Zarasų rajono savivaldybėS ADMINISTRacijos
direktorius
ĮSAKYMAS
DĖL ZARASŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS AKREDITAVIMO IR ĮSTAIGŲ TEIKIAMOS AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS KONTROLĖS TVARKOS APRAŠŲ
PATVIRTINIMO
2021 m. kovo 3 d. Nr. I2(6.71 E)-38
Zarasai
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 251 straipsnio 3 punktu, Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A1-622 „Dėl socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 4 ir 22 punktais:
1. T v i r t i n u:
2. Į g a l i o j u Zarasų rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrių:
3. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Zarasų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2020 m. spalio 21 d. įsakymą Nr. I(6.6 E)-671 „Dėl Zarasų rajono savivaldybės socialinės priežiūros akreditavimo ir kokybės kontrolės tvarkos aprašo patvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Zarasų rajono savivaldybės administracijos
direktoriaus 2021 m. kovo 3 d. įsakymu
Nr. I2(6.71 E)-38
ZARASŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS AKREDITAVIMO
TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Zarasų rajono savivaldybės socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašas (toliau – tvarkos aprašas) nustato įstaigos, pageidaujančios teikti akredituotą socialinę priežiūrą, veiklos organizavimo ypatumus, prašymų ir dokumentų, reikalingų akredituotai socialinei priežiūrai teikti, pateikimą, jų vertinimą, socialinės priežiūros akreditavimo procedūras, akredituotos socialinės priežiūros kontrolę.
2. Socialinės priežiūros paslaugas teikiančių įstaigų akreditavimo tikslas – įvertinti socialines paslaugas teikiančios įstaigos, norinčios teikti akredituotą socialinę priežiūrą (toliau – įstaiga), pasirengimą teikti šias paslaugas ir užtikrinti rajone teikiamų socialinės priežiūros paslaugų kokybę.
3. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo, Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A1-622 „Dėl socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Įstatymas) ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių įstaigų veiklą, susijusių su akredituotos socialinės priežiūros teikimu, sąvokas.
II SKYRIUS
PRAŠYMŲ IR DOKUMENTŲ PATEIKIMAS, JŲ VERTINIMAS
4. Įstaiga, pageidaujanti teikti akredituotą socialinę priežiūrą Zarasų rajono savivaldybės teritorijoje, pateikia Zarasų rajono savivaldybės administracijai (toliau – Savivaldybės administracija) Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatytos formos prašymą leisti teikti akredituotą socialinę priežiūrą. Prašymas turi būti užpildytas lietuvių kalba, pasirašytas įstaigos vadovo ar jo įgalioto asmens.
5. Įstaiga kartu su prašymu privalo pateikti šiuos lietuvių kalba surašytus dokumentus (arba jų vertimus, patvirtintus vertėjo, įstaigos vadovo ar jo įgalioto asmens) ar jų kopijas:
5.2. jei įstaigai atstovauja ne jo vadovas, dokumentą, patvirtinantį asmens teisę veikti įstaigos vardu;
5.4. dokumentus, patvirtinančius teisę naudotis patalpomis, kurios atitinka akredituotos socialinės priežiūros paslaugų teikimo reikalavimus (jei paslaugoms teikti jos būtinos);
5.5. įstaigos, kuri teiks (teikia) akredituotą socialinę priežiūrą, pareigybių ir darbuotojų skaičiaus sąrašą;
5.6. įstaigos, kuri teiks (teikia) akredituotą socialinę priežiūrą, darbuotojų išsilavinimą, nurodytą Įstatymo 20 straipsnio 3 dalyje, pagrindžiančius dokumentus;
6. Įstaigos, kurių steigėja yra savivaldybė, tvarkos aprašo 5.1, 5.4–5.6 papunkčiuose nurodytų dokumentų neteikia, jei Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius (toliau – Socialinės paramos skyrius) šią informaciją turi ar gali gauti pats.
7. Tvarkos aprašo 4 ir 5 punktuose nurodyti dokumentai gali būti pateikiami vienu elektroniniu laišku Savivaldybės administracijos nurodytu elektroninio pašto adresu. Šie dokumentai vienu laišku gali būti pateikiami naudojant specialias didelės apimties byloms siųsti pritaikytas programas ir (ar) mainavietes internete.
8. Socialinės paramos skyrius, gavęs tvarkos aprašo 4 punkte nurodytą prašymą, įvertina ar:
8.1. įstaiga atitinka Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu nustatytus akredituotos socialinės priežiūros teikimo reikalavimus įstaigoms, pageidaujančioms teikti akredituotą socialinę priežiūrą;
8.2. prašymas užpildytas tvarkos aprašo 4 punkte nustatyta tvarka ir jame pateikta visa reikalinga informacija;
9. Įstaiga gali teikti kelis tvarkos aprašo 4 punkte nurodytus prašymus dėl akredituotos socialinės priežiūros teikimo.
10. Socialinės paramos skyrius, nustatęs, kad pareiškėjas prašyme nenurodė visos reikalingos informacijos, pateikė ne visus nurodytus dokumentus, dokumentai netinkamai įforminti, apie tai per 3 darbo dienas raštu informuoja juos pateikusią įstaigą ir nustato terminą reikalingiems dokumentams ir (ar) informacijai pateikti. Jei per nustatytą terminą įstaiga trūkstamų dokumentų nepateikia, priimamas sprendimas įstaigos pateikto prašymo ir dokumentų vertinimo procedūrą nutraukti. Apie tai įstaiga informuojama raštu nurodant jos nutraukimo priežastį.
11. Tvarkos aprašo 8 ir 10 punktuose nurodyta procedūra atliekama ne ilgiau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo Tvarkos aprašo 4 punkte nurodyto prašymo gavimo dienos.
III SKYRIUS
TEISĖS TEIKTI AKREDITUOTĄ SOCIALINĘ PRIEŽIŪRĄ SUTEIKIMAS, SUSTABDYMAS AR PANAIKINIMAS
13. Socialinės paramos skyriui nustačius, kad įstaiga prašyme nurodė visą reikalingą informaciją, pateikė visus reikalingus tinkamai įformintus dokumentus, administracijos direktorius ar jo įgaliotas valstybės tarnautojas priima sprendimą dėl siūlymo suteikti įstaigai teisę teikti akredituotą socialinę priežiūrą.
14. Apie priimtą sprendimą dėl teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą Socialinės paramos skyrius informuoja įstaigą raštu per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos.
15. Socialinės paramos skyrius įveda informaciją apie įstaigą, kuriai suteikta teisė teikti akredituotą socialinę priežiūrą (įstaigos rekvizitus, paslaugos teikėjo kontaktus, sprendimo priėmimo datą, paslaugos rūšį, paslaugos gavėjų skaičių / vietų skaičių) į Socialinės paramos šeimai informacinę sistemą (toliau – SPIS).
16. Įstaiga, kuriai suteikta teisė teikti akredituotą socialinę priežiūrą, kreipiasi į Socialinės paramos skyrių dėl asmeniui (šeimai) teikiamų socialinių paslaugų išlaidų finansavimo sutarties sudarymo.
17. Įstaigai teisė teikti akredituotą socialinę priežiūrą suteikiama 3 metams nuo sprendimo priėmimo dienos. Pasibaigus šiam terminui, įstaigos iš naujo kreipiasi į Savivaldybės administraciją tvarkos apraše nustatyta tvarka dėl akredituotos socialinės priežiūros teikimo. Jei įstaigos teisė teikti akredituotą socialinę priežiūrą buvo laikinai sustabdyta, 3 metų laikotarpis skaičiuojamas susumavus akredituotos socialinės priežiūros teikimo laikotarpius.
18. Įstaigos teisė teikti akredituotą socialinę priežiūrą Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme nustatytais atvejais gali būti sustabdoma ar panaikinama administracijos direktoriaus sprendimu. Sprendimą dėl įstaigos teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą sustabdymo ar panaikinimo priima administracijos direktorius ar jo įgaliotas valstybės tarnautojas.
IV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
20. Tvarkos aprašas gali būti keičiamas, pildomas ir pripažįstamas netekusiu galios administracijos direktoriaus įsakymu.
21. Įstaigos teisė teikti akredituotą socialinę priežiūrą gali būti sustabdoma ar panaikinama vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 252 straipsnyje nustatytais atvejais.
22. Informaciją apie veikiančias socialinių paslaugų įstaigas, teikiančias akredituotą socialinę priežiūrą, skelbiama interneto svetainėje www.zarasai.lt.
23. Administracijos direktoriaus ar jo įgalioto valstybės tarnautojo sprendimai dėl įstaigos pateikto prašymo ir dokumentų vertinimo procedūros nutraukimo bei teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą suteikimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Zarasų rajono savivaldybės administracijos
direktoriaus 2021 m. kovo 3 d.
įsakymu Nr. I2(6.71 E)-38
ĮSTAIGŲ TEIKIAMOS AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS KONTROLĖS TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Įstaigų teikiamos akredituotos socialinės priežiūros kokybės kontrolės tvarkos aprašas (toliau – tvarkos aprašas) reglamentuoja įstaigų, veikiančių Zarasų rajono savivaldybės teritorijoje ir teikiančių Zarasų rajono savivaldybės gyventojams akredituotos socialinės priežiūros (toliau – Įstaiga) kokybės kontrolės organizavimo ir vykdymo, įstaigų konsultavimo tvarką.
2. Tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu (toliau – Įstatymas), Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A1‑622 „Dėl socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – akreditavimo tvarkos aprašas) ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais paslaugų priežiūrą ir kontrolę.
3. Akredituotos socialinės priežiūros kokybės kontrolės tikslas – užtikrinti ir gerinti Įstaigos teikiamų socialinės priežiūros kokybę bei formuoti bendrą keliamų reikalavimų taikymo praktiką savivaldybėje.
4. Įstaigos teikiamos akredituotos socialinės priežiūros kokybės kontrolę Zarasų rajono savivaldybėje vykdo Zarasų rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius (toliau – Socialinės paramos skyrius).
5. Akredituotos socialinės priežiūros kokybės kontrolė atliekama vadovaujantis etikos, teisingumo, bendradarbiavimo ir nešališkumo principais.
II SKYRIUS
AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS
KONTROLĖS VERTINIMO ORGANIZAVIMAS
7. Įstaigos akredituotos socialinės priežiūros kokybės vertinimas apima Įstaigos teikiamų paslaugų stebėseną, konsultavimą ir kitų prevencinių veiksmų, skirtų užkirsti kelią galimiems teisės aktų pažeidimams, atlikimą, išvadų ir rekomendacijų dėl kokybės gerinimo pateikimą.
8. Akredituotos socialinės priežiūros kokybę Socialinės paramos skyrius vertina atlikdamas Įstaigos planinius ir neplaninius vertinimus paslaugų teikimo vietoje ar nuotoliniu būdu.
9. Įstaigų vertinimų planas (toliau – planas) sudaromas metams, nurodant, kuriame ketvirtyje bus patikrinta konkreti į planą įtraukta Įstaiga.
10. Socialinės paramos skyrius, sudaręs planą, teikia jį tvirtinti Zarasų rajono savivaldybės administracijos direktoriui (toliau – administracijos direktorius). Į planą įtrauktos Įstaigos ne vėliau kaip per 3 darbo dienas informuojamos individualiai apie patvirtintą planą.
11. Patvirtintas planas gali būti keičiamas administracijos direktoriaus įsakymu, apie atliktus plano pakeitimus Įstaigos individualiai informuojamos ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo šio įsakymo priėmimo dienos.
12. Socialinės paramos skyrius turi teisę iš anksto su Įstaiga nesuderintu ir nepaskelbtu laiku atlikti neplaninį Įstaigos vertinimą.
14. Neplaninis Įstaigos vertinimas vykdomas šiais atvejais:
14.1. gavus valstybės ar savivaldybės institucijos rašytinį motyvuotą prašymą ar pavedimą atlikti Įstaigos vertinimą;
14.2. gavus fizinio ar juridinio asmens motyvuotą ar teisiškai pagrįstą raštišką pranešimą apie galimai neteisėtai, nekokybiškai teikiamas paslaugas;
14.3. turint informacijos ar kilus pagrįstų įtarimų dėl Įstaigos veiklos, kuri gali neatitikti akredituotai socialinei priežiūrai keliamų atitikties reikalavimų;
15. Įstaigos vertinimą, atsižvelgiant į akredituotos socialinės priežiūros teikimo apimtis, atlieka administracijos direktoriaus įsakymu paskirti Socialinės paramos skyriaus darbuotojai (toliau – atsakingi darbuotojai). Į akredituotos socialinės priežiūros teikimo stebėseną gali būti pakviesti skėtinių nacionalinių nevyriausybinių organizacijų atstovai.
16. Apie numatomą vykdyti planinį akredituotos socialinės priežiūros vertinimą Įstaigos vadovui arba kitam Įstaigos atsakingam asmeniui pranešama raštu ar elektroniniu būdu likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki numatomo atlikti vertinimo pradžios (netaikoma neplaniniams vertinimams);
17. Jeigu numatomas Įstaigos vertinimas yra neplaninis, nuvykus į Įstaigą įteikiama Įstaigos vadovui ar kitam atsakingam asmeniui administracijos direktoriaus įsakymo dėl neplaninio vertinimo atlikimo kopija.
18. Atliekant Įstaigos vertinimą, užpildomas akredituotos socialinės priežiūros kokybės vertinimo aktas (toliau – vertinimo aktas) (tvarkos aprašo 1 priedas).
19. Atsakingi darbuotojai, atlikdami Įstaigos vertinimą, tikrina, ar Įstaiga, teikdama akredituotą socialinę priežiūrą, laikosi paslaugų teikimą reglamentuojančių teisės aktų bei rekomendacijų, susipažįsta su paslaugų gavėjų bylomis ir individualiais pagalbos planais, kitais dokumentais bei informacija, gali užduoti papildomus klausimus Įstaigos darbuotojams, paslaugų gavėjams.
20. Socialinės paramos skyrius, atlikdamas Įstaigos vertinimą, turi teisę pagal kompetenciją kreiptis į valstybės, savivaldybės įstaigas, kitas institucijas bei paslaugų gavėjus dėl informacijos apie jos teikiamas paslaugas gavimo.
21. Socialinės paramos skyrius, atlikęs vertinimą, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų parengia ir Įstaigai elektroniniu paštu išsiunčia susipažinti vertinimo aktą. Vertinimo akte turi būti pateikta vertinimo metu surinkta ir apibendrinta informacija pagal vertinimo kriterijus, nurodytos išvados ir rekomendacijos (tobulintinos sritys, priemonės paslaugų kokybei gerinti ir pan.).
22. Įstaiga, gavusi vertinimo aktą, susipažįsta su juo ir per atsakingų darbuotojų, atlikusių patikrinimą, nustatytą terminą, bet ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo vertinimo akto gavimo dienos, pateikia Socialinės paramos skyriui informaciją apie veiksmus (priemones), kurių ėmėsi ar planuoja imtis nustatytų pažeidimų pašalinimui.
23. Atsakingi darbuotojai per 14 kalendorinių dienų nuo informacijos apie pažeidimų pašalinimą gavimo dienos atlieka antrinį vertinimą, kurio metu įvertina, ar Įstaiga įvykdė rekomendacijas laiku, ir apie tai pažymi vertinimo akte.
24. Antrinio vertinimo metu nustačius, kad neatitikimai ar pažeidimai arba jų dalis yra nepašalinti, atsakingi darbuotojai parengia administracijos direktoriaus įsakymo projektą dėl Įstaigos teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą sustabdymo.
25. Įsakymas dėl teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą sustabdymo kartu su lydraščiu Įstaigai išsiunčiamas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo šio įsakymo priėmimo dienos. Lydraštyje nurodomas terminas, per kurį vertinimo metu nustatyti pažeidimai turi būti pašalinti, priimtų sprendimų ir atsakingų darbuotojų veiksmų apskundimo tvarka ir terminai, Įstaigos konsultavimosi galimybės.
26. Atsakingi darbuotojai, gavę Įstaigos informaciją apie antrinio vertinimo metu nustatytų pažeidimų pašalinimą (po Įstaigos turimos teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą sustabdymo), per 14 kalendorinių dienų nuo informacijos apie pažeidimų pašalinimą gavimo dienos įvertina, ar Įstaigos veiksmai yra tinkami ir atlikti laiku, kaip buvo pašalinti pažeidimai po teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą sustabdymo.
27. Nustačius, kad visi neatitikimai teisės aktams ar pažeidimai pašalinti, atsakingi darbuotojai parengia išvadą ir administracijos direktoriaus įsakymo dėl Įstaigos teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą sustabdymo panaikinimo projektą. Socialinės priežiūros įstaigos vertinimas laikomas baigtu, kai pasirašytas administracijos direktoriaus įsakymas dėl Įstaigos teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą sustabdymo panaikinimo išsiunčiamas Įstaigai.
28. Nustačius, kad neatitikimai teisės aktams ar pažeidimai arba jų dalis per nustatytą terminą yra nepašalinti, per 14 kalendorinių dienų atsakingi darbuotojai parengia administracijos direktoriaus įsakymo projektą dėl Įstaigos turimos teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą panaikinimo.
29. Administracijos direktoriaus įsakymas dėl teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą galiojimo naikinimo išsiunčiamas Įstaigai ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo šio įsakymo priėmimo dienos.
30. Priėmus sprendimą panaikinti Įstaigos teisę teikti akredituotą socialinę priežiūrą, atsakingas darbuotojas ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo sprendimo priėmimo dienos įveda informaciją apie Įstaigai panaikintą teisę teikti akredituotą socialinę priežiūrą į Socialinės paramos šeimai informacinę sistemą.
31. Priėmus įsakymą panaikinti Įstaigos teisę teikti akredituotą socialinę priežiūrą, Socialinės paramos skyrius ne vėliau kaip per 1 darbo dieną raštu informuoja Įstaigos steigėją.
32. Įstaigai rekomenduojama ne rečiau kaip kartą per metus atlikti paslaugas teikiančių darbuotojų savęs įsivertinimą (tvarkos aprašo 2 priedas), paslaugų gavėjų kokybės vertinimą (tvarkos aprašo 3 priedas). Įstaiga paslaugas teikiančių darbuotojų savęs įsivertinimo, paslaugų gavėjų kokybės vertinimo rezultatus pateikia susipažinti Socialinės paramos skyriui, jam atliekant akredituotos socialinės priežiūros kokybės vertinimą.
III SKYRIUS
ĮSTAIGŲ KONSULTAVIMAS
33. Socialinės paramos skyrius teikia Įstaigai konsultacijas, siekiant padėti laikytis teisės aktų reikalavimų.
34. Konsultacijos yra teikiamos žodžiu Įstaigos veiklos vietoje arba raštu, atsakant į oficialų paklausimą, elektroniniu paštu, telefonu.
IV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
38. Akredituotos socialinės priežiūros kokybės kontrolės dokumentai saugomi ir tvarkomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.
Įstaigų teikiamos akredituotos
socialinės priežiūros kokybės kontrolės
tvarkos aprašo
1 priedas
ĮSTAIGOS TEIKIAMOS AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS TEIKIMO ATITIKTIES REIKALAVIMAMS IR REKOMENDACIJOMS VERTINIMO AKTO FORMA
__________________________
Įstaigos pavadinimas
_______________ Nr. _________________
(data)
_____________________
Vieta
Vertinimo laikotarpis: nuo ________/________/________ iki _______/________/________
Vertinimo data: ________/________/________
Atliekamas vertinimas planinis ☐ neplaninis ☐
__________________________________________________________________________
(įrašykite priežastį, dėl kurios organizuojamas neplaninis Įstaigos veiklos vertinimas)
Įstaigos kontaktai:
Adresas ___________________________________________________________________
Telefono Nr. ______________________________________________
El. pašto adresas __________________________________________________
Vertinime dalyvavo Įstaigos atstovas (-ai)
(pareigos, vardas ir pavardė) ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
(pareigos, vardas ir pavardė) ____________________________________________________________________________________
Nacionalinės nevyriausybinių organizacijų atstovas (pareigos, vardas ir pavardė) __________________________________________
Eil. Nr. |
Vertinimo kriterijus |
Vertinimo turinys |
Atitiktis reikalavimams (rekomendacijoms): taip / ne / iš dalies / netaikoma |
Dokumentas pateiktas/ dokumentą atsisakyta pateikti/ dokumento neturi |
Pastabos / rekomendacijos |
1. |
Paslaugos (-ų) gavėjai |
Paslaugos gavėjų skaičius atitinka nustatytą paslaugos gavėjų skaičių |
|
|
|
|
|
Sudaromi paslaugos gavėjų sąrašai |
|
|
|
|
|
Formuojamos paslaugos gavėjų asmens bylos, segama visa informacija susijusi su teikiama paslauga |
|
|
|
2. |
Paslaugos (-ų) teikimas |
Steigimo dokumentai (įstatai, nuostatai, statutas, steigimo sutartis ar kiti steigimo dokumentai) |
|
|
|
|
|
Įstaigos vidaus tvarkos taisyklės (turi būti nustatyti Įstaigos darbuotojų elgesio Įstaigoje reikalavimai, buvimo Įstaigoje normos, teisės ir pareigos, tarpusavio santykius, apibrėžiančios Įstaigos darbuotojų, akredituotos socialinės priežiūros paslaugų gavėjų, teisės ir pareigos) |
|
|
|
|
|
Laisva forma pildomas Įstaigą lankančių asmenų registracijos žurnalas |
|
|
|
|
|
Parengti individualūs paslaugų gavėjų planai |
|
|
|
|
|
Įstaigos teikiamų paslaugų sąrašas |
|
|
|
|
|
Įstaigos metiniai veiklos planai |
|
|
|
|
|
Paslaugų sudėtis, trukmė ir gavėjai atitinka Socialinių paslaugų katalogą |
|
|
|
|
|
Patvirtintas (-i) paslaugų teikimo tvarkos aprašas (-ai) |
|
|
|
|
|
Klientų skundų ir pageidavimų registravimo žurnalas |
|
|
|
|
|
Vykdoma vidinė kontrolė, atliekamas savęs įsivertinimas, paslaugų gavėjų kokybės vertinimas |
|
|
|
|
|
Sudaromos paslaugos teikimo sutartys tarp paslaugos gavėjo ir Įstaigos |
|
|
|
|
|
Kiti dokumentai, nustatantys Įstaigos vidaus tvarkos reikalavimus |
|
|
|
3. |
Teikiantis paslaugą (-as) personalas |
Įstaigos pareigybių sąrašas |
|
|
|
|
|
Darbuotojų sąrašas |
|
|
|
|
|
Įstaigos darbuotojų pareigybių aprašymai |
|
|
|
|
|
Darbo sutartys |
|
|
|
|
|
Pažymos iš Įtariamųjų, kaltinamųjų ir nuteistųjų registro, patvirtinančios, kad asmuo nėra teistas už nusikaltimus, nurodytus Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymo 30 straipsnio 1 dalyje |
|
|
|
|
|
Įstaigoje dirba darbuotojas, turintis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų 20 straipsnio 3 dalyje nurodytą išsilavinimą. |
|
|
|
|
|
Organizuojami darbuotojų pasitarimai paslaugų teikimo klausimais, dalinamasi patirtimi tarpusavyje ir su kitomis įstaigomis, tobulinama kvalifikacija |
|
|
|
4. |
Paslaugos (-ų) teikimo vieta |
Patalpos tvarkingos, tinkamai apšviestos, saugios, pritaikytos asmenims su negalia |
|
|
|
|
|
Dokumentai, dėl patalpų (jei paslaugoms teikti jos būtinos), kuriose teikiama akredituota socialinė priežiūra, atitikties priešgaisrinės saugos, darbo saugos bei higienos reikalavimams |
|
|
|
|
|
Įstaiga turi ne mažiau nei dvi patalpas, kuriose teikiama akredituota socialinės priežiūros paslauga |
|
|
|
5. |
Paslaugos (-ų) viešinimas |
Paslaugos viešinamos įvairiomis priemonėmis (interneto svetainėje, socialiniuose tinkluose, spaudoje, informacinėse lentose ir pan.) |
|
|
|
6. |
Bendradarbiavimas |
Bendradarbiavimo sutartys su socialiniais partneriais, jei jų yra |
|
|
|
7. |
Asmens duomenų apsaugos užtikrinimas |
Paslaugos gavėjų dokumentai saugomi ir tvarkomi teisės aktų nustatyta tvarka, yra paslaugos gavėjų sutikimai dėl asmens duomenų naudojimo |
|
|
|
Išvados:
_________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________
Rekomendacijos (tobulintinos sritys, priemonės kokybei gerinti ir pan.):
_________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________
Tikrinimą atliko:
___________________ _________________ ____________________________
(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
___________________ _________________ ____________________________
(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
Įstaiga įvykdė / neįvykdė rekomendacijas.
________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________
___________________ _________________ ____________________________
(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
__________________ _________________ ____________________________
(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
Pakartotinio patikrinimo data _____________
Įstaigų teikiamos
akredituotos socialinės priežiūros
kokybės kontrolės
tvarkos aprašo
2 priedas
ANKETA SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGAS TEIKIANTIEMS DARBUOTOJAMS
Anketa – anoniminė. Prašome atsakyti į pateiktus klausimus – tinkamą atsakymą pažymėti C.
1. Kokios jūsų pareigos?
o socialinis darbuotojas
o socialinis pedagogas;
o kitas specialistas (psichologas ir kt.)....................................................................................
2. Koks Jūsų darbo stažas teikiant socialines paslaugas?
o iki 1 metų
o 1–5 metai
o 6 metai ir daugiau
3. Su kokiomis socialinėmis grupėmis dirbate?
o senyvo amžiaus asmenys
o neįgalūs asmenys
o šeimos, patiriančios socialinės rizikos veiksnius
o vaikai ir jų šeimų nariai
o kita________________________________
4. Jūsų nuomone, kaip keitėsi teikiamų socialinių paslaugų kokybė per paskutinius 12 mėnesių?
o paslaugų kokybė pagerėjo
o paslaugų kokybė pablogėjo
o paslaugų kokybė nesikeitė
5. Jūsų nuomone, kas turi įtakos efektyviam paslaugų teikimui?
o atsiradusios papildomos paramos formos o padidėjęs finansavimas
o patobulinta įstatyminė bazė o papildomai gautos darbo priemonės
o papildomų pareigybių įvedimas o kita __________________________
6. Ar Jums sudarytos galimybės tobulinti profesinę kompetenciją?
o taip o iš dalies o ne
Jūsų siūlymai ar rekomendacijos tobulinant socialinių paslaugų organizavimą ir teikimą ________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Dėkojame už atsakymus!
Įstaigų teikiamos akredituotos
socialinės priežiūros kokybės
kontrolės
tvarkos aprašo
3 priedas
AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ
GAVĖJO APKLAUSOS ANKETA
Gerb. kliente, kviečiame dalyvauti anoniminėje apklausoje apie akredituotos socialinės priežiūros paslaugų kokybę. Apibendrinti rezultatai bus panaudoti gerinant teikiamų socialinių paslaugų kokybę Zarasų rajono savivaldybėje.
1. Pažymėkite lentelėje, kokias socialinės priežiūros paslaugas gavote/ gaunate 20.... metais ir įvertinkite jų kokybę?
Pažymėkite gautą/gaunamą paslaugą (tinkantį variantą pažymėkite x)
|
Įvertinkite paslaugos kokybę balais nuo 1 iki 5 (5 – aukščiausias įvertinimas) |
Įrašykite paslaugas teikiančią įstaigą |
Vaikų dienos socialinė priežiūra |
|
|
Pagalba į namus |
|
|
Socialinių įgūdžių ugdymas, palaikymas ir (ar) atkūrimas |
|
|
Apgyvendinimas savarankiško gyvenimo namuose |
|
|
Laikinas apnakvindinimas |
|
|
Psichosocialinė pagalba |
|
|
Pagalba globėjams (rūpintojams), budintiems globotojams, įtėviams bei besirengiantiems jais tapti |
|
|
Kitos (įrašykite) ............................................................................. |
|
|
2. Ar tokios paslaugos tikėjotės? (tinkantį variantą pažymėkite x )
o taip
o ne
o negaliu atsakyti
o kita................................................................................................................................
3. Jei atsakėte „ne“, nurodykite paslaugos trūkumus? (pvz., teko laukti paslaugos (nurodykite kiek), netenkino darbuotojo kompetencija, paslaugos teikimo laikas, neaiškiai atsakė į klausimus, trūko informacijos (nurodykite kokios) ir pan.)
...........................................................................................................................................
...........................................................................................................................................
Jūsų siūlymai ar rekomendacijos tobulinant socialinių paslaugų organizavimą ir teikimą
_____________________________________________________________________
Dėkojame už atsakymus!