ELEKTRĖNŲ SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS NEPASITURINTIEMS GYVENTOJAMS TEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2020 m. spalio 28 d. Nr. VI.TS-234

Elektrėnai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 38 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 4 straipsnio 2 dalimi, 23 straipsnio 2 dalies 13 punktu, Elektrėnų savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1Patvirtinti Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams teikimo tvarkos aprašą (pridedama).

2Pripažinti netekusiais galios Elektrėnų savivaldybės tarybos 2014 m. gruodžio 30 d. sprendimą Nr. TS-311 „Dėl Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Elektrėnų savivaldybės tarybos 2015 m. gruodžio 16 d. sprendimą Nr. V.TS-209 „Dėl Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams teikimo tvarkos aprašo dalinio pakeitimo“, Elektrėnų savivaldybės tarybos 2018 m. kovo 28 d. sprendimą Nr. V.TS-47 „Dėl Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams teikimo tvarkos aprašo dalinio pakeitimo“, Elektrėnų savivaldybės tarybos 2018 m. spalio 31 d. sprendimą Nr. V.TS-212 „Dėl Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams teikimo tvarkos aprašo dalinio pakeitimo“.

 

 

 

Meras                                                                                                                       Kęstutis Vaitukaitis

 

PATVIRTINTA

Elektrėnų savivaldybės tarybos

2020 m. spalio 28 d.

sprendimu Nr. VI.TS-234

 

PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS TEIKIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Piniginės socialinės paramos teikimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja piniginės socialinės paramos skyrimo ir mokėjimo tvarką, pagrindus, kuriems esant socialinė parama skiriama kitais Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatyme nenumatytais atvejais ir bendruomeninių organizacijų, religinių bendruomenių, religinių bendrijų, kitų nevyriausybinių organizacijų atstovų, gyvenamosios vietovės bendruomenės narių,  seniūnaičių, kitų suinteresuotų asmenų pasitelkimo dalyvauti svarstant klausimus dėl piniginės socialinės paramos skyrimo tvarką bei jų teises ir pareigas. 

2. Piniginė socialinė parama skiriama vadovaujantis Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymu (toliau – Įstatymas), Gyventojų turto deklaravimo ir Gyventojų pajamų deklaravimo įstatymais, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintais teisės aktais, susijusiais su piniginės socialinės paramos teikimu nepasiturintiems gyventojams, Valstybės kainų ir energetikos kontrolės komisijos nutarimu patvirtinta Atskirų energijos ir kuro rūšių sąnaudų normatyvų būstui šildyti ir karštam vandeniui ruošti nustatymo ir taikymo metodika ir šiuo Aprašu.

3. Elektrėnų savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius (toliau – Skyrius) ir Finansų ir strateginio planavimo skyrius, energetines, komunalines ir kitas paslaugas teikiančios ir kompensacijas skaičiuojančios organizacijos, skirdami, skaičiuodami ir pateikdami ataskaitas, privalo naudoti dokumentų formas, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu.

4. Aprašas taikomas nepasiturintiems gyventojams, deklaravusiems gyvenamąją vietą ar įtrauktiems į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą Elektrėnų savivaldybėje, ar asmenims, kurių duomenys apie gyvenamąją vietą Lietuvos Respublikoje, o neturinčių gyvenamosios vietos – apie savivaldybę, kurios teritorijoje gyvena, nėra įrašyti į Gyventojų registrą, tačiau faktiškai gyvenantiems ar nuomojantiems būstą Elektrėnų savivaldybės teritorijoje (toliau – gyventojai).

5. Piniginę socialinę paramą administruoja Skyrius ir Finansų ir strateginio planavimo skyrius, sprendimus pasirašo Skyriaus vedėjas, vedėjo pavaduotojas ar kitas administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo.

 

II SKYRIUS

PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS SKYRIMO IR MOKĖJIMO TVARKA

 

6. Gyventojai dėl piniginės socialinės paramos kreipiasi į Skyriaus socialinio darbo organizatorius ar specialistus seniūnijoje pagal gyvenamąją vietą arba į Skyriaus atsakingus specialistus, kurie priima prašymus-paraiškas su visais reikiamais dokumentais. Prašymą-paraišką su visais reikiamais dokumentais galima pateikti asmeniškai, paštu, elektroniniu būdu arba per atstovą.

7. Skyriaus darbuotojai gautą prašymą-paraišką užregistruoja prašymo-paraiškos pateikimo dieną ir prašymą-paraišką pateikusiam asmeniui įteikia informacinį lapelį. Jeigu pateikti ne visi reikiami dokumentai, informacija apie trūkstamus dokumentus įrašoma į informacinį lapelį. Piniginei socialinei paramai gauti trūkstami dokumentai pateikiami per Įstatyme numatytą laikotarpį.

8. Prašymą-paraišką pateikęs asmuo pateikia duomenis, numatytus Įstatyme, išskyrus atvejus, kai Skyrius duomenis gauna iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų.

9. Skyriaus socialinio darbo organizatoriai ir specialistai tikrina visų naujai besikreipiančių asmenų dėl piniginės socialinės paramos gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą, o kilus įtarimų, kad gaunantys piniginę socialinę paramą asmenys pateikė neteisingus duomenis, tikrina pakartotinai ir prašymus-paraiškas su dokumentais per 7 dienas pristato į Skyrių.

10. Skyriaus atsakingi specialistai pagal pateiktus dokumentus įvertina nepasiturinčių gyventojų socialinę padėtį ir pajamas, Įstatymo nustatyta tvarka testuoja turtą ir, kilus įtarimų, tikrina bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas, užimtumą ir priima sprendimą dėl piniginės socialinės paramos skyrimo / neskyrimo, parengia pažymas apie gyventojų pajamas kompensacijoms apskaičiuoti ar (ir) teisę į kredito daugiabučiam namui atnaujinti (modernizuoti) ir palūkanų apmokėjimą.

11. Socialinės pašalpos dydis Skyriaus specialistų apskaičiuojamas vadovaujantis Įstatymu ir šiuo Aprašu, naudojant kompiuterinę programą „Parama“ ir Socialinės paramos šeimai informacinę sistemą.

12. Skyriaus atsakingų specialistų parengtos pažymos kompensacijoms apskaičiuoti perduodamos iš programos „Parama“ į šilumą (energiją), geriamąjį ir karštą vandenį tiekiančias įmones. Pažymos dėl teisės į kredito daugiabučiam namui atnaujinti (modernizuoti) ir palūkanų apmokėjimą perduodamos  naudojant kompiuterinę programą „Kontora“.

13. Pažymos apie nepasiturinčių gyventojų pajamas kompensacijoms apskaičiuoti išduodamos visam šildymo sezonui ar visiems metams, jei nesikeičia asmens pajamos, turtas ar neatsiranda kitų priežasčių, turinčių įtakos kompensacijų skaičiavimui. Pažymos dėl teisės į kredito daugiabučiam namui atnaujinti (modernizuoti) ir palūkanų apmokėjimą išduodamos laikotarpiui, kuriam išduota pažyma būsto šildymo išlaidų kompensacijai skaičiuoti.

14. Kompensacijos būstui šildyti ir karštam vandeniui ruošti naudojant kietąjį ar kitokį kurą, kurio faktinės sąnaudos kiekvieną mėnesį nenustatomos, skiriamos piniginėmis lėšomis iš karto už visą kompensacijų skyrimo laikotarpį ar dalimis, jei keičiasi asmens pajamų šaltinis ar atsiranda kitų priežasčių, turinčių įtakos kompensacijos skaičiavimui.

15. Kompensacijos būstui šildyti naudojant kietąjį ar kitokį kurą skiriamos šildymo sezonui – 6 mėnesiams (nuo spalio 1 d. iki kovo 31 d. imtinai).

16. Įsiskolinimu už būsto šildymą, geriamąjį ir karštą vandenį laikoma, kai skola yra didesnė negu 300 Eur.

17. Piniginė socialinė parama skiriama Skyriaus vedėjo, vedėjo pavaduotojo ar kito administracijos direktoriaus įgalioto asmens sprendimu naudojant kompiuterinę programą „Parama“ iš Socialinės apsaugos plėtojimo programos savivaldybės administracijai skirtų asignavimų.

18. Piniginė socialinė parama pagal Įstatymo 23 straipsnio 1 dalies 1, 2 ir 8 punktus skiriama Skyriaus vedėjo ar pavaduotojo sprendimu, atsižvelgiant į atvejo vadybininkų, Skyriaus darbuotojų, socialinių darbuotojų, pedagogų, seniūnų, seniūnijų specialistų, seniūnaičių, bendruomeninių organizacijų ar (ir) religinių bendruomenių ir (ar) bendrijų, nevyriausybinių organizacijų atstovų, gyvenamosios vietos bendruomenės narių ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymus ir rekomendacijas.

19. Piniginė socialinė parama pagal Įstatymo 23 straipsnio 2 dalies 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 punktus neskiriama ar skiriama ne visiems bendrai gyvenantiems asmenims, arba pagal Socialinės paramos teikimo komisijos ar seniūnijose veikiančių piniginės socialinės paramos komisijų rekomendacijas skiriama Skyriaus vedėjo ar pavaduotojo sprendimu. 

20. Sprendimas dėl piniginės socialinės paramos skyrimo / neskyrimo  priimamas nurodant Įstatymo 8 straipsnio 1 dalies sąlygą (sąlygas), kuriai (kurioms) esant paskirta parama, ne vėliau kaip per mėnesį nuo prašymo-paraiškos ir visų reikalingų dokumentų gavimo dienos. Prašymus-paraiškas pateikusieji asmenys informuojami apie piniginės socialinės paramos skyrimą ar neskyrimą prašyme-paraiškoje nurodytu būdu: telefonu (tik skyrimo atveju), el. paštu, raštu.

21. Socialinė pašalpa gali būti teikiama

21.1. pinigais išmokama už kiekvieną praėjusį mėnesį per bankus, o neįgaliesiems, sergantiems, pensinio amžiaus ir socialinę riziką patiriantiems asmenims gali būti išmokama per paštus (ar) ir išmokų išnešiojimo įstaigas pagal Skyriaus sudarytus ir pateiktus žiniaraščius kiekvieno mėnesio 10–25 dienomis;

21.2. nepinigine forma.

22. Piniginė socialinė parama nepasiturintiems gyventojams, patiriantiems socialinę riziką, teikiama vadovaujantis savivaldybės tarybos patvirtintu Socialinės paramos teikimo socialinę riziką patiriantiems gyventojams tvarkos aprašu.

23. Piniginė socialinė parama 6 mėnesius neteikiama, kai bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens turimų piniginių lėšų dydis viršija Įstatymo 16 straipsnio 5 dalyje nustatytą piniginių lėšų normatyvą ir:

23.1. pareiškėjas ar bent vienas iš bendrai gyvenančių asmenų nepateikė informacijos apie socialinės paramos gavimo laikotarpiu gautas pinigines lėšas, viršijančias Įstatymo 16 straipsnio 5 dalyje nustatytą piniginių lėšų normatyvą;

23.2. bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens turimų piniginių lėšų dydis viršija Įstatymo 16 straipsnio 5 dalyje nustatytą piniginių lėšų normatyvą 4 ir daugiau kartų.

24. Šilumą (energiją) ir vandenį tiekiančios įmonės:

24.1. pagal Skyriaus pateiktus duomenis apskaičiuoja kompensacijas ir atitinkamai paramos gavėjams sumažina mokesčius;

24.2. kiekvieną mėnesį duomenis apie suskaičiuotas kompensacijas ir paraiškas dėl lėšų kompensacijoms, išskiriant kompensacijas, paskirtas išimties tvarka ar pagal Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 23 straipsnio 3 dalies 2, 3, 4, 7, 8, 9, 11 punktus ir 5 dalį, pateikia Skyriui;

24.3. iki kiekvieno mėnesio paskutinės dienos privalo raštu informuoti Skyrių apie nepasiturinčius gyventojus, kuriems skirtos kompensacijos, tačiau turi didesnį nei 300 Eur įsiskolinimą už būsto šildymą, geriamąjį ir karštą vandenį ir nėra sudarę sutarties dėl įsiskolinimo padengimo, arba teismas nėra priteisęs padengti įsiskolinimą, arba nevykdo sutartyje numatytų sąlygų;

24.4. teikti Skyriui dokumentus, numatytus teisės aktuose, dėl kredito daugiabučiam namui atnaujinti (modernizuoti) ir palūkanų apmokėjimo;

24.5. pagal Skyriaus pateiktą pažymą dėl kredito ir palūkanų apmokėjimo, pateikti Skyriui paraišką kreditui daugiabučiam namui atnaujinti (modernizuoti) ir palūkanoms apmokėti.

25. Šilumą (energiją) ir vandenį tiekiančioms įmonėms už šildymą ir vandenį lėšos pervedamos į įmonių atsiskaitomąsias sąskaitas bankuose, už kiekvieną praėjusį mėnesį, o apskaičiuotą kredito ir palūkanų sumą – į paraiškoje nurodytą sąskaitą už einamąjį ir (ar) praėjusį mėnesį.

26. Paskirta, bet laiku neatsiimta piniginė socialinė parama išmokama, jeigu dėl jos buvo kreiptasi ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo paskutinio mėnesio, už kurį piniginė socialinė parama buvo paskirta.

27. Mirus asmeniui, kurio vardu bendrai gyvenantiems asmenims mokama piniginė socialinė parama, šiems bendrai gyvenantiems asmenims paskirta ir iki kito mėnesio po jo mirties neišmokėta piniginė socialinė parama, jeigu dėl jos buvo kreiptasi ne vėliau kaip per 3 mėnesius po piniginę socialinę paramą gavusio asmens mirties dienos, išmokama mirusįjį laidojusiam vienam iš bendrai gyvenančių asmenų, pateikus laisvos formos prašymą, o jeigu tokio bendrai gyvenančio asmens nėra, pervedamos į vaiko (įvaikio) ar vaikų (įvaikių) vardu atidarytą sąskaitą banke. Mirus vienam gyvenančiam asmeniui, piniginės socialinės paramos teikimas nutraukiamas nuo jo mirties mėnesio pirmos dienos, o už praėjusį laikotarpį paskirta ir neatsiimta piniginė socialinė parama neišmokama.

28. Neteisėtai gautos piniginės socialinės paramos išieškojimas:

28.1. nustačius, kad bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo piniginę socialinę paramą gavo neteisėtai, nes kreipimosi dėl piniginės socialinės paramos metu pateikė neteisingus duomenis apie turtą, gaunamas pajamas, bendrai gyvenančius asmenis arba kitus duomenis, reikalingus piniginei socialinei paramai skirti, arba paramos teikimo laikotarpiu per mėnesį nepranešė apie materialinės padėties pasikeitimą ar atsiradusias aplinkybes, turinčias įtakos teisei į piniginę socialinę paramą arba jos dydžiui, bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo turi grąžinti neteisėtai gautą pinigų sumą, ją sumokėti dalimis arba parašyti sutikimą dėl kompensacijos perskaičiavimo;

28.2. negrąžinta neteisėtai gauta piniginė socialinė parama yra išskaičiuojama vadovaujantis Skyriaus priimtu sprendimu iš piniginę socialinę pašalpą gaunančiam asmeniui paskirtos piniginės socialinės paramos sumos išskaičiuojant ne daugiau kaip po 20 procentų mokėtinos sumos per mėnesį, jeigu nėra piniginę socialinę paramą gaunančio asmens raštu pateikto sutikimo išskaičiuoti didesnę mokėtinos sumos dalį per mėnesį ar visą mokėtiną sumą;

28.3. jeigu neteisėtai gauta piniginė socialinė parama negrąžinta arba neišskaičiuota, likusi skola išieškoma Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka, jeigu su išieškojimu susijusios administravimo išlaidos neviršija išieškotinos sumos.

29. Dėl savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų ir (ar) darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, kaltės neteisėtai išmokėtos piniginės socialinės paramos lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

III SKYRIUS

PAGRINDAI, KURIEMS ESANT PINIGINĖ SOCIALINĖ PARAMA SKIRIAMA PATIKRINUS GYVENIMO SĄLYGAS IR SURAŠIUS BUITIES IR GYVENIMO SĄLYGŲ PATIKRINIMO AKTĄ

 

30. Patikrinus bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas ir surašius buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, pagal Socialinės paramos teikimo komisijos ar seniūnijose veikiančių Piniginės socialinės paramos komisijų rekomendacijas, gali būti skiriama:

30.1. socialinė pašalpa, jeigu vieno iš bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens vidutinės pajamos per mėnesį yra mažesnės kaip 1,1 valstybės remiamų pajamų dydžio, tačiau bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo neatitinka Įstatymo 6 straipsnio 1 ar 3 punkte nustatytų reikalavimų;

30.2. kompensacijos, jeigu išlaidos už būsto šildymą, už faktinį geriamojo vandens ir (ar) karšto vandens kiekį atitinka Įstatymo 11 straipsnyje nustatytus kompensuojamus dydžius, tačiau bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo neatitinka Įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 1 ar 2 punkte nustatytų reikalavimų;

30.3. būsto šildymo išlaidų kompensacija už didesnį, negu nustatyta Įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 1 punkte, naudingojo būsto ploto normatyvą;

30.4. socialinė pašalpa ir kompensacijos bendrai gyvenantiems asmenims, kurie nėra sudarę teismo patvirtintos sutarties dėl vaiko (įvaikio) materialinio išlaikymo arba dėl išlaikymo ir (ar) tėvystės nustatymo nesikreipė į teismą, arba dėl išlaikymo ir (ar) tėvystės nustatymo kreipėsi į teismą, bet tėvystė nebuvo nustatyta ir (ar) išlaikymas nebuvo priteistas arba pareiškimas paliktas nenagrinėtas;

30.5. socialinė pašalpa bendrai gyvenantiems asmenims atskirai, kai santuokos nutraukimo bylos nagrinėjimo metu yra ginčas;

30.6. socialinė pašalpa, jeigu vieno iš bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens vidutinės pajamos per mėnesį yra lygios 1,1 valstybės remiamų pajamų dydžio arba bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens vidutinės pajamos per mėnesį ne daugiau kaip 50 procentų viršija 1,1 valstybės remiamų pajamų dydžio, arba apskaičiuota socialinė pašalpa yra mažesnė už šio įstatymo 22 straipsnio 9 dalyje nustatytą dydį ir bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo atitinka Įstatymo 6 straipsnio 1 ir 3 punktuose nustatytus reikalavimus: vienam gyvenančiam asmeniui ir dviem bendrai gyvenantiems asmenims – 25 procentų valstybės remiamų pajamų dydžio; trims ir keturiems bendrai gyvenantiems asmenims – 50 procentų valstybės remiamų pajamų dydžio; penkiems ir daugiau bendrai gyvenančių asmenų – 70 procentų valstybės remiamų pajamų dydžio;

30.7. būsto šildymo išlaidų kompensacija vienam gyvenančiam asmeniui arba bendrai gyvenantiems asmenims, jeigu jie deklaruoja gyvenamąją vietą jų nuosavybės teise turimame būste arba nuomojasi būstą, kuris Nekilnojamojo turto registre nėra įregistruotas kaip gyvenamosios patalpos arba atskira gyvenamoji patalpa, kai bendraturčių nuosavybės teisės dalys nėra nustatytos;

30.8. būsto šildymo išlaidų kompensacija, jeigu daugiabučio namo buto savininkas neatitinka Įstatymo 7 straipsnio 5 dalyje nustatytų reikalavimų;

30.9. socialinė pašalpa ir kompensacijos bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, kai jiems piniginė socialinė parama neskiriama Įstatymo 21 straipsnio 11 dalyje nustatytu atveju;

30.10. piniginė socialinė parama kaip vienam gyvenančiam asmeniui pilnamečiui vaikui (įvaikiui) iki 24 metų, kuris mokosi pagal bendrojo ugdymo programą (įskaitant laikotarpį nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos) ar pagal formaliojo profesinio mokymo programą arba studijuoja aukštojoje mokykloje (įskaitant akademinių atostogų dėl ligos ar nėštumo laikotarpį), kai mirė vienas iš jo tėvų (įtėvių).

 

IV SKYRIUS

PAGRINDAI, KURIEMS ESANT SOCIALINĖ PARAMA (VIENKARTINĖ, SĄLYGINĖ, PERIODINĖ IR TIKSLINĖ) SKIRIAMA KITAIS ATVEJAIS

 

31. Patikrinus bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas ir surašius buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, kuriame pagrįstas paramos reikalingumas, Socialinės paramos teikimo komisijos sprendimu gali būti skiriama vienkartinė, sąlyginė, periodinė ir tikslinė pašalpa kitais atvejais.

32. Vienkartinė socialinė parama gali būti skiriama iki 3 bazinės socialinės išmokos dydžių, jeigu bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens vidutinės pajamos per mėnesį vienam asmeniui neviršija 1,5 valstybės remiamų pajamų dydžio, šiais atvejais:

32.1. skurdo atveju;

32.2. sunkiems ligoniams, sergantiems lėtinėmis ligomis.

33. Vienkartinė socialinė parama gali būti skiriama iki 8 bazinės socialinės išmokos dydžių, jeigu bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens vidutinės pajamos per mėnesį vienam asmeniui neviršija 2,5 valstybės remiamų pajamų dydžių, šiais atvejais:

33.1. sunkiems ligoniams, kurie per 12 mėnesių patyrė traumą, atlikta operacija, sunkiai susirgo ar liga labai progresuoja;

33.2. protezų daliniam kompensavimui, išskyrus dantų protezus, pateikus išlaidų pagrindimo dokumentus;

33.3. socialinę riziką patiriančioms moterims gydytojo paskirtoms ilgalaikio veikimo kontraceptinėms priemonėms įsigyti;

33.4. kitais nenumatytais atvejais.

34. Sąlyginė pašalpa gali būti skiriama iki 8 bazinės socialinės išmokos dydžių, jeigu bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens vidutinės pajamos per mėnesį vienam asmeniui neviršija 2,5 valstybės remiamų pajamų dydžių, šiais atvejais:

34.1. socialinę riziką patiriančioms šeimoms ar asmenims, turintiems priklausomybių, kurie pagal socialinio darbuotojo rekomendacijas dalyvauja psichosocialinėse programose, skiriama detoksikacija, gydosi ar reabilituojasi pagal Minesotos, Dvylikos žingsnių ar panašias programas. Ši parama gali būti skiriama daliniam ar visam ilgalaikiam gydymo periodui;

34.2. asmenims, kurie pagal gydytojų ar kitų specialistų rekomendacijas pradeda gydytis nuo užkrečiamųjų ar kt. ligų. Ši parama gali būti skiriama gydymosi ar reabilitacijos metu ir po gydymo ar reabilitacijos, bet ne ilgiau kaip šešis mėnesius;

34.3. socialinę riziką patiriančioms šeimoms ar asmenims, kuriems nustatytas sveikatos, švietimo ar socialinių paslaugų poreikis, tačiau šeima ar asmuo neturi finansinių galimybių už jas sumokėti, skiriama parama vienkartinėms ar ilgalaikėms paslaugoms apmokėti.

35. Periodinė pašalpa, jeigu bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens vidutinės pajamos per mėnesį vienam asmeniui neviršija 2,5 valstybės remiamų pajamų dydžių, gali būti skiriama  šiais atvejais:

35.1. mokslo metų laikotarpiu 2 bazinės socialinės išmokos dydžių parama studijoms aukštųjų mokyklų nuolatinių (dieninių) studijų gerai besimokantiems studentams, atitinkantiems vieną iš šių sąlygų:

35.1.1. turintiems negalią;

35.1.2. netekusiems tėvų globos;

35.1.3. iš šeimų, kuriose auga 3 ir daugiau vaikų;

35.1.4. iš šeimų, kurios gauna socialinę pašalpą;

35.1.5. iš šeimų, kuriose vaikus augina vienas iš tėvų (tėvai išsiskyrę, miręs vienas iš tėvų, nenustatyta tėvystė ir kiti atvejai);

35.1.6. iš socialinėje atskirtyje esančių šeimų;

35.1.7. iš šeimų, kuriose vienas ar abu tėvai turi neįgalumą ar yra pensinio amžiaus;

35.1.8. gerai besimokantiems studentams, kurių egzaminų (įskaitų), o pirmakursių vidurinio mokslo baigimo pažymėjimo metinių pažymių vidurkiai yra ne žemesni kaip 7 balai. Mokymosi rezultatai tikslinami po kiekvienos sesijos;

35.2. kreditui, paimtam daugiabučiam namui atnaujinti (modernizuoti) ir palūkanoms apmokėti, mirus vienam iš bendrai gyvenusių asmenų (buto savininkui), kol bus tvarkomi būsto paveldėjimo dokumentai, bet ne ilgiau kaip 6 mėnesiams;

35.3. apdrausti asmenis, nedraustus sveikatos draudimu, arba apmokėti sveikatos priežiūros paslaugas pagal Valstybinių ligonių kasų nustatytus įkainius, kai dėl specifinių aplinkybių kyla grėsmė asmens sveikatos būklei ir reikalingas gydymas.

36. Tikslinė pašalpa gali būti skiriama iki 8 bazinės socialinės išmokos dydžių, jeigu bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens vidutinės pajamos per mėnesį vienam asmeniui neviršija 2 valstybės remiamų pajamų dydžių, o jeigu bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens vidutinės pajamos per mėnesį vienam asmeniui neviršija 3,5 valstybės remiamų pajamų dydžių, gali būti skiriama iki 5 bazinės socialinės išmokos dydžių šiais atvejais:

36.1. onkologiniams ligoniams, kuriems per pastaruosius 24 mėnesius buvo atlikta operacija, taikyta spindulinė terapija ar chemoterapija;

36.2. ligoniams po sudėtingų operacijų, kuriems reikalinga nuolatinė gydytojų bei kitų specialistų priežiūra, kuriai reikia papildomų išlaidų;

36.3. sunkiomis ligomis sergantiems vaikams (vadovaujantis Sunkių ligų sąrašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2003 m. kovo 28 d. įsakymu Nr. V-177 „Dėl Sunkių ligų sąrašo patvirtinimo“).

37. Tikslinė pašalpa gali būti skiriama iki 50 bazinės socialinės išmokos dydžių, jeigu bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens vidutinės pajamos per mėnesį vienam asmeniui neviršija 5 valstybės remiamų pajamų dydžių, šiais atvejais, įvykusiais per 12 mėnesių iki kreipimosi:

37.1. stichinės nelaimės (potvynis, audra, liūtis, uraganas, gaisras) atveju;

37.2. netekties ar sunkaus sveikatos sužalojimo.

38. Tikslinė pašalpa gali būti skiriama iki 5 bazinės socialinės išmokos dydžių, jeigu bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens vidutinės pajamos per mėnesį vienam asmeniui neviršija 2 valstybės remiamų pajamų dydžių, padengti dalį įsiskolinimo už būsto šildymą ir (ar) karštą vandenį, ir (ar) geriamąjį vandenį, ir (ar) elektros energiją, kai asmenys sumoka einamuosius mokesčius už suteiktas paslaugas. Skirta pašalpa pervedama į paslaugas teikiančių įmonių atsiskaitomąsias sąskaitas bankuose.

39. Tikslinė pašalpa du mėnesius po 1 valstybės remiamų pajamų dydį skiriama asmenims, grįžusiems iš įkalinimo įstaigos, kurie atliko su laisvės atėmimu susijusią bausmę. Ši išmoka Socialinės paramos teikimo komisijoje nesvarstoma, skiriama Skyriaus vedėjo ar pavaduotojo sprendimu.

40. Asmenys, grįžę iš įkalinimo įstaigos, norintys gauti Aprašo 39 punkte numatytą pašalpą, privalo kreiptis per 2 mėnesius nuo paleidimo iš įkalinimo įstaigos dienos.

41. Vienkartinė ir tikslinė socialinė parama neskiriama, kai bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo per metus vienkartinės socialinės paramos prašo pakartotinai dėl tos pačios priežasties, išskyrus atvejus, kai parama skiriama grįžus iš įkalinimo įstaigos, stichinės nelaimės ar netekties atveju.

42. Socialinės paramos teikimo komisija, nagrinėdama išskirtinai sudėtingus gyventojų atvejus, gali skirti paramą kitais atvejais, kai testuojamos pajamos viršija iki 20 procentų nustatytų dydžių.

 

V SKYRIUS

BENDRUOMENINIŲ ORGANIZACIJŲ IR KITŲ SUINTERESUOTŲ ASMENŲ PASITELKIMO DALYVAUTI SVARSTANT KLAUSIMUS DĖL SOCIALINĖS PARAMOS SKYRIMO TVARKA

 

43. Savivaldybės administracijos direktorius sudaro seniūnijų teritoriniu principu veikiančius kolegialius visuomeninius organus – piniginės socialinės paramos komisijas, į kurių sudėtį galėtų įeiti seniūnai, socialiniai darbuotojai, mokyklų darbuotojai, bendruomeninių organizacijų, religinių bendruomenių ar religinių bendrijų ir nevyriausybinių organizacijų atstovai, gyvenamosios vietovės bendruomenės nariai, seniūnaičiai ir kiti suinteresuoti asmenys.

44. Bendruomeninės organizacijos, religinės bendruomenės ar religinės bendrijos ir nevyriausybinės organizacijos, gyvenamosios vietovės bendruomenės nariai, seniūnaičiai ir kiti suinteresuoti asmenys turi teisę teikti Skyriui ir seniūnijoms informaciją apie piniginės socialinės paramos gavėjus, siūlyti socialinės paramos teikimo būdus.

45. Bendruomeninių organizacijų, religinių bendruomenių ar religinių bendrijų ir nevyriausybinių organizacijų nariai, gyvenamosios vietovės bendruomenės nariai, seniūnaičiai ir kiti suinteresuoti asmenys turi teisę dalyvauti piniginės socialinės paramos komisijų seniūnijose veikloje.

46. Socialinės paramos teikimo komisijos sudėtį ir nuostatus tvirtina Elektrėnų savivaldybės taryba.

47. Piniginės socialinės paramos komisijų seniūnijose sudėtį ir nuostatus tvirtina administracijos direktorius seniūnų teikimu.

48. Piniginės socialinės paramos komisijų seniūnijose funkcijos:

48.1. teikti rekomendacijas dėl piniginės socialinės paramos skyrimo, kai bendrai gyvenantiems arba vienam gyvenančiam asmeniui socialinė parama skiriama pagal šio Aprašo 30 punktą;

48.2. teikti rekomendacijas dėl piniginės socialinės paramos skyrimo ar mokėjimo atnaujinimo, kai bendrai gyvenantiems arba vienam gyvenančiam asmeniui piniginės socialinės paramos mokėjimas sustabdomas ar nutraukiamas, ar piniginė socialinė parama skiriama ne visiems bendrai gyvenantiems asmenims pagal Įstatymo 23 straipsnio 2 dalies 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 punktus;

48.3. analizuoti probleminius atvejus (piktnaudžiavimo, kilus ginčui dėl piniginės socialinės paramos sustabdymo, nutraukimo, skyrimo ne visiems bendrai gyvenantiems asmenims ar teikimo nepinigine forma būdų parinkimo) ir teikti rekomendacijas;

48.4.  kviesti piniginės socialinės paramos gavėjus pokalbio;

48.5. dalyvauti tikrinant bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą;

48.6.  analizuoti ir teikti siūlymus dėl piniginės socialinės paramos mokėjimo būdo parinkimo.

49. Piniginės socialinės paramos komisijų seniūnijose posėdžiai renkami pagal poreikį, bet ne mažiau kaip vieną kartą per ketvirtį. Kiekvienas posėdis protokoluojamas ir kiekvienam svarstytam atvejui priimamas rekomendacinio pobūdžio motyvuotas sprendimas apie piniginės socialinės paramos skyrimą ar neskyrimą ar teikimo nepinigine forma būdų parinkimą. Protokolas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas pateikiamas Skyriui.

50. Bendrai gyvenančius asmenis arba vieną gyvenantį asmenį, kuriuos dėl socialinės paramos skyrimo reikia aptarti piniginės socialinės paramos komisijose seniūnijose, siūlo ir visus turimus dokumentus bei informaciją apie šiuos asmenis pateikia Skyrius, seniūnija ar pats pareiškėjas.

51. Piniginės socialinės paramos komisijų seniūnijose nariai užtikrina nepasiturinčių gyventojų pateiktų socialinei paramai gauti duomenų konfidencialumą pasirašytinai.

 

 

VI SKYRIUS

NEPANAUDOTŲ LĖŠŲ PINIGINEI SOCIALINEI PARAMAI NAUDOJIMAS

 

52. Nepanaudotos savivaldybių biudžetų lėšos piniginei socialinei paramai skaičiuoti ir mokėti, atsižvelgiant į poreikį, pirmiausia naudojamos socialinei paramai kitais atvejais finansuoti, pagal kiekvienais metais iškilusį poreikį atskirais savivaldybės tarybos sprendimais.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

53. Aprašo 9, 10, 13, 19, 24.2, 30.1. 30.2, 30.6, 48.1 ir 48.2 punktuose numatytos nuostatos dėl bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens nuosavybės teise turimo turto pradedamos taikyti kitą dieną po to, kai sueina 6 mėnesiai, kai buvo atšaukta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 152 „Dėl valstybės lygio ekstremaliosios situacijos paskelbimo“ paskelbta ekstremalioji situacija ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. kovo 14 d. nutarimu Nr. 207 „Dėl karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbimo“ paskelbtas karantinas arba kai sueina jų paskelbimo terminai.

54. Siekdami įvertinti piniginės socialinės paramos teikimo veiksmingumą, Skyriaus socialinio darbo organizatoriai ar specialistai seniūnijose, kilus įtarimų dėl bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pateiktų duomenų pagrįstumo, piktnaudžiavimo socialine parama, periodiškai tikrina bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą.

55. Sprendimas dėl piniginės socialinės paramos skyrimo ar neskyrimo gali būti skundžiamas Socialinės paramos teikimo komisijai, administracijos direktoriui ir kitoms institucijoms Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

__________________________