LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO 2006 M. SAUSIO 30 D. ĮSAKYMO NR. D1-57 „DĖL GAMINTOJŲ IR IMPORTUOTOJŲ ORGANIZACIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMO PLANO, FINANSAVIMO SCHEMOS IR ŠVIETIMO PROGRAMOS RENGIMO, DERINIMO IR ATASKAITŲ BEI INFORMACIJOS APIE JŲ VYKDYMĄ TEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2015 m. birželio 23 d. Nr. D1-488
Vilnius
1. Pakeičiu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. sausio 30 d. įsakymą Nr. D1-57 „Dėl Gamintojų ir importuotojų organizacijos veiklos organizavimo plano, finansavimo schemos ir švietimo programos rengimo, derinimo ir ataskaitų bei informacijos apie jų vykdymą teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“:
1.1. pakeičiu preambulę ir ją išdėstau taip:
„Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo 3423 straipsnio 6 dalimi, 10 dalies 4, 7 punktais ir 11 dalimi ir Gaminių ir (ar) pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo licencijavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. sausio 11 d. nutarimu Nr. 18 „Dėl Gaminių ir (ar) pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo licencijavimo taisyklių patvirtinimo“, 20.1 papunkčiu:“;
1.2. pakeičiu 2 punktą ir jį išdėstau taip:
„2. Nustatau, kad gamintojų ir importuotojų organizacija kiekvienais metais:
2.1. einamųjų metų atliekų tvarkymo veiklos organizavimo planą ir einamųjų metų visuomenės švietimo bei informavimo atliekų tvarkymo klausimais programą teikia iki vasario 1 d.;
2.2. ataskaitą apie atliekų tvarkymo veiklos organizavimo plano vykdymą ir atliekų tvarkymo finansavimo schemoje ir visuomenės švietimo bei informavimo atliekų tvarkymo klausimais programoje numatytų priemonių įgyvendinimą teikia iki kovo 15 d.;
2.3. informaciją apie praėjusį ketvirtį vykdytas atliekų tvarkymo veiklos organizavimo plane ir visuomenės švietimo ir informavimo atliekų tvarkymo klausimais programoje numatytas priemones bei finansavimo schemos vykdymą gamintojų ir importuotojų organizacija atitinkamai iki einamųjų metų birželio 1 d., rugsėjo 1 d. ir gruodžio 1 d. paskelbia savo interneto svetainėje ir pateikia gaminių ar pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo licencijas išduodančiai institucijai nuorodą, kur paskelbta ši informacija.“;
2. Nustatau, kad licencijuojamą veiklą vykdančios gamintojų ir importuotojų organizacijos pagal šiuo įsakymu patvirtinto Gamintojų ir importuotojų organizacijos veiklos organizavimo plano, finansavimo schemos ir švietimo programos rengimo, derinimo ir ataskaitų bei informacijos apie jų vykdymą teikimo tvarkos aprašo (toliau – Tvarkos aprašas) reikalavimus pakoreguotus einamųjų metų gamintojų ir importuotojų organizacijos atliekų tvarkymo veiklos organizavimo planus ir einamųjų metų visuomenės švietimo bei informavimo atliekų tvarkymo klausimais programas privalo pateikti ne vėliau kaip iki 2015 m. lapkričio 15 d.
3. Nustatau, kad licencijuojamą veiklą vykdančios gamintojų ir importuotojų organizacijos ataskaitą apie atliekų tvarkymo veiklos organizavimo plano vykdymą ir atliekų tvarkymo finansavimo schemoje ir visuomenės švietimo bei informavimo atliekų tvarkymo klausimais programoje numatytų priemonių įgyvendinimą 2015 metais ir informaciją apie praėjusį 2015 metų ketvirtį vykdytas atliekų tvarkymo veiklos organizavimo plane ir visuomenės švietimo ir informavimo atliekų tvarkymo klausimais programoje numatytas priemones bei finansavimo schemos vykdymą teikia pagal Tvarkos aprašo reikalavimus.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos aplinkos ministro
2006 m. sausio 30 d. įsakymu Nr. D1-57
(Lietuvos Respublikos aplinkos ministro
2015 m. birželio 23 d. įsakymo Nr. D1-488
redakcija)
GAMINTOJŲ IR IMPORTUOTOJŲ ORGANIZACIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMO PLANO, FINANSAVIMO SCHEMOS IR ŠVIETIMO PROGRAMOS RENGIMO, DERINIMO IR ATASKAITŲ BEI INFORMACIJOS APIE JŲ VYKDYMĄ TEIKIMO
TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Gamintojų ir importuotojų organizacijos veiklos organizavimo plano, finansavimo schemos ir švietimo programos rengimo, derinimo ir ataskaitų bei informacijos apie jų vykdymą teikimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato gamintojų ir importuotojų organizacijos atliekų tvarkymo veiklos organizavimo plano (toliau – Veiklos organizavimo planas), atliekų tvarkymo finansavimo schemos (toliau – Finansavimo schema) ir visuomenės švietimo bei informavimo atliekų tvarkymo klausimais programos (toliau – Švietimo programa) turinį, šių dokumentų rengimo, derinimo, koregavimo ir teikimo tvarką, ataskaitos apie Veiklos organizavimo plano, Finansavimo schemos ir Švietimo programos vykdymą teikimo tvarką ir informacijos apie vykdytas atliekų tvarkymo veiklos organizavimo plane ir visuomenės švietimo ir informavimo atliekų tvarkymo klausimais programoje numatytas priemones bei finansavimo schemos vykdymą teikimo tvarką.
2. Šiame Tvarkos apraše nustatyti reikalavimai taikomi gamintojų ir importuotojų organizacijai (-oms), kuri (-ios) organizuoja eksploatuoti netinkamų transporto priemonių, alyvos, elektros ir elektroninės įrangos, apmokestinamųjų gaminių atliekų ar pakuočių atliekų tvarkymą bei vykdo Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatyme, Lietuvos Respublikos pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo įstatyme gamintojams ir importuotojams nustatytas pareigas (išskyrus pareigą registruotis) ir siekia gauti arba turi gaminių ar pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo licenciją Gaminių ir (ar) pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo licencijavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. sausio 11 d. nutarimu Nr. 18 „Dėl Gaminių ir (ar) pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo licencijavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Licencijavimo taisyklės), nustatyta tvarka (toliau – Organizacija).
II SKYRIUS
BENDRIEJI VEIKLOS ORGANIZAVIMO PLANO, FINANSAVIMO SCHEMOS IR ŠVIETIMO PROGRAMOS RENGIMO REIKALAVIMAI
4. Organizacija turi parengti Veiklos organizavimo planą, Finansavimo schemą, Švietimo programą ir šiuos dokumentus pateikti derinti gaminių ar pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo licencijas išduodančiai institucijai (toliau – Licencijas išduodanti institucija) Tvarkos apraše nustatyta tvarka.
5. Veiklos organizavimo planas ir Švietimo programa turi apimti vienerių kalendorinių metų laikotarpį ir pradedama taikyti nuo licencijuojamos veiklos pradžios.
6. Finansavimo schema rengiama neterminuotam laikotarpiui ir pradedama taikyti nuo licencijuojamos veiklos pradžios.
III SKYRIUS
VEIKLOS ORGANIZAVIMO PLANAS
8. Veiklos organizavimo plane turi būti nurodyta:
8.1. Organizacijos steigėjų, dalyvių ir pavedimo davėjų sąrašas (numeruojant ir nurodant Juridinių asmenų registro kodą, įmonės pavadinimą, dalyvavimo Organizacijos veikloje formą, gaminių ar pakuočių atliekų, kurių tvarkymo organizavimas pavestas Organizacijai, rūšį, sutarties, kuria Organizacijai pavesta organizuoti gaminių ar pakuočių atliekų tvarkymą, sudarymo data ir data, nuo kurios Organizacija pagal šią sutartį pradės vykdyti jai pavestą pareigą organizuoti gaminių ar pakuočių atliekų tvarkymą). Sąrašas teikiamas elektronine versija vienu iš šių formatų: Microsoft Office Word (*.doc, *.docx), Open Document Text (*.odt), Microsoft Office Excel (*.xls, *.xlsx), Open Document Spreadsheet (*.ods). Organizacijos steigėjų, dalyvių ir pavedimo davėjų sąrašas turi būti nuolat skelbiamas Organizacijos interneto svetainėje ir atnaujinamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo naujų sutarčių, kuriomis Organizacijai pavedama organizuoti gaminių ar pakuočių atliekų tvarkymą, su gamintojais ir importuotojais pasirašymo ar pasirašytų sutarčių, kurioms Organizacijai pavesta organizuoti gaminių ar pakuočių atliekų tvarkymą, su gamintojais ir importuotojais nutraukimo;
8.2. planuojamas Organizacijos steigėjų, dalyvių ir pavedimo davėjų tiekti rinkai atitinkamų gaminių (elektros ir elektroninės įrangos, transporto priemonių, alyvos, apmokestinamųjų gaminių) ar pakuočių kiekis (elektros ir elektroninės įrangos atveju turi būti atskirai nurodomas buitinės ir ne buitinės elektros ir elektroninės įrangos kiekis pagal elektros ir elektroninės įrangos kategorijas, nurodytas Elektros ir elektroninės įrangos bei jos atliekų tvarkymo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. rugsėjo 10 d. įsakymu Nr. D1-481 „Dėl Elektros ir elektroninės įrangos bei jos atliekų tvarkymo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Elektros ir elektroninės įrangos bei jos atliekų tvarkymo taisyklės), baterijų ir akumuliatorių atveju – įmontuotų ir neįmontuotų baterijų ir akumuliatorių kiekis pagal baterijų ir akumuliatorių rūšis, nurodytas Baterijų ir akumuliatorių bei baterijų ir akumuliatorių atliekų tvarkymo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2001 m. gruodžio 21 d. įsakymu Nr. 625 „Dėl Baterijų ir akumuliatorių bei baterijų ir akumuliatorių atliekų tvarkymo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Baterijų ir akumuliatorių bei baterijų ir akumuliatorių atliekų tvarkymo taisyklės);
8.3. planuojamas surinkti ir sutvarkyti gaminių ar pakuočių atliekų kiekis (elektros ir elektroninės įrangos atveju turi būti atskirai nurodomas buityje ir ne buityje naudojamos elektros ir elektroninės įrangos kiekis pagal elektros ir elektroninės įrangos kategorijas, nurodytas Elektros ir elektroninės įrangos bei jos atliekų tvarkymo taisyklėse, baterijų ir akumuliatorių atveju – įmontuotų ir neįmontuotų baterijų ir akumuliatorių kiekis pagal baterijų ir akumuliatorių rūšis, nurodytas Baterijų ir akumuliatorių bei baterijų ir akumuliatorių atliekų tvarkymo taisyklėse);
9. Veiklos organizavimo plane turi būti numatytos priemonės ir veiksmai, užtikrinantys, kad bus įvykdyta įstatymuose gamintojams ir importuotojams nustatyta pareiga organizuoti tvarkymą atliekų, kurios susidarė naudojant Organizacijos steigėjų, dalyvių ir pavedimo davėjų tiektus Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais atitinkamus gaminius (elektros ir elektroninę įrangą, transporto priemones, alyvą, apmokestinamuosius gaminius) ar pakuotes, ir (ar) vadovaujantis Atliekų tvarkymo įstatyme, Pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo įstatyme nurodytais reikalavimais, dalyvauti organizuojant tokių atliekų tvarkymą savivaldybių organizuojamose komunalinių atliekų tvarkymo sistemose ir kad bus įvykdytos gamintojams ir importuotojams Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytos gaminių ar pakuočių atliekų tvarkymo užduotys (priemonės turi būti išsamiai ir aiškiai aprašomos, nurodomas jų tikslas, apimtis (skaitinė reikšmė kiekvienam einamųjų metų ketvirčiui atskirai, finansavimo šaltinis ir lėšų suma, planuojama kiekvienai priemonei įgyvendinti).
IV SKYRIUS
FINANSAVIMO SCHEMA
10. Finansavimo schemoje turi būti:
10.1. Organizacijos steigėjų, dalyvių ir pavedimo davėjų įnašų, mokamų Organizacijai, pavadinimas ir dydis eurais už toną (nurodant procentinę įnašo dalį, mokamą už gaminių ar pakuočių atliekų tvarkymą);
10.2. planuojama sukaupti lėšų suma (eurais) ir planuojamas lėšų paskirstymas (procentais):
10.2.4. atliekų, kurios susidarė naudojant Organizacijos steigėjų, dalyvių ir pavedimo davėjų tiektus Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais atitinkamus gaminius (elektros ir elektroninę įrangą, transporto priemones, alyvas, apmokestinamuosius gaminius) ar pakuotes, tvarkymui (elektros ir elektroninės įrangos atliekų bei pakuočių atliekų tvarkymo atveju turi būti atskirai nurodyta lėšų suma, planuojama skirti dalyvavimui savivaldybių organizuojamose komunalinių atliekų tvarkymo sistemose) ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytų gaminių ar pakuočių atliekų tvarkymo užduočių įvykdymui;
10.3. Organizacijos steigėjų, dalyvių ir pavedimo davėjų įnašų mokėjimo periodiškumas ir surinkimo tvarka;
V SKYRIUS
ŠVIETIMO PROGRAMA
11. Švietimo programoje turi būti:
11.1. aprašomoji dalis, kurioje turi būti aprašyta esama padėtis gaminių ar pakuočių atliekų tvarkymo srityje Lietuvos Respublikoje, nurodytos esamos problemos, pateiktos prioritetinės Organizacijos Švietimo programos kryptys, apibrėžti Švietimo programos tikslai ir uždaviniai;
12. Veiksmų programoje turi būti numatytos ne mažiau kaip 2 tęstinės priemonės (informaciniai stendai atliekų surinkimo vietose, informacijos teikimas interneto svetainėse, informacijos teikimas apie atliekų surinkimo vietas ir surinkimo sąlygas ir panašiai), vykdomos nuolat Švietimo programos galiojimo metu, ir ne mažiau kaip 4 netęstinės priemonės (televizijos ir (ar) radijo laidos, straipsniai spaudoje, skrajučių platinimas ir panašiai), vykdomos ne rečiau kaip kartą per einamųjų metų ketvirtį Švietimo programos galiojimo metu.
VI SKYRIUS
VEIKLOS ORGANIZAVIMO PLANO, FINANSAVIMO SCHEMOS IR ŠVIETIMO PROGRAMOS TEIKIMAS, DERINIMAS IR KOREGAVIMAS
13. Organizacijos vadovo pasirašytas prašymas derinti Veiklos organizavimo planą, Finansavimo schemą ir Švietimo programą (toliau – Prašymas), nurodant planuojamos gauti atliekų tvarkymo organizavimo licencijos rūšį, nurodytą Atliekų tvarkymo įstatyme, kartu su Veiklos organizavimo planu, Finansavimo schema ir Švietimo programa teikiamas Licencijas išduodančiai institucijai tiesiogiai, paštu arba elektroniniu paštu (dokumentus teikiant paštu arba tiesiogiai, šie dokumentai turi būti pateikiami popierine forma ir elektroninėje laikmenoje Microsoft Office Word (*.doc, *.docx), Open Document Text (*.odt) formatu).
14. Licencijas išduodanti institucija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Prašymo ir su juo pateiktų dokumentų užregistravimo dienos Prašymą pateikusią Organizaciją informuoja Prašyme nurodytu elektroniniu paštu apie Organizacijos Prašymo ir su juo pateiktų dokumentų gavimą.
15. Licencijas išduodanti institucija per 30 dienų nuo tinkamai įformintų reikiamų dokumentų gavimo dienos turi raštu pateikti atsakymą Prašymą pateikusiai Organizacijai dėl jos pateiktų dokumentų (Veiklos organizavimo plano, Finansavimo schemos ir Švietimo programos) suderinimo arba raštu pateikti motyvuotą atsisakymą derinti Organizacijos pateiktus dokumentus, nurodydama trūkumus, kuriuos Organizacija turi pašalinti.
16. Tvarkos aprašo 15 punkte nurodytas terminas skaičiuojamas nuo tos dienos, kurią Licencijas išduodanti institucija gauna visus tinkamai įformintus dokumentus, nurodytus Tvarkos aprašo 13 punkte.
17. Tvarkos aprašo 15 punkte nurodytas terminas, per kurį turi būti pateiktas atsakymas dėl Organizacijos pateiktų dokumentų derinimo ar motyvuotas atsisakymas juos derinti, gali būti pratęstas. Licencijas išduodanti institucija, nusprendusi pratęsti Tvarkos aprašo 15 punkte nurodytą terminą, privalo ne vėliau kaip likus 5 darbo dienoms iki termino pabaigos apie tai pranešti Prašymą pateikusiai Organizacijai, nurodydama priežastis, dėl kurių pratęsiamas terminas, ir terminą, kuris gali būti ne ilgesnis kaip 30 dienų.
18. Tvarkos aprašo 15 punkte nurodytas terminas gali būti patęstas dėl šių priežasčių:
18.1. gaunama naujos informacijos ar paaiškėja naujų faktų, reikšmingų priimant sprendimą dėl Organizacijos pateiktų dokumentų derinimo;
19. Organizacija, pašalinusi Licencijas išduodančios institucijos nurodytus trūkumus, dėl kurių atsisakyta derinti pateiktus dokumentus, gali pakartotinai pateikti Prašymą. Tokiu atveju Veiklos organizavimo planas, Finansavimo schema ir Švietimo programa derinama šiame Tvarkos apraše nustatyta tvarka. Suderintas Veiklos organizavimo planas, Finansavimo schema ir Švietimo programa privalo būti paskelbti Organizacijos interneto svetainėje ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo atsakymo iš Licencijas išduodančios institucijos apie šių dokumentų suderinimą gavimo. Šie dokumentai turi būti nuolat viešai prieinami Organizacijos interneto svetainėje.
20. Veiklos organizavimo planas ir (ar) Švietimo programa koreguojami Organizacijos iniciatyva, jeigu dėl objektyvių priežasčių neįmanoma įgyvendinti Veiklos organizavimo plane ir (ar) Švietimo programoje numatytų priemonių ir jas būtina pakeisti kitomis. Tokiu atveju prašymas derinti pakoreguotą Veiklos organizavimo planą ir (ar) Švietimo programą kartu su koregavimo priežastį įrodančiais dokumentais teikiamas ne vėliau kaip iki einamųjų metų liepos 1 d.
21. Licencijas išduodanti institucija, gavusi prašymą derinti koreguotą Veiklos organizavimo planą ir (ar) Švietimo programą ir koregavimo priežastį įrodančius dokumentus, privalo per 20 darbo dienų nuo tokio prašymo ir visų su šiuo prašymu reikalingų pateikti dokumentų užregistravimo dienos raštu informuoti šį prašymą pateikusią Organizaciją, kad jos pateikti dokumentai (pakoreguotas Veiklos organizavimo planas ir (ar) Švietimo programa) suderinti arba raštu pateikti motyvuotą atsisakymą derinti Organizacijos pateiktus dokumentus, nurodydama trūkumus, kuriuos Organizacija turi pašalinti, ir terminą, per kurį šie trūkumai turi būti pašalinti (šis terminas turi būti ne trumpesnis kaip 5 darbo dienos ir ne ilgesnis kaip 20 darbo dienų).
22. Jei Licencijas išduodanti institucija motyvuotai atsisako derinti pakoreguotą Veiklos organizavimo planą ir (ar) Švietimo programą ar Organizacija per nustatytą terminą nepašalina Licencijas išduodančios institucijos nurodytų trūkumų pakoreguotam Veiklos organizavimo planui ir (ar) Švietimo programai, Organizacija turi vykdyti suderintą Veiklos organizavimo planą ir Švietimo programą.
23. Finansavimo schema koreguojama, kai:
23.2. pasikeičia Organizacijos steigėjų, dalyvių ir pavedimo davėjų įnašų dydžių apskaičiavimo, surinkimo tvarka ir (ar) jų mokėjimo periodiškumas;
23.3. pasikeičia nuostolių kompensavimo Organizacijos steigėjams, dalyviams ir pavedimo davėjams tvarka (Organizacijai neįvykdžius Vyriausybės nustatytos gaminių ar pakuočių atliekų tvarkymo užduoties) ar numatytas lėšų pasiskirstymas pasikeičia daugiau nei 10 % bent vienu iš šio Tvarkos aprašo 10.2 papunktyje numatytu atveju.
24. Esant bent vienam iš Tvarkos aprašo 23 punkte nurodytų pagrindų, Organizacija teikia Licencijas išduodančiai institucijai prašymą derinti pakoreguotą Finansavimo schemą kartu su koregavimo priežastį įrodančiais dokumentais.
25. Licencijas išduodanti institucija, gavusi prašymą derinti pakoreguotą Finansavimo schemą ir koregavimo priežastį įrodančius dokumentus, privalo per 20 darbo dienų nuo tokio prašymo ir visų su šiuo prašymu reikalingų pateikti dokumentų užregistravimo dienos raštu informuoti šį prašymą pateikusią Organizaciją, kad pakoreguota Finansavimo schema suderinta, arba raštu pateikti motyvuotą atsisakymą derinti Organizacijos pateiktą koreguoti Finansavimo schemą, nurodydama trūkumus, kuriuos Organizacija turi pašalinti, ir terminą, per kurį šie trūkumai turi būti pašalinti (šis terminas turi būti ne trumpesnis kaip 5 darbo dienos ir ne ilgesnis kaip 20 darbo dienų).
VII SKYRIUS
ATASKAITOS AR INFORMACIJOS APIE VEIKLOS ORGANIZAVIMO PLANO VYKDYMĄ, INFORMACIJOS APIE FINANSAVIMO SCHEMOS, ŠVIETIMO PROGRAMOS ĮGYVENDINIMĄ TEIKIMAS
27. Organizacija rengia ataskaitą apie Veiklos organizavimo plano vykdymą ir Finansavimo schemoje ir Švietimo programoje numatytų priemonių įgyvendinimą (toliau – Ataskaita). Organizacijos vadovo parašu patvirtinta Ataskaita apie praėjusius kalendorinius metus pateikiama Licencijas išduodančiai institucijai tiesiogiai, paštu arba elektroniniu paštu (dokumentus teikiant paštu arba tiesiogiai, šie dokumentai turi būti pateikiami popierine forma ir elektroninėje laikmenoje Microsoft Office Word (*.doc, *.docx), Open Document Text (*.odt) formatu).
28. Organizacijos Ataskaitoje turi būti pateikta:
28.1. Organizacijai pavedusių organizuoti gaminių ar pakuočių atliekų tvarkymą praėjusiais kalendoriniais metais Organizacijos steigėjų, dalyvių ir pavedimo davėjų sąrašas (numeruojant ir nurodant Juridinių asmenų registro kodą, įmonės pavadinimą, dalyvavimo Organizacijos veikloje formą, gaminių ar pakuočių atliekų, kurių tvarkymo organizavimas pavestas Organizacijai, rūšį, sutarties, kuria Organizacijai pavesta organizuoti gaminių ar pakuočių atliekų tvarkymą, sudarymo data). Sąrašas teikiamas elektronine versija vienu iš šių formatų: Microsoft Office Word (*.doc, *.docx), Open Document Text (*.odt), Microsoft Office Excel (*.xls, *.xlsx), Open Document Spreadsheet (*.ods);
28.2. bendras praėjusiais kalendoriniais metais tiektas rinkai Organizacijos steigėjų, dalyvių ir pavedimo davėjų atitinkamų gaminių (elektros ir elektroninės įrangos, transporto priemonių, alyvos, apmokestinamųjų gaminių) ar pakuočių kiekis (elektros ir elektroninės įrangos atveju atskirai turi būti nurodomas buitinės ir ne buitinės elektros ir elektroninės įrangos kiekis pagal elektros ir elektroninės įrangos kategorijas, nurodytas Elektros ir elektroninės įrangos bei jos atliekų tvarkymo taisyklėse, baterijų ir akumuliatorių atveju – įmontuotų ir neįmontuotų baterijų ir akumuliatorių kiekis pagal baterijų ir akumuliatorių rūšis, nurodytas Baterijų ir akumuliatorių bei baterijų ir akumuliatorių atliekų tvarkymo taisyklėse);
28.3. bendras praėjusiais metais surinktų ir sutvarkytų Organizacijos steigėjų, dalyvių ir pavedimo davėjų atitinkamų gaminių (elektros ir elektroninės įrangos, transporto priemonių, alyvos, apmokestinamųjų gaminių) ar pakuočių atliekų kiekis (elektros ir elektroninės įrangos atveju atskirai turi būti nurodomas buitinės ir ne buitinės elektros ir elektroninės įrangos kiekis pagal elektros ir elektroninės įrangos kategorijas, nurodytas Elektros ir elektroninės įrangos bei jos atliekų tvarkymo taisyklėse, baterijų ir akumuliatorių atveju – įmontuotų ir neįmontuotų baterijų ir akumuliatorių kiekis pagal baterijų ir akumuliatorių rūšis, nurodytas Baterijų ir akumuliatorių bei baterijų ir akumuliatorių atliekų tvarkymo taisyklėse) pagal tai, iš kur buvo surinktos gaminių ar pakuočių atliekos (komunalinių atliekų tvarkymo sistemos, komunalinių atliekų tvarkymo sistemą papildančios atliekų surinkimo sistemos ar kita). Organizacijos kartu su Ataskaita pateikia praėjusiais kalendoriniais metais surinktą ir sutvarkytą atliekų kiekį įrodančių dokumentų kopijas;
28.4. aprašytas Organizacijos Veiklos organizavimo plane numatytų priemonių vykdymas (nurodant kiekvienos priemonės įvykdymo datą, įgyvendinimo apimtį (skaitine reikšme) ir skirtą lėšų sumą);
28.5. visų Organizacijos sudarytų sutarčių, susijusių su atliekų tvarkymo organizavimo veikla, ir sutarčių, susijusių su dalyvavimu savivaldybių organizuojamose komunalinių atliekų tvarkymo sistemose, sąrašas. Kartu su sutarčių sąrašais teikiamos teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintos sutarčių kopijos su priedais;
28.6. informacija apie įrengtas eksploatuoti netinkamų transporto priemonių priėmimo vietas ir nurodytos atliekas tvarkančios įmonės, kurioms perduodamos priėmimo vietose surinktos eksploatuoti netinkamos transporto priemonės (taikoma tik eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkymo organizavimo licenciją turinčioms Organizacijoms);
28.7. informacija apie skelbtas apklausas/konkursus atliekas tvarkančioms įmonėms parinkti (nurodant apklausos/konkurso datą, apklausos/konkurso dalyvius, parinktas atliekas tvarkančias įmones bei pridedant nacionalinio šalies dienraščio, kuriame skelbtas pranešimas apie organizuojamą pirkimą, kopiją);
28.8. Organizacijos steigėjų dalyvių ir pavedimo davėjų įnašų, mokėtų Organizacijai, dydis eurais (nurodant procentinę įnašo dalį, skirtą gaminių ar pakuočių atliekų tvarkymui);
28.11. lėšos, skirtos gaminių ar pakuočių atliekų tvarkymui (nurodant, kiek sumokėta nustatyta tvarka parinktiems atliekų tvarkytojams už suteiktas gaminių ar pakuočių atliekų tvarkymo (surinkimo, vežimo, paruošimo naudoti, naudojimo) paslaugas, elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo atveju atskirai nurodant, kiek lėšų skirta buitinės elektros ir elektroninės įrangos atliekų surinkimo savivaldybių įrengtose didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelėse ir šių aikštelių eksploatavimo daliniam finansavimui, pakuočių atliekų tvarkymo atveju atskirai nurodant, kiek lėšų skirta komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų rūšiuojamajam surinkimui, vežimui, paruošimui naudoti ir naudojimui) ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytų gaminių ar pakuočių atliekų tvarkymo užduočių vykdymui;
28.13. lėšos, skirtos su gaminių ar pakuočių atliekų tvarkymu susijusioms kitoms išlaidoms (detalizuojant pagal išlaidų paskirtį);
28.14. lėšos, skirtos Organizacijos administravimui ir darbo užmokesčiui (atskirai nurodant, kiek lėšų skirta Organizacijos administravimui ir kiek darbo užmokesčiui);
28.15. aprašytas Organizacijos Švietimo programoje numatytų priemonių vykdymas (nurodant kiekvienos priemonės įvykdymo datą, įgyvendinimo apimtį (skaitine reikšme) ir skirtą lėšų sumą), pridedant priemonių įvykdymą įrodančią medžiagą;
28.16. nepriklausomo auditoriaus išvada dėl licencijos turėtojo (Organizacijos) metinės finansinės ataskaitos;
28.17. pagal aplinkos ministro patvirtintą ir su Lietuvos auditorių rūmais suderintą licencijos turėtojo (Organizacijos) patikrinimo techninę užduotį parengta nepriklausomo auditoriaus faktinių pastebėjimų ataskaita dėl licencijos turėtojo (Organizacijos) atliekų tvarkymo organizavimo veiklos atitikties Veiklos organizavimo plane numatytoms priemonėms, Finansavimo schemai ir Švietimo programai.
29. Tvarkos aprašo 28.3 ir 28.5 papunkčiuose nurodytų atliekų tvarkymą įrodančių dokumentų ir sutarčių kopijas Licencijas išduodančiai institucijai galima pateikti skaitmenine versija.
30. Organizacija, nepateikusi kartu su Ataskaita reikalingų dokumentų, šiuos dokumentus Licencijas išduodančiai institucijai pateikia ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Ataskaitos pateikimo dienos.
31. Išnagrinėjusi Ataskaitą, Licencijas išduodanti institucija per 40 darbo dienų nuo Ataskaitos ir kartu su Ataskaita teikiamų dokumentų gavimo datos turi raštu informuoti Ataskaitą pateikusią Organizaciją apie Ataskaitos priėmimą ar motyvuotą atsisakymą ją priimti.
32. Tvarkos aprašo 31 punkte nurodytas terminas skaičiuojamas nuo tos dienos, kurią Licencijas išduodanti institucija gauna visus Tvarkos aprašo 28 punkte nurodytus dokumentus.
33. Licencijas išduodančiai institucijai Tvarkos aprašo 31 punkto nustatyta tvarka priėmus Ataskaitą, Organizacija per 10 darbo dienų nuo atsakymo iš Licencijas išduodančios institucijos apie Ataskaitos priėmimą gavimo privalo paskelbti priimtą Ataskaitą Organizacijos interneto svetainėje. Ši informacija turi būti nuolat viešai prieinama Organizacijos interneto svetainėje.
34. Organizacija rengia ir savo interneto svetainėje skelbia informaciją apie praėjusį einamųjų metų ketvirtį vykdytas Veiklos organizavimo plane ir Švietimo programoje numatytas priemones bei Finansavimo schemos vykdymą, kurioje nurodoma:
34.1. Organizacijos steigėjų, dalyvių ir pavedimo davėjų sąrašas (numeruojant ir nurodant Juridinių asmenų registro kodą, įmonės pavadinimą, dalyvavimo Organizacijos veikloje formą, gaminių ar pakuočių atliekų, kurių tvarkymo organizavimas pavestas Organizacijai, rūšį);
34.2. informacija apie praėjusį einamųjų metų ketvirtį vykdytas Veiklos organizavimo plane ir Švietimo programoje numatytas priemones (nurodant kiekvienos priemonės įvykdymo datą/vykdymo stadiją, įgyvendinimo apimtį (skaitine reikšme) ir skirtą lėšų sumą);
34.3. sąrašas visų Organizacijos sutarčių, sudarytų siekiant įvykdyti įstatymuose nustatytą pareigą organizuoti gaminių ar pakuočių atliekų tvarkymą ir (ar) dalyvauti organizuojant tokių atliekų tvarkymą savivaldybių organizuojamose komunalinių atliekų tvarkymo sistemose , nurodant kiekvienos sutarties sudarymo datą, galiojimo terminą, sutarties objektą (tiksli atliekų tvarkymo veikla, atliekų rūšis);
34.4. bendras praėjusį einamųjų metų ketvirtį tiektas rinkai Organizacijos steigėjų, dalyvių ir pavedimo davėjų atitinkamų gaminių (elektros ir elektroninės įrangos, transporto priemonių, alyvos, apmokestinamųjų gaminių) ar pakuočių kiekis (elektros ir elektroninės įrangos atveju turi būti atskirai nurodomas buityje ir ne buityje naudojamos elektros ir elektroninės įrangos kiekis pagal elektros ir elektroninės įrangos kategorijas, nurodytas Elektros ir elektroninės įrangos bei jos atliekų tvarkymo taisyklėse, baterijų ir akumuliatorių atveju – įmontuotų ir neįmontuotų baterijų ir akumuliatorių kiekis pagal baterijų ir akumuliatorių rūšis, nurodytas Baterijų ir akumuliatorių bei baterijų ir akumuliatorių atliekų tvarkymo taisyklėse);
34.5. bendras praėjusį einamųjų metų ketvirtį surinktų ir sutvarkytų Organizacijos steigėjų, dalyvių ir pavedimo davėjų gaminių ar pakuočių atliekų kiekis (elektros ir elektroninės įrangos atveju turi būti atskirai nurodomas buityje ir ne buityje naudojamos elektros ir elektroninės įrangos kiekis pagal elektros ir elektroninės įrangos kategorijas, nurodytas Elektros ir elektroninės įrangos bei jos atliekų tvarkymo taisyklėse, baterijų ir akumuliatorių atveju – įmontuotų ir neįmontuotų baterijų ir akumuliatorių kiekis pagal baterijų ir akumuliatorių rūšis, nurodytas Baterijų ir akumuliatorių bei baterijų ir akumuliatorių atliekų tvarkymo taisyklėse) pagal tai, iš kur buvo surinktos gaminių ar pakuočių atliekos (komunalinių atliekų tvarkymo sistemos, komunalinių atliekų tvarkymo sistemą papildančios atliekų surinkimo sistemos ar kita);
35. Tvarkos aprašo 34 punkte nurodyta informacija turi būti nuolat viešai prieinama Organizacijos interneto svetainėje.
36. Jeigu Ataskaita neatitinka Tvarkos apraše nustatytų reikalavimų arba pateiktos informacijos neužtenka įvertinti, ar Organizacija tinkamai vykdė įsipareigojimus, Licencijas išduodanti institucija raštu kreipiasi į Organizaciją prašydama papildomos informacijos arba nurodydama trūkumus ir (ar) netikslumus ir nustatydama ne trumpesnį kaip 5 darbo dienų ir ne ilgesnį kaip 20 darbo dienų terminą jiems pašalinti.
37. Jeigu Organizacija per Licencijas išduodančios institucijos nurodytą terminą nepateikia papildomos informacijos arba nepašalina nurodytų trūkumų ar netikslumų, laikoma, kad Ataskaita nepateikta ir pagal Atliekų tvarkymo įstatymo 3423 straipsnio 13 dalies nuostatas nepateikusi Ataskaitos Organizacija įspėjama apie galimą licencijos galiojimo sustabdymą.
VIII SKYRIUS
EINAMŲJŲ METŲ VEIKLOS ORGANIZAVIMO PLANO IR ŠVIETIMO PROGRAMOS TEIKIMAS
38. Organizacija kiekvienais einamaisiais metais Tvarkos aprašo VI skyriuje nustatyta tvarka Licencijas išduodančiai institucijai derinimui pateikia tiesiogiai, paštu arba elektroniniu paštu (dokumentus teikiant paštu arba tiesiogiai, šie dokumentai turi būti pateikiami popierine forma ir elektroninėje laikmenoje Microsoft Office Word (*.doc, *.docx), Open Document Text (*.odt) formatu) Organizacijos einamųjų metų Veiklos organizavimo planą ir einamųjų metų Švietimo programą.
39. Organizacijos einamųjų metų Veiklos organizavimo planas turi atitikti Tvarkos aprašo III skyriuje nustatytus reikalavimus. Organizacijos einamųjų metų Veiklos organizavimo plane Tvarkos aprašo 8.1 papunktyje nustatyta tvarka pateikiamas sąrašas tų Organizacijos steigėjų, dalyvių ir pavedimo davėjų, kurie Organizacijai pavedė organizuoti gaminių ar pakuočių atliekų tvarkymą einamaisiais kalendoriniais metais.
40. Organizacijos einamųjų metų Švietimo programa turi atitikti Tvarkos aprašo V skyriuje nustatytus reikalavimus.
41. Licencijas išduodanti institucija, išnagrinėjusi Organizacijos einamųjų metų Veiklos organizavimo planą ir einamųjų metų Švietimo programą, privalo per 30 darbo dienų nuo visų reikiamų dokumentų gavimo dienos raštu informuoti šiuos dokumentus pateikusią Organizaciją apie pateiktų dokumentų (einamųjų metų Veiklos organizavimo plano ir einamųjų metų Švietimo programos) suderinimą ar motyvuotą atsisakymą derinti Organizacijos pateiktus dokumentus.
42. Jei pateikti dokumentai neatitinka šiame Tvarkos apraše nustatytų reikalavimų ar pateiktos informacijos neužtenka įvertinti Organizacijos galimybes vykdyti įsipareigojimus, Licencijas išduodanti institucija raštu kreipiasi į Organizaciją prašydama papildomos informacijos arba nurodydama trūkumus ir (ar) netikslumus ir nustatydama ne trumpesnį kaip 5 darbo dienų ir ne ilgesnį kaip 20 darbo dienų terminą jiems pašalinti.
43. Jeigu Organizacija per Licencijas išduodančios institucijos nurodytą terminą nepateikia papildomos informacijos arba nepašalina nurodytų trūkumų ar netikslumų, laikoma, kad einamųjų metų Veiklos organizavimo planas ir einamųjų metų Švietimo programa nepateikti ir pagal Atliekų tvarkymo įstatymo 3423 straipsnio 13 dalies nuostatas nepateikusi einamųjų metų Veiklos organizavimo plano ir einamųjų metų Švietimo programos Organizacija įspėjama apie galimą licencijos galiojimo sustabdymą.
44. Organizacija ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo atsakymo iš Licencijas išduodančios institucijos apie einamųjų metų Veiklos organizavimo plano ir einamųjų metų Švietimo programos suderinimą gavimo privalo paskelbti šiuos suderintus dokumentus savo interneto svetainėje. Ši informacija turi būti nuolat viešai prieinama Organizacijos interneto svetainėje.
IX SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS