24 punktu, Teisėjų taryba n u t a r i a:
Patvirtinti esminius kriterijus, pagal kuriuos turi būti atliekami 2019–2020 metų planiniai kompleksiniai patikrinimai (pridedama).
PATVIRTINTA
Teisėjų tarybos 2018 m. lapkričio 30 d.
nutarimu Nr. 13P-128-(7.1.2)
ESMINIAI KRITERIJAI 2019–2020 METŲ PLANINIAMS KOMPLEKSINIAMS PATIKRINIMAMS ATLIKTI
1. Bylų administracinės priežiūros apimtis, vykdymo būdai ir priemonės
Tikrinant bylų administracinės priežiūros apimtis, vykdymo būdus ir priemones, darbo organizavimo trūkumų nustatymui ir/ar bylų nagrinėjimo vilkinimo atvejų išaiškinimui, reikalinga atkreipti dėmesį į tokius aspektus:
1.1. Bylos (galimai už tam tikrą konkretų laikotarpį), kurių išnagrinėjimo terminas (skaičiuojant nuo bylos gavimo iki išnagrinėjimo rezultato įvedimo) buvo ilgesnis nei 12 mėnesių (darbo organizavimo trūkumų nustatymui ir bylų nagrinėjimo vilkinimo atvejų išaiškinimui);
1.2. Bylos (galimai už tam tikrą konkretų laikotarpį), kuriose įvykiai pagal LITEKO iki bylos išnagrinėjimo įvykio įvyko rečiau nei kas 6 mėnesius (darbo organizavimo trūkumų nustatymui ir bylų nagrinėjimo vilkinimo atvejų išaiškinimui);
1.3. Bylos, gautos daugiau nei prieš vienerius metus (nurodant konkrečius metus) ir kurios dar neišnagrinėtos tikrinimo metu (galimo bylų nagrinėjimo vilkinimo atvejų išaiškinimui);
1.4. Baudžiamosios bylos, kuriose nuo bylos gavimo iki baudžiamojo įsakymo išdavimo (nutarties priėmimo) praėjo daugiau nei 7 dienos;
1.5. Baudžiamosios bylos, kuriose nuo parengimo nagrinėti iki teisiamojo posėdžio praėjo daugiau nei 20 dienų;
1.8. Administracinių teisės pažeidimų ar administracinių nusižengimų bylos ir baudžiamosios bylos, kuriose procesas nutrauktas, nes suėjo baudžiamosios atsakomybės senaties ar administracinės nuobaudos skyrimo terminai;
1.9. Baudžiamosios bylos, kuriose nuo įvykio rezultato „įsiteisėjo“ arba nuo bylos grąžinimo iš apeliacinės instancijos teismo dienos iki įvykio procese „atiduota vykdyti“ praėjo daugiau nei 3 dienos (pateikimo vykdyti terminų laikymasis);
1.11. Nagrinėjamos ir išnagrinėtos civilinės bylos dėl viešųjų pirkimų, kurių nagrinėjimas nuo ieškinio priėmimo teisme trunka (truko) ilgiau nei 60 dienų;
1.12. Civilinės bylos, kuriose sprendimo (nutarties) priėmimas ir paskelbimas atidėtas daugiau nei 2 kartus;
1.13. Baudžiamosios bylos, kuriose nuosprendžio priėmimas ir paskelbimas atidėtas daugiau negu vieną kartą;
1.14. Civilinės bylos, kuriose nuo bylos gavimo iki teismo įsakymo išdavimo praėjo daugiau nei 2 darbo dienos;
2. Bylų paruošimo teisminiam nagrinėjimui, nagrinėjimo kokybė bei proceso operatyvumas
Tikrinant, kaip laikomasi bylų nagrinėjimo kokybės ir proceso operatyvumo reikalavimų, reikalinga atkreipti dėmesį į tokius aspektus:
2.2. Teisėjo darbo organizavimo (vilkinimo, aplaidumo) vertinimas bylose, kurių nagrinėjimas užsitęsė ilgiau negu 6 mėnesius;
2.4. Bylos išsiuntimo aukštesnės instancijos teismui, gavus apeliacinį (atskirąjį) skundą ir atsiliepimus į jį, terminų laikymasis;
3. Bylų nagrinėjimo organizavimas
Vertinant, ar bylų nagrinėjimas teisme yra organizuojamas tinkamai, reikalinga atkreipti dėmesį į tokius aspektus:
3.2. Atsakymų į asmenų skundus dėl teisėjų, nagrinėjančių bylas, neprocesinių veiksmų, nesusijusių su teisingumo vykdymu, bei dėl teismo personalo veiksmų savalaikiškumas ir išsamumas;
3.3. Administracinės veiklos kontrolės, siekiant užkirsti kelią bylų išnagrinėjimo vilkinimui, efektyvumas;
3.4. Bylų paskirstymo tvarkos laikymasis (ar bylas išnagrinėja tie teisėjai, kuriems bylos buvo paskirtos naudojantis LITEKO bylų skirstymo moduliu, bylų paskyrimo rankiniu būdu priežastys);
3.5. Ankstesniuose patikrinimo aktuose nustatytų teismo veiklos, organizuojant bylų nagrinėjimą, trūkumų šalinimas;
3.6. Teismo posėdžio garso įrašo darymo, jo įkėlimo į LITEKO, saugojimo tvarkos bei teismo/teisiamojo posėdžio protokolo įkėlimo į LITEKO, informacinės pažymos įkėlimo į LITEKO terminų patikrinimas;
4. Darbas su teismų informacine sistema LITEKO
Tikrinant, kaip laikomasi darbo su LITEKO sistema reikalavimų, reikalinga atkreipti dėmesį į tokius aspektus:
4.2. Nustatytos tvarkos ir terminų laikymasis parengiant ir į LITEKO sistemą perkeliant viešai skelbtinų procesinių sprendimų versijas;
4.4. Tinkamas Teisminės mediacijos kortelės ir bylos kortelės proceso, susijusio su teismine mediacija, pildymas;
5. Kitas teismo veiklos organizavimas:
Tikrinant teismo vidinį ir išorinį administravimą, reikalinga atkreipti dėmesį į tokius aspektus:
5.1. Proceso ir kitų įstatymų nustatytų bylų nagrinėjimo terminų pažeidimų atvejų patikrinimas, nepagrįstai ilgo bylų nagrinėjimo atvejų patikrinimai, užsitęsusio bylų nagrinėjimo priežasčių išsiaiškinimas, nepateisinamai ilgo bylos nagrinėjimo priežasčių šalinimas;
5.2. Tinkamas dokumentų perdavimo teismo archyvui, jų saugojimo, dokumentų vertės ekspertizės atlikimas, užbaigtų bylų apskaitos taisyklių laikymasis, tinkamo daiktinių įrodymų saugojimo užtikrinimas;
5.3. Teisėjų, teismo personalo mokymo, jų kvalifikacijos kėlimo organizavimo, prioritetinių mokymosi krypčių nustatymo klausimų sprendimas;
5.4. Komunikacijos su žiniasklaida bei išoriniais pareiškėjais sparta ir išsamumas; teismų pranešimų spaudai kokybė.