VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL VILNIAUS R. ČEKONIŠKIŲ IR VILNIAUS R. SUŽIONIŲ VIDURINIŲ MOKYKLŲ STRUKTŪROS PERTVARKYMO IR NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2015 m. kovo 27 d. Nr. T3-100

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos civilinio 2.43 str. 1 d., Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 1 punktu, 6 straipsniu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo  43 straipsnio 3, 4 dalimis, 44 straipsnio 4, 5 dalimis, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-1164 patvirtintais Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768 patvirtintomis Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklėmis, atsižvelgdama į Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2014 m. balandžio 25 d. sprendimą Nr. T3-127 „Dėl Vilniaus rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo, pertvarkymo ir struktūrinių pertvarkymų 2012-2015 metų plano dalinio pakeitimo“, Vilniaus rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1.  Pertvarkyti iki 2015 m. rugpjūčio 31 d.:

1.1. Vilniaus r. Čekoniškių vidurinės mokyklos struktūrą, pakeičiant mokyklos tipą iš vidurinės mokyklos į pagrindinę ir pavadinti ją Vilniaus r. Čekoniškių pagrindinė mokykla;

1.2. Vilniaus r. Sužionių vidurinės mokyklos struktūrą, pakeičiant mokyklos tipą iš vidurinės mokyklos į pagrindinę ir pavadinti ją Vilniaus r. Sužionių pagrindinė mokykla.

2. Patvirtinti:

2.1. Vilniaus r. Čekoniškių pagrindinės mokyklos nuostatus (1 priedas);

2.2. Vilniaus r. Sužionių pagrindinės mokyklos nuostatus (2 priedas).

3. Įgalioti Vilniaus r. Čekoniškių ir Vilniaus r. Sužionių vidurinių mokyklų vadovus pasirašyti ir iki 2015 m. rugpjūčio 31 d., bet ne anksčiau kaip iki 2014-2015 mokslo metų pabaigos, įregistruoti savo vadovaujamų švietimo įstaigų patvirtintus nuostatus Juridinių asmenų registre bei atlikti kitus su tuo susijusius veiksmus teisės aktų nustatyta tvarka.

4. Įpareigoti Vilniaus r. Čekoniškių ir Vilniaus r. Sužionių vidurinių mokyklų vadovus apie sprendimo 1.1., 1.2. p. nurodytų įstaigų struktūros pertvarkymą ir pavadinimų pakeitimą raštu pranešti kiekvienam mokiniui ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo šio sprendimo priėmimo dienos bei paskelbti vieną kartą viešai arba pranešti visiems kreditoriams raštu iki šio sprendimo 2.1 ir 2.2. p. nurodytų Nuostatų įregistravimo Juridinių asmenų registre.

5. Pripažinti netekusiais galios nuo sprendimo 2.1. ir 2.2. p. patvirtintų nuostatų įregistravimo dienos Juridinių asmenų registre:

5.1. Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2008 m. lapkričio 27 d. sprendimo Nr. T3-352 „Dėl Vilniaus r. švietimo įstaigų nuostatų patvirtinimo“ 4 p. dalies nuostatą ta apimtimi, kuria patvirtinti Vilniaus r. Čekoniškių vidurinės mokyklos nuostatai;

5.2. Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2014 m. birželio 12 d. sprendimo Nr. T3-219 „Dėl Vilniaus r. Buivydžių ir Vilniaus r. Sužionių vaikų darželių reorganizavimo sąlygų aprašų bei Vilniaus r. Buivydžių ir Vilniaus r. Sužionių vidurinių mokyklų nuostatų patvirtinimo“ 1.4 p.

6. Šį sprendimą teisės aktų nustatyta tvarka paskelbti Teisės aktų registre ir Savivaldybės tinklalapyje.

 

 

 

Savivaldybės merė                                                                                                              Marija Rekst


 

PATVIRTINTA

Vilniaus rajono savivaldybės tarybos

2015 m. kovo mėn. 27 d.

sprendimu Nr. T3-100

 

VILNIAUS R. ČEKONIŠKIŲ PAGRINDINĖS MOKYKLOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

 

1.    Vilniaus r. Čekoniškių pagrindinės mokyklos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Vilniaus r. Čekoniškių pagrindinės mokyklos (toliau – Mokykla) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, ugdymo kalbą ir ugdymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, mokyklos teises, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšas, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.

 

2.    Mokyklos oficialusis pavadinimas – Vilniaus r. Čekoniškių pagrindinė mokykla, trumpasis pavadinimas: Čekoniškių pagrindinė mokykla, juridinio asmens kodas – 191318024.

 

3.    Mokykla įsteigta 1936 m. Žemės ir kito nekilnojamojo turto kadastro ir registro 2002-04-02 pažymėjimas Nr. 10/385874.

 

4.    Mokyklos teisinė forma – biudžetinė įstaiga.

 

5.    Mokyklos priklausomybė – savivaldybės mokykla.

 

6.    Mokyklos savininkas – Vilniaus rajono savivaldybė, kodas 111104987, LT – 09318, Rinktinės g. 50, Vilnius. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Vilniaus rajono savivaldybės taryba:

 

6.1. tvirtina Mokyklos nuostatus;

6.2. priima į pareigas ir iš jų atleidžia Mokyklos vadovą;

 

6.3. priima sprendimą dėl Mokyklos buveinės pakeitimo;

6.4. priima sprendimą dėl Mokyklos reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo;

6.5. priima sprendimą dėl Mokyklos skyrių steigimo ir jų veiklos nutraukimo;

6.6. sprendžia kitus Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, kituose įstatymuose ir šiuose Nuostatuose jos kompetencijai priskirtus klausimus.

7.    Mokyklos buveinė: Čekoniškių g. 3, Čekoniškių k., Zujūnų sen., LT-14207 Vilniaus r.

 

8.    Mokyklos grupė – bendrojo ugdymo mokykla.

 

9.    Mokyklos tipas – pagrindinė mokykla.

 

10Pagrindinė paskirtis – pagrindinės mokyklos tipo pagrindinė mokykla.

 

11Mokymo kalba – lenkų.

 

12Mokymo forma – grupinio mokymosi, pavienio mokymosi.

 

13Vykdomos švietimo programos – priešmokyklinio ugdymo, pradinio ugdymo ir pagrindinio ugdymo. Išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai: pradinio išsilavinimo pažymėjimas – įgijusiam pradinį išsilavinimą; pagrindinio išsilavinimo pažymėjimas – įgijusiam pagrindinį išsilavinimą; mokymosi pasiekimų pažymėjimas – neįgijusiam pradinio, pagrindinio išsilavinimo.

 

14Mokykla yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su Vilniaus rajono savivaldybės herbu ir savo pavadinimu.

 

15Mokykla savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais, Vilniaus rajono savivaldybės tarybos sprendimais, Vilniaus rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.

 

 

 

II. MOKYKLOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS

 

 

16Mokyklos veiklos sritis – švietimas. Mokyklos pagrindinė švietimo veiklos rūšis – pagrindinis ugdymas, kodas 85.31.10.

 

17Kitos švietimo veiklos rūšys:

 

17.1. priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.20;

17.2. pradinis ugdymas, kodas 85.20;

17.3. Mokyklos tikslas: plėtoti dvasines, intelektines ir fizines asmens galias, bendrąsias ir esmines dalykines kompetencijas, būtinas tolesniam mokymuisi, profesinei karjerai ir savarankiškam gyvenimui.

18Mokyklos veiklos uždaviniai:

 

18.1. padėti jaunam žmogui suvokti šiuolaikinį pasaulį;

18.2. padėti asmeniui įgyti kultūrinę bei socialinę kompetenciją;

18.3. išmokyti būti savarankišku, veikliu;

18.4. išugdyti jaunosios kartos atsakingumo jausmą už savo poelgius, veiklą;

18.5. perteikti jaunimui norą ir gebėjimus nuolat mokytis bei kurti savo ir visos bendruomenės gyvenimą;

18.6. užtikrinti tautos bei savo krašto kultūros tęstinumą, puoselėti kultūrą, tautos tradicijas ir gimtąją kalbą;

19Mokyklos funkcijos:

 

19.1.vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro tvirtinamomis Bendrosiomis programomis, atsižvelgdama į vietos ir Mokyklos bendruomenės reikmes, taip pat mokinių poreikius ir interesus, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį;

19.2. rengia ugdymo programas bei mokinių poreikius tenkinančius šių programų modulius, neformaliojo vaikų švietimo programas;

19.3. vykdo priešmokyklinio ugdymo, pradinio ugdymo, pagrindinio ugdymo pirmosios dalies, pagrindinio ugdymo antrosios dalies mokymo sutartyse esančius įsipareigojimus;

19.4. užtikrina geros kokybės švietimą;

19.5. vykdo pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

19.6. išduoda mokymosi pagal pradinio ir pagrindinio ugdymo programas pasiekimus įteisinančius dokumentus švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

19.7. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių ir jaunimo organizacijoms;

19.8. teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę pagalbą;

19.9. vykdo mokinių priežiūrą, profesinį orientavimą, ugdymo karjerai bei minimalios ir priežiūros priemones;

19.10. ugdo specialiųjų ugdymosi poreikių mokinius pagal pritaikytas ir individualizuotas bendrąsias programas teisės aktų nustatyta tvarka;

19.11. organizuoja ir teikia tėvų (globėjų) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas (neformaliojo švietimo programas, stovyklas, ekskursijas ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;

19.12. sudaro sąlygas darbuotojams tobulėti savo darbo srityje;

19.13. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;

19.14. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę, remdamiesi švietimo ir mokslo ministro patvirtintais Švietimo aprūpinimo standartais;

19.15. organizuoja mokinių maitinimą Mokykloje;

19.16. viešai skelbia informaciją apie Mokyklos veiklą švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

19.17. koordinuoja mokinių savivaldos ir organizacijų veiklą;

19.18. atlieka kitas įstatymų ir teisės aktų numatytas funkcijas.

20Mokiniams išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai Švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.

 

 

III. MOKYKLOS TEISĖS IR PAREIGOS

 

 

21Mokykla, įgyvendindama jai pavestus tikslus ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:

 

21.1. parinkti mokymo metodus ir mokymosi veiklos būdus;

21.2. kurti naujus mokymo ir mokymosi modelius, užtikrinančius kokybišką išsilavinimą;

21.3. bendradarbiauti su savo veiklai įtakos turinčiais fiziniais ir juridiniais asmenimis;

21.4. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka vykdyti šalies ir tarptautinius švietimo projektus;

21.5. įstatymų nustatyta tvarka stoti ir jungtis į asociacijas, dalyvauti jų veikloje;

21.6. gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo nustatyta tvarka;

21.7. turėti kitų teisių, kurios neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams ir kitiems teisės aktams

22Mokykla, įgyvendindama iškeltus tikslus ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, privalo:

 

22.1. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią smurtui, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;

22.2. švietimo programų vykdymą;

22.3. atvirumą vietos bendruomenei;

22.4. mokymo sutarties sudarymą ir sutartų įsipareigojimų vykdymą;

22.5. geros kokybės švietimą.

 

IV. MOKYKLOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS

 

 

23Mokyklos veikla organizuojama pagal:

 

23.1. direktoriaus patvirtintą mokyklos strateginį planą, kuriam yra pritarusios Mokyklos taryba ir savivaldybės vykdomoji institucija ar jos įgaliotas asmuo;

23.2. direktoriaus patvirtintą Mokyklos metinį veiklos planą, kuriam yra pritarusi Mokyklos taryba;

23.3. direktoriaus patvirtintą Mokyklos ugdymo planą, kuriam yra pritarę Mokyklos taryba ir savivaldybės vykdomoji institucija ar jos įgaliotas asmuo;

24Mokyklai vadovauja direktorius:

 

24.1. Mokyklos direktorius skiriamas į pareigas konkurso būdu ir atleidžiamas iš jų teisės aktų nustatyta tvarka;

24.2. Mokyklos direktorius tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas Vilniaus rajono savivaldybės tarybai, savivaldybės vykdomajai institucijai ar jos įgaliotam asmeniui.

25 Direktoriaus funkcijos:

 

25.1. suderinęs su Vilniaus rajono savivaldybės administracijos direktoriumi ar jo įgaliotu asmeniu, tvirtina Mokyklos struktūrą ir darbuotojų pareigybių sąrašą neviršijant nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;

25.2. organizuoja Mokyklos darbą, kad būtų įgyvendintas Mokyklos tikslas ir atliekamos nustatytos funkcijos;

25.3. vadovauja Mokyklos strateginio plano, metinio veiklos plano rengimui, jų įgyvendinimui, organizuoja ir koordinuoja Mokyklos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina Mokyklos veiklą, materialinius ir intelektinius išteklius;

25.4. nustato direktoriaus pavaduotojo ugdymui veiklos sritis;

25.5. nustato Mokyklos tikslus, uždavinius, funkcijas;

25.6. tvirtina mokytojų ir darbuotojų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Mokyklos darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;

25.7. priima mokinius Vilniaus rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka ir sudaro mokymo sutartis;

25.8. tvirtina Mokyklos vidaus darbo tvarkos taisykles;

27.9. sudaro mokiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su mokymusi ir darbu susijusiais aspektais;

25.10. analizuoja Mokyklos veiklos ir valdymo išteklių būklę ir atsako už Mokyklos veiklos rezultatus;

25.11. leidžia įsakymus, kontroliuoja jų vykdymą;

25.12. sudaro komisijas, darbo grupes, metodines grupes, metodinę tarybą;

25.13. sudaro Mokyklos vardu sutartis Mokyklos funkcijoms atlikti;

25.14. organizuoja Mokyklos dokumentų saugojimą ir valdymą teisės aktų nustatyta tvarka;

25.15. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja Mokyklos turtą, lėšas ir jais disponuoja, rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;

25.16. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

25.17. inicijuoja Mokyklos savivaldos institucijų sudarymą ir skatina jų veiklą;

25.18. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;

25.19. atstovauja Mokyklai kitose institucijose;

25.20. dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali pavesti atlikti direktoriaus pavaduotojui ugdymui;

25.21. vykdo kitas teisės aktuose ir pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas.

26Mokyklos direktorius atsako:

 

26.1. už informacijos skelbimą apie vykdomas įstaigoje formaliojo ir neformaliojo švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokytojų kvalifikaciją, svarbiausius įstaigos vidaus įsivertinimo ir išorinio vertinimo rezultatus, Mokyklos bendruomenės tradicijas ir pasiekimus;

26.2. už demokratinį ugdymo įstaigos valdymą;

26.3. už mokytojo etikos normų laikymąsi;

26.4. skaidriai priimamus sprendimus;

26.5. bendruomenės narių informavimą;

26.6. pedagoginio ir nepedagoginio personalo profesinį tobulėjimą;

26.7. sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokiomis smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;

26.8. gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą;

26.9. Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi;

26.10. Mokyklos veiklos rezultatus;

26.11. bendradarbiavimu grįstų santykių užtikrinimą.

27Mokyklos mokytojų metodinei veiklai organizuoti sudaromos mokytojų metodinės grupės ir Metodinė taryba.

 

28Metodinės grupės skirtos mokytojams kartu su pagalbos mokiniui specialistais pasirengti ugdyti mokinius: planuoti ir aptarti ugdymo turinį (programas, mokymo ir mokymosi metodus, kontekstą, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdus, mokymo (-si) ir ugdymo (-si) priemonės bei patyrimą, kurį mokiniai sukaupia ugdymo procese), pritaikyti jį mokinių individualioms reikmėms, nagrinėti praktinę veiklą, plėtoti mokytojų profesinės veiklos kompetencijas, suderintas su Mokyklos strateginiais tikslais, ir kartu siekti mokinių ir Mokyklos pažangos.

 

29Metodinė taryba nustato mokytojų metodinės veiklos prioritetus, mokytojų kvalifikacijos tobulinimo poreikius, inicijuoja pedagoginių inovacijų diegimą Mokykloje, teikia Mokyklos direktoriui suderintus metodinių grupių siūlymus dėl ugdymo turinio formavimo ir jo įgyvendinimo organizavimo gerinimo.

 

30Metodinę tarybą sudaro metodinių grupių pirmininkai. Metodinei tarybai vadovauja tarybos narių išrinktas pirmininkas, o jos veiklą koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui.

 

31Metodinės grupės nariai yra vieno ar kelių mokomųjų dalykų mokytojai. Metodinei grupei vadovauja grupės narių išrinktas pirmininkas. Metodinių grupių veiklą organizuoja Metodinės grupės pirmininkas, o koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui.

 

32Mokyklos metodinė taryba ir metodinės grupės veikia pagal direktoriaus patvirtintus metodinės tarybos ir metodinių grupių nuostatus.

 

 

 

V. MOKYKLOS SAVIVALDA

 

 

 

33Mokykloje veikia mokyklos savivaldos institucijos: Mokyklos taryba, Mokytojų taryba, Mokinių komitetas.

 

34Mokyklos taryba – aukščiausia Mokyklos savivaldos institucija, telkianti mokinių, jų tėvų (ar vaiko globėjų) ir pedagogų atstovus svarbiausiems Mokyklos veiklos tikslams numatyti ir uždaviniams spręsti.

 

34.1. Mokyklos taryboje mokinių, mokytojų ir tėvų interesams atstovaujantys asmenys renkami taip: tėvus į mokyklos tarybą renka visuotinis mokyklos tėvų susirinkimas, mokytojus – mokytojų taryba, mokinius – 8 - 10 klasių mokinių komitetas. Kiekvienai grupei atstovauja 3 nariai.

34.2. Mokyklos taryba renkama 3 kalendoriniams metams slaptu balsavimu. Mokyklos tarybos pirmininką slaptu balsavimu renka tarybos nariai. Mokyklos direktorius negali būti Mokyklos tarybos pirmininku.

34.3. Mokyklos tarybos posėdžiai organizuojami ne rečiau kaip 2 kartus per metus. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 visų jos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Be Mokyklos tarybos narių į posėdžius gali būti kviečiami mokyklos vadovai, steigėjo atstovai, socialinių ir kitų tarnybų darbuotojai.

35Mokyklos taryba:

 

35.1. teikia siūlymus dėl Mokyklos strateginių tikslų, uždavinių ir jų įgyvendinimo priemonių;

35.2. aprobuoja Mokyklos strateginį planą, metinį Mokyklos veiklos planą, Mokyklos nuostatus, Mokyklos ugdymo planą bei kitus Mokyklos veiklą reglamentuojančius dokumentus;

35.3. svarsto mokyklos pajamų ir išlaidų sąmatą, planuoja ir kontroliuoja jų paskirstymą, prižiūri mokyklos ūkinę ir finansinę veiklą;

35.4. svarsto mokyklos padalinių steigimo, reorganizavimo ir likvidavimo klausimus;

35.5. atstovauja mokyklai savivaldybėje, svarstant švietimo klausimus;

35.6. aptaria siūlymus dėl vadovėlių užsakymo, mokinių žinių ir gebėjimų vertinimo sistemos parinkimo, papildomos veiklos ir renginių organizavimo;

35.7.teikia siūlymus mokyklos direktoriui priimant darbuotojus ir vertinant jų darbo rezultatus, vertina mokyklos vadovų veiklą, pareiškia nuomonę jiems atestuojantis;

35.8. mokytojų tarybos teikimu sprendžia mokinių šalinimo iš mokyklos klausimus;

35.9. inicijuoja mokyklos bendruomenės ir visuomenės bendradarbiavimą;

36Mokyklos tarybos nutarimai yra teisėti, jei jie neprieštarauja teisės aktams.

 

37Mokyklos taryba už savo veiklą kartą per metus atsiskaito Mokyklos bendruomenei.

 

38Mokytojų taryba – nuolat veikianti Mokyklos savivaldos institucija mokytojų profesiniams bei bendriesiems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro mokyklos direktorius, direktoriaus pavaduotojas ugdymui, visi mokykloje dirbantys mokytojai, sveikatos priežiūros specialistas, bibliotekininkas, kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys.

 

39Mokytojų tarybai vadovauja mokyklos direktorius;

 

40Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami pagal mokyklos veiklos numatytą tvarkaraštį, bet ne rečiau kaip kartą per trimestrą (pusmetį). Į posėdžius gali būti kviečiami ir kitų mokyklos savivaldos institucijų atstovai. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis mokytojų tarybos posėdis. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja du trečdaliai mokytojų tarybos narių. Mokytojų tarybos nutarimai priimami balsų dauguma;

 

41Mokytojų taryba:

 

41.1. inicijuoja mokyklos kaitos procesus;

41.2. aptaria praktinius švietimo organizavimo klausimus;

41.3. svarsto klausimus dėl optimalių mokymosi sąlygų sudarymą, ugdymo turinio įgyvendinimo;

41.4. analizuoja ugdymo planų, mokyklos veiklos ir ugdymo planų realizavimą;

41.5. nustato bendrąją mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo informacijos rinkimo, fiksavimo bei panaudojimo tvarką;

41.6. kartu su mokyklos ir kitų tarnybų specialiaisiais pedagogais, medikais, psichologais sprendžia mokinių sveikatos, saugos darbe, mokymosi, poilsio ir mitybos klausimus.

41.7. teikia siūlymus mokyklos tarybai įvairiais mokyklos veiklos organizavimo bei ugdymo klausimais;

41.8. svarsto ir priima sprendimus dėl mokinių kėlimo į aukštesnę klasę;

41.9. slaptu balsavimu renka atstovus į Mokyklos tarybą; deleguoja mokytojus į Mokytojų atestacijos komisiją.

42Mokyklos mokinių savivaldos institucija – mokinių komitetas, kuriam vadovauja komiteto pirmininkas.

 

43Mokinių komiteto nuostatus tvirtina mokyklos direktorius

 

43.1. Mokinių komitetą renka 5-10 klasių mokiniai. Kiekviena klasė tiesiogiai išrenka vieną atstovą į mokinių komitetą slaptu balsavimu 1 metams. Mokinių komiteto narių skaičius priklauso nuo mokykloje esančių klasių komplektų skaičiaus.

43.2. Mokyklos mokinių komitetui vadovauja komiteto pirmininkas, kuris renkamas komiteto narių slaptu balsavimu.

44Mokyklos mokinių komitetas:

 

44.1. svarsto mokyklos veiklą reglamentuojančių dokumentų, mokymo planų, programų projektus ir teikia siūlymus dėl jų įgyvendinimo;

44.2. rengia siūlymus ugdymo procesui tobulinti, teikia siūlymus dėl mokinių elgesio vertinimo, skatinimo ir nuobaudų skyrimo tvarkos;

44.3. svarsto, suderina su mokyklos vadovais svarbiausius mokinių renginių planus;

44.4. koordinuoja visų mokinių savivaldos institucijų veiklą, organizuoja mokinių popamokinę veiklą ir laisvalaikį;

44.5. organizuoja ir rūpinasi drausmės ir tvarkos palaikymu mokykloje;

44.6. svarsto mokinių teisių mokykloje ir už jos gynimo klausimus;

45Mokykloje veikia klasių tėvų komitetai, kuriuos kiekvienų mokslo metų pradžioje klasių tėvai renka balsų dauguma savo susirinkimuose. Klasių tėvų komitetai kartu su klasių auklėtojais planuoja klasių tėvų susirinkimus ir padeda klasių auklėtojams spręsti iškilusias organizacines problemas.

 

46Mokyklai prireikus gali keistis Mokykloje susiformavusi savivaldos institucijų sistemą.

 

 

 

VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA

 

 

 

47. Darbuotojai į darbą Mokykloje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

48. Mokyklos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

49. Mokyklos direktorius, jo pavaduotojai ugdymui atestuojasi ir kvalifikaciją tobulina Švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.

 

50. Mokytojai ir pagalbos mokiniui specialistai (išskyrus psichologus) atestuojami Švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.

 

 

 

VII. MOKYKLOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

 

 

51. Mokykla valdo patikėjimo teise savivaldybės perduotą turtą, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus savivaldybės nustatyta tvarka.

52. Mokyklos lėšos:

52.1 valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Vilniaus rajono savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;

52.2. pajamos už teikiamas paslaugas;

53.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;

54.4. projektinės lėšos;

55.5. kitos teisėtu būdu įgytos lėšos.

56. Lėšos naudojamos teisės aktų nustatyta tvarka.

57. Mokykla buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.

58. Mokyklos finansinė veikla kontroliuojama teisės aktų nustatyta tvarka.

59. Mokyklos veiklos priežiūrą teisės aktų nustatyta tvarka atlieka Vilniaus rajono savivaldybės vykdomoji institucija, prireikus pasitelkdama išorinius vertintojus.

 

VIII.    BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

60. Mokykla turi interneto svetainę, atitinkančią teisės aktų nustatytus reikalavimus, kurioje skelbiami pranešimai, kuriuos remiantis šiais Nuostatais ir Lietuvos Respublikos teisės aktais reikia paskelbti viešai, pateikiama mokyklos interneto svetainėje.

61. Pranešimai apie Mokyklos likvidavimą, reorganizavimą ar pertvarkymą bei kitais Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų ir kituose įstatymuose numatytais atvejais įstatymų nustatyta tvarka ir terminais skelbiami viešai (Lietuvos teritorijoje leidžiamame dienraštyje) arba pranešama visiems įstatymų numatytiems asmenis pasirašytinai ir (arba) registruotu laišku.

62. Mokyklos nuostatus, jų pakeitimus ir papildymus savo sprendimu tvirtina Vilniaus rajono savivaldybės taryba, Mokyklos tarybai pritarus.

63. Nuostatų pakeitimus ar papildymus gali inicijuoti savininko teises ir pareigas įgyvendinti institucija, Mokyklos taryba bei Mokyklos direktorius atsižvelgdamas į įvykusius pokyčius dėl Mokyklos statuso pakeitimo ir kitas priežastis.

64. Mokykla reorganizuojama, pertvarkoma arba vykdoma Mokyklos struktūros pertvarka ar likviduojama teisės aktų nustatyta tvarka.

 

 

__________________________

 

 

 

SUDERINTA

 

Vilniaus r. Čekoniškių vidurinės mokyklos

 

tarybos 2015 m. kovo 13 d.

 

posėdžio protokolas Nr. 1

 


 

2  priedas

 

PATVIRTINTA                                                              

Vilniaus rajono savivaldybės tarybos

2015 m. kovo mėn. 27 d.

sprendimu Nr. T3-100                                                                                             

 

 

 

VILNIAUS R. SUŽIONIŲ PAGRINDINĖS MOKYKLOS NUOSTATAI

 

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Vilniaus r. Sužionių pagrindinės mokyklos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Vilniaus r. Sužionių pagrindinės mokyklos (toliau – Mokykla) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, veiklos sritis ir rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, Mokyklos teises, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.

2. Mokyklos oficialus pavadinimas – Vilniaus r. Sužionių pagrindinė mokykla.

2.1. Trumpasis pavadinimas – Sužionių pagrindinė mokykla.

2.2. Mokykla įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas 191317075.

3. Švietimo įstaiga įsteigta 1966-08-17 m. (Vilniaus rajono LDT vykdomojo komiteto sprendimas Nr. 328, Vilniaus apskrities archyvo išduota nutarimo kopija), mokyklos veikla pradėta 1966-09-01.

4. Mokyklos teisinė forma – biudžetinė įstaiga.

5. Mokyklos priklausomybė – savivaldybės mokykla.

6. Mokyklos savininkas – Vilniaus rajono savivaldybė, identifikavimo kodas 111104987, LT – 09318, Rinktinės g. 50, Vilnius.

7. Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Vilniaus rajono savivaldybės taryba, kuri:

7.1. tvirtina Mokyklos nuostatus;

7.2. priima sprendimą dėl Mokyklos buveinės pakeitimo;

7.3. priima sprendimą dėl Mokyklos reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo;

7.4. priima sprendimą dėl Mokyklos skyrių steigimo ir jų veiklos nutraukimo;

7.5. sprendžia kitus Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, kituose įstatymuose ir Mokyklos nuostatuose jos kompetencijai priskirtus klausimus.

8. Mokyklos buveinė – Vilniaus g. 7, LT-15112, Sužionių k., Sužionių sen., Vilniaus r.

9. Grupė – bendrojo ugdymo mokykla.

10. Tipas – pagrindinė mokykla.

11. Pagrindinė paskirtis – pagrindinės mokyklos tipo pagrindinė mokykla.

12. Mokymo kalbos – lenkų.

13. Mokymo formos – grupinio ir pavienio mokymosi (dieninė, savarankiško mokymosi, mokymo namuose).

14. Vykdomos švietimo programos – pradinio ugdymo ir pagrindinio ugdymo.

15. Išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai: mokymosi pasiekimų pažymėjimai, pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimai, pradinio išsilavinimo pažymėjimai, pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimai, pagrindinio išsilavinimo pažymėjimai.

16. Mokyklos skyrius: 

16.1. Pavadinimas – Vilniaus r. Sužionių pagrindinės mokyklos Sužionių ikimokyklinio ugdymo skyrius;

16.1.1.Mokyklos skyrius nuo 2014-09-01.

16.1.2. Skyriaus buveinė – Mokyklos g. 1, LT-15112, Sužionių k., Sužionių sen., Vilniaus r.;

16.1.3. Mokymo kalba – lenkų, lietuvių;

16.1.4. Vykdomos švietimo programos – ikimokyklinio ugdymo, priešmokyklinio ugdymo.

17. Mokykla yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su Vilniaus rajono savivaldybės herbu ir savo pavadinimu. Mokyklai suteiktas paramos gavėjo statusas.

18. Mokykla savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Jungtinių Tautų vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos švietimo bei kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Švietimo ir mokslo ministro įsakymais, Vilniaus rajono savivaldybės tarybos sprendimais, savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais, savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus vedėjo įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais Mokyklos nuostatais.

 

 

II. MOKYKLOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS

 

19. Mokyklos veiklos sritis – švietimas, kodas 85.

20. Mokyklos pagrindinė švietimo veiklos rūšis – pagrindinis ugdymas, kodas 85.31.10.

21. Kitos švietimo veiklos rūšys:

21.1. ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.10;

21.2. priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.20;

21.3. pradinis ugdymas, kodas 85.20;

21.4. sportinis ir rekreacinis švietimas, kodas 85.51;

21.5. kultūrinis švietimas, kodas 85.52;

21.6. švietimui būdingą paslaugų veikla, kodas 85.60;

22. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:

22.1. vaikų poilsio stovyklų veikla, kodas 55.20.20;

22.2. kitų maitinimo paslaugų teikimas, kodas 56.29;

22.3. ekskursijų organizavimo veikla, kodas 79.12;

22.4. kita žmonių sveikatos priežiūros veikla, kodas 86.90;

22.5. nuosavo arba nuomojamo nekilnojamojo turto nuoma ir eksploatavimas, kodas 68.20.

22.6. bibliotekų ir archyvų veikla, kodas 91.01;

22.7. kita pramogų ir poilsio organizavimo veikla, 93.29.

23. Mokyklos tikslas: plėtoti dvasines, intelektines ir fizines asmens galias, bendrąsias ir esmines dalykines kompetencijas, būtinas tolesniam mokymuisi, profesinei karjerai ir savarankiškam gyvenimui, ugdyti kūrybingumą, pilietiškumą ir lyderystę.

24. Mokyklos veiklos uždaviniai:

24.1. teikti mokiniams kokybišką ikimokyklinį, priešmokyklinį, pradinį ir pagrindinį išsilavinimą;

24.2. tenkinti mokinių pažinimo, ugdymo(-si) ir saviraiškos poreikius;

24.3. teikti mokiniams reikiamą švietimo pagalbą;

24.4. užtikrinti sveiką ir saugią mokymo (si) aplinką;

24.5. bendradarbiauti su šalies ir užsienio mokyklomis;

24.6. aktyvinti ir skatinti savivaldos institucijų, komandų ir grupių bendradarbiavimą, įtakojant mokyklos valdymą;

24.7. kelti mokytojų profesinę kvalifikaciją;

24.8. efektyviai naudoti edukacines erdves, nuolat atnaujinant techninę bazę.

25. Mokyklos funkcijos:

25.1. formuoja ir įgyvendina ugdymo turinį vadovaudamasi Švietimo ir mokslo ministro tvirtinamomis Bendrosiomis programomis, atsižvelgdama į vietos ir Mokyklos bendruomenės reikmes, taip pat mokinių poreikius ir interesus;

25.2. rengia bendruosius arba nustatyta tvarka suderintus individualius ugdymo planus, ugdymo programas bei mokinių poreikius tenkinančius šių programų modulius, neformaliojo vaikų švietimo programas;

25.3. vykdo ikimokyklinio ugdymo, priešmokyklinio ugdymo, pradinio ugdymo, pagrindinio ugdymo pirmosios dalies ir pagrindinio ugdymo antrosios dalies mokymo sutartyse esančius įsipareigojimus;

25.4. vykdo pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

25.5. išduoda mokymosi pagal pradinio ir pagrindinio ugdymo programas pasiekimus įteisinančius dokumentus švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

25.6. užtikrina švietimo kokybę;

25.6.1. teisę mokytis tikybos arba etikos;

25.6.2. švietimo prieinamumą socialinę atskirtį patiriantiems asmenims, mokiniams turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių;

25.6.3. mokinių maitinimą, pavėžėjimą;

25.6.4. higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią ugdymo (-si) ir darbo aplinką;

25.6.5. tautos bei savo krašto kultūros tęstinumą,

25.7. puoselėja kultūrą, gimtąją kalbą, tautos tradicijas;

25.8. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių ir jaunimo organizacijoms;

25.9. teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę pagalbą;

25.10. vykdo mokinių sveikatos priežiūrą, profesinį orientavimą, ugdymo karjerai bei minimalios ir vidutinės priežiūros priemones;

25.11. ugdo specialiųjų poreikių mokinius pagal pritaikytas ir individualizuotas bendrąsias programas teisės aktų nustatyta tvarka;

25.12. organizuoja tėvų (globėjų) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas (būrelius, stovyklas, ekskursijas ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;

25.13. sudaro sąlygas darbuotojams tobulėti savo darbo srityje;

25.14. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę, vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro patvirtintais Švietimo aprūpinimo standartais;

25.15. viešai skelbia informaciją apie Mokyklos veiklą švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

25.16. vykdo ir dalyvauja šalies ir tarptautiniuose projektuose;

25.17. koordinuoja mokinių savivaldos ir organizacijų veiklą;

25.18. atlieka kitas įstatymų ir teisės aktų numatytas funkcijas.

26. Mokiniams išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai Švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.

 

 

III. MOKYKLOS TEISĖS IR PAREIGOS

 

27. Mokykla, įgyvendindama jai pavestus tikslus ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:

27.1. parinkti mokymo metodus ir mokymosi veiklos būdus;

27.2. kurti naujus mokymo ir mokymosi modelius, užtikrinančius kokybišką išsilavinimą;

27.3. bendradarbiauti su savo veiklai įtakos turinčiais fiziniais ir juridiniais asmenimis;

27.4. vykdyti šalies ir tarptautinius švietimo projektus;

27.5. stoti ir jungtis į asociacijas, dalyvauti jų veikloje;

27.6. gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo nustatyta tvarka;

27.7. naudotis kitomis teisės aktų suteiktomis teisėmis.

28. Mokyklos pareigos:

28.1. užtikrinti geros kokybės švietimą;

28.2. švietimo programų vykdymą;

28.3. mokymo sutarties sudarymą ir sutartų įsipareigojimų vykdymą;

28.4. atvirumą vietos bendruomenei;

28.5. sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams ugdymo aplinką;

28.6. vykdyti kitas pareigas, nustatytas Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme ir kituose teisės aktuose.

 

IV. MOKYKLOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS

 

29. Mokyklos veikla organizuojama pagal:

29.1. direktoriaus patvirtintą mokyklos strateginį planą, kuriam yra pritarusios Mokyklos taryba ir savivaldybės vykdomoji institucija ar jos įgaliotas asmuo;

29.2. direktoriaus patvirtintą Mokyklos metinį veiklos planą, kuriam yra pritarusi Mokyklos taryba;

29.3. direktoriaus patvirtintą Mokyklos ugdymo planą, kuriam yra pritarusios Mokyklos taryba ir savivaldybės vykdomoji institucija ar jos įgaliotas asmuo;

29.4. direktoriaus patvirtintus tvarkos aprašus, taisykles, reglamentus.

30. Mokyklai vadovauja direktorius:

30.1. Mokyklos direktorius skiriamas į pareigas konkurso būdu ir atleidžiamas iš jų teisės aktų nustatyta tvarka;

30.2. Mokyklos direktorius tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas Vilniaus rajono savivaldybės tarybai, savivaldybės vykdomajai institucijai ar jos įgaliotam asmeniui.

31. Direktoriaus funkcijos:

31.1. tvirtina Mokyklos struktūrą, etatinių darbuotojų pareigybių sąrašą, neviršijant nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;

31.2. organizuoja Mokyklos darbą, kad būtų įgyvendintas Mokyklos tikslas ir atliekamos nustatytos funkcijos;

31.3. vadovauja Mokyklos strateginio plano, metinio veiklos plano rengimui, jų įgyvendinimui, organizuoja ir koordinuoja Mokyklos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina Mokyklos veiklą, materialinius ir intelektinius išteklius;

31.4. nustato direktoriaus pavaduotojo (-ų) ugdymui veiklos sritis;

31.5. nustato Mokyklos ir Mokyklos skyriaus tikslus, uždavinius, funkcijas;

31.6. Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Mokyklos darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;

31.7. tvirtina Mokyklos darbuotojų pareigybių aprašymus;

31.8. priima mokinius Vilniaus rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka ir sudaro mokymo sutartis;

31.9. tvirtina Mokyklos vidaus darbo tvarkos taisykles;

31.10. sudaro mokiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su mokymusi ir darbu susijusiais aspektais;

31.11. analizuoja Mokyklos veiklos ir valdymo išteklių būklę ir atsako už Mokyklos veiklos rezultatus;

31.12. leidžia įsakymus, kontroliuoja jų vykdymą;

31.13. sudaro komisijas, darbo grupes, metodines grupes, metodinę tarybą;

31.14. sudaro Mokyklos vardu sutartis Mokyklos funkcijoms vykdyti;

31.15. organizuoja Mokyklos dokumentų saugojimą ir valdymą teisės aktų nustatyta tvarka;

31.16. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja Mokyklos turtą, lėšas ir jais disponuoja, rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;

31.17. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją Švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

31.18. inicijuoja Mokyklos savivaldos institucijų sudarymą ir skatina jų veiklą;

31.19. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;

31.20. atstovauja Mokyklai kitose institucijose;

31.21. dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali skirti direktoriaus pavaduotojui ugdymui;

31.22. vykdo kitas teisės aktuose ir pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas.

32. Direktorius atsako:

32.1. Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų, Vilniaus rajono savivaldybės tarybos sprendimų, mero potvarkių, savivaldybės vykdomosios institucijos įsakymų laikymąsi ir tinkamą jų įgyvendinimą Mokykloje;

32.2. tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų Mokyklos tikslų ir uždavinių įgyvendinimą;

32.3. už informacijos skelbimą apie vykdomas įstaigoje formaliojo ir neformaliojo švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokytojų kvalifikaciją, svarbiausius įstaigos vidaus įsivertinimo ir išorinio vertinimo rezultatus, Mokyklos bendruomenės tradicijas ir pasiekimus;

32.4. už demokratinį ugdymo įstaigos valdymą;

32.5. už mokytojo etikos normų laikymąsi;

32.6. skaidriai priimamus sprendimus;

32.7. bendruomenės narių informavimą;

32.8. pedagoginio ir nepedagoginio personalo profesinį tobulėjimą;

32.9. sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;

32.10. gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą;

32.11. Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi;

32.12. Mokyklos veiklos rezultatus;

32.13. bendradarbiavimu grįstų santykių užtikrinimą.

33. Mokyklos mokytojų metodinei veiklai organizuoti sudaromos mokytojų metodinės grupės ir Metodinė taryba.

34. Metodinės grupės skirtos mokytojams pasirengti ugdyti mokinius: planuoti ir aptarti ugdymo turinį (programas, mokymo ir mokymosi metodus, kontekstą, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdus, mokymo (-si) ir ugdymo (-si) priemones bei patyrimą, kurį mokiniai sukaupia ugdymo procese), pritaikyti jį mokinių individualioms reikmėms, nagrinėti praktinę veiklą, plėtoti mokytojų profesinės veiklos kompetencijas, suderintas su Mokyklos strateginiais tikslais, ir kartu siekti mokinių ir Mokyklos pažangos.

35. Metodinė taryba nustato mokytojų metodinės veiklos prioritetus, mokytojų kvalifikacijos tobulinimo poreikius, inicijuoja pedagoginių inovacijų diegimą Mokykloje, teikia Mokyklos direktoriui suderintus metodinių grupių siūlymus dėl ugdymo turinio formavimo ir jo įgyvendinimo organizavimo gerinimo.

36. Metodinę tarybą sudaro metodinių grupių pirmininkai. Metodinei tarybai vadovauja tarybos narių išrinktas pirmininkas, o jos veiklą koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui.

37. Metodinės grupės nariai yra vieno ar kelių mokomųjų dalykų mokytojai. Metodinei grupei vadovauja grupės narių išrinktas pirmininkas. Metodinių grupių veiklą organizuoja Metodinės grupės pirmininkas.

38. Mokyklos metodinė taryba ir metodinės grupės veikia pagal direktoriaus patvirtintus metodinės tarybos ir metodinių grupių nuostatus.

 

 

V. MOKYKLOS SAVIVALDA

 

39. Mokykloje veikia mokyklos savivaldos institucijos: Mokyklos taryba, Mokytojų taryba, Mokinių taryba, klasės tėvų komitetai.

40. Mokyklos taryba - aukščiausioji Mokyklos savivaldos institucija, jungianti mokinių, jų tėvų (globėjų) ir mokytojų atstovus svarbiausiems Mokyklos veiklos uždaviniams spręsti.

40.1. Mokyklos Taryba sudaroma iš 9 narių: 3 mokytojų, 3 tėvų, 3 mokinių ir veikia pagal Mokyklos direktoriaus patvirtintus Tarybos nuostatus;

40.2. tėvus į Mokyklos tarybą renka Tėvų klasių komitetai, mokytojus - Mokytojų taryba, mokinius - Mokinių taryba slaptu balsavimu balsų dauguma;

40.3. Mokyklos tarybos pirmininką renka tarybos nariai (Mokyklos tarybos pirmininku negali būti Mokyklos direktorius);

40.4. Mokyklos direktorius tarybos posėdžiuose gali dalyvauti kviestinio nario teisėmis;

40.5. Mokyklos taryba renkama 3 kalendoriniams metams;

40.6. posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 visų jos narių;

40.7. nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma.

41. Mokyklos taryba:

41.1. teikia siūlymus dėl Mokyklos strateginių tikslų, uždavinių ir jų įgyvendinimo priemonių, nustato Mokyklos veiklos perspektyvas, pagrindines darbo kryptis;

41.2. aprobuoja Mokyklos strateginį planą, metinį Mokyklos veiklos planą, Mokyklos ugdymo planą, Mokyklos nuostatus bei kitus Mokyklos veiklą reglamentuojančius dokumentus;

41.3. nustato ugdymo organizavimo tvarką, neformaliojo švietimo organizavimo principus, aptaria siūlymus dėl vadovėlių užsakymo;

41.4. svarsto Mokyklos lėšų naudojimo klausimus;

41.5. išklauso Mokyklos direktoriaus metines veiklos ataskaitas ir teikia siūlymus Mokyklos direktoriui dėl Mokyklos veiklos tobulinimo;

41.6. teikia siūlymus dėl Mokyklos vadovų ir mokytojų atestacijos;

41.7. teikia siūlymus dėl Mokyklos darbo tobulinimo, saugių mokinių ir mokytojų darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant Mokyklos materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;

41.8. sprendžia mokinių elgesio, skatinimo, nuobaudų skyrimo klausimus;

41.9. svarsto Mokyklos direktoriaus teikiamus klausimus;

41.10. sprendžia kitus Mokyklos darbui svarbius klausimus.

42. Mokyklos tarybos nutarimai yra teisėti, jei jie neprieštarauja teisės aktams.

43. Mokyklos taryba už savo veiklą kartą per metus atsiskaito Mokyklos bendruomenei.

44. Mokytojų taryba - nuolat veikianti Mokyklos savivaldos institucija, svarstanti mokinių ugdymo rezultatus, pedagoginės veiklos tobulinimo formas ir metodus. Ją sudaro Mokyklos direktorius, pavaduotojai ugdymui, visi Mokykloje dirbantys mokytojai, visuomenės sveikatos priežiūros specialistas, bibliotekininkai.

45. Mokytojų tarybos pirmininkas yra Mokyklos direktorius.

46. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau, kaip vieną kartą per trimestrą, taip pat prasidedant ir baigiantis mokslo metams. Į posėdį gali būti kviečiami ir kitų mokyklų savivaldos institucijų atstovai. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis pedagogų tarybos posėdis. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 tarybos narių.

47. Mokytojų tarybos nutarimai priimami dalyvaujančiųjų narių balsų dauguma.

48. Mokytojų taryba:

48.1. inicijuoja Mokyklos kaitos procesus;

48.2. formuoja ir koreguoja veiklos tikslus ir uždavinius;

48.3. aptaria aktualius švietimo klausimus;

48.4. dalyvauja planuojant Mokyklos veiklą;

48.5. pritaria ugdymo planui, Mokyklos veiklos planui, analizuoja jų realizavimą;

48.6. svarsto mokymo programų įgyvendinimą, ugdymo ir mokymo rezultatus;

48.7. kartu su Mokyklos specialistais sprendžia Mokyklos mokinių sveikatos, saugos mokymosi, poilsio ir mitybos klausimus;

48.8. svarsto ir priima sprendimus dėl mokinių kėlimo į aukštesnę klasę;

48.9. svarsto ir priima nutarimus teisės aktų nustatytais ir Mokyklos direktoriaus teikiamais klausimais;

48.10. slaptu balsavimu renka atstovus į Mokyklos tarybą.

49. Mokykloje veikia tėvų savivaldos institucijos: klasių tėvų komitetai, kurie atstovauja mokinių tėvams (globėjams).

50. Klasių tėvų komitetai susideda iš 3 narių, išrinktų klasės tėvų susirinkime.

51. Klasių tėvų komitetas:

51.1. padeda klasės vadovui spręsti ūkinius, klasės renginių organizavimo klausimus, išvykas, kurti edukacinę aplinką;

51.2. aptaria su klasės vadovu klasės mokinių lankomumo, elgesio ir pažangumo, saugumo, maitinimo klausimus;

51.3. bendradarbiauja su mokytojais, Mokyklos administracija.

52. Mokinių ugdymo organizavimo, elgesio, lankomumo, saugumo užtikrinimo ir kitais mokinių tėvams (rūpintojams) aktualiais klausimais Mokyklos direktorius gali organizuoti klasių tėvų pirmininkų pasitarimus.

53. Mokykloje steigiamos mokinių savivaldos institucijos: mokinių taryba, klasių mokinių komitetai.

54. Mokinių tarybą sudaro 8-10 klasių mokiniai ( po 1 mokinį iš kiekvienos klasės).

55. Mokinių taryba renkama 2 metams.

56. Mokinių tarybos sudėtį, pasibaigus pavienių mokinių narystei taryboje dėl Mokyklos baigimo, išvykimo iš jos ar kitų priežasčių, galima papildyti kandidatais, rinkimuose gavusiems daugiausia balsų pagal sąrašą arba organizuoti papildomus rinkimus.

57. Mokinių taryba:

57.1. svarsto Mokyklos veiklą reglamentuojančių dokumentų, mokymo planų, programų projektus ir teikia siūlymus dėl jų įgyvendinimo;

57.2. svarsto ir suderinusi su Mokyklos vadovybe tvirtina svarbiausių mokinių renginių planus;

57.3. teikia siūlymus ugdymo procesui tobulinti;

57.4. koordinuoja klasių komitetų veiklą, teikia siūlymus dėl mokinių laisvalaikio organizavimo;

57.5. padeda organizuoti mokinių socialinės pagalbos veiklą, organizuoja drausmės ir tvarkos palaikymo Mokykloje, žalingų įpročių prevencijos akcijas;

57.6. svarsto mokinių teisių gynimo klausimus;

57.7. inicijuoja Mokyklos informacinių mokinių savivaldos stendų apipavidalinimą;

57.8. renka mokinių atstovus į Mokyklos tarybą.

58. Mokinių tarybos veiklai vadovauja pirmininkas, jam nesant — pirmininko pavaduotojas. Mokinių tarybos veiklą koordinuoja Mokyklos direktoriaus paskirtas mokytojas.

59. Mokinių tarybos pirmininkas, pavaduotojas, sekretorius renkami balsų dauguma tarybos posėdyje atviro balsavimo metu.

60. Klasių mokinių komitetai renkami klasėse vieneriems metams atviro balsavimo metu balsų dauguma.

60.1. Dėl klasių mokinių komitetų narių skaičiaus sprendžia pačios klasių bendruomenės;

60.2. Klasės mokinių komitetui vadovauja klasės seniūnas, jam nesant - jo pavaduotojas;

60.3. Klasės seniūną ir pavaduotoją renka visi klasės mokiniai atviro balsavimo metu balsų dauguma;

60.4. Klasių mokinių komitetai inicijuoja, kartu su klasės vadovais organizuoja veiklą klasėse, teikia siūlymus Mokinių tarybai.

61. Mokyklos savivaldos institucijos veikia bendradarbiaudamos tarpusavyje ir su kitomis Mokyklos savivaldos institucijomis.

62. Mokykla prireikus gali keisti Mokykloje susiformavusią savivaldos institucijų sistemą.

 

 

VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA

 

63. Darbuotojai į darbą Mokykloje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

64. Mokyklos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

65. Mokyklos direktorius, jo pavaduotojai ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų, mokytojai ir kiti pedagoginiai darbuotojai atestuojasi ir kvalifikaciją tobulina Švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.

 

 

VII. MOKYKLOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

66. Mokykla valdo patikėjimo teise savivaldybės perduotą turtą, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus Vilniaus rajono savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka. Valstybės turtą, valdomą savivaldybės patikėjimo teise, naudoja ir disponuoja juo pagal panaudos sutartis įstatymų ir Vilniaus rajono savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.

67. Mokyklos lėšos:

67.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Vilniaus rajono savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;

67.2. pajamos už teikiamas paslaugas;

67.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;

67.4. projektinės lėšos;

67.5. kitos teisėtu būdu įgytos lėšos.

68. Lėšos naudojamos teisės aktų nustatyta tvarka.

69. Mokykla turi nebiudžetinių lėšų (fizinių ir juridinių asmenų labdara).

70.Teisės aktų nustatyta tvarka Mokyklos buhalterinę apskaitą tvarko ir finansinių mokestinių operacijų bei statistinių atskaitomybių parengimą užtikrina Vilniaus rajono savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyrius, su kuriuo Mokykla pasirašiusi buhalterinės apskaitos tvarkymo sutartį.

71. Mokyklos finansinė veikla kontroliuojama teisės aktų nustatyta tvarka.

72. Mokyklos veiklos priežiūrą teisės aktų nustatyta tvarka atlieka savivaldybės vykdomoji institucija, prireikus pasitelkdama išorinius vertintojus.

 

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

73. Mokykla turi interneto svetainę, atitinkančią teisės aktų nustatytus reikalavimus.

74. Mokyklos vieši pranešimai, kuriuos pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus reikia skelbti viešai, skelbiami Mokyklos interneto svetainėje, vietinėje spaudoje, prireikus teisės aktų nustatyta tvarka įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos interneto svetainėje.

75. Mokyklos nuostatus, jų pakeitimus ir papildymus svarsto ir derina Mokyklos taryba, savo sprendimu tvirtina Vilniaus rajono savivaldybės taryba.

76. Nuostatų pakeitimus ar papildymus gali inicijuoti savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija, Mokyklos taryba bei Mokyklos direktorius, atsižvelgdamas į įvykusius pokyčius dėl Mokyklos statuso pakeitimo ir kitas priežastis.

77.  Mokykla registruojama teisės aktų nustatyta tvarka.

78. Mokykla reorganizuojama, likviduojama ar pertvarkoma Civilinio kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

79. Pranešimai apie Mokyklos likvidavimą, reorganizavimą ar pertvarkymą bei kitais Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų ir kituose įstatymuose numatytais atvejais įstatymų nustatyta tvarka ir terminais skelbiami viešai (Lietuvos teritorijoje leidžiamame dienraštyje) ir (arba) pranešama visiems įstatymų numatytiems asmenis pasirašytinai ir (arba) registruotu laišku. Pranešimuose nurodoma visa informacija, kurią pateikti reikalauja Lietuvos Respublikos civilinis kodeksas ir Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymas.

80. Klausimai, neaptarti šiuose nuostatuose, sprendžiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Švietimo ir mokslo ministro įsakymais ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais.

81. Pasikeitus teisės aktams, reglamentuojantiems šiuose nuostatuose išdėstytus klausimus, ar jei nuostatų 80-ajame punkte nurodyti teisės aktai atitinkamus klausimus reglamentuoja kitaip nei šie nuostatai, taikomos tų teisės aktų nuostatos.

_______________________

 

SUDERINTA

Vilniaus r. Sužionių vidurinės mokyklos

tarybos nutarimu

2015 m. vasario mėn. 24 d.

Protokolo  Nr. 2