Pagegiu

 

PAGĖGIŲ SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

 

 

ĮSAKYMAS

 

DĖL PAGĖGIŲ SAVIVALDYBĖS ŠVIETIMO STEBĖSENOS RODIKLIŲ SĄRAŠO IR ŠVIETIMO STEBĖSENOS RODIKLIŲ APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2023 m. vasario 24 d. Nr. A1- 165

Pagėgiai

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 53 straipsnio 2 dalimi, Valstybės švietimo ir mokslo stebėsenos tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2019 m. birželio 27 d. įsakymo Nr. V-757 „Dėl valstybės švietimo ir mokslo stebėsenos tvarkos aprašo patvirtinimo“, 20 ir 28 punktais, Valstybės (strateginiai) švietimo stebėsenos rodikliais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2019 m. gegužės 22 d. įsakymu Nr. V-620 „Dėl valstybės (strateginių) švietimo stebėsenos rodiklių patvirtinimo bei Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2021 m. gruodžio 27 d. įsakymu „Dėl būtinųjų savivaldybės ir mokyklų, vykdančių bendrojo ugdymo programas, švietimo stebėsenos rodiklių patvirtinimo“:

1Tvirtinu:

1.1.    Pagėgių savivaldybės švietimo stebėsenos rodiklių sąrašą (pridedama);

1.2.    Pagėgių savivaldybės švietimo stebėsenos rodiklių aprašą (pridedama).

2. Pripažįstu netekusiu galios Pagėgių savivaldybės administracijos direktoriaus 2022 m. sausio 31 d. įsakymo Nr. A1-78 „Dėl Pagėgių savivaldybės švietimo stebėsenos rodiklių sąrašo  ir švietimo stebėsenos rodiklių aprašo patvirtinimo“.

3. Skelbiu šį įsakymą Teisės aktų registre ir Pagėgių savivaldybės interneto svetainėje www.pagegiai.lt.

 

 

 

Administracijos direktorė                                                                                   Dalija Irena Einikienė

 

 

PATVIRTINTA

Pagėgių savivaldybės

administracijos direktoriaus

2023 m. vasario 24 d. įsakymu Nr. A1-165     

 

PAGĖGIŲ SAVIVALDYBĖS švietimo stebėsenos rodikliŲ SĄRAŠAS

 

1. Pagėgių savivaldybės švietimo stebėsenos rodiklių sąrašą sudaro Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtinti valstybės (strateginiai) švietimo stebėsenos rodikliai, būtinieji savivaldybių švietimo stebėsenos rodikliai ir Pagėgių savivaldybės švietimo sistemos būklę, skirtumų ir/ar pokyčių mastą bei svarbiausių savivaldybės švietimo tikslų įgyvendinimą atspindintys rodikliai.

2. Savivaldybės švietimo stebėsenos rodikliai suskirstyti grupėmis pagal tai, kurį švietimo sistemos komponentą apibūdina: švietimo kontekstą, indėlį į švietimą, švietimo procesus ir švietimo rezultatus.

3. Švietimo konteksto rodikliai (parodo išorines sąlygas ir reikmes, darančias poveikį švietimo sistemos procesams):

3.1. švietimo aplinka:

3.1.1. švietimo įstaigų tinklas;

3.1.2. ugdytinių skaičiaus kaita pagal švietimo įstaigų vykdomas ugdymo programas;

3.1.3. gimstamumo pokyčiai.

4. Indėlio į švietimą rodikliai (parodo pastangas ir (arba) išteklius, reikalingus švietimo sistemai veikti ir tikslams pasiekti):

4.1. besimokančiųjų charakteristika:

4.1.1. mokinių skaičiaus kaita;

4.1.2. pirmokų skaičiaus kaita;

4.1.3. ikimokykliniame ir priešmokykliniame ugdyme dalyvaujančių 3-5 metų vaikų dalis (proc.);

4.1.3.1. Savivaldybės 3-5 metų vaikų, kurių deklaruota gyvenamoji vieta yra kitoje savivaldybėje, dalis (proc.);

4.1.3.2. Savivaldybės 3-5 metų vaikų, ugdomų ne savivaldybės mokyklose, dalis (proc.);

4.1.4. mokinių skaičiaus vidurkis klasės komplekte;

4.1.5. naujai komplektuojamų priešmokyklinio ugdymo grupių, kuriose yra ne daugiau kaip 20 mokinių, dalis (proc.);

4.1.6. naujai komplektuojamų bendrojo ugdymo mokyklų bendrosios paskirties 1 klasių komplektų, kuriuose yra ne daugiau kaip 24 mokiniai, dalis (proc.).

4.2. personalo charakteristika:

4.2.1. jaunesnių nei 50 metų bei 50 metų ir vyresnio amžiaus mokytojų skaičiaus santykis (skaičius);

4.2.2. daugiau kaip 2 metų pedagoginio darbo stažą turinčių darbuotojų dalis (proc.);

4.2.3. mokytojų/vadovų pasiskirstymas pagal kvalifikacines kategorijas;

4.2.4. švietimo įstaigų, kuriose nėra nuolatinio vadovo daugiau kaip 12 mėnesių, dalis nuo bendro švietimo įstaigų skaičiaus (proc.).

4.3. materialieji ir finansiniai ištekliai:

4.3.1. vieno vaiko išlaikymo kaina;

4.3.2. nemokamai maitinamų mokinių dalis (proc.);

4.3.3. pavežamų mokinių skaičius;

4.3.4. vienai sąlyginei mokytojo pareigybei tenkančių mokinių skaičius;

4.3.5. švietimo pagalbos specialistų, tenkančių 100 mokinių, skaičius;

4.3.6. 1-8 klasių komplektų, kurie yra jungtiniai, dalis (proc.);

4.3.7. klasių komplektų, kuriuose yra mažiau kaip 8 mokiniai, dalis (proc.);

4.3.8. mokytojų kvalifikacijai tobulinti skirtų lėšų panaudojimas (proc.);

4.3.9. vadovėliams ir mokymo priemonėms įsigyti skirtų lėšų panaudojimas (proc.);

4.3.10. papildomų lėšų, tenkančių vienam ugdytiniui, pritraukimas.

5. Švietimo procesų rodikliai (parodo priežastiniais ryšiais susijusių švietimo sistemos pokyčių eigą):

5.1. Mokymas, mokymasis:

5.1.1. mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdomų integruotai bendrosios paskirties mokyklose, dalis (proc.);

5.1.1.1. negalią turinčių mokinių dalis nuo mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdomų integruotai bendrosios paskirties mokyklose;

5.1.2. švietimo pagalbą gaunančių mokinių dalis (proc.).

5.2. Ugdymo proceso organizavimas ir valdymas:

5.2.1. mokinių, dalyvavusių respublikinėse ir savivaldybės olimpiadose, konkursuose, parodose, festivaliuose, sportinėse varžybose ir nugalėjusiųjų santykis;

5.2.2. neformaliojo švietimo veikloje dalyvaujančių mokinių dalis (proc.);

5.2.3. neformaliojo vaikų švietimo programų įgyvendinimo kryptys bendrojo ugdymo mokyklose;

5.2.4. vasaros poilsio organizavimas;

5.2.5. mokytojų, turinčių 1 arba didesnį etatą, dalis (proc.);

5.2.6. vienam mokytojo etatiniam vienetui tenkančių besimokančiųjų skaičius;

6. Švietimo rezultatų rodikliai (parodo būvį pasibaigus tam tikram švietimo proceso etapui arba švietimo sukurtą produktą):

6.1. Švietimo rezultatas:

6.1.1. brandos egzaminų išlaikymas (proc.);

6.1.2. tris ir daugiau valstybinių brandos egzaminų išlaikiusių abiturientų dalis (proc.);

6.1.3. pagrindinį išsilavinimą įgijusių dalis (proc.);

6.1.4. pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo metu bent pagrindinį mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis (lietuvių kalba, matematika) (proc.);

6.1.5. vidurinį išsilavinimą įgijusių dalis (proc.).

6.2. Švietimo pasekmės:

6.2.1. mokinių, kartojančių kursą dalis (proc.);

6.2.2. pagal privalomojo ugdymo programas nesimokančių 6 –16 metų vaikų skaičius.

7. Pagėgių savivaldybės švietimo stebėsenos rodiklių sąrašas atnaujinamas ne dažniau kaip kartą per metus iki kovo 1 d. Rodiklių sąrašo atnaujinimą inicijuoja ir organizuoja Pagėgių savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros, sporto ir civilinės metrikacijos skyrius.

 

 

_____________________________

 

 

PATVIRTINTA:

Pagėgių savivaldybės

administracijos direktoriaus

2023 m. vasario 24 d. įsakymu Nr. A1-165

 

 

PAGĖGIŲ SAVIVALDYBĖS švietimo stebėsenos rodiklių aprašaS

 

1.   Švietimo konteksto rodikliai:

1.1. Švietimo įstaigų tinklas.

Rodiklio aprašymas

Švietimo įstaigos rūšiuojamos pagal tipus

Paskirtis

Švietimo įstaigų skaičiaus kaitos stebėjimas leidžia prognozuoti ugdymo įstaigų tinklo kaitą ir planuoti lėšas švietimui

Reikalingi duomenys

(jų šaltiniai)

Švietimo įstaigų skaičius pagal įstaigų tipus.

Skaidymas

Įstaigos tipas. Mokslo metai.

Skaičiavimo periodiškumas

Kasmet (rugsėjo 1 d. duomenimis)

 

1.2. Ugdytinių skaičiaus kaita pagal švietimo įstaigų vykdomas ugdymo programas.

Rodiklio aprašymas

Ugdytinių skaičius rūšiuojamas pagal vykdomas ugdymo programas (ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programos)

Paskirtis

Ugdytinių skaičiaus kaitos stebėjimas leidžia prognozuoti ugdymo įstaigų tinklo kaitą ir planuoti lėšas švietimui

Reikalingi duomenys

(jų šaltiniai)

Švietimo įstaigų skaičius pagal vykdomas ugdymo programas

Mokinių skaičius (Mokykla-1)

Skaidymas

Pagal ugdymo programas ir ugdytinių skaičių.

Mokslo metai

Skaičiavimo periodiškumas

Kasmet (rugsėjo 1 d. duomenimis)

 

1.3. Gimstamumo pokyčiai.

Rodiklio aprašymas

Pagėgių savivaldybėje gimusių vaikų skaičiaus kaita

Paskirtis

Gimstamumo kaitos stebėjimas leidžia prognozuoti ugdymo įstaigų tinklo kaitą ir planuoti lėšas švietimui

Reikalingi duomenys

(jų šaltiniai)

Gimusių vaikų skaičius (Civilinės metrikacijos ir viešosios tvarkos skyrius)

Skaidymas

Gimusių vaikų skaičius per metus.

Užsienyje gimusių vaikų skaičius.

Skaičiavimo periodiškumas

Kasmet (sausio 1 d. duomenimis)

 

 

2.   Indėlio į švietimą rodikliai.

2.1. Mokinių skaičiaus kaita.

Rodiklio aprašymas

Mokinių skaičiaus kaita Pagėgių savivaldybėje

Paskirtis

Rodo mokinių dalyvavimo švietime mastą ir kaitą

Skaičiavimas

Mokinių skaičius tam tikrais metais

Reikalingi duomenys

(jų šaltiniai)

Mokinių skaičius (Mokykla-1)

Skaidymas

Metai

Skaičiavimo periodiškumas

Kasmet (rugsėjo 1 d. duomenimis)

 

2.2. Pirmokų skaičiaus kaita.

Rodiklio aprašymas

Pirmokų skaičiaus kaita

Paskirtis

Rodiklis leidžia prognozuoti ugdymo įstaigų tinklo kaitą ir planuoti lėšas švietimui

Skaičiavimas

Pirmokų skaičius tam tikrais metais

Reikalingi duomenys

(jų šaltiniai)

Pirmokų skaičius (Mokykla-1)

Skaidymas

Metai

Skaičiavimo periodiškumas

Kasmet (rugsėjo 1 d. duomenimis).

 

 

2.3. Ikimokykliniame ir priešmokykliniame ugdyme dalyvaujančių 3–5 metų vaikų dalis (proc.)

Rodiklio aprašymas

Ikimokykliniame ir priešmokykliniame ugdyme dalyvaujančių 3–5 metų amžiaus vaikų dalis.

Paskirtis

Rodikliu vertinama ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo aprėptis savivaldybėje ir institucinio ugdymo prieinamumas.

Reikalingi duomenys

(jų šaltiniai)

Pirminiai duomenų šaltiniai: Mokinių registras, Gyventojų registras. Duomenys teikiami per švietimo valdymo informacinę sistemą (ŠVIS).

Rodiklio reikšmės apskaičiavimo formulė  

3–5 metų vaikų, kurių gyvenamoji vieta deklaruota savivaldybės teritorijoje, einamųjų metų ataskaitinę dieną ugdomų švietimo įstaigoje (U), skaičius, padaugintas iš 100 ir padalytas iš visų 3–5 metų vaikų, kurių gyvenamoji vieta einamųjų metų ataskaitinę dieną deklaruota savivaldybės teritorijoje (D), skaičiaus: Ux100/D.

Skaičiavimo periodiškumas

Rodiklio reikšmė skaičiuojama kasmet pagal rodiklio sudedamųjų komponentų reikšmes jo fiksavimo mokinių registre nustatytą ataskaitinę dieną (rugsėjo 1 d.). 

 

2.3.1. Savivaldybės 3-5 metų vaikų, kurių deklaruota gyvenamoji vieta yra kitoje savivaldybėje, dalis (proc.).

Rodiklio aprašymas

Savivaldybės priklausomybės mokyklose ugdomų 3-5 metų vaikų, kurių deklaruota gyvenamoji vieta yra kitoje savivaldybėje, dalis

Paskirtis

Rodikliu vertinama mokyklose ugdomų 3-5 metų vaikai, kurių deklaruota gyvenamoji vieta yra kitoje savivaldybėje.

Reikalingi duomenys

(jų šaltiniai)

Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS).

Rodiklio reikšmės apskaičiavimo formulė  

3–5 metų (ISCED 0 lygmens) vaikų, kurių gyvenamoji vieta deklaruota kitoje savivaldybėje, einamųjų metų ataskaitinę dieną ugdomų savivaldybės mokyklose, skaičius, padaugintas iš 100 ir padalytas iš visų 3–5 metų (ISCED 0 lygmens) vaikų, kurie einamųjų metų ataskaitinę dieną ugdomi savivaldybės mokyklose, skaičiaus.

Skaičiavimo periodiškumas

Rodiklio reikšmė skaičiuojama kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal rodiklio reikšmes jų fiksavimo Mokinių registre nustatytą ataskaitinę dieną (rugsėjo 1 d.).

 

2.3.2. Savivaldybės 3-5 metų vaikų, ugdomų ne savivaldybės mokyklose, dalis (proc.)

Rodiklio aprašymas

3–5 metų vaikų, kurių deklaruota gyvenamoji vieta yra savivaldybėje, o jie ugdomi kitos savivaldybės mokyklose, dalis.

Paskirtis

Rodikliu vertinama savivaldybės galimybė teikti institucinį ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą.

Reikalingi duomenys

(jų šaltiniai)

Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS).

Rodiklio reikšmės apskaičiavimo formulė  

3–5 metų vaikų (ISCED 0 lygmens), kurių gyvenamoji vieta deklaruota savivaldybėje, einamųjų metų ataskaitinę dieną ugdomų kitos savivaldybės mokyklose, skaičius, padaugintas iš 100 ir padalytas iš visų 3–5 metų vaikų (ISCED 0 lygmens), kurių gyvenamoji vieta einamųjų metų ataskaitinę dieną deklaruota savivaldybėje, skaičiaus.

Skaičiavimo periodiškumas

Rodiklio reikšmė skaičiuojama kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal rodiklio reikšmes jų fiksavimo Mokinių registre nustatytą ataskaitinę dieną (rugsėjo 1 d.).

 

2.4. Mokinių skaičiaus vidurkis klasės komplekte.

Apibrėžimas

Mokinių skaičiaus vidurkis klasės komplekte

Paskirtis

Rodo mokyklų užpildomumą, tuščių vietų finansavimą

Skaičiavimas

Mokinių skaičius 1-4 klasėse, 5-10 klasėse, 11-12 klasėse

Komplektų skaičius

Reikalingi duomenys

(jų šaltiniai)

Mokinių skaičius (Mokykla-1)

Komplektų skaičius

Skaidymas

Mokyklos tipas

Skaičiavimo periodiškumas

Kasmet (rugsėjo 1 d. duomenimis).

 

2.5. Naujai komplektuojamų priešmokyklinio ugdymo grupių, kuriose yra ne daugiau kaip 20 mokinių, dalis (proc.).

Rodiklio aprašymas

Naujai komplektuojamų priešmokyklinio ugdymo grupių, kuriose yra ne daugiau kaip 20 mokinių, dalis.

Paskirtis

Rodiklis parodo mokyklų tinklo savivaldybėje planavimo pagrįstumą, galimybę mokiniams gauti kokybišką išsilavinimą.

Reikalingi duomenys

(jų šaltiniai)

Pirminis duomenų šaltinis: Mokinių registras. Duomenys teikiami per švietimo valdymo informacinę sistemą (ŠVIS).

Rodiklio reikšmės apskaičiavimo formulė  

Mokykloje naujai komplektuojamų priešmokyklinio ugdymo grupių, kuriose yra ne daugiau kaip 20 mokinių (T) skaičius padaugintas iš 100 ir padalintas iš viso mokykloje naujai komplektuojamų priešmokyklinio ugdymo grupių (V) skaičiaus: Tx100/V.

Skaičiavimo periodiškumas

Rodiklio reikšmė apskaičiuojama kasmet pagal rodiklio sudedamųjų komponentų reikšmes jų fiksavimo Mokinių registre nustatytą ataskaitinę dieną (rugsėjo 1 d.).

 

2.6. Naujai komplektuojamų bendrojo ugdymo mokyklų bendrosios paskirties 1 klasių komplektų, kuriuose yra ne daugiau kaip 24 mokiniai, dalis (proc.)

Rodiklio aprašymas

Naujai komplektuojamų bendrojo ugdymo mokyklų bendrosios paskirties 1 klasių komplektų, kuriuose yra ne daugiau kaip 24 mokiniai, dalis.

Paskirtis

Rodiklis parodo mokyklų tinklo savivaldybėje planavimo pagrįstumą, galimybę mokiniams gauti kokybišką išsilavinimą.

Reikalingi duomenys

(jų šaltiniai)

Pirminis duomenų šaltinis: Mokinių registras. Duomenys teikiami per švietimo valdymo informacinę sistemą (ŠVIS).

Rodiklio reikšmės apskaičiavimo formulė  

Bendrojo ugdymo mokykloje naujai komplektuojamų 1 klasių komplektų, kuriuose yra ne daugiau kaip 24 mokiniai (T), skaičius padaugintas iš 100 ir padalintas iš viso mokykloje naujai komplektuojamų 1 klasių komplektų (V) skaičiaus: Tx100/V.

Skaičiavimo periodiškumas

Rodiklio reikšmė apskaičiuojama kasmet pagal rodiklio sudedamųjų komponentų reikšmes jų fiksavimo  Mokinių registre nustatytą ataskaitinę dieną (rugsėjo 1 d.)

 

2.7. Jaunesnių nei 50 metų bei 50 metų ir vyresnio amžiaus mokytojų skaičiaus santykis.

Rodiklio aprašymas

Jaunesnių nei 50 metų bei 50 ir vyresnių mokytojų skaičiaus santykis.

Paskirtis

Rodikliu vertinamas veiksmingos ir subalansuotos pedagoginio personalo politikos įgyvendinimas savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklose, pritraukiant karjerą pradedančiuosius ir išlaikant patirtį turinčiuosius mokytojus, netiesiogiai – savivaldybės mokyklų, kaip darbdavių, patrauklumas mokytojams.

Reikalingi duomenys

(jų šaltiniai)

Pirminis duomenų šaltinis: Pedagogų registras. Duomenys teikiami per švietimo valdymo informacinę sistemą (ŠVIS).

Rodiklio reikšmės apskaičiavimo formulė  

Asmenų, jaunesnių nei 50 metų, bendrojo ugdymo mokykloje, mokytojų pareigybėje, pagrindinėje darbovietėje einamųjų metų ataskaitinę dieną mokančių pagal ISCED 1–3 lygmens programas (J), skaičius padalintas iš 50 metų ar vyresnio amžiaus asmenų, šioje mokykloje mokytojų pareigybėje, pagrindinėje darbovietėje einamųjų metų ataskaitinę dieną mokančių pagal ISCED 1–3 lygmens programas (V), skaičius: J/V.

Skaičiavimo periodiškumas

Rodiklio reikšmė apskaičiuojama kasmet pagal rodiklio sudedamųjų komponentų  reikšmes jų fiksavimo Pedagogų registre nustatytą ataskaitinę dieną (spalio 1 d.).

 

2.8. Daugiau kaip 2 metų pedagoginio darbo stažą turinčių darbuotojų dalis (proc.)

Rodiklio aprašymas

Daugiau kaip 2 metų pedagoginio darbo stažą turinčių darbuotojų dalis.

Paskirtis

Rodiklis atskleidžia švietimo sistemos dalyvių demografines charakteristikas, rodo mokytojų kaitą, netiesiogiai – mokytojo profesijos prestižą.

Reikalingi duomenys

(jų šaltiniai)

Pirminis duomenų šaltinis: Pedagogų registras. Duomenys teikiami per švietimo valdymo informacinę sistemą (ŠVIS).

Rodiklio reikšmės apskaičiavimo formulė  

Bendrojo ugdymo mokykloje, pagrindinėje darbovietėje, pedagoginėje pareigybėje ataskaitinę dieną dirbančių asmenų, kurių pedagoginio darbo stažas yra didesnis kaip 2 metai (D), skaičius padaugintas iš 100 ir padalintas iš mokykloje, pagrindinėje darbovietėje, pedagoginėje pareigybėje ataskaitinę dieną dirbančių asmenų (V) skaičiaus: Dx100/V.

Skaičiavimo periodiškumas

Rodiklio reikšmė apskaičiuojama kasmet pagal rodiklio sudedamųjų komponentų reikšmes jų fiksavimo Pedagogų registre nustatytą ataskaitinę dieną (spalio 1 d.)

 

 

2.9. Mokytojų pasiskirstymas pagal kvalifikacines kategorijas.

Rodiklio aprašymas

Mokytojų, turinčių vyresniojo mokytojo, metodininko, eksperto kvalifikacinę kategoriją, skaičius

Paskirtis

Aukštesnę kvalifikacinę kategoriją turinčių mokytojų skaičius rodo ugdymo kokybės užtikrinimo galimybes

Reikalingi duomenys

(jų šaltiniai)

Atestuotų ir neatestuotų mokytojų skaičius (Mokykla-3)

Skaidymas

Mokyklos tipas. Kvalifikacinė kategorija

Skaičiavimo periodiškumas

Kasmet (sausio 1 d. duomenimis)

 

2.10. Mokytojų/vadovų pasiskirstymas pagal kvalifikacijai tobulinti panaudotų dienų skaičių.

Rodiklio aprašymas

Mokytojų/vadovų pasiskirstymas pagal tai, kiek dienų per vienerius metus dalyvavo kvalifikacijos tobulinimo renginiuose: 5 ar daugiau dienų, 3 – 4 dienas, 1–2 dienas ar visai nedalyvavo

Paskirtis

Rodiklis rodo, kaip mokyklose dirbantys mokytojai/vadovai siekia tobulinti savo kvalifikaciją, domisi švietimo naujovėmis, rūpinasi atliekamo darbo kokybe. Netiesiogiai padeda spręsti apie kvalifikacijos tobulinimo poreikį.

Skaičiavimas

Mokytojų/vadovų kvalifikacijos tobulinimo dienų skaičiaus vidurkis per vienerius metus

Reikalingi duomenys

(jų šaltiniai)

Pedagogų, kvalifikacijos tobulinimo renginiuose per vienerius metus dalyvavusių 5 ar daugiau dienų, 3 – 4 dienas, 1–2 dienas ar visai nedalyvavusių, skaičius (mokyklų apklausa)

Skaidymas

Mokyklos tipas

Skaičiavimo periodiškumas

Kasmet (sausio 1 d. duomenimis)

 

2.11. Švietimo įstaigų, kuriose nėra nuolatinio vadovo daugiau kaip 12 mėnesių, dalis nuo bendro švietimo įstaigų skaičiaus (proc.).

Rodiklio aprašymas

Švietimo įstaigų, kuriose nėra nuolatinio vadovo daugiau kaip 12 mėnesių, dalis nuo bendro švietimo įstaigų skaičiaus.

Paskirtis

Rodiklis signalizuoja apie lyderystės ir valdymo problemas švietimo įstaigose.

Reikalingi duomenys

(jų šaltiniai)

Pirminis duomenų šaltinis: Pedagogų registras. Duomenys teikiami per švietimo valdymo informacinę sistemą (ŠVIS).

Rodiklio reikšmės apskaičiavimo formulė  

Savivaldybės priklausomybės bendrojo ugdymo mokyklų, kuriose daugiau kaip 12 mėnesių nėra nuolatinio vadovo (N) skaičius, padaugintas iš 100 ir padalintas iš viso bendrojo ugdymo mokyklų (V) skaičiaus: Nx100/V.

Skaičiavimo periodiškumas

Rodiklio reikšmė apskaičiuojama kasmet pagal rodiklio sudedamųjų komponentų reikšmes jų fiksavimo Pedagogų registre nustatytą ataskaitinę dieną (spalio 1 d.).

 

2.12.Vieno vaiko išlaikymo kaina.

Rodiklio aprašymas

Vidutinė mokymo lėšų (mokyklų gautų mokinio krepšelio ir aplinkos lėšų) suma, per metus skiriama vienam ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo grupių, bendrojo lavinimo mokyklų mokiniui, kuris mokosi pagal pradinio, pagrindinio arba vidurinio ugdymo programą

Paskirtis

Rodiklis naudojamas vertinant ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo, bendrojo lavinimo aprūpinimo lygį savivaldybėje, lyginant skirtingų ugdymo įstaigų tipų aprūpinimą savivaldybėje

Skaičiavimas

Biudžetiniams metams skirtos mokymo lėšos (MK ir aplinkos)

------------------------------------------------

Ugdytinių skaičius ugdymo įstaigoje

Reikalingi duomenys

(jų šaltiniai)

Mokinių, kurie mokosi pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas, skaičius (Mokykla-1)

Ugdymo įstaigoms tekusios mokinio krepšelio ir aplinkos lėšos (Finansų skyrius)

Skaidymas

Mokyklos tipas

Skaičiavimo periodiškumas

Kasmet (rugsėjo 1 d./sausio 1 d. duomenimis)

 

2.13. Nemokamai maitinamų mokinių skaičiaus dalis (proc.).

Rodiklio aprašymas

Nemokamai maitinamų mokinių, besimokančių pagal bendrojo lavinimo programas, skaičius, išreikštas kaip bendro mokinių, besimokančių pagal bendrojo lavinimo programas, skaičiaus dalis (procentais)

Paskirtis

Nemokamai maitinamų mokinių dalis rodo valstybės paramos socialinės rizikos šeimoms mastą bei šių šeimų skaičiaus kaitą, taip pat netiesiogiai rodo, kokios sąlygos sudaromos socialinės rizikos šeimų vaikams pasinaudoti konstitucine teise mokytis ir įgyti išsilavinimą

Skaičiavimas

Nemokamai maitinamų mokinių, besimokančių pagal bendrojo lavinimo programas, skaičius

------------------------------------------X 100

Bendras mokinių, besimokančių pagal bendrojo lavinimo programas, skaičius

Reikalingi duomenys

(jų šaltiniai)

Savivaldybės mokinių, besimokančių pagal bendrojo lavinimo programas, skaičius (Mokykla-1)

Nemokamai maitinamų mokinių, besimokančių pagal bendrojo lavinimo programas, skaičius (Socialinės paramos skyrius)

Skaidymas

Nemokamai maitinamų mokinių skaičius (%). Mokslo metai

Skaičiavimo periodiškumas

Kasmet (rugsėjo 1 d./spalio 1 d. duomenimis)

 

2.14. Pavežamų mokinių skaičius.

Rodiklio aprašymas

Priešmokyklinių grupių, bendrojo lavinimo mokyklų mokinių, skaičius.

Paskirtis

Šis rodiklis naudojamas švietimo prieinamumui įvertinti

Skaičiavimas

Bendras vežamų mokinių skaičius, vežami mokykliniais autobusais, visuomeniniu transportu, kitu transportu.

Reikalingi duomenys

(jų šaltiniai)

Vežiojamų mokinių skaičius (ŠVIS, vyriausioji ekonomistė)

Skaidymas

Mokyklos tipas

Skaičiavimo periodiškumas

Kasmet (rugsėjo 1 d./spalio 1 d. duomenimis)

 

2.15. Vienai sąlyginei mokytojo pareigybei tenkančių mokinių skaičius.

Rodiklio aprašymas

Vienai sąlyginei mokytojo pareigybei tenkančių mokinių skaičius bendrojo ugdymo mokyklose 

Paskirtis

Rodiklis parodo efektyvaus ugdymo organizavimo galimybę, mokyklų tinklo optimalumą. 

Reikalingi duomenys

(jų šaltiniai)

Pirminiai duomenų šaltiniai: Mokinių registras, Pedagogų registras. Duomenys teikiami per švietimo valdymo informacinę sistemą (ŠVIS). 

Rodiklio reikšmės apskaičiavimo formulė  

Skaičiuojama bendrojo ugdymo mokyklos mokinių (M) (ISCED 1–3 lygiai)* skaičių padalinant iš mokyklos sąlyginių mokytojų pareigybių (SMP) skaičiaus: M/SMP. 

Skaičiavimo periodiškumas

Reikšmė skaičiuojama kasmet  pagal rodiklio sudedamųjų komponentų reikšmes jų fiksavimo registruose nustatytą ataskaitinę dieną (spalio 1 d.).   

 

2.16. Švietimo pagalbos specialistų, tenkančių 100 mokinių, skaičius.

Rodiklio aprašymas

Švietimo pagalbos specialistų, tenkančių 100 mokinių, skaičius.

Paskirtis

Rodiklis parodo mokinių ir kitų mokyklos bendruomenės narių galimybę gauti kokybišką švietimo pagalbą.

Reikalingi duomenys

(jų šaltiniai)

Pirminis duomenų šaltiniai: Mokinių registras, Pedagogų registras. Duomenys teikiami per švietimo valdymo informacinę sistemą (ŠVIS).

Rodiklio reikšmės apskaičiavimo formulė  

Bendrojo ugdymo mokyklos mokinių (ISCED 0–3 lygiai)* (M), besimokančių ataskaitinę dieną, skaičius, padalintas iš mokyklos švietimo pagalbos specialistų (PS) etatinių vienetų skaičiaus ataskaitinę dieną: M/PS.

Skaičiavimo periodiškumas

Rodiklio reikšmė apskaičiuojama kasmet pagal rodiklio sudedamųjų komponentų  reikšmes  jų fiksavimo Pedagogų registre ir Mokinių registre ataskaitinėmis dienomis.

 

2.17. 1-8 klasių komplektų, kurie yra jungtiniai, dalis (proc.)

Rodiklio aprašymas

1–8 jungtinių klasių dalis nuo bendro klasių skaičiaus

Paskirtis

Rodo 1-8 jungtinių klasių skaičių

Skaičiavimas

1-8 klasėse jungtinių klasių skaičius

---------------------------------------------- x 100

Bendras 1-8 klasių skaičius

Reikalingi duomenys

(jų šaltiniai)

Bendras 1-8 klasių skaičius (1-mokykla)

Jungtinių klasių skaičius (1-mokykla)

Skaidymas

Mokyklos tipas

Skaičiavimo periodiškumas

Kasmet (rugsėjo 1 d. duomenimis)

 

2.18. Klasių komplektų, kuriuose yra mažiau kaip 8 mokiniai, dalis (proc.)

Rodiklio aprašymas

Bendrojo ugdymo mokyklų klasių komplektų, kuriuose yra mažiau kaip 8 mokiniai, dalis.

Paskirtis

Rodiklis parodo bendrojo ugdymo mokyklų tinklo savivaldybėje planavimo pagrįstumą, galimybę mokiniams gauti kokybišką išsilavinimą.

Reikalingi duomenys

(jų šaltiniai)

Pirminis duomenų šaltinis: Mokinių registras. Duomenys teikiami per švietimo valdymo informacinę sistemą (ŠVIS).

Rodiklio reikšmės apskaičiavimo formulė  

Bendrojo ugdymo mokyklos bendrojo tipo klasių komplektų (ISCED 1–2)*, kuriuose yra mažiau kaip 8 mokiniai, skaičius ataskaitinę dieną (M), padaugintas iš 100 ir padalytas iš viso mokykloje ataskaitinę dieną esančių bendrojo tipo klasių komplektų (ISCED 1–2)* (V) skaičiaus: Mx100/V.

Skaičiavimo periodiškumas

Rodiklio reikšmė apskaičiuojama kasmet pagal rodiklio sudedamųjų komponentų reikšmes jų fiksavimo Mokinių registre nustatytą ataskaitinę dieną (rugsėjo 1 d.).

 

 

2.19. Mokytojų kvalifikacijai tobulinti skirtų lėšų panaudojimas (proc.).

Rodiklio aprašymas

Mokytojų kvalifikacijai tobulinti panaudotos mokinio krepšelio lėšos (Eur), išreikštos kaip mokytojų kvalifikacijai tobulinti skirtų mokinio krepšelio lėšų (Eur) dalis (procentais)

Paskirtis

Rodiklis atskleidžia, kiek dėmesio mokyklos skiria mokytojų kvalifikacijai tobulinti

Skaičiavimas

Mokinio krepšelio lėšos, panaudotos mokytojų kvalifikacijai tobulinti

---------------------------------------------------X 100

Mokytojų kvalifikacijai tobulinti numatytos mokinio krepšelio lėšos

Reikalingi duomenys

(jų šaltiniai)

Mokinio krepšelio lėšos, konkrečiais metais panaudotos mokytojų kvalifikacijai tobulinti (Eur) (mokyklų apklausa)

Pagal mokinio krepšelio metodiką konkrečiais metais mokytojų kvalifikacijai tobulinti numatytos lėšos (Eur) (mokyklų apklausa).

Skaidymas

Mokyklos tipas

Skaičiavimo periodiškumas

Kasmet

 

2.20. Vadovėliams ir mokymo priemonėms įsigyti skirtų lėšų panaudojimas (proc.).

Rodiklio aprašymas

Vadovėliams ir mokymo priemonėms įsigyti panaudotos mokinio krepšelio lėšos (Eur), išreikštos kaip vadovėliams ir mokymo priemonėms įsigyti skirtų mokinio krepšelio lėšų (Eur) dalis (procentais)

Paskirtis

Rodiklis atskleidžia, kiek dėmesio mokyklos skiria vadovėlių ir mokymo priemonių poreikio analizei ir ugdymo procesui aprūpinti

Skaičiavimas

Mokinio krepšelio lėšos, panaudotos vadovėliams ir mokymo priemonėms įsigyti

-------------------------------------------------------------------------------- X 100

Vadovėliams ir mokymo priemonėms įsigyti numatytos mokinio krepšelio lėšos

Reikalingi duomenys

(jų šaltiniai)

Mokinio krepšelio lėšos, panaudotos vadovėliams ir mokymo priemonėms įsigyti (mokyklų apklausa)

vadovėliams ir mokymo priemonėms įsigyti numatytos mokinio krepšelio lėšos (mokyklų apklausa)

Skaidymas

Mokyklos tipas

Skaičiavimo periodiškumas

kasmet (gruodžio 31 d. duomenimis)

 

2.21. Papildomų lėšų, tenkančių vienam ugdytiniui, pritraukimas.

Apibrėžimas

Įstaigos, dalyvaudamos projektinėje veikloje ir pasitelkdamos įstaigos bendruomenę, pritraukia papildomų lėšų ugdymo procesui ir materialinei bazei gerinti

Paskirtis

Papildomų lėšų, tenkančių vienam ugdytiniui, pritraukimas rodo įstaigos iniciatyvumą ir pastangas gerinti ugdymo procesą ir materialinę bazę

Skaičiavimas

Pritrauktos lėšos

------------------------------- X 100

Ugdytinių skaičius

Reikalingi duomenys

(jų šaltiniai)

Pritrauktos lėšos (mokyklų apklausa)

Ugdytinių skaičius (Mokykla-1)

Skaidymas

Įstaigos tipas

Skaičiavimo periodiškumas

Kasmet (gruodžio 31 d. duomenimis)

 

 

3.   Švietimo procesų rodikliai:

3.1. Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdomų integruotai bendrosios paskirties mokyklose, dalis (proc.)

Rodiklio aprašymas

Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdomų integruotai bendrosios paskirties mokyklose, dalis.

Paskirtis

Rodiklis parodo įtraukiojo ugdymo aprėptį mokyklos ir savivaldybės lygmeniu.

Reikalingi duomenys

(jų šaltiniai)

Pirminis duomenų šaltinis: Mokinių registras. Duomenys teikiami per švietimo valdymo informacinę sistemą (ŠVIS).

Rodiklio reikšmės apskaičiavimo formulė  

Mokinių (ISCED 1–3)*, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių (išskyrus atsirandančių dėl išskirtinių gabumų ir nepalankių aplinkos veiksnių) bendrojo ugdymo mokykloje ugdomų integruotai (t. y. ugdomų ne specialiose klasėse / grupėse) (I), skaičius einamųjų metų ataskaitinę dieną padaugintas iš 100 ir padalintas iš viso mokinių (ISCED 1–3)* (V) skaičiaus einamųjų kalendorinių metų ataskaitinę dieną: Ix100/V.

Skaičiavimo periodiškumas

Rodiklio reikšmė skaičiuojama kasmet pagal rodiklio sudedamųjų komponentų reikšmes jų fiksavimo registre nustatytą ataskaitinę dieną (rugsėjo 1 d.).

3.1.1. Negalią turinčių mokinių dalis nuo mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdomų integruotai bendrosios paskirties mokyklose.

Rodiklio aprašymas

Specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių, kurie priskirti mokinių, turinčių negalią, grupei, dalis tarp integruotai (t. y. ugdomų ne specialiose klasėse / grupėse) bendrojo ugdymo bendrosiose mokyklose ugdomų specialiųjų ugdymosi poreikių (išskyrus atsirandančius dėl išskirtinių gabumų ir nepalankių aplinkos veiksnių) turinčių mokinių.

Paskirtis

Rodiklis parodo specialiųjų ugdymosi poreikių turinčius mokinius, kurie priskirti mokinių, turinčių negalią, grupei.

Reikalingi duomenys

(jų šaltiniai)

Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS).

Rodiklio reikšmės apskaičiavimo formulė  

Savivaldybės priklausomybės bendrojo ugdymo bendrosiose mokyklose integruotai ugdomų (t. y. ugdomų ne specialiose klasėse / grupėse) specialiųjų ugdymosi poreikių (išskyrus atsirandančius dėl išskirtinių gabumų ir nepalankių aplinkos veiksnių) turinčių mokinių, kurie ataskaitinę dieną buvo priskirti mokinių, turinčių negalią, grupei, mokomų pagal ISCED 1–3 lygmens programas, skaičius, padaugintas iš 100 ir padalytas iš viso šiose mokyklose integruotai ugdomų specialiųjų ugdymosi poreikių (išskyrus atsirandančius dėl išskirtinių gabumų ir nepalankių aplinkos veiksnių) mokinių, mokomų pagal ISCED 1–3 lygmens programas, skaičiaus.

Skaičiavimo periodiškumas

Rodiklio reikšmė skaičiuojama kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal rodiklio reikšmes jų fiksavimo Mokinių registre nustatytą ataskaitinę dieną (rugsėjo 1 d.).

 

3.2.  Švietimo pagalbą gaunančių mokinių dalis (proc.).

Rodiklio aprašymas

Švietimo pagalbą gaunančių mokinių dalis.

Paskirtis

Rodiklis parodo savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklos pasirengimą suteikti švietimo pagalbą visiems mokiniams, kuriems tokia pagalba yra nustatyta.

Reikalingi duomenys

(jų šaltiniai)

Pirminis duomenų šaltinis: Mokinių registras. Duomenys teikiami per švietimo valdymo informacinę sistemą (ŠVIS).

Rodiklio reikšmės apskaičiavimo formulė  

Bendrojo ugdymo mokyklos mokinių (ISCED 1–3)*, kuriems suteikta švietimo pagalba (S), skaičius ataskaitinę dieną padaugintas iš 100 ir padalintas iš mokyklos mokinių (ISCED 1–3)* skaičiaus ataskaitinę dieną, kuriems tokios pagalbos poreikis nustatytas (N), skaičiaus: Sx100/N.

Skaičiavimo periodiškumas

Rodiklio reikšmė apskaičiuojama kasmet pagal rodiklio sudedamųjų komponentų reikšmes jų fiksavimo Mokinių registre nustatytą ataskaitinę dieną (rugsėjo 1 d.).

 

3.3.    Mokinių, dalyvavusių respublikinėse ir savivaldybės olimpiadose, konkursuose, parodose, festivaliuose, sportinėse varžybose ir nugalėjusiųjų santykis.

Apibrėžimas

Mokinių, dalyvavusių respublikinėse ir savivaldybės olimpiadose, konkursuose, parodose, festivaliuose, sportinėse varžybose ir nugalėjusiųjų santykis

Paskirtis

Rodo, kaip ugdomi gabūs mokiniai

Skaičiavimas

Respublikinėse ir savivaldybės olimpiadose, konkursuose, parodose, festivaliuose, sportinėse varžybose, nugalėjusiųjų skaičius

--------------------------------------------- X 100

Dalyvavusių mokinių skaičius

Reikalingi duomenys

( jų šaltiniai)

Mokinių, dalyvavusių respublikinėse ir savivaldybės olimpiadose, konkursuose, parodose, festivaliuose, sportinėse varžybose, ir nugalėjusiųjų, skaičius (Mokyklų apklausa)

Skaidymas

Mokyklos tipas

Skaičiavimo periodiškumas

Kasmet (sausio 1 d. duomenimis)

 

3.4. Neformaliojo švietimo veikloje dalyvaujančių mokinių dalis (proc.)

Rodiklio aprašymas

Neformaliojo švietimo veikloje dalyvaujančių mokinių dalis

Paskirtis

Rodikliu vertinama bendrojo ugdymo mokyklų mokinių dalyvavimo neformaliojo švietimo veikloje aprėptis, netiesiogiai – savivaldybės mokyklų ir kitų švietimo teikėjų neformaliojo vaikų švietimo veiklų pasiūlos galimybės

Reikalingi duomenys

(jų šaltiniai)

Pirminis duomenų šaltinis: Mokinių registras. Duomenys teikiami per švietimo valdymo informacinę sistemą (ŠVIS).

Rodiklio reikšmės apskaičiavimo formulė  

Bendrojo ugdymo mokyklos mokinių (ISCED 1–3)*, ataskaitinę dieną dalyvavusių NVŠ veiklose mokykloje, neformaliojo vaikų švietimo mokykloje ir kitose NVŠ veiklose už mokyklos ribų (D), skaičius, padaugintas iš 100 ir padalytas iš viso  mokyklos mokinių (ISCED 1–3)* (V), skaičiaus ataskaitinę dieną: Dx100/V.

Jeigu mokinys dalyvauja keliose neformaliojo vaikų švietimo veiklose, jis skaičiuojamas tik vieną kartą.

Skaičiavimo periodiškumas

Rodiklio reikšmė apskaičiuojama kasmet pagal rodiklio sudedamųjų komponentų reikšmes jų fiksavimo Mokinių registre nustatytą ataskaitinę dieną (spalio 1d.).

 

3.5 Neformaliojo vaikų švietimo programų įgyvendinimo kryptys bendrojo ugdymo mokyklose.

Rodiklio aprašymas

Valandų, skirtų neformaliojo švietimo programoms vykdyti, panaudojimas pagal programų įgyvendinimo kryptis.

Paskirtis

Rodiklis parodo, kaip tenkinami mokinių neformaliojo švietimo poreikiai, saviraiškos galimybės

Skaičiavimas

Atskiroms saviraiškos programoms skirtų valandų skaičius

Reikalingi duomenys

(jų šaltiniai)

Atskiroms saviraiškos programoms skirtų valandų skaičius (mokyklų apklausa)

Skaidymas

Atskiroms saviraiškos programoms skirtų valandų skaičius

Skaičiavimo periodiškumas

Kasmet (sausio 1 d. duomenimis)

 

 

3.6. Vasaros poilsio organizavimas.

Rodiklio aprašymas

Pagal švietimo, mokslo ir sporto ministerijos ir Pagėgių savivaldybės vasaros poilsio organizavimo konkurso nuostatus, mokyklos rašo programas, gauna finansavimą vasaros poilsiui organizuoti

Paskirtis

Vasaros poilsio organizavimas rodo mokyklos rūpinimąsi vaikais, kurie auga socialinę riziką patiriančiose šeimos bei jų užimtumu

Skaičiavimas

Mokinių, dalyvavusių vasaros stovykloje, skaičius

---------------------------------------------------- 100

Vaikai, augantys socialinę riziką patiriančiose šeimose, skaičius

Reikalingi duomenys

(jų šaltiniai)

Vaikų, augančių socialinę riziką patiriančiose šeimose, skaičius (Socialinės paramos skyrius)

Mokinių, dalyvavusių vasaros stovykloje, skaičius (mokyklos)

Skaidymas

Mokyklos tipas

Skaičiavimo periodiškumas

Kasmet

 

3.7. Mokytojų, turinčių 1 arba didesnį etatą, dalis (proc.)

Rodiklio aprašymas

Mokytojų, dirbančių pilnu etatu skaičius, išreikštas kaip visų mokyklos mokytojų skaičiaus dalis (procentais)

Paskirtis

Rodiklis naudojamas įvertinti mokytojų darbo krūvius

Skaičiavimas

Pilnu etatu dirbančių mokytojų skaičius

-------------------------------------------------------------- X 100

Mokytojų skaičius

Reikalingi duomenys

(jų šaltiniai)

Mokytojų skaičius (Mokykla-3ES)

 

Skaidymas

Mokyklos tipas

Skaičiavimo periodiškumas

Kasmet (rugsėjo 1 d. duomenimis)

 

3.8. Vienam mokytojo etatiniam vienetui tenkančių besimokančiųjų skaičius.

Rodiklio aprašymas

Mokinių skaičius, tenkantis vienam mokytojo etatui, mokslo metais

Paskirtis

Rodiklis naudojamas žmonių ištekliams švietimo sistemoje įvertinti

Skaičiavimas

Mokinių skaičius

---------------------------------- X 100

Mokytojų etatai

Reikalingi duomenys

(jų šaltiniai)

Mokinių skaičius (1- mokykla),

Pedagoginių darbuotojų tarifikacijos sąrašai

Skaidymas

Mokyklos tipas

Skaičiavimo periodiškumas

Kasmet (rugsėjo 1 d. duomenimis)

 

 

4.   Švietimo rezultatų rodikliai.

4.1. Brandos egzaminų išlaikymas (proc.).

Rodiklio aprašymas

Brandos egzaminų išlaikymo (%) palyginimas

Paskirtis

Rodiklis parodo mokyklų brandos egzaminų rezultatus, švietimo sistemos veiksmingumą. Netiesiogiai leidžia prognozuoti mokinių ateities planus

Reikalingi duomenys

(jų šaltiniai)

Brandos egzaminų rezultatai (NŠA)

Skaidymas

Mokyklos tipas

Metai

Skaičiavimo periodiškumas

Kasmet

 

4.2. Tris ir daugiau valstybinių brandos egzaminų išlaikiusių abiturientų dalis (proc.)

Rodiklio aprašymas

Tris ir daugiau valstybinių brandos egzaminų išlaikiusių abiturientų dalis.

Paskirtis

Rodiklis parodo abiturientų mokymosi sėkmingumą, netiesiogiai – mokyklos darbo kokybę.

Reikalingi duomenys

(jų šaltiniai)

Pirminis duomenų šaltinis: Mokinių registras. Duomenys teikiami per švietimo valdymo informacinę sistemą (ŠVIS).

Rodiklio reikšmės apskaičiavimo formulė  

Bendrojo ugdymo mokyklos abiturientų, kurie einamaisiais metais baigė mokyklą ir išlaikė tris ir daugiau valstybinius brandos egzaminus skaičius (AG), padaugintas iš 100 ir padalytas iš mokyklos abiturientų, kurie einamaisiais mokslo metais baigė mokyklą ir laikė brandos egzaminus (AL) skaičiaus: AGx100/AL.

Skaičiavimo periodiškumas

Rodiklio reikšmė skaičiuojama kasmet pagal duomenis, fiksuotus oficialių VBE rezultatų paskelbimo dieną. 

 

4.3. Pagrindinį išsilavinimą įgijusių dalis (proc.).

Rodiklio aprašymas

Pagrindinį išsilavinimą įgijusių mokinių skaičius, išreikštas kaip bendro dešimtos klasės kursą išklausiusiųjų mokinių skaičiaus dalis (procentais)

Paskirtis

Rodiklis rodo švietimo sistemos veiksmingumą, prieinamumą ir lygių galimybių švietime užtikrinimą

Skaičiavimas

Pagrindinį išsilavinimą įgijusių mokinių skaičius

------------------------------------------------------------- X 100

Bendras 10 klasės kursą išklausiusiųjų skaičius

Reikalingi duomenys

(jų šaltiniai)

Pagrindinį išsilavinimą įgijusių mokinių skaičius (Mokykla-1)

10 klasės kursą išklausiusiųjų skaičius (Mokykla-1)

Skaidymas

Mokyklos tipas

Skaičiavimo periodiškumas

Kasmet

 

 

4.4. Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo metu bent pagrindinį mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis (lietuvių kalba, matematika) (proc.);

Rodiklio aprašymas

Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo metu bent pagrindinį lietuvių kalbos, matematikos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis 

Paskirtis

Rodiklis parodo mokinių mokymosi sėkmingumą, o netiesiogiai – savivaldybės priklausomybės bendrojo ugdymo mokyklų veiklos kokybę. 

Reikalingi duomenys

(jų šaltiniai)

Pirminis duomenų šaltinis: Mokinių registras. Duomenys teikiami per švietimo valdymo informacinę sistemą (ŠVIS). 

Rodiklio reikšmės apskaičiavimo formulė  

Bendrojo ugdymo mokyklose lietuvių k., matematikos PUPP metu bent pagrindinį pasiekimų lygį (iki 2023 m. rugsėjo 1 d. – 6–10 balų, nuo 2023 m. rugsėjo 1 d. įsigaliojus atnaujintoms bendrosioms programoms  – 7–10 balų) pasiekusių mokinių (P) skaičius, padaugintas iš 100 ir padalytas iš bendro šio dalyko PUPP dalyvavusių šių mokyklų mokinių (D) skaičiaus: Px100/D. 

Skaičiavimo periodiškumas

Rodiklio reikšmė skaičiuojama kasmet pagal rodiklio reikšmes oficialių PUPP rezultatų paskelbimo dieną.   

 

4.5. Vidurinį išsilavinimą įgijusių dalis (proc.).

Rodiklio aprašymas

Vidurinį išsilavinimą įgijusių mokinių skaičius, išreikštas kaip 12 klasės programą išklausiusiųjų skaičiaus dalis (procentais)

Paskirtis

Rodiklis rodo švietimo sistemos efektyvumą, prieinamumą ir lygių galimybių švietime užtikrinimą

Skaičiavimas

Vidurinį išsilavinimą įgijusių mokinių skaičius

----------------------------------------------------------- X 100

12 klasės programą išklausiusiųjų skaičius

Reikalingi duomenys

(jų šaltiniai)

Vidurinį išsilavinimą įgijusių mokinių skaičius (Mokykla-1)

12 klasės programą išklausiusiųjų skaičiaus (Mokykla-1)

Skaidymas

Mokyklos tipas

Skaičiavimo periodiškumas

Kasmet

 

4.6. Mokinių, kartojančių kursą, dalis (proc.).

Rodiklio aprašymas

Mokinių, kurie mokosi toje pačioje klasėje kaip ir praėjusiais mokslo metais, skaičius išreikštas kaip bendro mokinių skaičiaus dalis (procentais)

Paskirtis

Rodiklis atskleidžia, kokia dalis mokinių nepasiekia programose ir išsilavinimo standartuose apibrėžtų mokymosi pasiekimų reikalavimų, rodo kurso kartojimo išplitimą, padeda prognozuoti iškritimo iš mokyklos tikimybę

Skaičiavimas

Mokinių, kurie mokosi toje pačioje klasėje kaip ir praėjusiais metais, skaičius

----------------------------------------------------------------------- X 100

Bendras mokinių skaičius

Reikalingi duomenys

(jų šaltiniai)

Mokinių, kurie mokosi toje pačioje klasėje kaip ir praėjusiais mokslo metais, skaičius (Mokykla-1)

Bendras mokinių skaičius (Mokykla-1)

Skaidymas

Mokyklos tipas

Skaičiavimo periodiškumas

Kasmet

 

 

4.7. Pagal privalomojo ugdymo programas nesimokančių 6-16 metų vaikų skaičius.

Rodiklio aprašymas

6 –16 metų vaikų, nesimokančių pagal privalomojo ugdymo programas (pradinio ir pagrindinio ugdymo programas ), skaičius mokyklose

Paskirtis

Šis rodiklis rodo valstybės, savivaldybės švietimo ir socialinės sistemų pajėgumą užtikrinti visų vaikų, kurių švietimas yra privalomas, ugdymą.

Skaičiavimas

6 –16 metų vaikų, nesimokančių pagal privalomojo ugdymo programas (pradinio ir pagrindinio ugdymo programas ), skaičius mokyklose

Reikalingi duomenys

6 –16 metų mokinių, kurie nesimoko pagal pradinio ir pagrindinio ugdymo programas, skaičius mokyklose (NEMIS)

Skaidymas

Mokyklos tipas.

Skaičiavimo periodiškumas

Kasmet

*ISCED 0 — ikimokyklinis ugdymas (0-6 m.)

*ISCED 1 — pradinis ugdymas (7-10)

*ISCED 2 — pagrindinis ugdymas

*ISCED 3 — vidurinis ugdymas

 

_______________