TEISĖJŲ TARYBA

NUTARIMAS

DĖL ESMINIŲ KRITERIJŲ 2019-2020 METŲ PLANINIAMS KOMPLEKSINIAMS PATIKRINIMAMS ATLIKTI PATVIRTINIMO

 

2018 m. lapkričio 30 d. Nr. 13P-128-(7.1.2)

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos teismų įstatymo 120 straipsnio 1 dalies 17 punktu ir Administravimo teismuose nuostatų, patvirtintų Teisėjų tarybos 2015 m. gruodžio 18 d. nutarimu Nr. 13P-157-(7.1.2) „Dėl Administravimo teismuose nuostatų patvirtinimo“, 24 punktu, Teisėjų taryba n u t a r i a:

Patvirtinti esminius kriterijus, pagal kuriuos turi būti atliekami 2019–2020 metų planiniai kompleksiniai patikrinimai (pridedama).

 

 

 

Pirmininkas                                                                                                              Rimvydas Norkus

 

 

Sekretorius                                                                                                        Ramūnas Gadliauskas

 

 

PATVIRTINTA

Teisėjų tarybos 2018 m. lapkričio 30 d.

nutarimu Nr. 13P-128-(7.1.2)

 

 

ESMINIAI KRITERIJAI 2019–2020 METŲ PLANINIAMS KOMPLEKSINIAMS PATIKRINIMAMS ATLIKTI

 

 

1.       Bylų administracinės priežiūros apimtis, vykdymo būdai ir priemonės

 

Tikrinant bylų administracinės priežiūros apimtis, vykdymo būdus ir priemones, darbo organizavimo trūkumų nustatymui ir/ar bylų nagrinėjimo vilkinimo atvejų išaiškinimui, reikalinga atkreipti dėmesį į tokius aspektus:

1.1.    Bylos (galimai už tam tikrą konkretų laikotarpį), kurių išnagrinėjimo terminas (skaičiuojant nuo bylos gavimo iki išnagrinėjimo rezultato įvedimo) buvo ilgesnis nei 12 mėnesių (darbo organizavimo trūkumų nustatymui ir bylų nagrinėjimo vilkinimo atvejų išaiškinimui);

1.2.    Bylos (galimai už tam tikrą konkretų laikotarpį), kuriose įvykiai pagal LITEKO iki bylos išnagrinėjimo įvykio įvyko rečiau nei kas 6 mėnesius (darbo organizavimo trūkumų nustatymui ir bylų nagrinėjimo vilkinimo atvejų išaiškinimui);

1.3.    Bylos, gautos daugiau nei prieš vienerius metus (nurodant konkrečius metus) ir kurios dar neišnagrinėtos tikrinimo metu (galimo bylų nagrinėjimo vilkinimo atvejų išaiškinimui);

1.4.    Baudžiamosios bylos, kuriose nuo bylos gavimo iki baudžiamojo įsakymo išdavimo (nutarties priėmimo) praėjo daugiau nei 7 dienos;

1.5.    Baudžiamosios bylos, kuriose nuo parengimo nagrinėti iki teisiamojo posėdžio praėjo daugiau nei 20 dienų;

1.6.    Civilinės bylos, kuriose vyko daugiau nei 2 parengiamieji posėdžiai;

1.7.    Bylos, kuriose posėdžiai vyko rečiau nei kas 60 dienų;

1.8.    Administracinių teisės pažeidimų ar administracinių nusižengimų bylos ir baudžiamosios bylos, kuriose procesas nutrauktas, nes suėjo baudžiamosios atsakomybės senaties ar administracinės nuobaudos skyrimo terminai;

1.9.    Baudžiamosios bylos, kuriose nuo įvykio rezultato „įsiteisėjo“ arba nuo bylos grąžinimo iš apeliacinės instancijos teismo dienos iki įvykio procese „atiduota vykdyti“ praėjo daugiau nei 3 dienos (pateikimo vykdyti terminų laikymasis);

1.10.  Civilinės bylos dėl darbo teisinių santykių, kurių nagrinėjimas truko ilgiau nei 120 dienų;

1.11.  Nagrinėjamos ir išnagrinėtos civilinės bylos dėl viešųjų pirkimų, kurių nagrinėjimas nuo ieškinio priėmimo teisme trunka (truko) ilgiau nei 60 dienų;

1.12.  Civilinės bylos, kuriose sprendimo (nutarties) priėmimas ir paskelbimas atidėtas daugiau nei 2 kartus;

1.13.  Baudžiamosios bylos, kuriose nuosprendžio priėmimas ir paskelbimas atidėtas daugiau negu vieną kartą;

1.14.  Civilinės bylos, kuriose nuo bylos gavimo iki teismo įsakymo išdavimo praėjo daugiau nei 2 darbo dienos;

1.15.  Įmonių bankroto bylos, kurių nagrinėjimas užsitęsė ilgiau kaip ketverius metus.

 

2.       Bylų paruošimo teisminiam nagrinėjimui, nagrinėjimo kokybė bei proceso operatyvumas

 

Tikrinant, kaip laikomasi bylų nagrinėjimo kokybės ir proceso operatyvumo reikalavimų, reikalinga atkreipti dėmesį į tokius aspektus:

2.1.    Informavimas apie teismo posėdžius;

2.2.    Teisėjo darbo organizavimo (vilkinimo, aplaidumo) vertinimas bylose, kurių nagrinėjimas užsitęsė ilgiau negu 6 mėnesius;

2.3.    Bylų nagrinėjimo atidėjimo praktikos vertinimas;

2.4.    Bylos išsiuntimo aukštesnės instancijos teismui, gavus apeliacinį (atskirąjį) skundą ir atsiliepimus į jį, terminų laikymasis;

2.5.    Sustabdytų bylų eigos kontrolė.

 

3.       Bylų nagrinėjimo organizavimas

 

Vertinant, ar bylų nagrinėjimas teisme yra organizuojamas tinkamai, reikalinga atkreipti dėmesį į tokius aspektus:

3.1. Asmenų aptarnavimo teisme tvarkos bylų nagrinėjimo klausimais reglamentavimas, jos laikymasis;

3.2. Atsakymų į asmenų skundus dėl teisėjų, nagrinėjančių bylas, neprocesinių veiksmų, nesusijusių su teisingumo vykdymu, bei dėl teismo personalo veiksmų savalaikiškumas ir išsamumas;

3.3. Administracinės veiklos kontrolės, siekiant užkirsti kelią bylų išnagrinėjimo vilkinimui, efektyvumas;

3.4. Bylų paskirstymo tvarkos laikymasis (ar bylas išnagrinėja tie teisėjai, kuriems bylos buvo paskirtos naudojantis LITEKO bylų skirstymo moduliu, bylų paskyrimo rankiniu būdu priežastys);

3.5. Ankstesniuose patikrinimo aktuose nustatytų teismo veiklos, organizuojant bylų nagrinėjimą, trūkumų šalinimas;

3.6. Teismo posėdžio garso įrašo darymo, jo įkėlimo į LITEKO, saugojimo tvarkos bei teismo/teisiamojo posėdžio protokolo įkėlimo į LITEKO, informacinės pažymos įkėlimo į LITEKO terminų patikrinimas;

3.7. Procesinių dokumentų įteikimo proceso dalyviams tvarkos laikymasis, nustatant dažniausias procesinių dokumentų neįteikimo, nesavalaikio, netinkamo įteikimo ir pan. priežastis.

 

4.       Darbas su teismų informacine sistema LITEKO

 

Tikrinant, kaip laikomasi darbo su LITEKO sistema reikalavimų, reikalinga atkreipti dėmesį į tokius aspektus:

4.1. Nustatytos tvarkos ir terminų laikymasis, suvedant duomenis į LITEKO sistemą;

4.2. Nustatytos tvarkos ir terminų laikymasis parengiant ir į LITEKO sistemą perkeliant viešai skelbtinų procesinių sprendimų versijas;

4.3. Tinkamas bylų ir procesinių sprendimų kategorijų klasifikatorių LITEKO sistemoje pažymėjimas;

4.4. Tinkamas Teisminės mediacijos kortelės ir bylos kortelės proceso, susijusio su teismine mediacija, pildymas;

4.5. Asmens duomenų tvarkymo klausimų patikrinimas, įskaitant ir naudojimosi LITEKO paieška priežasčių šablonų įvedimą, nurodytų priežasčių  atitikimo pagal atliekamas funkcijas vertinimas.

 

5.       Kitas teismo veiklos organizavimas:

 

Tikrinant teismo vidinį ir išorinį administravimą, reikalinga atkreipti dėmesį į tokius aspektus:

5.1.    Proceso ir kitų įstatymų nustatytų bylų nagrinėjimo terminų pažeidimų atvejų patikrinimas, nepagrįstai ilgo bylų nagrinėjimo atvejų patikrinimai, užsitęsusio bylų nagrinėjimo priežasčių išsiaiškinimas, nepateisinamai ilgo bylos nagrinėjimo priežasčių šalinimas;         

5.2.    Tinkamas dokumentų perdavimo teismo archyvui, jų saugojimo, dokumentų vertės ekspertizės atlikimas, užbaigtų bylų apskaitos taisyklių laikymasis, tinkamo daiktinių įrodymų saugojimo užtikrinimas;

5.3.    Teisėjų, teismo personalo mokymo, jų kvalifikacijos kėlimo organizavimo, prioritetinių mokymosi krypčių nustatymo klausimų sprendimas;

5.4.    Komunikacijos su žiniasklaida bei išoriniais pareiškėjais sparta ir išsamumas; teismų pranešimų spaudai kokybė.

5.5.    Gerosios praktikos organizuojant teisėjo darbą, bylų nagrinėjimą ir laikantis Teisėjų tarybos 2016 m. gegužės 27 d. nutarimu Nr.13P-65-(7.1.2) patvirtintų rekomenduojamų teismų procesinių sprendimų kokybės standartų, rengiant procesinių sprendimų projektus, sklaida.

_______________