TELŠIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL TELŠIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2021 m. gegužės 27 d. Nr. T1-252
Telšiai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 17 punktu ir Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2018 m. rugsėjo 12 d. įsakymu Nr. V-758 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 3 punktu, Telšių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Telšių rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašą ir priedus (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Telšių rajono savivaldybės tarybos 2019 m. gegužės 30 d. sprendimą Nr. T1-163 „Dėl Telšių rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais.
PATVIRTINTA
Telšių rajono savivaldybės tarybos
2021 m. gegužės 27 d. sprendimu Nr. T1-252
TELŠIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Telšių rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) paskirtis – apibrėžti Europos Sąjungos finansinės paramos, bendrojo finansavimo ir kitų Lietuvos Respublikos valstybės lėšų, skiriamų Telšių rajono savivaldybės mokiniams ugdyti pagal neformaliojo vaikų švietimo (toliau – NVŠ) (išskyrus ikimokyklinio, priešmokyklinio ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo) programas, skyrimo principus, lėšų naudojimą, reikalavimus švietimo teikėjui ir NVŠ programoms, NVŠ lėšomis finansuojamų vaikų apskaitą, NVŠ programų vertinimo, kokybės užtikrinimo ir atsiskaitymo už NVŠ lėšas tvarką.
2. NVŠ lėšos skiriamos savivaldybei neformaliojo vaikų švietimo plėtotei, siekiant didinti vaikų, ugdomų pagal NVŠ programas, skaičių.
II. NVŠ lėšų skyrimo PRINCIPAI
4. NVŠ lėšos savivaldybėms skiriamos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymu einamiesiems kalendoriniams metams. Šios lėšos konkrečiai savivaldybei apskaičiuojamos visas NVŠ lėšas padalinus iš Lietuvos mokinių, kurie praėjusių kalendorinių metų rugsėjo 1 d. mokėsi pagal bendrojo ugdymo programas, skaičiaus ir padauginus iš savivaldybėje praėjusių kalendorinių metų rugsėjo 1 d. besimokiusių mokinių skaičiaus. NVŠ lėšas savivaldybės naudoja NVŠ programoms finansuoti ir Aprašo įgyvendinimui administruoti, neviršijant 3 proc. savivaldybei skirtos lėšų sumos.
5. Teikėjams lėšos skiriamos Telšių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus (toliau – administracijos direktorius) įsakymu.
6. NVŠ teikėjams lėšos skiriamos, atsižvelgus į Telšių rajono savivaldybei skirtų NVŠ lėšų
sumą, mokinių, pasirinkusių NVŠ programas ir sudariusių su NVŠ teikėjais sutartis, skaičių ir NVŠ programos trukmę. Jei NVŠ lėšų yra mažiau nei vaikų, norinčių dalyvauti NVŠ programose, lėšos pirmiausiai skiriamos vaikams:
6.1. turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, atsirandančių dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų, nepalankių aplinkos veiksnių, taip pat mokiniams, gaunantiems socialinę paramą arba turintiems teisę į socialinę paramą;
7. NVŠ lėšomis finansuojama tik viena vaiko pasirinkta NVŠ programa. Lėšas skiria savivaldybė, kurioje vaikas mokosi pagal NVŠ programą, nepriklausomai nuo to, kurioje savivaldybėje jis gyvena ir mokosi.
8. NVŠ programos vykdomos dviem etapais: nuo sausio 1 dienos ir nuo spalio 1 dienos. Vaikas gali pasirinkti ar keisti programą tik 2 kartus per metus, prieš prasidedant programų vykdymo etapui.
9. NVŠ programos, skirtos vaikų vasaros užimtumui (stovyklų) organizuoti, vykdomos nuo birželio 15 dienos.
10. Savivaldybės planuojamas NVŠ lėšų vienam mokiniui ugdyti pagal NVŠ programas dydis yra ne mažiau kaip 10 eurų per mėnesį ir ne daugiau kaip 20 eurų. NVŠ programoms, vykdomoms birželio – rugpjūčio mėnesiais (vasaros užimtumui organizuoti), skiriama 20 eurų vienam mokiniui.
11. Savivaldybės administracijos direktorius įsakymu gali padidinti arba sumažinti lėšų, skirtų
vienam mokiniui ugdyti pagal NVŠ programas, dydį, atsižvelgdamas į savivaldybės keliamus prioritetus ir vykdomų programų kokybinius bei kiekybinius rodiklius, taip pat skirti finansavimą tik ribotam mokinių skaičiui programoje.
12. Finansuojant NVŠ programas prioritetas teikiamas šioms NVŠ programų kryptims:
12.2. STEAM (angl. Science, Technology, Engineering, Art (creative activities), Mathematics) krypties NVŠ programoms, skatinančioms gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos ir matematikos tyrimų ir eksperimentines veiklas, ir toms programų kryptims, kurių nevykdo švietimo teikėjai, veikiantys savivaldybėje.
13. Savivaldybė, atsižvelgdama į prioritetus, nustato kitokią NVŠ lėšų sumą vienam NVŠ
programoje dalyvaujančiam vaikui ar skirtingus NVŠ lėšų dydžius. Prioritetinėms kryptims gali būti skiriamas 20 procentų didesnis įkainis nuo savivaldybės nustatyto NVŠ lėšų dydžio.
15. NVŠ teikėjas privalo visu Telšių rajono savivaldybės nustatytu NVŠ krepšelio dydžiu mažinti savivaldybės, valstybės ar kito švietimo teikėjo nustatytą mokestį / paslaugos kainą asmeniui už neformalųjį vaikų švietimą.
III. NVŠ LĖŠŲ NAUDOJIMAS
17. Didinant ar mažinant rekomenduojamą NVŠ lėšų sumą, būtina pagrįsti ir užtikrinti, kad nenukentėtų ugdymo kokybė, kad NVŠ lėšos būtų naudojamos efektyviai ir racionaliai. Jei skiriamas didesnis finansavimas, turi būti aptarti ir aukštesni NVŠ programos vykdymo kokybiniai ir (ar) kiekybiniai rodikliai.
18. NVŠ lėšomis gali būti finansuojama:
18.1. NVŠ mokytojų ir kitų darbuotojų, įgyvendinančių NVŠ programas, darbo užmokestis ir socialinio draudimo įmokos;
IV. REIKALAVIMAI ŠVIETIMO TEIKĖJUI
19.NVŠ lėšomis NVŠ programas įgyvendinti gali visi neformaliojo vaikų švietimo teikėjai, išskyrus bendrojo ugdymo mokyklas, kurie:
19.2. registruoti Švietimo ir mokslo institucijų registre (toliau – ŠMIR). Registravimo tvarka pateikta adresu www.smir.smm.lt;
19.5. turi mokytojų, pagal Lietuvos Respublikos švietimo įstatymą turinčių teisę teikti švietimo paslaugas pagal neformaliojo vaikų švietimo programas 20. NVŠ teikėjai privalo turėti pažymas apie higienos žinių įgijimą, gebėjimą teikti pirmąją pagalbą. Privalo būti susipažinę su Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2012 m. birželio 25 d. įsakymu Nr. V-599 patvirtintomis Lietuvos higienos normų HN 20:2012 „Neformaliojo vaikų švietimo programų vykdymo bendrosiomis sveikatos saugos reikalavimų“ nuostatomis.
20. NVŠ teikėjai privalo turėti pažymas apie higienos žinių įgijimą, gebėjimą teikti pirmąją pagalbą. Privalo būti susipažinę su Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2012 m. birželio 25 d. įsakymu Nr. V-599 patvirtintomis Lietuvos higienos normų HN 20:2012
„Neformaliojo vaikų švietimo programų vykdymo bendrosiomis sveikatos saugos reikalavimų“ nuostatomis.
21. Laisvieji mokytojai, pvz., menininko statusą turintys asmenys, kultūros darbuotojai ir pan., norintys įgyvendinti NVŠ programas:
V. REIKALAVIMAI NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMOMS
23. NVŠ programos turi atitikti Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme apibrėžto kito neformaliojo vaikų švietimo paskirtį ir Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-2695 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos patvirtinimo“, nuostatas.
24. NVŠ programos turi būti registruotos Neformaliojo švietimo programų registre (toliau – NŠPR). Tuo atveju, kai švietimo teikėjas vykdo programas skirtingose savivaldybėse, kiekviena programa yra registruojama atskirai, t. y. kiekviena NVŠ programa privalo turėti unikalų NŠPR kodą.“.
25. NVŠ programos veiklos turi būti įgyvendinamos ne rečiau kaip po 2 pedagoginio darbo valandas per savaitę arba ne mažiau kaip 8 pedagoginio darbo valandas per mėnesį. Karantino, ekstremalios situacijos, ekstremalaus įvykio ar įvykio (ekstremali temperatūra, gaisras, potvynis, pūga ir kt.), keliančio pavojų mokinių sveikatai ir gyvybei, laikotarpiu NVŠ programa gali būti įgyvendinama nuotoliniu būdu, jeigu sprendimas mokyti šiuo būdu priimtas valstybės ir / ar savivaldybės lygiu. Kitais atvejais NVŠ programa ar jos dalys gali būti įgyvendinamos nuotoliniu būdu, jei tai numatyta NVŠ programos atitikties reikalavimams paraiškos formoje.
VI. NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMŲ VERTINIMAS, KOKYBĖS UŽTIKRINIMAS IR LĖŠAS GAUNANČIŲ VAIKŲ APSKAITA
26. Švietimo teikėjas, atitinkantis Aprašo 19 punkte nustatytus reikalavimus (toliau – NVŠ teikėjas), savivaldybei teikia užpildytą NVŠ programos atitikties reikalavimams paraiškos formą (Aprašo 1 priedas). NVŠ teikėjas gali teikti kelias programas, vienai programai pildoma viena paraiškos forma. Paraiškos formos skelbiamos NŠPR.
27. NVŠ programų paraiškos atitikčiai nustatyti yra adresuojamos administracijos direktoriui ir su lydraščiu teikiamos registruoti Telšių rajono savivaldybės priimamajame iki einamųjų metų gruodžio 10 dienos ir rugsėjo 10 dienos.
28. NVŠ programų paraiškos, skirtos vaikų vasaros (stovyklų) užimtumui organizuoti, atitikčiai nustatyti yra adresuojamos administracijos direktoriui ir su lydraščiu teikiamos registruoti Telšių rajono savivaldybės priimamajame iki einamųjų metų gegužės 15 dienos.
29. NVŠ programa teikiama vertinti administracijos direktoriaus įsakymu sudarytai NVŠ programų vertinimo komisijai (toliau – Komisija), kuri nustato, ar NVŠ programa atitinka nustatytus reikalavimus ir gali būti finansuojama NVŠ lėšomis. Komisija sudaroma iš įvairių institucijų atstovų, nepriklausomų vertintojų, turinčių patirties NVŠ srityje.
30. NVŠ programa vertinama pagal NVŠ programos vertinimo kriterijus (Aprašo 2 priedas, patvirtintas Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2018 m. rugsėjo 12 d. įsakymu Nr. V-758).
31. Administracijos direktorius, atsižvelgęs į Komisijos siūlymą, priima sprendimą dėl programos atitikties reikalavimams. Akredituotų NVŠ programų atitiktis peržiūrima kas metai.
32. Priėmus sprendimą dėl programos atitikties reikalavimams, per 3 darbo dienas Švietimo skyriaus specialistas, atsakingas už NVŠ, pažymi tai NŠPR. NVŠ programos, atitinkančios reikalavimus, paskelbiamos Telšių rajono savivaldybės interneto svetainėje kartu su kvietimu vaikams (tėvams, globėjams, rūpintojams) registruotis į NVŠ programą.
33. NVŠ teikėjas:
33.1. sudaro mokymo sutartis su paslaugos gavėju, elektroniniu būdu užpildydamas mokymo sutartį (Aprašo 3 priedas) Švietimo įstatymo nustatyta tvarka ir per 5 darbo dienas nuo sutarties pasirašymo registruoja vaikus Mokinių registre, pažymėdamas finansavimo NVŠ lėšomis požymį;
33.2. mokymo sutartis saugo, vadovaujantis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu, Ikimokyklinio, priešmokyklinio, bendrojo ugdymo, kito vaikų neformaliojo ugdymo švietimo programas vykdančių švietimo įstaigų veiklos dokumentų saugojimo terminų rodykle, patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2019 m. gruodžio 18 d. įsakymu Nr. V-1511 “Dėl Ikimokyklinio, priešmokyklinio, bendrojo ugdymo, kito vaikų neformaliojo ugdymo švietimo programas vykdančių švietimo įstaigų veiklos dokumentų saugojimo terminų rodyklės patvirtinimo“ ir popierines arba elektronines mokymo sutarčių kopijas teikia savivaldybei, kuri popierines mokymosi sutarčių kopijas suformuoja elektroniniu formatu ir visų sutarčių elektronines kopijas saugo švietimo portale emokykla.lt;
33.3. iki NVŠ programos vykdymo pradžios NŠPR pažymi NVŠ programos vykdymo vietą (nuotolinio ugdymo atveju - skaitmeninę ugdymo platformą) ir laiką (pedagoginėmis valandomis) ir duomenis atnaujina pagal poreikį;
33.4. vaikams baigus programą ar nutraukus mokymo sutartį, NVŠ teikėjas per 3 darbo dienas Mokinių registre pašalina įrašą apie vaiko dalyvavimą NVŠ lėšomis finansuojamoje programoje. sudaro dalyvavimo NVŠ programoje sutartis su vaikų tėvais (globėjais, rūpintojais) elektroniniu būdu užpildydamas mokymo sutartį (2018 m. rugsėjo 12 d. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro įsakymo Nr. V-758 „Dėl neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 3 priedas) ir Švietimo įstatymo nustatyta tvarka per 5 darbo dienas nuo sutarties pasirašymo registruoja vaikus Mokinių registre, pažymėdamas finansavimo NVŠ lėšomis požymį. Vaikams baigus programą ar nutraukus mokymo sutartį, NVŠ teikėjas per 3 darbo dienas Mokinių registre pašalina įrašą apie vaiko dalyvavimą NVŠ lėšomis finansuojamoje programoje.
34. Telšių rajono savivaldybės administracijos Švietimo skyriui pateikia Mokinių registro sistemoje suformuotus ir NVŠ teikėjo patvirtintus programoje dalyvaujančių vaikų sąrašus sausio 1d. ir spalio 1 d. duomenimis. Vienoje grupėje gali būti ne daugiau kaip 25 mokiniai
35. Švietimo skyrius turi teisę prašyti NVŠ teikėjo pateikti daugiau informacijos apie NVŠ programą ir joje dalyvaujančius vaikus.
36. NVŠ teikėjai (Telšių rajono savivaldybei nepavaldžios biudžetinės įstaigos arba nebiudžetinės įstaigos, laisvieji mokytojai), kuriems yra paskirtos lėšos NVŠ programoms įgyvendinti, sudaro su administracijos direktoriumi biudžeto lėšų naudojimo sutartį, patvirtintą administracijos direktoriaus 2015 m. gegužės 18 d. įsakymu Nr. A1-724 „Dėl biudžeto lėšų naudojimo sutarties patvirtinimo“.
37. Prieš prasidedant kitam NVŠ veiklų vykdymo etapui, programų vertinimo komisija dar kartą peržiūri programas, jei nebuvo fiksuota pažeidimų, NVŠ teikėjas rašo prašymą administracijos direktoriui dėl programos vykdymo tęstinumo, Švietimo skyriui pateikia patikslintą mokinių sąrašą ir darbo grafiką. Jei prisijungia nauji teikėjai, administracijos direktoriaus įsakymu perskirstomos lėšos. Peržiūrimas ir programų aktualumas bei vykdymo laikotarpis.
38. Jei yra pažeidimų dėl NVŠ programos vykdymo proceso ar ugdymo kokybės, Švietimo skyrius teikia siūlymą administracijos direktoriui dėl NVŠ teikėjo programos atitikties panaikinimo.
39. NVŠ programų teikėjai naudoja lėšas teisės aktų nustatyta tvarka ir užtikrina šių lėšų panaudojimą pagal tikslinę paskirtį, taip pat užtikrina programų vykdymo kokybę.
40. Telšių rajono savivaldybė perveda NVŠ lėšas švietimo teikėjui perveda už kiekvieną mėnesį pagal paskutinę mėnesio darbo dieną Mokinių registro NVŠ finansavimo išraše, kurį susiformuoja savivaldybė, esančių vaikų, sudariusių sutartis dėl dalyvavimo NVŠ programoje, skaičių.
VI1 SKYRIUS
DĖL VALSTYBĖS LYGIO EKSTREMALIOS SITUACIJOS IR (AR) KARANTINO, PASKELBTO DĖL COVID-19 LIGOS (KORONAVIRUSIO INFEKCIJOS), NEPANAUDOTŲ NVŠ LĖŠŲ NAUDOJIMO
411. Kai dėl valstybės lygio ekstremalios situacijos ir (ar) karantino, paskelbto dėl Covid-19 ligos (koronaviruso infekcijos), Savivaldybėje sumažėjo galimybės įgyvendinti NVŠ programas ar sumažėjo jose dalyvaujančių vaikų skaičius, Savivaldybė jai skirtas Valstybės biudžeto/Europos Sąjungos ir planuojamas nepanaudoti lėšas gali naudoti stovykloms, prisidedančioms prie socialinių emocinių kompetencijų ugdymo, vykdomoms mokinių atostogų metu (toliau – Stovykloms), finansuoti, kurios:
411.3. įsipareigoja užtikrinti dalyvių sveikatą ir saugumą, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 4 d. nutarimo Nr. 1226 „Dėl karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbimo“ nuostatas, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro – valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovo sprendimus, organizuojamos saugioje aplinkoje ir neturi kelti grėsmės asmenų sveikatai, viešajai tvarkai ar bet kokiomis formomis, metodais ir būdais neturi pažeisti Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų.
412. Dėl valstybės lygio ekstremaliosios situacijos ir (ar) karantino, paskelbto dėl Covid-19 ligos (koronaviruso infekcijos), planuojama nepanaudoti NVŠ lėšų suma, kurią numatoma panaudoti Stovykloms, tvirtinama Savivaldybės tarybos sprendimu ir naudojama Stovykloms finansuoti pagal Savivaldybės nustatytą tvarką.“
VII. ATSISKAITYMAS UŽ NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠAS
42. NVŠ teikėjai:
42.1. skirtas ir nepanaudotas lėšas turi grąžinti į Telšių rajono savivaldybės administracijos sąskaitą iki einamųjų metų gruodžio 31 d.
42.2. už gautas lėšas atsiskaito Telšių rajono savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyriui, vadovaudamiesi Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutartimi. Pasibaigus kiekvienam ketvirčiui iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 dienos ir pasibaigus biudžetiniams metams iki kitų metų sausio 5 dienos pateikia buhalterinės apskaitos dokumentų, pagrindžiančių lėšų panaudojimą, suvestinę, suderintą su priemonės koordinatoriumi (2018 m. spalio 1d. įsakymu Nr. A1-1611patvirtinto Sąnaudų apskaitos tvarkos aprašo 4 priedas); Švietimo skyriui pristato Vertinimo kriterijų įvykdymo ataskaitą (Biudžeto lėšų naudojimo sutarties, patvirtintos administracijos direktoriaus 2015 m. gegužės 18 d. įsakymu Nr. A1-724, 3 priedas);
43. Telšių rajono savivaldybė už panaudotas valstybės biudžeto NVŠ lėšas (išskyrus Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšas) per 20 darbo dienų, pasibaigus kalendoriniams metams, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos (toliau – Ministerija) Buhalterinės apskaitos skyriui pateikia metinę biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitos formą Nr. 2, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 „Dėl Valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklių ir formų patvirtinimo“ (vieną – Stovykloms finansuoti, antrą – NVŠ lėšoms (be lėšų Stovykloms finansuoti)), banko išrašą arba laisvos formos pažymą apie lėšų likutį sąskaitoje.
VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
45. NVŠ programoms finansuoti gali būti naudojamos rėmėjų, tėvų ir kitos lėšos teisės aktų nustatyta tvarka.
46. NVŠ teikėjai turi siekti, kad NVŠ programos būtų įgyvendinamos kuo arčiau vaiko gyvenamosios vietos ar mokyklos, kurioje jis mokosi. Rekomenduojama NVŠ programas įgyvendinti bendrojo ugdymo mokyklų, kultūros įstaigų ir kitose saugiose ir tam tikslui pritaikytose erdvėse.
47. Švietimo skyriaus specialistai konsultuoja asmenis Aprašo įgyvendinimo klausimais, padeda užpildyti duomenų registravimo formas, teikia kitą informacinę ir metodinę pagalbą švietimo teikėjams.
Neformaliojo vaikų švietimo
lėšų skyrimo ir panaudojimo
tvarkos aprašo 1 priedas
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMOS ATITIKTIES REIKALAVIMAMS
PARAIŠKOS FORMA
INFORMACIJA APIE NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO TEIKĖJĄ |
|||||||||
Informacija apie neformaliojo vaikų švietimo (toliau – NVŠ) teikėją – juridinį asmenį |
|||||||||
1. |
Pavadinimas |
||||||||
2. |
Kodas |
||||||||
3. |
Juridinis statusas |
||||||||
4. |
Adresas |
||||||||
5. |
Telefono numeris |
||||||||
6. |
El. pašto adresas |
||||||||
7. |
Interneto svetainės adresas |
||||||||
8 |
Pagrindinė veiklos sritis (įrašykite švietimas, sportas, kultūra, turizmas ir pan.) |
||||||||
9. |
Teikėjo kodas Švietimo ir mokslo institucijų registre |
||||||||
Informacija apie NVŠ teikėjo (institucijos) vadovą |
|||||||||
10. |
Vardas ir pavardė |
||||||||
11. |
El. pašto adresas |
||||||||
12. |
Telefono numeris |
||||||||
Informacija apie NVŠ teikėją – fizinį asmenį |
|||||||||
13. |
Vardas ir pavardė |
||||||||
14. |
Viešai skelbtinas adresas, telefono Nr., el. pašto adresas, interneto svetainės adresas |
||||||||
Informacija apie NVŠ teikėjo (fizinio / juridinio asmens) patirtį NVŠ srityje |
|||||||||
15. |
Teikėjas turi patirties įgyvendinti NVŠ programas |
☐ Taip |
☐ Ne |
||||||
Išvardijamos šiuo metu ar per pastaruosius dvejus metus vykdytos veiklos: |
|||||||||
Programos, projekto, veiklos pavadinimas |
Trukmė |
||||||||
1) |
|||||||||
2) |
|||||||||
... |
|||||||||
16. |
Teikėjas gali pateikti turimos patirties ir veiklos įrodymus, rekomendacijas |
☐ Taip |
☐ Ne |
||||||
Institucijos, galinčios rekomenduoti NVŠ teikėją kaip kokybiškų NVŠ paslaugų teikėją ar bendradarbiavimo NVŠ srityje partnerį |
|||||||||
Pavadinimas |
Adresas |
Telefonas |
El. paštas |
Rekomenduoja / bendradarbiauja |
|||||
1) |
☐ R |
☐ B |
|||||||
2) |
☐ R |
☐ B |
|||||||
... |
|||||||||
INFORMACIJA APIE NVŠ PROGRAMĄ |
||||||||||||
Informacija apie NVŠ programos rengėją |
||||||||||||
1. |
Vardas ir pavardė |
|||||||||||
2. |
Išsilavinimas ir kvalifikacija |
|||||||||||
3. |
El. pašto adresas |
|||||||||||
4. |
Telefono numeris |
|||||||||||
5. |
Darbovietė, pareigos |
|||||||||||
Informacija apie NVŠ programos turinį |
||||||||||||
6. |
Programos pavadinimas (konkretus, tiesiogiai susijęs su programos turiniu) |
|||||||||||
|
||||||||||||
7. |
NVŠ programos kodas Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (KTPRR) |
|||||||||||
|
||||||||||||
8. |
Programos anotacija (esmė, turinys, numatomos veiklos, naudos vaikams pagrindimas) |
|||||||||||
9. |
Programos įgyvendinimo vieta (nurodyti vietą, jei įmanoma – ir adresą) |
|||||||||||
|
||||||||||||
10. |
Nuoroda į išsamesnę informaciją (tinklalapis, kuriame pateikiama kita svarbi informacija apie programą) |
|||||||||||
http:// |
||||||||||||
11. |
Ugdymo kryptis (pagal NVŠ ugdymo krypčių klasifikatorių) |
|||||||||||
☐ Muzika ☐ Dailė ☐ Šokis ☐ Teatras ☐ Sportas ☐ Techninė kūryba ☐ Turizmas ir kraštotyra ☐ Gamta, ekologija |
☐ Saugus eismas ☐ Informacinės technologijos ☐ Technologijos ☐ Medijos ☐ Etnokultūra ☐ Kalbos ☐ Pilietiškumas ☐ Kita (įrašyti)........................ |
|||||||||||
12. |
NVŠ programos tikslas (formuluojamas aiškiu teiginiu, apibūdinančiu programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją) |
|||||||||||
|
||||||||||||
13. |
NVŠ programos uždaviniai (formuluojami ne daugiau kaip 3 konkretūs uždaviniai, nurodantys trumpalaikį tikslo įgyvendinimo rezultatą. Uždaviniai išdėstomi taip, kad nuosekliai atspindėtų programos realizavimo galimybes) |
|||||||||||
14. |
Pažymėkite, kurie programos uždaviniai atitinka šiuos Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-2695 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos patvirtinimo“, apibrėžtus NVŠ uždavinius: ☐ ugdyti ir plėtoti vaikų kompetencijas per saviraiškos poreikio tenkinimą; ☐ ugdyti pagarbą žmogaus teisėms, orumą, pilietiškumą, tautiškumą, demokratišką požiūrį į pasaulėžiūrų, įsitikinimų ir gyvenimo būdo įvairovę; ☐ ugdyti gebėjimą kritiškai mąstyti, rinktis ir orientuotis dinamiškoje visuomenėje; ☐ spręsti socialinės integracijos problemas: mažiau galimybių turinčių (esančių iš kultūriškai, geografiškai, socialiai ir ekonomiškai nepalankios aplinkos ar turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių), ypatingų poreikių (itin gabių ir talentingų) vaikų, iškritusių iš švietimo sistemos, integravimas į visuomeninį gyvenimą, socialinių problemų sprendimas; ☐ padėti spręsti integravimosi į darbo rinką problemas; ☐ tobulinti tam tikros srities žinias, gebėjimus ir įgūdžius, suteikti asmeniui papildomų dalykinių kompetencijų. |
|||||||||||
☐ TAIP |
||||||||||||
15. |
Pažymėkite kompetencijas, kurias įgis arba patobulins vaikai, baigę programą: |
|||||||||||
Kompetencijų sritis |
Kompetencijos |
|||||||||||
Asmeninės kompetencijos |
☐ Pažinti save ir save gerbti ☐ Įvertinti savo jėgas ir priimti iššūkius ☐ Kryptingai siekti tikslų ☐ Atsispirti neigiamai įtakai, laikytis duoto žodžio ☐ Valdyti emocijas ir jausmus ☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||||
Socialinės kompetencijos |
☐ Gerbti kitų jausmus, poreikius ir įsitikinimus ☐ Pozityviai bendrauti, būti atsakingam, valdyti konfliktus ☐ Padėti kitiems ir priimti pagalbą ☐ Dalyvauti bendruomenės ir visuomenės gyvenime ☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||||
Iniciatyvumo ir kūrybingumo kompetencijos |
☐ Mąstyti kūrybingai, drąsiai kelti idėjas ☐ Inicijuoti idėjų įgyvendinimą, įtraukti kitus ☐ Aktyviai ir kūrybingai veikti ☐ Pagrįstai rizikuoti, mokytis iš nesėkmių ☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||||
Komunikavimo kompetencijos |
☐ Išsakyti mintis ☐ Išklausyti ☐ Tinkamai naudoti ir suprasti kūno kalbą ☐ Parinkti tinkamą kalbos stilių ☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||||
Pažinimo kompetencijos |
☐ Klausti ir ieškoti atsakymų ☐ Daryti išvadas ☐ Plėsti akiratį ☐ Stebėti, vertinti ☐ Būti atkakliam ir turėti teigiamą požiūrį į mokymąsi ☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||||
Mokėjimo mokytis kompetencijos |
☐ Mokytis noriai, pasitikėti savo jėgomis ☐ Išsikelti realius mokymosi tikslus ☐ Pasirinkti mokymosi strategijas ir priemones ☐ Vertinti mokymosi pažangą ☐ Numatyti tolesnius žingsnius ☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||||
Dalykinės kompetencijos |
Įrašykite |
|||||||||||
16. |
NVŠ programos turinys (turinio sudėtinės dalys turi sietis su programos uždaviniais, veiklų pobūdis ir trukmė turi būti subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas, protinė veikla ir dvasinis tobulėjimas; pateikiamas ne užsiėmimo, bet visos teikiamos programos turinys) |
|||||||||||
Eil. Nr. |
Sudėtinė dalis (tema) |
Veiklos apibūdinimas |
Metodai |
Ugdomos bendrosios ir dalykinės kompetencijos |
Trukmė (val.) |
|||||||
Iš viso val.: |
||||||||||||
17. |
Programos apimtis ir trukmė |
|||||||||||
valandas per savaitę |
kartus per mėnesį |
mėnesių skaičius |
||||||||||
Mažiausia 2 val. per savaitę |
Mažiausia 8 val. per mėnesį |
Mažiausia 3 mėn. (vasaros metu mažiausiai 2 mėn.) |
||||||||||
18. |
Vaikų amžius (galimi keli pasirinkimai) |
|||||||||||
☐ 6 ☐ 7 ☐ 8 ☐ 9 ☐ 10 ☐ 11 ☐ 12 ☐ 13 ☐ 14 ☐ 15 ☐ 16 ☐ 17 ☐ 18 ☐ 19 metų; tik specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių asmenų:☐ 20 ☐ 21 metai |
||||||||||||
19. |
Vaikų, kuriems skiriama NVŠ programa, lytis (galimi keli pasirinkimai) |
|||||||||||
☐ Berniukams ☐ Mergaitėms |
||||||||||||
20. |
Kita svarbi informacija (jeigu yra specialių reikalavimų programos dalyviams ar specifinės informacijos apie programą) |
|||||||||||
|
||||||||||||
21. |
Numatomas grupės dydis (vaikų skaičius grupėje) |
|||||||||||
|
||||||||||||
22. |
Numatomas grupių skaičius |
|||||||||||
|
||||||||||||
23. |
Numatoma paslaugos kaina asmeniui
|
|||||||||||
|
||||||||||||
24. |
Vaikų vaidmuo įgyvendinant programą (galimybės atsiskleisti jų iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį ir pan.) |
|||||||||||
|
||||||||||||
25. |
Vaikų pažangos skatinimas, vertinimas ir įsivertinimas (kaip bus skatinama visų programoje dalyvaujančių vaikų motyvacija dalyvauti ir siekti pažangos, kokiais būdais vertinama pažanga, kaip bus atliekamas įsivertinimas, paliudijami ugdytinių pasiekimai ugdymo procese) |
|||||||||||
|
||||||||||||
26. |
NVŠ mokytojų kvalifikacija (įvardykite išsilavinimą, patirtis ir kvalifikaciją, kompetencijas) |
|||||||||||
|
||||||||||||
27. |
Patvirtinkite, kad, vykdant programą, bus vadovaujamasi šiais NVŠ principais: |
|||||||||||
· savanoriškumo – vaikai laisvai renkasi švietimo teikėją ir jo siūlomas veiklas; · prieinamumo – veiklos ir metodai yra prieinami visiems vaikams pagal amžių, išsilavinimą, turimą patirtį, nepaisant jų socialinės padėties; · individualizavimo – ugdymas individualizuojamas pagal kiekvienam vaikui reikalingą kompetenciją, atsižvelgiant į jo asmenybę, galimybes, poreikius ir pasiekimus; · aktualumo – veiklos, skirtos socialinėms, kultūrinėms, asmeninėms, edukacinėms, profesinėms ir kitoms kompetencijoms ugdyti; · demokratiškumo – mokytojai, tėvai (globėjai, rūpintojai) ir vaikai yra aktyvūs ugdymo(si) proceso kūrėjai, kartu identifikuoja ugdymosi poreikius; · patirties – ugdymas grindžiamas patyrimu ir jo refleksija; · ugdymosi grupėje – mokomasi spręsti tarpasmeninius santykius, priimti bendrus sprendimus, dalytis darbais ir atsakomybe; · pozityvumo – ugdymosi procese kuriamos teigiamos emocijos, sudaromos sąlygos gerai vaiko savijautai. |
||||||||||||
☐ TAIP |
||||||||||||
28. |
Patvirtinkite, kad: · vykdant NVŠ programą, teorinio mokymo seminarų, sporto varžybų, kultūros ir meno, politinių, religinių renginių bei renginių, skirtų akademinėms ir profesinėms žinioms ar patirčiai įgyti, organizavimas bus tik priemonė programos tikslams pasiekti, tačiau ne pagrindinis programos tikslas, uždavinys ir rezultatas; · vykdant programą, nebus teikiamos korepetitoriaus paslaugos.
Programos įgyvendinimo priemonės: · nekelia grėsmės žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai; · jokiais būdais neišreiškia nepagarbos Lietuvos valstybės tautiniams ir religiniams jausmams ir simboliams; · jokiais būdais neišreiškia smurto, prievartos, neapykantos, nepopuliarina narkotikų ir kitų psichotropinių, toksinių ir kitų stipriai veikiančių medžiagų; · jokiais kitais būdais nepažeidžia Lietuvos Respublikos Konstitucijos, įstatymų ir kitų teisės aktų. |
|||||||||||
☐ TAIP |
||||||||||||
Patvirtinkite, kad prisiimate atsakomybę už tai, jog programą įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti NVŠ mokytojais ☐ TAIP |
||||||||||||
Patvirtinkite, kad prisiimate atsakomybę už sveiką ir saugią vaikų mokymosi aplinką |
||||||||||||
☐ TAIP |
||||||||||||
Patvirtinkite, kad turite tinkamos įrangos ir priemonių NVŠ programai įgyvendinti |
||||||||||||
☐ TAIP |
||||||||||||
Patvirtinkite, kad turite lėšų NVŠ programos įgyvendinimo pradžiai (ne mažiau kaip mėn.) |
||||||||||||
☐ TAIP |
||||||||||||
Institucijos vadovas / laisvasis mokytojas A. V. |
__________________________ (vardas, pavardė) |
__________________ (parašas) |
Neformaliojo vaikų švietimo
lėšų skyrimo ir panaudojimo
tvarkos aprašo 2 priedas
Neformaliojo vaikų ŠVIETIMO programOS atitikties reikalavimams
VERTINIMO FORMA
Neformaliojo vaikų švietimo programos (toliau – NVŠ programos) teikėjas |
NVŠ programos pavadinimas |
NVŠ programos kodas KTPRR |
|
Vertinimo kriterijus |
Kriterijaus rodiklis |
Apibūdinimas |
Vertinimas |
1. NVŠ programos tikslingumas |
1.1. Prioritetai |
Programa atitinka savivaldybės nustatytus prioritetus, jei tokie yra. |
|
1.2. Principai |
Teikėjas deklaruoja, kad, vykdant programą, bus vadovaujamasi NVŠ principais. |
||
1.3. Tikslas |
NVŠ programos tikslas formuluojamas aiškiai, atliepia programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją. |
||
1.4. Uždaviniai |
Uždaviniai konkretūs, atspindintys siekiamą rezultatą. |
||
Teikėjas patvirtina, kad programos uždaviniai atitinka paraiškoje pateiktus bendruosius NVŠ programos uždavinius. |
|||
2. Ugdymo turinys |
2.1. Temos ir veiklos |
NVŠ programos sudėtinės dalys (temos) ir jas atskleisianti veikla siejasi su programos uždaviniais. Veiklų pobūdis ir trukmė subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas ir protinė veikla, dvasinis tobulėjimas). |
|
2.2. Metodai |
Atitinka numatytas ugdyti kompetencijas ir dera su NVŠ principais. |
||
2.3. Ugdomos kompetencijos |
Įvardytos bendrosios (asmeninės, socialinės, iniciatyvumo ir kūrybingumo, komunikavimo, pažinimo, mokėjimo mokytis) kompetencijos. Aiškiai suformuluotos dalykinės kompetencijos. Deklaruojamos kompetencijos dera su veiklų temomis ir pobūdžiu. |
||
3. NVŠ programos apimtis |
Intensyvumas ir bendra trukmė |
NVŠ programa nuosekli, orientuota į ilgalaikį ugdymą, veiklos neepizodinės, vykdoma mažiausia 2 pedagoginio darbo val. per savaitę, mažiausia 8 pedagoginio darbo val. per mėnesį. |
|
4. Informacija apie vaikus |
4.1. Vaikų amžius |
Teikėjas numato, kokiai tikslinei grupei skiriama programa. |
|
4.2. Grupės dydis |
Numatomas grupės dydis atitinka veiklos metodus ir padeda pasiekti geriausią rezultatą. |
||
4.3. Galimybės vaikų iniciatyvai |
Numatyta galimybė atsiskleisti iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį ir pan. |
||
5. Pažangos skatinimas ir vertinimas |
5.1. Pažangos skatinimas |
Aprašyta, kokiais būdais vaikai bus motyvuojami dalyvauti programoje ir siekti pažangos. |
|
5.2. Pažangos vertinimas (įsivertinimas) |
Numatytas vaikų pažangos vertinimas, dalyvavimas įsivertinime. |
||
5.3. Pasiekimų paliudijimas |
Numatyta, kokiais būdais bus pažymimi pasiekimai, įgytos kompetencijos ir kokiomis priemonėmis jie galės būti paliudyti. |
||
6. Kokybė ir atsakomybė |
6.1. NVŠ mokytojų kvalifikacija |
Programą įgyvendinančių NVŠ mokytojų išsilavinimas, patirtis ir kvalifikacija tinkami sėkmingam programos įgyvendinimui. |
|
Teikėjas deklaruoja, kad programą įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti NVŠ mokytojais. |
|||
6.2. Mokymosi aplinka |
Teikėjas deklaruoja, kad vaikai ugdysis sveikoje ir saugioje mokymo(si) aplinkoje ir kad turi tinkamos įrangos ir priemonių įgyvendinti NVŠ programą, turi lėšų NVŠ. |
||
6.3. Kitos teikėjo atsakomybės |
Teikėjas deklaruoja, kad turi lėšų NVŠ programos įgyvendinimo pradžiai ir kad, vykdant programą, bus laikomasi Neformaliojo vaikų švietimo programos atitikties reikalavimams paraiškos formos nuostatų. |
||
(vertintojo vardas, pavardė) (parašas)
Neformaliojo vaikų švietimo
lėšų skyrimo ir panaudojimo
tvarkos aprašo 3 priedas
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO TEIKIMO SUTARTIS
Sutarties sudarymo data:.........................................
|
Registracijos data: .......................... |
Sutarties sudarymo vieta: ........................................ |
Registracijos numeris: ................. |
Paslaugos gavėjas (mokinys) [vardas, pavardė], asmens kodas [.............], [„atstovaujamas [Vieno iš tėvų / globėjų vardas, pavardė],“ arba „turėdamas vieno iš tėvų (rūpintojų) [Vieno iš tėvų / globėjų vardas, pavardė] sutikimą,“ arba ištrinti visą tekstą, jeigu pasirašo mokinys nuo 18 m.]
toliau vadinamas Paslaugos gavėju, ir [Paslaugos teikėjo pavadinimas], teikėjo kodas [...........], atstovaujamas (-a) [Pareigos] [vardas ir pavardė], veikiančio pagal [...............................................................................], toliau vadinamas Paslaugos teikėju, sudarė šią paslaugų teikimo sutartį (toliau vadinama Sutartimi):
I. Sutarties objektas
II. Paslaugos kaina ir atsiskaitymo tvarka
3. NVŠ tikslinių valstybės / Europos Sąjungos lėšų suma (krepšelis) vienam NVŠ programoje dalyvaujančiam vaikui: ..... Eur per mėnesį.
4. Paslaugų kaina pritaikius NVŠ tikslines Europos Sąjungos fondų / valstybės lėšas: Click or tap here to enter text. Eur už vieną paslaugų teikimo mėnesį.
5. NVŠ programos finansavimas tikslinėmis valstybės / Europos Sąjungos lėšomis skiriamas savivaldybės sprendime (-uose) nustatytais terminais.
6. Paaiškėjus, kad Paslaugos gavėjo (mokinio) dalyvavimui Paslaugos teikėjo vykdomoje NVŠ programoje tikslinės valstybės / Europos Sąjungos lėšos neskirtos dėl to, kad Paslaugos gavėjui (mokiniui) tikslinės valstybės / Europos Sąjungos lėšos taikomos kito NVŠ teikėjo programai vykdyti, NVŠ programos vykdymo kainos skirtumą Paslaugos gavėjas turi grąžinti Paslaugos teikėjui.
7. [Apibrėžti, kaip Paslaugos gavėjas atsiskaito su Paslaugos teikėju. Kai užpildytas tik 2 punktas, nurodyti: „7.1. Paslaugos kaina mažinama NVŠ tikslinių valstybės / Europos Sąjungos lėšų suma“ 7.2. Paslaugos gavėjas sutinka dalyvauti NVŠ programoje, jeigu karantino, ekstremalios situacijos, ekstremalaus įvykio ar įvykio (ekstremali temperatūra, gaisras, potvynis, pūga ir kt.), keliančio pavojų mokinių sveikatai ir gyvybei laikotarpiu ji būtų vykdoma nuotoliniu būdu."].
III. Įsipareigojimai
8. Paslaugų gavėjas patvirtina, kad:
8.1. NVŠ programoje dalyvaujantis vaikas yra besimokantis bendrojo ugdymo mokykloje (pagal pradinio, pagrindinio ar vidurinio ugdymo programą);
8.2. pasirenka tik šią vieną Paslaugos teikėjo vykdomą NVŠ programą, kuriai bus skiriamos tikslinės NVŠ valstybės / Europos Sąjungos lėšos;
9. Paslaugos teikėjas įsipareigoja:
9.1. teikti paslaugas Paslaugos gavėjui, kaip tai apibrėžta Sutartyje pagal pasirinktą NVŠ programą;
9.2. užtikrinti, kad NVŠ programa būtų įgyvendinama tam pritaikytose patalpose, taikant tam būtiną įrangą ir priemones;
9.4. užtikrinti, kad Paslaugų gavėją ugdys Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo nustatytus reikalavimus atitinkantys neformaliojo švietimo mokytojai;
9.5. pateikti [Savivaldybės pavadinimas] savivaldybei ir Mokinių registrui NVŠ programoje dalyvaujančio Paslaugos gavėjo (mokinio) vardą ir pavardę, asmens kodą ir kontaktus, kad Paslaugos gavėjui (mokiniui) būtų suteiktos tikslinės valstybės / Europos Sąjungos NVŠ lėšos dalyvauti NVŠ programoje;
10. Paslaugos gavėjas įsipareigoja:
10.1. užtikrinti Mokinio punktualų ir reguliarų užsiėmimų lankymą, informuoti Paslaugos teikėją apie Mokinio nedalyvavimo užsiėmimuose priežastis;
10.4. raštu informuoti apie Mokinio sveikatos sutrikimus, į kuriuos turėtų atsižvelgti Paslaugos teikėjas;
IV. Sutarties galiojimas ir nutraukimo tvarka
11. Sutartis įsigalioja nuo jos pasirašymo dienos ir galioja iki NVŠ programos pabaigos, o finansinių įsipareigojimų atžvilgiu – iki galutinio tarpusavio atsiskaitymo.
12. Paslaugos teikėjui nebegalint užtikrinti NVŠ programos finansavimo tikslinėmis valstybės / Europos Sąjungos lėšomis, Sutartis gali būti nutraukiama šalių susitarimu. Sutarties šalims priėmus sprendimą nenutraukti Sutarties, Paslaugos gavėjas įsipareigoja mokėti Sutarties 2 punkte nurodytą paslaugos kainą likusį laikotarpį.
13. Paslaugos gavėjas turi teisę nutraukti šią Sutartį apie tai įspėjęs Paslaugos teikėją prieš X dienų ir visiškai atsiskaitęs su Paslaugos teikėju už iki Sutarties nutraukimo suteiktas paslaugas.
V. Baigiamosios nuostatos
16. Bet kokie papildomi susitarimai tarp Paslaugos gavėjo ir Paslaugos teikėjo gali būti sudaromi atskiru susitarimu.
18. Pasikeitus adresams, telefonų ir faksų numeriams, banko rekvizitams, Sutarties šalys įsipareigoja apie tai nedelsdamos raštu informuoti viena kitą.
19. Visi su šia Sutartimi susiję ginčai sprendžiami derybų keliu. Nesusitarus, ginčai sprendžiami Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
20. Ši Sutartis sudaryta dviem vienodos teisinės galios egzemplioriais lietuvių kalba, po vieną kiekvienai šaliai.
Sutarties šalių rekvizitai ir parašai:
Paslaugos gavėjas |
Paslaugos teikėjas |
[Vieno iš tėvų / globėjų vardas, pavardė, kai sutartį pasirašo tėvas / globėjas arba Mokinio vardas, pavardė, kai sutartį pasirašo mokinys nuo 14 m.] |
[Pavadinimas] |
______________________ |
________________________ |
Parašas
|
Parašas [Pareigos] [vardas ir pavardė] |
[Gyvenamosios vietos adresas] |
[Buveinės adresas] |
[Telefonas] [El. paštas] |
[Telefonas, faksas] [El. paštas] |
|
|
Jeigu sutartį pasirašė mokinys nuo 14 iki 18 metų: |
|
Sutinku, kad mano sūnus / dukra / globotinis (-ė) dalyvautų Paslaugos teikėjo vykdomoje neformaliojo vaikų švietimo programoje ir pasirašytų Sutartį. |
|
[Vieno iš tėvų / globėjų vardas, pavardė] |
|
_________________ |
|
Parašas |
Sutartis nutraukta: [data, nuo kada sutartis nutraukiama]
[Nutraukimo priežastis, pagrindas]
Paslaugos gavėjas Paslaugos teikėjas
[vardas, pavardė] [Pareigos] [vardas ir pavardė]
_______________ _______________
Parašas Parašas