LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO 2010 M. BIRŽELIO 18 D. ĮSAKYMO NR. V-583 „DĖL INFORMACIJOS TEIKIMO ASMENIMS NEMOKAMU SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS TELEFONU NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2014 m. rugsėjo 5 d. Nr. V-946

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Informacijos teikimo asmenims nemokamu Sveikatos apsaugos ministerijos telefonu nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2010 m. birželio 18 d. įsakymu Nr. V-583 „Dėl Informacijos teikimo asmenims nemokamu Sveikatos apsaugos ministerijos telefonu nuostatų patvirtinimo“, ir išdėstau juos nauja redakcija (pridedama).

 

 

Sveikatos apsaugos ministrė                                                                           Rimantė Šalaševičiūtė


 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos

sveikatos apsaugos ministro

2010 m. birželio 18 d. įsakymu Nr. V-583

(2014 m. rugsėjo 5 d įsakymo Nr. V-946 redakcija)

 

INFORMACIJOS TEIKIMO ASMENIMS NEMOKAMU SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS TELEFONU NUOSTATAI

 

I Skyrius

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Informacijos teikimo asmenims nemokamu Sveikatos apsaugos ministerijos telefonu nuostatai nustato informacijos teikimo paslaugos administravimą. Šie nuostatai detalizuoja  Asmenų aptarnavimo ir jų prašymų ir skundų nagrinėjimo Sveikatos apsaugos ministerijoje taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2007 m. spalio 23 d. įsakymu Nr. V-864.

2. Informacijos teikimo asmenims nemokamu Sveikatos apsaugos ministerijos telefonu tikslas – naudojantis naujų technologijų teikiamomis galimybėmis, pagerinti informacijos prieinamumą asmenims.

3. Šiuose nuostatuose vartojamos sąvokos ir jų apibrėžtys:

3.1. Paslauga – informacijos apie Sveikatos apsaugos ministerijos veiklą teikimas nemokamu telefonu.

3.2. Paslaugos teikėjas – Sveikatos apsaugos ministerijos Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyriaus darbuotojas, teikiantis informaciją nemokamu Sveikatos apsaugos ministerijos telefonu, administruojantis paslaugos teikimą, tvarkantis informacinę duomenų bazę.

3.3. Paslaugos gavėjas – asmuo, kuris naudojasi paslauga.

 

II SKYRIUS

PASLAUGOS TEIKIMO TVARKA

 

4. Paslauga teikiama visomis telekomunikacijų tinklų linijomis Sveikatos apsaugos ministerijos darbo dienomis, išskyrus Pasitikėjimo liniją, kuria skambučiai priimami ir įrašinėjami visą parą.

5. Paslaugos gavėjas, paskambinęs telefonu 8 800 66004, išklauso autoatsakiklyje įrašytą informaciją ir, ne vėliau kaip po trečio signalo, sujungiamas su darbuotoju arba palieka žinutę, jei nori pranešti apie korupcijos atvejį.

6. Jei nemokama telefono linija yra užimta, paslaugos gavėjas turi paskambinti dar kartą.

7. Paslaugos teikėjas:

7.1. iš karto atsako arba ieško atsakymo į pateiktą klausimą informacinėje duomenų bazėje;

7.2. jei informacinėje duomenų bazėje nėra atsakymo į pateiktą klausimą, informuoja paslaugos gavėją, kad ne vėliau kaip kitą darbo dieną jis paskambins paslaugos gavėjo nurodytu telefonu ir pateiks atsakymą į rūpimą klausimą;

7.3. ne vėliau kaip per vieną darbo dieną susisiekia su kompetentingu specialistu ir pasiteirauja informacijos paslaugos gavėjo klausimu;

7.4. jei paslaugos gavėjo netenkina suteikta informacija arba klausimą reikia išsamiau išnagrinėti, siūlo užsirašyti į Sveikatos apsaugos ministerijos specialisto konsultaciją Lietuvos Respublikos asmenų priėmimo ir konsultavimo Sveikatos apsaugos ministerijoje plane-grafike, patvirtintame Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2014 m. balandžio 8 d. įsakymu Nr. V-450, nustatytu laiku arba klausimą pateikti raštu (tiesiogiai atvykus į Sveikatos apsaugos ministeriją ar per pasiuntinį, atsiuntus paštu, faksu) ar elektroniniu būdu Sveikatos apsaugos ministerijos el. pašto adresu;

7.5. informaciją apie skambučius registruoja kompiuterinėje dokumentų valdymo sistemoje, ją analizuoja ir teikia Sveikatos apsaugos ministerijos Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyriaus vedėjui;

7.6. paslaugos gavėjo pageidavimu, kompiuterinėje dokumentų valdymo sistemoje užregistruotą klausimą gali registruoti kaip prašymą, skundą ar paklausimą, nagrinėjamą teisės aktų nustatyta tvarka.

 

III SKYRIUS

PASLAUGOS TEIKIMO APIMTIS

 

8. Informacija asmenims nemokamu Sveikatos apsaugos ministerijos telefonu teikiama šiais klausimais:

8.1. apie administracines paslaugas, teikiamas Sveikatos apsaugos ministerijoje;

8.2. apie Sveikatos apsaugos ministerijos priimamojo darbo laiką ir vykstančias su viceministrų, ministerijos padalinių ar ministerijai pavaldžių įstaigų atstovų konsultacijas;

8.3. apie pavaldžių įstaigų teikiamas paslaugas ir už kuruojamas sritis atsakingų asmenų kontaktinius telefonus;

8.4. apie sveikatos priežiūros įstaigų teikiamas gydymo ir sveikatos stiprinimo paslaugas, jų teikimo tvarką, vietą ir mastą;

8.5. apie teisę pasirinkti gydytoją ir gydymo įstaigą;

8.6. apie būtinosios medicinos pagalbos teikimo tvarką;

8.7. apie sveikatos priežiūros paslaugų teikimą užsienyje;

8.8. apie vaistų kompensavimo tvarką ir pardavimą vaistinėse;

8.9. apie vaistų receptų išrašymą, vaistų vežimą ir siuntimą;

8.10. apie medicininį reabilitacinį ir sanatorinį gydymą;

8.11. apie medicininę, psichologinę ir socialinę reabilitacinę pagalbą sergantiesiems priklausomybės ligomis, norintiems atsikratyti žalingų sveikatai įpročių;

8.12. apie sveikatos priežiūros specialistų ir įstaigų licencijavimą, medicinos įrangos ir gaminių technologinį vertinimą;

8.13. apie sveikatos priežiūros specialistų stažuočių apmokėjimą;

8.14. apie pacientų teises ir pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo tvarką, sveikatos priežiūros specialistų ir įstaigų veiklos apskundimo ir skundų nagrinėjimo tvarką;

8.15. apie galimybę pranešti apie asmens teisių pažeidimus, rasistinius bei diskriminacinius atvejus, korupciją sveikatos priežiūros gydymo įstaigose;

8.16. apie visuomenės sveikatos priežiūros problemas, jų sprendimo būdus;

8.17. apie įmonės veiklos sąlygas asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros srityje;

8.18. apie sveikatos draudimo galiojimą Lietuvoje ir užsienyje;

8.19. apie ortopedinės technikos, endoprotezų ir kitų kompensacinių priemonių skyrimo tvarką;

8.20. apie profilaktinių patikrinimų tvarką;

8.21. apie prevencinių sveikatos programų vykdymą;

8.22. apie nemokamus psichologinės ir kitos pagalbos telefonus;

8.23. kitais Sveikatos apsaugos ministerijos veiklos klausimais.

 

IV SKYRIUS

PASLAUGOS TEIKIMO LAIKAS

 

9. Paslauga asmenims nemokamu telefonu teikiama Sveikatos apsaugos ministerijos darbo dienomis pirmadieniais ir trečiadieniais nuo 8.00 iki 18.00 val., antradieniais ir ketvirtadieniais – nuo 8.00 iki 17.00 val., penktadieniais – nuo 8.00 iki 15.45 val., pietų pertrauka – nuo 12.00 iki 12.45 val.

10. Pasitikėjimo linija paslauga teikiama visą parą.

11. Ekstremalių sveikatai situacijų atvejais nemokamos linijos skambučiai po darbo valandų, poilsio ir švenčių dienomis peradresuojami į Sveikatos apsaugos ministerijos Ekstremalių sveikatai situacijų centro budėtojo telefoną (8 5) 261 9888, kuriuo galima pranešti apie ekstremalius sveikatai atvejus.

 

V SKYRIUS

Paslaugos TEIKĖJO TEISĖS IR PAREIGOS

 

12. Paslaugos teikėjas turi teisę:

12.1. gauti informaciją, reikalingą asmenims informuoti nemokamu Sveikatos apsaugos ministerijos telefonu, iš Sveikatos apsaugos ministerijos ir jos reguliavimo sričiai priklausančių įstaigų bei kitų patikimų informacijos šaltinių;

12.2. atsisakyti teikti informaciją, jeigu paslaugos gavėjas nesugeba aiškiai suformuluoti klausimo, priekabiauja, vartoja necenzūrinius žodžius, įžeidinėja ar grasina informacijos teikėjui;

12.3. informuoti ministerijos Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyriaus vedėją, o esant reikalui ir teisėsaugos institucijas apie nusikalstamą paslaugos gavėjo veiką (grasinimus imtis prievartos ar kitos neteisėtos veiklos, šantažą ir pan.);

12.4. teikti pasiūlymus dėl asmenų informavimo nemokamu Sveikatos apsaugos ministerijos telefonu pagerinimo, paslaugos teikimo apimties ir teikimo laiko pakeitimo.

13. Paslaugos teikėjo pareigos:

13.1. mandagiai, trumpai ir suprantamai atsakyti paslaugos gavėjui į jam rūpimą klausimą;

13.2. nuolat papildyti ir tikslinti informacinę duomenų bazę;

13.3. laikytis informacijos teikimo telefonu reikalavimų, išdėstytų Asmenų aptarnavimo ir jų prašymų ir skundų nagrinėjimo Sveikatos apsaugos ministerijoje taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2007 m. spalio 23 d. įsakymu Nr. V-864, Informacijos teikimo asmenims nemokamu Sveikatos apsaugos ministerijos telefonu nuostatuose nurodytos paslaugos teikimo tvarkos ir valstybės tarnautojo etikos principų.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOJI NUOSTATA

 

14. Informacija apie paslaugą teikiama Sveikatos apsaugos ministerijos interneto svetainėje www.sam.lt.

______________