LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL FINANSŲ MINISTRO 2008 M. SPALIO 31 D. ĮSAKYMO NR. 1K-349 „DĖL VISUOTINIŲ DOTACIJŲ PRIEMONIŲ ADMINISTRAVIMO IR FINANSAVIMO taisyklių PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2013 m. gruodžio 31 d. Nr. 1K-423

Vilnius

 

P a k e i č i u Visuotinių dotacijų priemonių administravimo ir finansavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. 1K-349 „Dėl Visuotinių dotacijų priemonių administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 132-5093; 2010, Nr. 148-7606; 2012, Nr. 119-6002):

1. Išdėstau 1 punktą taip:

„1. Visuotinių dotacijų priemonių administravimo ir finansavimo taisyklėse (toliau – Taisyklės) nustatoma visuotinės dotacijos taikymo įgyvendinant dalį 2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2007 m. rugsėjo 24 d. sprendimu Nr. K(2007)4475, su paskutiniais pakeitimais, padarytais Europos Komisijos 2013 m. rugsėjo 26 d. sprendimu Nr. C(2013)6262, dalį 2007–2013 m. Ekonomikos augimo veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2007 m. liepos 30 d. sprendimu Nr. K(2007)3740, su paskutiniais pakeitimais, padarytais Europos Komisijos 2012 m. liepos 25 d. sprendimu Nr. K(2012)5383, dalį 2007–2013 m. Sanglaudos skatinimo veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2007 m. liepos 30 d. sprendimu Nr. K(2007)3738, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2012 m. birželio 1 d. Europos Komisijos sprendimu Nr. K(2012)3491 (toliau kartu – veiksmų programos), visuotinės dotacijos priemonės administravimo tvarka ir visuotinės dotacijos priemonės lėšomis iš Europos Sąjungos fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų (toliau – projektas) administravimo tvarka.“

2. Išdėstau 2 punktą taip:

„2. Taisyklės parengtos vadovaujantis 2006 m. liepos 11 d. Tarybos reglamento (EB) Nr. 1083/2006, nustatančio bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo bei panaikinančio Reglamentą (EB) Nr. 1260/1999 (OL 2006 L 210, p. 25), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2012 m. gegužės 22  d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 423/2012 (OL 2012 L 133, p. 1), 2006 m. gruodžio 8 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 1828/2006, nustatančio Tarybos reglamento (EB) Nr. 1083/2006, nustatančio bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo, ir Europos Parlamento bei Tarybos reglamento (EB) Nr. 1080/2006 dėl Europos regioninės plėtros fondo, įgyvendinimo taisykles (OL 2006 L 371, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2011 m. lapkričio 29 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1236/2011 (OL 2011 L 317, p. 24), Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas, taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 17 d. nutarimu Nr. 1139 (Žin., 2007, Nr. 114-4637; 2012, Nr. 90-4698) (toliau – Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo taisyklės), Vykdomų pagal Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir ją įgyvendinančias veiksmų programas projektų išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 31 d. nutarimu Nr. 1179 (Žin., 2007, Nr. 117-4789) (toliau – Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklės), Veiksmų programų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1225 (Žin., 2008, Nr. 137-5429), Finansinės paramos, išmokėtos ir (arba) panaudotos pažeidžiant teisės aktus, grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 590 (Žin., 2005, Nr. 69-2469; 2010, Nr. 33-1570) (toliau – Finansinės paramos grąžinimo taisyklės), 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos grąžintinų ir grąžintų lėšų administravimo ir grąžintinų ir grąžintų lėšų ataskaitos rengimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2010 m. birželio 4 d. įsakymu Nr. 1K-184 (Žin., 2010, Nr. 67-3378; 2012, Nr. 153-7867) (toliau – Grąžintinų ir grąžintų lėšų administravimo taisyklės), Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2000 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 195 (Žin., 2000, Nr. 65-1976; 2007, Nr. 90-3604) (toliau – Valstybės biudžeto lėšų išdavimo taisyklės), Europos Sąjungos struktūrinės paramos kompiuterinės informacinės valdymo ir priežiūros sistemos naudojimo taisyklių (2007–2013 metų laikotarpiui), patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. spalio 16 d. įsakymu Nr. 1K-324 (Žin., 2008, Nr. 123-4684; 2011, Nr. 43-2053) (toliau – SFMIS taisyklės), Bendrai finansuojamų iš Europos Sąjungos fondų lėšų projektų duomenų elektroninių mainų taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2009 m. vasario 17 d. įsakymu Nr. 1K-038 (Žin., 2009, Nr. 20-800; 2013, Nr. 2-54), Lietuvos Respublikos finansų ministro 2009 m. vasario 17 d. įsakymo Nr. 1K-039 „Dėl Išlaidų deklaracijos formos, Metodinių išlaidų deklaracijų rengimo rekomendacijų ir Projektų finansinės būklės ataskaitos formos patvirtinimo“ (Žin., 2009, Nr. 20-801) (toliau – Įsakymas dėl išlaidų deklaravimo) nuostatomis.“

3. Išdėstau 3 punktą taip:

3. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

Projektui skiriamo finansavimo lėšosfinansavimo iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų valdytojų programų, kuriose numatytos Europos Sąjungos fondų lėšos ir (ar) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonėms finansuoti, lėšų suma, skiriama visoms projekto tinkamoms finansuoti išlaidoms ar daliai jų apmokėti.

Projekto vykdytojas – reglamento (EB) Nr. 1083/2006 2 straipsnio 4 dalyje apibrėžtas subjektas, atsakingas už projektų inicijavimą ir įgyvendinimą. Šiose Taisyklėse projekto vykdytoju laikomas tik galutinis visuotinės dotacijos priemonės lėšų gavėjas.

Visuotinės dotacijos priemonės lėšos – lėšos, naudojamos apmokėti projektų, įgyvendinamų pagal visuotinės dotacijos priemonę, tinkamoms finansuoti išlaidoms, kurių dydis ir finansavimo šaltiniai (Europos Sąjungos fondų ir (ar) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos) yra numatyti tam tikros veiksmų programos priede.

Visuotinės dotacijos valdytojo vidaus sistemos patikra – visuotinės dotacijos valdytoju pasirinktos institucijos administracinės vidaus sistemos atitikties vadovaujančiosios institucijos nustatytiems reikalavimams tikrinimas ir vertinimas arba visuotinės dotacijos valdytoju paskirtos institucijos administracinės vidaus sistemos atitikties visuotinės dotacijos priemonės finansavimo ir administravimo sutartyje nustatytiems reikalavimams tikrinimas ir vertinimas.

Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Taisyklių 2 punkte nurodytuose teisės aktuose ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132).“

4. Išdėstau 5.2 punktą taip:

5.2. argumentai ir motyvai, jeigu ministerija ir (ar) kita valstybės institucija nustato, kad įgyvendinti veiksmų programos priemonę (-es) kaip visuotinę dotaciją tinkamiausia būtų pavesti tarpinei institucijai, nurodytai Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo taisyklių priede, ar pradėti kandidato į visuotinės dotacijos valdytojus pasirinkimo ir skyrimo procedūrą.“

5. Išdėstau 6.1 punktą taip:

„6.1. pritarti siūlymui ir leisti ministerijai (ir) ar kitai valstybės institucijai pradėti kandidato į visuotinės dotacijos valdytojus pasirinkimo ir skyrimo procedūrą arba pritarti tarpinės institucijos, nurodytos Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo taisyklių priede, kandidatūrai, jei tokia pateikta;“.

6. Išdėstau 8 punktą taip:

8. Vadovaujančiajai institucijai pritarus ministerijos ir (ar) kitos valstybės institucijos siūlymui visuotinės dotacijos valdytoju pasirinkti tarpinę instituciją, nurodytą Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo taisyklių priede, laikoma, kad visuotinės dotacijos valdytojas pasirinktas. Kitu atveju visuotinės dotacijos valdytojas pasirenkamas vadovaujantis ministerijos ir (ar) kitos valstybės institucijos patvirtintu visuotinės dotacijos valdytojo pasirinkimo sąlygų aprašu, kurio projektui pritarė vadovaujančioji institucija.“

7. Išdėstau 15 punktą taip:

15. Kandidato į visuotinės dotacijos valdytojus vidaus sistemos patikra gali būti neatliekama, jeigu kandidate į visuotinės dotacijos valdytojus bus siūloma tarpinė institucija, nurodyta Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo taisyklių priede. Tokiu atveju sprendimą dėl būtinumo atlikti kandidato į visuotinės dotacijos valdytojus vidaus sistemos patikrą priima vadovaujančioji institucija.“

8. Išdėstau 19.17 punktą taip:

19.17. lėšų panaudojimo, įskaitant visuotinės dotacijos valdytojo ir projektų vykdytojų sukaupiamų palūkanų panaudojimą, nuostatos, nepažeidžiant reglamento (EB) Nr. 1083/2006 83 ir 93 straipsnių;“.

9. Išdėstau 23 punktą taip:

23. Paskirtas visuotinės dotacijos valdytojas iki kvietimo teikti paraiškas dėl projektų finansavimo (toliau – kvietimas teikti paraiškas) paskelbimo dienos, jei toks skelbiamas, parengia ir patvirtina visuotinės dotacijos priemonės aprašą (toliau – Aprašas). Aprašo projektas turi būti suderintas su ministerija ir (ar) kita valstybės institucija ir vadovaujančiąja institucija.“

10. Išdėstau 24.6 punktą taip:

24.6. visuotinės dotacijos priemonės įgyvendinimo rodiklių matavimo ir skaičiavimo metodika (toliau – Metodika). Metodiką turi parengti ir patvirtinti ministerija ir (ar) kita valstybės institucija;“.

11. Išdėstau 26.4 punktą taip:

26.4. visuotinės dotacijos valdytojo sąskaitoje sukauptų palūkanų panaudojimo tvarka numatoma Sutartyje. Tuo atveju, kai sukauptų palūkanų suma mažesnė nei 50 litų arba lygi šiai sumai ir mokėtinos pagal galutinį mokėjimo prašymą priemonei skirto finansavimo Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų dalies nepakanka įskaityti sukauptų palūkanų sumai ar jos daliai su visuotinės dotacijos valdytojo pateiktu galutiniu mokėjimo prašymu, perviršis ar visos sukauptos palūkanos neturi būti pervedami į asignavimų valdytojo sąskaitą (ši nuostata netaikoma, kai visuotinės dotacijos valdytojas yra biudžetinė įstaiga);.

12. Išdėstau 30.2 punktą taip:

30.2. kai visuotinės dotacijos valdytojo vadovas yra asignavimų valdytojas, projekto finansavimo lėšas projekto vykdytojui pagal Valstybės biudžeto lėšų išdavimo taisyklių nustatyta tvarka visuotinės dotacijos valdytojo parengtą mokėjimo paraišką perveda Valstybės iždo departamentas. Visus mokėjimų, įskaitant ir avansą, skirtą projektų vykdytojams, ir projektų vykdytojų banko sąskaitose sukauptų palūkanų, jei tokios bus, administravimo veiksmus visuotinės dotacijos valdytojas atlieka Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka. Paraišką asignavimų valdytojui rengia ir tvirtina visuotinės dotacijos valdytojas savo vidaus procedūrų vadove nustatyta tvarka.“

13. Išdėstau 31 punktą taip:

„31. Projekto vykdytojo sąskaitoje sukauptų palūkanų, jei tokios bus, kai projekto finansavimo lėšas projekto vykdytojams perves visuotinės dotacijos valdytojas, naudojimo tvarka nustatoma Sutartyje.“

14. Išdėstau 33 punktą taip:

„33. Visuotinės dotacijos valdytojas privalo atlikti kiekvieno projekto patikrą vietoje bent kartą per projekto įgyvendinimo laikotarpį. Šis reikalavimas gali būti netaikomas įgyvendinant visuotinės dotacijos priemones, jei tai nurodyta Sutartyje.“

15. Išdėstau 35 punktą taip:

„35. Jeigu projekto vykdytojas, įgyvendindamas projektą, nesilaiko su visuotinės dotacijos valdytoju suderintų projekto įgyvendinimo sąlygų, nustatytų projekto finansavimo ir administravimo sutartyje, jei tokia sutartis su projekto vykdytoju yra sudaryta, arba kituose dokumentuose, visuotinės dotacijos valdytojas turi teisę vienašališku sprendimu sumažinti (pakeisdamas projekto finansavimo ir administravimo sutartį, jei tokia sutartis sudaroma) arba nutraukti projekto finansavimą ir (ar) nutraukti projekto finansavimo ir administravimo sutartį ir (ar) pareikalauti grąžinti išmokėtas lėšas ar jų dalį.“

16. Išdėstau 39 punktą taip:

„39. Įtariamus pažeidimus tiria ir nustato visuotinės dotacijos valdytojas Veiksmų programų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka bei vadovaudamasis Metodinėmis pažeidimų tyrimo ir nustatymo rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2009 m. gegužės 29 d. įsakymu Nr. 1K-173 (Žin., 2009, Nr. 67-2716).“

17. Išdėstau 42 punktą taip:

„42. Jeigu visuotinės dotacijos valdytojas, atlikęs įtariamo pažeidimo tyrimą, nustato pažeidimą, kurio, jo nuomone, ištaisyti neįmanoma (išskyrus atvejus, kai nustatytas pažeidimas yra formalaus pobūdžio, neturintis finansinio poveikio ir netinkamos finansuoti išlaidos dėl jo nėra nustatytos), jis priima vieną (ar kelis) iš šių sprendimų:

42.1. nutraukti projekto finansavimo ir administravimo sutartį (jei tokia sutartis sudaryta) arba nutraukti projekto finansavimą, panaikinant sprendimą dėl projekto finansavimo (jei sutartis nėra sudaryta), ir (ar) susigrąžinti visas sumokėtas lėšas;

42.2. pakeisti projekto finansavimo ir administravimo sutartį (jei tokia sutartis sudaryta) arba pakeisti sprendimą dėl projekto finansavimo (jei sutartis nėra sudaryta), sumažinant projekto finansavimą netinkamų finansuoti išlaidų dalimi, ir susigrąžinti sumokėtų lėšų dalį, taikant lėšų pervedimo būdą ir (ar) išskaičiuojant sumokėtą lėšų dalį iš projekto vykdytojo teikiamuose mokėjimo prašymuose nurodytos sumos arba iš mokėjimų projekto vykdytojui lėšų (jei projekto vykdytojas neteikia mokėjimo prašymų);

42.3. pakeisti projekto finansavimo ir administravimo sutartį (jei tokia sutartis sudaryta) arba pakeisti sprendimą dėl projekto finansavimo (jei sutartis nėra sudaryta), sumažinant projekto finansavimą netinkamų finansuoti išlaidų dalimi, ir išskaičiuoti netinkamų finansuoti išlaidų sumą ar jos dalį iš projekto vykdytojo teikiamuose mokėjimo prašymuose nurodytos sumos, jeigu lėšos projekto vykdytojui dar nesumokėtos. Jei projekto vykdytojas mokėjimo prašymų neteikia, išskaičiuoti netinkamų finansuoti išlaidų sumą ar jos dalį iš būsimų mokėjimų projekto vykdytojui lėšų.“

18. Išdėstau 44 punktą taip:

44. Pagrindas projekto vykdytojui grąžinti jo gautas ir (ar) kitas (jei tokia nuostata taikoma) lėšas yra visuotinės dotacijos valdytojo institucijos vadovo ar jo įgalioto asmens sprendimas dėl išmokėtų pažeidžiant teisės aktus projekto finansavimo lėšų ir (ar) kitų lėšų susigrąžinimo (toliau – Sprendimas), kuris gali būti įformintas įsakymu, potvarkiu arba nutarimu.“

19. Išdėstau 45.1 punkto pirmąją pastraipą taip:

„45.1. visuotinės dotacijos valdytojas nesilaikė Europos Sąjungos ir (arba) Lietuvos Respublikos teisės aktų, Sutartyje ir (arba) Apraše nustatytų reikalavimų ir (ar) kitais atvejais, tiesiogiai nepriklausančiais nuo visuotinės dotacijos valdytojo, ir dėl to:“.

20. Išdėstau 47.5.2.3 punktą taip:

47.5.2.3. lėšų susigrąžinimo iš projekto vykdytojo būdas, nustatytas Taisyklių 47.5.2 punkte, gali būti taikomas, kai projekto vykdytojas įgyvendina kelis projektus, finansuojamus pagal tą pačią visuotinės dotacijos priemonę.“

21. Įrašau 47.6 punkte vietoj žodžių „Valstybės žiniose“ žodžius „Finansų ministerijos interneto svetainėje“.

22. Išdėstau 47.7 punktą taip:

„47.7. palūkanų (kai teikiama neteisėta ar netinkamai taikoma valstybės pagalba), kurios nustatomos taikant Europos Komisijos Europos Sąjungos oficialiajame leidinyje ar internete paskelbtas orientacines arba diskonto normas, dydis;“.

23. Įrašau 47.8 punkte vietoj žodžių „Valstybės žiniose“ žodžius „Finansų ministerijos interneto svetainėje“.

24. Įrašau 48 punkte vietoj žodžio „faksu“ žodžius „informacinių technologijų priemonėmis“.

25. Išbraukiu 49 punkte žodžius „(toliau – Reglamentas (EB) Nr. 659/1999)“.

26. Išdėstau 50 punktą taip:

„50. Grąžintinų lėšų atsiradimo diena yra Sprendimo įsigaliojimo diena (kai valstybės pagalba teikiama neteisėtai ar netinkamai, kaip nustatyta reglamente (EB) Nr. 659/1999, grąžintinų lėšų atsiradimo diena yra valstybės pagalbos suteikimo projekto vykdytojui diena).“

27. Išdėstau 57 punktą taip:

„57. Projekto vykdytojui teisės aktuose nustatyta tvarka Sprendimą apskundus teismui ar kitai kompetentingai institucijai, skolos išieškojimo perdavimas (išskyrus neteisėtą ar netinkamai taikomą valstybės pagalbą, kaip nustatyta reglamente (EB) Nr. 659/1999) akcinei bendrovei Turto bankui stabdomas, kol bus išspręstas ginčas ir dėl jo įsiteisės teismo sprendimas ar teismo nutartis arba kompetentinga institucija išnagrinės projekto vykdytojo skundą ir priims dėl jo atitinkamą sprendimą.“

28. Išdėstau 63 punktą taip:

„63. Visuotinės dotacijos valdytojas visas projektų vykdytojų grąžintinas, grąžintas, panaikintas ir nesusigrąžintas (nurašytas skolas) lėšas traukia į apskaitą ir registruoja Projektų vykdytojų grąžintinų ir grąžintų lėšų žurnale (toliau – Grąžintinų ir grąžintų lėšų žurnalas) (Taisyklių 1 priedas) pagal visus projekto finansavimo šaltinius kaupiamuoju būdu taip, kad būtų užtikrinama tinkama audito seka. Įrašai Grąžintinų ir grąžintų lėšų žurnale registruojami per 3 darbo dienas atsiradus grąžintinoms, grąžintoms, panaikintoms ir nesusigrąžintoms (nurašytoms skoloms) lėšoms. Registruojant įrašus nurodomas visuotinės dotacijos valdytojo projektui suteiktas numeris, kuriuo tas projektas įregistruotas visuotinės dotacijos valdytojo apskaitoje. Jei pagal tą patį Sprendimą grąžintinos lėšos yra ir grąžinamos, ir taip pat priimtas sprendimas dėl jų nurašymo, pildomos atskiros eilutės. Tuo atveju, jei grąžintinos lėšos grąžintos Taisyklių 47.5.1 arba 47.5.2 punkte nustatytu būdu, nurodomi Taisyklių 47.5.1 arba 47.5.2 punkte nurodytų dokumentų pavadinimai, datos ir numeriai. Grąžintinų ir grąžintų lėšų žurnale išskiriami (pažymimi) įrašai, įregistruoti per atitinkamą laikotarpį. Grąžintinų ir grąžintų lėšų žurnalo išrašą visuotinės dotacijos valdytojas teikia tvirtinančiajai institucijai kartu su išlaidų deklaracija už tą patį ataskaitinį laikotarpį Veiksmų programų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatytais terminais. Esant atitinkamoms SFMIS2007 funkcinėms galimybėms Grąžintinų ir grąžintų lėšų žurnalo išrašas teikiamas tik per SFMIS2007 SFMIS taisyklėse nustatyta tvarka.“

29. Išdėstau 65 punktą taip:

„65. Kai projekto finansavimo lėšas projekto vykdytojui perveda Valstybės iždo departamentas, visuotinės dotacijos valdytojas projektų vykdytojams išmokėtų ir (ar) jų panaudotų pažeidžiant teisės aktus projekto finansavimo lėšų ir (ar) kitų lėšų susigrąžinimą administruoja vadovaudamasis Finansinės paramos grąžinimo taisyklėse ir Grąžintinų ir grąžintų lėšų administravimo taisyklėse nustatyta tvarka, veikdamas kaip visuotinės dotacijos valdytojas, kurio vadovas yra asignavimų valdytojas, ir Sutarties nuostatomis.

30. Išdėstau 66.1 punktą taip:

66.1. projektų vykdytojų patirtos ir visuotinės dotacijos valdytojo apmokėtos tinkamos finansuoti projektų išlaidos pripažįstamos deklaruotinomis Europos Komisijai tą dieną, kai mokėjimo institucija perveda visuotinės dotacijos valdytojui lėšas pagal visuotinės dotacijos valdytojo pateiktas paraiškas asignavimų valdytojui, į kurias įtrauktos visuotinės dotacijos valdytojo apmokėtos projektų vykdytojų patirtos tinkamos finansuoti projektų išlaidos. Jeigu pagal vieną paraišką asignavimų valdytojui lėšos pervedamos ne vienu metu, taikoma vėliausio mokėjimo data;“.

31. Išdėstau 66.2 punktą taip:

66.2. kai visuotinės dotacijos valdytojas teikdamas paraiškas asignavimų valdytojui įvertina avansu gautas lėšas ir pagal jo parengtus mokėjimo prašymus neprašo kompensuoti apmokėtų projektų vykdytojų patirtų ir į mokėjimo prašymą įtrauktų tinkamų finansuoti projektų išlaidų, tokios visuotinės dotacijos valdytojo apmokėtos projektų vykdytojų patirtos tinkamos finansuoti projektų išlaidos pripažįstamos deklaruotinomis Europos Komisijai tą dieną, kai visuotinės dotacijos valdytojas patvirtina savo parengtame mokėjimo prašyme nurodytų išlaidų tinkamumą finansuoti.

32. Išdėstau 72 punktą taip:

„72. Visuotinės dotacijos valdytojas kasmet ne vėliau kaip iki kovo 1 d. pagal kompetenciją ministerijai ir (ar) kitai valstybės institucijai teikia informaciją, reikalingą metinei įgyvendinimo ataskaitai parengti pagal reglamento (EB) Nr. 1828/2006 XVIII priede nustatytą formą.“

33. Išdėstau 74 punktą taip:

„74. Visuotinės dotacijos valdytojas iki 2016 m. balandžio 1 d. pagal kompetenciją ministerijai ir (ar) kitai valstybės institucijai pateikia informaciją, reikalingą galutinei įgyvendinimo ataskaitai parengti pagal reglamento (EB) Nr. 1828/2006 XVIII priede nustatytą formą.“

34. Išdėstau 76.2 punktą taip:

„76.2. Grąžintinų ir gražintų lėšų ataskaitą, kurios forma patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2010 m. rugsėjo 3 d. įsakymu Nr. 1K-279 (Žin., 2010, Nr. 105-5455; 2011, Nr. 74-3566), Grąžintinų ir grąžintų lėšų administravimo taisyklių nustatyta tvarka, kai projekto finansavimo lėšas projekto vykdytojui perveda Valstybės iždo departamentas;“.

35. Išdėstau 81 punktą taip:

„81. Sutartis, visuotinės dotacijos valdytojo vidaus procedūrų vadovas ir kiti dokumentai turi būti rengiami taip, kad užtikrintų tinkamą audito seką, kaip nustatyta reglamento (EB) Nr. 1828/2006 15 straipsnyje.“

36. Išdėstau 82 punktą taip:

„82. Visuotinės dotacijos valdytojas privalo užtikrinti visų su visuotinės dotacijos priemonės administravimu ir įgyvendinimu susijusių dokumentų saugojimą ir prieinamumą vadovaujančiosios, tvirtinančiosios, mokėjimo institucijų, Viešųjų pirkimų tarnybos, ministerijų ir (ar) kitų valstybės institucijų, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės, Europos Komisijos ir Europos Audito Rūmų atstovams bei tinkamą audito seką. Visais atvejais, atsižvelgiant į reglamento (EB) Nr. 1083/2006 90 straipsnį, turi būti sudaryta galimybė Europos Komisijos, Europos Audito Rūmų atsakingiems pareigūnams susipažinti su visais dokumentais visuotinės dotacijos priemonės įgyvendinimo metu ir ne trumpiau kaip 3 metus nuo veiksmų programų užbaigimo.“

 

 

 

Finansų ministras                                                                                                     Rimantas Šadžius