LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL FINANSŲ MINISTRO 2011 M. RUGPJŪČIO 11 D. ĮSAKYMO NR. 1K-275 „DĖL VALSTYBĖS PINIGINIŲ IŠTEKLIŲ SRAUTAMS PROGNOZUOTI SKIRTOS INFORMACIJOS TEIKIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2014 m. gruodžio 29 d. Nr. 1K-493
Vilnius
1. P a k e i č i u Lietuvos Respublikos finansų ministro 2011 m. rugpjūčio 11 d. įsakymą Nr. 1K-275 „Dėl Valstybės piniginių išteklių srautams prognozuoti skirtos informacijos teikimo taisyklių patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:
„LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL VALSTYBĖS PINIGINIŲ IŠTEKLIŲ SRAUTAMS PROGNOZUOTI SKIRTOS INFORMACIJOS TEIKIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos valstybės iždo įstatymo 7 straipsnio 6 punktu ir 8 straipsnio 2 dalimi,
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos finansų ministro
2011 m. rugpjūčio 11 d. įsakymu Nr. 1K-275
(Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. gruodžio 29 d. įsakymo Nr. 1K-493 redakcija)
VALSTYBĖS PINIGINIŲ IŠTEKLIŲ SRAUTAMS PROGNOZUOTI SKIRTOS INFORMACIJOS TEIKIMO TAISYKLĖS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Valstybės piniginių išteklių srautams prognozuoti skirtos informacijos teikimo taisyklėse (toliau – taisyklės) reglamentuojamas informacijos, skirtos valstybės piniginių išteklių srautų prognozėms rengti, teikimas Lietuvos Respublikos finansų ministerijai (toliau – Finansų ministerija). Pagal šią informaciją nustatoma:
1.2. Europos Sąjungos (toliau – ES) ir kitos tarptautinės finansinės paramos programoms, finansuojamoms iš 2007–2013 metų ES struktūrinių fondų, 2014–2020 metų ES struktūrinių fondų, Europos žemės ūkio garantijų fondo (toliau – EŽŪGF), 2007–2013 metų Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (toliau – 2007–2013 m. EŽŪFKP), 2014–2020 metų Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (toliau – 2014–2020 m. EŽŪFKP), Užkrečiamų ligų kontrolės programos, Europos žuvininkystės fondo (toliau – EŽF), Europos jūrų reikalų ir žuvininkystės fondo (toliau – EJRŽF), Vidaus saugumo fondo, Europos pabėgėlių fondo, Išorės sienų fondo, Europos grąžinimo fondo, Europos fondo trečiųjų šalių piliečių integracijai, Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo, Europos kaimynystės ir partnerystės priemonės, Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, ES transeuropinio transporto tinklo (toliau – TEN-T) plėtros projektams skirtų lėšų, Europos infrastruktūros tinklų plėtros priemonės, Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo programų, Nusikalstamumo prevencijos ir kovos su nusikalstamumu programos (ISEC), Hercule II programos, Informavimo apie euro įvedimą priemonės, 2009–2014 metų Europos ekonominės erdvės (toliau – EEE) ir Norvegijos finansinių mechanizmų, Lietuvos Respublikos ir Šveicarijos Konfederacijos bendradarbiavimo programos, kuria siekiama sumažinti ekonominius ir socialinius skirtumus išsiplėtusioje Europos Sąjungoje, lėšų, finansuoti reikalingų lėšų poreikis ir planuojamos gauti pajamos;
2. Taisyklėmis privalo vadovautis visi asignavimų valdytojai, jiems pavaldžios biudžetinės įstaigos, ES ir kitos tarptautinės finansinės paramos projektus įgyvendinančios ir valstybės išteklių fondus administruojančios institucijos, centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojas, Finansų ministerijos Valstybės iždo departamentas (toliau – Valstybės iždo departamentas), Finansų ministerijos Biudžeto departamentas (toliau – Biudžeto departamentas).
II SKYRIUS
VALSTYBĖS BIUDŽETO ASIGNAVIMŲ POREIKIO PROGNOZIŲ TEIKIMAS
3. Valstybės biudžeto asignavimų poreikio prognozės teikiamos naudojant Valstybės biudžeto, apskaitos ir mokėjimų sistemą (toliau – VBAMS), kai finansavimas skiriamas visoms programoms, išskyrus taisyklių 14–21 punktuose išvardytas programas ir valstybės išteklių fondus.
4. Asignavimų valdytojai ir jiems pavaldžios biudžetinės įstaigos rengia ir įveda valstybės biudžeto asignavimų poreikio prognozių duomenis į VBAMS atsižvelgdami į planuojamas išlaidas ir neviršydami asignavimų valdytojui ir jo pavaldžiai biudžetinei įstaigai patvirtintų valstybės biudžeto asignavimų programoms finansuoti. Valstybės biudžeto asignavimų poreikio prognozių duomenys teikiami tik elektronine forma.
5. Valstybės biudžeto asignavimų poreikio prognozių duomenų įvedimas atliekamas tuo pačiu VBAMS lygiu, kuriuo rengiamos mokėjimo paraiškos.
6. Valstybės biudžeto asignavimų poreikio prognozių duomenys VBAMS pateikiami tūkstančių eurų tikslumu pagal stambesnius valstybės biudžeto išlaidų ekonominės klasifikacijos (toliau – ekonominė klasifikacija) straipsnius dienomis ir mėnesiais:
6.1. dienos prognozių duomenys įvedami kiekvieną darbo dieną iki 13 valandos dvidešimčiai darbo dienų į priekį pradedant n+3 darbo diena (n – prognozės įvedimo diena). Įvesta informacija gali būti tikslinama pradedant n+3 darbo diena;
7. Asignavimų valdytojai kiekvieną darbo dieną 13–14 valandomis, naudodami VBAMS, gauna (importuoja) pavaldžių biudžetinių įstaigų valstybės biudžeto asignavimų poreikio prognozių duomenis ir kartu su vadovaujamos biudžetinės įstaigos prognozių duomenimis perduoda (eksportuoja) juos Valstybės iždo departamentui.
8. Asignavimų valdytojai yra atsakingi už vadovaujamų biudžetinių įstaigų ir pavaldžių biudžetinių įstaigų valstybės biudžeto asignavimų poreikio prognozių duomenų pateikimą VBAMS.
9. Asignavimų valdytojai valstybės biudžeto asignavimų poreikio prognozių duomenims įvesti ir perduoti Valstybės iždo departamentui, o asignavimų valdytojams pavaldžių biudžetinių įstaigų vadovai tik prognozių duomenims įvesti į VBAMS paskiria atsakingus asmenis.
10. Paskirti atsakingi asmenys užpildo Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2000 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 195 „Dėl Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklių patvirtinimo“, 2 priedo formą VBAMS VIK-1 „Vartotojų identifikavimo kortelė“, kurioje paskirtiems atsakingiems asmenims suteikiami unikalūs VBAMS vartotojų identifikavimo kodai ir patvirtinami šių asmenų, jų vadovo ir vadovą pavaduojančių asmenų parašai.
11. Asignavimų valdytojų ir jiems pavaldžių biudžetinių įstaigų vadovų darbui su VBAMS paskirti atsakingi asmenys, turintys teisę VBAMS tvirtinti arba registruoti mokėjimo paraiškas, taip pat gali įvesti valstybės biudžeto asignavimų poreikio prognozių duomenis ir juos perduoti Valstybės iždo departamentui.
12. Asignavimų valdytojai ir jiems pavaldžios biudžetinės įstaigos turi galimybę VBAMS peržiūrėti ir atsispausdinti savo įvestų valstybės biudžeto asignavimų poreikio prognozių informaciją – ataskaitas:
13. Asignavimų valdytojai ir jiems pavaldžios biudžetinės įstaigos analizuoja ir vertina savo pateiktų prognozių tikslumą naudodami pervestų asignavimų, kurie lyginami su prognoze, ataskaitas VBAMS:
III SKYRIUS
INFORMACIJOS APIE ES IR KITOS TARPTAUTINĖS FINANSINĖS
PARAMOS POREIKĮ IR PLANUOJAMAS GAUTI PAJAMAS TEIKIMAS
14. Įgyvendinančioji institucija, administruojanti EŽŪGF, 2007–2013 m. EŽŪFKP, 2014–2020 m. EŽŪFKP, EŽF ir EJRŽF priemones, teikia elektroniniu paštu Valstybės iždo departamentui informaciją apie paramos gavėjams planuojamas išmokėti lėšas, skirtas šioms priemonėms įgyvendinti:
14.1. kiekvieną darbo dieną – apie planuojamas išmokėti sumas per 20 darbo dienų, pradedant n+3 darbo diena, pagal kiekvieną fondą, nurodydama ekonominės klasifikacijos straipsnius;
15. Įgyvendinančiosios institucijos, vadovaudamosi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1225 „Dėl Veiksmų programų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“, teikia Valstybės iždo departamentui informaciją apie projektų vykdytojams per tris artimiausius mėnesius planuojamas išmokėti ES fondų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšas pagal kiekvieną veiksmų programą iki kiekvieno mėnesio 20 dienos (5 priedas).
Įgyvendinančiosios institucijos ir vadovaujančioji institucija, kai įgyvendinami projektai, apimantys ES struktūrinių fondų finansines priemones, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“, teikia Valstybės iždo departamentui informaciją apie projektų vykdytojams per tris artimiausius mėnesius planuojamas išmokėti ES fondų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšas pagal kiekvieną veiksmų programos prioritetą iki kiekvieno mėnesio 20 dienos (5 priedas).
Informacija pagal taisyklių 5 priedą gali būti rengiama išskiriant finansavimo iš 2007–2013 metų ir 2014–2020 metų ES struktūrinių fondų lėšų laikotarpius, t. y. į vieną lentelę įtraukiama vieno arba abiejų laikotarpių informacija.
16. Kai administruojant projektus, įgyvendinamus pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. spalio 30 d. nutarimą Nr. 998 „Dėl 2014–2020 metų iš Europos Sąjungos fondų lėšų planuojamų bendrai finansuoti valstybės projektų atrankos laikinosios tvarkos aprašo patvirtinimo“, nedalyvauja įgyvendinančiosios institucijos, informaciją apie per tris artimiausius mėnesius planuojamas išmokėti 2014–2020 metų ES struktūrinių fondų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšas Valstybės iždo departamentui teikia ministerijos, pagal kompetenciją atsakingos už iš ES struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamus ūkio sektorius (toliau – ministerijos).
17. Ministerijos ir (ar) kitos valstybės institucijos, pagal kompetenciją atsakingos už iš ES fondų lėšų bendrai finansuojamus ūkio sektorius, vadovaudamosi Lietuvos Respublikos finansų ministro 2009 m. kovo 12 d. įsakymu Nr. 1K-061 „Dėl Įsipareigojimų dėl projektams skiriamo finansavimo bei pareiškėjų ir partnerių lėšų ir šių lėšų išmokėjimo bei naudojimo detalizavimo einamaisiais ir ateinančiais metais plano formos patvirtinimo“, kiekvieno ketvirčio pabaigoje teikia informaciją apie projektų vykdytojams planuojamas išmokėti 2007–2013 metų ES struktūrinės paramos lėšas einamaisiais (pagal ketvirčius) ir pirmais ateinančiais metais.
Ministerijos, vadovaudamosi 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“, 135 punktu, kiekvieno ketvirčio pabaigoje rengia ir teikia Finansų ministerijai ketvirtinius priemonių įgyvendinimo planus, kuriuose nurodoma informacija apie per 3 metus numatomas pasirašyti projektų sutartis, įskaitant projektų, apimančių finansines priemones, finansavimo sutartis, išmokėti ir pripažinti tinkamomis deklaruoti Europos Komisijai lėšas.
18. Asignavimų valdytojai iki kiekvieno mėnesio 25 dienos teikia (arba paveda atsakingoms institucijoms teikti) Valstybės iždo departamentui informaciją apie projektų vykdytojams per tris ateinančius mėnesius planuojamas išmokėti lėšas, skirtas Išorės sienų fondo, Europos grąžinimo fondo, Vidaus saugumo fondo, Europos infrastruktūros tinklų plėtros priemonės, TEN-T plėtros projektams įgyvendinti, pagal nustatytą formą (6 priedas).
19. Asignavimų valdytojai iki kiekvieno ketvirčio paskutinio mėnesio 25 dienos teikia (arba paveda atsakingoms institucijoms teikti) Valstybės iždo departamentui informaciją apie projektų vykdytojams einamaisiais (pagal ketvirčius) ir pirmais ateinančiais metais planuojamas išmokėti lėšas, skirtas Išorės sienų fondo, Europos grąžinimo fondo, Vidaus saugumo fondo, Europos infrastruktūros tinklų plėtros priemonės, TEN-T plėtros projektams įgyvendinti, Europos kaimynystės ir partnerystės priemonės programos projektams įgyvendinti, pagal nustatytą formą (7 priedas).
20. Asignavimų valdytojai iki kiekvieno ketvirčio paskutinio mėnesio 25 dienos teikia (arba paveda atsakingoms institucijoms teikti) Valstybės iždo departamentui informaciją apie EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų bei Lietuvos Respublikos ir Šveicarijos Konfederacijos bendradarbiavimo programos, kuria siekiama sumažinti ekonominius ir socialinius skirtumus išsiplėtusioje Europos Sąjungoje, administravimo išlaidoms ir projektams įgyvendinti skirtų lėšų poreikį per tris ateinančius mėnesius, taip pat einamaisiais (pagal ketvirčius) ir pirmais ateinančiais metais pagal nustatytas formas (6, 7 priedai).
21. Viešoji įstaiga Jungtinis techninis sekretoriatas, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2009 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-363 „Dėl Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimo per sieną programos projektų išlaidų apmokėjimo ir ataskaitų teikimo taisyklių patvirtinimo“ ir Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2010 m. gruodžio 15 d. įsakymu Nr. 1V-769 „Dėl 2007–2013 metų Europos Sąjungos finansinio laikotarpio Europos kaimynystės ir partnerystės priemonės Latvijos, Lietuvos ir Baltarusijos bendradarbiavimo per sieną programos išlaidų apmokėjimo ir ataskaitų teikimo taisyklių patvirtinimo“, teikia per ateinančius tris mėnesius planuojamų paprašyti lėšų, skirtų Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimo per sieną programos projektams ir techninės pagalbos prioritetui įgyvendinti, ir 2007–2013 metų ES finansinio laikotarpio Europos kaimynystės ir partnerystės priemonės Latvijos, Lietuvos ir Baltarusijos bendradarbiavimo per sieną programos projektams įgyvendinti, prognozes.
22. Kai asignavimų valdytojai pateikia taisyklių 18 ir 21 punktuose nustatytą informaciją apie planuojamas išmokėti lėšų sumas per tris ateinančius mėnesius ir prasidėjus pirmajam prognozuojamo laikotarpio mėnesiui nustato, kad einamojo mėnesio lėšų poreikio suma bus 4,5 mln. eurų ir daugiau didesnė, palyginti su minėtam mėnesiui jau pateiktais duomenimis, per kiek įmanoma trumpesnį laiką jie papildomai teikia patikslintą informaciją.
23. Asignavimų valdytojai taip pat užtikrina informacijos apie ES finansinės paramos planuojamas pajamas iš Europos Komisijos teikimą:
23.1. ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo mokėjimo paraiškų išsiuntimo Europos Komisijai dienos asignavimų valdytojai (arba atsakingos institucijos) informuoja Valstybės iždo departamentą apie gautinas iš Europos Komisijos TEN-T plėtros projektams įgyvendinti, Išorės sienų fondo, Europos grąžinimo fondo, Vidaus saugumo fondo, Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo, Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo, Europos kaimynystės ir partnerystės priemonės, Europos pabėgėlių fondo, Europos fondo trečiųjų šalių piliečių integracijai, Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Europos infrastruktūros tinklų plėtros priemonės programų lėšas;
23.2. iki kiekvieno ketvirčio paskutinio mėnesio 25 dienos asignavimų valdytojai teikia (arba paveda atsakingoms institucijoms teikti) Valstybės iždo departamentui informaciją apie TEN-T plėtros projektams įgyvendinti, Išorės sienų fondo, Europos grąžinimo fondo, Vidaus saugumo fondo, Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo, Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo, Europos kaimynystės ir partnerystės priemonės, Europos infrastruktūros tinklų plėtros priemonės programų planuojamas pripažinti deklaruotinomis Europos Komisijai išlaidas einamaisiais (pagal ketvirčius) ir pirmais ateinančiais metais (7 priedas).
IV SKYRIUS
INFORMACIJOS APIE VALSTYBĖS IŠTEKLIŲ FONDŲ LĖŠŲ POREIKĮ IR
PLANUOJAMAS GAUTI PAJAMAS TEIKIMAS
24. Asignavimų valdytojai, kurių vadovaujamoms įstaigoms einamaisiais metais skirta lėšų iš Privatizavimo fondo, teikia Biudžeto departamentui informaciją:
24.1. iki kiekvieno mėnesio 15 dienos – apie per tris ateinančius mėnesius iš Privatizavimo fondo planuojamas gauti lėšas pagal nustatytą formą (8 priedas);
25. Centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojas teikia Biudžeto departamentui informaciją:
25.1. iki kiekvieno mėnesio 15 dienos – apie per tris ateinančius mėnesius planuojamas į Privatizavimo fondą gauti pajamas pagal nustatytą formą (8 priedas);
26. Garantinį ir valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimo fondus administruojančios institucijos bei Biudžeto departamentas dėl Privatizavimo ir Rezervinio (stabilizavimo) fondų teikia Valstybės iždo departamentui informaciją:
26.1. iki kiekvieno mėnesio 25 dienos – apie per tris ateinančius mėnesius planuojamas išmokėti lėšas ir gauti pajamas pagal nustatytą formą (8 priedas);