lietuvos respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministras
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO 2019 M. SAUSIO 23 D. ĮSAKYMO NR. A1-39 „DĖL INDIVIDUALIOS PAGALBOS TEIKIMO IŠLAIDŲ KOMPENSACIJŲ SKYRIMO IR MOKĖJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2024 m. balandžio 29 d. Nr. A1-312
Vilnius
P a k e i č i u Individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijų skyrimo ir mokėjimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2019 m. sausio 23 d. įsakymu Nr. A1-39 „Dėl Individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijų skyrimo ir mokėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“:
1. Pakeičiu 4.2 papunktį ir jį išdėstau taip:
„4.2. jeigu Prašymą ir dokumentus teikia asmens atstovas, ‒ dokumentą, patvirtinantį asmens atstovavimo pagrindą (pavyzdžiui: įgaliojimą, atstovavimo sutarties esmines nuostatas dėl atstovavimo, raštišką asmens sutikimą, kad Prašymą ir dokumentus savivaldybės, kurioje yra asmens, turinčio teisę gauti kompensaciją, gyvenamoji vieta, administracijai pateiktų kitas asmuo (nurodoma dokumento sudarymo data, asmens ir asmens atstovo vardas, pavardė, asmens kodas, jei asmuo kodo neturi, – gimimo data), nustatytos formos civilinės būklės akto įrašą liudijantį išrašą, Lietuvos Respublikos gyventojų registro išduotą pažymą dėl giminystės ryšio, teismo sprendimą (nutartį) (rezoliucinę dalį dėl atstovavimo fakto)), asmens paskyrimą aprūpintoju, darbo socialinių paslaugų įstaigoje faktą patvirtinantį dokumentą (pavyzdžiui: įsakymą, pažymą, darbuotojo pažymėjimą, teismo sprendimą (nutartį) (rezoliucinę dalį dėl atstovavimo fakto)). Dokumentas, patvirtinantis asmens atstovavimo pagrindą, pateikiamas tik tuo atveju, jei šio dokumento savivaldybės administracija neturi ir (ar) pagal prašymą ir (ar) duomenų teikimo sutartis negauna iš valstybės ir (ar) savivaldybės institucijų, įstaigų, įmonių ir organizacijų arba jei šio dokumento savivaldybės administracija negauna iš registrų ir valstybės informacinių sistemų;“.
2. Pakeičiu 5 punktą ir jį išdėstau taip:
„5. Jeigu Prašymas ir Aprašo 4 punkte nurodyti dokumentai teikiami asmeniškai ar per asmens atstovą atvykus į savivaldybės administraciją, padaromos ir patvirtinamos pateiktų dokumentų, išskyrus Prašymą ir asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, kopijos, o dokumentai grąžinami juos pateikusiam asmeniui. Asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas, įsitikinus Prašymą ir dokumentus pateikusio asmens tapatybe, grąžinamas jį pateikusiam asmeniui, šio dokumento kopija nedaroma.
Jei Prašymą ir Aprašo 4 punkte nurodytus dokumentus už asmenį teikia socialinių paslaugų įstaigos darbuotojas, jis, pildydamas Prašymą, įsitikina asmens tapatybe, patikrindamas jo asmens tapatybės dokumentą, ir reikiamus asmens tapatybės duomenis (vardą, pavardę, asmens kodą, o jei asmuo asmens kodo neturi, gimimo datą) nurodo Prašyme. Kartu su Prašymu ir dokumentais teikti Prašymą ir dokumentus teikiančio asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopijos nereikia.
Jei Prašymas ir dokumentai siunčiami paštu, elektroniniu paštu, per E. pristatymo sistemą, per SPIS ar kitomis elektroninių ryšių priemonėmis, prie Prašymo turi būti pridedamos visų reikiamų dokumentų kopijos, įskaitant asmens ir asmens atstovo (jeigu taikoma) asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopiją, išskyrus šiame Aprašo punkte nurodytus atvejus, kai asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija neteikiama. Jei Prašymas ir dokumentai teikiami per E. pristatymo sistemą, per SPIS ar kitomis elektroninių ryšių priemonėmis (jeigu valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama elektroninė paslauga, leidžianti nustatyti asmens tapatybę), kartu su Prašymu ir dokumentais teikti Prašymą ir dokumentus teikiančio asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopijos nereikia.
Jei Prašymas ir dokumentai siunčiami elektroniniu paštu, Prašymas turi būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu, atitinkančiu 2014 m. liepos 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) Nr. 910/2014 dėl elektroninės atpažinties ir elektroninių operacijų patikimumo užtikrinimo paslaugų vidaus rinkoje, kuriuo panaikinama Direktyva 1999/93/EB, kvalifikuotam elektroniniam parašui nustatytus reikalavimus, o Prašymą ir dokumentus teikiančio asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija neteikiama.
Jei Prašymą ir dokumentus asmens vardu teikia asmens atstovas, Prašyme jis nurodo savo vardą, pavardę, atstovavimo pagrindą, pasirinktinai – kontaktinius duomenis (korespondencijos adresą, telefono ryšio numerį ir (arba) elektroninio pašto adresą).“
3. Pakeičiu 10 punktą ir jį išdėstau taip:
„10. Savivaldybės administracija per 3 darbo dienas nuo Aprašo 9 punkte nurodyto sprendimo priėmimo dienos apie priimtą sprendimą informuoja asmenį ar asmens atstovą Prašyme nurodytu būdu (jei Prašyme būdas nenurodytas, informuoja tokiu būdu, kokiu buvo gautas Prašymas), kartu išsiunčia (įteikia) šio sprendimo kopiją ar sprendimo nuorašą, nurodydama sprendimą priėmusio subjekto pavadinimą, sprendimo datą, sprendimui suteiktą registracijos numerį, atliekamą tvarkomąjį veiksmą arba asmeniui nustatytą teisę ir (ar) pareigą, sprendimo teisinį ir faktinį pagrindą ar kitas sprendimui įtakos turėjusias aplinkybes, sprendimo motyvus, sprendimo apskundimo tvarką, įvardydama konkrečią skundą nagrinėjančią instituciją ar įstaigą, skundo padavimo terminą ir teisės aktą, reglamentuojantį apskundimo tvarką, sprendimą priėmusio asmens vardą, pavardę ir pareigas. Jeigu sprendimo kopija ar sprendimo nuorašas negali būti išsiųstas (įteiktas) arba jeigu dėl sprendimo priėmimo formos neįmanoma pateikti visų reikalingų duomenų ir informacijos, savivaldybės administracija išsiunčia (įteikia) raštišką pranešimą, nurodydama visus reikalingus duomenis ir informaciją.“
4. Pakeičiu 20 punktą ir jį išdėstau taip: